ME PIISKAAJAT!

Rakkapanuu: oon 175 cm pitkä, painan nyt sen about 92 kg. Ikää 33 v. Ikä kyl tosiaan syötetään mittariin et en tiedä sit vaikuttaako... Mut mä menen lenkin aina juosten/hölkäten. Jos tekisin kävelylenkin ni sit menisin 1,5-2 tunnin lenkin eikä mulla oo sellaiseen oikeen aikaa... Kyl toi kulutus pitäis kai olla oikein: ainakin sykkeet on pysyny nyt tahdissa eikä näytä puutaheinää niinku sillon ku otti häiriötä puhelimesta/johdoista (nyt menee johdot paidan päällä, mukana oikea mp3-soitin eikä puhelin). Sulla kyl varmasti vaikuttaa paino siihen kulutukseen: mitä enemmän painoa, sitä enemmän kuluttaa. Mieluummin olisin kyl sun painoinen...
 
pakkasmarja: mulla näyttää Tonalin vaikuttavan niin hyvin ettei tuu nälkä silleen ku ennen. On oikeestaan täysi olo (en sit tiiä johtuuko menkkojen alkamisesta) mut Tonalin-vihkosessa lukikin et saattaa kroppa muuttua niin et tulee harvemmin nälkä, tai on vähempi nälkä. Myöhään eilisiltana mies veti ties mitä leipää jne ja mä just ja just sain kaakaon juotua, vähän jogurttia päälle. Nytkään en oo syöny vielä mitään eikä silti tunnu nälkä! Täytyy kuitenkin mennä pari ruisleipäpalaa syömään...
 
tossuliini
Huomenta vaan kaikki!

Aamulla kävin vaa'alla, lukemat jotain 102.9 kg, sitten kävin vessassa niin jo tippui 700 g eli lukemat 102.2 kg eli ihan hyvä. Ja aamupalakin on syöty: purkki Activia-jugurttia, kahvia, 2 karjalanpiirakkaa lämmitettynä, hieman 40 % leipärasvaa, kalkkunaleikettä 2 siivua ja yksi pala dallas-pitkosta, nyt on masu täynnä tuonne päivään kun syön puuron seuraavan kerran.
 
Tossuliini: en halua neuvoa mutta... Ainakin ennen Tonalinin aloitusta mulla oli niin et ku söin kaura-/4-viljan puuroa töissä lounaaksi ni hirveä nälkä oli siihen mennessä ku ehdin kotiin. Eli nyt oon syöny aina lämpimän ruuan - usein mikroateria, ja tomaatti mukana - ettei kotona tarvi olla kiukkusena ja ruveta ekana ettimään syötävää kaapista et verensokerin saa nousemaan. Nyt mulla on välipalana omppu mut voi olla etten tarvi sitä ku on vielä lounas - eli se mikroateria - syömättä. Ja töitten jälkeen meen verenluovutukseen eli siellä saa vähän haukattavaa. Eli mulla se puuro ei oo riittävä päiväruokana vaikka hyvää onkin, ja terveellistä.

Lueskelin muutes mielipiteitä Tonalinista. Ihmettelen vaan miten moni välittää ottaa asiasta tarpeeks selvää eli et omega-3:a pitäis ainakin käyttää samaan aikaan, ja et tulokset riippuu siitäkin mitä muuta tekee eli onko muuttanu ruokailutottumuksiaan, liikkuuko enemmän jne.
 
