MarraskuunVauvat 2006

Meillä kynnet on leikattu parhaiten just, kun poika on herännyt yöuniltaan. On silloin vielä unen pöpperössä ja malttaa pysyä paikallaan. Nukkuessa en edes uskalla, kun itse tarvii valoa nähdäkseen leikata ja poikahan ei valoisassa nuku.

Meillä opittiin viime viikolla nousemaan seisalleen tukea vasten.

Yläetuhampit ovat puhjenneet ja nyt siis neljä hampia töröttää suussa.

Muuten kaikki hyvin. Poika on iloinen ja nauravainen kaveri. Hirmuisesti jaksaa leikkiä ja touhottaa yksinäänkin, äiteen valvovan silmän alla.

Mukavaa viikkoa teille.

Mammanen ja poitsu kohta 11kk :heart: .

 
mimosa78 oletko hakenut jo kelalta sairaan lapsen hoitotukea? Vai pitääkö teidän käydä vielä sairaalassa altistamassa vehnä erikseen? Kun sitä saa jos on jo maito ja vehnä allergiat (on niin keskeisiä ruokavaliossa)...Meillä vehnä altistetaan osastolla nyt vuosikkaana, tai polille on marraskuun 16 päivä aika ja siellä antaa sitten varmaan sen ajan altistukseen kun viimeksi niin puhuttiin. Mä olen kanssa miettinyt tätä allergia asiaa miten hankalaa ja ikävää on sitten kun lapsi vähän kasvaa..just synttärit jne. jutut. Mutta jospa nämä ajan kanssa helpottavat =) Meillä kynsien leikkuu on kanssa taitolaji :LOL: Nukkuu päiväunet aina ulkona vaunussa niin siellä ei onnistu ja illalla kun olen saanut nukkumaan niin en uskalla mennä leikkaamaan, että ei herää..joten ihan tuurista kiinni millon saa leikattua :D


Himpula & Venla 11kk :heart:
 
Puhuttiin eilen lääkärin kanssa siittä tuesta. Hän lähettää meille kotiin paperit ja lausunnon allergioista, niin saadaan hakea sitä.
Eiköhän nuo allergiat häviä iän myötä, ainakin toivon niin.
Himpula! onko teillä ollut kauankin nämät allergiat? olet varmaan joskus aikaisemmin kertonut asiasta, en jaksa selata taakse päin.
Kuinka kauan kelan lausunnossa kesti??
Teillä alkaa pian kalkkikorvaus?? Kuinka paljon sitä jauhetta on paketissa, entä mitä maksaa?? En ole vielä ottanut selville sitä asiaa.
 
pitkästä aikaa taas muistaa kirjoittaa...Meillä askelia otettu parhaimmillaa joku 7-8 ja kovasti sitä harjoittelee =) edelleen kolhii koko ajan ja jossain aina mustelma,kuhmu,naarmu tai joku vastaava!
Nyt meillä alkanu äitin perään huuto ja koko ajan pyörii jaloissa ja näköpiiristä ei saa kadota, onneksi illalla helpottaa kun isi tulee kotiin niin saa vessassa rauhassa käydä..ujostelu tullu myös vähän kuvioihin,luulin et sitä ei meille tuu mut tuli kuitenki :eek:

Ruoka maistuu hyvin ja aika paljon alkanu syömää meidän ruokia ja vähempi vaa mausteita ja suolaa ei miehen verenpainetaudintakia voi muutenkaa käyttää ja tuntuu maistuvan hyvin kaikki muut paitsi kala!
Meillä kynnenleikkuu tehty aina hereillä ja onnistuu hyvin jos ei väsynyt ole,seurailee tarkasti et mitä äiti tekee..

Tänää ollu maha vähän sekaisn ja kerran oli ihan vettä, toivottavasti ei mikään tauti,hyyi :x

mut mukavia syksypäiviä kaikille!

