Marraskuun 2012 masu-asukkien jatkot!

Heippa!
Hoitovapaasta kyseltiin. Eli olen juuri hoitovapaan aikana tullut toisen kerran raskaaksi, esikoinen oli silloin reilun vuoden, kun raskauduin. Ikäeroa lapsukaisilla on 1v 10kk. Ajatuksena on taas jäädä hoitovapaalle, ja varmasti siihen asti, kun tämä marraskuun masuasukki täyttää kolme vuotta. Ratkaisuja rahalliseen tilanteeseen toi viimeksi (kun aviomies OPISKELI!) asuntolainan lyhennysvapaa ja puoli vuotta hoidin vielä naapurin lastakin. Mutta nyt on mies onneksi töissä ja selvitään kyllä, vaikka hoitovapaalle jäänkin. Pitää vaan miettiä, mihin rahaa käyttää.

Ihanaa noi lapsukaiset menee melko samaan aikaan nykyään nukkumaan eli siinä 19-20 välillä alkaa jo oma elämä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (toki tota nyyttiä saa käydä parin tunnin välein imettämässä, mutta jatkaa yötään syömisen jälkeen...)


Kumisaapas
 
^ täällä sama kuin kumisaappaalla, hoitovapaalla ollessa tulin uudelleen raskaaksi ja lapsilla ikäeroa 1v9kk. Ja nyt kotona tarkotus olla siihen saakka, että nuorin 3v. Mies on marraskuusta asti ollu työttömänä (työsopimus kyllä on ollut, muttei työvuoroja), mutta on pärjätty. Ja tarkoitus olisi tämän vuoden puolella rueta kolmatta lasta suunnittelemaan, jos ja kun miehen työtilanne paranee..
 
joo kiukuttelijan kanssa samantapaisia suunnitellaan, eli kuhan toi imetys tuosta loppuu (milloin nyt loppuukaan), niin aletaan varmaan putkeen suunnittelmaan kolmatta lasta. Nyt on se aika meidän elämässä (kesällä täytän 32).Viimeksi kuukautiset alkoi tasan kuukausi sen jälkeen, kun imetys loppui. Eli toimi ainakin silloin hyvänä ehkäisynä. Tai sitten oli sattumaa, että juuri silloin alkoi. Imetin 9kk. Seuraava lapsi sai alkunsa neljä kuukautta tuosta.
 
Aika sopivasti täällä nyt puhuttu tuosta töihinpaluusta ja seuraavasta lapsesta. Kun kävi nyt sitten niin, että olenkin jo uudestaan raskaana.. :) Tarkoitus oli kyllä vasta ensi vuodelle toista tehdä, mutta nyt kävi sit näin. Ei siis ihan suunniteltu, mutta ei kyllä ihan vahinkokaan. Eli liitytään sit näköjään taas marraskuisiin tuonne odotuspuolelle :D Ikäeroa ei siis tulisi edes vuotta, jos ei yli mene. Laskurin mukaan kun laskettuaika olis ehkä 10.11 ja tää tyttö on syntyny 17. päivä.
Tarkoitus tosiaan oli, että kesällä olis alettu yrittämään. Ja nyt sitten tottakai pamahdin paksuksi heti kun sitä seksiä ekan kerran harrastettiin synnytyksen jälkeen. Vähän tää hirvittää kyllä, mutta eiköhän se siitä. Kun tosiaan haluttiin toinen aika perään, mutta sen puoli vuotta olisin kuitenkin halunnut odottaa ennen uutta raskautta. Että ehtis kroppa palautumaan. Ja se onkin se mikä tässä eniten nyt pelottaa. Että kuin tää menee ja vissiin keskenmenon riskikin suurempi. Mut aika näyttää. Eka raskaushan oli helppo, mutta erilaisia nuo raskaudet tuppaa olemaan. Hyvä puoli toki etten nyt ole töissä, se kun on aika raskasta hommaa. Ja hoitovapaalla ei tarvii olla kuin jotain kuukauden verran kun alkais jo uudestaan äitiysloma. Eli rahallisesti olis hyvä. Mutta taitaa jäädä mieheltä isäkuukausi nyt sitten pitämättä, kun tuskin syyskuussa oon ihan työkuntoinen välttämättä.
Pitää nyt sit ajatella niitä hyviä puolia tuosta lyhyestä ikäerosta, esim. siirtyy nuo kaikki vaatteet ym. aika nopeasti sitten seuraavalle. Tosin tuplarattaat pitänee hankkia. Ja ettei tälle esikoiselle ehdi tulla uhmaikää just kun vauva syntyy. Toki on sitten kaksi vaippaikäistä, mutta ajattelen sen niin, että menee sekin ikäänkuin kertarysäyksellä ohi. Eikä niin, että just kun toinen pääsee vaipoista, sama rumba alkaa alusta. Ja onneks tää tyttö on aika helppo tapaus ainakin tällä hetkellä, nukkuu yöt hyvin ja muutenkin tyytyväinen lapsi.
 
