Saako tähän ketjuun liittyä vielä yks harmaa, jolla olisi muutama kilo puotettavana?
Aloitin eilen dieetin pitkän pohdinnan ja itseni tesemppamisen jälkeen. Ainakin vielä onsellainen olo, että oon tosissani tämän kanssa, tiedä sitten muutamien päivien päästä muuttuuko mieli. :/
Aloituspaino oli eilen (23.5) aamulla 58.6 kg, tavoitteena on saada kiloja pois sen verran, että vaatteet näyttävät päällä hyvältä. Luulen, että painoa saisi tippua n. 4-5 kiloa.
Tein itselleni toissailtana ruokapäiväkirjataulukon, johon suunnittelen valmiiksi seuraavan päivän ruoat. Jos tulee poikkeamia suunnitelmasta, niin kumitan sunnitelmaa pois ja kirjoitan toteutuneen ruokamäärän taulukkoon. Mulla on ongelmana ollut erityisesti pienten välipalojen napsiminen herkkujen muodossa. Päätin, että hiilarit jätän ainakin aluksi lähes kokonaan pois; aamulla syön tosin ruishiutalepuuron ihan vain kuitujen saannin takia.
Yritän syödä paljon proteiinia; kananmunia, rasvatonta maitorahkaa ja raejuustoa, lihaa. Kaipaan vinkkejä proteiinipitoisiin ruokiin! Välipaloiksi haluaisin syödä jotain selllaista, missä on vähän kaloreita, mutta joista sais jonkin verran mahantäytetettä. Vinkkejä tähänkin, kiitti!
Mun eilinen, dieetin aloituspäivän ruokalista.
Aamupala; Ruishiutalepuuro + laihaa tuoremehua (tuoremehu siksi, etten saata syödä puuroa ilman mehua..)
Lounas: 2 keitettyä kananmunaa, kurkkua + tomaatti
Välipala: Puolikas rahkapurkki, puolikas banaani + 1dl mustikoita
Päivällinen: Itsetehtyjä täysjauhelihapihvejä 3kpl + salaattia, jossa mukana hieman fetaa ja öljyä
Iltapala: n.100g raejuustoa + teetä makeutusaineella
Tämä päivä on mennyt suunnillee samoilla linjoilla. Mitä ootte mieltä ruoan määrästä? Oon ihan tollo kalorien kanssa, koska en ole koskaan ennen laihduttanut/laskenut kaloreita. Paljonko arvioisitte, että tuon eilisen päivän kalorimäärä on? Ajattelin itse, että aloittaisin kuurin tiukasti ja kun pääsen tavoitteeseen, niin pikkuhiljaa lisäisin ruokamäärä, tosin terveellisesti...
Lukemalla ketjua oon saanu jonkinlaisen potkun persuksilleni; sain vihdoin aloitettua tänä dieetin, jota oon harkinnu jo alkuvuodesta asti..
KIITOS TEILLE KAIKILLE!