Sini ja Kaapo 10kk
 
mimosa78 meillä puhkesi allergiat n. 4kk:n iässä..ei olla haettu sitä kelan tukea kun vehnää ei olla altistettu vielä, sitten vuosikkaana jos se altistuksessa todetaan allergisoivaksi niin laitetaan paperit vetämään..Kalkki korvaus?? En ole edes kuullut sellaisesta :ashamed: ? Meillä Venla juo apteekin neocate maitoa ja siihen korvattavuus on 2 vuotiaaksi :D
 
Muista pyytää kalkiresepti, seuraavalla lääkäri kerralla. Sitä aletaan antamaan kun vuosi tulee täyteen. Jauhetta sekoitetaan ruokaan, tai juomaan. Meillä on jo ollut jonkin aikaa resepti, ensi kuussa vasta saadaan aloittaa.
Meidän poika alkoi oireilemaan maidolle hieman yli kuukuden ikäisenä, siittä ne lääkäri käynnit alkoivatkin, vasta huhtikuussa saatiin lausunto. maitokorvataan myös kahteen vuoteen asti. Meillä on käytössä Almironpepti, olisi aika suolainen hinta jollei olisi lausuntoa.

Meillä oli viime yö ihan järkyttävä, tunnin välein poika huusi. tällä kertaa kulmahammastaan. Tosin on kiukutellut koko päivän, vain haluaa olla sylissä.
Nyt kun allergia on helpottanut/valvottanut niin tulee uudet syyt.
Nyt päikkäreille.
 
Ollaan oltu taas kipeitä...vajaa kolme viikkoa taidettiin olla terveitä ja nuhattomia. Ensin olin itse nuhainen ja nyt pikku-ukko on ollut reilu viikon verran toooosi nuhainen ja yskänen. Nenän alla punainen verestävä kohta, kun koko ajan nenä vuotaa. Ehkä nyt olisi jo menossa parempaan suuntaan =) Yöt on silti nukuttu yllättävän hienosti =)
En ole oikein saanut tehtyä mitään, kun olen sylitellyt pientä potilasta.

Meillä oli tuossa välillä sellainen kausi, että luulin tuon pikku-ukon vierottavan itse itsensä. Nyt taas on viihtynyt tissillä jonkin verran tukkoisuudesta huolimatta. Iltaisin olen antanut tissin lisäksi nania 1-2 dl nokkiksesta.
Tavallista maitoa ei ole vielä kokeiltu missään muodossa.

Lasten kanssa keskenään ollaan oltu tämä päivä ja huomennakin varmasti, kun isäntä taatusti potee vuosisadan krapulaa... :whistle: :D
Ensi viikolla lomaillaan koululaisten kanssa =)

Mukavaa viikonlopun jatkoa =)

:wave: :wave:

Kotihengetär ja pikku-ukko 10kk1vko
 
ihan tässä oon alkanu mietiskelemään, et pitäiskö tuttipullosta siirtyä nokkamukiin, ku poika on jo 10kk. ??? Toisaalta ei nokkamukista juominen oo onnistanu olleskaan, mieluummin Rasmus juo suoraan mukin reunasta, joten oon ajatellu, etten välttämättä tuota nokkaa harjoitutakaan turhaan tuohon väliin. Mites muut ootte tehny? Meillä vielä tissitellä iltaisin ja aamuisin, päivällä Rasmus mieluummin juo pullomaitoa. En oo jaksanu enää alkaa taistelemaan tissille.
Mitäs maitotuotteita ootte antaneetkaan 10kk ikäisille? Joku tais mainita raejuuston... oon pudonnu keskusteluista viime aikoina. :whistle:
Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!
tolki ja Rasmus reilut 10kk
 
Ramu; minä oon pikku-ukolle antanut raejuustoa, rahkaa ja a-jugua, niin ja piimää muutaman kerran lusikalla maistattanut(mutta pahaa tuntuu olevan ;) ). Marraskuussa ajattelin aamupuuron joukkoon alkaa laittamaan hieman tavallista maitoa.
Meillä myös tissittely on vähentynyt eli korkeintaan 4 kertaa päivässä.
Tähän asti olen ollut korvikkeettomalla linjalla jokaisen pojan kanssa :D mutta nyt tälle kolmannelle olen antanut nania iltaisin muutaman päivän ajan =)
Meillä muuten toimii hyvin tuollainen Nukin pehmeä nokkainen pullo siis tuttipullossa vaan se suuosa on sellainen "pehmeä nokka". Siitä tulee vähällä imemisellä... Toisena on Aventin nokkis, sekin on kyllä hyvä. Meillä ei siis tavallista tuttipulloa olekaan käytössä.

 
Onkin näköjään jo kuukausi vierähtänyt viime kirjoitteluistani, ohhoh... :ashamed: Aika menee niin vauhdilla, ettei mukana meinaa pysyä.

