Mies löi meidän yksivuotiasta!! :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin vihainen!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Outis:
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja Outis:
Ja lopuksi ihan mielenkiinnosta: Olisitteko yhtä ehdottomia jos lyöjä olis ollu äiti? Että isä ottakoot heti paikalla eron, potkittuaan naista ensin tämän sukupuolielimille ym...

Kyllä!

Eli siis väkivallalla estetään väkivalta. Just. Ei kannata sit ihmetellä kun se läimäytyksen saanut lapsi aikanaan lyö puolisoaan.

Kautta aikojen oikeutetulla väkivallalla on estetty väkivaltaa. Miten muuten esim. poliisi voisi toimia?

Onko sulle selvinnyt, että poliisilla on oikeuksia joita tavallisella kansalaisella ei ole? Tai että MIKSI niitä samoja oikeuksia ei tavallisella kansalaisella ole?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt se selittää ettei mulla ole todisteita..ja sanoo ettei ole mitään lyöny, että mä vaan kuvittelen kaiken. Tuo on ihan sekaisin päästään!! sanoo että aikoo kiistää kaiken jos jonnekin ilmoitan..tottahan se on, ei minulla ole todisteita kun ei lapsessa näy mitään jälkeä

Ennen tätät viestiä pidin poliisi-ilmoitusta liioitteluna. Mut nyt suosittelisin tekemään ilmoituksen.

No kyllä minäkin kiistäisin, jos ap:n mies olisin, kun heti yhdestä läppäsystä jo poliisiasiaa uhataan tekemään. Eiköhän ap:n ja miehen pitäisi ensin molempien rauhoittua ja sitten vasta keskustella. Kiihtyneenä ei asiasta pysty keskustelemaan järkevästi.

Itselläni on kiivas mies ja tiedän kokemuksesta, että kun mies on hermostunut ja kiihtynyt, niin silloin ei kannata alkaa arvostelemaan ja haastamaan riitaa, parempi on antaa miehen rauhoittua rauhassa ja miettiä asioita.
Muistakaa myös se, että riippuu hyvin paljon siitä millaisen kasvatuksen kukin on saanut, niin pitkälti samalla tavalla tulee itsekin toimimaan vanhempana eikä näe siinä mitään pahaa, koska itsestä on tullut hyvin pärjäävä aikuinen.

Oli kuinka kiivas ja tulinen mies tahansa, niin lapsella on oikeus turvalliseen lapsuuteen, johon ei kuulu minkäänlainen fyysinen eikä henkinen väkivalta.
Ja valitettavasti kun sitä ensimmäistä läpsäisyä saattaa todennäköisesti seurata toinenkin joskus....

Ja hei, ap, selitäpäs miehellesi tämä; jos sinä otat nyt ja soitat poliisille ja ilmoitat miehesi riehuvan siellä, niin miehesi haetaan sieltä veks - ihan sama omistaako asunnon vai ei. Näin tapahtuu vaikka totuus ei kertomasi kaltainen olisikaan. Miehesi joutuu ensin asunnosta pihalle ja sitten vasta jälkeenpäin selvitellään, miten teidän homma etenee ja onko rikosta tapahtunut. Tietenkään sinä et soita, mutta ainahan sitä voi uhkailla.

Faktaa on, että jos se asunto on sinun ja lapsesi koti, miehesi poistetaan sieltä tasan tarkkaan ja hän saanee etsiä itselleen jouluksi tilapäismajoituksen.

Ikäväähän tommoinen on, mutta paskiaisille pitää olla kova. Ei ne luupäät muuten mitään tajua.

Sinällään tuo läpsäisy ei aiheuttaisi mitään muita toimia kuin kovan puhuttelun, mutta miehesi tuon jälkipyykin kautta vaikuttaa just niin ääliölle, että sellaisille on hyvä laittaa luut kurkkuun ihan vaikkapa vaan huvikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja hapsie:
koska mies ei edes kadu, lähtisin heti. ei varmasti tule jäämään yhteen kertaan.

Kokemuksesta sanon, ettei jää tuohon yhteen kertaan!

Mun poika oli 1v, kun mies löi häntä. Ihan kunnollinen, arvostettu ja hyvämainen mies ulkopuolisten silmissä. Poika heräsi yöllä itkemään ja menin hakemaan hänelle maitoa alakerrasta, kun en saanut rauhoittumaan muuten. Poika jäi isänsä kanssa ylös ja kuulin, miten poika parkuu hädissään ihan kauhuissaan. Juoksin kiireesti ylös ja poika makasi sängyllä ja huusi, mies oli vieressä peittonsa alla selin lapseen. Kysyin, että oliko lyönyt vauvaa. Kielsi lyöneensä, mutta aamulla vaippaa vaihtaessa pylly oli mustelmilla. Olin hölmö, kun en ilmoittanut asiasta kenellekään, kun mies uhkaili kaikella mahdollisella olemaan hiljaa. Sittemmin kävi yöllä muksimassa 4-vuotiasta tytärtä, kun ei saanut hänen itkuaan loppumaan. Ja tiukan paikan tullen on pahoinpidellyt taikka uhkaillut väkivallalla lapsiaan myöhemminkin. Ollaan erottu ajat sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja niin..:
koska mies ei edes kadu, lähtisin heti. ei varmasti tule jäämään yhteen kertaan.

