ME PIISKAAJAT!

Käytiin tänään vähän Vantaalla vierailulla ja suuhun eksyi taasen kaikkea ylimääräistä, kuten yksi voipulla ja pehmis. :ashamed:
Tänään on päästävä lenkille sitten vähän kuluttamaan.
Tunnin spurtin ajattelin ottaa... Sais edes vähän palamaan pois. :whistle:
Aamupainoa vaaka näytti taasen kaikki 84 kg. On se kyllä sitkeessä! Muuta ei voi sanoa! :headwall: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
No, kirkon diakonia ja työttömät jakaa ruokakasseja pitkin suomea ja siinä on kaikenlaista ruokatavaraa: maitojauhetta, vehnäjauhoja, sämpyläjauhoja, näkkileipää, kaurahiutaleita, kaurakeksejä ym.
Jaa, jaa...
Empä tiennytkään, että sillä on sellainen nimi.
 
tossuliini
Mä pääsin kuin pääsinkin lenkille tänään, tein sellasen 45 minsan sauvakävelylenkin, että tekikin hyvää ja sen päälle lämmin suihku teki edvarttia. Äsken juotiin tytön kanssa iltateetä, otin yhden palan paahtista ja sen päälle pikkusen rasvaa ja broilerin lihaa ja nyt on sitten hyvä olla. Pistin vesikannun jääkaappiin ja siihen 3-4 jääpalaa. Nyt kun se kylmenee siellä niin siitä sitten juon jos vaikka jotain tehoais.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Mä pääsin kuin pääsinkin lenkille tänään, tein sellasen 45 minsan sauvakävelylenkin, että tekikin hyvää ja sen päälle lämmin suihku teki edvarttia. Äsken juotiin tytön kanssa iltateetä, otin yhden palan paahtista ja sen päälle pikkusen rasvaa ja broilerin lihaa ja nyt on sitten hyvä olla. Pistin vesikannun jääkaappiin ja siihen 3-4 jääpalaa. Nyt kun se kylmenee siellä niin siitä sitten juon jos vaikka jotain tehoais.
Hyvä, hyvä! :D
Mä tässä vielä odotan, että ukkokulta kotiutus ja miekin pääsisin lenkille!!! :whistle:
 
Jumppasin iltapäivällä ja hyvältä tuntu mut jotenkin jäi kaipaamaan lenkkeilyä... Huomenna tahtoisin töiden jälkeen lenkille jos vaan ehtii. Se on mulle ainakin tehokkain tapa laihduttaa. Taas huomas ku teki jumpan jossa paljon lihaskunto-osuuksia mut hikikin tulee kunnolla, et kuitenkin se kuluttaa paljon vähemmän kaloreita ku lenkki. Jumppa kesti 1 h 5 min ja lenkki 50 min ja silti jälkimmäinen huomattavasti tehokkaampaa. Ei näytä Tonalin ainakaan vielä vaikuttavan mut vastahan tässä on sitä 1,5 vrk käytetty...
 
heipä hei! mulla menee syömisten suhteen hyvin mutta liikunta on aika lailla unhotunut :( vakaan hyppään seuraavan kerran maanantaina, saa nähdä mitä oon saanu aikaan sitte ke-ma välillä.
mähän tiputin noin 7viikossa 10kg painoa tuossa kesän alussa, ja paino tippu kyllä kivasti ja nopeaan, nyt sit tuo heinäkuu meni mässyttäessä ja liikumatta, silti paino pysyi samassa! siitä osaan nyt repiä intoa taas uuteen tsemppi-kauteen. pitää vaan saada se liikunta viel mukaan kuvioon, niin ei "lihakset" sit ala kuihtua myös pois. on mulla oikeesti niitäkin! (todistelee itselleen)
odottelen innolla et se seiska näyttäytyy vaakassa ekana numerona, ei ole pitkä matka siihen.