Nonii, nostetaas vähän meidän ketjua! Kävin sitten verta luovuttamassa... ja siellä oli täytekakkua ku 120. kerran järjestettiin luovutustilaisuus Pälkäneellä! Ja mä tietysti söin sitä kakkua, enkä niinkään vähän :ashamed: No, kerrankos sitä, ajattelin. Äsken kävin vaa'alla: 92,7 kg eli +600 g? Sellasta se on. Ei muuta ku huomenna iltapäivällä lenkille vaan! Mies kyl epäilee miten jaksan niin pian luovutuksen jälkeen mut pakko yrittää! Muuten ei saa läskit kyytiä! :p Ja vielähän tässä kerkee nesteitä lähteä aamuun mennessä, ja jos vessassakin vielä istun... Tosin nyt pitäis huolehtia nesteiden saannista et verimäärä palautuu.
 
oinaanhan olis pitänyt kuihtua, kun verta luovutti! eikös ne ota sitä 400g? minäkin olen tuon hyvän teon joskus saanut tehdä. :)

mulla paino oli jo aamulla 80,8. eli ei niin paha ku ma aamuna, saa nähdä alkaako tästä armoton vaaka rumppautuminen nyt sitte. lipsumisia tapahtuu, ei hyvä :/

viikonloppu meni aivan pieleen, söin kaikkea hyvää ja liikaa. pitää yrittää päästä mun siihen totaali-kieltäytymiseen kiinni kun en osaa olla niin että vähän, se on kaikki tai ei mitään! hankala on kyllä nyt aloittaa(sitä aloitusta on nyt tullu hiukan liikaa lykättyä ja lykättyä.. ), tai sehän kasvattais vaan luonnetta kun kolmet syntymäpäivät on tässä loppuviikosta. toivon että kaikkialla on tarjolla kermavaahtokakkua, se ei ole mun mieleen! jännä homma tuo, että makeana kerma ei oikein maistu mulle.. mutta pistäs sitä vaikka pihvin kans uuniin ja ranet aaaaaahhhhh

liikkumaan en ole "päässyt", siis kehdannut ottaa illalla pyörää esiin. toki kolmen muksun kanssa saa ajan kulumaan kyllä ihan niin ettei koko päivää tule istuttua =)
 
Otatteko yhden vielä mukaan :wave: . Kirjoittelen huomenna paremmalla ajalla enemmän, mutta pikaisesti sen verran että painoa on pudotettavaa n. 20-25 kg, kaksi raskautta parin vuoden sisällä toi "muutaman" lisäkilon. Kuopus syntyi helmikuussa ja painonpudotus-motivaatio oli suuri synnytyksen jälkeen, kunnes kuukausi synnytyksestä tuli kuvioihin nivelkivut ja olen odotellut nyt nivelreuman puhkeamista ja yrittänyt sopeutua ajatukseen sairastumisesta. Tällä hetkellä nivelet ovat rauhoittuneet sen verran, että painonpudotus on haaveena edelleen. Mutta huomenissa enemmän kun tuo esikoinen ei tahdo pysyä tuolla kylvyssä, vaan ravaa yltä päältä vaahdossa ympäri taloa |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasmarja:
ja mulla on niin tyhmärumaläski olo ollut koko viikonlopun kun ratkean niin helposti... tuntuu välillä että "päässä sumenee" kun syö. ruoka on niin hyvää ja sitä voisi syödä kolmen rekkamiehen edestä...
ja joskus tulee hilliton himo kaikkeen paskaan. kuten pizza hampurilainen... ei niinkään karkki
hampurilaisia voisi mennä kolme kerralla, siis ihan big macia... hävettää vaan ettei kehtaa tilata kolmea kerralla ja vetää niitä paikan päällä vaan on mentävä kotia syömään :ashamed: :ashamed:
:hug: :hug: :hug:
Mitäs jos koittaisit löytää joitakin mieluisia kevyempiä vaihtoehtoja?
 