Alma täytti jo 11kk, ja 1v-synttäreitä kohti mennään kovaa vauhtia! :eek: Hurjaa, vastahan tuo pikkuinen syntyi, ja nyt ei enää tunnu edes vauvalta, vaikka imetänkin edelleen. Tukea vasten kävelee jo taitavasti, ja tänään on nähty ensimmäiset ilman tukea seisomaharjoittelutkin! Kolmas hammas on ollut näkyvissä pari-kolme viikkoa, ja nyt neljäs on viittä vaille läpi. Illat ovat edelleen (ilmeisesti hampaista johtuen) hieman levottomia. Muuten päiviin on palannut jonkinlainen rytmi, ja päiväunia nukkuu taas kahdet. Välissä kun oli kausi, jolloin päiväunet saattoivat jäädä yksiin puolentunnin mitaisiin, ja se oli kyllä rankkaa kaikille osapuolille...

Ruoka maistuu Almalle edelleen mainiosti, ja olen jo pari kertaa uskaltautunut maistattamaan tavallista maitoa ruoan seassa ja tilkan verran mukistakin (vedellä laimennettua tosin). Mukista ei oikein kelvannut, mutta rintamaidon lisäksi ei meidän tyttö tosiaan ole juonutkaan kuin vettä. Juustoista ja muista hapanmaitotuotteista kyllä pitää, ja raejuusto varsinkin on suorastaan herkkua. Muita herkkuruokia Alman mielestä ovat tuoreet hedelmät, valmissoseista menee vain muutama laji, mutta tuoreena maistuisi mikä vaan, ja varsinkin viinirypäleet. Menee ihan sekaisin jo pelkästä viinirypäleen mainitsemisesta.

Meillä on vesi juotu joko tavallisesta nokkamukista, tai matkalla ollessa tuttipullosta. Tavallisesta mukistakin Alma juo hienosti, mutta sinne on saatava tunkea molemmat nyrkit heti kulauksen perään... Aventin taikanokkista olen taas ottanut kokeiluun, aiemmin vain pureskeli nokkaa, eikä juomisesta tullut mitään, mutta nyt onnistui jo juominenkin, siispä tuttipulloista taidetaan hankkiutua jo eroon kokonaan.

Alma ymmärtää puhetta jo todella hienosti, ja puhetta tulee myös suusta mukavasti. Höpöttää kovasti koko ajan, ja ymmärrän jo aika hienosti mitä Alma milloinkin tarkoittaa. :)

Influenssarokote aiotaan meillä ottaa 1-v neuvolassa, ja ajattelin hommata omalla kustannuksella rokotteen myös esikoiselle, sekä itselleni. Mies saa rokotteen työpaikan kustantamana, joten koko perhe toivottavasti säästyy tänä talvena pahemmalta taudilta. Vesirokkorokotettakin olen kovasti mietiskellyt lapsille, esikoinen kun on meillä atoopikko ja iho todella herkkä kaikelle, ja atoopikoilla voi kuulemma vesirokkokin tulla rajumpana. :/ Täytynee neuvolassa ensi käynnillä hieman kysellä.

Bliss ja Alma 11kk 4 päivää
 
Mä kokeilin tuota currya vauvan ruokaan. Keitin siis kanaa ja laitoin 450g broiskua 1/4tl currya. No, seurauksin, että vauvan peppu paloi karrelle. Punoittaa ja pahasti. Eli ei siis meille sovi. Ja voihan se ensi alkuun olla liian tuju mauste, kun ei ole tottunut.

Meillä on myös pelkällä rintamaidolla sekä ruoan yhteydessä saanut vettä nokkamukista. Raejuusto aiheuttaa vatsan väännettä. Ainoastaan piimä on tähän mennessä sopinut, joten toooosi varovaisesti ollaan tuo maitotuotteiden aloitus tehty. Harjoituksia jatketaan =)

Mutta nyt tää äitykki pääsee piristäytymään parturiin. Ihanaa =)

Mukavaa viikkoa kaikille :heart:
 
Meillä poju on elämänsä ekaa kertaa kipeänä, nuhassa.
Ei anna kyllä oikein mitenkään niistää, ei puhettakaan että jollain nenäfriidalla pystyisi imeä.
Mutta hyväntuulisena mennä viipottaa.
Mistä tietää että jos on mennyt korviin, onko silloin itkuinen ?

Mä olen antanut raejuustoa ja jogurttia, piimää tuskin viittin edes antaa kun ei itekään sitä juoda, seuraavaksi vois kokeilla rahkaa ja viiliä.
Massu kestänyt hyvin niin että kohta aletaan tavalliselle maidolle.

