Marraskuu 2005

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 13
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heissan. Olen tulppaani. Mutta nimimerkki oli käytössä. Omituista. Meilläkään ei ryömitä eikä mitään sellaista. taaksepäin kyllä pääsee ja pyörii ympyrää. Ja konttausasentoon pääsee, huojuu hetken siinä ja takaisin masulleen.

Meillä on tiistaina 8kk neuvola. Jännittää miten pitkä typy oikein on. Olen nimittäin ostanut keväällä alesta 80 senttisen toppapuvun, et mahtaako mahtuakaan...

Hoitovapaalle aion myös jäädä, mutta laput täälläkin täyttämättä. Pitäis vissiin ryhdistäytyä!

"Tulppaani"

Voi hoitovapaata hakea useammankin kerran.. minäkin hain nyt sitten vaan vuoden loppuun, ja katsoo sitten miten jatkaa.. työpaikkaa mihin palata, ei ole, joten taitaa olla kannattavampaa jäädä sitten vaan työttömäksi ja "nauttia" liiton rahoista.. Hoitovapaata voi hakea myös takautuvasti, eli välttämättä ei tarvitse olla etukäteen täytettynä nuo hakemukset. Minullakin on ne tuossa pöydällä, kun pitäisi käydä verotoimistossa hoitelemassa asioita. Omistan 1/12 osaa maatalousyhtymästä (omistaa metsää) ja vaikkei tuolta juuri tuloja ole (kahden vuoden aikana olen saanut n. 500 euroa), vaikuttaa tottakai hoitolisään ja jos huonosti käy, en saa koko hoitolisää ja siten en siis kuntalisääkään.. :( Kelassa kun ei ajatella maalaisjärjellä noita asioita ollenkaan, vaan tuijotetaan jotain omistusta, vaikkei siitä rahaa saisikaan. Menenkö sitten kaatamaan männyn metsästä ja ostan sillä ruokaa, vai? Aikanaan hain asumistukea, ja lopulta jouduin maksamaan takaisin, vaikka kaikki omistukset oli ilmoitettu, eivät vaan tainneet silloin sitä tajuta ja sitten jälkeenpäin kinuttiin rahat takaisin.. ei siis oikein huvittaisi tuon kelan kanssa toimia, on niin paljon huonoja kokemuksia.. Rakenneultrankin jouduin sitten itse maksamaan kokonaan, eivät korvanneet, vaikka muille kyllä on korvattu.. :(

Meilläkin nyt sitten kökötetään sisällä ja laitoin pojankin sisälle nukkumaan, meinattiin mennä ulos, mutta siellä on niiiin kuuma! Täällä sisällä on paljon viileämpi, onneksi, saa tuo lapsikin nukuttua. Eilen oltiin mökillä koko päivä ja varpaita käytiin järvessä kastelemassa. Pojasta tuntui vesi kylmältä, mutta aina laittoi varpaat uudelleen kuitenkin veteen irvistysten kera.. :)

Ei ole selvää unirytmiä meilläkään, vielä nukkuu yleensä kolmet päikkärit, ja ihan miten sattuu. Mutta, tärkeintä on että nukkuu öisin ja syömiset meillä on hyvinkin aikataulussa, eli kyllä tuo päivärytmi ehtii vielä selkiytyä. Ei ole kiirettä, kun kuitenkin kotosalla olen vuoden loppuun vähintään!

Mökö, kiitti tiedosta. Taidan minäkin hakea hoitovapaata ensin vuoden loppuun ja sitten lisää jos tarvii.

ks taisi tuolla aikasemmin miehistä...meillä oli tarkoitus miehen kanssa käydä tänään yhdessä illalla pari tuntia kaupungilla kun tyttö on jo nukkumassa, mutta eipä saatukaan lapsenvahtia niin mies lähti sitten kavereidensa kans. Ja selvähän se, että minä jään kotiin tytön kans...eipä voi itse myös jäädä kotiin!Harvassa muutenkin nämä meidän yhteiset vapaaillat!Raivostuttavaa!

No joo, asiasta viidenteentoista...meillä on tytöllä joku hankala vaihe menossa. Kitisee ihan hirveenä eikä mikään ole hyvin. Ja kun olen kahdestaan tytön kanssa, en voi mennä edes toiseen huoneeseen ilman kitinää. Oiskohan eroahdistusta ilmassa? Kuinkahan kauan se kestää?Miten teillä muilla on ollut(jos on ollut)?

