Mies löi ja töni. Kai mä vaan anna anteeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anonyymi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28533077]Henkinen ja fyysinen väkivalta ovat täysin rinnastettavissa. Jos voit sanoa mitä vaan niin mies voi tehdä mitä vaan. Kunhan pyytää anteeksi.[/QUOTE]

Hetkinen nyt. Henkinen väkivalta on pitkään jatkunutta kiusaamista, tai alistamista, siinä ei tarvitse käyttää edes rumia sanoja. Se että sanoo riidan aikana senkin paskapää, ei vielä ole henkistä kiusaamista.
Lyöminen ja sanat ei ole koskaan rinnastettavissa. Lyöminen ei koskaan ole oikeutettua!

Lyöminen voi johtaa kuolemaan tai vammautumiseen. Siinä on syy, miksi lyöminen on aina vakavampaa.
Se minkä joku kokee henkisenä väkivaltana vaihtelee, mutta käsiksi käyminen ja lyöminen on aina hyvin selkeästi väkivaltaa, ilman tulkinnanvaraa.

[QUOTE="Anonyymi";28532423]Tilanne on ihan helkkarin vaikea. Meillä on lapset ja yhteinen talo tulossa mun vanhempieni kotitilan maille. En yksinkertaisesti voi erota.
Eikä tuo mies nyt mikään täys hirviö ole ja mäkin osaan olla ärsyttävä.[/QUOTE]

Eli sinäkin voit hyvillä mielin töniä ja lyödä miestäsi aina kun hän on ärsyttävä? Ei se noin mene todellakaan.

Nyt on ensimmäinen askel otettu kohti vakavampaa väkivaltaa. Siitä se pikkuhilja pahenee joka kerta ja sinä vain syyttelet itseäsi.

Nyt nostat asiasta ihan helkkarinmoisen metakan. Kerrot kaikille tutuille ja sukulaisille tapauksesta ja vaadit miehen heti pariterapiaan. Jos painat aisan nyt villaisella, niin se on viesti miehelle, että sinua saa jatkossakin lyödä. Älä tee sitä lapsillesi. Minä olen joutunut katsomaan lapsena sitä sivusta, enkä toivo kenenkään muun lapsen joutuvan kärsimään samasta asiasta. Onneksi äitini tajusi jossakin vaiheessa erota.

[QUOTE="vieras";28533077]Henkinen ja fyysinen väkivalta ovat täysin rinnastettavissa. Jos voit sanoa mitä vaan niin mies voi tehdä mitä vaan. Kunhan pyytää anteeksi.[/QUOTE]

Höpöhöpö, ruumiillinen väkivalta on rangaistava teko ja siitä voi joutua vankilaan.

[QUOTE="Vieras";28532544]Taas näitä sädekehän kiillottelijoita.
Miettikääpäs kuinka monta liittoa olisi loppunut mies lähtisi enempiä kuuntelematta kun saa kuulla vaikka sanat "vitun mulkku", "pässi", "pienimunainen" "minuuttimuna" "kusipää" tms. Jotkin sanat sattuu vähintään yhtä paljon kuin teot. Jos naista sattuu lyöminen, niin se ei oikeuta naista harrastamaan henkistä väkivaltaa miestä kohtaan vaikka se itselleen olisi hyväksyttävämpää kuin fyysinen.[/QUOTE]

Sinä olet siis joko tällainen väkivaltainen mulkku tai sitten väkivaltaisen narsistin aivopesemä jalkarätti.

"Henkinen väkivalta
Parisuhteessa voi esiintyä myös henkistä väkivaltaa. Usein uhrit kokevat henkisen väkivallan fyysistä raskaammaksi. Fyysistä väkivaltaa edeltää lähes poikkeuksetta henkinen väkivalta."

Kannattaa miettiä tuota. Sitä, että kuinka monen ukko on käynyt käsiksi kokonaan ilman henkistä väkivaltaa?

Usein mies ei solvaa kuten naiset, ei heidänkään tarvitse kaikkea kuunnella. Sitä voi jokainen tykönään miettiä onko se hyvä syy kerrasta lähteä kun akka ensimmäisen kerran harrastaa henkistä väkivaltaa?

[QUOTE="Vieras";28533255]Ja sinä kai olet henkistä väkivaltaa harjoittava mulkku?

Henkistä väkivaltaa on myös jatkuva nalkutus, hakkuminen ja vittuilu koska siellä on monasti taustalla ajatus siitä, että siten voi toista alistaa, "et kuitenkaan voi lyödä".[/QUOTE]

Henkinen väkivalta johtaa usein myös fyysiseen väkivaltaan. Minä en yhdessä suhteessani jäänyt odottamaan sitä ensimmäistä lyöntiä. Lähellä oli jo, sillä kerran mies retuutti minut toiseen huoneeseen, eikä päästänyt sänkyyn nukkumaan. Henkistä väkivaltaa mies oli käyttänyt jo aiemmin. Retuuttamisen jälkeen olisi seuraava askel varmasti ollut lyöminen. Lähdin suhteesta sitä ennen.

No toki lähdit, mutta olitko itse viaton?

Itse ymmärrän tämän myös niin, että usein väkivaltaa edeltää henkinen väkivalta TOISEN puolelta.

