\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 14:22 Mimmi kirjoitti:
Semmosta piti kysellä, että onko teiän parikuukautisilla jo hampaita tulossa?
Meillä tyttö jo viikon kuolannut ja kitissyt varsinkin iltaisin ja nyt viime vkolla 2kk neuvolassa kysyin voiko olla hampaita jo tulossa, niin kaikki 4 kulmahammasta on "näkyvissä" ikenien alla, ei siis läpi kuitenkaan tullut. Kauankohan nämä hammaskitinät kestävät?? Kun itse hampaat eivät silti kuitenkaan tule välttämättä vielä aikoihin ikenen läpi..
Onko muilla kokemuksia?
joo.meillä kans kuplia ja sylkee tulee ja näkyy ainakin yksi kulmahammas ikenen läpi. eka luulin että se on sammasta muttei voi olla kun sitä ei ole kielessä..vai voiko? lisäksi se valkoinen ei lähde mihinkään vaikka kuinka yrittää topsipuikolla hiveltää..
eilen sattui hassu juttu. meidän teo on aikas pullukka ja sillon hyvät makkarat kaulan alla. (ja jaloissa)
no, rupeisin puhistaa kaulamakkaroiden välejä ja kun olin saanut eka töhnät pois ja rupesin kuivaamaan välejä ja raotin makkaroita niin siellähän olikin verta!! kaulamakkaran väli on sen verran ilmatiiviisti pakattu että sinne oli jäänyt muhimaan pulaukset ja maidot ja hiet ja tehnyt pienet haavaumat sinne.
eka säikähdin että vetäsinkö kynnellä toisen kaulan auki.mut sitten äkkäsin ne pikkupikku haavat. soitin terveysneuvontapuhelimeen ja sieltä käskivät puhistaa eka septidinillä,sit antaa vähän ilmakylpyjä(joka osoittautui aika hankalaksi..miten saada lapsi pitämään päätään takakenossa ilman huutoa?)ja sen jälkeen kun "kuiva" niin bepnthenee silaus..
lisäksi voi laittaa pienen sukaleen harsoa yms sinne kaulalle,jotta ilma ns pääsisi makkaroiden väliin..se oli kans aika hankalaa.kun ei voi kieputtaa harsoa kaulan ympäri=tukehtuu ja sellanen pikkurätti ei kauaa siinä itekseen pysy,vaikka olis kuinka makkarat..
lisäksi kehittelin hoitopöydän viereiselle seinälle kuvia joita teo sitten kääntyy kattomaan selällän maaten, pää ylöspäin...keinot ne on monet..
lähes harmiton juttu, mutta säikähdin..
mitäs muuta meille kuuluu..niin,pakkasta on täälläkin yli -20,joten ei ulos tänäänkään.
oletteko äipät miettineet miten voisitte alkaa kohottamaan kuntoanne? vaunujumpalla? mä oon saanu oman painoni jo takas(ylimääriä oli 13kg) mutta löysä löllykkä maha jäi ja vähän leveemmät reidet..
tietysti synnytyksestä ei ole kuin 2½ kk, mutta olisi kiva alkaa tekee jotain. kotona ollessa,kun poika nukkuu, ei todellakaan tule ekana mieleen että rupeenpas nyt jumppaa.. mut joku sellanen minne vois mennä vaikka edes kerran viikossa olis jos ei muuta niin ainakin piristävää.. monet ystäväni onkin sanonut että imetys on paras rasvanpolttaja(nesteen imijä se ainakin on..)mut mä mietinkin jo varasuunnitelmia..
teo ei vielä kyljittele.. mahallakaan se kannattelee päätään suht hyvin, mutta mietinkin että jos ostaa sellasen jumppamaton,niin saisikohan tuota pientä viihtymään pidempään mahallaan? välillä mä makoilen itsekin mahallaan ja yritän viihdyttää toista..siinä mennään kaikki ilmeet ja jutellaan päivän poliittisetkin ja nalle ja värikäs karkkipussi pitää teatteriesitystä..mutta ei..
eniten teo viihtyy sitterissä.ostin siihen sellasen lelukaaren missä sammakko pienen peilin kaa,virtahepo jossa musakotelo sisällä ja rapiseva krokotiili. sammakolle poika höpöttää ja kujertelee ja naureskelee pitkiäkin pätkiä..ehkä pitäis vaan pitää enemmän lattialla..
siksi ajattelin sitä leikkimattoa,jossa vaikka pari kaarta ristissä, jotta olis kaikkee virikettä siinä makoillessa. kun pitää välillä tehdä muutakin kuin naurattaa pikku-ukkoo..
tulipas sepustus.sain teon nukkuu noin 20minsaa sitten niin heti koneelle. tänän herätiin vasta 9.30. otin teon pinniksestä siinä 6 aikaan nukkuu viereen kun alkoi jo heräillä.sitten siinä tissittelyn jälkeen nukahti viereen ja hyvin nukuttiin..tuntuu ttä sai ihan hyvät unet itsekin.menin 12 aikaan nukkuu ja teo herätti noin puol 4 ja 6 aikaan. poika itse nukahti 23maissa..ehkä vähän aikasemmin..
sain yhdeltä imetystukiryhmäläiseltä vinkin että jos syöttää vauvaa(hänellä itsellään 3kk+vauva) päivisin enemmän(=vähän kuin tankkaa) niin ei yöllä tarvii syöttää niin useasti.meillä se on ainakin toiminut. ja suihkutissien takia syötänkin usein sohvalla maaten..mikäs siinä telkkua katsellessa..vielä kun tietokonetta vois käyttää silleen sohvalta käsin.. niin ei tarviis liikkua ollenkaan..
unikuu ja puheripuli, lisäksi teo daniel kohta 3kk