Marraskuu 2005

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mökö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kävimme pojan kanssa taas eilen lääkärissä kun ei märkärupi tullut yhtään paremmaksi antibiootin kanssa.Aamulla ensin kävimme labrassa jossa otettiin verestä tulehdusarvo ja perusverenkuva.Veriarvot olivat hyvät.
Ja ne näpyt sitten ilmestyivät kun kuume laski.Mutta lääkäri sanoi ettei voi tietää varmasti ovatko vauvarokkoa vai allerginen reaktio antibiootista.Epäilen itse kyllä vauvarokkoa.Täytyy nyt sitten seurata miten ne lähtevät pois.Yleensähä vauvarokon näpyt ovat pari päivää.Saimme allergialääkettä ja sellaista jauhtetta jota veteen sekotetaan ja sillä pyyhitään ihottumakohdat.Tämän päälle sitten rasvaus.Tosi värjäävää tämä aine mitä kasvoihin laitetaan.Maanantaina täytyy käydä näyttämässä taas kasvoja lääkärille.Maanantaina meillä on 1-vuotis neuvolakin.
Huomenna juhlitaan syntymäpäiviä jotta kaikki pääsevät paikalle.

ks, mustakin tuo vois kuulostaa vauvarokolta. Toivottavasti menee pian ohi. Ja onnea paljon synttärisankarille:)

Me saatiin ne 1v kuvien koevedokset. Ihan hyvin onnistui. Sitten vaan pitää näytellä kaikille sukulaisille ketkä haluaa siitä teettää itelleen kuvan. Me varmaan otetaan sellanen iso kuva kehyksineen, oisko ollu joku 30x40cm. Hintaa on kyllä tosi huimasti mutta saa kuulemma -30% jos laittaa kuvaamon ikkunaan esille joksikin aikaa.

Kävelemistä nyt tyttö harjottelee tosissaan:) Nousee ihan ite ilman tukea seisomaan ja siitä pieniä haparoivia askelia ottaa. Eilen meni jo 12 askelta!:) Hauskan näköstä touhua...

Jaaha, pimu heräilee näköjään jo vaikka meni vasta 12 aikaan nukkumaan... eipä taida pärjätä yksillä päikkäreillä tänäänkään:/

Kiitos onnitteluista:)
Tänään meillä oli sitten neuvola.Rokotusta täti ei vielä antanut koska pikkasen vielä näkyi vaurokon näppyjä.Käydään viikon päästä ottamassa rokotus.Kävimme lääkärillekin näyttämässä kasvoja ja hän käski jatkaa vielä tämän viikon kasvojen paikallishoitoa.Hänkin jo oli sitä mieltä että vauvarokkoa noi pikku näpyt.
Kohta tulee vielä viimeiset synttärivieraat.Itse meinan antaa pojalle aamulla paketin jotta saa avata paketin varsinaisena syntymäpäivänäkin.Valtavasti tuli lahjoja ja vähän rahaakin vaikka vieraita ei ollut kuin mummot,papat ja kummit + muutama isotäti.
Jos joku taas laittaisi pojan mitat listaan.1v: 77,5cm ja 9885g.

Sori kirjotusvirheestä.
Piti vielä kysyä että miten olette alkaneet antamaan tavallista maitoa?Minkä verran korviketta ja minkä verran tavallista maitoa?Ja minkää aikaa olette sekoittaneet enne kuin olette siirtyneet palkkään tavalliseen maitoon?

Alkuperäinen kirjoittaja Myy:
Muokkasin tätä vähän lyhyemmäksi, alkoi olemaan niin tojauttoman pitkä taas.

Marraskuiset:

