ME PIISKAAJAT!

Salama McQueen sanoja lainaten, tuossa on nyt meitin ketjun otsikko. :whistle:

Eli tähän kaikki laihduttavat. Uudet ja vanhat!
Punnituspäiväksi maanantai. Eli ketjuun vain, mitä vaaka tänään näyttää!

Mulla vaaka näytti juuri 85 kg. Se on siinä 84 ja 85 välissä pyörinyt jo melkein kuukauden. Muutama kuukaus sitten painoin siis vielä 93 kg. Eli on nyt jo hiukan voittaja fiilis, mutta lisää täytynee vielä saada pois! Tavoite olis päästä 74-75 kiloon 3 kuukaudessa, minkä pitäisi olla ihan realistista. Pituutta täältä löytyy 176 cm.

TERVETULOA KETJUUN! :wave:
Tsempataan toisiamme!
 
mulla on muutenkin maanantai punnistuspäivä. kaksi viikkoa sitten painoa oli 98,5 ja tänä aamuna 94,5. pisteitä lasken ja vaunuttelen. meillä kun ei autoa ole niin alta 20km matkan tulee joko käveltyä tai pyöräiltyä.

tavoitteena on aluksi päästä alta 90 kilon. sitten 85.... jne
 
paino nyt aamulla, on ehtiny jo vähä mässyttää.. 82.1!
kaks viikkoa menny lörppöillessä, syöden ja kuntoilun unohtaen. nyt yritän päästä taas mukaan kunnon kunnon etsintään, ja laihempaan olotilaan. tavoite on että paino alkaa kutosella, 69,9 käy vallan hyvin :)
 
Tämän aamun mittarilukema. Ennen kuopusta (joka on kohta 5kk) se oli 92kg. Synnytyksen jälkeen painoin 90kg joten siitä sitä pääsiäisenä lähettiin, välillä lipsuen. Ihan vain syömällä järkevämmin, säännöllisesti, vähemmän ja juomalla vettä pitkin päivää. Pahimmillani (ilman raskautta) olen painanut 98kg pari vuotta sitten. Kilo kerrallaan, joku 70 oli ihanne.
 
No niin! Hyvinhän meitä tänne kasautuu! :wave:
Ja lisää mahtuu!
Koitetaan pitää ketjua yllä ja tsempata toisiamme!

Miten te muut muuten laihduttelette?

Mulla "keinona" on 3 krt/viikossa salilla norkoilua(n. 1 h kerrallaan), 2-3 tunnin pituista lenkkiä viikon aikana ja sitten koitan syödä vähän järkevämmin. Koitan välttää hiilareita ja sokereita yleensä. Mulla vain ongelma on epäsäännölliset ruokailuajat ja se, että joskus unohdan kokonaan syödä. Sen takia tää paino varmaan nyt junnaakin paikallaan.

Nutrilett kuurille tms en aio enää koskaan alkaa. Joskus kokeilin ja totesin, että ei ole minua varten! Kaalisoppadietilläkin on jokunen kerta oltu ja laihduttukin, mutta on se niin kamalan pahaa! :whistle:

Pistäkääs omia vinkkejänne ja keinojanne myös tähän ketjuun!
 
Laittakaas nyt niitä pudotusvinkkejä tänne kans!
Heitän ton Vaa'an kohta ikkunasta läpi, kun aina vaan näyttää samaa, vaikka kuntoilisin viikon putkeen. Vaikka kyllä mä siis tiedän, että tuosta kuntosaliharjoittelusta se varmaan jothuu, että paino ei nyt laske ihan niin, kun tahtois... :headwall:
 
ai niin, yks hyvä (ja kevyt herkku) on rasvaton maitorahka + valion mehukeitto ja vähän sokeria. sitten ne sekoittimella sekasin. on hyvää.