Vau, paljon onnea Tirppana! :heart: Aikamoinen pommi varmaan, mutta ihana sellainen. Vaatii varmasti hetken sulattelemista, vaikka toista olitte piakkoin suunnitelleetkin. Hurjaa ajatella, että liityt taas marraskuun pinoon :)

Meillä on ajatuksena alkaa yrittää toista loppuvuodesta, saa nähdä sitten napsahtaako saman tien pillereiden lopettamisen jälkeen, kuten viimeksi.
 
Voi vitsi..tosi paljon onnea Tirppana! Ja vielä tosiaan uusiks marraskuisiin=)
Itsellä olisi ajankohtaista käydä laitattaan se kierrukka, vaik ompa tuo imetys aina hoitanut tuon ehkäisyn kyllä, mutta ei siihen voi täysin luottaa. Tarkoitus kun olisi, että lapsiluku on täynnä. Mutta en ihan vielä ole kyllä mitään radikaalia ratkaisua valmis tekemään näin pikkasen yli kolmekymppisenä.

Kyllä tuo meidän pikku rakkauspakkaus kanssa on löytänyt itsestään uusia ulottuvuuksia ja eilen illalla sitten, kun muut olivat jo nukkumassa ja me sitten katseltiin vielä töllöä, niin pitihän niitä sitten ruveta treenamaan. Nimittäin sitä mahtavaa ääntä, itteä vaan nauratti, mut isukkia varmaan ei ihan niin viereisessä huoneessa kun aamulla viiden herätys.:LOL:

Kotihoidontuki se on kyllä niin pieni, kun ajattelee sitä kuinka paljon se maksaa jos lapsi on hoidossa. Ei oo ikinä ymmärtänyt tuota politiikkaa, kun kannustetaan et lapset hoidettais kotona mut silti lapsiperheiden asioita kiristetään ja hoitopaikoista on pulaa..Noh eipä ole meillä lapset ollut hoidossa eikä tule olemaan vaikka töihin menisinkin. Hoitovapaalla olen muiden lapsien välissä ollut, mutta nyt varmaan tosin menen töihin. Paljosta itse voi tinkiä, mutta lasten harrastuksista en ole valmis tinkimään ja ne syövät kyllä tällä hetkellä aika paljon. Ja se tietty helpottaa että tällä kertaa on sellanen työ et saadaan hoidettua kotona.
Jahas pikkumiestä syöttämään, palaillaan:wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Melanie75
Oiiiii Tirppana mikä ihana uutinen! Onnea oikein kovasti :heart:
Miten olet nyt jaksellut?
Ihanaa, kun niin moni kuumeilee ja odottelee sopivia aikoja. Meillä lapsiluku on täynnä (mä voisin vielä yhden..), joten omanlaista tuskaa ja luopumista ja niitä "viimeisen kerran" fiiliksiä käyn tässä samalla läpi tämän vauvelin kanssa. Niin haikeaa, niin haikeaa. Mutta toisaalta ihanaa, kun on sellanen olo, että perhe on kasassa. :heart:

Kotihoidontuki on tosiaan pieni, mutta sehän onkin tuki. Sillä ei ole tarkoituskaan elää mutta antaa vanhemmille hiukan valinnanvaraa. Mä olen onneksi saanut säästettyä jonnin verran, niin pystyn olemaan kotona hetken aikaa.
Mun mielestä on ihan ymmärrettävää, että kotona olevat työikäiset naiset halutaan töihin, eikä lorvimaan yhteiskunnan rahoilla kotiin. Ei ne lapset päiväkodissa rikki mene. Vaikka siis niin mielelläni oisin koko 3v kotona, mutta siihen ei taloudelliset resurssit anna tod.näk. myöten.