23.9. Perhonen, 23v, esikoinen, Jorvi
poika, 2040 g ja 44 cm
1 v 9800 g ja 75,4cm, pipo 48cm

21.10. Raisa, 29v, esikoinen, Kätilöopisto
tyttö, 2860 g ja 47 cm
6 kk 7 690 g ja 66 cm
8 kk 8 570 g ja 69 cm

26.10. Gilda, 40v, esikoinen, NKL
poika, 3 350 g ja 52 cm
1 v. 11 520 g ja 78,5 cm

26.10. Elovena, 25v, esikoinen, SSS
poika, 4130g ja 53 cm
1 v 11 800 g ja 83,3 cm

6.11. Jessi 27v, kolmas, Karolinska, Ruotsi
tyttö, 3010g ja 48cm
10kk 10 220g ja 74,5cm

7.11. Vilma, 26v, esikoinen, LKS
tyttö, 3440g ja 49cm
1v 10 210g ja 80,5cm

7.11. Tiikeri, 21v, esikoinen, HYS
tyttö, 2492g ja 49,5cm
10kk 9790g ja 75,5cm

8.11. Perunapelto, 29 v, esikoinen, NKL
poika, 3650g ja 50 cm
5 kk 7 440 g ja 65,1 cm

10.11. Pirpana, 32v, kakkonen, Porvoon sairaala
tyttö, 3920g ja 53cm
1v. 9510g ja 75,5cm

11.11. Leenu, 26v, esikoinen, PHKS
poika, 4270g ja 52cm
1 v 11 730g ja 78 cm

14.11. Tulppaani, 30v, esikoinen, Salon seudun sairaala
tyttö, 3520g, 51 cm
6kk 8290 g ja 69,7 cm

14.11. Memmi 26 v, esikoinen, KYS
poika 3540 g & 50 cm
4 kk 7,230 g & 65 cm

15.11. Mökö, 22v, esikoinen, EKKS
poika, 3480g ja 49cm
1v. 10 130g ja 75cm

16.11. Liisi, esikoinen, eteläinen Saksa
tyttö, 3890g ja 52cm
3 kk 6 750 g ja 61cm
7 kk 9 370 g ja 66cm

18.11. Suski, 22v, esikoinen, OYS
tyttö, 2850g ja 48 cm
8 kk 8300 g ja 69 cm

18.11. Klaudia, 25v, esikoinen, PHKS
tyttö, 3750 g ja 51,5 cm
10 kk 9055 g ja 72,3 cm

19.11. Myy, 24v, esikoinen, OYS
poika, 4270g ja 53,5cm
1v. 11200g ja 80cm

25.11. Sirenia, 28v, esikoinen, KHKS
tyttö, 3465g ja 50,5cm
1v. 9 490g ja 74,5cm

26.11. Loora, 30v, esikoinen, NKL
poika, 4 070 g ja 52 cm
6kk 9 290 g ja 70.5 cm

29.11. Vipe, 39v, kolmas, miehen eka, OYS
poika, 3255g ja 49 cm
6 kk 8800 g ja 67 cm

12.12. KS, 29v, esikoinen, EKKS
poika, 4140 g ja 52 cm
1v. 9885g ja 77,5 cm

Meidän 1 vee mitat oli tippuneet pois, joten pistänpä ne uudestaan.

Marraskuiset:

23.9. Perhonen, 23v, esikoinen, Jorvi
poika, 2040 g ja 44 cm
1 v 9800 g ja 75,4cm, pipo 48cm

21.10. Raisa, 29v, esikoinen, Kätilöopisto
tyttö, 2860 g ja 47 cm
6 kk 7 690 g ja 66 cm
8 kk 8 570 g ja 69 cm

26.10. Gilda, 40v, esikoinen, NKL
poika, 3 350 g ja 52 cm
1 v. 11 520 g ja 78,5 cm

26.10. Elovena, 25v, esikoinen, SSS
poika, 4130g ja 53 cm
1 v 11 800 g ja 83,3 cm

6.11. Jessi 27v, kolmas, Karolinska, Ruotsi
tyttö, 3010g ja 48cm
10kk 10 220g ja 74,5cm

7.11. Vilma, 26v, esikoinen, LKS
tyttö, 3440g ja 49cm
1v 10 210g ja 80,5cm

7.11. Tiikeri, 21v, esikoinen, HYS
tyttö, 2492g ja 49,5cm
10kk 9790g ja 75,5cm

8.11. Perunapelto, 29 v, esikoinen, NKL
poika, 3650g ja 50 cm
5 kk 7 440 g ja 65,1 cm

10.11. Pirpana, 32v, kakkonen, Porvoon sairaala
tyttö, 3920g ja 53cm
1v. 9510g ja 75,5cm

11.11. Leenu, 26v, esikoinen, PHKS
poika, 4270g ja 52cm
1 v 11 730g ja 78 cm

14.11. Tulppaani, 30v, esikoinen, Salon seudun sairaala
tyttö, 3520g, 51 cm
6kk 8290 g ja 69,7 cm

14.11. Memmi 26 v, esikoinen, KYS
poika 3540 g & 50 cm
4 kk 7,230 g & 65 cm

15.11. Mökö, 22v, esikoinen, EKKS
poika, 3480g ja 49cm
1v. 10 130g ja 75cm

16.11. Liisi, esikoinen, eteläinen Saksa
tyttö, 3890g ja 52cm
3 kk 6 750 g ja 61cm
7 kk 9 370 g ja 66cm

18.11. Suski, 22v, esikoinen, OYS
tyttö, 2850g ja 48 cm
1 v. 9250 g ja 71 cm

18.11. Klaudia, 25v, esikoinen, PHKS
tyttö, 3750 g ja 51,5 cm
10 kk 9055 g ja 72,3 cm

19.11. Myy, 24v, esikoinen, OYS
poika, 4270g ja 53,5cm
1v. 11200g ja 80cm

25.11. Sirenia, 28v, esikoinen, KHKS
tyttö, 3465g ja 50,5cm
1v. 9 490g ja 74,5cm

26.11. Loora, 30v, esikoinen, NKL
poika, 4 070 g ja 52 cm
6kk 9 290 g ja 70.5 cm

29.11. Vipe, 39v, kolmas, miehen eka, OYS
poika, 3255g ja 49 cm
6 kk 8800 g ja 67 cm

12.12. KS, 29v, esikoinen, EKKS
poika, 4140 g ja 52 cm
1v. 9885g ja 77,5 cm

Samalla vois kirjoitella vähän kuulumisia. Tuntuu, että aika monet on nyt sairastaneet jotain tautia. Pikaisia paranemisia kaikille! Me ollaan toistaiseksi pysytty terveenä.

Jokos olette paljon suunnitelleet joulua? Meillä ei toistaiseksi kauheasti hössötetä, tuskin laitetaan tähän pieneen asuntoon juurikaan koristeita, odotellaan josko ens jouluna olisi vähän isompi asunto. Tytölle laitetaan 1-2 lahjaa ja sitten saa kaikilta mummoilta ja papoilta eli sieltä tulee 4. Siinähän sitä alkaa olla jo.

Mummoille ja papoille teetettiin vuosikalenterit tytön kuvilla ja miehelle ostin paitoja ja hajustetta. Itse toivoin kirjaa. Eli aikalailla kaikki on hankittu. Syömään mennään minun isän luo ja sinne tulee myös joulupukki, saapa nähdä kuinka tyttö pelkää =) Loppuilta vietetäänkin sitten miehen mummolassa tässä meidän naapurissa niin on lyhyt matka sittenm kotiin.

Kävelynharjoittelu on edistynyt ja kävelee jo lyhyitä matkoja hyvinkin vakaasti, mutta ei itse lähde harjoittelemaan vaan pitää olla kaverina, mikä tietysti on ihan hyvä kun vielä ei kuitenkaan kunnolla osaa. Veikkaan, että enneen joulua saattaa hyvinkin kävellä.

Vastaan tuohon maito kysymykseen, vaikka se ei meitä koskekaan. Eli kun ei ollut mitään mihin sekoittaa ku tyttö oli imetyksellä niin aluksi aloin tehdä puuron puoliksi tavalliseen maitoon ja veteen, sitä noin viikon ja sitten kokonaan maitoon ja sitä taas noin viikon. Sitten aloin antamaan mukista aina pieniä määriä ruualla pikkuhiljaa lisäten. Meillä meni aika kauan ennen kuin maha tottui maitoon, mutta nyt ei ole tullut enää mitään oireita. Tuossa tilanteessa sekoittaisin aluksi 1/4 tai 1/2 tavallista maitoa joukkoon, riippuen miten herkkämahainen lapsi on. Ja viikon verran antaisin samaa sekoitusta. Ja sitten lisäisin jos mitään oireita ei tule.

Jaaha tyttö tuli viereen sen verran pahalta haiskahtaen, että nyt on viisasta lähteä vessaan.