Muuten samaa rataa...seisomasta laskeutuminen sujuu jo onneksi paremmin, muksahtaa vaan pepulleen ja uudestaan ylös. Hyvä, että oppii paremmin suojaamaan itseään kun kerta noin kiire on! :)

Joops, pitää lähteä laittamaan tytölle kylpy valmiiksi...palaillaan!:)

Huomenta:)

Täytyypi vähän nostella ettei tipahdeta kauas...
Tyttö meni just aamunokosilleen joten ehtii hetken olla koneella. On nyt onneksi ripulointi vissiin helpottanut. Tänä aamuna ei ollut enää löysää kakkaa vaan ihan kunnon kikkare:) Sitä osmosalia annoin 2 päivää vaikkei sitä niin paljoo alas mennytkään kun ois ohjeen mukaan pitäny. Ja maitohappobakteerijauhetta aamuin illoin olen antanut. Lisäks vielä tuoretta banaania, pitäs kai kovettaa vatsaa... No enivei, nyt näyttäs paremmalta.

Vilma: Just luin jostain et tässä iässä alkaa tuo eroahdistus kun lapsi tajuaa että hän onkin erillinen ihminen eikä siis samaa henkilöä äidin kanssa. Meillä kans on vähän sellasta ollut ilmassa.

Tervehdys taas täältäkin!

Meillä tuli sitten passitus allergiasairaalaan tutkimuksiin, kun pojalla vaan jatkuu iho-oireet ja varsinkin silmien ympäriltä on aika pahassa kunnossa iho :( Kortisonivoidetta kun ei voi silmien lähelle laittaa ja suun kautta annettava lääke ei kunnolla tehoa. Sen lisäks poitsulla on kokoajan nenä tukossa. Vaikka kuin siivoais päivittäin, ni tuntuu ettei noi koiran pölyt katoa mihkään ja aikaahan siinä tietty meneekin, mutta nyt lääkäri epäili, et oisko joku muu(kin) joka aiheuttaa allergiaa...Onneks tuli tosi nopeaan kutsu, eli ens viikolla jo päästään tutkimuksiin.

Muuten elämä menee tuttuun tapaan. Mitä nyt lääkitys poikaa väsyttää ja on vähän normaalia kärttysempi ja väsyneempi. Lattioita pitkin mennään lujaa vauhtia ryömien, konttausaennossa viihtyy aina pidempään, mut kun yrittää ottaa askeleen pari ni lysähtää mahalleen. Tuetta ei vieläkään istuta kunnolla ja ylös yrittää itteensä konttausasennosta punkea, mutta selkä ei vielä kestä ja pikkumies lysähtää jälleen nopeasti mahalleen. Hampaita on jo ruhtinaalliset 7!! Kauheeta vauhtia niitä tulee. Naapurin reilun vuoden ikäsellä tytöllä on vasta kaks hammasta... Että kyllä on tosiaan yksilöllistä touhua tää kehitys :D

Niin paljon, kun itse olenkin kesäihminen, ni alkaa nää helteet rassaamaan pikkumiehen vuoks. Kokoajan kroppa täynnä hikinäppylää ja iho nihkeenä, vaikka kuin suihkussa käytäis useamman kerran päivässä ja talkkia laitettais. Ja enimmäkseen joutuu sisällä kökkimään, mä kun oon aika tarkka ton auringon suhteen, vaikka apteekin rasvaakin on hankittuna, niin en joka päivä halua sitä laittaa (ja eritoteen kasvoihin en nyt suostu ollenkaan laittamaan). Pitkähihasissa ja -lahkeisissa on ikävä näillä keleillä ulkona hiihdellä. Nooh, ei pitäis valittaa... Kerkee tässä vielä talven pimeyteen ja kylmyyteenkin kyllästymään :)

Mutta tälläisiä meille :)

-loora-

Piti vielä lisätä noista eroahdistus- ja hoitovapaajutuista, kun ne äsken unohtui...

Meillä on kans ollu jo pari viikkoa selkeetä eroahdistusta liikkeellä. Jos katoan hetkeksi näköpiiristä ja poika kesken touhujen sattuu huomaamaan, ni alkaa armoton valitus. Ja toinen juttu on, et jos poitsu leikkii miehen kanssa tyytyväisenä ja minä tuun jostain muualta näköetäisyydelle, ni alkaa kans kitinä. Ihan kuin pikkumies alkais kitistä sitä, ettei huomannut mun olleen poissa ja että kuinka mä olen kehannut mennä pois hänen nähtäviltään :D

Hoitovapaasta sen veraan, että mullekin tuli lappu Kela:lta ja aion nyt aluks hakea ens toukokuun loppuun hoitovapaata ja sit katellaan uusiks. Mulla ei oo yhtään kiire töihin, en oikein viihdy uudessa työpaikassa, jossa alotin ihan alkuraskaudesta...Oon ajtellut yrittää olla kotona siihen asti, ku poika on 2v ja mahollisesti jo hakea uutta 8-16 työtä (nyt teen kolmivuorohommia) ennenkuin palaan töihin. Oon käsittänyt, että Kela:sta voi hakea hoitovapaata useammassa erässä, mut työnantajan ei tarvitse suostua, kuin kahteen pätkään. Eli et on osattava työnantajalle kertoa mahollisimman pitkälle, kuin kauan meinaa olla kotona ja tosiaan ei voi ottaa esim kuukaus kerrallaan... Mut se tietty riippuu työnantajasta mihin ne suostuu.

