Marraskuu 2005

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 12
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nostellaanpa vähän.

Outo fiilis, kun en ollut tänään kertaakaan pojan kanssa vaunukävelyllä. Äitini oli täällä ja vaunutteli kahdesti, poika nukkui kummallakin kerralla reilun tunnin. Illansuussa poika otti vielä sängyllä puolen tunnin tirsat.

Mies lähtee huomenaamulla duunikaverinsa mökille ja tulee vasta sunnuntai-iltana. Toivottavasti huomenna ei sada ihan koko päivää, muuten tulee pitkä päivä pojan kanssa kahden.

Huomenna poika menee sitten mummille hoitoon klo. 14 alkaen. Itse menemme ystäviemme häihin. Menemme sitten yöllä mummilaan nukkumaan. Ollaanpa aamulla paikalla, tulisi muuten tosi pitkä aika olla hoidossa, jos tulee otettua alkoholia, ei voisi kuitenkaan aamulla heti autoa ajaa. Tulen raportoimaan sitten kuinka ensimmäinen hoitokeikka meni. Toivottavasti hyvin! Kyllä jännittää, lähinnä itseä, tulee varmaan tosi ikävä! Päädyimme jättämään pojan koko päiväksi hoitoon, vaikka aluksi olikin ajatus että tulisi häihin mukaamme joksikin aikaa. Mutta, ei kuitenkaan saa siellä sitten nukuttua ja tulisi mummillekin ajomatkaa poikaa hakea juhlista ja sitten jos on kovin väsynyt, voisi nukutus olla tosi hankalaa.

Poika on tänään taas nukkunut päivällä tosi huonosti, kaksi reilun puolen tunnin pätkää. Mutta, on kyllä sellainen naureskelija, ja hymysuu, että! Äidin mieltä lämmittää! :)

Meillä on tyttö nukkunut nyt kolmena aamuna 9 asti. Eli yht. 12 tuntia unta! Ja tänä aamuna ei edes herännyt syömään kun vasta silloin 9! Yleensä syö kuitenkin 6-7 aikaan.
Aivan ihmeellistä...ei sillä, että mua haittais nukkua niin pitkään, mut mikähän vaihe tää on?

Ollaankin viikonloppu kahdestaan tyären kans kun mies lähti reissuun...saa nähä tuleeko aika pitkäksi. Ulkonakin sataa vettä...ja eilen jo siivosinkin, ettei sitäkään voi tehdä.

Ai niin, eilen kun oikein yritin naurattaa tyttöä niin päästihän tyttö ihanan pienen kujerruksen! On sitä jo odotettukin! Alkaisi vaan enemmän naureskelemaan! :)

Jeps, jos lähtis keksiin jotain tekemistä...

Hellurei! Meillä pikkuneiti säikäytti eilen äiteen puolikuoliaaksi. Grillailtiin pihalla ja neiti nukahti syliini pihakeinuun, laitoin hänet sitten vaunuihin nukkumaan ilman valjaita koska en halunnut herättää niitä räpeltäessä. Neiti sitten heräilikin hissukseen ja mönki vaunuissa ilman, että kukaan hoksasi. Satuin sitten vilkasemaan vaunuihin päin (meillä siis tuplat) ja neiti roikkui pää alaspäin silmät tapittaen isosiskon istuimen alta eli oli sukeltanut periaatteessa kuomun alle. Tyttö ei tainnut olla riippumisesta moksiskaan, mutta arvatkaapa lähteekö se kuva pää alaspäin roikkuvasta neidistä ihan heti mielestä... Hui! Muistakaahan muutkin laittaa pikkumöyrijät valjaisiin ettei käy köpelösti, meikäläinen ei ainakaan enää lintsaa siitä hommasta!!! Loppuilta menikin sitten jossitellessa, että mitä jos en oliskaan vilkassu sinne päin ja olis kerenny tippua...

Heippa!

Ollaan täällä kans poitsun kanssa kaksin kun isäntä lähti eilen kalastamaan ja huomenna pitäisi kotiutua reissusta. Ihan kiva kuiten että lähti, ku jättää monesti lähtemättä, ei kuulemma oo kiva jättää meitä tänne kaksistaan. Mut nyt voi taas itekkin hyvällä omalla tunnolla käydä jossain, jos siis raaskii taas poikaa jättää. Se onkin sitte eri asia...