Henkinen väkivalta johtaa usein myös fyysiseen väkivaltaan. Minä en yhdessä suhteessani jäänyt odottamaan sitä ensimmäistä lyöntiä. Lähellä oli jo, sillä kerran mies retuutti minut toiseen huoneeseen, eikä päästänyt sänkyyn nukkumaan. Henkistä väkivaltaa mies oli käyttänyt jo aiemmin. Retuuttamisen jälkeen olisi seuraava askel varmasti ollut lyöminen. Lähdin suhteesta sitä ennen.

[QUOTE="Vieras";28533606]No toki lähdit, mutta olitko itse viaton?

Itse ymmärrän tämän myös niin, että usein väkivaltaa edeltää henkinen väkivalta TOISEN puolelta.[/QUOTE]

Jos väsyttää, eikä jaksa harrstaa seksiä, niin toisella ei ole mitään syytä/oikeutusta retuuttamiseen. Kyllä, olin viaton.

Kumppanista on turha etsiä syytä, jos syyllistyy itse henkiseen tai fyysiseen väkivaltaan. Niinhän se on, että väkivaltaiset ihmiset syyllistävät aina kumppania ja vuosikausien aivopesun tuloksena saavat uhrin itsekin uskomaan siihen, että hänessä on osasyy.

[QUOTE="venla";28533751]katoppa...ite just harrastit henkistä väkivaltaa! eli kumpi sä sitte oot?[/QUOTE]

Mikä oli henkistä väkivaltaa? Se, että on väsynyt ja haluaa nukkua vai? Ei kylläkään täytä henkisen väkivallan merkkejä.

Miten teillä riidellään? Kyllä sitä suutuspäissään voi sanoa toiselle mitä vain, toki näitä pyydellään anteeksi ja sanotaan ettei tarkoittanut. Itsekkin olen laukonut jos jonkinlaista, sitä tarkoittamatta. Ei tuollaisia juttuja enää riidan jälkeen muista, lyömisen kyllä muistaa.

Sä taidat elää väkivaltaisessa parisuhteessa ja tällä nyt jotenkin yrität todistaa itelles et se on normaalia ku mies hakkaa?

Minä en viihtyisi sellaisessa parisuhteessa kovin pitkään jossa kielenkäyttö olisi tuota luokkaa riidellessä. Ei kuulu mielestäni aikuiseen suhteeseen tuollainen haukkuminen.
Me kyllä olemme asioista eri mieltä, saatetaan ärähdellä ja annamme palautetta toisillemme kun tarvetta on mutta emme juurikaan edes korota ääntämme saatika hauku toista. Se on vain niin epäkunnioittavaa ja lapsellista.

[QUOTE="Mie";28532416]Itse olisin lähtenyt jo hippulat vinkuen! Tuosta se lähtee. Jääkööt mies vaan yksin rakentamaan sitä taloaan. Mä en ymmärrä miks naiset alistuu tuommoiseen parisuhteeseen. Ei parisuhteeseen kuulu väkivalta ja pelko. Itse en ole koskaan joutunut pelkäämään omaa miestäni.[/QUOTE]

Minne? Ottanut eron siltä seisomalta, pakannut kassisi? Ei miehen toiminta ollut oikein mutta eiköhän puhuminen ja jatkon sopiminen olisi eka teko eikä mikään ero.

Minne? Ottanut eron siltä seisomalta, pakannut kassisi? Ei miehen toiminta ollut oikein mutta eiköhän puhuminen ja jatkon sopiminen olisi eka teko eikä mikään ero.

Ei mulle ainakaan. Mua ei saa lyödä kertaakaan. Vaikka voisin nähdä tulevaisuuteen ja sitä kautta tietää, että mies ei koskaan tulisi enää lyömään niin mä lähtisin silti. Se kertakin on liikaa.

Varo vaan sitten ap ettet ole viisikymppisenä samanlainen reppana kuin sukulaismuija: Saanut niin monta iskua päähänsä että taantunut älyllisesti tosi paljon, myös itsemurhayrityksiä ja kaikkea muuta järkyttävää..

Ei oikeuta, mutta rumat sanat taatusti jättävät jälkensä myös. Kun on saanut kuulla olevansa vitun idiootti niin silloin ei koe suurta arvostusta osakseen saaneen

No kyllä me nää vitun idiootti kommentit unohdetaan ainakin heti riidan jälkeen. Me ei riidellä isoista asioista vaan ihan typeristä jutuista. 99% riidoistamme pystyttäis välttämään :D mut kun ollaan mitä ollaan.. Ei mua haittaa olla vitun idiootti riidan aikana, ehkä mä silloin todella olen vitun idiootti (varmasti olenkin)
Eri asia on sellaiset, että sanotaan etten ole koskaan rakastanut sinua tms... Ne jättävät jälkensä.

Oli väkivalta henkistä tai fyysistä, sen kokeneella osapuolella on oikeus lähteä. Ihan turha täällä vääntää mikä on kenenkin syy ja mikä on "riittävän pahaa" väkivaltaa.
Se ettei halua seksiä ei ole syy minkäänlaiseen väkivaltaan, ei myöskään humala eikä väsymys.

Huolestuttavalta tässä kuulostaa se ettei mies kadu. Samoin tämä ap.n selittely että osaa olla itsekin kamala, ja ettei mies ole aina mikään hirviö. Noi pistää kyllä hälytyskellot soimaan. :/

Yhteistyössä