Mun poika oli 1v, kun mies löi häntä. Ihan kunnollinen, arvostettu ja hyvämainen mies ulkopuolisten silmissä. Poika heräsi yöllä itkemään ja menin hakemaan hänelle maitoa alakerrasta, kun en saanut rauhoittumaan muuten. Poika jäi isänsä kanssa ylös ja kuulin, miten poika parkuu hädissään ihan kauhuissaan. Juoksin kiireesti ylös ja poika makasi sängyllä ja huusi, mies oli vieressä peittonsa alla selin lapseen. Kysyin, että oliko lyönyt vauvaa. Kielsi lyöneensä, mutta aamulla vaippaa vaihtaessa pylly oli mustelmilla. Olin hölmö, kun en ilmoittanut asiasta kenellekään, kun mies uhkaili kaikella mahdollisella olemaan hiljaa. Sittemmin kävi yöllä muksimassa 4-vuotiasta tytärtä, kun ei saanut hänen itkuaan loppumaan. Ja tiukan paikan tullen on pahoinpidellyt taikka uhkaillut väkivallalla lapsiaan myöhemminkin. Ollaan erottu ajat sitten.

kamalaa :( ei voi muuta sanoa :( nyt tajusin miten narsistinen mies on..yrittää kääntää kaiken minua vastaan "en minä mitään tehnyt", "sulla ei ole mitään todisteita", "kuvittelet vain kaiken".. Leikkii oikein marttyyriä. Minä en tuon ihmisen luokse enää jää..tämä suhde loppui kyllä tähän.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Ja hei, ap, selitäpäs miehellesi tämä; jos sinä otat nyt ja soitat poliisille ja ilmoitat miehesi riehuvan siellä, niin miehesi haetaan sieltä veks - ihan sama omistaako asunnon vai ei. Näin tapahtuu vaikka totuus ei kertomasi kaltainen olisikaan. Miehesi joutuu ensin asunnosta pihalle ja sitten vasta jälkeenpäin selvitellään, miten teidän homma etenee ja onko rikosta tapahtunut. Tietenkään sinä et soita, mutta ainahan sitä voi uhkailla.

Faktaa on, että jos se asunto on sinun ja lapsesi koti, miehesi poistetaan sieltä tasan tarkkaan ja hän saanee etsiä itselleen jouluksi tilapäismajoituksen.

Ikäväähän tommoinen on, mutta paskiaisille pitää olla kova. Ei ne luupäät muuten mitään tajua.

Sinällään tuo läpsäisy ei aiheuttaisi mitään muita toimia kuin kovan puhuttelun, mutta miehesi tuon jälkipyykin kautta vaikuttaa just niin ääliölle, että sellaisille on hyvä laittaa luut kurkkuun ihan vaikkapa vaan huvikseen.

usko pois, minä yritin..mutta hän kääntää kaiken minua vastaan. sanoo ettei minulla ole todisteita koska en nähnyt tilannetta, vaan kuulin, en voi siis tehdä mitään koska poliisit tuskin minua uskovat koska oma äitinikään ei uskonut kun hänelle soitin

täällä joku kysyi miten voin olla palstalla ja riidellä miehen kanssa..noh..se kusipää joutui onneksi lähtemään töihin.

Ota selvää, mitä kautta mies voi hakea keskusteluapua. Neuvolassa on käsittääkseni vanhemmille omat psykologit.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
täällä joku kysyi miten voin olla palstalla ja riidellä miehen kanssa..noh..se kusipää joutui onneksi lähtemään töihin.

Ota selvää, mitä kautta mies voi hakea keskusteluapua. Neuvolassa on käsittääkseni vanhemmille omat psykologit.

asumme niin pienellä paikkakunnalla etten usko että täällä on neuvolassa psykologia, pitäisi mennä naapurikuntaan varmaankin. Täytyy huomenna koittaa soittaa puhelinaikana sinne ja kysyä... tekis vaan niin mieli lähteä menemään tuon luota.. miten voin enää luottaa? :(

No siis, itse asiassa jos sinä teet ilmoituksen, poliisit eivät ihan aluksi jää ihmettelemään uskovatko sinua vai eivätkö. He poistavat miehesi asunnosta ja piste. Ihan oikeasti. Siinä ei auta miehesi selitellä, onko todisteita vai ei. Niitä ei yksinkertaiseti siinä kysellä vaan mies lähtee ja sitten joskus selvitellään. Jos selvitellään.