Taisinkin tuossa aikaisemmin kirjoitella, että Onnilta katosi kaikki ihottu kasvoista kun luovuimme koirasta. No nyt on taas vatsassa samanlaista ihottumaa kun oli maaliskuussa jolloin kävimme Turussa Pulssissa lastenlääkärillä joka totesi sen johtuvan lääkkeestä ja nythän Onni syö taas sitä samaa lääkettä. (tais tulla vähän sekava teksti...) Saa taas alkaa maanantaina soittelemaan sairaalaan ja nyt pitää kyllä jo alkaa tinkaamaan, että pitää päästä vastaanotolle. Ei onnistu enää, että lapselle vaan puhelimessa määrätään aina uus lääke näkemättä edes lasta. Ja mielelläni tapaisin lasten urologiaan erikoistuneen lääkärin enkä mitään päivystyksessä olevaa lääkäriä jotka ei vaivaudu edes tarkistamaan reseptiä jonka määräävät.

Pitääpä lähteä television ääreen kattomaan sitä nanny911 kolmoselta... Huh mitä tapauksia ne on yleensä!

Myy

Mekin ollaan täällä pojan kanssa kahdestaan. Mies on noin 200 km:n päässä duunikaverinsa mökillä.

Ihan kamala ilma on ollut tänään. Kävelin aamupäivällä vaunuja työännellen noin 4,5 km:n matkan ja käytiin salaatilla ystäväpariskunnan ja heidän pikkutyttönsä kanssa. Paluumatkalla hyppäsin puolessa välissä bussiin, koska oli jo vaatteet ja kengät läpimärät.

Nyt poika nukkuu. Viime yönä poika heräsi tapansa mukaan noin 15 minuuttia sen jälkeen, kun olin mennyt nukkumaan ja sitten uudestaan noin klo 4.30. Ja klo 6 poika ryömi mun kainaloon ja vatkas siinä ja hakeutui aina uudestaan lähelle, kun siirsin hänet kauemmaksi. Klo 8 noustiin, mutta en kyllä oikein hyvin nukkunut.

Hui, ompas Pirpanalla ollut aikamoinen pelästys:/
Täytyy tunnustaa että en oo kyllä tyttöä valjaisiin laittanut vaunuissa kun oon nukkumaan laittanut. Taidan kyllä tästä lähtien laittaa jollen oo ite vieressä...

Juu, mun eilinen baarireissu meni persiilleen, en sitten edes lähteny baariin. Olin kyllä kaverin luona mutta ilta venähti jotenki niin että ei sit enää jaksanu mihinkä lähtee. Tulin yhen aikaan yöllä kotiin ja meidän äiti oli täällä sit kuitenki koko yön vaikka olinkin lähes selvä jo sillon kotiin tullessa. Saipahan nukkua ilman keskeytystä vaikka heräsinkin siinä ennen kasia:) Ei sitä osaa pitempään näköjään nukkua.

Mies tuli eilen mökkireissulta seitsemän jälkeen illalla humalassa. Ai että otti aivoon. Olin jo muutenkin poikki, kun olin ollut koko ajan pojan kanssa lauantaiaamusta lähtien. Sitten puuron syömisestä ei tullut mitään ja kun saatiin pyjama päälle, poika puklasi niin, että jouduin vaihtamaan sen.

Kun mentiin sänkyyn, poika puklasi pussilakanan ja peiton läpimäriksi. Jouduin vaihtamaan nekin.

Riideltiin miehen kanssa ja hän painui nukkumaan klo 22. Minä jouduin vielä kuivattamaan hiukseni ja menin sänkyyn vähän myöhemmin. En saanut unta. Poika heräsi 00.30 syömään. Mulle tuli uni joskus kahden maissa. Ja poika heräsi taas 3.30 syömään. Klo 6.15 poika alkoi peuhata ja hihkua sängyssä, eikä enää nukahtanut. Klo 8.15 oltiin sitten jo ulkoilemassa ja mies yhä veti sikeitä.

