Marrasvauvat 2007 marraskuussa

Ilmottaudunpas minäkin tänne :wave:

Eli miun pikkumies syntyi rv:lla 38+3, 5.11 klo.13.33. 3740g ja 50,5cm.

Aivan ihastuttava ja kiltti pieni on. Tulenpas enemmän kirjoittelemaan kun taas tänne mummulaan koneelle päästään tulemaan, oma uus kone tulee varmasti vasta joulupukin matkassa :) ..

http://irc-galleria.net/view.php?nick=^^NV^^&image_id=70547097
Siin mun pikkumiestä :heart:

Voikaahan hyvin :wave:
 
:wave: :wave: :wave:

Listää päivitetty, mut sasu79:ltä puuttuu kaikki vauvan tiedot. Jos olen taas ollut sokea, pyydän anteeks.

Meillä neiti syö aika tarkkaan yöllä 3h välein. Yleensä syö ja nukahtaa eikä sen kummempia kitise. Se eka kerta ennen sänkyyn menoa saattaa olla kitinää ja syö todella paljon..

Mä joudun antaa ihan hirveesti Nan:ia vauvalle. Syö niin paljon et mun tissit ei riitä ja yöllä olen todennu, et ku antaa pullosta niin neiti nukkuu paremmin. Kaippa, kun helpommin saa ruokansa ja väsyneenä ei varmaan jaksa sit tarpeeks tissistä imeä ja sit herääki useemmin. Niin nyt aamullaki. Neiti söi n. klo 8 aikaan tissistä joku 10min ja nukahti ja sit heräski klo 10 taas syömään ja nyt on nukuttu sit joku tunti..

Täällä olis Myllyssä (kauppakeskus) yms joulunavajaisi tänään. Ajattelin, jos mentäs pyörähtää vaikka ei mitään jouluihmisiä ollakaan mut kiva silti mennä ihmisten ilmoille. Ja ku neiti on niin kiltti niin uskaltaa lähteeki eikä tarvii pelätä koska saa jonku raivarin jne.

hilla83 Onneks olkoon pojasta :heart: Hyvä ilme tossa kuvassa mihin toi linkki suoraan menee =)

Ja onnea muillekin vauvan saaneille, jos olen unohtanu onnitella..

Facebook on saanu mut ihan valtaansa, oon ihan koukussa siihen :LOL: Että jos joku on siellä ja haluu kaveriksi niin voi vaikka yv:llä laittaa nimitietoja niin pystyy ettii sitte =)

Tosta itkuisuudesta niin saatan herkemmin itkee kyllä. Esim. itku pääs viime su BB:tä kattoessa ku Sauli sai soittaa siskolleen joka oli vauvan saanu niin mähän aloin täällä poraan. Mies katto vähän aikaa et just, et olet vissiinn vähän herkkänä :LOL: Mut muuten on kans kauheen energinen olo, jaksan siivoilla jne ja just esim. lähtee ulos vauvan kanssa, ku normisti ei kiinnosta yhtään lähtee tällasilla ilmoilla ulos ku on viilee jne.

Mut nyt aamukahvia

Sanna ja Nipsu-neiti
 
Eli meidän Veikka poika syntyi maailmaan 14.11 rv 40+1 (myöhästyi parilla tunnilla lasketusta ajasta) painoa 3320g, pituutta 50cm ja pipo 34cm.

Synnytyksestä jäi ihan hyvät muistot vaikka toisen asteen repeämän sainkin. Eilen kotiuduttiin ja kaikki on lähtenyt menemään hyvin. Hieman ilmavaivoja on pojalla mutta ei onneksi pahoja. Olo on vielä hieman uupunut, mutta koheni huomattavasti heti kun pääsi kotiin. Ei tuo osasto-elämä mitään herkkua ollut kun joutui 6hlö huoneessa majailemaan ja kaikilla vauvat vierihoidossa. Sairaalasängyn patjasta puhumattakaan mikä sai minun selän ihan tohjoksi. Nyt on varsin hyvä olo, kun sai viime yön jo omassa sängyssä nukkua.