Yöt jatkaa huonoa kulkuaan. Viime yönä pisin unipätkä pitkästä aikaa oli 1h50min, sekin heti alkuillasta. Klo 01-04 valvoi täysin. Muuten heräili koko ajan. Nukahtaa hyvin, siirrän omaan sänkyyn, missä jatkaa unia. MUTTA sitten tapahtuu parin minuutin-30min sisään jotain ja tyttö herää, pyörii, kitisee, höpöttelee, on levoton ja potkuttelee jaloillaan, kääntyilee mahalleen.. ja tätä siis koko pirskatin yö :kieh: Iho on nyt rauhallinen, kortisonin ja runsaan rasvauksen ansiosta. Tietty nyt on flunssaa ja yskää ja rokotteet sai viikko sitten.. silti ois kiva hei nukkua! :stick: Varmaan kuukauteen tullut yli 1,5h unipätkää. Kummasti sitä kuitenkin jaksaa touhuta, ulkoilla, siivoilla ja lenkkeillä :confused:

Tyttö on kyllä kauhean kärsivällinen ja ennakoitava/luettava vauva. Aika selkeästi tietää koska on nälkä tai koska väsy. Rytmit on päiviin muodostuneet tosi nopsaan. Jaksaa siis palvelua odotella aika hyvin, harvoin huutaa ihan naama punasena. Tosi tyytyväinen vauva. Näinköhän uhmaiässä ottaa takaisin ;)

Sais nyt flunssailut pois alta ja pääsis viimeset hiihdot suorittamaan ennen kaikkien lumien sulamista :)
Aurinkoista viikonloppua!

hevosenkenkä ja tyttö 3,5kk
 
Kiitos onnitteluista kaikille. Vielä tosiaan aika epäuskoinen olo, mutta senverran vahva viiva tuli testiin. Tosin epäilin jo sitäkin, että jos se on vanhaksi mennyt tms. Kun reilun vuoden se tuolla kaapissa ollut, jäi pari testiä yli viimeksi. Mut päiväys on vasta ens vuonna. Ja lähinnä muuten vaan tuli testattua, kun kuukautiset jotain viikon verran myöhässä ja tuon oviksen tunsin sen verran hyvin, karmeat vatsakivut silloin oli. Sen mukaan nyt olis viikkoja 4+5. Oireitakaan kun ei oikeastaan ole ollut. Tai oon pistänyt nuo väsymyksen ja alavatsan nippailut muun piikkiin. Viimeksi alkoi jo ennen plussaa hajut etomaan, sitä ei nyt ole.
Mieskään ei vielä tiedä, en halunnut puhelimessa kertoa kesken työpäivän. Tänne oli vaan pakko päästä ajatuksia purkamaan kun on tosiaan epätodellinen olo. Mies puhelimessa puhui että pitäiskö auto vaihtaa uudempaan nyt kun yhdessä liikkeessä olis hyvä auto. No, nyt jos se kotiin tultua asiasta alkaa heti puhumaan, niin pitänee vihjata että pitäiskö kuitenkin tila-autoa harkita :D

Oma vointi on onneksi aika paljon parempi mitä aiemmin. Toki se pelottaa, miten kaikesta nyt sitten selviää jne. No mies on kesällä sitten ainakin 7 viikkoa kotona ja tuo varmaan helpottaa kovasti tätä arkea, kun tää raskaus on sitten jo pidemmällä. Outoa ajatella, että tuosta vauvastakin tulee jo sitten isosisko.
 
Ihan mahtavaa Tirppana, onnea matkaan :heart:

Pyytäisin apuja meidän päiväuniongelmaan, miten teillä päiväunille mennään, millaiset rutiinit ja miten vauva suostuu nukahtamaan? Meillä on päiväunille meneminen aivan tuskaa ja mä alan olla niin sekaisin vauvan huutamisesta, että pian on vauvakin sekaisin kun joka kerta teen eri koukerot ja kommervenkit. Vauva siis rääkyy naama punaisena, mikään kanniskeluasento ei ole hyvä, vaunuihinkaan ei voi laittaa kun huutaa aivan naama punaisena ja hätääntyneenä. Välillä auttaa kauhea ylös alas vatkaaminen, välillä ei nukahda siihenkään ja usein herää kun lasken vaunuihin, avaa silmänsä ja selvästi mulkaisee, että äläs äiti kuvittelekaan mun tänne jäävän - oikeasti tuntuu, että vauvaa sattuu johonkin.

Rutiineina meillä on ollut kirjan lukeminen, rätti käsien väliin ja joko vaunuihin laittaminen jos on rauhallinen tai sitten kanniskelen ja kuljen ympäri kämppää samalla laulaen Päivänsäde ja Menninkäinen laulua.

Puoliltapäivin tehdään pieni vaunukierros ja nukahtaa nopeasti kunhan on ensin eteisessä karjunut naama punaisena kun äitillä kestää niin kauan pukea. Ulkounillakin vaatii kyllä välillä jopa 5 minuutin välein vaunujen heijaamista, välillä on nukkunut kolmekin tuntia ihan ilman huutoja.

Ollaan nyt viikko syöty antibioottia kun molemmissa korvissa todettiin akuutti märkäinen tulehdus viime perjantaina. Tänään meni vimppa antibiootti aamulla. Mahtaakohan huutaminen johtua vain lääkkeen aiheuttamista mahavaivoista vai onkohan tämä tilanne tullut nyt jäädäkseen. Apua!
 
