\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.02.2007 klo 13:32 mizzuli kirjoitti:
me mentiin sairaalaan torstai-iltana 9.11. siinä puoli kympin aikoihin ja tyttö syntyi tasan klo 04.00 aamuyöstä. ja aamulla klo 8 maissa päästiin osastolle. kotiin lähdimme maanantaina 13.11. aika ruuhkasta oli osastoilla..mein huone oli ainakin koko ajan täysi =) muistatko bliss kummalla osastolla olit? me oltiin 311.aika sekavat muistikuvat on tosta sairaala-ajasta..mut kotiin halusin lähtee kyl heti vaan ku mahollista B) ja tosi mukava kätilö oli kyl meillä.osaston henkilökunnasta en sit kommentoikaan,heh! ei vaan,kaikki meni ihan mukavasti.
Oltiin osastolla 310, mulla oli yksityishuone... En kyllä sellaista ollut edes tajunnut pyytää, mut kärrättiin sinne kai, koska oli aamuyö, ja olin ihan tolkuttoman väsyksissä kärsittyäni supistuksista kaksi vuorokautta... :$ Olin tosiaan niin poikki synnytyksestä, että silmissä pimeni vielä useampi tunti synnytyksestä, kun yritin nousta. En edes suihkuun saanut mennä ennen kuin seuraavana päivänä puolen päivän jälkeen. Silti mun mielestä synnytys oli helpompi kuin olisin etukäteen kuvitellut.
Vauva on siis meidän toinen, mutta ensimmäisen synnytin sektiolla (01/04), perätilan takia.
Mulla ehti olla synnytyksessä mukana useampi ktilö, kaikki onneksi oikein mukavia. Samoin tällä kertaa osaston henkilökuntakin oli mitä mukavinta, toisin kuin edellisellä kerralla... Silloin samaisella osastolla oli vanhempi hoitsu, joka käyttäytyi todella törkeästi minua kohtaan, ilmeisesti hänen mielestään sektiolla synnyttänyt oli jotenkin alempiarvoinen kuin muut, sillä muita kohtaan hän oli oikein ystävällinen.
Me kotituduimme myös maanantaina, olisin kyllä jo sunnuntaina (tai jo lauantainakin...
) halunnut kotiin, mutta koska Alma oli hiukan keltainen, oltiin vielä hetki tarkkailtavana. Sinänsä oli harmillista olla omassa huoneessa, että ei tullut oikein kontaktia muihin äiteihin, mutta toki lepääminen oli helpompaa.
Missäs päin Turkua muuten asustelette, jos saan udella? Me asutaan Länsi-Keskuksessa, ihan Cittarin vieressä. Ja perheeseemme kuuluu siis lisäkseni mies (vm. -72, itse olen vm. -75) ja pienet tytöt Eva 3v ja Alma-vauva. Muutettiin tänne Länsikeskukseen juuri ennen Alman syntymää Vasaramäestä, alkoi kaksio käydä ahtaaksi...
Mulla on muuten kuva "vauvansukkataulusta" sairaalasta, meidän Alma on taulun perjantai-sarakkeen toiseksi viimeinen, vaaleanpunainen pikkusukka.
Teidän pikkuinen lienee joko ensimmäinen tai toinen?
Meilläkin vauva kasvaa huimaa vauhtia, 3kk-neuvolassa pari viikkoa sitten vaaka näytti jo 7250g ja mittanauha 64,5cm, melkoinen pötkäle. Itseasiassa pituutta lienee nyt jo enemmän, sillä 68-kokoiset bodyt alkavat jäädä pieniksi jo, hartia-haaroväli alkaa useammassakin bodyssä kiristää jo siihen malliin, että isompaa ois päälle saatava. Niskat ja selkä on mulla ihan jumissa vauvan kantamisesta, vaikka kuinka yritän kantoliinaa apuna pitää. Alma on nyt innostunut kääntyilemisestä ihan tosissaan, ja selällään ei pysy hetkeäkään. Mahalta selälleen pääsy onkin vielä hiukan hankalampi juttu, onnistuu joskus, joskus ei. Yksin ei siis lattialla viihdy pientäkään hetkeä... Esikoinen taas keksii omia kepposiaan tauotta, joten melkoisessa pyörityksessä täällä ollaan, varsinkin nyt kun on niin kova pakkanen, ettei uloskaan pääse. :snotty:
Nyt on juuri ihan uskomattoman ihana hetki päivästä, sain molemmat lapset samaan aikaan päiväunille (joksin esikoinen nukkuu nyt kyllä ihan liian myöhäiset unet...), saan olla ihan rauhassa tässä koneella ja kupponen teetä vierelläni. =) Esikoinen pitäisi kyllä kohta jo herättää, jos ei itse ala tokenemaan, en vaan millään vielä haluaisi...
Huomenna esikoisen 3-v neuvola. Alma jää isukin kanssa kotiin, kun äiti ja isosisko lähtevät kahdenkeskiselle vierailulle.
Bliss ja Alma, 3kk 12 päivää