Marraskuu 2005

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 11
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa!

Joo, ei todellakaan nyt näitä toimenpiteitä voi verrata toisiinsa, en nyt niin ihan sitä tarkoittanut. Tarkoitin, että osaan kuvitella mitä kipuluokkaa ne kivut keisarinleikkauksen jälkeen voivat tosiaan olla. Sterilisaatio tehdään navan kautta, ja yksi viilto myös vähän navan alapuolellekkin ja sitten vain instrumentteja sisään ja tikit lopuksi. Pari laastaria on masussa jotka saan tänään ottaa pois ja nään minkä kokoiset viillot ovat. Onpa tullut mustelmakin ja kai ne taisi alapäätäkin ronkkia kun on pientä vuotoa. Tosi kipeää on siis ollut ja tänään tuntuu että alkaa jo helpottamaan. Kyllä se kävely oli sellaista, että mummotkin olisivat ohi menneet. Synnärillä huonekaverina oli äiti jolle oli tehty keisarinleikkaus ja näin kyllä kuinka kipeä hän oli.

Myy: tosi kurja temppu! Toisaalta ihan hyvä, että eivät koiraa ottaneet, jos ei järkeä ole päässä tuon enempää. Ex-koiranomistajana tiedän kyllä, miten kaksivuotiaat koirat ovat aivan innoissaan toisesta koirasta. Ja varsinkin uudesta, vaikka se varmaan olisi siitä tasoittunut, jos olisi malttanut odottaa enemmän kuin yhden päivän:P

Gilda, meilläkin tyttö on sanonut ""äiti""ltä kuulostavaa jo pitkään, mutta mun mielestä se ei meillä tarkoita yhtään mitään. Vauvahan oppii kai sanat ensin passiivisesti. Meidän tyttö ei osaa hakea katseellaan äitiä, isiä tms mitään vaikka samaa sanaa olisi satoja kertoja hoettu. Ei tunnista edes omaa nimeään. Toisaalta mun kaverin vauva osasi sanoa äiti jo seitsenkuisena, ja se selvästi sanoi sen sellaisissa yhteyksissä, että tosiaan tarkoitti äiti. Varmaan tässä jo vaihteluvälit ovat tosi suuria, että minkä ikäisenä lapsi kieltä oppii.

Meillä on taas huudettu pää punaisena (tyttö ja välillä äitikin, pakko käydä välillä toisessa huoneessa hakkaamassa nyrkkiä seinään kun en kestä tuota kiukuttelua..:P). Ei maistu ruoka, tissi eikä uni. Ehkä se nyt vihdoin tekee sitä ekaa hammasta. Ollaan kyllä niin jälkijunassa sekä hampaiden että motorisen ja kielellisen kehityksen kanssa. Lieneekö sitten vaan laiska vai ihan oikeasti ei mikään ruudinkeksijä..

Jospa menisi taas hoitamaan niitä asioita, jotka tässä huushollissa ovat minun hoidettavani (eli oikeastaan ihan kaikki..)

raisa, kuulostaa ihan meidän tytöltä! ei ryömi, oppi just vasta opettaen kääntymään, karjuu kamalasti ja juttelee lähinnä yksin ollessaan. mä epäilen ja parhaillaan hammasta. ien tuntuu pullottavan ja ennen hymyili enemmän mut nyt viimepäivät tosi kiukku. toivottavasti nyt lopulta tulisi! toivottavasti tosiaan on vaan laiskoja nää meidän vaavit. ei meille ainakaan neuvolantäti ole sanonu et olisi jotain vialla.

isot kirjaimet puuttuu, kun on vihainen typy sylissä :)

Olipas tullut paljon tekstiä kun en ollut eilen päässyt edes lukemaan...