täytyy sanoa et tuo rakkapanuu on kova jätkä , moni olis lannistunu.. :whistle: jos paino vaan noin hienosta työstä huolimatta on melkeinpä sama pitkät ajat! ei auta kun ihailla kuinka jaksat kivasti etiäpäin! hyvä et oot kuitenkin huomannu peilistä sen muutoksen parempaan päin, vaikka vaaka ei annakkaan iloisia uutisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oinas74:
Jumppasin iltapäivällä ja hyvältä tuntu mut jotenkin jäi kaipaamaan lenkkeilyä... Huomenna tahtoisin töiden jälkeen lenkille jos vaan ehtii. Se on mulle ainakin tehokkain tapa laihduttaa. Taas huomas ku teki jumpan jossa paljon lihaskunto-osuuksia mut hikikin tulee kunnolla, et kuitenkin se kuluttaa paljon vähemmän kaloreita ku lenkki. Jumppa kesti 1 h 5 min ja lenkki 50 min ja silti jälkimmäinen huomattavasti tehokkaampaa. Ei näytä Tonalin ainakaan vielä vaikuttavan mut vastahan tässä on sitä 1,5 vrk käytetty...
Kumpa miekin saisin jumpata rauhassa, mutta nuo tytöt on heti jaloissa pyörimäsä ja muka mukana jumppaamassa. :whistle:

Tonalin vaikuttaa mulla ainakin vasta 2-3 purkin syönnin jälkeen...
Eli saat varmaan siekin ootella hetken. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja solaris1:
täytyy sanoa et tuo rakkapanuu on kova jätkä , moni olis lannistunu.. :whistle: jos paino vaan noin hienosta työstä huolimatta on melkeinpä sama pitkät ajat! ei auta kun ihailla kuinka jaksat kivasti etiäpäin! hyvä et oot kuitenkin huomannu peilistä sen muutoksen parempaan päin, vaikka vaaka ei annakkaan iloisia uutisia.
Kiitos kannustavista sanoista! :wave:
Täällä sitä porskutetaan vaan etiäpäin vaikka paino junnaa. Aamulla 83,6 kg. Todistelen vaan itelleni, että ne on ne lihakset, mitkä siellä kasvaa ja painaa. :D

Eilen illalla en sitten päässytkään lenkille, kun ukko kotiutui niin myöhään. :ashamed: Ajattelin sitten tänään tehdä lenkin ja tunnin salilla riehuntaa. :whistle: Huomiselle vielä jotakin urheilua ja sunnuntai onkin taas lepopäivä. Oon oppinut niitäkin pitään, kun tajusin, miten tärkeetä on palautuakin niistä riehunnoista. :) Sitten maanantaina alkaakin taas työt ja saa nähdä, kuinka paukkuja sitten riittää iltaisin salille ja lenkille, mutta toivotaan, että niitä piisaa! :wave:

 
No kiva... Niin mä vähän arvelinkin et Tonalinia saa popsia aika pitkään ennenku vaikuttaa... No, ei auta luovuttaa. Inhotti vaan taas aamulla ku vaaka näytti 93,2 kg ja se oli ennenku edes join lasillista vettä. Voin vaan arvailla mitä näyttää taas päivän päätteeks :-( Kaiken lisäks unohin ottaa lenkkarit mukaan et olisin töitten jälkeen menny lenkille. No, aika myöhälle olis mennykin mut huomisaamuna spurttaan taas 45-50 min varmasti! Tuntuu vaan et mikään ei riitä, et joka päivä pitäis lenkkeillä. Olen malttamaton oinas :) Miksei vois 3 kg lähteä parissa päivässä???

Sain jumpata rauhassa koska jumppasin just ennenku hain pojat hoidosta, eli lopetin etätyöt vähän aikasemmin (ja tein illemmalla vähän vielä töitä kun pojat oli jo nukkumassa). Ei mullakaan mitään tulis jumpasta jos pojat olis paikalla. Yleensä mies hakee pojat hoidosta mut nyt se oli työmatkalla.
 
tossuliini
Moi taas! Mä sitten lupasin tulla ilmottelemaan millanen tulos oli tullu viikon aikana. No, 600 g plussaa eli ei kauheasti kun tietää kuitenkin että alkuviikko meni kakkua syödessä, nyt yritän sitten skarpata seuraavan viikon niin jospa se paino siitä taas putoaisi lisää. Ja meinaan tästä lähteä juomaan vettä ja kaupassakin pitäisi käydä.
 
