Mies löi meidän yksivuotiasta!! :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin vihainen!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vähän viisaampi:
Alkuperäinen kirjoittaja TuKKa oNGeLMa:
Ukko pihalle ja yksinhuoltajuutta hakemaan. Täysin anteeksi antamatonta!

Anteeksi nyt vain, mutta miten tämä tapahtuma huoltomuotoon vaikuttaa? Haluat kenties kostaa, vai?

Jos kyseessä on narsistimies, niin yksinhuoltajuus on ainoa tapa, miten saat asiat luistamaan ilman miehen häiriköintiä. Miehellä on muuten oikeus puuttua kaikkeen, asuinpaikkakuntaanne, pankkitilin avaamiseen, koulu- ja hoitopaikka-asioihin jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
osaisiko joku sanoa onko jotain paikkaa minne voisin laittaa esimerkiksi sähköpostia ja kysyä miten tulisi tällaisessa asiassa menetellä? Me emme siis ole naimisissa, asumme miehen omistusasunnossa. En halua poliisia tähän sotkea, koska minulle ei tosiaan ole todisteita eikä lapsessa ole jälkiä..turhaa siis lääkäriinkään mennä. Mutta johonkin minun täytyy ottaa yhteyttä koska tiedän miten rumaksi tämä vielä voi mennä koska mies on niin hyvä manipuloimaan..

Sanoin tuolla jo aikaisemmin, että mies ei ole minua koskaan lyönyt..mutta henkistä väkivaltaa on ollut senkin edestä (joku kun kysyi mikä on suhteemme tilanne), en kuitenkaan halua siitä sen enempää kertoa..olemme kyllä käyneet asiasta juttelemassa. Nyt tilanne on sitten tämä...

pahoittelen sekavaa kirjoitusta..mielessä myllää tällä hetkellä niin paljon etten oikein osaa ajatella järkevästi.

Neuvolassa varmaan osaavat vastata tuohon, miten sun nyt kannattaa menetellä. Ja sitten tietenkin sossuun kannattaa olla yhteydessä, että saatte mahdollisimman pian asunnon sulle ja lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:

Anteeksi nyt vain, mutta miten tämä tapahtuma huoltomuotoon vaikuttaa? Haluat kenties kostaa, vai?

no minä en ainakaan antas lapsia valvomatta lapsia hakkaavalle ex miehelleni!! sillähän ois helppoo hakata mun tietämättäni

Et sitten tiedä, että huoltomuodolla ja tapaamissopimuksella ei ole mitään tekemistä keskenään?

no minä en ainakaan antas lapsia valvomatta lapsia hakkaavalle ex miehelleni!! sillähän ois helppoo hakata mun tietämättäni

Kyllä se mies normaalin tapaamisoikeuden saa, todisteitakaan ei ole. Mutta eipähän pääse kiusaa tekemään sitten kaikkien muiden asioiden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos kyseessä on narsistimies, niin yksinhuoltajuus on ainoa tapa, miten saat asiat luistamaan ilman miehen häiriköintiä. Miehellä on muuten oikeus puuttua kaikkeen, asuinpaikkakuntaanne, pankkitilin avaamiseen, koulu- ja hoitopaikka-asioihin jne.

En lukenut keskustelua kokonaan, mutta ei kai yks lyönti miehestä narsistia tee?

En lukenut keskustelua kokonaan, mutta ei kai yks lyönti miehestä narsistia tee?

Kannattaa sitten lukea se ketju. Ei tee yksi lyönti, mutta eikös ap itsekin miestä narsistina pidä.

Kyllä se mies normaalin tapaamisoikeuden saa, todisteitakaan ei ole. Mutta eipähän pääse kiusaa tekemään sitten kaikkien muiden asioiden kanssa.

Ja millähän perusteella tämä ap saisi yksinhuotajuuden, jos molemmat on sossun/oikeuden silmissä ihan täysvertaisia?

nyt ku se miehes on töissä lähe pois. vaikka se on sinun ja lapsen koti mutta lähe nyt. mene kaveriolle ja koita saaha uus koti sulle ja lapselle. ja tee ilmotus vaikka mitään jälkeä ei oiskaan. kääntää asian vain sinua vastaan muuten. sossuun,neuvolaan ja polisille myös...

Sinä voit mennä lapsesi kanssa lääkäriin vaikka jälkiä ei ole. Kerrot mitä tapahtui. Tärkeintä on että itse toimit järkevästi, etkä "kosta" miehellesi tai mitään, sillä siitä koituu vaan sulle vaikeuksia. Pidät nyt lapsestasi ja itsestäsi huolen, sillä tavalla takaat parhaan mahdollisen tulevaisuuden teille.
Mene kaverillesi, mihin tahansa mihin voit mennä. Ota lapsi mukaan.

Ja älä unohda tätä: on paljon naisia, jotka alistuvat miehen väkivaltaan. Älä anna kenenkään vähätellä tapahtunutta! Älä kenenkään, edes äitisi! Muista että vanhempamme ovat eri sukupolvea, heidän aikaan lapsen kurittaminen oli yleisempää. Vaikka sun äiti ei sitä olis itse kohdannutkaan, niin on varmaan kuullu läimimisestä yms. Hän saattaa haluta kiistää totuuden, ja ei siksi usko sinua.

Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
nyt ku se miehes on töissä lähe pois. vaikka se on sinun ja lapsen koti mutta lähe nyt. mene kaveriolle ja koita saaha uus koti sulle ja lapselle. ja tee ilmotus vaikka mitään jälkeä ei oiskaan. kääntää asian vain sinua vastaan muuten. sossuun,neuvolaan ja polisille myös...

