Marraskuu 2005

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 13
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me ollaan vähän reissattu ja vihdoin kotona =) Poitsu nousi tänään ekan kerran tukea vasten oikein kunnolla seisomaan! Voi apua, hurjalta näyttää!

Mä en oo ehtinyt vielä laittamaan hoitovapaa-asioita eteenpäin, ylihuomenna meen keskustelemaan mahdollisista töistä ja sitten mietin mitä teen... Eikö ne laput pitäny toimittaa kuukautta ennen vai oonko ihan väärässä?? Pitää vierailla kelan sivuilla varmaan... Mieskin menee työhaastatteluun torstaina ja siitä riippuu vaihdetaanko jopa paikkakuntaa niin sitten en mene vielä ollenkaan töihin... Aika sekavaa ja äippäloma loppuu ens kuun puolessa välissä ja jotain pitäisi päättää!

Meillä vähän ehkä taas vierastetaan, jos vieraampi ihminen tulee liian lähelle naamaa, alkaa alahuuli väpättämään... Taitaa kuulua tähän ikäänkin. Ja nukkumaanmeno on ollut vähän aikaa taas huutoa, jos ei juuri sopivaan aikaan osaa laittaa sänkyyn. Välillä ei mitään ongelmaa ja välillä huuto alkaa heti, kun sänkyyn päin kallistaa =)

Miehellä on varmaan ens viikon jälkeen kesälomaa (yrittäjä niin mikään ei oo varmaa), kaipa sitten vähän reissataan yhdessä ja mies ehdotti kylpyläreissuakin, mutta aikani mietittyä totesin ettei olla oikeen "kylpyläihmisiä", pitää miettiä jotain muuta kivaa =) Itse kaipaisin jalkahoitoa ja hierontaa...

Menenpä taas yrittämään jospa poitsu suostuisi menemään nukkumaan =)

Hei! Ei liikuta vielä meilläkään, eikä istuta tuetta..! Kaikki ajallaan... :)
Tänään oltiin rippijuhlissa ja nyt taas muuttopuuhia ensi viikolla. Sekä mökille ajateltiin lähteä päiväksi, pariksi, kun miehelläkin on vapaata ja lupasi taas niiiin lämmintä säätä!

Pojalle on tullut uusia, kivoja ilmeitä ja irvistyksiä. Hauska seurailla! Ja tuntuu jo ymmärtävänkin vaikka mitä tuo pikkumies.. Ei meinaa itse pysyä perässä kehityksen tiellä..

En ole minäkään vielä hoitovapaajuttuja ajatellut.. tai olen sen verran että vuoden loppuun aion olla kotosalla, mutta en ole vielä hakenut. Eikä kelalta tule hoitovapaa- anomus ennenkuin vanhempainvapaa loppuu? Se taitaa olla vielä esitäytettykin..

Aurinkoisia terveisiä täältäkin!

Tuntuu ettei ole kuukauteen juuri kun kerennyt käydä lukemassa muitten tekstit. Mies kun oli lomalla niin piti mennä ja touhuta, mikä oli kyllä ihan kivaa välistä. Mutta jotenkin myös taas tykkää kun saa olla pojan kanssa "rauhassa" päivät ilman ohjelmaa ja menemistä.

Meillä ei edelleenkään kontata, ryömitä, seistä yms. Liikkumaan kyllä pääsee vaikkei mitään virallisesti osaakkaan. Pari päivää sitten aukesi ensimmäisen kerran tv-tasossa oleva laatikko. Jotenkin tuntuu siltä että ei haittaakaan vaikkei ole mitään kiirettä liikkeelle.

Me ollaan miehen kanssa molemmat aloitettu laihdutuskuuri. Alkoi siitä kun lupasin miehelle jotain kivaa jos saa sixpcin näkymään, se sitten lieveni että jos laihtuu vähintään 10kg niin ostan jotain mukavaa hänelle. No, sitten meni siihen että mun pitää myös osallistua laihduttamiseen. Mikä on kyllä ihan tarpeen kun painoa on taas 78kg. Tavoitteeksi asetin 65kg siihen mennessä kun Onni täyttää 1vuoden. Luin nimittäin, että sellaiset naiset joilla on raskauskiloja vielä vuoden päästä synnytyksestä ovat suuremmassa riskissä kerätä lisää liikakiloja kuin ne jotka ovat päässeet kiloistaan eroon. Tai jotain sellaista... =) Joten ei muuta kuin toimeksi siis. Sykemittari antaa hyvää kannustusta laihduttamiseen. TÄnään käytiin potsun kanssa rullaluistelemassa vaan siinä mulla nousee syke liian korkealle jotta jaksaisin pitkäkestoista harjoitusta, pitää siis mennä välillä pyöräilemään.