myös mansikkasalaatti on namia. mansikoita siivuina noin litra, 2tl balsamiviinietikkaa ja vähän vettä ja sokeria noin 1rkl. vähän aikaa maustumaan jääkaappiin :p
 
94,5 kg just äsken, pituutta 175 cm. Välillä kyl epäilyttää näyttääkö vaaka oikein mut kyl se varmaan näyttää. Ennen kuopuksen odotusta (2 v 2 kk) painoin 84 kg eli valitettavasti on painoa jäänyt synnytyksen jälkeen, ja tullut vielä lisääkin :( Kiloklubi vaikutti tosi mielenkiintoiselta ku kokeilin netissä, mutten parin päivän jälkeen jaksanu enää käydä merkkailemassa tarkkaan syömisiäni - aika työlästä laskea kaikki, eikä listalta löytyny aina sopivaa liikuntajuttua, ainakaan sen mukaan mitä sykemittarin kulutus näytti...

Viime viikolla näytti painoa 93 kg eli on joko tullut mässäiltyä liikaa tai sitten olen pieniin päin, heh. Jälkimmäinen ei kovin mahdollista koska ehkäisy kunnossa!

Lenkillä olen yrittänyt käydä säännöllisen-epäsäännöllisesti, ja eilen tein tunnin jumpan kotona, mut vissiin viime viikon laivareissu oli painon kannalta huono, seisovasta pöydästä ku syötiin illallinen...
 
Tervetuloa joukkoon Oinas74! :wave:

Mä tässä juuri tuskissani kierin, kun vetelin kauhean lautasellisen nuudelia, kanaa ja kasviksia. Siis ihan hirveän lautasellisen! Ja sit kaverin luona jouduin kiskomaan aikas ison määrän juustokakkua tänään, kun lapset ottivat kamalasti, eikä sitten itse syöneetkään...No olihan se pakko pois syödä, kun en kehdannut siihen jättää... :ashamed: Huomenna tunnin lenkille ja tunniksi salille!!! :whistle:
 
Olen kokenut viime päivinä usein onnistumisen elämyksiä. Paino putoaa tasaisesti. Juuri kun luulee että nyt ei ainakaan ole pudonnut tai on tullut lisää niin onkin lähtenyt parhaiten. Ja kun syön mitä haluan ja silti laihdun, herkuttelenkin.

Tänään esim. aamupalaksi jogurttia ja mysliä, ruuaksi makaronilaatikkoa, raejuustoa, kukkakaalia ja paprikaa + maitoa. Välipalana sitruunaista mustikkapiirakkaa ja omena. Ja iltapalaksi söin Anroldsissa kinuskiorginal donitsin ja pienen kahvin. ;)
 
Sadetta: en voi muuta sanoa kuin että olen kade! Käytätkö jotain luontaistuotetta kenties, vai ihanko pelkällä liikunnalla paino putoaa?

Rakkapanuu: kiitos, mukava kuulua joukkoon B) Ja huojentavaa kuulla, etten ole ainoa, joka ei pysty vastustamaan mässäilyä... varsinkaan kun mies monesti illalla ottaa suklaalevyn esille... Mutta niin sitä pitää: lenkille vaan! Itsekin ajattelin huomisaamuna kiskaista vähintään 45 min lenkin, mieluummin vielä pidemmän jos jaksan ja ehdin. Jälkimmäinen on tietenkin tekosyy: aina pitäisi liikunnalle olla aikaa.
 