Täällä on aina niin paljon tekstiä tullu jo muutamassa päivässä, ollaanpas me marraskuiset tosi aktiivisia, verrattuna noihin muihin vauvaketjuihin. :)

Ihania uutisia Tirppana! :heart::flower: Paljon onnea, ja jaksamisia. :)

Poikahan on meijän esikoinen, ja mä olen ollut synnytyksen jälkeen pitkään sitä mieltä että moneen vuoteen meille ei toista vauvaa tule. Siitä olen kyllä varma että toisen lapsen haluan, mutten vielä vähään aikaan.
Mutta kyllä se mieli vaan kerkeää muuttumaan.. vaikkei kyllä houkuttais tippaakaan olla raskaana niin kieltämättä ne vauvan potkut mahassa ja pikkuisen syliin saaminen ensimmäistä kertaa on jotain mitä haluaisin kokea niin jo uudestaan. :heart:

Tulee ihan tippa linssiin kun muistelee synnytystä ja sitä ensimmäistä rääkäsyä.. ja miten pieni voi ihminen ollakkaan. :')
Mutta kyllä me vielä ootellaan, todnäköisesti jatkan opiskeluitani jossain vaiheessa, valmis ammatti, vakituinen työ ja oma talo olis kiva ennen perheen lisäystä. ;)

Töihin paluusta en ole vielä päättänyt varmaksi, mutta ainakin puhetta on ollut että mies pitäisi isäkuukauden mun vanhempainvapaan päättyessä ja sen kuukauden ajan tekisin ainakin töitä.
Tuskin jään täysin kotihoidontuen varaan kotiin pojan kanssa, eikä päiväkotiinkaan alle 1-vuotiasta raaskisi laittaa joten osa-aika töitä tulen todnäköisesti tekemään. Hoitoalalla kun olen niin viikonloppuna ainakin pystyy tekemään niin että mies on kotona pojan kanssa.

Tiheän imun kausi vai jotain muuta? Melkein viikon verran yöt ovat olleet huonompia ja heräillään 1-3 tunnin välein syömään. Iltavellistäkään ei ollut tähän apua.
Viime yö tosin meni hieman paremmin, nukkuin lähes 5 tunnin putken , loppuyö/aamu menikin sitten taas 1-2 tunnin unipätkissä.
hevosenkenkä; aika hurjia teidän yöt, nukkuuko tyttö päivisin miten?

Vilmiina2012: meillä päikkäreille käyminen on aika vaihtelevaa, vaunuihin ulos nukahtaa hetkessä, yleensä kun ruvetaan pukemaan saattaa huutaa naama punasena mutta vaunuihin kun siirtää ja parvekkeelle niin huuto loppuu seinään, ja uni tulee hetkessä.
Sänkyyn päivällä nukahtaa välillä ihan itestään , tutin kanssa tietenkin. Mutta välillä on meilläkin niitä kun huomaa että toinen on ihan väsy mutta huutaa eikä meinaa millään rauhoittua nukkumaan. Tällöin lopulta saan pojan rauhoitettua kun otan kainaloon, laitan mobilesta pimputuksen soimaan ja tuttia suuhun - > kun poika unessa niin ei yleensä herää siihen että siirrän itsekseen nukkumaan. :)

Nivustyrää ei olla vieläkään päästy lasten kirurgille näyttämään, tänään tuli postissa kutsu mutta tämä aika osui just meidän matkan kohdalle, toukokuulle asti. Joten täytyy ens viikolla soitella uutta aikaa.

Hyvää alkanutta viikonloppua kaikille! :)

Lily ja poika 3kk & 2vko
 
Waude mitä uutisia :) Onnea Tirppana :heart:

Kotihoidontuki Olen samoilla linjoilla hevosenkengän kanssa, että kyseessä on tuki, eikä sen yksistään ole tarkoitus kustantaa äidin ja lapsen eloa kotosalla. Eihän se paljoa ole, varsinkaan kun sitä kuntalisää ei saa, mutta kaikella oppii tulemaan toimeen. Itse olen säästänyt koko ajan, jotta voin sitten vähän helpommin olla lasten kanssa kotona.
Olin kotihoidontuella lasten välissä, ikäeroahan lapsilla on n.1v8kk. Nyt olisi tarkoitus mennä töihin kun pienempi on reilun vuoden ikäinen, joten muutamia kuukausia olisi tarkoitus taas kotihoidontuella olla.