Mä olen ajatellut pysyä Onnin kanssa kotona vuoden vaihteeseen asti. Eihän mulla siis ole työpaikkaa johon palata, mutta olen ajatellut, että en hae mitään lyhyitä sijaisuuksia ennen kuin Onni on vähintään sen vuoden. Tietenkin jos auki on vakituisia paikkoja niin niitä haen, mutta saaminen on enemmän kuin epätodennäköistä kuitenkin.

Nyt nauttimaan aurinkoisesta ilmasta poitsun kanssa!

Myy ja Onni

Heipat vaan täältäkin!
Jos vähän joutais kirjoittelemaan kun tyttö nukkuu...

Ollaan oleskeltu rannalla koko perhe, kun on niin mahtavan lämmintä! Uskaltauduin jopa uimaan!:) Tyttökin tykkää olla ulkona ja katella, varjossa tietty!
Muuten melko samaa rataa, konttaa nyt kyllä enemmän ja vauhtia tullut lisää! Nousee seisomaan tukea vasten, mikä mun mielestä on edelleen ihan liian aikaisin, mutta minkäs teet kun toisella on hirvee kiire! Varmaan se jo kävelee kohta, huh huh...perään saa kyllä katsoa koko ajan, nyt tyttö on löytänyt laatikot ja niitä on kiva aukoa ja paiskoa, mutta sormet saattaa jäädä väliin, auts! Täytyy käydä ostaan jotain turvalukkoja tai jotain...

Nyt on muuten tytöllä ihan unelma-rytmi, tai sillain ettei enää heräile yöllä juuri ollenkaan eikä syökään vasta kun kasin aikaan, jolloin herätään kokonaan ylös! Saa itsekin nukkua vihdoin vähän paremmin!:) Kun vaan säilyis... Päiväunia tyttö ei enää nuku kuin korkeintaan tunnin kerrallaan, mutta pääasia, että nukkuu silloin kun väsyttää!

Mulla kans ä-loma loppuu ens kuun lopussa ja sen jälkeen jään hoitovapaalle, mutta käyn töissä parina iltana viikossa. Mies hoitaa silloin tyttöä, joten hoitopaikkaa ei onneksi vielä tarvitse.

Jaahas, nyt täytyy mennä ruuanlaittoon! Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille! =)

Tuntuuko kenestäkään muusta ettei välillä ehdi yhtään mitään eikä saa mitään aikaiseksi ja kaikki kaatuu niskaan vaikka kyse ei oo mistään suurista asioista??? Tänäänkin herättiin, pyykit oli illalla jääny koneeseen, mies tiskas "väärällä" tavalla, kämppä tarttis siivousta, ei muka ehdi ja väsyttää... Kuulostaapa tyhmältä, kun sen tohon kirjotin, mutta jos joku ymmärtäis... Suurin ongelma on varmaan ettei millään saa aikaiseksi mitään vaikka aikaa olisi. Tai ehkä mulle alko sillon, kun poitsu oli puoli vuotias joku synnytyksen jälkeinen masennus jälkijunassa, kun en kerran nukukaan hyvin :/ Niin ja sitten kopsautin pojan pään vahingossa lavuaarin reunaan ja tuli ihan huono äiti olo... höh...

Onneksi toi poika jaksaa olla aina niin nauravainen ja piristävä paitsi, kun on väsy eikä nuku tarpeeksi =) Eilenkin iltapäivällä heräsi ja pomppasi suoraan melkein nukuksissa heti kontalleen ja oli tooosi väsynyt... sitten kippasin takaisin pötkölleen ja silittelin päätä ja poitsu nukahti uudelleen ja nukkui vielä melkein tunnin! Pitää yrittää uudelleenkin, kyllä sen huomaa millon onnistuu ja millon ei edes kannata yrittää =)

Pitäisiköhän yöunillekin yrittää laittaa jo seitsemän aikoihin, kun tuntuu, että uni menee sen jälkeen ohi ja valvoo pidempään. En oo yrittäny vielä, kun pelkään, että kuitenkin herää ennen yhdeksää ja valvoo sitten puoleenyöhön...