Voi luoja.

luin ketjun alusta, aika ikävää. Kuitenkin, ensiksikin epäilen, ettei puoletkaan toimisi itse samassa tilanteessa niin kuin sinua neuvovat.
Voit soittaa nimettömänä MLL:n vanhempain puhelimeen ja kysyisin neuvoa sieltä, miten asiaa kannattaisi lapsen ja sinun edun mukaisesti lähteä viemään eteenpäin. Siellä vastaa ihminen, joka päivittäin on tekemisissä näiden asioiden kanssa ja tietää mitä kannattaa tehdä. Lisäksi voit asiaa tiedustella näin alkuun nimettömänä. Jos tilanne teillä kotona on rauhallinen kun mies tulee kotiin, en menisi haastamaan riitaa lisää. hakisin asuntoa miehen tietämättä, saat sen sossun kautta nopeaan. Myös jos kerrot sossussa lastenvalvojalle tilanteen, hän laittaa asiaa eteenpäin sinun ja lapsen eduksi. Ei tarvitse olla näyttöä. Kerrot rehellisesti tilanteen.
Kerroit, että mies on harrastanut henkistä väkivaltaa aikaisemmin, (jota myös tuomiehen puhe nyt on) niin tiedäthän, että henkinen väkivalta on vähintään yhtä vakavaa kuin fyysinen.

Ilman muuta lähet lapsen kanssa lätkimään sieltä, et varmaan ikinä anna itelles anteeksi jos/kun lyöminen toistuu! Mä en ikinä uskaltais tollasen miehen olla lapsen kanssa saati sitten koskaan jättäisi sitä isän hoitoon! ei ole kaikki kohallaan ukollas, lyömisen lisäks sairainta on se ettei se edes osota katumisen merkkejä tai vastaavaa, tuo asenne kertoo vaan että ei varmasti jää viimeseks kerraks...Ole hyvä äiti ja vie lapsi turvaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Vaikka teko onkin kamala ja todella väärä, en lähtisi kyllä ensimmäisenä eroa hakemaan, jos perhe-elämä ja parisuhde on muuten kunnossa. Teko vaatii kyllä keskustelua ja selvittämistä, ja selvittämistä, mistä miehen käytös johtuu. Joku miehesi saa käyttäytymään hullusti. onko se stressiä, vai jotain esimerkiksi lapsuudesta johtuvaa? Onko miehesi muuten äkkipikainen? Miten miehesi suhtautu itse tekoonsa?

Mikään ei oikeuta tietenkään lyömään lasta, eikä tekoa voi läpi sormien katsoa, mutta ei mielestäni kuitenkaan tosiaan ole eron paikka, eikä tee isästä täysin kyvytöntä ja huonoa isää. Mutta vaatii selvittelyä ja asian käsittelyä ja tilanteen korjaamista. Jokainen voi oppia hillitsemään itsensä, eikä se, että lyö kerran, tarkoita automaattisesti sitä että lyö toisenkin kerran.

Peesaan. Ja aina tällä palstalla reagoidaan niin voimakkaasti kuin olisi tuli hännän alla vähintään joka asiassa. Asiat voi vielä selvittää, niin karulta kun se kuulostaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja itse:
lähtisin. Tuo olis varmaan niitä ainoita asioita, joita en vois antaa anteeksi. Tuollaisen jälkeen en ikinä jättäis miestä kahdestaan lapsen kanssa. Ero ja valvotut tapaamiset. Aikuisten asiat on niitä joista voidaan neuvotella, mutta noissa tilanteissa ei ole mitään neuvoteltavaa.

Mun lapset ovat aikuisia ja ikinä en ole nähnyt enkä kuullut mieheni niitä läpsivän tai muuten huonosti kohtelevan. Vanhempana olen sitä jopa kysellytkin, mutta kyllä se on ollut alusta asti asia, mikä olis lopettanut meidän yhteisen polun, oli sitten muuten ollut tilanne mikä tahansa. Ei tuollaiseen mieheen voi eikä saa luottaa!

Ap:n pitäisi tehdä ilmoitus poliisille ihan vain sen takia, että mahdollisessa erovaiheessa löytyy jonkinlaista dokumenttia siitä, että mies on käynyt käsiksi lapseen. Mars terveysasemalle!

Niin se vaan menee... Lasten huoltajuudesta kun joskus päätetään, se saa myöhemmin olla lapsen kanssa viikonkin KAHDESTAAN kasvattamassa sitä, jos ei asiaa dokumentoida mitenkään:-(

Tuntuu että ihan turhaan tulit tänne ap pyyytämään apua. Haluat vain purkautua asiasta ja saada vahvistuksen että mies teki väärin ja sitten se riittää sinulle. Et sinä ole mihinkään lähdössä jos tällaista harhaluuloa elättelet osittain alitajunnassasi. Annat anteeksi ja jäät. Seuraavaksi kun mies lyö sinua annat anteeksi ja jäät vatvottuasi sitä ensin palstalla. Sitten se alkaa kurittamaan lasta välillä muutenkin, välillä pieniä tekoja teitä kumpaakin vastaan ja totut siten että jäät. Selvähän se on, oikein paistaa kirjoituksestasi että olet jäämässä. Muuten olisit jo kerännyt kamasi ja häipynyt. Ärsyttää tuo tilanne koska se on niin traaginen ja on niin selvä ettet ole mitään itsesi ja lapsesi eteen tekemässä.

Yhteistyössä