Hei! Juuri tulin joululahjaostoilta, mies lähti töihin - vuoronvaihto siis.. :) Poika nukkuu ulkona, kun heräilee syödään välipala ja sitten olis viimenen muskari! Harmittaa kun loppuu, olis saanu jatkua kevääseenkin.. siellä niin mukava käydä! Vielä olisi joulua laiteltava, lähinnä lahjojen ostoa.. Aattona mennään minun äiti luo, jonne tulee myös minun mummoni. Joulupäivänä miehen poppoot tulee meille.

Maitoa en ole sekoittanut mihinkään, vaan antanut ihan siltään. Nyt kun saa antaa kun ei kerran allergiaa ole. Aloitellut olen niin, että esim. aamulla annan tavallista maitoa ja loppupäivän korviketta. Sitten muutaman päivän päästä annan jo seuraavallakin ruoalla maitoa, jne. Ei ole pojalle mitään tullut maidosta nyt. Hapanmaitotuotteita ei ole nyt saanutkaan.

Maidon antamisen alotin niin että sekotin n. puolet ja puolet korviketta ja tavallista maitoa, sitä tein varmaan n. 2 viikkoa, sitten annoin muutaman päivän välillä pelkkää tavismaitoa ja välillä sekotusta. Nyt annan tavallista maitoa kaikilla muilla aterioilla paitsi illalla annan korviketta vielä kun tuntuu että tulee ilmavaivoja tytölle vähän tuosta tavallisesta maidosta niin ettei sit yöllä olis mahavaivaa... Tosin on sekin nyt vähentynyt niin vois ruveta antamaan ihan pelkkää tavismaitoa vaan.

Meillä on taas tautia, nyt jotain vatsatautia. Ei onneksi vielä pojalla, mutta miehellä ja minulla. Nyt neljäs päivä ja alkaa helpottaa... Toivottavasti poitsu säästyy. Rankkaa tällanen sairastelu =)

Meillä tehdään myös puurot maitoon ja korviketta juodaan edelleen, kaikkien altistusten takia. Olen välillä antanut kyllä juoda tavismaitoakin. Poitsulla on kyllä silloin kakka löystynyt ja haisee tosi pahalta... Onko muilla tällaista??

Pitää palailla paremmalla ajalla, nyt nukkumaan!

Elovena, meillä oli juuri tuollaista aluksi, että kakka oli löysää ja ihan järkyttävän hajuista ja epäilinkin allergiaa, mutta jatkettiin vielä kokeilua ja oireet hävisivät, eikä maidosta enää tule mitään. Hapanmaitotuotteiden totuttelussa oli sama homma ja niin myös monien muidenkin ruoka-aineiden kohdalla, kuten perunan. Olen päätellyt siis, että tytöllä on herkkä maha ja tarvii pitemmän totutteluajan uusiin ruoka-aineisiin, koska allergia testit kuitenkin olivat puhtaat.

Hei!

Maidosta: mekin aloitimme n. kuukausi sitten niin, että puolet korvikeet ja puolet maitoa. Sitä varmaan jotain 3 vkoa. Sitten aloin vähentämään korvikkeen määrä ja lisäsin tavallisen maidon määrä. Kun ei tullut mitään oireita niin marraskuun lopussa siirryttiin lopullisesti tavalliseen maitoon ja ei ole tullut mitään ongelmia.

Tänään käytiin katsomassa päivähoitopaikkaa. Päästiin päiväkotiin. Hoitajaa kohti 4 lasta. Ryhmässä 12 pientä. 4 samanikäistä kuin meidän poika. Siinäpä se sitten rumba alkaakin vuoden alusta, mutta kaipaan kyllä töihin, joten nyt asia tuntuu ihan jees-jutulta.

Muutamia askelia otetaan ja uskalletaan irrottautua tuesta ja tullaan kohti ojennettuja käsiä. Joten kyllähän se siitä.
Ollaan oltu tosi terveitä tähän saakka. Saas nähdä kunhan mennään hoitoon...

En varmaan paljon enää kirjoittele tänne (vaikka en ole tehnyt viime aikoina muutenkaan). Kun työrumba alkaa, taitaa illat mennä tiiviisti kotitalouden hoidossa.

Kiitos kaikille ja vaikka olenkin "kokenut" äiti, olen saanut tältä palstalta paljon, paljon korvaamattomia vinkkejä.

Oikein hyvää jatkoa teille kaikille!

Vauva aika meni ja alkoi taaperoaika. Meillehän ei lapsia enää tule, joten nautitaanpa tästä viimeisestä.