Niin ja toi ihottuma on ihan ihmeellinen... Heti, kun kortisonikuuri loppuu, se alkaa tulla heti takaisin... Nyt pitäisi pitää taas kahden viikon tauko, mutta sitten se ihottuma lehahtaa taas. Enpä tiedä. Taidan kysellä tuolta palstalta onko kokemuksia moisesta ja sitten lääkäriin...

Tulipas vuodatus =) Mutta aurinkoista ja ihanaa kesäpäivää kaikille, yritän tästä piristyä =) Auttaa asiaa, kun menee kampaamaan tän pystytukan johonkin järkevään asentoon ja vähän sutii naamaakin, kun toi poitsu meni jo unille =)

Taas täällä =) Kyllä helpotti jo, kun sai kirjoitella tänne, tää on vaan tällanen päivä =) Joudutte toimimaan psykiatrinakin ;) Piti vielä palata sanomaan, että mulla on tänään "työhaastattelu" Tai pikemminkin meen juttelemaan sopiiko niillese, miten mä haluan ja kykenen tekemään töitä... En kuitenkaan olisi enempää kolmea päivää töissä... Oon sitäkin miettinyt kannattaisko jäädä työttömäksi, kun vakipaikkaa ei ole (sijaisuuksia kyllä), taitaa siitä saada paljon paremmat rahat, kun kotihoidontuki. No, puolenpäivän jälkeen on viisaampi =)

Missäköhän Raisa on? Tai sitten en taas muista, että ovat jossain reissussa... Eipä tällä muistilla paljon töitä tehdä ;) Tuntuu ettei samana päivänä kuultuja asioita muista...

Ainiin ja piti Myylle sanoa, että tervetuloa Kadotettuihin kurveihin tuonne ellien tsemppikerhon puolelle purkamaan välillä tuntoja tuosta painonpudotuksesta , jos siltä tuntuu =) Meillä on siellä äitien ryhmä, porukkaa on pudonnut matkasta ja tullut lisää, joten joukkoon mahtuu =)

Nää sivut toimii mullakin jo ihan hyvin ja oon jo tottunut näihin. Oikeestaan parempaa on se, että näkee nuo entiset viestit niin muistaa kommentoida juttuja... joo, mutta taas meen ja lupaan pysyä hetken poissa =)

Tervehdys täältäkin! On mukamas nin kiire kokoajan, ettei koneelle meinaa keretä...

Elovena mä mietin tosta sun kirjotuksesta, et mäkin oon huomannu etten saa mitään aikaseks nykyään, mut oon aatellu, et se johtuu siitä, että tota mönkijäpoikaa joutuu ihan eritavalla vahtimaan nykyään kuin ennen ja siks ei kerta kaikkiaan jää aikaa ja asiat tuppaa unohtumaan. Sit tuli tosta allergiasta mieleen, et ei vois olla huuhteluaineesta johtuvaa? Mulla ainakin aikoinaan kroppa reagoi huuhteluaineeseen, ei käynyt minkäänsorttinen. Sit olin monta vuotta käyttämättä ja nyt taas siedän... En tiiä, kunhan vaan tuli mieleen :)

Meille on tapahtunut vaikka ja mitä...Meni vähän äiteen kanssa välit taas poikki ja se vähän harmittaa...Et jos teillä muilla on vaikeita anoppeja, ni mulla löytyy ihan omasta äitisuhteesta jo tarpeeks sitä ongelmaa...

Koira tuli sitten takasin meille mun äiteen luota juhanusviikon alussa ja seuraavalla viikolla pojalla tuli ensteks naama täyteen näppyjä ja sit niitä levis muuallekin. Kävin lääkärissä pojan kanssa ja samaa sekin järkeili, et koirasta se johtuu, kun ei mitään uusia ruoka-aineitakaan oo alotettu. Nyt sitten sunnuntaina vietiin koira uuteen kotiin haikein, mutta suht helpottunein mielin. Tää uus koti on tutun tutun perhe, joten uskon, että hyvä koti löytyi :) Poika on edelleen allergialääkityksellä, kun hetken aikaa varmaan vielä koiran hilsettä ja karvoja löytyy. Näppylät naamasta on jo parantuneet, mutta moni paikka kropasta on vielä täynnä pikkuihottumaa. Vaikka kuinka siivois, ni tuntuu et jokapuolella on koirankarvoja...huoh...Suihkussa joudun käyttämään poikaa useamman kerran päivässä ja rasvaamaan perusvoiteella aina suihkuttelun jälkeen, kun meni vähän poitsulla iho atooppiseksikin pahimmillaan. Toivottavast ei nyt oo pysyvää vaan johtui koirasta.

