Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt tää keskustelu lähtee väärille urille... Tää lyöminen/nipistäminen ei ollut tässä nyt pääpointti. Pääpointti oli, että en halua lapsemme näkevän sanallista enkä fyysistä riitelyä, siis tällaista "hallitsematonta". Toivoisin, ettei lapsemme opi tällaista riitelymallia.
Haluaisin löytää keinot, millä estää vastaavanlaiset tilanteet, kun meillä tää koodisana ei nytä toimivan. Eli jos käyttää koodi sanaa, tilanne pitää jäädyttää ja jatkaa puimista myöhemmin. Mitä muuta voisimme tehdä? Tietysti pitäisi oppia hallitsemaan itseään ja antamaan periksi jne. Mutta ennenkuin tällaiseen pääsee, niin pitäisi olla pari toimintamallia taskussa varalle riitatilanteisiin...
Keskustelu lähtee heti väärille urille kun sulle sanottiin monessa vastauksessa että sä itse olet tilanteeseen syypää.
Onhan se näkökanta tuokin.
Jos teilllä on oikeasti joka päivä aina samaan aikaan sun/kotona olevan laittama ruoka niin ehkä sun olisi ollut aiheellista ilmoittaa, että tänään sitä ei ole niin mieskin olisi tiennyt varautua.
Tiedottamalla välttää monet turhat riidat. Varsinkin poikkeuksista tiedottamalla ja kysymällä etukäteen.
Sanoin sen itse varmasti ensimmäisenä, että syytä on molemmissa. Tässäkin pätee se, että yksinään ei voi riidellä.
Säkään, et kyllä tuonut nyt mitään uutta näkökulmaa näihin mun kysymyksiin...
Olisko se ollu niin vitun vaikeeta tehdä sitä vitun ruokaa sille vitun äijälle vaikka siivoaakin?
Ei luulis olevan iso ongelma.
Se että sun mielestä te olisitte voinee syödä vaan jotakin ei tarkoita sitä etteikö sun miehelläs vois olla nälkä ja hän vois haluta ruokaa vaikket itse siitä välittäis.
Ei voi olla niin avutonta naisihmistä ettei kykene laittaan ruokaa jos siivoaa.
Mitään ongelmaa ei olis ollu eikä tullu jos sä olisit viitsinyt vaivautua kokkaamaan etkä aukoon miehelles naamaas että pää kii ja nipistelemään häntä,saadakses hänet ärsyyntymään vielä enemmän.
Etkö sä ymmärrä että sinä itse siinä tilanteen ajoit tahallasi siihen pisteeseen ja että sinä omalla käytökselläsi aiheutit sen että lapsi katseli siinä sivussa kun sä halusit ärsyttää ja riidellä.
Sun miehes ei olis riidelly ellet olis antanu siihen aihetta.