Looralle onnea uuden suhteen alkuun:)

Myy, en kyllä ymmärrä noita ihmisiä jotka lupasivat koiranne ottaa ja sitten tuovat takaisin!:O Luulis että olisivat tienneet millanen 2v koira on jos heillä kerran on jo yksi koira ennestään. Ja kyllähän koirat keskenään tykkää leikkiä oli minkäikäisiä tahansa... Mitähän ne oikein kuvitteli että se koira olis sit tehnyt, möllöttänyt rauhallisesti paikallaan vai?

Gilda, meillä kans mies ei oikein ymmärrä aina että tytöllä täytyis alkaa olla rytmi vähän selkeempi. Aina kun mennään hänen vanhemmilleen syömään niin se ruoka on heillä aina tasan klo 12 ja on kyllä sit maailman huonoin aika meidän kannalta koska tytöllä päikkäriaika n. 11.00-> Aina pitäis raahata vaunut mukana ja sittenkin on hankalaa kun ei se tyttö helposti nukahda uusiks kun autokaukalosta kiskoo pois ja siirtää vaunuun... Huoh...

No nyt tyttö huutelee ruokaa, palaillaan

Hellou!

Ollaankohan meillä sit kans jäljessä kielellisesti, kun ei tyttö ""sano""mitään tavuja vielä?
Ääntelee vaan ja kiljahtelee. Eikä naura vieläkään! Oon kyllä ollut vähän huolissaan tuosta, mut on kai tässä vielä aikaa opetella... Mikähän siinä on rajana, tai mihin ikään mennessä pitäis tulla tavuja ja naurua? Tietääkö kukaan?
Eikä kyllä hampaitakaan ole vielä tulossa, mut ne kai ehtii kyllä tulla!

Liikkuminen kyllä sujuu. Ryömii kyllä jo ihan tosissaan ja pääsee liikkumaan. Pitää vaan katsoa perään, kun lehtikori ja kaikki pistorasiat johtoineen ovat tosi in! :/

Jaha, tyttö huutelee parvekkeelta....

Meillä ei myöskään vielä liikuta muuten kuin akselinsa ympäri. Lelun saa jos on suht lähellä että voi mennä silleen, että kääntyy kyljelleen ja ""heilahtaa"" takaisin mahalleen niin pääsee sentin eteenpäin. Eli kovin kaukana ei voi lelu olla. Muuten ollaan kuin lentokone, kädet ja jalat ilmassa ja kamala kiljuminen ja huutelu päällä. Ei puhettakaan mistään tavuista =) Mitä ne on...

Koira on taas ollut sitten kotona ja kodin etsiminen jatkuu. Aamulla tuli kyllä itku kun koira ulvoi, raapi ovea (juoksuaika ja naapurissa uros), oli väsy ja piti alkaa sitä kotia taas etsimään. Meinasi tulla jo epätoivo koko koiran suhteen.

Me nukutaan joka toinen yö koko yö ja sitten taas syödään. Puuron ajoittaminen oikeen tuntuu olevan olennainen asia, jos liian aikaisin niin ei syö kun ei oo nälkä ja jos liian myöhään niin sitten ei enään jaksa syödä kun on niin väsynyt. 6-7 välillä herätään yleensä ja siis 19-20 välillä yleensä nukkumaan. Maito juodaan tosi vaihtelevasti, eilen jo puolenyön aikoihin välillä 3-5 välillä.

Hmm... mistäs on taas ollutkaan juttua, ei pysty muistaa. Joten taidan lähtee laittaa mokkapalat valmiiksi, illalla on tulossa vieraita niin pitää olla jotain edes tarjota.
Myy ja Onnimanni

Heippa!