Itse tekisin ihan silkkaa kostoani jotain ilkeää äijän lempivaatteille. Paras paita, puku tai farkut saksilla postimerkin kokoisiksi paloiksi tms. Erittäin lapsellista mutta ilmeisen tehokasta. Testattu on. =) Lapsellisen idiootin kanssa ei kannata pelata aikuisten säännöillä vaan tempaista reilusti vyön alle. Tämäkin on vuosien varrella opittu juttu.

Pelkkä muutto pois on de facto niin kovin aikuismaista ja sekin tietysti tehokasta - mutta niin tavattoman tylsää...

Aloin miettiä semmosta, että jos mies tekis samanlaisen avauksen täällä, käskettäiskö heittää se kamala akka ulos? En puolustele miehen tekoa mutta kyllä niitä lyöjiä on naisissakin, suhtautuminen on vaan eriä.

Alkuperäinen kirjoittaja n:
Siis mahdoton kohkaaminen pienestä läpsäsystä. Ukko pihalle omasta asunnostaan, poliisit paikalle ja ties mitä vielä. Kai sitä penskaa sentä komentaa saa, jos tahallaan sotkee ruuan kanssa.

1vuotiastako komennetaan nuin???? 1-vuotias ei välttämättä osaa syödä
vielä kunnolla.sillon ku oot iteeki harjotellu syömistä innoissasi ekoja kertoja niin oisko ollut kiva ku sua ois hakattu samalla??
Mulla on 1v8kk ikäinen lapsi ja nyt syö siististi mutta ei tehnyt sitä heti 1v täytettyään.eikä tulis pieneen mieleenkään lyödä lasta jos nytkin sotkis..niinku joskus saattaa tehdä esim maidon vahingossa kaaduttua saattaa levittää sitä käsillään,mut harvemmin enään.Jos mieheni löis meidän 1vuotiasta niin en antais IKINÄ anteeksi ja häipyisin heti lasten kans!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
No siis, itse asiassa jos sinä teet ilmoituksen, poliisit eivät ihan aluksi jää ihmettelemään uskovatko sinua vai eivätkö. He poistavat miehesi asunnosta ja piste. Ihan oikeasti. Siinä ei auta miehesi selitellä, onko todisteita vai ei. Niitä ei yksinkertaiseti siinä kysellä vaan mies lähtee ja sitten joskus selvitellään. Jos selvitellään.

Itse tekisin ihan silkkaa kostoani jotain ilkeää äijän lempivaatteille. Paras paita, puku tai farkut saksilla postimerkin kokoisiksi paloiksi tms. Erittäin lapsellista mutta ilmeisen tehokasta. Testattu on. =) Lapsellisen idiootin kanssa ei kannata pelata aikuisten säännöillä vaan tempaista reilusti vyön alle. Tämäkin on vuosien varrella opittu juttu.

Pelkkä muutto pois on de facto niin kovin aikuismaista ja sekin tietysti tehokasta - mutta niin tavattoman tylsää...

Ehkä ei kannata alkaa kostaan mitään, kun ei tiedä miten mies reagoi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Aloin miettiä semmosta, että jos mies tekis samanlaisen avauksen täällä, käskettäiskö heittää se kamala akka ulos? En puolustele miehen tekoa mutta kyllä niitä lyöjiä on naisissakin, suhtautuminen on vaan eriä.

Mun suhtautuminen ei muuksi muutu. Ei nainenkaan saa lyödä miestään, ei mies naista eikä kukaan lasta!!! Ihan sairastahan tommonen on eikä tollasta voi (eikä saa!) vaan pyyhkästä maton alle.

Ap:n pitäisi tehdä ilmoitus poliisille ihan vain sen takia, että mahdollisessa erovaiheessa löytyy jonkinlaista dokumenttia siitä, että mies on käynyt käsiksi lapseen. Mars terveysasemalle!

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:

Mun suhtautuminen ei muuksi muutu. Ei nainenkaan saa lyödä miestään, ei mies naista eikä kukaan lasta!!! Ihan sairastahan tommonen on eikä tollasta voi (eikä saa!) vaan pyyhkästä maton alle.

Ei tietenkään mutta väitän että palstalla ei KUKAAN sanoisi sille miehelle joka avauksen tekisi että pistä se ääliö ulos vaan suhtautuminen asiaan olisi hiukka toisenlaista, ehkä ymmärtäväisempää vaikkei lyöminen koskaan sallittua olekaan. Alettais kysyä onko äiti väsynyt tms. Eikö mies saa olla väsynyt? Ja en edelleenkään sano että väsyminen oikeuttaa lyömiseen ennekuin kukaan ehtii semmosta väittää.