Meillä syödään kans kolmen tunnin välein ja välillä pikkumies syö yöllä sen kerran välillä ei. Rytmi on edelleen kutakuinkin sama, tosin nyt herätään klo 6 taas vaihteeks ja illalla mennään nukkumaan 19-20 riippuen kuinka väsynyt pikkuherra on.

Mitään uutta mullistavaa ei oo liikkumisen suhteen tapahtunut. Poitsu ryömii vauhdilla pitkin kämppää, välillä hakee konttausasentoa ja siinä hetken huojuu ja sit taas takas mahalleen. Tuetta ei vieläkään istu, vaan muksahtaa aika pian makuulleen jos yrittää istuttaa. Syöttötuolissa ja rattaissa istuu kyllä hienosti selkä suorana, kun saa pitää edestä kiinni, mutta jos päästää irti niin turvautuu pian taas selkänojaan. Kaikki kielletyt paikat kiinnostaa aivan kympillä. Poika kattoo ensin, että varmasti huomataan mihin on suuntaamassa ja sitten, kun kuulee ei:n niin levestä hymyillen menee just sinne :) Hassu jätkä :D On siinä itellään pokassa pitämistä, kun toinen selkeesti aivan onnessaan odottaa ei-sanaa ja tärkeetä kuitenkin ois, että pysyis uskottavuus. Oman nimensä ja tosiaan ei-sanan tunnistaa jo hyvin, muuten ei paljoa kyllä reagoi muihin sanoihin.

Parisuhde etenee hienosti, eli sillä rintamalla menee ainakin edelleen hyvin :) Kyllä oon nyt tainnu helmen löytää, vaik eiköhän tää todellinenkin arki tästä vielä ala...minä kyynikko, kun en oikeen meinaa uskoa, et osallistuvia miehiä oikeesti on olemassa :D

Kauniita kesäpäiviä kaikille!

-loora-

Piiitkästä aikaa täällä taas.
Meilläkään ei vielä ryömitä, istuta tai mitään muutakaan! Iloinen nauravainen tyttö joka alkaa jo viihtymään yksikseen, lelut kun katoaa ulottuvista niin sitten syyään maton kulmaa! Siirrettiin tyttö omaan huoneeseen ja jopas alkoi uni maistua paremmin meillä kaikilla! kaksi yötä meni niin että heräs kerran, en antanut maitoa vaan rauhoittelin takaisin uneen. Sen kahden yön jälkeen on nukkunut aamuun asti, 21.30- 8->. Tuo jos mikä on luksusta! 4 hammasta komeilee suussa. Ei-sanakin on tullut jo tutuksi ja liike loppuu samantien ja tyttö painaa pään maahan ja alkaa touhuamaan jotn sallittua! Huomenna on 8kk lääkäri ja sitten osaan sanoa noita mittoja, painoa kyllä tuntuu olevan tarpeeksi!
Niin, kakkosta kovasti toivotaan jo ;)
Nautitaan kesästä!
Tosiaan nuo hoitovapaa paperit tarttis käyä laittaa sisään.

Lämmintä senkun piisaa vaan... Sais pikkasen viilentyä kun torstaina lähetään reissuun. Tullaan vasta sunnuntaina takas jos kaikki menee ok.

Meillä on tytöllä ollut sunnuntaista asti kakka löysällä ja välillä iha ripulillakin. Ja kakkaa 5 kertaa/pvä kun normaalisti kakkaa 1-2 kertaa. En tiedä olisko jotain mahatautia... Ekana tuli mieleen et jos tuli kiivistä kun semperin soseessa oli sitä enkä oo sitä ennen antanu. Laitoin siis pari lusikallista puuron sekaan. Mut eilenkään en enää antanu ollenka sitä ja silti vaan on ripulilla tänäänkin... Vai voiko vaikuttaa vielä näin pitkään?!? Toivottavasti menee ohi pian ettei reissu mee ihan paskoessa:) On muuten ihan pirteä ja iloinen eikä kuumettakaan ole.

Tiikeri: meillä kans matonkulma maistuu kun lelut huidotaan eka tarpeeks kauas. Nyt tuli pestyä sentään matot ettei tarvi ihan likasta mattoa imeskellä. Kakkosta ei meillä ihan vielä toivota, katotaan ens vuoden puolelle mitä mieltä on sillon. En kumminkaan ihan hirmu suurta ikäeroa haluais lapsille, että jos sitä alkuvuodesta lähtis sillä periaatteella että tulee jos on tullakseen. Tosin niin lähettiin tota ekaakin tekemään ja 3 vuotta meni:/ No, jospa olis parempi tuuri toisella kertaa.