Tsemppiä vaan, tossuliini! Kävin aamulla 50 min lenkillä: aika mukavalta tuntui paitsi ylämäet. Menin ihan eri lenkin ku tavalllisesti ni tuntu tosi mukavalta vaihtelu. Keskisyke oli 161 eli ihan hyvä noin aamusta ku mulla muutenkin on aamulla syke korkeemmalla. Kulutusta 1130 KCal!!! Tosin pian sais säätää sykemittaria ku paino tullu vähän alas. Pitäis ite opetella säätämään ku mies on tähän asti tehny sen homman. Sykemittarissa mun paino 95 kg, ja tänä aamuna lenkin jälkeen mä painoin 92,8 kg. Aamupalan jälkeen 93,4 kg. Mut toisaalta ku mittariin laitetaan täydet kilot niin olis hyvä oottaa et paino rupeis pyörimään siinä 92,5-93 kg hujakoilla ni vois laittaa sen 93 kg... No, tuskin pari kiloa paljon tekee heittoa niihin mittarin tuloksiin. Entistä tarkemmin rupean kattomaan mitä syön ja minkä verran. Eilisiltana herkuttelin vähän suklaalla mut se olikin varmaan ainoa kerta tällä viikolla. Vielä ku sais miehen innostumaan lenkkeilystä: hänellä ku paino on 3-numeroinen. Aina vaan sanoo ettei ehdi ku on työjuttuja (yrittäjä) - muka! Kiitos kannustuksesta, hyvät siskot! Mulla ainakin auttaa tää ryhmän tuki :hug:
 
Piirtelin eilisnäpäivänä semmosen painonpudotustaulukon josta suunta näkyy hienosti ja kannustavasti. Tänä aamuna tasan 80kg eli olen saanut nyt 10kg pois. Toinen mokoma ku vielä niin hyvä tulee. Sitä liikuntaa en edelleenkään harrasta, ei ole tullut tavaksi.

Eilen herkuttelin kahvijäätelöllä (iltapala) jota meni melkein puoli litraa ( kolmeen pekkaan miehen ja 3vn kanssa ). Tänään tulee vieraita ja luvassa on kääretorttua, mustikkapiirakkaa ja lämpimiä voileipiä. Tietty kunnon ruokaakin ;o)

Tuntuu että olen nyt aika hyvin tottunut tähän syömisrytmiin. Aamupala, lämmin ruoka, välipala ja iltapala. 3v syö samoin. Ei tee välissä mieli napostella yhtään kuten muinoin. Ja ruokamäärät ovat pysyneet normaalikoossa, en ole hamstrannut. Silti en uskalla vieläkään luottaa että tällä kertaa haaveesta tulee totta ja saan ylipainot karistettua.
 
Täälläkin tuli oikein urheiltua eilen. :D Ekaksi tunnin lenkki, jolla poltin 618 kaloria ja perään tunti salilla. Siellä ei palanut kuin hiukan reilut 500 kaloria. Mutta kyllä olin puhki sen jälkeen. :whistle:
Silti vaa'an lukema oli taas aamulla nousu suunnassa 84,jotain. :headwall: Ei se perkule laske, vaikka päälläin seisois! Mutta mie en anna perix! Ja kyllähän mä eilen sit vähän tuos mutustelin karkkia ja kevätkääryleitäkin... :ashamed: Myönnetään! :whistle:
Mutta etiäpäin porskutellaan ja tänään ajattelin mennä vetään salille vielä sellaisen liikunnalisemman reenin, että en niinkään ajatellut keskittyä tuonne painojen nosteluun... Mutta illalla on taasen luvassa grillausta, että saas nähdä, kuin muijan käy taas. :headwall:

Sais nyt edes rikki sen maagisen 83 kilon!!!!!!
Sitten vois sanoa laihtuneensa 10 kg. :whistle:
 
tossuliini
Mä odotan tässä inspistä taas että mitä tekisin. Toisaalta vois lähteä lenkille mutta sitten taas jos tyttö tulee ja eikä pääse sisälle kun ei ottanut taaskaan avaimiaan mukaan niin ei tässä mihinkään lenkille voi vielä mennä. Mutta pitäisköhän ottaa pieni aerobicjumppa musan tahdissa? Siinäkin karisisi kilot kummasti.
Söin tossa äsken palan mustikkapiirakkaa kahvin kanssa ja join vettä päälle. Kohta olis ruoanlaittoa, makaronilaatikkoa meinasin tehä tänään ruoaksi, on helppo ja suhtkoht nopea. Salaatti on vielä tekemättä, ostin kevyt kermaviiliä josta meinasin tehä kastikkeen salaatille, miltäs kuulostaa?
Tämän päivän ateriat ovat tähän asti nämä:
aamiainen: Activia-jugurtti, kahvia, täysjyväpaahtista 2 viipaletta, kevyt sulatejuustoa 2 viipaletta, kevyttä kalkkunaleikettä 2 siivua, vettä
lounas: rasvaton profilee ananasjugurtti, 2 karjalanpiirakkaa, hieman rasvaa, 2 viipaletta kevyt sulatejuustoa, kahvia, vettä
Välipala: kahvia, mustikkapiirakkaa pala, lusikallinen vaahtoutuvaa vaniljakastiketta, vettä