Jos menis kattelemaan heräiskö poika jo toisilta päikkäreiltään tänään...

-loora-

Aurinkoista mutta tuulista päivää kaikille!

Mennyt taas hetki ettei ole ehtinyt/jaksanut kirjoittaa. Miehen pikkusisko oli meillä viime viikon kylässä, 12v. Ja meinasi jo hermot mennä kun mikään tekeminen ei kiinnostanut juuri yhtään. Perjantaina lähdettiin sitte vielä miehen vanhempien luo viikonlopuksi. En olisi kyllä halunnut lähteä, kun jotenkin oli mitta täynnä sellaista "positiivinen-aina-iloinen-äiti"-meininkiä. Sitten kun ollaan kylässä niin pakko olla sosiaalinen ja jutella ihmisten kanssa. Eikä kehtaa vaan sängyllä kölliä pojan kanssa.

Kolmas hammas tuli alas meillä viikonloppuna. Ylhäällä ei oo vielä ainuttakaan näkyvissä. Konttausharjoitukset jatkuu heijaamalla itteään, liikkeelle ei pääse eikä ole ryömimäänkään oppinut. Nyt pysyy jo aika hyvin istuallaan tukematta. Tosin pitää istua vieressä kun kaatuu vielä taaksepäin melko vauhdikkaasti ja pää muksahtaa aina lattiaan.

Kotona olisi tarkoitus täälläkin olla ainakin vuoden vaihteeseen. Tietääkös joku miten on jo on liiton päivärahalla että saako silloin kotihoidon tuen ilman, että liiton päivärahasta vähennetään kotihoidontukea vastaava summa? Mulle kun naapuri tuossa äsken väitti, että näin toimitaan vaan ei ainakaan kelan sivuilla mainita mitään kyseisestä asiasta.

Eroahdistusta on meilläkin ilmassa, kitinä ja huutaminen alkaa heti kun ei ole näkyvillä tai on vaikka keittiössä ja toinen on olohuoneen lattialla niin vaikka näkee niin on liian kaukana. Myös pappaa vierasti viikonloppuna kun näki pitkästä aikaa. Jännä nähdämiten käy kun ajateltiin lähteä kaksin pojan kanssa mummilaan etelään ens viikoksi, vierastaakohan mun siskoja tai äitiä.

Nyt sain pojan nukkumaan, joten taidanpa lähteä viikaamaan pyykkejä ja hoitamaan muutkin kotityöt pois jaloista.

Myy

Loora: hyvä että pääsette noin pian tutkimuksiin. Kerrankin nopeeta toimintaa terveydenhuollon alalla:)

Myy: en tiedä tuosta kotihoidontuesta kun on liiton päivärahalla mutta kyllä järki sanois että sitä saa ihan normaalisti. Hullua on jos se liiton rahasta vähennetään... kun eihän sitä kenenkään palkastakaan mennä vähentelemään. Pitäishän jokaisen olla oikeutettu kotihoidontukeen joka ei lastaan kunnalliseen tai yksityiseen päivähoitoon vie. Voi olla että tässä on tietty taas joku ihme porsaanreikä että saavat sen vähentääkin mutta ei kyllä meikäläisen järkeen mahdu.
Tosin veljelläni oli karenssi kun unohti ilmottautua työkkäriin käyntipäivänänsä, liitonrahat meni vähäks aikaa, haki sossusta sitten pari kuukautta. Ja kun lopulta alkoi liitonrahaa taas saamaan niin vähensivät niistä ne mitä hän oli sossusta hakenut. Todella kummallista mun mielestäni!

Meillä muuten on tytölle tullut viides hammas, yläetuhammas:) Tähän saakka ollut alaetuhampaat ja ylhäällä ne etuhampaista seuraavat.

Näköjään ei oo vastaus tullut tänne, mutta tuolta vauva-lehden keskusteluista päivällä luin, että se kotihoidontuki vähennetään ansiosidonnaisesta. Mikä kuullostaa mun järkeen tosi oudolta, niinkuin Sirenia sanoit, eihän sitä palkastakaan vähennetä. Pitää siis nostaa pelkkää ansiosidonnaista kai, jos ei töitä löydy.