Usko minua uudessa asunnossasi joskun sitten istut sohvalla ja olet varauksettoman onnellinen siitä näystä kun kusipää tajuaa Armanin puvun olevan palasina lattialla. Siitä saa voimia pitkäksi aikaa.

Kutsu kyyniseksi jos haluat, mutta minä en näe minkään 'ammattiavun' tarjoavan minkäänlaista apua tuollaiseen tapaukseen. Saatte käydä erinäisiä tunteja lätisemässä joutavia eikä se johda yhtikäs mihinkään. Sen sijaan, jos teet selväksi - ERITTÄIN selväksi - miehellesi, että tietynlainen käytös johtaa vääjäämättä johonkin hänelle epämieluisaan asiaan, tulos on luultavasti huomattavasti parempi. Pöljiin kun ei järkipuhe tehoa,mutta tarpeeksi pahat pelokkeet kyllä.

Mulle ei tulisi mieleenkään alkaa tuhoamaan miehen omaisuutta!

Ensinnäkin, se on rikos. Joudut itse vaikeuksiin, jos mies vie asian eteenpäin.
Toiseksi, miehestä tulee uhri ja lapsen lyöminen jää syrjään tapausta käsitellessä.
Kolmanneksi, mä olen aikuinen.

En ole vielä yhtään miestä tavannut, jotka 'veisivät asian eteenpäin'. Siis mihin veisi? Menisi tekemään rikosilmoitusta, että eukko silppusi farkut kostoksi kun löin lasta? Enpä kuule usko. Idioottihan se mies varmaan on, mutta ei varmaan ihan noin idiootti.

Mikäs 'uhri' siitä miehestä muka tulee?
Kuten sanottu, jos jotain olen vuosien varrella oppinut, niin sen, että paskiaisia vastaan tulee taistella niiden omilla aseilla. Se on ainoa 'kieli', jonka ne ymmärtää...

Alkuperäinen kirjoittaja niin..:

Tosi paha mieli tuli lasten puolesta. 4-vuotiaskin huutanut varmaan pahaa unta ja sitten tullaan lyömään, kun sylille olisi tarvetta! Kamalaa, miten joku ihminen ei osaa ajatella, mitä lapsen päässä tapahtuu.

osaisiko joku sanoa onko jotain paikkaa minne voisin laittaa esimerkiksi sähköpostia ja kysyä miten tulisi tällaisessa asiassa menetellä? Me emme siis ole naimisissa, asumme miehen omistusasunnossa. En halua poliisia tähän sotkea, koska minulle ei tosiaan ole todisteita eikä lapsessa ole jälkiä..turhaa siis lääkäriinkään mennä. Mutta johonkin minun täytyy ottaa yhteyttä koska tiedän miten rumaksi tämä vielä voi mennä koska mies on niin hyvä manipuloimaan..

Sanoin tuolla jo aikaisemmin, että mies ei ole minua koskaan lyönyt..mutta henkistä väkivaltaa on ollut senkin edestä (joku kun kysyi mikä on suhteemme tilanne), en kuitenkaan halua siitä sen enempää kertoa..olemme kyllä käyneet asiasta juttelemassa. Nyt tilanne on sitten tämä...

osaisiko joku sanoa onko jotain paikkaa minne voisin laittaa esimerkiksi sähköpostia ja kysyä miten tulisi tällaisessa asiassa menetellä? Me emme siis ole naimisissa, asumme miehen omistusasunnossa. En halua poliisia tähän sotkea, koska minulle ei tosiaan ole todisteita eikä lapsessa ole jälkiä..turhaa siis lääkäriinkään mennä. Mutta johonkin minun täytyy ottaa yhteyttä koska tiedän miten rumaksi tämä vielä voi mennä koska mies on niin hyvä manipuloimaan..

Sanoin tuolla jo aikaisemmin, että mies ei ole minua koskaan lyönyt..mutta henkistä väkivaltaa on ollut senkin edestä (joku kun kysyi mikä on suhteemme tilanne), en kuitenkaan halua siitä sen enempää kertoa..olemme kyllä käyneet asiasta juttelemassa. Nyt tilanne on sitten tämä...

pahoittelen sekavaa kirjoitusta..mielessä myllää tällä hetkellä niin paljon etten oikein osaa ajatella järkevästi.

Alkuperäinen kirjoittaja vähän viisaampi:
Alkuperäinen kirjoittaja TuKKa oNGeLMa:
Ukko pihalle ja yksinhuoltajuutta hakemaan. Täysin anteeksi antamatonta!

Anteeksi nyt vain, mutta miten tämä tapahtuma huoltomuotoon vaikuttaa? Haluat kenties kostaa, vai?

no minä en ainakaan antas lapsia valvomatta lapsia hakkaavalle ex miehelleni!! sillähän ois helppoo hakata mun tietämättäni

Yhteistyössä