No nyt mies on pojan kanssa ulkona. Pesin äsken lattiat ja tein pojalle kasvissosetta. Just nyt ei ihme kyllä nukuta. Miten sitä voikin pärjätä näin vähillä yöunilla. Tai enhän mä kunnolla pärjääkään. Alkaa välillä itkettää ihan älyttömistäkin syistä.

Heippa!

Onpas täällä tänään hiljaista..

Gildalle jaksamisia, noi miehet on just tollasia... meilläkin mies oli just viikon kesälomalla ja tuntuu että paljon mitään se ei puuhannut tytön kanssa saati sitten mitään muutakaan tehnyt yhteiseks hyväks. Meikäläinen se on joka kaikki kotihommat tekee.

Just uudessa kaksplussassa oli juttu miesten osallistumisesta kotihommiin. Niitä juttuja jotka sen artikkelin mukaan yleensä tekee mies niin meillä ainakin puolet teen kyllä minä.

Meillä tyttö piti parin päivän soselakon. Pari lusikallista sai uppoomaan ja sitten syljettiin kaikki pois. Ei kelvannut lihasoseet, kasvissoseet ei puuro. Ainoo mikä oli herkkua niin oli jogurtti. Joka aterialla kuitenki koitin antaa aina eri ruokaa ja jos ei kelvannut niin sit sai pelkkää maitoa. Minä kun en ala pelkkää jugurttia syöttämään:) Sitten olikin muutama yö että tyttö heräs syömään kun ei pelkällä maidolla jaksanut koko yötä kun ei puurookaan menny alas.

Nyt viimeyö meni taas syömättä vaikka tuttia annoinkin noin miljoona kertaa. Ja viereenkään en ottanut, sitkeesti vaan annoin tuttia ja kyllähän se sinne tunnin mölyämisen jälkeen taas nukahti uusiks. Ja kasilta noustiin ylös.

Käytiin lenkilläkin taas kaverin kanssa. Pitäs käydä useemminkin, ei tässä kehtaa kohta mennä uimarannallekaan kun lihon vaan kokoajan:/

Heips!

Joo meillä oli sama homma eilen, riideltiin kun mies tuli reissusta...ei kyllä ollut humalassa mut silti. Välillä menee ihan päin p*rsettä! meillä on oikeesti välillä niin hankalaa, että erokin tulee jo mieleen... :(

Sirenia sanoi siitä kaksplussan artikkelista, vauva-lehdessä oli myös artikkeli jostain miesten ja naisten tasa-arvosta, että muka sellaista olisi! Hyvä esimerkki oli, että kun mies lähtee kaheks päivää pois, ok, ei mitään, mutta kun äiti lähtee niin pitää hirvee selostus tehdä mitä tehdään ja milloin. Pitää kyllä niin paikkansa!
Ja kyllä meillä teen minä kans melkeen kaiken! Välillä ottaa niiiin päähän!

No onneksi tyttö on mitä ihanin niin jaksaa!:)
Ei vielä konttaa mutta yrittää kyllä. Yöt on nukkunut ihan ok, muutaman kerran tuttia suuhun.

Sitä mun piti kysyä, että kuinka kauan teillä on tullut maitoa imetyksen lopetuksesta? Siis kun mulla tulee vieläkin vähän ja lopetuksesta on jo reilu kuukausi!

Jaha, tyttö alkaa heräileen...palataan!

Vilma, en oo varma oisko ollu sitteki vauva-lehdessä se juttu josta kirjotin... menee niin sekasin ne:)

ja maitoa tulee vieläkin jos puristaa, imetyksen lopetuksesta 2kk. Yks tuttu puhui että tuli vielä yli vuosi sen jälkeen kun oli imetyksen lopettanut:o

Nyt on sitten häät juhlittu ja pojalla oli menny mummilla hoidossa tosi hyvin! Ei ollu itkeny yhtään ja nukkumaan käynyt tosi hyvin ja yön nukkui kuten kotona. Menimme mummilaan yöksi, ja aamulla heräsin jo 8.30, vaikka kerrankin olisi saanut nukkua.. ei vaan sitten enää nukuttanut, joten nousin ylös. Poika ei ollut moksiskaan minut nähdessäni, naureskeli vaan mummille.. :) Mies kyllä nukkui koko päivän krapulaansa pois, itselläni ei ollut mitenkään heikko olo, mutta joinkin vaan siideriä, enkä kaikkea sekaisin! :)

Juuh, nyt en kyllä jaksa enempää kirjoittaa, eikä oikein ajatuskaan kulje.. jatkan kun jaksan!