Meillä muuten on tyttö alkanut nostaa peppua sängyn päällä niin että eka nostaa ittensä käsien varaan ylös ja sitten käsillä työntää itteensä taaksepäin niin et menee konttausasentoon. Ei kyllä oikein tee tätä lattialla. Sängynpäällä muutenki mönkii ja pääsee oman pituutensa verran eteenpäin mut ei lattialla edes yritä. Aika hienopieru kun pitää pehmee alusta olla;)

Meilläkin on huomenna 8kk neuvolalääkäri vaikka tyttö onkin vasta vajaa 7,5kk mut on kesällä niin lääkärien ajat vähissä... No, palaillaan ilmotteleen mittoja sitten!

Sirenia:

Meillä oli juhannuksen alla 3 pvää kuumetta. Sitten yksi terve pvä, jonka jälkeen 2 pvää oksennettiin ja ripuloitiin. Ripulia tuli kyllä vaikka muille jakaa ja monta, monta kertaa pvässä. Kun tuo oksentelu tuli vielä lisäksi, niin käytin sairaalassa. Kokeiden jälkeen todettiin lievää kuivumista ja paino oli tippunut 300 g viime neuvolasta. No, onneksi sairaalareissu pelästytti pöpöt, ja alettiin paranemaan. Muista antaa kovasti vettä!
Teillä varmaan samaa tautia. Seuraile muutama pvä ja jos ei tokene, ehdottomasti käytä lääkärissä. Tämän ikäiset vaavit kuivuu tosi helposti.

Sirenia:

Apteekista saa Osmoplania tms. En muista tarkkaan nimeä mutta nimi meni johonkin tuohon suuntaan. Sitä kehottivat antamaan jos tauti ei tokene. Rauhoittaa vatsaa ja estää kuivumista.

Kiitos vipe:) muistelinkin että jotain ripulilääkettä olis saatavilla. Tarvii ostaa jos ei ala pian meneen ohi. Niin, tänään on se neuvolakin. En sitä oo perunut kun ei toi tyttö mitenkään kipeeltä näytä... vai oiskohan pitäny? Kun meinasin et jos se johtuukin jostain ruokayliherkkyydestä. Luulis et ois muitakin oireita jos olis sairas...? No, kysäsen siltä lääkäriltä sitte, ja tuleehan nyt sit punnittuakin samalla.

Yöllä kakkas kolmen aikaan ja aamulla seuraavan kerran. Ei se siis mitään vesiripulia oo mut ihan löysää kuitenkin. Juottaa koitan kyllä jatkuvasti ja onneks aika hyvin vesi maistuukin tytölle.

Marraskuiset 2005 15.6.2006

23.9. Perhonen, 23v, esikoinen, Jorvi
poika, 2040 g ja 44 cm
5kk 7100 g ja 63,5cm
6kk 7600 g ja 65,8cm
7kk 8100 g ja 68cm
8kk 8600 g ja 70,5cm

21.10. Raisa, 29v, esikoinen, Kätilöopisto
tyttö, 2860 g ja 47 cm
5 kk 6 900 g ja 64 cm
6 kk 7 690 g ja 66 cm

26.10. Gilda, 40v, esikoinen, NKL
poika, 3 350 g ja 52 cm
5 kk 8 810 g ja 69 cm
6 kk 9 310 g ja 72 cm
8 kk 10 140 g ja 73 cm

26.10. Elovena, 25v, esikoinen, SSS
poika, 4130g ja 53 cm
5 kk 9 950 g ja 72 cm
6 kk 10 325 g ja 74,6 cm
8 kk 10 940 g ja 76,3 cm