Vilmiina Meillä neiti nukahtaa päikkäreille oikeastaan vain tissille, vaunuihin tai autoon. Tokkiinsa huutaa naama punaisena kun puen vaatteet hälle, isosiskolle ja itselleni, mutta usein nukahtaa heti kun vaunut lähtee liikkeelle. Jatkaa nukkumistaan jonkin aikaa vaunulenkin päätteeksi, joten vaunupäikkäreille usein tulee mittaa 1,5-2h. Meillä neiti herää aika herkästi jos joudutaan liikuttamaan esim. laskemaan sänkyyn.

Inari & kohta puoleen 4kk ikäinen Salla
 
Ihanaa, Tirppana, onnea kovasti!!:heart:

Itse teen pientä surutyötä siitä, että tämä on meidän viimeinen vauva. Välillä sitä ajattelee, etä mitä jos vielä se neljäs, mutta jos realistisesti ajattelee, niin kyllä meidän lapset on nyt tässä...Lapset on vaan se elämän tärkein asia ja suurin saavutus elämässä:heart:

Vilmiina: en osaa áuttaa tuossa päiväuniasiassa, sillä meillä nukutaan pidempi päiväunipätkä ainoastaan tissillä. Vaunuissa nukutaan maksimissaan 40minuuttia ja silloinkin välillä joutuu käymään vatkaamassa vaunuja. Autossa nukutaan jos oikein väsyttää saman verran. Päivällä ei tule kuuloonkaan, että voisi nukkua yksin sängyssä. Sympatiat siis sinne! Onneksi yöt kuitenkin nukutaan täällä suhteellisen hyvin...

-Melanie ja tytteli 3kk1vko
 
  • Tykkää
Reactions: hannama
Hei kaikille!

3kk neuvola oli viime viikolla ja tyttö on kasvanut kovasti. Painoa oli 6180g, pituutta 60,8cm ja pipo 38,8cm :wave: Kovasti terkkari kehui tytön liikeitä; - hän nostaa hyvin päätään, nousee jo käsivarsilleen ollessaa mahallaan ja pitelee / heiluttelee leluja. Melkein jo vaihtaakin leluja kädestä toiseen. Hurja tyttö :D

Rokotukset saatiin samalla käynnillä ja voi kauhistus sitä parahdusta! Pitkä neula syvälle reiteen; - melkein äitikin itki. Onneksi rauhoittui heti piikkien jälkeen. Illalla oli hieman lämpöä, mutta ei yhtään itkuja ja yökin sujui hyvin. Muutoin ollaan nukuttu viime yötä lukuunottamatta muutama yö huonosti. Veikkaan että rotavirusrokotteen tehoste siellä vatsaa vaivaa. Tytölle tuli siitä viimeksikin kovat vatsanväänteet...

Velli aloitettiin eilen illalla ja voi sitä hymyä kun se tytölle niin maistui :heart: Laitoin 100ml korvikemaitoa ja 30mm riisivelliä. Tyttö joi kaiken kerralla ja lopetti hymyilemisen vasta kun nukahti. Ilmeisestikin oli todella hyvää. Nyt sitten lisään tuota vellin määrä ja aloitan sitten myös aamuvellin antamisen.

Uskon, että tuo velli tekee todella hyvää tytön masulle, kun on sitä refluksiakin. Rintaruokinnan lopetin tytön toiveesta jo 2 viikkoa sitten; hän alkoi saamaan niin kovia rintaraivareita ettei mitään järkeä! Ilmeisestikin pullosta tulee niin vaivattomasti maito ja pienellä työllä verrattuna rintaan. Noh, - se oli sitten se minun imetykseni siinä.

Muutoinkin on niin iloinen ja touhukas tapaus, että äiti ei pysy perässä :LOL: kovasti jutellaan ja hymyillään paljon. Odotan innolla koska kuulen sen ensimmäisen naurun :) Oletteko muut jo sen kuulleet?

Kivaa maanantaita kaikille, nyt kahvin keittoon kun tyttö nukkuu ulkona :)

Mamma2012 + tyttö 3kk ja 3pvä
 
Vilmiina heips..! Unohdettiinko teille sanoa, että korvatulehduksen aikaan lasta voi todella sattua kovastikin korviin, varsinkin vaakatasossa ollessaan..? Saako teillä vaunujen päätyä ylös, että vauva voisi olla pääty reilusti koholla? Tai sängyssä esim. kirjoja sängyn päätypään jalkojen alle että sänky olisi koholla..? Onhan teillä korvien jälkitarkastusaika sovittu..? Oisko särkylääkkeestä apua uniin? hmm..? Entäs ne puuduttavat korvatipat mitä mainostetaan telkkarissa, oliko tärykalvot ehjät että voisi niitä tippoja käyttää..? Onko tilanne yhtää helpottunu...?
 