Sanle ja Veikka 4vrk
 
Jospa mäkin nyt sitten ilmottaudun tänne eli meille syntyi pieni peikkotyttö 14.11 klo 13.22 rv 39+1. Painoa oli 3410g ja pituutta 48cm. Ja tukkaa ihan älyttömästi! :)

Tyttö syntyi sektiolla perätilan takia. Kotiin päästiin kolmantena päivänä leikkauksesta ja hyvin on alku mennyt =) viime yö oli tosin vähän hankala, koska tyttö valvoi melkein koko yö. Ruokahalu on aika mahtava ja kun mullakaan ei riitä oma maito vielä alkuunkaan (eilen alkoi pikkuhiljaa vasta nousta), niin täällä kuluu myös Nan:ia ihan kiitettävästi! :whistle:

Itse olen parantunut leikkauksesta ihan kohtalaisesti, pahimmat kivut on jo takana. Välillä haavaa kiristää ja kirvelee, mutta muuten vointi on ihan hyvä. Pitäisi vaan muistaa ottaa rauhallisesti.

Sanna:mitä kipulääkkeitä sulle annettiin sektion jälkeen? Mun täytyy syödä panadolia ja ketomexia. Katoin vaan tossa äsken sitä Ketomexin tuoteselostetta ja siinä lukee ettei saa käyttää jos imettää ellei lääkäri ole nimenomaan määrännyt. Tuli vaan mieleen, että kai uskallan sitä lääkettä ottaa, koska sitä sain myös sairaalassa eikä kukaan kyllä puhunut mitään etten sais imettää vaan käskivät imettämään...Ajattelin vaan että jos sulla olis mahdollisesti ollu samat kipulääkkeet ;) :whistle:

Oon niin onnellinen kun turvotus on laskenut ja sormuskin menee taas sormeen :D vatsa on kyllä kauhea pömppö, mutta eiköhän tuo tosta aikanaan laske... :whistle:

H82+ prinsessa 4 päivää
 
HE82 Buranaa ja Panacodia syöttivät sairaalassa, vuorotellen ja 2h välein piti ottaa. Kotona olen syöny sit Ibusalia tai siis söin.. Sairaalassa sain myös suonensisäisiä kipulääkkeitä ekana pvänä, kun oli sen verran kauheet kivut ku ne sitä istukkaa joutuivat rönkkii niin kauan, ku se hajos eikä meinannu irrota.. Ja onneks olkoon vauvasta :heart:

Onnea myös Vimpula 05 ja 06 sekä Sanle :heart:
 
Ristiäisistä:Meillä niitä vietetään 15.12. ja kotosalla. Nimi on muotoutumassa, oikeastaan enää kahdesta valita paras. Leipumukset tilaan tutun kauppaa, anoppi ja äiti tekee osan.
Tuleeko teille kaksi vai kolme nimeä? Meille tulee kolme, kaksi "tuulesta temmattua" ja kolmanneksi mun toinen nimi, koska tyttö. Pojalle olis tullu isänsä toinen nimi. Emme halunneet nimiä kummankaan suvuista ettei tarvitse kuunnella koko ikäänsä muistutusta edellisestä nimen kantajasta tai kinaa kumman suvusta se tulee.

Itkuisuus oli huipussaan sairaalasta paluupäivänä ja parina seuraavana. Sairaalassa itku tuli jo koti-ikävästä. Miehen kainaloon oli kaipuu, sairaalassa jotenkin piilotti perimmäiset tunteensa ja yritti pitää fiksua maskia kun oli muitakin samassa huoneessa. Kotona oli toisin. Itku tuli hyvistä ja pahoista ajatuksista ja mietteistä. HelmenTytön tarina oli kova paikka kun juuri oli oman vauvansa kotiin saanut. Mulla on myös enkeliveli, joten vanhat asiat nousi pintaan, aikaa on kulunut 15 vuotta, silti aina sydämessä. Meillä oli sinä päivänä miehen kanssa yhteinen suru HT:n puolesta. Otti miehellekin tosi lujaa, en olis uskonut kun sille kerroin miksi itken. Molempia pelotti oman menetys vaikka kaikki on hyvin. Jossittelu nosti päätään.........

Onnea vauvautuneille ja tervetuloa vauvaperheiden joukkoon!

Meillä olisi LA tänään.

Äitiä kutsutaan......

pikku-jussi ja neiti 17päivää
 
Heips!

Arki alkanut.... viikonloppuna tuo vanhempi neiti sai oksennustaudin, jee,jee. Knok, knok, onneksi ei ainakaan vielä muu perheestä saanut sitä. Aikamoinen desinfoiminen koko ajan. TUlipahan putsattua ovankahvat, hanat ja kaikki muutkin pinnat mihin tyttö ehti koskemaan.