Pitäis vissiin muuttaa jonnekkin pääkaupunki seudulle että löytyis töitä, mutta ei oo niin vaan lähteä kun miehellä on vakkarityö, asunto ostettu vuos sitte yms. Mutta ei viittis mitään hanttihommiakaan alkaa tekee kun on kuitenkin 5v. käyny koulujakin.

No, kai tämä taas tästä selvitytyy jollakin tapaa. Olin vaan jo niin ajatellu et ansiosidonnaisella ja kotihoidontuella pärjätään hyvin vuodenvaihteeseen asti ja pystyn samalla maksamaan opintolainaani pois.

Kirjoittelen kun ollaan pudottu.

Poika täytti tänään 7 kk.Nyt on ihan tässä viikon sisällä muuttanut päiväuniaan niin että on jopa kerran päivässä nukkunut 1,5 tuntia.Mikä on jo pitkään.Yleensä nukkuu korkeintaan 45 minsaa.Ja uutena kehityksenä on ollut nyt tässä jo vähän aikaa ihan erilaiset ääntelyt ja sitten on oppinut että helistintä voi itsekin helistellä.Ryömiminen/konttaaminen on vieläkin yrittämisen asteella.Nostaa vuorotellen takapuolta ja etupuolta.Pyörii ympyrää paikoillaan lattialla sekä pyörii niin että kääntyy vatsalleen ja taas takas selälleen.
Eilen käytiin miehen kanssa pesemässä mattoja.Poika katteli vieressä rattaista ja otti jopa unetkin sielä matonpesupaikalla.Pyykkäämisen jälkeen kävimme uimassa.Enää ei poikakaan ujostellut järvivettä.Oli ilmeisesti tarpeeksi lämmintä.Juhannuksen tienoilla oli vielä ilmeisesti liian kylmää.Kun poikaa alkoi inhottamaan kun pylly kastui.
Joo,taidanpa lähteä pojan kanssa kävelylle.Pääsin aamupäivällä kuntosalille ja isä oli pojan kanssa.Nyt isä lähti harrastamaan vuorostaan.

Huoh, hetki aikaa koneella rauhassa kun tyttö päikkäreillä ja mies hammaslääkärissä:) Siivota pitäis vaan ei oikein pysty mitään tekemään kun tyttö huutaa kun palosireeni heti kun laittaa imurin päälle ja jos ei sitä huuda niin sitte kitisee muuten vaan tylsyyttään kun ei kukaan viihdytä... Ja miehestä nyt ei oo juur mitään apua, sen on selkä niin kipee ettei pysty paljo siivoileen eikä tyttöäkään hirveesti pyörittelemään. Niin että mulla kestää kai sata vuotta tän kämpän siivoominen.

Musta tuntuu että toi tyttö alkaa puhumaan ennenkun liikkumaan. Kauheeta älämölöä pitää ja yrittää sanoa lamppu ja äiti:) Tosin sieltä tulee vaan "mppu" ja "ti" :D

Piti mennä kaverillekin kyläilemään tänään mutta hän peruikin just, on kuulemma niin väsynyt. Tylsää. Ois ollu kiva nähdä muitakin ihmisiä kun tota ukonretaletta. Välillä toivon jo että menis jo takas töihin... Vaan ens viikko vielä pitäs jaksaa. Tuntuu ettei sais mitään omia suunnitelmia olla vaan kaikki pitäs ensin kysyä häneltä että sopiiko mun lähteä kaverilleni (vaikka ottasin tytönkin mukaani). Jos en kysy niin johan hänellä olis vaikka mitä suunnitelmia mitä voitas tehdä. Sit taas hän ei kysy multa sopisko mulle hänen suunnitelmansa. Ärsyttävää.

Myy, kyllä on tosi hullua toi että se kotihoidontuki vähennetään liitonrahasta. Pitihän se arvata että niin se menee. Mitään ylimääräistä ei koskaan saa...

Heippa kaikille,

Ollaan taas reissattu melkein koko viikko, kun miehellä on lomaa, ei oo meinannu mitään keretä kirjottamaan! Ruisrockistakin selvittiin hengissä... Täällä oli mies parjännyt pojan kanssa tosi hyvin, eikä poitsu varmaan huomannutkaan, että äiti puuttuu. Tais ottaa kovemmin äitille toi ero ;)

Täällä on juteltu vaikka mistä... Mä ajattelin tehdä kolme päivää viikossa töitä tuon kotihoidontuen ohella, saa paljon paremmat rahat, kun liitolta. Ja se hoitopäiväraha tosiaan vähennetään liiton rahoista, tyhmää. Teen hoitoalan hommia, joten ajattelin ilmoittaa itseäni töihin moneen paikkaan tekemään keikkaa, niin eiköhän niitä töitä aina sitten kolmeksi päiväksi ole. Huonona puolena on sitten, kun joutuu olemaan eri paikoissa töissä. Voisin harkita tekeväni enemmän töitä sitten, kun poika on kahden.