Viimeksi muokattu:
komppaan tuota odottelen ylläolevaa kommenttia... ei mikään ihme että huutaa, vaakataso on pahinta mitä kipeiden korvien kanssa voi olla!
jos löytyy matkarattaat tai sitteri, voi koittaa kohottaa (ei liian istuvaan asentoon) niin paine korvissa hellittää.
vaikka ei olisi tulehdus päälläkään enää, tukkoisuus voi aiheuttaa alipaineen, joka tuntuu samanlaisena kipuna kuin tulehduskipu.
paranemisia!!!

isäkuukausi siis silloinhan voi itsekin olla vaikka työttömänä. eikös se ollut niin. kysyin sitä taannoin, niin ei siis tartte ite lähteä töihin, vallankin kun sellaista jos ei edes ole.
meillä mies pitää isäkuukauden loppuvuodesta, ite jään ilmeisesti työttömäksi tuossa elokuussa, ellei ihmeitä tapahdu... :)

mahallaan yrittää ....vauva vetää jalkoja mahan alle... eli kohti ryömimisen saloja :)

meillä on viimein flunssa karkoitettu, ainakin suurilta osin. kyllä veti itsestäkin mehut, kun kaksi viikkoa veti puolikuntoisena ja pienellä kuumeella kaiken arjen läpi.

ihanaa vaihtelua toi hotelli-viikonloppu toisessa kaupungissa. pienet olivat mukana, ihanaa oli vaihtaa maisemaa, syödä hyvin, kierrellä kaupungilla, olla vain ja nauttia :)

meillä onkin viikon päästä neuvola. loputkin koon 68cm vaatteet on laitettu pois. pieniä olivat :D
 
TIRPPANALLE ONNEEEEEEAAAAA :heart: niin se elämä yllättää :) ihanaa kyllä! meillähän ikäeroa tuli jo 1v 8kk ja säpäkkä tapaus tämä taapero... vaikkakin vauvan ottanut hienosti vastaan, on haasteensa jo tuon ikäisen kanssa. jos olisi vuoden ikäinen vauvan tullessa, olisi aivan vauva vielä itsekin. helpompaa kyllä.
kun kaksi on vaipoissa, onhan se aikamoista, mutta todellakin: kerran sen vain elää :D
mä toivon että sulla on yhtä helppo odotus, kuin mulla aikoinaan kun kakkosta odotin. en edes huomannut odottavani, hiukan huippasi ja mahaa väänsi, siinä kaikki :) loppuaikoina issias toki kiusasi, mutta se nyt on sen ajan murhe.

kiinteiden määrät on kasvaneet kovasti. aamun lounaalla menee joku pari ruokalusikallista, maitoa lisäksi, mutta nyt juuri kun syötin, meni jo puoli purkillista. päälle vettä hiukan. reipas ja tyytyväinen.
ja yöt edelleen nukutaan lainkaan syömättä :) äiskä on hiukan ehkä onnekas ;)
 
Heipsan!

Ja kiitos kommenteista. Korvatulehduksen jälkimaininkeja minäkin olen ajatellut, kun vaakatasoon ei saa laittaa. Yöunille menee kuitenkin ilman huutoja, samaten kuin yösyötöiltä. Meillä on nyt alettu syödä yöllä kaksi kertaa ja herätään aamulla jo 06 - 07 aikaan. Viime yönä nukkui 21 - 01, 02 - 04 ja 05 - 06:30. Tuli siinä minullekin yksi neljän tunnin unipätkä, eikös riittänyt, että yhden sellaisen saa nukkua ja silloin ei sekoa :D Mutta kai tytöllä sitten nälkä niin usein on eikä vaan syö pahaan oloonsa, en tiedä ...

Käytiin tänään allergialääkärissä näiden kaikkien tuskallisten päivien jälkeen. Tämä päivä vei voiton kaikista, en saanut kertaakaan laskettua vaunuihin. Kaukalossa nukkui mennen tullen lääkärikäynnillä. Ja nyt sain vaunuihin nukkumaan, en antanut tällä kertaa Cuplatonia, ollaan siis sitä syöty kolmen kuukauden koliikkiin joka syötöllä, paitsi yöllä ja aloin ajatella, että mitä jos se aiheuttaakin jotain närästystä. Lopettaahan se joka tapauksessa olisi pian pitänyt. Saatiin kortisonit ja perusvoiteet neidin atooppiseen ihoon ja jos ei levottomuus ala torstaihin mennessä hellittää, kokeillaan pari viikkoa maidotonta Nutrilon Pepti korviketta. Samaa söi esikoinen aikoinaan. Korvat on nyt terveet.