Joo, ei meilläkään liikuta muutakuin akselin ympäri. Eikä kyllä huoleta yhtään. Kyllä ne lapsoset liikkuu sitten kuin liikkuu!
Minä en ole edes kuvitellutkaan, että mitään sanoja tai sen suuntaista edes tulisi ja olin vähän yllättynytkin kun sellaisesta jo puhutaan ja ollaan huolissaan. Relax!
Meillä tuo huutelukin on alkanut vasta nyt ja oikeastaan eilen. ""Kauheaa"" öhinää ja naurussa pidättelemistä siinä vaan on. Ja muilla ne on huudelleet jo kauan sitten:)

Meillä ne päivät alkaa tosiaan klo 5. Niin tänäänkin ja väsyttänyt ei poikaa sitten pätkääkään. No, siinä sitten pällisteltiin, juotiin isin kanssa aamukahvit. 7 sain nukkumaan ja puoli 8 piti jo poika herättää kouluun. Että sellaista:) Mukavasti kai tuo valo antaa voimaa, kun ei nukuta paljoakaan ja tässä odottellen kun porukat alkaa tulemaan kotia. Ah, kohta onneksi koulut kuitenkin loppuvat.

Myyllä on kyllä aika ikävä tilanne. Voin tasan tarkkaan tuntea fiiliksesi! Miten Onni nyt jaksaa ja onko oksentelu jatkunut? Itse täällä kovasti odotan, että kirjoitat allergian syyksi sittenkin lääkkeen ja voit todeta, että koira allergiaa se ei olisikaan... toiveajattelua... Kuvittelen vain, jos meidän pitäisi tuo terrieri laittaa pois.. Vaikka se vihastuttaakin välillä:)

Niin ja hampaitakaan ei ole ja ei kyllä tunnu siltä että olisi tulossakaan.

Minulla alkoi sitten menkatkin tuossa kuun alussa, joten ollaan siinä päästy sitten naiselliseen ""ihanaan"" olotilaan:)

Huomenta!

Ei meilläkään mitään tavuja sanota, ihme kiljumista lähinnä tuo tytön juttelu ja jotain gaggaggaaaaa.... Eikä oo kyllä tullu mieleenkä että pitäis jotain muuta jo osata.

Ei myöskään ryömitä, mahallaan kyllä ympyrää pyörii ja lentokoneasennossa päristelee:) Eikä mun puolestani tarviikaan vielä, saapahan olla vielä hetken ite rauhassa. Sitte kun alkaa liikkumaan niin saa olla perässä menossa kokoajan.

Mulla alkoi sitten eilen menkat, ei oo enää epäilystäkään etteikö nää olis nyt sitä... Kun tuossa pari kk sitten tuli vähän jotain tiputtelua ja mietin sillon että onko nää menkat vai ei. Ei onneks ole minkäänlaisia vatsakipuja niinku ennen on ollu aina parina ekana päivänä, vaikka en mä kyllä tästä olotilasta mitenkään nautikaan :/

Kävin eilen pomolle ilmottamassa että jään sitten hoitovapaalle vuoden loppuun saakka. Sain nimittäin tietää että saan sitä kuntalisää jota saa täällä vaan ne joilla olis lapsella vuoro- tai erityishoidon tarve. Ihan mukavaa kun sai tietää että voi olla vielä puolisen vuotta kotona:) Mielellään olisin tietty vaikka sen 3 vuotta mutta sitä ei kyllä anna talous myöden. Ja jos toista meinaa yrittää ens vuoden puolella niin olis hyvä olla töissäkin vähän aikaa ettei ihan tipu kärryiltä siellä.

Miten muuten, tietääkö kukaan teistä, vaikuttaako tuo kuntalisän saanti kotihoidontuen hoitolisään? Kun miehen tulothan siihen ainakin vaikuttaa mutta lasketaanko tuo kuntalisäkin mun tuloiksi?

Noista ""puhumisista"": mä sain neuvolasta tuollaisen 6-12kk kehittymistaulukon, jonka mukaan 7-kuisen pitäisi jo tapailla kaksitavuisia ""sanoja"". Tyttöhän on vähän vanhempi kuin täällä useimmat vauvat, eli täyttää jo ylihuomenna 7kk. Mutta tosiaan juttelee hyvin vähän ja kiljuu vaan lähinnä:) Tulppaanille terveisiä kohtalotoverilta, että koetetaan kestää;)