Ai, niin, pojalla pilkottaa hammas pikkuisen ikenessä. Mutta, ei kuitenkaan ole nyrkkejään ""kalunnut"" tai kuolannut yhtään sen enempää, taitaa tehdä hampaat ihan siististi vaan.. :)

Meillä opittiin ryömimään pari päivää sitten, mutta aika laiskanlaisesti herra etenee...Ryömii tasan sinne missä on joku lelu minkä haluaa, eikä yhtään sen enempää kuluta voimiaan :D Tainnut tulla äitiinsä, kun noin laiskalta vaikuttaa :) Kävelynharjottelutuolilla tykkää mennä ympäri kämppää vetämässä alas kaiken mahdollisen mihin vaan käsi osuu. Ja sit armoton valitus jos ei ylety jonnekin tai tuoli jää jumiin. Eipä tosiaan toi tuoli meillä ainakaan hidastanut liikkellelähtöä, vaan ehkä jopa päinvastoin.

Pojalta löytyy luonnetta ihan riittämiin, osaa kyllä tehdä hyvin selväksi jos joku asia ei miellytä...Yleisestiottaen poika on aurinkoinen, mutta ei kyllä kauaa edelleenkään itekseen malta touhuta vaan kaipaa kovasti viihdytystä. Siinä mielessä se tuoli on kyllä loistava keksintö ja ryömimäänoppiminen hyvä asia :)

Meilläkin oli tossa pari viikkoa sitten soselakko, joka kesti muutaman päivän. Maito, velli ja hedelmäsoseet oli ainoot mitkä arvon herralle kelpas. Nyt menee taas kaikki mukisematta alas :) Maissinaksuja oon pojalle antanut pari viikkoa ja ne on suurta herkkua ja mukavaa näpertelyä poitsulle pöydän ääressä, kun harjottelee laittamaan niitä itse suuhunsa. Aattelin antaa myös pojalle nakerreltavaks kuivaa ruisleipää, kun äiti näin kertoi minulle antaneen puolivuotiaana ja olin tykännyt, kun ikenet kutisi. Muutaman kerran oon syöttäessä antanut pojalle oman lusikan ihan harjoittelumielessä...ongelma vaan on se, että kun saan sosetta laitettua pojan suuhun, niin pikkumies kaivaa sen omalla lusikallaan ulos suusta ja singauttaa sen milloin mihinkin, yleensä mun päälle :D Kerran viskas soseet omaan silmäänsä ja silloin oli hymy hetken hakusessa :)

Just kun kerkesin kertoa, että poika ryömii kovin laiskasti, niin just oli sitten ryöminyt koko olohuoneen poikki digiboksin kimppuun...Ja nyt viipottaa keittiössä... Nyt tää perässäjuokseminen sitten tais alkaa :D

Jaahas, jos keskittyis pojan vahtimiseen.

-Loora ja poika-

Kylläpä täällä on hiljaista.

Meillä on pari päivää mennyt mukavasti. Poika on tosi hyväntuulinen ja hän on nukkunut pitkän yöunen, vaikka herääkin pari kertaa syömään.

Eilen olin yksin shoppailemassa ja kävin syömässäkin. Tosin se ei ollut kovin rentouttavaa, kun piti kiireessä yrittää löytää paljon kaikenlaista tarpeellista mökille, enkä löytänyt oikein mitään. No, on mentävä uudestaan.

Heippa,

Eipä meillekään kuulu mitään ihmeempiä, itse saan kohta marssia lääkäriltä ruikuttamaan jotain unipillereitä, nyt en saa pariin tuntiin unta vaikka väsyneenä menen nukkumaan ja heräilen tunnin parin välein yöllä ihan itsestään... : I Sitte on ihan väsynyt...