Alkuperäinen kirjoittaja quattromam:
Tsau vaan kaikille!
Tääl olis yx punkero,oon saanu painoa pois 16kg.Menin tammikuus painonvartijoihin,nyt tähän kesään töppäs kaikki!!!!!!!!!!!!!!
Mä vaan syön ja syön ja syön!!!En pysty hillitsemään ittiäni,jos jotain hyvää on kaapis niin meikä vetää sen naamariin...Ja vkonloput pitäis lailla kieltää ku yrittää laihduttaa!!
Nyt mulle kunnolla piiskaa et saan taas itteni vauhtiin!
Mul oli lähtöpaino 96kg nyt 79,4.En oo ollu punnitukses 3viikkoon kun ei oo tullu tulosta! :ashamed:
*potkii persuuksiin*
Nyt ylös, ulos ja lenkille! :D
Mä painoin 96 kg vielä reilu vuos sitten... Laihdutin 13 kiloa, sairastuin ja lihoin kaiken takas. Aloitin kaiken taas alusta tämän vuoden maaliskuussa ja nyt painoa on lähtenyt melkein 10 kg. Tavoitteena olisi painaa max. 76 kg ja siihen on matkaa vielä n. 8 kg. Paino on junnannut nyt melkein kuukauden tuossa 84-85 tietämissä ja meinaa kohta pää seota, mutta MIE EN ANNA PERIKSI! Etkä anna siekään! :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oinas74:
Rakkapanuu: oon 175 cm pitkä, painan nyt sen about 92 kg. Ikää 33 v. Ikä kyl tosiaan syötetään mittariin et en tiedä sit vaikuttaako... Mut mä menen lenkin aina juosten/hölkäten. Jos tekisin kävelylenkin ni sit menisin 1,5-2 tunnin lenkin eikä mulla oo sellaiseen oikeen aikaa... Kyl toi kulutus pitäis kai olla oikein: ainakin sykkeet on pysyny nyt tahdissa eikä näytä puutaheinää niinku sillon ku otti häiriötä puhelimesta/johdoista (nyt menee johdot paidan päällä, mukana oikea mp3-soitin eikä puhelin). Sulla kyl varmasti vaikuttaa paino siihen kulutukseen: mitä enemmän painoa, sitä enemmän kuluttaa. Mieluummin olisin kyl sun painoinen...
Mullakin oli lähtöpainoa alussa 93 kg, mutta en olis ikimaailmassa pystynyt silloin juoksemaan tai hölkkään. En kyllä jaksa sitä vieläkään. :ashamed: Vaikka kunto onkin noussut. Ei vaan tahdo tuo syke pysyä enää kävellen tarpeeksi ylhäällä. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Unissakävelijä:
Otatteko yhden vielä mukaan :wave: . Kirjoittelen huomenna paremmalla ajalla enemmän, mutta pikaisesti sen verran että painoa on pudotettavaa n. 20-25 kg, kaksi raskautta parin vuoden sisällä toi "muutaman" lisäkilon. Kuopus syntyi helmikuussa ja painonpudotus-motivaatio oli suuri synnytyksen jälkeen, kunnes kuukausi synnytyksestä tuli kuvioihin nivelkivut ja olen odotellut nyt nivelreuman puhkeamista ja yrittänyt sopeutua ajatukseen sairastumisesta. Tällä hetkellä nivelet ovat rauhoittuneet sen verran, että painonpudotus on haaveena edelleen. Mutta huomenissa enemmän kun tuo esikoinen ei tahdo pysyä tuolla kylvyssä, vaan ravaa yltä päältä vaahdossa ympäri taloa |O
Tervetuloa mukaan! :wave:
Mikä on sun laihdutuksen "salaisuus"?
 
huomenta! täällä paistaa aurinko.. kuoleman janoisena yön kuihduttua paino oli aamulla 79.9!!!! jee se seiska näyttäytyi. nyt en sit uskallakkaan vaakaan ennen maanantaita. pitänee pysytellä niistä kakkuloista erossa, jos vaikka ma olisi paino edelleen ALLE80KG!
 