Vilma: yleensähän lapset kehittyvät sellaista vuorotahtia, että joinain kausina kielellinen kehitys on menossa ja toisina motorinen. Teillä jo ryömitään, eli motorinen kausi varmaan menossa ja kielellinen taas taka-alalla. En kyllä siis olisi yhtään huolissani! En ole kyllä meidänkään tytöstä sinänsä huolissani, mua vaan ihmetyttää että kuinka patalaiska se oikein on, kun ei kehity kummallakaan tavalla:I Yrittää kyllä toisaalta kovasti eteenpäin, mutta päätyy vaan vahingossa työntämään itseään taaksepäin:)

Pitäisi lähteä ostamaan tytölle kesävaatteita ja itse tarvitsisin myös välttämättä kesätakin. Mutta olen varmaan myöhässä eli taas menee jo kolmas kesä ilman takkia:/ Mutta ulkona näyttää vähän sateiselta, oliskohan se hyvä tekosyy jäädä kotiin.. mua on väsyttänyt viime aikoina aivan hirveästi, johtuu varmaan siitä kun on niin huonossa kunnossa.

Heippanen täältäkin!

Ei meilläkään mitään tavuja tapailla tai en oo edes tajunnu sellasta huomioida... Kovaa meteliä kyllä muuten pitää =) Ja liikutaan takaperin ja kääntyillen, välillä konttausasennossa jotenkin pomppien. Ja on oppinut päristelemään kuolalla ja ruualla, onneksi harvemmin, mutta ollaan oltu kerta, jos toinenkin molemmat mustikkaroiskeissa =) Ja välillä laittaa naaman kiinni parkettiin ja kuolaa ja pärisyttelee siinä :D Ihan hassu...

Meillä oli eilen vauvakerho ja siellä yksi vauva jo konttas täysillä eteenpäin ja yks seisoskeli tuen turvin! Ohhoh... Ja yks ei vielä edes kääntyilly pahemmin selältä vatsalleen eli tosi eri tavalla ja omman tahtiinsa jokainen vauva kehittyy, ei huolta =)

Myy: Ikävä tilanne teillä... Me ilmoiteltiin silloin kissaa lehdessä ja seulottiin paras koti kisulle, paljon oli viisivuotiaallekin ottajia =) Olin yhteydessä jälkeenpäin ja hyvin oli tottunut uuteen kotiin... Ja toivottavasti Onnin lääkeasiat selviää.

Me ei olla saatu sitten minkäänlaisia lappusia neuvolasta, ei ruuasta eikä muustakaan. Aika outoa... Tuntuu, että sitten neuvotaan, kun jotain osaa kysyä...

Väsymystä täälläkin, nukun jotenkin tosi pätkittäin taas, en tiedä miksi. Ja jotenkin noita työasioitakin on alkanut pohdiskelemaan.... Pitäiskö mennä osittain töihin elokuussa vai ei... äääh.... vaikee päätös. En kyllä menis, jos rahallisesti olis mahdollista olla kotona.

No, taidan mennä syömään ja sitten lähdetään vaunuilemaan ja kauppaan, kun vielä toistaiseksi aurinko paistaa =)

Mukavaa viikonloppua kaikille =)

Oltiin tiputtu taas...viikonloppu lähenee näköjään!

Joo en mä kyllä tosissaan huolissaan ole, vaikka tyttö ei ääntelekään kovin useesti. Jokainen kehittyy omaa tahtia, ja meillä se energia kyllä menee tuohon liikkumiseen. Olin ihan yllättynyt tänään kun tyttö lähti painelemaan vessaan kohti ja pääsikin sinne, vaikka siinä on sellanen joku 7cm korkee kynnys! On se vaan sissi! :) Mutta näkeepähän vähän eri huoneita hänkin!

Sain tänään siivottua, ja huomenna pitäisi laittaa tytön huone kuntoon. Hän on nukkunut siellä jo viikon verran, koska mä heräsin joka ikiseen äännähdykseen(ja niitä on paljon). Nyt on saanut nukuttua paremmin, vaikka vieläkin on öitä, jolloin pitää juosta kääntelemässä ja tuttia laittamassa.