7.11. Vilma, 26v, esikoinen, LKS
tyttö, 3440g ja 49cm
5 kk 6 680g ja 66,5cm
6 kk 7 230g ja 69,2cm

7.11. Tiikeri, 21v, esikoinen, HYS
tyttö, 2492g ja 49,5cm
5 kk 7160g ja 67.1cm
6 kk 7830g ja 68,5cm
8 kk 9060g ja 72,5cm

8.11. Perunapelto, 29 v, esikoinen, NKL
poika, 3650g ja 50 cm
5 kk 7 440 g ja 65,1 cm

10.11. Pirpana, 31v, kakkonen, Porvoon sairaala
tyttö, 3920g ja 53cm
5 kk 7 200 g ja 65 cm
6 kk 7990 g ja 68 cm

11.11. Leenu, 26v, esikoinen, PHKS
poika, 4270g ja 52cm
5 kk 9000g ja 69 cm

12.11. Tuimaliini, 29 v, esikoinen, PKKS
tyttö, 3270 g ja 47 cm
4 kk 7000 g ja 63 cm

14.11. Tulppaani, 30v, esikoinen, Salon seudun sairaala
tyttö, 3520g, 51 cm
6kk 8290 g ja 69,7 cm

14.11. Memmi 26 v, esikoinen, KYS
poika 3540 g & 50 cm
4 kk 7,230 g & 65 cm

15.11. Mökö, 22v, esikoinen, EKKS
poika, 3480g ja 49cm
5 kk 7 015 g ja 64,5cm
6 kk 7 505 g ja 66cm

18.11. Suski, 22v, esikoinen, OYS
tyttö, 2850g ja 48 cm
5 kk 6850 g ja 63,5 cm
6 kk 7600 g ja 64,7 cm

19.11. Myy, 24v, esikoinen, OYS
poika, 4270g ja 53,5cm
5 kk 9 030 g ja 70 cm
6 KK 9900 g ja 72 cm

25.11. Sirenia, 28v, esikoinen, KHKS
tyttö, 3465g ja 50,5cm
5kk 6 820g ja 64cm
6kk 7 340g ja 65,5cm

26.11. Loora, 30v, esikoinen, NKL
poika, 4 070 g ja 52 cm
5kk 8 370 g ja 67.5 cm
6kk 9 290 g ja 70.5 cm

29.11. Vipe, 39v, kolmas, miehen eka, OYS
poika, 3255g ja 49 cm
5 kk 8240 g ja 65 cm
6 kk 8800 g ja 67 cm

12.12. KS, 29v, esikoinen, EKKS
poika, 4140 g ja 52 cm
5 kk 8110g ja 69 cm
6kk 8265g ja 70,5cm

Sen ripulilääkkeen nimi on Osmosal.

Eipä meillä sen kummempia edelleenkään.Ei ryömitä ei kontata eikä istuta tuetta.Nyt alkaa jo olla enemmän kiinostusta ja yritystä tuohon ryömimiseen.

Neuvolakaan ei ole vielä pitkään aikaan.8kk neuvola vasta 17.8 jos oikein muistan.

poika, 2040 g ja 44 cm
5kk 7100 g ja 63,5cm
6kk 7600 g ja 65,8cm
7kk 8100 g ja 68cm
8kk 8600 g ja 70,5cm

tyttö, 2860 g ja 47 cm
5 kk 6 900 g ja 64 cm
6 kk 7 690 g ja 66 cm

poika, 3 350 g ja 52 cm
5 kk 8 810 g ja 69 cm
6 kk 9 310 g ja 72 cm
8 kk 10 140 g ja 73 cm

poika, 4130g ja 53 cm
5 kk 9 950 g ja 72 cm
6 kk 10 325 g ja 74,6 cm
8 kk 10 940 g ja 76,3 cm

tyttö, 3440g ja 49cm
5 kk 6 680g ja 66,5cm
6 kk 7 230g ja 69,2cm

tyttö, 2492g ja 49,5cm
5 kk 7160g ja 67.1cm
6 kk 7830g ja 68,5cm
8 kk 9060g ja 72,5cm

poika, 3650g ja 50 cm
5 kk 7 440 g ja 65,1 cm

tyttö, 3920g ja 53cm
5 kk 7 200 g ja 65 cm
6 kk 7990 g ja 68 cm

poika, 4270g ja 52cm
5 kk 9000g ja 69 cm

tyttö, 3270 g ja 47 cm
4 kk 7000 g ja 63 cm

tyttö, 3520g, 51 cm
6kk 8290 g ja 69,7 cm

poika 3540 g & 50 cm
4 kk 7,230 g & 65 cm

poika, 3480g ja 49cm
5 kk 7 015 g ja 64,5cm
6 kk 7 505 g ja 66cm

tyttö, 2850g ja 48 cm
5 kk 6850 g ja 63,5 cm
6 kk 7600 g ja 64,7 cm

poika, 4270g ja 53,5cm
5 kk 9 030 g ja 70 cm
6 KK 9900 g ja 72 cm

tyttö, 3465g ja 50,5cm
5kk 6 820g ja 64cm
6kk 7 340g ja 65,5cm
8kk 7 650g ja 67,5cm