tossuliini
Huomenta kaikille! Kävin aamulla vaa'alla ja oli 100 g eilisestä tullut mutta se ei maailmaa kaada. Kävin verikokeissa ja sitähän ei sitten huomannut millään vaa'alla käydessä että on 3 putkea verta otettu. Nyt sitten yritän ottaa iisisti, jos vaikka tänään pääsisi tekemään edes lyhyen sauvakävelylenkin, olisi nasta juttu.
Kuuma päivä on tulossa. Eilen illalla suunnittelin pizzan tekoa tälle päivälle kun on saunakin ja kaikki mutta sitten muistin ettei mulla olekaan juustoraastetta ja rahaa tulee vasta ylihuomenna jos ei kukaan ihana ihminen laita mulle kirjeessä edes vähäsen mutta siihen en usko, täytyy vaan miehelle sanoa kun se milloin tulee käymään että toisi juustoraastetta ja maitoa niin saisin sen pizzan tehtyä. Olisi ainakin nopea ruoka tälle päivälle. Tai sitten teen kinkkukastikkeen ja pastaa mutta ehkä mies sittenkin kallistuu pizzan puolelle, toivossa on hyvä elää.
 
Aattelin sittenkin kuunnella järjen ääntä ja siirtää iltapäivän lenkkeilyn huomisaamuksi. Oonhan mä sentään käyny 4,5 dl verta luovuttamassa just eilisiltana. Vois olla turhan rankkaa kuumalla ilmalla lenkkeily niin pian. Mut huomenna aamuvarhain menen lenkille! On se kumma ku silti tulee huono omatunto... Lähtihän sitä nestettä yöllä ja vielä aamullakin: vaaka näytti ennen töihinlähtöä 91,9 kg :) Mut kuitenkin pitää muistaa nesteytys et verimäärä palaa ennalleen. Varmasti paljon parempi käydä lenkillä huomisaamuna ku ei oo niin kuuma. Rakkapanuu: oon käyny juoksu-/hölkkälenkillä about 20-vuotiaasta, enemmän tai vähemmän. Eli se on mulla verissä, vaikka olis taukoa vuosikin välissä. Ei onneks oo enää polvetkaan kipeytyny.
 
tossuliini
Tervehdys! Mä tässä mietin että lähtisinkö lenkille että kestäisikö toi polvi edes puolta tuntia vaikka ei kyllä huvittais tonne kuumaan helteeseen lähteä talsimaan mutta illalla on sauna niin en kyllä viitti enää illalla lähteä. Meinasin tänään tehdä sen kinkkupizzan, sain kun sainkin sitä juustoraastetta niin pääsen päivän aikana pizzan vääntöön, eipä ole tullut tehtyä ite pizzaa aikoihin kun aina vaan ostaa valmista. Pitää kattoo mitä laittais päällensä kun ei jaksa kauhian hiostavia housuja pistää jos tonne lenkille saisi lähdettyä.
 
No niin, elikkäs vähän alkumittoja yms.

Pituus 164 cm
Paino 80 kg tietämillä, heittelee yleensä puolen kg verran, nyt just näyttää 79,6 kg.
Tavoitepaino on 55-65 kg, riippuen lihasmassasta. Vaatekoko on ehkä tärkeämpi mitta, eli jos joskus vuoden päästä mahtuisin taas 38 hameeseen tai housuihin, niin Kiinaan asti asti loikkaisin.

Ja siis minä olen toivoton sokerisyöppö. Se sokerin syönti kun ei ole pelkästään mielihalusta kiinni, vaan huomaan esim. autoa ajaessani syöväni jotain namia AINA :ashamed: , eli se on myös typerä tapa, josta on päästävä HETI eroon! Ja on siis taas kerran helpommin sanottu kuin tehty :whistle: . Toinen painonpudotuksen kannalta oleellinen puute on epäsäännölliset ateriat, ja kolmas on liian vähäinen veden juonti tai oikeastaan minkään nesteen juominen. Varmasti jokunen kilo tippuisi jo sillä, kun saisin nuo kolme asiaa kuntoon.