Kova on tyttö puklaileen...mahtaa johtua tuosta ryömimisestä, mutta toivottavasti loppuis kohta.

No nyt se on menossa tonne kaappiin! ääk!

Vilma: teillä tuntuukin vauhtia riittävän.. Täytyy siis nautiskella ajasta, kun poika vielä pysyy aloillaan.. :) Ei meidänkään poika vielä ryömi, eikä pahemmin liiku muutenkaan (edelleenkään ei ole sen päivän jälkeen kääntynyt selältä masulle, kun 4kk 3vkoa vanhana kääntyili..), eteenpäin yrittää, mutta mihinkään ei vielä pääse. Laiska tapaus, mieluiten vaan pötköttelee lattialla selälleen ja pitää omista varpaistaan kiinni.. :) Ja ei tuo juttelukaan kummoista ole, sellaista älämölöä - yleensä silloin kun tylsistyttää.. En ole kyllä yhtään huolissaan, koska vauvat kehittyvät niin omia aikojaan, sieltä ne pikkuhiljaa uudet taidot tulee. Hampaita ei myöskään näy meidän pojalla, nekin sitten ajallaan..

Minä olen myös tosi väsynyt, tänään olen nukkunut käytännössä katsoen melkein kokoajan (mies ollut vapaalla). Vaikka nukuin yölläkin hyvin ja aamulla sain nukkua pidempään, silti olen nukkunut tänään kahdet päiväunetkin.. Myös poika on ollut tänään unisempi, taitaa nukuttaa kun äidin unista tisumaitoa lipittää.. :) En ymmärrä mikä on, ajattelin että joko tässä ollaan raskaana (ei pitäisi olla mahd.), kun väsymys samaa luokkaa kun sillon raskauden alkuaikoina.. vois vaan nukkua, nukkua, nukkua! Kevätväsymystä?

Jep, nyt lähden käskemään miehen kylvettämään poikaa! Huomenna oli tarkoitus lähteä mökille, mutta ilmat näyttää surkealta (ja kylmä on!), joten voi olla että jäädään kotiin...

Nopsaan vaan kävin lukasees kuulumiset...
Vilma: kuulostaa tosi tutulta! Mulla oli tänään ihan oikeesti vauva kateissa. Isompi katteli videoita kun mä kokkasin ja pienempi nyhversi lattialla. Yht´äkkiä ei vauvaa näy missään, se oli myöskin vaihtanut huonetta ja ikään kuin siinä ei olis ollu tarpeeksi niin oli ryöminy esikoisen sängyn alle. Siellä jyrsi sitten tyytyväisenä isosiskon sammakkoaamutossuja. Jösses!!! Hauskaa viikonloppua kaikille, toivottavasti aurinko näyttäytyy!!!

Moi!
Eipä ole tullut muutamaan aikaan kirjoiteltua. Meni aika kauan kuin luin kaikki viestit ;) Mukava oli lukea teidän kuulumisianne silti.

Meillä menee päivät vauhdilla, sananmukaisesti. Poika on ryöminyt jo kuukauden päivät ja kovasti tuntuu harjoittelevan myös konttausta. Se harjoittelu tulee uniinkin, sillä yö- ja päiväunilla saa käydä kääntämässä pojan takaisin kyljelleen konttausasennosta. Vauhti on hurja, mutta esim. lelujen käsittely kömpelöä. Hampaitakaan ei ole vielä tullut yhtään, vaikka niitä on ""tehty"" jo kohta pari kuukautta. Poikaa kiinnostaa ihan yletömästi kaikki johdot, pistorasiat, kotiteatterin nappulat jne. Mikäköhän siinäkin on?