Osittain tyttö kai on vaan niin temperamenttinen, ettei kertakaikkiaan halua vaunuihin nukkumaan ja tankkaa kai läheisyyttäkin. Mistä näistä vauvoista tietää.

Nyt ei voida keskiviikkona 4 kk:n etapin kunniaksi sosetta maistaa, pitää ensin katsoa rauhoittuuko tilanne. Mä jo niin olin suunnitellut, että sitten saa lounaaksi tl:n bataattia. Perunalla en uskalla aloittaa.
 
FG Syödäänkö teillä siis muilla syötöillä ihan vaan maitoa? Meillä tuota sosetta nyt ollaan tarjottu 5 lusikallista aamupäivästä ja sit iltapäivästä n. 3 lusikallista. Yöuniin ei ole vaikuttanut mitenkään, eikä oikeastaan maidon määräänkään. Sillä kerralla syö ehkä vaan jonkun 30ml vähemmän maitoa, mutta nälkä on uudestaan ihan yhtä nopeasti. Pitänee vissiin tarjota sit vaan enemmän sosetta. Nyt ollaan bataattia annettu, seuraavaksi varmaan maissia kokeillaan. Ollaan mietitty, että jos iltaisin sit tarjoisi velliä, tai no aloitetaan kyllä totuttelemaan ekaks siihen ihan päivällä, jos tuleekin masuvaivaa. Eihän se välttämättä yöuniin vaikuta, mut voihan sitä kokeilla. Maissi tai riisivelliä meinasin kokeilla.

Onhan se varmaan jollain tavalla helpompaa kun tää esikoinen on vielä sen verran pieni kun vauva syntyy, ettei vielä kovin vauhdikasta meno ole. Tai no, mistäs sitä tietää, minä oon oppinut kävelemään 10kk ikäisenä ja meno ollut kova. Sama vaikuttais olevan tuolla tytölläkin. Vielä ei liiku, sentään alkanut vähän paremmin viihtymään mahallaankin. Joten ehkä tajuaa jossain vaiheessa, että liikkeellekin pääsee :D
Pitää toivoa että olis yhtä helppo odotus kuin tuosta esikoisesta, alussa oli pikkuisen pahoinvointia jokusen viikon ja siinä se. Viimeiset pari kuukautta toki oli vähän rankkoja ja piti töistä pois jäädä. Mutta nyt ei sit tarvi siellä töissä olla ollenkaan, niin ehkä ei sit niin väsy. Pitää vaan sit alkaa vaihtelemaan vaipat täällä alakerrassa, ettei tarvitse aina kantaa tyttöä ylös sen takia. Vielähän tuo menee kun on joku 6kg ja itsellä raskaus ei vielä tunnu missään.

Tyttö on alkanut nukkumaan paremmin päikkäreitäkin, toiset unet on jo usein 2-3 tuntiakin. Ja päivällä nukahtaa todella hyvin itsekseenkin, yleensä pullon ääreen. Tai kerrankin ihan vaan sillä aikaa kun itse kävin vessassa. :D Iltaisin saattaa olla vähän hankalampaa jos pääsee liian väsyneeksi, niinkuin tänään. Pientä mahavaivaa oli niin viimeiset päikkärit jäi lyhyeksi ja sitten vähän piti kitistä ennenkuin yöunille kävi. Eli kävi vähän aiemmin unille kuin aiemmin.

Pitää koittaa nyt varmaan muistaa aina kumpaan osioon kirjoittaa, kun on näissä marraskuisten ketjuissa kahdessa paikassa. :LOL: Ettei ala tänne kirjoittamaan jotain odotusjuttuja tai toisinpäin. Tein toisen testin eilen illalla ja plussahan sieltä samantien tuli, eli pakkohan se on uskoa.

Tirppana ja tyttö kohta 4kk
 
  • Tykkää
Reactions: fourth gift
kiinteistä juu siis meillä menee näin: kun herää aamulla, annan joko vellin tai maito-velli-sekoituksen (puolet ja puolet). lounaalla sosetta sekä maitoa/vettä. sitten iltapäivällä jos on nälkäinen, maitoa.
päivällisellä sosetta ja maitoa/vettä.
jos sen jälkeen on nälkäinen, maitoa. puoli kasin paikkeilla iltaisin n.100ml joko maitoa tai velliä, tai sekoitus.
20:30 vielä n.80-100ml maitoa.

tällä syömisellä on siis nyt kuukauden pötkinyt nukkuen :) lisäksi nukkuu hyvin myös päivisin. kahdet pidemmät unet ja yhdet ilta-unet, viimeistään 18-19 välillä.
 