Ja nokkamukista ei halua juoda, heiluttelee ja läiskyttää vaan sitä. Tuskastuttaa. Ja jos mukista tarjoaa niin ottaa käteen ja viskaa lattialle. Tuttipullo on ainut mistä juo maidon. Vettä ottaa nokkamuksita jos tarjoaa.
No kaippa tuo oppii jossain vaiheessa.
Neuvolassa sano että tässä yhden vuoden tienoilla olis hyvä siitä tuttipullosta jo luopua :p
Rintamaidon antohan meillä joppui jo 4kk ikäsenä.

Tuota influenssarokotetta ei aiota ottaa. Onkohan se muuten niin että vain tänä vuonna lapset saavat sen ilmaseksi vai että joka vuosi. Vuosittainhan se olisi otettava kun suoja vain vuodeksi kerrallaan.

Turvaistuimeen siirryttiin jokin aika sitten ja vähän huonommin viihtyy siinä kuin kaukalossa. vaikka luulisi että toisinpäin.

Kynnet leikataan niin että istuu sitterissä ja katsoo jotain filmiä tai sitten toinen vanhempi tekee hölmöjä juttuja joka vie ajatukset kynsienleikkuusta pois. Ei leikata kun nukkuu, koska onhan sen opittava siihen että niitä kynsiä leikataan.

Sanoja tulee "äiti", "toukka", "ötö"( kaikki otukset kirjoissa on ötöjä), "jekkis" (jekovit).
Osaa taputtaa ja heiluttaa (näitä kysyttiin neuvolassa, en tiennyt että tämän ikäisen ne kuuluisi jo osata)
mielilelut on legopalikat. Kaikki pehmot on ihan out.
Kahdet päikkärit meillä vielä otetaan, yöt nukkuu 20->8. Joskus olis ihana kyllä kun sais ite nukkua ysiin...
Ilman tukea ei vielä seisoskele, puita pitkin kävelee. Taaperokärrykin on mutta ei halua sillä teputella.
Ja tällä viikolla täyttää sen 11kk.
Synttärit lähestyy, meettekö 1v kuvaan valokuvaamoon ? Tai laitatteko lehteen onnitteluja ?

Oikein mukavaa syksyä !


 
Hei vaan kaikille. Kyllä on mennyt vuosi tosi nopeasti. Meän Atte kävelee pari askelta ILMAN tukea.. tukea vasten jo pitkiä matkoja. ja hän ottaa käsistä kiinni ja kävelee siinä sitten eteenpäin. konttaa tosi vauhdikkaasti eteenpäin, laittaa pään alas jotta pääsee nopeempaa... :LOL: kiipeilee joka puolelle, penkeille, sängylle, sohvalle, mikä on vaan sopivalla korkeudella että yltää kiipeämään.sitten itkee tai huutaa kun ei pääsekään alas..no käyn vaan kääntämässä sen niin että peppu eellä pois kun niinpäin meneekään niin samal taval poiski. että ei mitään pää eellä tulla alas. uimahalliin mietin joko lähtis. eilen oli 11 kk epäsyntymäpäivä. imetys edelleen, syö kaikkea, välillä purkkiruokia, välillä sitä mitä mekin, pottumuusia, lasagnettea, makaroonia, nuudeleita, tavalllista maitoa menee aika vähän ruoan kanssa, jugurttia ollaan syöty kidius gefilus, maitorahkaa, raejuustoa. satsumaa, omenaa, banaania. mariekeksejä jo.. leipää, ruisleipää, näkkäriä, hapankorppua. mukista juomat. ostin sellasen taikamukin, vieläkin kaapissa avaamattomana, häätyy vissiin antaa jollekin lahjaksi.ennestään jo kaksi sellaista. mitä teette tarpeettomille lastentavaroille?? minä yritän myydä ne pois. vievät vaan turhaa tilaa kaapissa. jos niistä saaduilla rahoilla laittas joulupukin konttiin playstationin pojille, maksaa uutena sen 199 e. aika kallis...
hyvää päivänjatkoa kaikille!
 
Hei! Meillä oli viime viikolla sitkeä vatsatauti neidillä, mutta onneksi lopulta helpotti! Sitten viime yönä lopetettiin yömaito ja olihan se itkua, kun mammammaata ei saanutkaan! Katotaan, että milloin helpottaa...