Nyt meilläkin tulee sellaista tavujen tapailua, on ollut jo hetken aikaa... mamama, mämämä, eieiei...jne... =) Ylähampaat ei vaan tuu läpi vaikka on jo pitkään näyttäny siltä.

Eilen poitsu keksi, että otetaanpa pinniksen reunasta kiinni ja noustaan polvilleen seisomaan, joten piti laskea pohja alemmas. Hauska katsoa, kun toinen on ihan innoissaan, kun keksii jotain uutta =)

Mikrotatteko ruuat lämpimiksi? Itse teen sitä aika paljon, varsinkin pakastettujen soseiden kohdalla... Eipä kai siitä haittaakaan ole.

Joku kyseli maidon tulosta... Mulla tuli vajaan pari kuukautta vähän, välillä kokeili puristamalla, mutta enpä oo enää puristellutkaan ;)

Mulla on kilojen pudotusprojekti meneillään ja neljä kiloa on jo tippunut =) Jospa sais ittensä kuntoon ennen kuin lämpimät ilmat alkaa =)

Ainiin ja piti niistä miehistä kommentoida... Kyllä mäkin täällä saan melkein kaiken tehdä... Jos haluaa, että toinenkin osallistuisi, pitää asiasta sata kertaa muistuttaa ja sitten onkin nalkuttava akka... Kumma juttu... =)

Mutta nyt ruuan laittoon...

Onpas täällä tosiaan ollut hiljaista viime päivät...mihinkäs kaikki on hävinneet?

No eipä oo itekään hirveenä jaksanut kirjoitella, on ollu edelleen vähän paskat fiilikset. Ihan älytön tympiintyminen tulee joskus ihan kaikkeen! Tänään ollut vähän parempi mieli, odottelen tässä että mies tulee asioilta ja lähen kaverin kans pitkästä aikaa kaupungille ehkä vähän shoppaileen! Jospa se tästä...

Tyttö on taas herännyt parina aamuna vasta yhdeksän jälkeen, taitaa kyllä olla vaan joku vaihe koska vaihtelee tuo herääminen! Tänä aamuna valvoi ennätykselliset(siis aamulla) 3 tuntia ennen kuin halusi mennä päikkäreille!

Meillä ei kyllä mitään tavuja tule, nyt vasta alkanut tuo kiljunta ja räninä. Ja hampaat tulee varmaan tosi myöhään, koska vieläkään ei näy eikä kuulu. Mutta sitä parempi mitä myöhempään...

Meillä muuten tuli tytöllä tänään 7kk täyteen! Äkkiä tuo aika loppu peleissä menee...
Jeps, nyt mies taitaa tulla! Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!:)

Elovena: mä lämmitän ruuat mikrossa, ei oo tullu mieleenkään tehdä jotenkin muulla tavalla:)

meilläkin tulee jotain mämämä, eieieiei yms mutta edelleen kiljutaan ja karjutaankin. Välillä kirkuu niin että päästä viiltää itellä...

Onko sulla Elovena joku erityinen dieetti vai millä konstilla olet onnistunut painon pudotuksessa?
Meikäläisen kans pitäs laihduttaa... mies lupas jo karibianristeilyn jos saan yli 10kg laihdutettua! Arvas varmaan ettei onnistu niin voi luvata mitä vaan;D

Sirenia: No nyt näytät sille miehellesi, että onnistuu ;)

Mä yritän liikkua mahdollisimman paljon, joka paikkaan mihin mahdollista meen kävellen. Salilla käyn kaks kertaa viikossa, viimiset kaks viikkoa kerran, ku oon niin väsyny...

Ja sitten se ruokapuoli... Oon lisänny kasviksia ja hedelmiä ja vähentänyt makeita, mutta syön niitäkin, jos oikein kovin mieli tekee (aika usein), mutta kohtuudella. Pienempiä annoksia kaikkea ruokaa, säännöllinen ruokailurytmi ettei ehdi tulla kamala nälkä ja himot iskeä =) Viisi ateriaa päivässä. Mullakin kokonaispudotusyritys on kymmenen kiloa, näiden kuuden jääneen lisäksi neljä. Ja tosiaankin annan itselleni aikaa, n. puoli kiloa viikossa on sopiva tahti ja tuloksia on tullu =) Ja motivaatiota saa lisää aina, kun paino putoaa ja matkaa tavoitteeseen on vähemmän. Välillä ei yhtään huvita koko homma, nyt on taas tsemppivaihe päällä =)

Sirenia: Niin ja piti vielä laittaa, että meillä on ryhmä tuolla tsemppikerhon puolella, sekin motivoi, kun kerran viikossa on punnituspäivä =) Tuu sinne mukaan! =)

Joo, mikrolla lämmitämme ruuan.