Meillä osataan kanssa laskeutua jo pepulleen seisomasta ja kovasti yrittää liikkua tukea pitkin. Toinenkin ylähammas jo pilkottaa, vähän on tullut läpi. Meillä ei mitään eroahdistusta muuten ole, ehkä toi nukkumaanmeno on välillä vaikeaa. Sitäkin enemmän alkaa tulla omaa tahtoa! Esim. jos yrittää mennä takapihan ovesta ulos ja ottaa sieltä pois, alkaa ihan hillitön huuto ja poika vetää ihan löysäksi spagetiksi. Voin vaan kuvitella, kun tekee ton isompana kaupassa =D Ei voi muuta, kun nauraa toisen mielenilmauksille.

Loora: Toivottavasti saatte apua allergioihin pian! Meille määrättiin taas uusi kortisonivoide... Leuan alla oleva ihottuma vaan on ja pysyy. Muu iho on taas ihmeen hyvässä kunnossa. Tuntuu, että pojalle sopii tosi hyvin toi decubal-rasva. Pojalle tulee noista helteistä myös kroppa täyteen hikinäppylöitä, onneksi nyt vähän viileempää.

Kävin uniongelmieni kanssa siellä lääkärissä ja sanoi, että olen rajatapaus, onko masennusta vai ei... Määräsi kuitenkin lääkettä ja sitä voi ottaa, jos siltä tuntuu. No, yhden otin ja olin seuraavana päivänä ihan tomintakyvytön, siitä vasta huono mieli tuli. Toista en aio enää kokeilla! Nyt oon saanu nukuttua vähän paremmin, nukahtamislääkkeillä kylläkin, mutta on edes sellainen olo, että joskus voisi taas oppia nukkumaan. Ja onhan tuo mieskin ollu tossa nyt apuna jonkin verran. Menee kyllä rytmit sekaisin, kun on tottunut täällä kahdestaan pojan kanssa touhuumaan päivät...

Huomenia!

Meillä on harjoiteltu kaksiin uniin siirtymistä. Taas kerran huomattiin, että ei ne vauvat (ainakaan tämä) osaa itse mitään järkevää tehdä vaan äidin täytyy vähän niinkun pakottaa. Koetin pari päivää antaa tytön nukkua ja valvoa miten halusi, mutta nukkui sitten naurettavia 15 min unia.. Pari päivää olen nyt laittanut vaan nukkumaan silloin kun parhaaksi katson. Nyt unet on n. 10-11.30 ja 14.30-16 välillä. Ihan ok.

Mulla on ihan järkyttävä masennus töihinlähdöstä. Vielä keväällä oli kauhea hinku duuniin mutta nyt tyttö on niin helppo ja kiltti, että oikeastikin voi nauttia vauva-ajasta niinkuin kaikki kehottaa. (Koliikkiaikana teki mieli kyllä tintata jokaista, joka niin sanoi..;) Nyt on vaan halittu ja pusittu ja leikitty tytön kanssa niin että se on ihan ihmeissään:) Olisi kauheaa jos pitäisi viedä tyttö tarhaan, onneksi se saa edes olla kotihoidossa. Mutta kyllä tässä on jo monet itkut itketty, vaikka vielä 1,5kk töihinalkuun:((

Joko olette olleet hiekkiksellä vauvojen kanssa? Mua harmittaa, ettei meidän taloyhtiössä ole mitään leikkipaikkaa, ja pitää lähteä puistoon. Ehkä tässä lähipäivinä mennään kokeilemaan hiekkistä, tähän saakka vain keinuttu. Mutta lähipuistosta otettiin juuri vauvakeinut pois, ja joutuu menemään vielä kauemmaksi. Tyhmää.

Jaaha, sitten siivoamaan että kehtaa lähteä viikonlopuksi mökille.

Heipat pitkästä aikaa!
Kerrankin kumpikin lapsukainen on unten mailla ennen yhdeksää - ja mitä tekee äiti kauniina kesäiltana. Juu-u, roikkuu netissä!

Meillä on melkosta vilskettä tämä meininki, pikkuneiti kävelee tukia pitkin ja voitte vaan kuvitella millasta kaatuilua nämä päivät on. Kun eihän sitä millään voi muistaa, että siitä tuesta tarttis pitää kiinnikin... Isompi neitihän meillä täyttää nyt loppukuusta kolme ja uhmaikä on sitten ihan parhaimmillaan (tai toivottavasti ei enää pahene). Kauheeta kiukuttelua, huutoa ja mököttämistä ellei hommat suju just niinkun hän haluais - juu ja sitten on vielä laittanut totaalistopin pottahommille. Että vaipanvaihtoa piisaa! Pikkuneiti tosin on saanut muutaman kakan ähellettyä potalle, että ei ihan tyhjän panttina sekään tuolla veskin nurkassa loju.