Suski, no sitähän mäkin ajattelin kaikesta huolimatta, että maito on todettu sopivaksi, että jos kuitenkin allergista. Nyt juodaan nannia, tuskin se pahastaakaan on vaikka lapsi yli vuoden??? Ja sitten pikkipikkuhiljaa siirrytään juomaan sitä tavismaitoa. Nyt kakka ihan ok, kun ei ole tavismaitoa juotu.

Poitsu vaan touhuaa tuossa enkä saa millään päiväunille, aloittaa sängyssä vaan kamalan huudon. Pitäisi alkaa käymään vaatekaappeja läpi ja viedä pois taas kaikki mitä ei oo vuoteen käytetty =) Eilen siivosin varastoa ja vaatehuonetta ja tulipas tilaa lisää. Sitten vielä käyn läpi pari "romukaappia". Ja sitten vielä ens viikolla päälle kunnon joulusiivous niin eiköhän sitä siinä! Miten juhlitte joulua? Mä oon aattona tietysti töissä, mutta vaan yhteen, joten ajattelin tehdä itsekin vähän jouluruokia. Mun äiti tulee varmaan meille ja isä onkin perheensä kanssa etelässä. Sitten joulupäivänä ajellaan anoppilaan ja tapanina taas töitä. Jouluostoksiakin pitäisi vähän tehdä, en koskaan ostele suuremmin lahjoja tai muutenkaan hössötä joulusta. Nyt vaan ajattelin paremmin siivota ja vähän koristaa kotia =) On niin harmaata muuten!

Meen taas yrittämään poitsua nukkumaan, pääsisi niiden vaatekaappien kimppuun...

Kiva kuulla Vipestäkin välillä:) Ja toivottavasti nyt joskus ehdit morjestaan meitä tänne. On ollut susta paljon tukea mm. tuolla kermeissäkin... Oikein ihanaa joulun odotusta!:)

Joulu vietetään varmaan samalla tavalla kun aina ennenkin eli ekana mennään mun vanhemmille aamupäivästä ja illaksi miehen vanhemmille. Joulupäivänä sitten mun mammalle syömään ja tapanina ollaan varmaan ihan vaan kotona rauhassa. Yleensä olen aikalailla laittanut joulukoristetta ym... mutta nyt en ole jaksanut oikein mitään. Muutamat pienet jouluvalot oon saanu aikaseks mutten edes jouluverhoja oo vaihtanu. Liekö sitten tämä synkeä ilma syynä siihen ettei oikein joulufiilistä ole. No, eiköhän sekin sieltä jossain vaiheessa...

Alkuvuoden työvuoroista tiedän nyt sen verran että kaks ekaa viikonloppua on ainaki vapaat mulla. Nuo tiedot nyhdin pomolta että mies pystyy suunnitteleen työvuoronsa niin ettei olla yhtäaikaa vapaalla niin tyttöä ei tarvi viedä hoitoon niin monena päivänä. Varsinaisestihan työvuorolistat saisin vasta maanantaina. Ja nekin on vaan tosiaan ne kaks ekaa viikkoo... ois kiva tietää pidemmällekin mutta näin se nyt kaupan alalla menee:/

Moi täältäkin!

Joulua meillä vietetään eka mun vanhempien luona pari päivää ja sit varmaan käydään syömässä miehen porukoilla. Tapanina pitää jo töihin taas mennä...tylsää. Meidän pitäisi hommata lapsenvahti viikonloppuisin yöksi "hoitamaan" tyttöä kun ollaan töissä , mutta mistä semmosenki löytää??

Niin siitä maidosta, minä aloitin eka lorauttamalla rasvatonta maitoa korvikkeen joukkoon ja tätä jatkettiin jonkun aikaa. Sitten kun vuosi tuli täyteen, siirryttiin kokonaan tavismaitoon. Nyt ei muuta juodakaan enää.
Täällä on ollut puhetta tuosta kakka-hommasta ja tuli nyt vasta mieleen, että eikö vauvan kakan pitäisikään haista?! Siis kun kyllä meillä haisee ja onhan se välillä vähän löysempääkin, mutta enpä ole tullut edes ajatelleeksi mitään allergioita! Ei meillä kyllä mitään erikoisia kipujakaan ole ollut eikä iho-oireita...
Yöllä tyttö saattaa joskus herätä huutamaan ihan hulluna, ja sitä kestää vartin verran, mutta olen ajatellut hänen nähneen pahaa unta tai jotain. Onko teillä muilla on ollut vastaavaa?