Meillä on rytmi näköjään taas vaihtumassa. Poika heräsi sekä tänään että eilen 8.30. Ennen hän nukahti ekoille päiväunille noin klo 11, jos heräsi tuohon aikaan ja lounasta syötiin noin klo 12 - 13.

Tänään ja eilen poika ei nukahtanutkaan vaunuihin klo 11, vaan vasta klo 12.15. Nukkui noin tunnin kumpanakin päivänä ja sai sitten lounasta vasta 13.30. Poika nukkui toiset päikkärit noin klo 16 - 17. Siis vain 2 tuntia päiväunia yhteensä. No yöunet ovatkin yleensä ja olivat myös viime ja toissa yönä 12 tuntia. Nyt täytyy sitten ruveta antamaan lounas ennen kuin lähdemme vaunukävelylle.

Vieläkään en millään saa mahdutettua viidettä kiinteää ateriaa päivään. Aamulla puuro klo 9 + imetys noin 9.30, sitten lounas 12 - 13.30 + imetys, välipalana hedelmäsose noin klo 15 - 16 - 17 + imetys, maitoa myös klo 18.30, jos välipala jo klo 15 - 16 ja viimein puuro 19.30 ja noin 20.15 iltamaito.

Meillä kans ruuat lämmitetään mikrolla, maitokin. Oon vaan miettinyt, et olis kovasti paljon helpompaa kesällä ulkona liikkuessa jos pikkumies suostuis juomaan lämmittämätöntä korviketta ja syömään soseita ees joskus lämmittämättä. (tietty hedelmäsoseet menee)

Poika juttelee ""ämmä"", ""emmä"", ""äitä"", ""eitä"", ""aiai"", eiei"" jne. Kiljuminen on alkanut uudestaan ja sit tullut semmonen kovin hennolla äänellä ""juttelu"". Sit on joku ihme posket täyteen ilmaa ja naama punasena puhaltelu, ihan ku yrittäis trumpettia soittaa :) Kova on poika komentelemaan. Sit oon alkanu painavaan äänensävyyn opettamaan ""ei"" sanaa, kun poitsu menee jonnekin koskemaan jotain mitä ei pitäis ja saan joka kerta makeat naurut herralta. Yritä siinä sitten vakavalla ilmeellä yrittää saada viestiä perille, ku toinen on ku hangon keksi heti kun kuule ei:n :D

Kovasti mennään eteenpäin pitkin lattioita, mut edelleen vaan jonkun lelun perään, ei juurikaan tee tutkimusmatkoja, mikä on kyllä ihan hyvä asia. Puklailu on alkanut uudestaan ja ihmekös tuo kun mahallaan römyää pitkin lattioita...Kävelynharjottelutuoli on todella suosittu vehje, mutta onneks viihtyy lattiallakin. Hyppykiikussa vetää jotain ihme ""riverdance""-hyppelyä innoissaan, joka tietty on aivan äärettömän huvittavan näköstä :D

Yöt on levottomia ja päiväunille meno yhtä huutoa. Melkein joka päikkäreille pitää nukuttaa viereen, paitsi vaunuihin nukahtaa hyvin itse ja yöunille useimmiten myös itse. Tänään siirretään poika omaan huoneeseen, kun tuntuu, että pikkasella on todella kevyttä unta, eli kun vaan huoneeseen tulee sisään pojan nukkuessa, niin alkaa ääntelemään ja pyörimään. Myös se, että poika herää keskellä yötä hetkeks jokeltelemaan ja sit nukahtaa uudestaan, on lisännyt mun halua siirtää poika omaan huoneeseen, ei tarvii itekään herätä joka äännähdykseen. Kerran yössä syö vielä, mutta nälkänsä ilmoittaa senverta äänekkäästi, että siihen herään varmasti vaikka poika oiskin viereisessä huoneessa.