viikko menny päin sitä! eikä viikonlopusta mahda tulla sen kummempaa. yleensä poljen kuntopyörää 45min vähintään 4kertaa viikossa, nyt kahteen viikkoon ei kertaakaan!? mulla jotain tosi tympeää pääsärkyä ollut tän viikon, yrjö-olo ja tekee vaan mieli ahmia, ja mielellään herkkuja. jos niistä tulis hyvä olo.. no ei oo tullu ees! maanantain vaaka pelottaa, en tosiaan toivo et lähtee nousuun. mut ei se voi laskea tällä menolla. :(
sadetta! minkä mittainen sinä olet? meillä aika samat kilot, ja mullakin jo kymppi tippunu :) meikäläisen pituus on 160, ja hyvänä päivänä sentin enemmän =)

mä oon tehny "kermaista"kasvis keittoa:
noin 8dl vettä
pari rkl vehnäjauhoja
1/3osa pakettia mustaa koskenlaskijaa
pussi keittojuureksia/kasvissuikaleita
tinjamia, suolaa

sekoitan veteen jauhot, annan kiehahtaa, lisään kasvikset ja juuston, ja annan kasvisten kypsyä. sit mausteet joukkoon. tulee todella kermaisen makuinen keitto, tästä tulee mulle ainakin kaks isoa ruokaa, eli ku perhe vetää makkarakastiketta, mä teen tätä.. jotenkin niin helppo, nopee ja maukas. eikä ihan kauhee kaloripommi kuitenkaan. (nytpä en oo tehny tätäkään mun dietti-herkkua kahteen viikkoon.. ) :ashamed:
 
Kävin aamulla 45 min lenkillä, hölkäten/juosten. Tuntui hyvältä! Ainoa mikä häiritsi oli sykemittarin väärä lukema: näytti välillä tosi pitkään 230. Syitä on ainakin kaksi: vyö liian löysällä (Avia, vyö ei istu niin hyvin, pitäis kiristää kai...) ja/tai mittari otti häiriötä puhelimestani, jota kannan mukana kun siinä on mp3-soitin ja se on mulla hyvänä kirittäjänä =) Kolmas mahdollinen syy voisi ehkä olla voimalinjat (?) Sellaista lueskelin ainakin netistä, tosin en ole kiinnittänyt huomiota onko matkan varrella järeitä sähköpylväitä. Asutaan maalla. Sykemittari saattaa siis ottaa muista sähkölaitteista häiriötä. Ens kerralla laitan kuulokkeiden johdon kulkemaan paidan ulkopuolella, jos auttais. Netistä luin, että yhtä lailla Polarin monet mittarit ottaa häiriötä muista sähkölaitteista. Lenkin jälkeen paino 94,5 kg eli sen saman kuin eilisiltana...
 
solarikselle tiedoksi että pituutta löytyy 169cm.

Ja Oinakselle tiedoksi etten harrasta liikuntaa lainkaan. Säännölliset ateriat ja veden juonti laihduttaa. Ja imetyskin varmaan hiukkasen ku kuluttaa lisäkaloreita. Mutta pelkällä imettämisellä en laihtuisi, nähtiinhän se jo esikoisen aikana jolloin painoa tuli 5kg lisää imetysaikana.

Tänään painoin tasan 81kg. Pitää mennä, 5kuinen vaatii tissiä ja unta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oinas74:
Sadetta: en voi muuta sanoa kuin että olen kade! Käytätkö jotain luontaistuotetta kenties, vai ihanko pelkällä liikunnalla paino putoaa?

Rakkapanuu: kiitos, mukava kuulua joukkoon B) Ja huojentavaa kuulla, etten ole ainoa, joka ei pysty vastustamaan mässäilyä... varsinkaan kun mies monesti illalla ottaa suklaalevyn esille... Mutta niin sitä pitää: lenkille vaan! Itsekin ajattelin huomisaamuna kiskaista vähintään 45 min lenkin, mieluummin vielä pidemmän jos jaksan ja ehdin. Jälkimmäinen on tietenkin tekosyy: aina pitäisi liikunnalle olla aikaa.
Se on muuten kaikista kauheinta, kun mies syö suklaata, karkkia ja sipsiä ja koitat siinä sitten ite olla vieressä ilman sellaisia herkkuja... :/
Mä päätin eilen, että en syö karkkia enää ennen kuin oli väh. siinä 76 kilon painossa! Siihen olisi siis viimeisimmän mittariluekman jälkeen matkaa vielä sellaiset 8 kg. Piiiiitkä ja ehkä kivinenkin tie voi olla ennen sitä kuljettavana. :whistle: Mehujäät mä suon itselleni ja välillä muunkinlaisen herkuttelun...