Hoitovapaalle olis tarkotus jäädä, näin alkuun oon ilmottanut töihin että maaliskuun loppuun, mutta ans kattoo nyt. Pääsin kouluunkin, pääasiassa etähommina ja tenttimällä olis tarkotus saattaa loppuun kesken jääneet tradenomiopinnot. Jos meininki jatkuu tällasena hermoja raastavana sähläämisenä vielä syssylläkin, niin nähtäväksi jää kuinka opinnot luistaa!

Olikohan muuta - ei nyt ainakaan tule mieleen. Ens viikolla on 8kk neuvola, käyn sitten päivittelemässä mittoja. Mukavaa illan jatkoa kaikille, taidan kuitenkin hilppasta vielä pihalle ja naatiskella vaikka yhden situkan :O)

Raisa: Ei olla hiekkiksellä käyty, nurmikkoa vaan tutkittu ja niissä vauvakeinuissa keinuttu =) Jotenkin en vielä halua, että poitsu kauhoo hiekkaa suuhun vaikken muuten mikään hysteerinen noitten asioitten kanssa olekaan =)

Poitsu on nukkunut nyt tosi hyvin, mennyt ysin paikkeilla yöunille ja herää aamulla ysiltä. Eilen meni jo puoli yhdeksän nukkumaan ja tänään heräsi vasta puoli kymmeneltä. Aamupäivällä nukkuu tunnin tai kaksi ja iltapäivällä puolituntia tai tunnin. Neljän jälkeen ei saisi enää nukkua, muuten valvoo vaikka kuinka pitkään!

Itse kokeilin viime yönä nukkua ilman nukahtamislääkettä ja torkuskelin varmaan kolmeen eikä uni tullut kunnolla... Että se siitä... Ensi viikolla hakemaan sitten uusia pillereitä. Huomasin kyllä, että havahduin pienimpäänkin äännähdykseen, pojan kääntyilyyn ja miehen kuorsaukseen, pitäisi varmaan eristäytyä itsekseen johonkin nukkumaan. Paitsi sittenkin varmaan korvat pitkänä kuuntelisin onko kaikki ok. Taitaa olla jonkinlainen yliäidinvaistotila päällä =) Uskon vakaasti, että helpottaa sitten, kun poitsu tuosta vielä kasvaa =)

Miten toimitte tässä tilanteessa: Pakasteesta sulamaan keitettyä kanaa, sotkin sen kuumaan perunaan ja parsaan eli kanakin lämpesi poitsu ei herännytkään unilta... Ruoka heti jääkaappiin. Voiko sen uudelleen vielä lämmittää?? Kun noissa pilttipurekissakin sanotaan, että kerran vaan voi lämmittää...??

Nostellaanpa vähän, ettei tipahdeta unohduksiin.. Meillä on ollut hirmuinen muuttorumba tässä meneillään, ja ihan kamala kiire kokoajan, ja sotku jokapaikassa (sekä entisessä että uudessa kodissa). Eikä ole mitään helppoa muuttaminen tuon poitsun kanssa! No, onneksi sain hoitoon pariksi päiväksi, että sai edes jotain tehtyä..

Poika on nyt muutamana päivänä ottanut konttausasennon ja siinä nytkyttää - liikkeelle tekisi siis mieli! Hassun näköistä kyllä.. :) Hampaita taitaa olla tuloillaan vaihteeksi - kuolaa riittää ja suussa pitää kokoajan olla jotain. Välillä meni tuo vaihe taas ohi.

Kolmet päiväunet nukutaan meillä vielä, ja tuntuu ihan sopivalta. Yöunille käyminen on kyllä aika hankalaa - kun pyörii ja hyörii sängyssään kuin väkkärä, vaikka kuin nukuttais.

Jeps, nyt taidan lähteä vielä vähän järjestelemään tätä kotia, ja sitten vielä iltapalaa ja nukkumaan.. huh, huokaisen syvään kun saan tavarat paikoilleen! :)

Meillä taitaa sitä eroahdistusta olla ihan todenteolla... Pari päivää mennyt niin ettei saa mitään tehtyä kun tyttö kitisee. Ei edes samassa huoneessa viihdy lattialla jos puuhaan muuta. Ihan vieressä pitäis olla kokoajan.

Ja hampaatkin taitaa vaivata, eteen ylös siis toinen hammas tuli jo ja toista pukkaa. On vaan ilmeisesti kovin paljon kipeempää tämän tulo. Nyt laitoin supon kun meni nukkumaan, toivottavasti nukkuu paremmin kun pari viimeyötä. On meinaan herännyt huutamaan monta kertaa eikä oo meinannu rauhottua ollenkaan.