Olen tässä pähkäillyt että millä tavalla sitä alkaisi pudottamaan painoa, mutta enpä ole yhtään viisaammaksi tullut. Karppaaminen tuskin onnistuu, en ehdi millään laittamaan kaksia ruokia, kun tuon yhdenkin aterian kanssa on niin ja näin. Joka tapauksessa sain tällä viikolla tuon painonvartijoiden laskimen ja sitä apuna käyttäen yritän pysyä jossain ruodussa. Samalla yritän edes vähentää sitä sokerin syöntiä ja yritän välttää myös muita nopeita hiilihydraatteja.

Kuntosalikorttiakin olin jo hakemassa, mutta se on vieläkin hakematta kun en osaa päättää mihin saliin menen. Eikös olekin tosi hyvä tekosyy :whistle: , oikeastaan sen kortin hankkimisen tai siis siellä salilla käymisen hankaluutena on tällä hetkellä ajan puute ja nämä reistailevat nivelet :/ . Ikinä kun ei tiedä missä kunnossa aamulla herää. En kuitenkaan haluaisi pudottaa painoa ilman kiinteytystä.

Noista CLA-valmisteista piti vielä kysymän, että kuinka moni niitä tässä ketjussa käyttää ja onko niistä OIKEASTI hyötyä? Itse olen syönyt parisen purkkia CLA+ Strongia, joka on halvempaa kuin Tonalin, mutta kun en ole saanut sitä kuntoiluinspistä päälle niin eihän ne mitkään pillerit ainakaan yksinään auta.

Jaahas, tulihan sitä tekstiä niin että tuli ihan nälkä, eli taidanpa hörpätä hieman broilerikeittoa :wave:
 
Kummasti ne kilot vaan tippuu, reilu kilo viikossa lähtee. Vaikka herkuttelenki monta kertaa viikossa. Eilen meni esim liki puoli litraa salmiakkijäätelöä ja Lordikarkkeja. No, se oli sitten se mun iltapalani nääs.

Tää on ihanaa. Mahdun nyt pariin 2000 luvun alusta asti kaapissa lojuneeseen hameeseen! Ah!! Toinen niistä on kokoa 44. Jottei enää tartte 48 olla. Mies tunnustelee mua iltaisin sängyllä "sä kuihdut" se sanoo =o) Paidat alkaa eestä lötköttämään, vanhat kesähameet käydä suuriksi. Oi että. Onnistunko mä kerrankin!? Pääsisinkö mä sinne 70 kiloon todella. Tai jopa alle niin että luku alkaisi kutosella!

Tänä aamuna painoin 79,3kg. Eli kohta 11kg pudonnut maaliskuulta. Nyt on menny viimeset 5 viikkoa tosi hyvin ja säntillisesti. Olen osannut olla ihmisiksi ja ruokavalioni tuntuu luontevalta. Miten mä olen joskus voinut painaa 98kg... Liikuntaa en ole lisännyt, en siis liiku "ollenkaan". Eikä ole edes näläntunnetta vaan kylläinen ja hyvä olo. Juuri söin välipalaksi kahvin kera omenan ja karjalanpiirakan vermeineen. Ruokana oli makkarakeittoa, aamupalalla lasillinen jogurttia myslillä ja ruisleipää.
 
tossuliini
No niin, mä kävin kuin kävinkin lenkillä kera sauvojen, meni semmonen 45 minsaa ja hikihän siinä tuli, olis kannattanut jättää menemättä. Kohta on entistä kuumemmat olot kun menen saunaan, mutta saunan jälkeen saadaan syödä mun tekemää pizzaa. Enpähän sitten muuta tänään syökään.
 