Tää viikko on ollut aika hyvä, kun oon yhtä päivää lukuunottamatta jaksanut liikkua joka päivä. Tänään olin kuntosalilla ja huomennakin ois tarkoitus mennä. Ja jos vielä jaksan, heitän lenkin siihen päälle. =)
Sunnuntai onkin varmaan sitten lepopäivä. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja solaris1:
viikko menny päin sitä! eikä viikonlopusta mahda tulla sen kummempaa. yleensä poljen kuntopyörää 45min vähintään 4kertaa viikossa, nyt kahteen viikkoon ei kertaakaan!? mulla jotain tosi tympeää pääsärkyä ollut tän viikon, yrjö-olo ja tekee vaan mieli ahmia, ja mielellään herkkuja. jos niistä tulis hyvä olo.. no ei oo tullu ees! maanantain vaaka pelottaa, en tosiaan toivo et lähtee nousuun. mut ei se voi laskea tällä menolla. :(
sadetta! minkä mittainen sinä olet? meillä aika samat kilot, ja mullakin jo kymppi tippunu :) meikäläisen pituus on 160, ja hyvänä päivänä sentin enemmän =)

mä oon tehny "kermaista"kasvis keittoa:
noin 8dl vettä
pari rkl vehnäjauhoja
1/3osa pakettia mustaa koskenlaskijaa
pussi keittojuureksia/kasvissuikaleita
tinjamia, suolaa

sekoitan veteen jauhot, annan kiehahtaa, lisään kasvikset ja juuston, ja annan kasvisten kypsyä. sit mausteet joukkoon. tulee todella kermaisen makuinen keitto, tästä tulee mulle ainakin kaks isoa ruokaa, eli ku perhe vetää makkarakastiketta, mä teen tätä.. jotenkin niin helppo, nopee ja maukas. eikä ihan kauhee kaloripommi kuitenkaan. (nytpä en oo tehny tätäkään mun dietti-herkkua kahteen viikkoon.. ) :ashamed:

Kyllä sä siitä taas käynnistyt ja pääset uuteen vauhtiin!
Mullakin vähän laantu touhu välillä ja nyt oon taas liikunnan ILOSSA kiinni. Siitä on kyllä tullut jo iloa. Ei enää sitä pakkopullaa, mitä se joskus aikaisemmin minulle oli. :whistle:
Aloitat vaikka jollakin pienemmällä minuuttimäärällä ensin polkemaan ja nostelet pikkuhiljaa ja huomaamattas ootkin takas normaalissa "aikataulussa". =)
 
Rakkapanuu: älä vaan rääkkää itteäs liikaa. Siinä se voi liikunnan ilo kadota jos ahnehtii liikaa, eikä kroppa ehdi palautua. Ite meinasin mennä jo tänä iltana lenkille ku vasta eilen kävin mut sitten käytiin perheen voimin leikkikentällä (jossa itsekin innostuin liikkumaan!) ja vielä uimassa. Huomisaamuna menen lenkille uuden mp3-soittimen rytmittämänä! Mies teki löydön: ei maksanu ku 19,90 e ja biisejä mahtuu jotain 130. Kätsyn pieni laite: toivottavasti ei aiheuta häiriötä sykemittariin. Olen tyytyväinen ku en menny vielä tänään lenkille koska polvi rasittui jonkin verran. Aamunkoitteessa varmaan taas iskussa!