Mikähän tolla tytöllä on kun ryömii kyllä jonkun pienen matkaa meidän ison sängyn päällä ja menee siinä välillä konttausasentoonkin mutta lattialla ei tee samaa ollenkaan? Joskus satunnaisesti saattaa lattialla konttausasentoonkin ihan pikku hetkeks mennä mutta ei yritä eteenpäin. Jos laittaa lelujakin kauemmas niin joko vetää mattoa niin että se lelu hinautuu hänen luokseen, tai sitte alkaa kitinä ja jos kitinällä kukaan ei anna lelua niin sitte kunnon huuto... Mahtaako tuo lähteä liikkeelle ikinä..:)

Luulen että alkaa puhumaan ennenkun liikkumaan. Kirjasta näytin eläinten kuvia ja opetin haukkua ja pupua. Koiran kuvan nähdessään yritti sanoa haukku mutta ei sieltä tullut kun "akku" :D Ja sekin niin ettei siitä varmaan kukaan vieras selvää sais.

Elovenalle, minä kanssa lämmittäsin vielä uudestaan jos kerran heti jääkaappiin laitettu.

Raisalle, ei olla hiekkiksellä oltu eikä kyllä pahemmin nurtsillakaan. Meillä kun on niin iso terassi että se peittää puolen pihaa. Niin ja meillä siis on aika pieni piha, että ei se terassi nyt mikään jätti kokonen oo:) Ni on oltu siinä terassilla ennemmin. Sen vauvakeinun ostin kotiin mutta ei siinä niin paljo tuu keinuttua kun olin kuvitellu, jonkin verran kuitenkin.

Juu, pitänee kohta mennä kans nukkumaan, jos toi yö menee taas hulinaks. Piti tukkakin värjätä kun ens lauantaina häihin meno mutta en jaksa... jospa huomenna. Palaillaan!

Ai niin, oon tässä miettinyt päivänä muutamana että missähän Gilda lienee? Vai enkö taas muista jotain reissua tai jtn...? Ei oo kuulunut pitkään aikaan mitään.

Huomenia!

Me oltiin ekaa kertaa hiekkiksellä viikonloppuna. Tyttö tykkäsi ihan älyttömästi, eikä kyllä edes yrittänyt laittaa hiekkaa suuhun. Istui vain ja kaivoi käsillä ja jaloilla hiekkaa kunnes oli ihan harmaa raajoista :) Katseltiin ohi ajavia autoja jne kunnes oli tunti mennyt ja itselläni paikat niin puutuneet, että oli pakko lähteä kotiin. Nurtsilla sen sijaan tyttö yrittää syödä ruohoa koko ajan, ei voi pitää siellä.. meillä ei voi olla kotipihalla kun siihen paistaa aurinko koko päivän, mutta mökillä on testailtu ulkoilua enemmän.

Pirpana: hurjaa, että tyttösi kävelee jo! Meillä ei neiti edes ryömi. Työntää vain itseään käsillä taaksepäin, mutta ei osaa hallita menosuuntaa. Yleensä itkee aina kun on mahallaan, ja se on pakko nostaa istumaan jossa sitten kyllä viihtyy. Mutta ei voi jättää yksin ettei keikahda siitä, joten ei varmaa opi ikinä liikkumaan.. Varmaan se aikoo pötkötellä vaan laiskana sohvalla kunnes potkitaan pois kotoa kolmikymppisenä:) Onneksi Sireniankin tyttö vielä on suunnilleen samoissa kuvioissa, ettei tule huolta tästä :) Olikos Myy teillä Onni alkanut jo ryömiä?

Elovena: ootko koettanut korvatulppia?

Meillä ei tytöllä pahemmin ole eroahdistusta. Ei edes huomaa jos olen poissa eikä vierasta. Tosin on myös vähän samaa syliinpyrkimisvikaa että ei viihtyisi lattialla yksin, vaan haluaa esim itstua ruokapöydässä mukana vaikka sillä itsellään ei olisikaan ruoka-aika.

Ja taas kotihommiin.

Toisaalta tyttö on kyllä kielellisesti kehittynyt ihan hyvin. Juuri oppi osoittamaan kuvakirjasta aurinkoa, kissaa, nallea ja osaa myös kotona katsoa kysytyn esineen suuntaan. Kommunikoi jo myös äänenpainoilla, vaikka sanoja ei vielä tulekaan.

Oho, tuli kappaleet vähän hassussa järjestyksessä tuossa edellisessä. En oikein vissiin osaa vielä käyttää tätä uutta palstaa.