Tuossa ne oli tähän asti mitä olen tänään syönyt.
 
tossuliini
Moi taas! Otin tuossa pienen jumpan, en uskaltanut enempää kuin 15 minsaa kun rupes ottamaan polviin kun en ole pitkään aikaan tanssinut mitään tansseja niin pakko aloittaa lyhyellä ajalla ja sitten jatkaa joka päivä aina vähäsen lisää. Mutta hien sain kuitenkin päälle, eikös se pääasia ole että hiki tulee vaikka vähemmästäkin?

Mä tuolla jo aiemmin tein aloituksen tuosta veden juonnista, kertokaapahan naiset että mikä on se määrä mitä voi juoda päivän mittaan ilman että se on vaaraksi terveydelle? Tahtoo tietää kun olen nyt vasta ruvennut harrastamaan tota veden juontia.
 
Mä en kyllä osaa sanoa tuohon vesijuttuun mitään. Voiko senkin juonti olla vaarallista?! :eek: Mä olen nyt kiskonut sitä päivän aikana aina sen pari litraa + muut nesteet. Tässä parhaillaan tissuttelen rasvanpolttojuomaa... :whistle: Samalla menee Tonalinit alas. =)
Tulin juuri nimittäin kuntosalilta. Jaksoin, kuin jaksoinkin lähteä sinne tunniksi riehumaan. =) Tässä sitten palaillaan ja kohta kai sitten grillataan. :ashamed: Koitan syödä kevyesti. :whistle:
 
Sadetta, Rakkapanuu ja tossuliini: kuulostaa oikein hyvältä teidän syömiset ja kuntoilut! Rakkapanuu: oot ollu tosi ahkera kuntoilun suhteen - ehkä pitäis enemmän keskittyä siihen aerobiseen liikuntaan eli enemmän liikettä, vähemmän lihaskuntoa. Tiiän kyl et lihaskuntokin on tärkeetä mut ite keskityn enemmän juoksuun/hölkkään ku lihaskuntoon. Mul on sellanen tosi hyvä aerobic-video missä käydään kaikki lihasryhmät läpi mut vähemmälle jää aerobinen osuus vaikka tosi hyvä video onkin.

Musta on epistä et ku vetäsin sen 50 min lenkin ni heti kevyestä aamupalasta (vettä, teetä, vähän kaurapuuroa, 1 pala piimälimppua) tuli takas 600 g! Mut nyt ku kirjotin koko aamupalan sulkuihin ni näyttäähän se aika paljolta... Mut siis tulee välillä sellanen olo et pitäis olla vaan syömättä kuntoilun jälkeen, mut eihän sitä voi tehdä :| Mut sen oon huomannu itestäni et oon tosissani tässä hommassa ku pystyin tänään hillitsemään itteni anopilla vaik oli tosi hyvää ruokaa ja myöhemmin hyvä iltapala. Söin kohtuudella eli just sopivasti ku taas mies jäi syömään vielä paljon mun jälkeen... Tuskin maltan oottaa et vaaka näyttäis aina 93 kg, mieluummin vähän allekin... Niin ja Tonalinit oon muistanu ottaa joka päivä, samoin omega-3:n.
 
tossuliini
No niin, nyt on sitte siideri juotu kitusiin, hyvältä maistui, tein iltapalaksi paahdettua leipää, siihen pikkusen rasvaa päälle, sulatejuustoviipaleita 2, 2 siivua kalkkunaleikettä sekä salaattia ja kermaviilistä tehtyä salaattikastiketta, nyt on masu täynnä eikä enää tartte syödä tänä iltana.
 