Niin tietääkö joku miten se uimahallissa käynti, että tarviiko siellä olla jalassa jotkut uimavaipat vai onko semmosia edes? Ja ilmeisesti lahkeelliset uikkarit, mutta mistä ihmeestä saa uikkareita tähän aikaan vuodesta? Ei ole vielä tullut vastaan... Haluttaa viedä tyttö uimaan kun tykkää saunomisestakin niin älyttömästi! =)

Jeps, tyttö taitaa heräillä...ei muuta kuin odotellaan että sataisi lunta enemmän, tylsää jos jouluna ei ole lunta...

Vilma: Siis kyllähän vauvankin kakka tottakai haisee, niin kuin kenen tahansa muunkin. Mutta minä ja varmaan Elovenakin tarkoitimme siis sellaista ihan epänormaalin älyttömän kauhean hajuista, siitä voi ihan heti itse päätellä että on luultavasti syönyt jotain epäsopivaa ja koostumus ainakin meillä oli löysempää ( välillä ihan lirua tai sitten limaista ). Kyllähän se löysyys normaalistikin vaihtelee, mutta ihan liru ja limainen tietääkseni eivät ole normaaleja ilmiöitä.

Meillä oli noita yöllisiä huutokohtauksia sillon pienempänä, en tiedä mistä johtuivat, sillon epäilin vatsakipuja, mutta nyt pitkään aikaan niitä ei ole ollut. Pahoja unia veikkaisin myös minä.

Meillä Oulussa ainakin vauvalle voi pukea pelkän lahkeellisen uimapuvun. Muistelisin, että kaikki uimahallit eivät hyväksy noita uimavaippoja ( ei ole kyllä tarkempaa tietoa). Me löydettiin ainakin Citymarketista uikkarit, urheiluosastolla oli ja myös Euromarketissa olen nähnyt. Kannattaa katsoa noista isommista marketeista.

Elovena: Ei varmasti haittaa vaikka vielä juokin korviketta ja ehkä voisitte kokeilla aloittaa ihan pikkiriikkisellä tilkalla maitoa aina korvikkeen sekaan, jos masu sitten kestäisi paremmin.

Vilma, kyllä meilläkin tytöllä kakka haisee. Eihän se nyt hajutonta voi ollakaan..? Eikä oo kyllä mulle tullu siitä mieleen et mitään allergiaa ois kun ei ole mitään muitakaan oireita. Tosiaan limainen ja tosi vetelä kakka on sitten asia erikseen.

Meillä ei ole uintia harrastettu mutta on niitä uimavaippoja kyllä kaupoissa. Sitä vaan en ymmärrä (tai ei kai mun tarviikaan:)) että miksei uimavaippaa uimahallissa hyväksyttäis? Ainakin meikäläisen järjellä ois parempi pissata ja kakata vaippaan kun suoraan uimapukuun josta se sitten leviää veteen...
Noita uimapukuja muuten huutonetissäkin myydään ihan uutenakin välillä, kannattaa kattoa:)

Tosta yöllä huutamisesta, samaa on meilläkin... veikkaisin kans pahaa unta tai jotain. Viimeyönä niitä sit vissiin nähtiinkin pariin otteeseen jopa:/

Heippa täältäkin!

Meillä on ollu uimassa alusta asti käytössä pelkät uimahousut. Alkuun sellaiset jossa oli vuotosuojat ja nyt sellaset jossa on "kakkasuoja" eli jonkinlainen suoja, että kakka ei tuu läpi ja lahkeensuut on tiukat jotta ei tuu sielä. Mun mielestä lahkeellisesta saattaa kakka tulla aika helpostikkin ulos jos lahkeet ei oo tarpeeksi tiukat. Mutta eipä meillä eikä kenelläkään muulla ryhmän vauvalla oo ikinä kakkaa altaaseen tullu.