Pojan liikkuvaisuus on ok, mutta siinä on se kääntöpuoli ettei hän viihdy juuri lainkaan rattaissa. Kitinä ja venkoilu alkaa viimeistään puolen tunnin kohdalla. On vähän hankala lähteä kaupunkiin tai kauppakeskukseen, kun saa koko ajan jännittää milloin poika hermostuu. Muiden muksut kuulema viihtyvät vaikka koko päivän rattaissa maisemia katsellen. Ei meillä vaan. Meillä pitää kävelylenkitkin ajoittaa siihen että hän nukkuu, muuten lenkillä on nopea ja äänekäs loppu. Vähän pienentää elämänpiiriä tämä tämmöinen. Onko kellään vinkkejä tai kokemusta?

Mies on tätä nykyä niin paljon töissä, että välillä tunnen itseni yksinhuoltajaksi. Huomaan, että se on vähän pihalla pojan hoitojutuistakin. Tänä aamuna oli oma-alotteinen ja nousi pojan kanssa kuudelta ja antoi minun jäädä nukkumaan vähäksi aikaa (!). Kun heräsin, hän oli syöttämässä pojalle puuroa. Neljänviljan puuroa. Ja me ollaan vasta reilu viikko opeteltu kauran syömistä.... Onneksi eivät olleet ehtineet syödä kovin paljoa (tai niin mies ainakin vakuutti). Onhan näistä ollut puhetta, mutta näköjään on mennyt vähän ohi hänellä.

KS kyseli sektion tikkien määrästä, mulla oli suunniteltu sektio ja tikkejä oli yhteensä 7. Eli puolet vähemmän kuin sulla. Kuulema arpeni on todella siisti. Kiireellisissä sektioissa ei varmaan ehditä juuri miettimään esteettisiä puolia.

Eipä tässä muuta. Parin päivän päästä aloitellaan lihan maistelu.
Leppoisaa viikonloppua kaikille!

Kylläpä keljuttaa... meillä hajos taas kylmiö, oli just viime kesänäkin hajalla. Sillon siitä meni termostaatti, nyt sitten vissiin kompressori. Viimeks selvittiin satasen laskulla mutta nyt taitaa tulla ainaki 300€ lasku:( Ei kyllä mitenkä tässä kuussa oo varaa korjata sitä. Onneks mun vanhemmilla on sellanen vanha pieni jääkaappi joka saatiin taas kerran lainaks siihen asti kunnes saadaan kylmiö kuntoon. Meillä siis ei ole jääkaappia tuon kylmiön lisäksi ollenkaan kun toi kylmiö on sellanen jääkaapin mallinen et sinne ei siis pääse itse sisälle. Kun niitä on sellasia isojakin mikä on sunnilleen jonku vaatehuoneen kokonen. Ottaa kyllä päähän kun meni taas ruuat pilalle, aamulla siellä kylmiössä lämpötila +18... ja vakuutuskaan ei korvaa kun kylmiö on niin vanha.

Eikä tuo tyttö nuku millään ilman ruokaa koko yötä. Yleensähän puoli vuotiaana alkaa pärjäämään yön syömättä mutta ei näköjään meillä. Eilenki annoin iltapuuron klo 19 jälkeen ja 02 heräsi syömään. Ei auttanut tutti ollenkaan vaan nälkä oli. Ja sitä puurookin tyttö veti aikamoisen satsin ja maitoa 120 ml päälle... sitten taas jo 6 aikaan aamulla ylös, ou jee.

Taidan mennä oikaseen itteni hetkeks kun tyttökin nukkuu... Hauskaa viikonloppua kaikille:)

Missä vika, kun en löydä tätä ketjua muuten kuin haulla? Sama juttu eilen. Ekalla Vauvan hoito -sivulla näkyy vain muutama keskustelu, joita on jatkettu 20.5. Sitten tulee 19.5. päivättyjä.

Sirenia, ei meillä ainakaan nukuta läpi yön, vaikka poika tulee ensi viikolla 7 kk. Yleensä imetän 2 - 3 kertaa yössä. Viime yönä mies nukkui pojan kanssa. Poika söi kahdesti 200 ml!