Mutta asia tuli varmaa silti selväksi:)

Moi täältäkin!
Ollaan käyty reissussa niin ei ole ehtinyt kirjoitellakaan...

Jaa, mistähän täällä oli ollut puhetta...Me ei olla kans käyty hiekkiksella, keinumassa vaan ja nurtsilla. Ruohoa tahtoo mennä suuhun, mutta tutin laittaa tukoksi niin voipi olla.

Hassua, että joillakin vauvat jo melkeen puhuu! Meillä tyttö sanoo nyt vasta "hei ja hii" ym. sellaista. Ei puhettakaan mistään kunnon sanoista! Mutta toisaalta, koska meillä on tuo liikkuminen alkanut ajoissa niin en kyllä ole huolissaan! Ehtiihän tuo puhua vielä, eikä kaikkea voi yhtäaikaa. :) Niin ne vaan on yksilöllisiä kaikki!

Meillä tuo eroahdistus ei nyt enää ainakaan ole hirveä. Ainakaan mummia ja ukkia tyttö ei vierastanut ollenkaan. Isomummia- ja ukkia sekä mun veljeä katseli kyllä pitkään ja tirautti pari kyyneltäkin, mutta ei sen kummempaa. Saa nähdä raaskinko jättää tyttöä viikonloppuna yöhoitoon, kun olisi ne häät...

Päiväunia meillä nukutaan pari kertaa. Laitan tytön nukkumaan, kun hänellä väsyttää...

Pitänee lähteä pyykin pesuun...moro

Heip!

Johan on taas toi ukkokulta ärsyttävä... yhellä mökillä käytiin tossa tänään ja siellä sitten yks ukko tarjos sille brandya ja kaljaa ja pakkohan sitä sit oli juoda ihan liikaa. Lähettiin kotiin puol kasin aikaan kun tyttö piti saada nukkumaan. No eikös mitä, äijää alkaa oksettaa ja että mua v-tutti pysähdellä kun hän oksentaa. Hitto kun ei iso ihminen tajua aina rajojaan! Onneks tollasta ei tapahdu kun harvoin mutta vähän vois ajatella... Oli ihan kiva iltapäivä ja ilta mutta kylläpä tuli taas paha mieli ukon toilailuista:(

Juu, taitaapi olla niin että usein ei lapset pysty kaikkea omaksumaan kerralla, eli jotkut alottaa puhumisella ja jotkut liikkumisella. Minä oon ite ollut kans vauvana enempi puhuvaisempi. On tyttö sit ilmeisesti äitiinsä tullu:)

Taidanpa mennä kohta sit vaikka suihkuun kun en kauppaankaan enää viitti lähtee vaikka melkei kaikki ruuat taas loppu. Mut ei tota tyttöö voi kotiinkaan tuon äijän kanssa jättää enkä mukaankaan viitti raahata kun toinen melkein nukkuu.

Hei!

Lohdutuksena muillekkin matti myöhäsille: meillä pyöritään vain akselin ympäri. Ajoittain pyllyä nostellaan niinkuin jotain kohta tapahtuisi. Hampaita ei ole vielä yhtään. 2 näyttäs olevan tulossa, mutta tehnyt niitä kyllä jo monta viikkoa. Nukuta ei enää päivisin koskaan, korkeintaan pari kertaa puoli tuntia jos sitäkään ja 10 asti valvotaan. No, sitten nukutaankin aamu 8. Ihme vaan, että poika jaksaa! Joo, yhtään sanaa ei kyllä meillä myöskään tule. Eroahdistus on kova. Heti kun äiti vilahtaa, alkaa älämölö.

Jep, nyt pitää mennä. Siinäpä meidän "tärkeimmät". Palaanpa sitten paremmalla ajalla.

No, nyt meillä sitten ryömitään.. Poika ryömii jo lelujensa luokse (ja ennen kaikkea kaiken ei- sallitun..) ja myös kovasti kokeilee konttausasentoa.. eli jokohan kohta sitten kontataankin..? Eilen ekaa kertaa lähti ryömimään ja kyllä sitä iloa on nyt riittänyt.. paitsi ei varmaan kohta tällä mammalla kun saa kaikki kaapit lukita kiinni.. tänään jo tuo laseinen vitriini kiinnosti niin kovasti kaikkine laseineen.

Poika nukahti juuri, kun kohta pitäisi lähteä kauppaan äitini kyydillä. Pakko kai herätellä, nyt on päästävä kauppaan ja muutenkin vähän täältä kotoa jonnekin, muuttoa taas tehty koko päivä.. *kaipaa tuuletusta ja aikuisten seuraa* :)

Ei olla hiekkalaatikolla mekään käyty, vauvakeinussa ollaan keinuttu jonkin verran..

Yhteistyössä