Vauvan naurusta, kyllä siis se on niin mahtavan kuuloista, että siinä kyllä kaikki muu unohtuu ja voisi vain kuunnella toisen hekotusta:D meillä on nyt kolmisen viikkoa naureskeltu ja kauemmatkin sukulaiset ovat saaneet viestillä kuulla. Puhelin on hyvä kapistus olla käden ulottuvilla, niin saa tallennettua ihania hetkiä;) Muuten kyllä täytyy sanoa että pitäisi kunnostautua tuon valokuvaamisen kanssa, liian vähän tulee napsittua oikein kameralla kuvia:ashamed: jos vaikka vertaa esikoisen aikaan.

Neuvola oli tänään ja poika oli hyvin kasvanut ollen 7360g ja 64, 5cm. Eli täysimetystä jatketaan ja katsotaan jos ei poitsu rupea vaatimaan muuta.
Muutama tunti eteenpäin neljä kuukautta taaksepäin. ..kyllä aika on kulunut voi kamala kun nopeasti:|
No nyt lähteä nukkumaan kun silmät painuu aivan. Lunta on tullut niin paljon ja aina vaan tulee eg saa nähdä pääseekö pihalle aamulla:LOL:
 
Lily, meillä tyttö nukkuu päivisin n.4h. Usein nukkuu sen yhteen pötköön klo 10-14 (syö kerran tai kaksi). Nyt tosin on vaihdellut hiukan rytmiä, mutta nukkuu sen 3-4h. Aamulla on hereillä 3-4h ja illalla 4-5h, eli ihan hyvin on hereilläkin. Jostain syystä yöt vaan kovin levottomia koko ajan :( Tissillä roikkuu ja pyörii ja hyörii eikä saa uudestaan unta, juttelee, kälättele, kiljuu ja kääntyilee ja ihan mitä tahansa muuta kuin unta kuuppaan. Toivon, että kohta aloitettavat kiinteät ja iän karttuminen hiukan auttaisivat. Tyttö kyllä raapii taas ihoaan tosi kovasti, että tiedä sitten..

Naurua ja kikatusta on kuulunut jo pitkään. Kova tyttö naureskelemaan. Tykkää myös lennättelystä ja vauhdikkaista leikeistä :O Ei aio isosisarusten jalkoihin jäädä makailemaan.

Tulis jo keväääääät ja sulais lumet! Mutta ei kurakelejä kiitos :D

hevosenkenkä ja tyttö 3kk 3vko
 
Mies suhtautui ihan hyvin, olihan tuo toki yllättynyt ja jonkunaikaa vähän hiljainen. Tosin niin tais olla viime kerrallakin. Aika varovaisin mielin ollaan vähän molemmat, että meneekö kaikki nyt sitten hyvin. Mut kyllä tuo on jo mahaa taputellutkin :D
Ja tältä esikoiselta kun kysyi, olisko pikkusisko kiva, niin tyttöä alkoi kovasti hymyilyttämään. Kun kysyttiin, että mites pikkuveli, niin ilme oli vakavampi. Eli sisko toiveissa tytöllä selkeesti :D

Tyttö on viikon verran yöllä herännyt syömään jo klo 1. Ja kahtena viime yönä herännyt uudestaan klo 5-6 ja syötyään on jäänyt hereille. Naureskelee vaan kehdossaan. Onneksi nukahtaa jo puolen tunnin päästä sentään uudestaan ja eilenkin nukkui sitten 2,5 tuntia sen jälkeen. Samoin kuin tänä aamuna, mitä nyt tuossa välillä heräsi kuitenkin pari kertaa ähisemään, mutta hiljeni itse sitten aika pian. Itse en vaan sitten oikein saanut nukuttua kuin pienen pätkän tuossa. Ja nyt tietty väsyttää armottomasti, kun vielä tää raskauskin väsyttää.

Onneksi mies pääsee aikaisin tänään ja huomenna töistä. Tänään tosin on minulla käynti psykiatrilla, tai mikä lie hoitaja onkaan. Siellä oon vielä parin viikon välein käynyt, en tiedä onko siitä vaan mitään hyötyä, jotenkin se vaan kyselee aina ne samat kysymykset. No, katotaan kuin kauan siellä tarvii vielä käydä.

Eilen tarjosin tytölle maissisosetta ja ei vissiin oikein ollut herkkua tytön mielestä. Kyllä se pari lusikallista jotenkin upposi, nälkä kuitenkin oli, kun maitoa meni ihan normaalimäärä sen jälkeen. Tänään pääsee kauppaan vihdoin ja jos velliä ostais ja sitä kokeilis. Jos ei tuo maissi tänäänkään uppoa, niin kokeiltava varmaan riisivelliä.
 

Yhteistyössä