Meillä pikkuneiti vetelee kanssa tota Nania oikein urakalla, 100ml/kerta. Öisin hän syö klo 23 ja sitten kahdelta ja seuraava herätys onkin sitten kuudelta. Päivisin rytmi on aika tarkaan kolmen tunnin välein. Ja jestas sitä kakka määrää, huh, huh. Totuin tossa ekassa että kakkasi kerran päivässä, mut tää neiti vetelee melökein joka toinen syöttökerta kakat. Niin juu meikäläinen on sitten taas pullottelun varassa tällä neidillä. Ei sitä maitoa sitten jaksanutkaan tulla :( .

Onnea uusille nyyttien saajille!!! =) :flower: :heart:

Ja siitä tapaamisesta.... :wave: täälläkin yksi joka ilmottautuu mukaan jos vaan joku jaksaa järkätä ja paikka ei ole missään ihan mahdottoman kaukana. Tässä jo tuntuu että tuntee ihmiset kun ollaan niin kauan kirjoiteltu, niin olisi ihan kiva nähdä naamatkin =)

Itkuisuus oli täällä pahimmillaan sairaalassa. Nytkin kyllä tippa tulee aika helposti linssiin, mutta ei ihan sanasta kissa enää :D

Nyt jatketaant ohinaa tään isomman tytön kanssa pikku neiti sammui tohon lattialle karvan päälle.... vaikka täällä Muumit raikaa ja tuo isoneiti laulaa ja tanssii vieressä.

-viivin ja mimmu-
 
Mä voin "antaa itselleni kasvot" eli tossa äijän Irc-galleriakuvia. Tosin tämä kuva vuoden vanha, toinen 2v. vanha ja molemmat on ihan kauheita. ei voinu laittaa mun valkkaamia kuvia, mut joka tapauksessa näätte samalla sit ton "pahennusta aiheuttavan" äijänki

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Rasmu%60s&image_id=70363256

Meil neiti kakkii kans tosi paljon. Eilenki oli koko selkä jo ihan kakassa vaikka ei ehtiny vaippa olee ku joku 2h..

Mut nyt pois, mummu tulee TAAS tänne. Lähdetään Myllyyn ostaa ristijäisiä varten neidille mekko :)
 
Sannaa jo lähestyinkin YV:llä tuon Facebookin tiimoilta, onhan tuolla tullut pyörittyä kun kaveri sai puhuttua mut ympäri sinne liittymään :) Jos joku muukin samaan sortunut, niin nimeä voi kysellä yksityisesti :wave:

Onnittelut kaikille vauvansa saaneille :heart: :flower:

Mitäs toisiin tuplaperheisiin kuuluu, taitaa muksut pidellä kiireisenä?

:D Meillä neidit ovat yöaikaan ruvenneet kukkumaan kumpainenkin vuorotellen, hiukka meinaa väsy olla kun joka yö valvoo jompi kumpi (ja toinen nukkuu kuin unelma). Päivisin sitten paapivat tosi hyvin, heräävät välillä vaan syömään ja joskus hetken jaksavat seurustella.
Mutta enpä antais kumpaakaan pois, on ne vaan niin ihania :heart:

Liituraita
 
LiituraitaRuutupaita Lisäsin sut mun Facebookiin :D

Miten teillä muuten on jälkitarkastus? Onko eka joku terkan kanssa keskustelu ja sit lääkäri vai pelkkä lääkäri ja kuin pian se on synnytyksen jälkeen?
 
Sanna: mä en tiiä mut jostain syystä mie kuvittelin siut tummatukkaiseksi :whistle: ;)
minähän olen itseni jo kasvottanutkin aikoja sitten kun irc-galleriassa on ne miun sivut ja siellä ne masukuvat olleet http://irc-galleria.net/view.php?nick=Bloodie
 
Sanna: Mä ihan säikähdin kun sun kuva tuli ruutuun. Oot ihan tossa sivuprofiilikuvassa mun kaverin siskon näkönen =) Aivan kuin kaksoisolento ja piti kaks kertaa kattoo =) Juu,mä käyn kurkkimassa tätäkin pinoa täällä jo synnyttäneiden puolella...omasta ei tietoakaan :whistle:

LilliM+Kaapo 38+5
 
Hei Kaikille!

Välillä kerkeää nettiinkin surffailemaan vauvan hoidolta. Meillä on mennyt Ennin kanssa hyvin täällä kotona. Illalla mennään nukkumaan noin 21.30-23 ja heräämiset ovat melkein säännöllisesti 2.30 ja 6.00 ja 9-10.00 .