poika, 4 070 g ja 52 cm
5kk 8 370 g ja 67.5 cm
6kk 9 290 g ja 70.5 cm

poika, 3255g ja 49 cm
5 kk 8240 g ja 65 cm
6 kk 8800 g ja 67 cm

poika, 4140 g ja 52 cm
5 kk 8110g ja 69 cm
6kk 8265g ja 70,5cm

juu, siis 8kk neuvola oli eilen vaikkei tyttö oo lähellekään 8kk... ei edes ihan 7,5kk. Kaikki oli ok, suojeluheijasteita ei oikei löytynyt mutta ei kuulemma tarvikkaan vielä. Istuu hyvin kyllä. Ripuliin ei sanonut lääkäri oikein mitään... kummallinen eukko muutenkin.

Huh huijakkaa, hommia piisaa mutta nyt pidän tauon! Ihan älytöntä kun joutuu kaikki itse tekemään! Mikähän tolle ukolle on tullut, kun tuntuu että on niin vaikea tehdä yhtään mitään?! Vissiin joku taantumavaihde tai jotain...Kyllä se on helisemässä kun minä menen töihin...

Enivei, samaa rataa meilläkin...on niin huvittavan näköistä kun tytölle yhtäkkiä tulee hirvee kiire johonkin, niin laittaa turbovaihteen päälle ja konttaa ihan mieletöntä vauhtia! :) Pää tahtoo kolahdella jatkuvasti johonkin kun seisomaan pitää nousta koko ajan jotakin vasten ja jalat on vielä sen verran hempulat, että muksahtelee sieltä alas. Huh huh..

Sitä piti kysyä, että onko teille sanottu kuinka paljon 8-kuukautisen pitää maitoa vielä juoda? Meillä kun tuota neuvolaa ei ole ollenkaan, vasta kuukauden päästä... maitoa menee aika hintsusti, että vieläkö se on se 5-6dl?
Joo ei auta, tyttö tuli repimään housuja ja pyykit odottaa laittamista...Mutta onneksi on sentään kesä ja lämmintä!Ehtisi vain nauttimaan siitä! :) Palaillaan!

Heips kaikille! Oltiin mökillä pari päivää kun niin kivat ilmat. Tänään alko sit sataa ja lähettiin pois, mutta nytpä tuo paistaa taas. Ja minulla alkoi menkat, ääk.. tosi kipeä olo ja kiukuttaa ihan hirmuisesti!

Elovena, kyllä vaan, minusta tuntuu että minulla on tosi usein sellaisia päiviä, kuin tuolla aiemmin kirjoittelit.. olen ajatellut, josko johtuu noista minipillereistä, ne voivat aiheuttaa mielialavaihteluja, tosi ärsyttävää vaan kun tosi usein ottaa pannuun aivan kaikki, ihan typerät asiat.

Pojalle ei mitään kummempaa, nyt hieman väsyneenä tuossa kiukkuaa, kun otin itse pienet unet ja mies ei sillä aikaa voinut poikaa nukuttaa, ja nyt ei enää voi laittaa unille tai yöunet kärsii! Aargh! Ei nuo miehet tosiaan tunnu tajuavan - hän ei laittanut nukkumaan, kun ei poika sänkyynsä asettunut. Olisi voinut vaikka rattaisiin laittaa ja mennä työntelemään - taatusti olisi nukkunut kun kerran väsynyt on, ei vaan malta sisälle nukahtaa. Mutta ei..

Heippa kaikki pitkästä aikaa!

Taitaa olla jo kuukausi kun viimeksi kirjoittelin. Ei oltu matkoilla niinkuin Elovena kyseli, vaan en vaan ole ehtinyt/jaksanut. Mies on ollut lomalla ja istuu koneella koko ajan (kivaa näin helteellä ja kauniilla ilmoilla..) joten ei ole oikein ollut mahistakaan. Ja sitten kun yritin, niin joku ilkiö oli ottanut mun nimimerkin! grr.

Meillä ei edelleenkään ryömitä, niinkuin taisi vielä olla parilla muullakin. Tyttö peruuttaa ja koettaa nousta kyllä konttausasentoon. Mutta yleensä tulee itku kun ei pääse mihinkään mihin haluaisi. Eka hammas tuli myös vasta eilen! Jälkijunassa siis tullaan kaikin puolin.