Täytyy kyllä sanoa, että tää on aivan ihanaa aikaa, kun poika on niin touhukas ja viihtyy jo pidempiä aikoja itekseen touhuten. Toi liikkellelähtö ja nää ""apuvälineet"" (kävelytuoli ja hyppykiikku) on kyllä vaikuttaneet todella paljon pojan viihtyvyyteen. Aivan ihanaa on seurata kun poika hommailee itekseen ja myös yhdessä touhuuminen on tosi mukavaa, kun toinen on aivan tohkeissaan :) Kovasti odotan sitä, että pääsis vielä uloskin yhdessä puistoon leikkimään. Eilen kokeiltiin keinua puistossa ja poika kyllä tykkäs, mutta kun ei vielä ilman tukea istu kunnolla, niin totesin ettei oo vielä ihan viisasta kun ne vauvakeinut on kuitenkin aika isoja ja pelkäsin kokoajan et poika etukenostaan rojahtaa taaksepäin, mut tulipahan kokeiltua.

Ruokailut sujuu suht hyvin ja kuiva ruisleipä oli kyllä aika hitti. Poika sitä imeskelee itekseen ja siitä kun ei juurikaan mitään paloja irtoile kun ei kovin kauaa anna imeskellä. Pysyy ruokaa odotellessa tyytyväisenä syöttötuolissa just leipää tai sit maissinaksuja natustellen.

Ja sit vielä loppuun, että romanssi kukoistaa ja mies on aivan ihana kaikinpuolin ja loistava pojan kanssa :D Aika arkisekshan tää on heti mennyt, kun tosiaan poika sanelee tarkasti elämänrytmin, mutta mitä oon miehekkeen kanssa puhunu, ni hän viihtyy kuulemma äärimmäisen hyvin tässä vauvaperhearjessa mukana touhuamassa ja sen kyllä näkeekin hänestä :)

Näin meillä. Sit ku vielä alkais se kunnon kesä vihdoin viimein, ni elämä ois kertakaikkisen loistavaa :D

-Loora-

Elovena: Juu toi mulla vissiin eniten mättää että en syö tarpeeks usein. Välillä saattaa mennä iltapäivään asti ennenku laitan mitään suuhuni ja sit kun on hirmu nälkä niin täytyy mättää oikein kunnolla:P Pitäs kyl ottaa itteensä niskasta kiinni ihan todenteolla!

Loora: Mukava kuulla että romanssi kukoistaa:) Kunnon kesää odotellaan kans että olis mukavampi ulkoilla ja vaikka tossa terassillakin olla tytön kanssa päivisin. Tylsää kökkiä sisällä.

Tein hyvät ostokset huutonetistä, huusin tytölle takin (vuorellisen, kevyen) ja bamse-liivihameen+sukkikset postikuluineen vaan n. 11€. Sattumalta oli samalta myyjältä noi takki ja hame, en yhtään kyl ees huomannu niitä huutaessani:) Takki varsinki on todella hyväkuntonen, melkein kun uusi.

Viimeyö oli taas aika levoton. Taitaa tyttö tehdä lisää hampaita. Ainakin jäystää siihen malliin sormiaan ja puruleluaan. Toissailtana huomas oikein että ikeniin sattui ja laitoinkin sitte supon yöksi niin ei heränny kun kerran tuttia vaatimaan ja kerran syömään. Ei tuo iltapuurokaan ole aina kelvannut, varmaan johtuu sekin niistä hampaista. ja jos ei syö iltapuuroa niin se tietää aina sitä että syö yöllä. Ei jaksa pelkällä maidolla aamuun asti.

Meillä kans on muuten opittu puhaltamaan, tosin se on sellasta pientä pöhinää ""puhpuh""-tyyliin. Ihanan kuulosta kyllä:)

Ainiin, noista ruuista vielä että maitoa en lämmitä muutaku sillon ku otan jääkaapista, tuntuu että tyttö tykkää enempi huoneenlämpösestä. Ja laivalla kokeilin huoneenlämpöstä kasvissosetta ja se ainakin uppos ihan hyvin. En sitte lihasoseesta tiedä, pitäs koittaa. On kyllä sillai hyvä että kelpaa lämmittämätönkin kun jos lähtee reissuun niin voi olla välillä hankala lämmitellä...