Juu, kateissa on ketju välillä täälläkin!
Tuli sitten valvottua ja vahdittua, että Lordi varmasti voittaa (HYVÄ SUOMI!!!) ja nyt väsyttää niin vietävästi. Ei jaksais oikeen tehä mittään ja kelikin on ihan mälsä! Jos yrittäs raahautua vaikka soffalle töllöä tuijottaa!

Ketju on ""kadoksissa"", koska jostain syystä viestit järjestyvät välillä ketjun aloituspäivän mukaan, ei viimeisimmän vastauksen ajankohdan mukaan. Kun painaa alareunasta sivua 1, homma korjaantuu. Rasittavaa kuitenkin.

Poika syö rintaa päivä päivältä huonommin. Pitääköhän kohta siirtyä pulloon kokonaan?

Ja nukahtaminen yöunille on yhä tosi vaikeaa.

Olipa tullut viikonloppuna tekstiä. Ei ehtinyt käydä edes lukemassa kun tekemistä oli vaikka muille jakaa. Äitini tuli perjantai aamuna ja sitten piti käydä vähän kaupungilla ja asioilla. Vietiin mm. Onnin passihakemus ja sitä ennen käytiin passikuvassa. On melkoisen tomeran näköinen poika kuvassa =) Perjantai-iltana alkoi pihatalkoot ja ne jatkui sitten lauantai iltapäivään saakka. Kaadettiin varmaan lähes sata mäntyä pihalta, tuli melkoisen paljon siistimpää. Eilen sitten kaivettiin omalta takapihalta kantoja ylös.

Meillä ei edelleenkään liikuta eikä sanota sanoja, mitä en o kyllä edes odottanutkaan. Kierimällä pääsee pikkuhiljaa liikkeelle, kierii mm. pöydän alle monesti. Näyttää ihan siltä blue1 mainokselta jossa se pikkupoika ""lentää"". Kovasti yrittää liikkeelle vaan kun kädet ja jalat nousee vaan ilmaan eikä mihinkään pääsee.

Lauantaina olis sitten miehen työpaikan 50-v. juhlat. Puku olis valmiina, pitäis vaan kokeilla mahtuuko housut jalkaan jotka ajattelin päivällä laittaa. En olis yhtään varma että mahtuu... Siel olis vissiin hotellimajoituskin, mutta en oo yhtään varma haluanko olla Onnista erossa yötä. Lähetään kuitenkin jo aamupäivällä. Illat on pahin Onnille olla ilman isiä ja äitiä. Meinas itku tulla perjantainakin kun mummi koitti laittaa nukkumaan. Ite se piti talkoista tulla, jotta toinen sai rauhassa nukahtaa. Joten olis ihan kiva olla edes kotona kun toinen herää sitten sunnuntai aamuna.

Nyt pitää lähteä kuitenkin aamupalalle, alkaa nälkä kurnimaan mahassa.
Myy ja Onni

Meillä oli tänään 6 kk neuvola (vaikka ollaan jo kyllä 6,5 kk). Kyselin myöskin tuosta imetyshommelista, että pitäiskö antaa korviketta, kun tuntuu ettei tissi kelpaa tai siis ei malta keskittyä syömään. Neuvolasta sanottiin, että saa tarpeeksi maitoa, jos imee kolmesti päivässä edes n. 5 min. Eli jatkamme tällä tyylillä jatkossakin. Ruoan kanssa annan välillä vettä, mutta useimmiten sose ihan pelkilteen ja sitten hetken päästä tissiä perään.
Ja nyt taas kutsu käy, tilulei :O)

Marraskuiset 2005

23.9. Perhonen, 23v, esikoinen, Jorvi
poika, 2040 g ja 44 cm
4 kk 6 500 g ja 61 cm

21.10. Raisa, 29v, esikoinen, Kätilöopisto
tyttö, 2860 g ja 47 cm
4 kk 6 430 g ja 61 cm
5 kk 6 900 g ja 64 cm
6 kk 7 690 g ja 66 cm

26.10. Gilda, 40v, esikoinen, NKL
poika, 3 350 g ja 52 cm