Arvatkaas kuka täällä jyystää vielä viimosta maissiaan?!?!? :ashamed:
Piti odotella, että äijä kavereidensa kanssa kotiutuu pelaamasta ja sitten grillataan. Noh...aluksi niiden ei pitänytkään mennä pelaamaan ja grillaus piti suorittaa jo seiskan aikaan. No sit ne lähti pelaan ja grillausaikataulua siirrettiin ysiin. Ja arvatkaapa oliko kello 22.00 ennen kun tulivat ja äsken sain siivottua pöydän. Siis vihon viimonen ruoka-aika meikkikselle, mutta pakko se oli syyä, kun oli hirmu nälkä ja olin venannut maissia koko päivän. :whistle:
Nyt on sit kauhia morkkis ja huomenna varmaan on sit mentävä lenkille vähän polttamaan näitä pois. :/

Oinas74: Olenkin miettinyt, että pudottaisin yhden salikerran viikosta ja ottaisin tilalle syksyn tullen jonkin jumpan. En vain tiedä vielä, että minkä jumpan, mutta aika sen näyttänee. =) Sitten jäisi kuitenkin vielä 2 krt kuntosalia viikkoon. Ja lenkit päälle. Yritys on ollut aika hyvä, jos itse saan sanoa, mutta jostain syystä nyt ollaan PAHASTI jumissa, mikä sit ajaa pikkuisiin lipsahduksiin aina välillä epäroivon vallassa, mutta huomenna on päivä uus! :whistle:
 
tossuliini
No niin, huomenta taas! Kävin aamulla kurkkaamassa vaa'alla mitä se näyttäisi eilisen jälkeen ja voin olla tyytyväinen, oli menny taas vähäsen alaspäin, sitten söin aamupalan. Kissakin on laitettu jo tonne ulos ja sille annettu aamupala kans.
Kävin tuolla Painonvartijoitten sivulla kans kirjoittamassa kuulumisiani kun en ole aikoihin siellä käynyt mut musta vaan tuntuu etten ehdi joka paikkaan. Tänään pitäisi tulla tytön kummi lasten kanssa kyläilee, eivät ole vielä tässä meidän uudessa kodissa käyneetkään, varmaan kummi meinaa lentää selälleen hämmästyksestä, luulisin niin. Mulla on varattuna tuolla pullapitko tätä kyläilyä varten ja meinasin itekin ottaa yhden palan sitä, tuolla on vielä yksi pala mustikkapiirakkaa joka on kyllä syötävä ettei se mene pahaksi kun on jo perjantaina tehty.
Tänään menen sitten lenkille kun vieraat on käyneet, eilen jo suunnittelin millaisen lenkin teen tänään. Mutta tällaista tänä aamuna.
 
:headwall: :headwall:
Täälläkin on aamulla käyty vaa'alla ja sitähän se näytti öisen ruokailun jälkeen, mitä pelkäsinkin! 85,4 kg!!! :ashamed:
Se nyt ei ollut mikään yllätys, mutta silti!

Eilen tein salilla vatsalihakset muuten selälteen maaten matolla ja ängin jumppapallon jalkojeni alle ja nostelin siitä suoraan ylös kädet niskan takana ja sitten sivuille. Oli muuten paljon tehokkaampaa kuin varsinainen vatsalihaslaite salilla. :whistle:
Miehellekin sitä tuossa mainostin aamulla, kun ekaa kertaa on oikeastaan "vatsalihakset" vähän arat, johon mies totes, että noh, sä teet sit salilla vääränlaista reeniä. Sulla on liian vähän painoja ja liian pienet toistot. :headwall: On se hyvä, että se tietää, vaikkei siellä ite käy eikä edes tiedä mun painoista ja sarjoista. :headwall:
Otin kieltämättä vähän itseeni. :whistle: Se ei varmaan oo tajunnut, että mulla on tarkotus laihtua, eikä kerätä mitään lihasmassaa ympärilleni. :whistle:
Tänään olisi tunnin lenkki edessä vaikka piti olla eka lepopäivä. Ei tuollaisen yösyönnin jälkeen voi pitää lepopäivää!! :headwall:
 
onko teistä kukaan oulusta ja lähtis mun kaa salille? tai sitten ladies kickboxingiin? se on kuulemma todella tehokasta ja kuluttavaa liikuntaa...
minulla ei ole suoranaista ylipainoa mutta haluan päästä löllöistä mahan ja selän ympäriltä kiinteät reidet ja timmin mahan. painoani en tiedä, enkä edes omista vaakaa... tulisin hulluksi sen kanssa
 

Yhteistyössä