Unissakävelijä:
Minä siis syön sitä Tonalinia, mutta vielä en voi sanoa sen auttaneen mitään, kun olen syönyt vasta niin vähän aikaa. Joskus aikanaan söin sitä kuntoilun ohella ja kyllä mie sillonkin laihduin, mutta en sitten tiedä, mikä oli se laihduttava tekijä. Nyt syön sitä, käyn salilla ja lenkillä ja koitan hiukan katsoa ruokiani ja SILTI paino junnaa! :headwall: MEnee usko kohta jo liikuntaankin! :ashamed:
 
Sellaista piti vielä kysymäni, että kuinka moni tässä ketjussa käyttää jonkinlaista hormonaalista ehkäisyä? Mä olen vaan alkanut jo sitäkin puolta miettimään, kun tuo paino ei kerran laske, että voisko se olla jotain hormonaalista nyt se junnaaminen?!? :eek:
 
tossuliini
No, mä tein sen kinkkupizzan ja tulihan siitä muutama pala syötyä mutten onneks syönyt itteäni ähkykuntoon vaan sillai sopivasti, kai se pitää taas huomenna mennä lenkille kuluttaa toi pizza veks, muuten voi mennä läskiks tää pudotus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Sellaista piti vielä kysymäni, että kuinka moni tässä ketjussa käyttää jonkinlaista hormonaalista ehkäisyä? Mä olen vaan alkanut jo sitäkin puolta miettimään, kun tuo paino ei kerran laske, että voisko se olla jotain hormonaalista nyt se junnaaminen?!? :eek:
mie syön imetyksen jäljiltä viel niitä cerazette tms. pillereitä. tosin ne lopetan kun menkat alkoi, on niitä sit tullukin aina 2viikon välein. :( jos erittäin hyvä tuuri käy, niin sitten ei hormonaalista :D eikä muutakaan ehkäisyä.. mutta sit tarvitaan tila-auto ja ne maksaa niin paljon et enpä tiedä onko varaa. :/ murr.. kyllä me yks lapsi lisää elätetään, mutta on autosta kii, kun sit ei mahduta enää, todella tympeää! siis oikeasti vara olis, mutta kun nuo korot on niin kovin nousussa, niin pidetään sitä taka-ovena et tää nykyinen auto on kohta maksettu, ja sietä irtoaa sit 300e/kk johonkin muuhun, vaikka sitten niihin lainan korkoihin!

oho- meni himpun ohi aiheen jo nyt :)

mie rakkapanuu todella luulen et sä pienenet kyllä, mutta muutut lihakseksi. ja sullehan tulee sitä ylikuntoa, jos noin paljon käyt liikkumassa. "oikeat" urheilijatkin pitävä lepopäiviä! tohtori neuvoo: nyt pidät vähintään kaksi kokonaan liikkumatonta päivää viikossa, niin eiköhän ala vaaka laulaa?
 
Sie kannustat minnuu etiäpäin! :wave:
Tänään olin taas salilla. Eilen oli jo yksi "vapaapäivä" ja toinen on sunnuntai, joten kiitosta vaan tohtori neuvosta, noudatetaan!
85 näytti vaaka reenin jälkeen. Ei se vaan laske! :headwall:
Nyt mä ihan tosissani kyttään, mitä suuhuni laitan...ainakin tämän illan, kun sit taas huomenna jo repsahdan. :ashamed: Mihin mahtoi kadota mun itsekuri?!?!?! Yhtäkkiä! :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinnu:
rakkapuu: Mä käytän, kierukkaa.. tuntuu, että sillä on ollut osansa tähän mun painonnousuun. En tiedä voiko olla mahdollista, mut tuntuu, että just ton kierukan takia must on tullu paljon heikkohermosempi ja kärsimättömämpi. Samaten myös mielialan vaihteluita on ilmennyt enempi kuin ennen kierukkaa. Enpä sitten päässytkään tänään vesijumppaan, kun mies joutu olemaan ylitöissä. Huomenna menen ihan varmasti ja uin tänki päivän edestä.
:LOL: Sori!

Mullakin tää leviäminen alkoi, kun alettiin miehen kanssa aikanaan seurusteleen ja aloin syömään pillereitä. Mietin tässä vain, että voisko ne ihan tosissaan lihottaa? Vai luulenko mä vaan?
 

Yhteistyössä