Ammupäivästä käydään lenkillä 11-13 välillä. Tunnin kestosia lenkkejä olen yrittänyt tehdä. Enni ei jää vielä ulos nukkumaan, vaan havahtuu aina kun vaunut pysähtyvät.
Loppu päivä menee aina joten kuten eikä siellä ole vielä mitään säännöllisyyttä. Välillä nukutaa päivällä ja välillä illalla.

Maitoa mulla tulee erittäin runsaasti. Joudun lypsämään alkumaitoja pois ennen kuin päästän Ennin syömään, sillä sitä valuu muuten ilman imemistä kuin koskesta. Vauva hermostuu kun ei kerkeä niellä ja jatkuvasti paidat olivat niin vauvalta kuin minultakin maidossa ja pesussa. Nyt ollaan sitten löydetty ratkaisu siihenkin pulmaan. Vaikka sanotaankin että lypäsminen lisää maidon tuotantoa, mutta mieluummin lypsän ja imetän tyytyväistä vauvaa, kuin annan rintojen suihkuta niin karmeasti :LOL:

Itse olen saanut levättyä todella hyvin öisin, heräämisistä huolimatta, ja todella harvoin nukun päivisin Ennin kanssa. Tikit ovat parantuneet hyvin, mutta tuntuvat vielä välillä ikävästi.

Omat vaatteet menevät hyvin päälle, vaikkakin jouduin karsimaan lyhyimpiä paitoja pois(näin aluksi), kun jäi tuo mahan rellukka rumasti loistamaan paidan alta. Vielä en ole uskaltanut vatsalihasliikkeitä tekemään, mutta arjessa yritän käyttää vatsalihaksia paljon liikkuessa.

Mutta nyt Enni taas heräilee ja inisee sängyssä.
Jaksamisia kaikille!!

Manta
 
Taas käväsemässä täällä. Vitsi kun saisi aikaiseksi tehdä kanssa jotkut sivut tms. No kun tää arki alkaa taas tässä pyöriä niin eiköhän se siitä.

Sen verran päivittelin tietojani että kävin laittamassa pikkuneidin kuvan tonne profiiliini.

Jeps maha kanssa häippässyt ja kilot... sellanen hassu veltto lätyskä tossa vielä on, mutta ei ihan vielä noita vatsalihaksia parane alkaa treenaamaan. Täytyy varovaisesti aloitella. No en ihan mallin mitoissa aikaisemminkaan ollut ;) , joten saas nähdä miten käy.

Jeps nyt päästämään tuo ukko nukkumaan kun se on menossa yövuoroon, jippii ja sitten hällä alkaa isyysvapaa ja seuraavaksi vasta töihin 4.12. Ihanaa!!!

viivin ja mimmu
 
LilliMenninkäinen Ai oli niin kauhee näky ku näit mut? :LOL: :LOL: :LOL:

Perfekta Aika moni muuki sanonu samaa, et kuvitellu mut tummahiuksiseks =) Onhan mulla nykyään toi oma väri tumma, mut kun ei tykkää niin sit vaalennetaan.

Mummu on täällä niin mä sain kerranki nukkua nyt aamulla. Yöllä syötin jne vauvaa mut sit aamulla ysin aikaan ku vauva heräs niin mun äiti tuli hakee hänet ja vaihto vaipat ja syötti niin sain nukkua. Ihanaa.. Tosin nyt on ihan pöllähtäny olo :D

Pitäs lähtee yhden kaverin ja hänen vauvan kanssa keskustaan kahville. Kaverin vauva on vkon nuorempi ku meen neiti ja meen neiti on tänään 4vkoa vanha. Iso tyttö jo =)

Mut jospa menis syömään aamupalaa kun kerrankin saa ihan rauhassa siitäkin nauttia.

Sanna ja Nipsu-neiti 4 vkoa
 
Hei taas meiltäkin!
Ja onnittelut heti alkuunsa uusille vauvautuneille!

Joku kysyi annetaanko kaks vai kolme nimeä? Meijän neitille tulee 3, koska esikollakin on..pitäis vaan keksiä joku kivasti sointuva, ei liian samanlainen yhdistelmä. Ja todennäköisesti Minttu on tulossa eka nimeks.

Äsken vasta tajuttiin ettei olla otettu sairaalan jälkeen olekaan kuvia ees tuosta pienestä! Pitänee ottaa ja laittaa tuonne profiiliin, kunhan täsä ehtii..