Meillä on ollu melkonen viikko. Maanantaina lähdin Ouluun käyttämään Onnia korvalääkärissä ku nousi lämpöä taas hoidossa, bussillä lähdettiin vaunujen kanssa. Ikinä ei sitten päästy kaupunkiin asti sillä bussilla. Bussi kuski jarrutti 80km/h vauhdista painamalla jarrut pohjaan. Onni oli vaunuissa siinä välikössä ja ite seisoin Onnin vieressä. Jarrutuksen voimasta vaunut kaatuivat ja Onni sen mukana. Onneksi oli kuitenkin valjailla kiinni vaunuissa ja jalat makuupussin sisällä turvassa. Onni kaatui niin, että löi päänsä/poskensa suoraan korokkeeseen ja mä tulin päälle. Muut matkustajat soittivat meille sitten ambulanssin, jolla mentiin ensin terveyskeskukseen ja sitten OYS:n vielä kirurgille näyttämään sitä poskea. Mitään vakavampaa ei onneksi pojalle tullut, ainoastaan naama on ollut turvoksissa ja silmä mustana. Ti-ke ei juurikaan saanut silmää auki, nyt jo on melko hyvässä kunnossa. Itellä alko sitten eilen rintaa sattumaan ja aristamaan ja kävin tänään lääkärissä niin samasta "lennosta" johtuen rintakehän ruhjevamma. Yks matkustaja on tietävästi ollu sairaalahoidossa aivotärähdyksen takia, toisella on olkapäähän tullut joku vamma. Kuski ei kysynyt keneltäkään onko joku loukkaantunut tai onko kaikki kunnossa. Hän huusi etuovelta kaksi kertaa ettei se ollut hänen vika ja siinä se.

Nyt onneksi kuitenkin kaikki pientä kipua lukuunottamatta hyvin ja nyt pitää mennä kattomaan leffaa ennen kuin isäntä hermostuu!

Myy ja Onnimanni mustasilmän kera

Siis ihan kamalaa Myy! Onneksi ei käynyt pahemmin. Ehdit jo varmaan pelästyä pahemman kerran! Noi on muuten aika vaarallisia kulkupelejä, kun ihmiset on irrallaan. Ja varsinkin vauvat. Hui...

Tarkoitin tosiaan sellaista epänormaalin pahanhajuista kakkaa =) Kaikillahan se haisee jonkun verran =) PItänee pikkuhiljaa vaan totutella siihen maitoon. Ja se kakka on vaan löysää ja normaalin väristä, haju vaan paha. Oon ehkä ihan allergiahysteerisoitunut, kun aina on mielessä noi asiat, kun pojalla kuitenkin on edelleen ihottumaa kasvoissa. En halunnut muita allergioilla pelotella =)

Meilläkin on noita yöitkuja välillä, yleensä puolenyön paikkeilla. Oon epäillyt myös pahaa unta ja sitten noita hampaita, kun tulee koko ajan. Kaksi poskihammastakin on jo kokonaan ja kaksi puolittain.

Kaipa sitä pitää mennä pullotiskille ja sitten nukkumaan...

Hui mikä tarina Myyllä! Onneksi ei käynyt pahemmin! On kyllä aika tökeröä käytöstä kuskilta, ihan voisitte jonkun valituksen tehdä...
Me asutaan sen verran pikkusessa kaupungissa ettei täällä ole edes kunnon paikallisbusseja niin kuljetaan omalla autolla tai kävellen. Jos olis niin varmaan tulis käytettyä niitäkin. Aika vaarallisia vekottimia kyllä kun on väärä ihminen puikoissa. Ja vaikka olis miten ammattitaitonenkin niin voihan sitä sattua mitä vaan, omalla autollakin kulkiessa. Tarvii vaan olla onnellinen ettei mitään oo sattunut. *koputtaa puuta*

Onneksi Myy selvisitte vakavimmitta vammoitta. Oli kyllä vaarallisen kuuloista. Tuli vain mieleeni, että jos kuski meni itsekin niin shokkiin ettei tajunnut edes kysyä muiden vointia. Varmaan kamala huomata kuinka monen ihmisen hengenlähtö olisi voinut olla hänen vastuullaan.

Tosiaan meilläkään ei uimapuvussa ne lahkeet ole kovin tiukat kun muutenkin on vähän iso vielä koko puku. Mutta eipä ole kyllä kakkaakaan tullut uimassa. Jos soittaa etukäteen uimahalliin ja kysyy mikä on sopivin asu vauvalle niin sillähän se sitten selviää.

