Mies löi ja töni. Kai mä vaan anna anteeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anonyymi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Anonyymi"

Vieras
Menetti hermonsa. Me rakennetaan taloa nyt ja varmaan kaikilla on stressitaso nyt aika korkea. Mä yritin tulostaa ja mä olen aika blondi koneiden kanssa. Mies yritti neuvoa ja en vaan tajunnut. sitten rupesi huutamaan ja mä suutuin kun huusi ja menin siihen miehen ja tulostimen väliin ja sanoin että anna olla mä yritän ite. Sitten tönäisi mua ja löi perään.

Homma olisi ollut ok, jos olisi heti tajunnut esim. tulla halaamaan ja pyytää anteeksi. Sen sijaan kun mä itkin niin mies vaan huusi, kun mä ärsytin häntä ja mä käyttäydyin kuin lapsi (eli pani kaikki mun syyksi ja ihan kuin itse olisi ollut juka Jumalan karitsa vaan)

Eniten mua ottaa päähän tässä se, että kinastelu, riitely jne on aivan eri asia, kuin fyysisesti toiseen koskeminen. Miehen mielestä mun ärsyttävä asenne oli paljon pahempi ja minä sen tilanteen kuulemma aiheutin. Ei siis kykene ymmärtämään ollenkaan, että itse meni liian pitkälle.

Itse olisin lähtenyt jo hippulat vinkuen! Tuosta se lähtee. Jääkööt mies vaan yksin rakentamaan sitä taloaan. Mä en ymmärrä miks naiset alistuu tuommoiseen parisuhteeseen. Ei parisuhteeseen kuulu väkivalta ja pelko. Itse en ole koskaan joutunut pelkäämään omaa miestäni.

• Tykkää
Reactions: Birgitte
Tilanne on ihan helkkarin vaikea. Meillä on lapset ja yhteinen talo tulossa mun vanhempieni kotitilan maille. En yksinkertaisesti voi erota.
Eikä tuo mies nyt mikään täys hirviö ole ja mäkin osaan olla ärsyttävä.

No kuten sanoin, tilanne olisi ihan eri asia jos mies ymmärtäisi perus kiukuttelun ja fyysisen koskettamisen eron. Se, että toinen on lapsellisella tinttaiita tuulella ei todellakaan oikeuta ketään satuttamaan fyysisesti. Miehen mielestä ylireagoin.

Heti yhteyttä parisuhdeterapiaan. Miehes ei ilmeisesti itse tajua rajoja, ja on syytä jatkoa ajatellen, saada hänet tajuamaan että lyöminen ei ole sallittua! Muuten tuolla teidän jutulla on tosi huono ennuste.

[QUOTE="Anonyymi";28532423]Tilanne on ihan helkkarin vaikea. Meillä on lapset ja yhteinen talo tulossa mun vanhempieni kotitilan maille. En yksinkertaisesti voi erota.
Eikä tuo mies nyt mikään täys hirviö ole ja mäkin osaan olla ärsyttävä.[/QUOTE]

Mun mielestä toi ois sovittavissa, jos sä oisit lyönyt vaikka ensin ja olisitte molemmat pahoillaan.

Miesjän voi sun vanhemmilles selittää asiaa, kun ei kerran osaa edes pyytää anteeksi.

[QUOTE="Anonyymi";28532423]Tilanne on ihan helkkarin vaikea. Meillä on lapset ja yhteinen talo tulossa mun vanhempieni kotitilan maille. En yksinkertaisesti voi erota.
Eikä tuo mies nyt mikään täys hirviö ole ja mäkin osaan olla ärsyttävä.[/QUOTE]

et voi erota? :O
Entä jos mies pettäisi? Et voi erota silloinkaan?
Sun mies on lyönyt ja töninyt sua :( eikä edes tajua tehneensä väärin. Oletteko puhuneet asiasta?

Tuota tuota, onko miehelläs ollut henkistä väkivaltaa kun puhutkin jo noin että minäkin osaan olla ärsyttävä ? Olitpa kuinka ärsyttävä vain niin EI OLE OIKEUTTA lyödä. Tyydyt siis siihen mitä sulla nyt on, etkä vaadi parempaa? Onnea?

[QUOTE="Anonyymi";28532431]No kuten sanoin, tilanne olisi ihan eri asia jos mies ymmärtäisi perus kiukuttelun ja fyysisen koskettamisen eron. Se, että toinen on lapsellisella tinttaiita tuulella ei todellakaan oikeuta ketään satuttamaan fyysisesti. Miehen mielestä ylireagoin.[/QUOTE]

Nyt on aika korjata miehen luulot. Seuraava kerta tulee, mitä sitten teet?
Jos olet sitä mieltä että haluat jatkaa niin sano miehelle että tilanne vaatii selvittämisen pariterapiassa, se on ehto. Sun on nyt syytä suojata selustaasi jotenkin.

Jos nyt et tee mitään, vaan annat asian olla, niin mies ymmärtää että oli ihan ok lyödä ja todennäköisesti lyö/töniä uudestaan. Jos ette muka "pysty" nyt eroamaan niin tee edes miehelle näpäytys mielessä niin että pakkaat itsellesi ja lapsille kamat ens viikonlopuksi ja lähdette mitään sanomatta vaikka mummolaan/mulle sukulaisille. Siinä vaiheessa luultavasti mies alkaa anelemaan teitä takaisin, ja saattaapa pyytää anteeksikin, toivottavasti. Mutta tiedän ettei tämä tietenkään takaa sitä etteikö käyttäisi väkivaltaa tulevaisuudessakin, mutta ainakin se luultavasti saisi miehen miettimään tekosiaan.

Meillä talonrakennuksen ja stressin myötä asiat kriisiyty samaan pisteeseen. Sitten pikku hiljaa asioita setvittiin ja keskusteltiin läpi. Nyt kahden vuoden jälkeen mies on edelleen impulsiivinen ihminen, mutta mitään väkivallan pelkoa ei suhteessa ole.

Jos teillä on ennen tätä konfliktia ollut toimiva parisuhde ja keskusteluyhteys, suosittelisin keskustelemaan asioista ja rakentamaan talon loppuun. Kyllä mieli sitten virkistyy molemmilla, kun stressitaso on laskenut.

Ps.Meillä on vieläkin rakennus kesken ;)
tsemppiä

Täällä tapana on neuvoa heti eroamaan. Aika helpolla täällä on moni lopettamassa parisuhteensa, kun aina ollaan lähtemässä heti meneen. Ei kaikki ole niin mustavalkoista..

Mun mies löi mua humalapäissään noin vuoden yhdessä olon jälkeen. Oli siitä kyllä pahoillaan seuraavana päivänä. Ainoaksi kerraksi jäi, neljään vuoteen ei ole osoittanut MITÄÄN väkivaltaisuuden merkkejä. Olisiko pitänyt lähteä heti, koska se kertalyönti teki miehestä väkivaltaisen hullun joka keksii aina syyn pahoinpitelylle?

Puhu hänen kanssaan asiasta.

[QUOTE="anonyymi";28532466]Ollaan oltu yhdessä niin nuoresta. Eli kasvettu yhteen. Kuten sanoin, niin mies ei ole aina mikään hirviö ja hänessä on liuta hyviäkin puolia.[/QUOTE]

Kuulostaa vaan huonolta, ettei ole AINA mikään hirviö. Se kuulostaa siltä, että siis aika ajoin on.

Yhteistyössä