Olen antanut maustamatonta jugua ja viiliä (hedelmäsosetta sekaan) sekä raejuustoo. Täytyis sitä maitoo esim. kokeilla puuroon. Meillä neiti on tosi pieni ruokainen ja "huijaamalla" joutuu monesti syöttämään. Pikkuruinen neiti onkin! Veden juo nokkamukista, mutta nannin olen vielä tuttipullosta antanut. (Imetyksen lopetin neidin ollessa 8kk.)

Juu, me mennään valokuvaamoon 1-vuotis kuvaan! Se on sellainen perinne meijän suvussa, että 1 -vuotiaana. Löysin tosi kauniin mekonkin, jonka sitten laitan kuvaan. =)

Leppoisaa viikkoa! Nipsu ja neiti 11kk+1päivä =)
 
Laiska kirjottaan mutta ahkera lukeen...! :whistle: Joo,elikkäs 10kk neuvolassa tuli käytyä ja mitat oli 9,8kg ja 79cm.Meillä poitsu on kova touhottamaan,ei hetkeä paikoillaan ja ottaa jo useita askelia ilman tukea.nyt oppi nousemaan pystyyn ilman tukea ja sitä on kiva harjoitella.Kovasti isoveljien kanssa leikkii päivisin ja ei paljon malta nukkua mutta öisin menee sitten kellon ympäri kun terveenä on.Nyt taas pikkusta nuhaa ja kuumeilua.putket suojaa onneksi korvissa niin ei sinne ole päässyt vielä ainaskaan. ;) Isompi istuin autossa ollut jo hyvän tovin,britax two way elite,isoveikkojen vanha ja hyvä penkki minun mielestä. Ei olla tavallista maitoa kokeiltu vielä eikä oikein muutakaan,pitäis nyt alkaa opetella sitäkin.. 8kk purkit meillä pitää sauvasekottimella hienontaa tai poitsu suuttuu niistä palasista,tällänen sihti kurkku täällä.Eipä ole aiemmat kakoneet samalla lailla..Mutta nyt alan valmistautua big brotheriin,olen tainnut jäädä koukkuun!! :eek: :( jaksuja...ja vointeja!Mami ja pojat :heart:
 
Meillä juodaan välillä avun kanssa tavallisesta lasista, välillä nokkamukista. suurimmaksi osaksi käytän tuttipulloa, olen vain niin tottunut siihen.

Meillä poika syö ed. soseutettua ruokaa. ei suostu syömään möykkyruokaa. Sormin syö ruokaa joka on paloina. Joten kurkun ei pitäisi olla niin herkkä. Kamalalta tuntuu, kun ensi kuussa voi antaa samoja ruokia mitä itse syö. mitenkähän ne uppoavat.

Yksivuotis kuvalle menään valokuvausliikkeeseen, vaatteista ei vielä tietoa.

Miten teidän lapset syövät itse??? minä olen aika heikosti antanut syödä itsekseen, inhoan sitä keittiön, ja vaatteiden sotkua. ehkäpä sitäkin pitäisi harjoitella.!!!

Meillä sanotaan lamppu, välil amppu, pappa, ja kato. Neljä hammasta on nyt. viime viikolla tuli kulmahammas, nyt toinen tiistaina.

nyt katsomaan bbtä, tämäkin nuija jäänyt koukkuun siihen.

hyvää viikon jatkoa
 
unikuu108
meillä teo syö omin pikku kätösin mm. keitettyjä pakastevihanneksia(herne,porkkana,kukkakaali ja papu), ruisleipää,omenaa,päärynää,porkkanaa,kurkkua, raejuustoa.. olen yrittänyt tuoreraasteita eli raastettua porkkanaa ja kurkkua ja omenaa muttei siitä raasteesta.paloina ja viipaleina menevät kyllä.
meillä on keittiön lattia sellasessa soossissa ja joka ruuan jälkeen pitää pojan naama ja kädet pestä mutta osaa syödä itse aika hyvin. syö suoraan syöttötuolin pöydältä kun kaikki lautaset yms astiat ei pysy pöydällä vielä..

eilen annoin maistaa nokkiksesta ihan vähän tavan sinistä lehmänmaitoa.ei tullut mitään erikoisia naamailmeitä tai muutakaan.en vielä ajatellut rueta antamaan.. vasta 2-3vk päästä..kuhan kokeilin..

sanoja on tullut kuukauden verran.äiti,teo, hei, (isi on )tisi ja (lamppu on) mppu.nytten kaikki mitä teo osoittaa on hei tai teo. eilenkin koko ajan kuului teo teo teo....