Itse olen myös ihan allergiahysteroitunut, koska itsellä löytyy jos jotakin allergiaa. Siksi tarkkailen tyttöä ja etsin oireita varmasti sieltä missä niitä ei edes ole. En todellakaan toivoisi omalle lapselle, enkä kenenkään muunkaan lapselle mitään allergioita.

Kirjoitellaanpa nyt kun on kotona ja poikakin nukkuu. Me lähdetään joulun viettoon mun äidin luo jonne tulee myös mun siskot, siskon mies ja Onnin serkku tyttö 9kk. To-pe välinsenä yönä lähdetään varmaan ajelemaan ja sitten tapanina tai keskiviikkona ajellaan takaisin kotiin. Musta on ihanaa lähteä mummilaan jouluksi kun viime joulu vietettiin kotona meidän äitin kanssa. Seuraavana jouluna on varmaan "pakko" mennä jo anopilaan. Mun äidin luo lähdön perustelin sillä, että kun on pitkä matka niin on pakko mennä silloin kun siihen on mahdollisuus, eli vapaata. Varsinkin nyt kun molemmat on töissä on lähtö 600km päähän vaikeaa, ellei ole muutamaa ylimääräistä vapaapäivää.

Me saatiin kutsu OYS:n allergiatesteihin, selvitetään mistä johtuu nuo hillittömät ihottuma "kohtaukset" aika ajoin. Mutta niihin on vielä aikaa muutama kuukausi. Sitä ennen tammikuussa laitetaan tuubit korviin, toivottavasti loppuu tää korvatulehduskierre siihen.

Oletteko ostaneet pikkuisille paljon lahjoja? Meillä taitaa olla Onnille 3 pakettia, isi on ostanut pojalle lelun ja t-paidan ja mä ostin myös yhden lelun. Olis jotenkin ihana ostella vaikka kuinka paljon kaikkea kivaa, vaan kun ei tartte niitä. Ja tilaakaan ei oo ihan älyttömästi. Mummi meinas josasin vaiheessa ainakin, että se ostais Onnille kelkan vankilan myymälästä, se on ihana. Semmoinen oikein vanhanaikainen puupulkka jalaksilla. Saa ny nähä onko hankkinut sellaisen. Vankiloitten myymälöistä saa muuten myös ihan kivoja puuleluja, autoja junia yms. jos etsii vaihtelua noille fisher pricen ja muitten puhuville ja laulaville aktiviteettileluille.

Mutta jospa tästä sitten jatkais paikkojen järjestelyä. Illalla pitäis vielä lähteä työporukalla syömään, ei vaan yhtään kiinnostais lähteä minnekkään.

Myy

Kirjoitellaanpas täältäkin kun tyttökin simahti päiväunille...

Tänään tyttö heräsi vasta puoli 11! Kauheen pitkiä yöunia nukkuu, mutta haitanneeko tuo mitään...? Mukavempihan se on itelläkin nukkua aamulla pitkään!
Nyt en tiedä mikä on, kun tyttö on ollut viimeiset kolme päivää tosi kiukkuinen. Hampaitakaan ei näy eikä tunnu. Aamulla tyttö vähän piteli korvaa, että olisiko korvatulehdus?! Vähän on vaikea tietää, kun on kuitenkin oma touhukas itsensä, vähän vain kiukkuisempi. Miten se korvatulehdus oireilee?

Päivä oltiin kaupungilla jouluostoksilla...ostin tytölle semmoisen neulepaidan ja isänsä meinasi ostaa jonkun lelun. Eipä sitä muuta tarvikaan kun sukulaiset ostaa kuitenkin enemmän. Oli muuten mukava ostaa välillä poikienkin vaatteita, kun ostin kummipojalle joululahjoja! Ne on jotenkin niin "cooleja" ne jotkut vaatteet =)

Vielä pitäisi miehelle jotain keksiä...joka vuosi sama miettiminen! Mitä ostaa semmoiselle, joka ei tarvi mitään! Aargh...

Ei oikein vieläkään tunnu joululta, vaikka satoi vähän luntakin maahan ja nyt on ollut kovat pakkaset. No, jospa se sit viimeistään kun mennään mummilaan, jonne tulee lähimmät sukulaisetkin.

Oho, tyttö heräsi!Palataan!

Yhteistyössä