Just lähti terkka meiltä, kävi kotikäynillä, mut oli unohtanut sen tärkeimmän, mikä minuu ois kiinnostanut, eli vaa'an. Huomenna mennään sit käymään terkalla, katotaan se paino ja silmän rähmintä kans, saadaan varmaan tippoja siihenkin.
Toivottavasti ei oo huono enne et heti ekalla viikolla pieneen tuli nuha, nenä tukossa rohisee ja silmäkin rähmii oikeen kunnolla :(
Just kun pitäis saada Minttu syömään et keltasuus häviäis, niin nenä on niin tukossa/räkänen, ettei syöminenkään tahdo onnistua ilman huuteluja :(

Mutta, jospa tätä tästä, tänään käytiin keittosuolatipat ja räkäimuri, mikä lie oikeelta nimeltään..säälittää vaan ku noin pieni sairastaa, tosin meillä koko porukalla on nuhaa, tuntuu vaan pahimmalle tuon pienimmän.

Nyt pitää lähteä syömään, mies ja esikko teki pitsaa:)
M ja Minttu 1vko+1pvä
 
Nimiä tytölle tulee kaksi. Onneksi ei tullut vääntöä miehen kanssa tuossa nimiasiassa... Minä valitsin ensimmäisen nimen ja mies toisen. Sopivat hyvin yhteen ja harvinainen sukunimi ei korostu liikaa. Etukäteen vähän epäilin ettei nimen valitsemisesta tule muuta kun suuri sota! :LOL: Onneksi kävi toisin... :D

Meillä kävi tänään toisen kerran nl-täti kotikäynnillä. Ainolle oli tullut painoa viikon aikana 330g. "Tavoite" on kuulemma 200g viikossa. On ilmeisesti hyvät sapuskat ja tavaraa riittävästi (edelleen). :) Ilmankos neidin makkarat jaloissa ovat kasvaneet...
Paljonko teidän pienokaisilla on paino noussut viikossa? Kiinnostaa jo ihan siksi, että aina minua hiukan epäilyttää tuon nl-tädin puheet, joten mahtaako tuo 200g/vko olla oikeasti "tavoite"? Yksilöitähän lapset tietysti ovat ja varmasti sillä syntymäpainollakin on jotain merkitystä...

Täytyy mennä, kutsu käy!
Donu + Aino
 
Moikka!

Mä olin kans "kuvitellut" et Sannalla on tummat lyhyet hiukset :D Kaikista tulee vaan jonkunlainen kuva.. Mullakin nyt näin.

Meillä on tytölle tulossa 2 nimeä. Emmi tulee etunimeksi ja toinen nimi on samantapainen, kuin isosiskoillakin. Muuten lapsilla on aivan erilaiset etunimet.

Meilläki kävi tänään terkka kotikäynnillä ja sillä oli mukana opiskelija, joka sattui olemaan mun vanha koulukaveri. Jätin sairaanhoitajan opinnot vuosi sitten kesken, kun tarjoutui vakituinen työpaikka lähihoitajana. Nyt sit näitä vanhoja luokkakavereita näkee melkein joka neuvolakäynnillä..

Painoa oli tullut vauvelille viikossa just sen 200g. Eli nyt ollaan ihan hiukan yli syntymäpainon. Torstaina pitää mennä käymään vielä neuvolassa, kun Porissa on kuulemma erikoinen napanuoran sitomistekniikka eli meilläkin napatynkä tippui jo eilen ja jätti navan räikyvän punaiseksi. Basibact-pulveria (tai miten sit kirjotetaankin) käskettiin laittaa napaan nyt 3 krt/pvä. Tulehdusvaara kuulemma on.

Ja kaiken lisäks tänään hajos pyykinpesukone. Yritin mustaan pörssiin soittaa, mut ei ne näköjään haluu mulle vastata. Takuuta voimassa, joten saavat kyl tulla kotiin sen korjaamaan!

Mut nyt poistun. Alkaa tyttö pinaa jo olkapäällä..käsi pian turta.

Ellu ja Emmi 1vko+ 1 pvä
 
Mulle kans sanottiin, et sellanen 200g/vko on tavoite,mut meen neidille oli reilussa vkossa tullu painoa joku 300g ja sano vaan terkka et hyvä et ruoka maistuu, ku oli niin pieni tää meen tyttö syntyessä.. Kattoo sit mitä ens kerralla on paino..