unikuu ja teo 11kk
 
Meille tuli taas kamala flunssa torstaina, ensin valui nenä nyt on kamala yskä, saa nähdä pitääkö lääkäriin mennä.
Oltiin taas kaverin yksivuotis synttäreillä. muut lapset heittivät, ja tiputtelivat lattialle syömisiään, niin eiköhän meidän poju kerännyt suuhunsa toisten jätökset.Siittäpäs taas alkoi meidän riemu viikko/yöt. Tietysti tuli allergia oireita, kakka,ja iho oireet ja kiukuttelu alkoi. Muuten niin kiltti poika, vain jos jokin vaivaa itketään. Aika hankala viime viikko oli. Toivotaan ensi viikosta parempaa.
Nyt on kaksi yötä nukkuttu nätisti, mikä helpotus.
piristävää viikonalkua!
 
Olen yrittänyt kirjoittaa monta kertaa tänne jo tänään, mutta jostain kumman syystä tämä sivu on mennyt aina valkoiseksi ja kirjoitukseni hävinnyt :headwall: Nyt en jaksa sitten enää koittaa edes pitkästi kirjoittaa. Ensiksi Himpulasta tuli nyt siis Vempula, syynä se, että sain tuon "vanhan" iän pois tuolta perästä ;) Kirjoitan toisen kerran enemmän ja jopa kuulumisiakin, sillä luulen, että tämäkään kirjoitus ei tule tähän ketjuun asti :kieh: Mutta jos tulee niin mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:
 
Hei tämähän onnistui :D Pitää kysäistä sitä kalkki hommaa...miksi sitä kalkki lisää pitää muuten antaa? Eikö näissä erikoismaidoissa ole tarpeeksi kalkkia? Meillä Venla juo vielä tuttipullosta pääsääntöisesti, eikä mulla ole vielä kiirettä siitä pois saadakaan, sillä meillä ravitsemuksellisesti tuo erikoiskorvike on tärkein ja luulen, että en saisi nokkamukista sitä tarpeeksi paljoa menemään, joten saa mun puolesta pullosta juoda kun kerta juo :D Nokkamukista juodaan ruuan kanssa aina vettä, mutta ei ole vielä kovin hyvin Venlalla itsellä hallussa tuo mukin käyttö =) Ja olen antanut muutaman kerran itse lusikalla syödä, mutta Venla tykkää enemmän ottaa ruokaa käsiin, puristella ja heitellä, joten suuhun asti sitä ei enää oikein riitä :LOL: Venla kävellä töpsyttää huoneesta toiseen ja on hauskan näköinen kun monesti kulkee isosiskon käsilaukku kädessä :D :heart: Välillä kun tulee oikein kiire niin muutama juoksuaskelkin väliin tulee. Nyt on alkanut myös puremaan...toivottavasti tästä ei tule ongelmaa :/ Yöt menee hyvin silloin kun tilanne on "normaali" eli ei ole epäsopivia ruokakokeiluja. unikuu kyseli mitä puetaan +2,0,-1..mä laitan sukkahousut, pitkähihaisen bodyn, äippäpakkauksen toppapuvun, kypärämyssyn, vuorellisen pipon, toppahanskat, toppatöppöset..nämä siis silloin kun nukkuu ulkona vaunuissa..kun ollaan liikenteessä niin kengät on toki jalassa ja muutenkin varustus voi olla erilainen. Niin ja lampaantalja+ peittoa tuulesta riippuen..
 
unikuu108
meillä on toi äippäpakkauksen toppis mut teukka on aika jytky,varmaan jo sen 80cm kun se alkaa olla jaloista vähän lyhyt..(toppis siis)ostin isomman kevyttoppiksen ja sinne alle olen tunkenut vaatetta ja mietin vaan että onkohan sitä tarpeeksi.. meillä teo ei nuku ulkona päikkäreitä. se nukahtaa kiltisti omaan sänkyynsä..ja jos satumme olemaan ulkona niin kannan pojan vaatteet päällä sisälle koska asumme hissittömässä kerrostalossa ja vaunuja ei saa jättää rappukäytävään.. ei viitti jättää pyörävarastoonkaan :LOL: saisi naapurin tädit halvauksen hakiessaan pyörää jos teukka töröttäis nukkua siellä.. :LOL: :LOL: :LOL:

unikuu ja teo joka tänään uintireissulla sukelsi kaksi hienoa, pitkää sukellusta..voi mun söpöliini..

 

Yhteistyössä