Juu, sitä tarvis vaan olla mullakin kovempi itsekuri makean syönnin suhteen, mut onneks osaan hillitä itteni paljon paremmin kuin mieheni! Huomautin sille asiasta, toivottavasti meni viesti perille... Olen miehenkin saanut kiinnostumaan taas liikunnasta: ei ole hänkään mikään kevyt...
 
tossuliini
No niin, sain kutsun tänne palstalle joten tässä sitä ollaan. Kerroin tuolla toisaalla että olen saanut pudotettua ilman pv:ta jo 7 kg kun jätin karkit ja jätskin pois ja syön kevyemmin yms ja liikun jonkun verran. Ei siihen laihdutukseen ole poppaskonsteja, sitä vaan pitää kattoo mitä suuhunsa laittaa ja kuinka paljon. On mullakin päiviä jolloin tulee syötyä enemmänki mutta sitten taas seuraavana päivänä tsempataan. Mä ilmotan sitten kun olen päässyt 100 kg:n alle, mutta siihen ei mene enää kovin kauan, toivottavasti. Ajattelin tänään lähteä sauvakävelylenkille jos ei rupea kauheesti satamaan ja ukkostaa kun tänne on luvattu kumpaakin mutta katsotaan missä välissä teen sen lenkin. Mutta tsemppiä teille kaikille painon pudotuksessa. :wave:
 
Tervetuloa nippuun tossuliini!
Mä tässä tuskissani pyörin, kun on tullut tänään syötyä ketutukseen vähän kaikenlaista ylimääräistä! :ashamed:
Huomenna aion alkaa 4 päivän lentoemäntädietin, jonka jälkeen ajattelin toteuttaa Partasen jotakin tehoviikkoa... :whistle:
Saas nähä, kuinka muijan taas käy! :whistle:
 
Tervetuloa joukkoon minunkin puolestani, tossuliini, ja tsemppiä! Itse yritän tässä vähitellen tavoitella 90 kg ensin (äsken vaaka näytti 95 kg), sitten siitä alaspäin... Itseäni ihmetyttää vieläkin miten paino on vaan noussut koko ajan, enkä ole tehnyt asialle mitään. No, aamulla (su-aamuna siis) kävin taas lenkillä, 47 min, kilokaloreita kului yli 1000 mittarin mukaan, keskisyke 160. Lenkki tuntui ihan hyvältä, ja uusi mp3-soitin tuli samalla testattua: erittäin hyvä peli, sykemittari ei ota häiriötä. Musa toimii mulla tosi hyvänä kirittäjänä, tai paremminkin pitää tasaisemman vauhdin. Nyt alkaa lenkkeilystä tulla suorastaan tapa, jota ilman ei voi olla. Eli hyvä suunta B) Tosin saman päivän iltana tuli vähän herkuteltua kyläpaikassa. Mutta huomenna ehkä taas lenkkeilyä...
 
No niin siskokullat!
Maanantai aamun punnitus ja mulla näyttää vaaka 800 g enämpi kuin siikko sitten, vaikka takana on kuitenkin 5 harjoituskertaa viikon aikana, melkein 6 tuntia ja melkein 3000 poltettua kaloria.
MIKÄ MENEE VIKAAN?!?!?! :headwall:
Tänään alkaa 4 päivän lentoemäntädieetti! Kai sitä nyt 4 päivää seisoo vaikka päällään ja kyllä mä olen onnellinen vaikka ei lähtisi kuin 1 kg sillä pois. Vähän edes tapahtus kropassa jotakin! :headwall: :headwall:
Mä kohta unohdan taas koko touhun, kun ei alas pääse ollenkaan...Tuntuu, että ihan sama vaikka sit söisinkin herkkuja, kun paino vaan jumittaa... TAI NOUSEE!!! :kieh:
 
Tänään 81,2kg. Ja olen kuitenkin herkutellut melkein päivittäin, jesh. Juju piilee siinä etten herkuttele normaaliruokien lisäksi vaan sijasta. Eli vaikka välipalana/iltapalana syön vain sitä jäätelöä jos mieleni tekevi.
 

Yhteistyössä