Juu, jos menis vaikka suihkuun välillä, tuli pikkasen hiki kun innostuin pesemään auton...

Loora, sama juttu meillä: poika nauraa joka kerta, kun kiellän häntä ""Ei, ei saa mennä sinne, ei saa koskea"". Varsinkin jos vielä heristän sormea ja pudistan päätä, naurattaa vielä enemmän. Hetkeksi hän pysähtyy, mutta ei jätä hommaa kesken.

Sirenia, meillä myös annetaan korvikemaito huoneenlämpöisenä, jos otetaan avaamattomasta tölkistä. Esim. yöllä, kun mies syöttää pojan, hän ottaa tölkit, sakset ja tuttipullon valmiiksi lähimmälle pöydälle.

Viime yönä poika huitaisikin taas 2 x 2 dl Nania, kun minä olin nukkumassa toisessa huoneessa. Käsittämätön yösyöppö. Hän on kuitenkin syönyt kiinteitä jo kohta kaksi kuukautta ja saa säännöllisesti 4 kiinteätä ateriaa joka päivä.

Unikoulua ei olla vielä aloitettu. Ilmeisesti pitäisi pystyä jatkamaan sitä muutama päivä perätysten, joten turha aloittaa esim. tänään, kun huomenna on eri olosuhteet, koska menemme mökille. Mietin myös, pitääkö ""unikouluttajan"" olla koko ajan sama, esim. isä vai voiko toisena yönä kouluttaa mummi? Ja voinko minä kouluttaa ollenkaan? Tarkoitus on siis saada poika nukahtamaan itse omaan sänkyynsä ja nukkumaan siellä koko yö. Nyt hän nukahtaa ainoastaan viereen ja jos nostaa omaan sänkyyn, nukkuu kyllä siellä, kunnes herää syömään, minkä jälkeen ei enää nukahda omaan sänkyynsä. Yösyötöistä on myös tarkoitus päästä eroon. Onkohan tässä lopetettava imetys, sujuisikohan unikoulu paremmin?

Jospa ehtisi hieman kirjoitella.. on ollut sen verran hektistä eloa, että olen vain pikaisesti käynyt lukaisemassa viime päivinä teidän juttuja. Hiljaista täällä tuntuu olevan, liekö kesän lieveilmiö?

Poika on alkanut nyt vihdoin kääntyillä taas oma-aloitteisesti selältä masulleen (eihän siihen mennytkään kuin 3 kuukautta..) Kova olisi hinku päästä eteenpäin, mutta ei vaan kroppa vielä tottele. Naureskelee paljon, milloin millekin asialle ja ihme älämölöä pitää välillä.. Yöt menee entiseen malliin (20 nukkumaan, n. 6.00 herää maidolle ja nukkuu vielä n. 7.30 asti). Ja sitten tänäänkin oltiin tunti hereillä, poika söi puuron ja mentiin vielä sänkyyn ja seuraavan kerran herättiin vasta 11.06! Huh, olin ihan pyörryksissä. Nyt on sitten päiväunilla sängyssään.

Gilda: Luulisin, että ei ole väliä kuka unikouluttaa (korjatkaa, jos olen väärässä), kunhan vain toimintatapa on sama kaikilla. Ja uskoisin, että sinunkin olisi hyvä osallistua unikoulutukseen, että nukahtaa sinunkin kanssasi omaan sänkyynsä. Kokeilkaapa yöllä tarjota pojalle ihan vaan vettä, jos uskot että hänellä ei tosiaan ole nälkä yöllä - aika paljon tuntuu kyllä syövän öisinkin.. Näin olen kuullut monen päässeen yösyötöistä eroon, eli vettä vaan pullosta tai mukista ja muuta ei tarjolla.

Kai tässä pitäisi käydä viimeistelemään siivous - lattian pesu ja matot sisälle.

Yhteistyössä