LilliM Joo ihan vitsillä heitin ton mun kommentin :D

Se on kyl jännä et porukalla musta mielikuva tummilla hiuksilla =) Mut kyl sitä iteki on luonu mielikuvia muista juttujen perusteella. Ja varmaan ihan pieleen kaikki hiusten värit yms. :)

Mut nyt on vaikee kirjoittaa ku pimu örisee sylissä.
 
Meidän tytöllä tippui eilen napanuora pois, eli tasan viikon ikäsenä. Sieltä on vähän tullut verta, mutta ei paljoa. Oli tänä aamuna ihan siistin näkönen mutta aika iso rupi siinä on. Tiedättekö pitääkö sitä "lääkitä" jollain? Ellu24 mainitsi tuosta Basibactista... mies lähti sitä jo eilen ostamaan mutta kappas, ne onkin apteekkarit lakossa :headwall:

Terkkariin en ole EDELLEENKÄÄN saanu yhteyttä. Saa nähä millon sitä kiinnostaa tulla tuota kattomaan. Vitsit menee niin hermot tuohon tunnin mittaseen puhelinaikaan ku ei sinne pääse sillon linjoille!!! Tai sitte sitä ei olekaan jostain syystä lainkaan koko puhelintuntia |O

Miten teidän vauvat nukkuu? Musta tuntuu että tuo ei tee oikeesti muuta ku nukkuu ja välillä herää syömään ja sitte taas nukutaan. Me on kans jouduttu antamaan korviketta lisäksi ku ei tuo oma maito taho riittävän neidin tarpeiksi. Tai siis se tahtoo nukahtaa tissille ennenkö on saanu mahansa täyteen nii sitte se herää jo puolen tunnin päästä uudelleen syömään. Yöt menee kyllä loistavasti :D Siinä kympin aikaan tyttö laittaa yöunille, herää 12-2 aikaan eka kerta syömään, sitte herää noin kuuden aikaan toisen kerran ja sitte herääki jo 9-10 aikaan. Mutta sitte taas jatkaa unia kun on vaipat vaihdettu ja tissiä saatu :) Oon kyllä saanu tosi hyvin nukuttua ja levättyä.. ei valittamista sen suhteen onneksi.

Nimestä, meille on vielä hiukka epäselvää että tuleeko kaks vai kolme.. Mutta kaks nyt ainaki :)

Edla + Nomparelli 1vko 1 pvä
 
Napavarresta: tuo pieni verinen vuoto ei ole vaarallista, meilläki toisella muksulla vuosi hieman. Puhdistelin vaan Septidinillä päivittäin, nyt on ihan siisti ja kuiva. Puhdas vesi ajaa varmasti saman asian jos ei mitään desinfioivaa ainetta satu olemaan just käsillä, pääasia että pitää jotenki puhtaana ja kuivana napusen :D

Meilläki ollaan oltu ruoka-aikaan kotosalla, viikossa A-vauvan paino oli noussut huimat 390g :LOL: ja B-vauvallakin tasan 300g. Nan:nia syövät, mun tissit sanoivat työsopimuksen irti heti kun pääsin kotiin synnäriltä.. D-vitamiinia annetaan nyt kahta tippaa per nassu, eikä mitään masuitkuja ole ollut onneksi.

Nimistä: tytöt saavat 2 nimeä, samoin kuin esikoisella. Just soittelin äipän kanssa kahvitarjoilusta, mitäs meinaatte pöytään pistää? Mun tarttee ens viikon alussa tilata täytekakku, ja sit on tuhat muuta pikkuasiaa jotka pitäis muistaa, kukat kastepöytään ja sitä rataa.

No juuh, palailen taas paremmalla aikaa :wave:

Liituraita ja tytöt pian kuukauden
 
Napatynkää käskettiin täällä ihan vedellä kastellulla pumpulipuikolla putsata ja sit neuvolatäti anto sit Bacibacia ja meille meni melk. 2 vkoa ennen ku irtos kokonaan.

Meillä neiti saa 2-3 nimeä, ei olla viel päätetty..

Oon nyt 2 vkoa koittanu soittaa papille joka kastaa meen neidin. Ei vastaa, ei soita takas ja olen vastaajaanki jättäny viestiä. Soitin sit seurakuntatoimistoon ja lupas täti sanoa itse kirkkoherralle asiasta ja papille laittaa kuulemma sähköpostia.

Jaaha, neiti heräs

:wave:
 

Yhteistyössä