Tosin puheen kehitys on ollut parempaa. Tyttö osaa sanoa "äiti" mutta ei tiedä mitä se tarkoittaa, hokee sitä myös isille.. varmaan siis vaan matkii tuttua äännettä. En ole viitsinyt laittaa vauvakirjaan, ennen kun tarkoittaa oikeasti mua:) Myös tunnistaa monia sanoja ja sanontoja.

Päiväunirytmin kanssa on ollut vaikeuksia, kun tyttö nukkuu edelleen kolmet mutta lyhyet (30-60 min). Mitenhän saisi kaksiin pidempiin? Miten teillä nukutaan?

Olen lopettelemassa imetystä ja se tuntuu tosi haikealta, vaikka ennen vauvan syntymään ajattelin imettäväni max 6kk! Nyt imettäisin vaikka 1-vuotiaaksi jos olisin kotona niin pitkään. Mutta seitsemän viikon päästä alkaa työt jo:( Yöimetys jäi pois n. kk sitten ja nyt imetän vielä 4x päivässä, mutta jätän aina viikon välein pois yhden imetyksen. Aamupäivätissi lähti jo, ja tyttö itki ekana päivänä sen perään mutta sitten unohtui.

Meillä oli pari viikkoa sitten pieni säikähdys kun tyttö sai keuhkoputkentulehduksen eikä saanut hengitettyä itse. Sairaalassa oltiin kaksi yötä, ja tyttö oli tosi reipas ja kiltti eikä mennyt edes rytmi sekaisin. Nyt on jo ihan terve, mitä nyt kitisee hammasta. Tuo keikka sai vaan kyllä miettimään taas prioriteetteja. Kovasti ahdistaa työhönlähtö, vaikka tyttö onneksi saakin olla isänsä kanssa kotihoidossa ainakin 6kk vielä. Vipe olikin saanut ainakin vuoden loppuun jatkoaikaa:) se on kiva, kun kovasti sitä toivoit.

Jaahas, nyt tyttö taitaakin heräillä, ei siis ainakaan nyt vielä yritä pidempiä unia:( Mitenköhän näiden unien kanssa oikein käy.
Raisa

poika, 2040 g ja 44 cm
5kk 7100 g ja 63,5cm
6kk 7600 g ja 65,8cm
7kk 8100 g ja 68cm
8kk 8600 g ja 70,5cm

tyttö, 2860 g ja 47 cm
5 kk 6 900 g ja 64 cm
6 kk 7 690 g ja 66 cm
8 kk 8 570 g ja 69 cm

poika, 3 350 g ja 52 cm
5 kk 8 810 g ja 69 cm
6 kk 9 310 g ja 72 cm
8 kk 10 140 g ja 73 cm

poika, 4130g ja 53 cm
5 kk 9 950 g ja 72 cm
6 kk 10 325 g ja 74,6 cm
8 kk 10 940 g ja 76,3 cm

tyttö, 3440g ja 49cm
5 kk 6 680g ja 66,5cm
6 kk 7 230g ja 69,2cm

tyttö, 2492g ja 49,5cm
5 kk 7160g ja 67.1cm
6 kk 7830g ja 68,5cm
8 kk 9060g ja 72,5cm

poika, 3650g ja 50 cm
5 kk 7 440 g ja 65,1 cm

tyttö, 3920g ja 53cm
5 kk 7 200 g ja 65 cm
6 kk 7990 g ja 68 cm

poika, 4270g ja 52cm
5 kk 9000g ja 69 cm

tyttö, 3270 g ja 47 cm
4 kk 7000 g ja 63 cm

tyttö, 3520g, 51 cm
6kk 8290 g ja 69,7 cm

poika 3540 g & 50 cm
4 kk 7,230 g & 65 cm

poika, 3480g ja 49cm
5 kk 7 015 g ja 64,5cm
6 kk 7 505 g ja 66cm

tyttö, 2850g ja 48 cm
5 kk 6850 g ja 63,5 cm
6 kk 7600 g ja 64,7 cm

poika, 4270g ja 53,5cm
5 kk 9 030 g ja 70 cm
6 KK 9900 g ja 72 cm

tyttö, 3465g ja 50,5cm
5kk 6 820g ja 64cm
6kk 7 340g ja 65,5cm
8kk 7 650g ja 67,5cm

poika, 4 070 g ja 52 cm
5kk 8 370 g ja 67.5 cm
6kk 9 290 g ja 70.5 cm

poika, 3255g ja 49 cm
5 kk 8240 g ja 65 cm
6 kk 8800 g ja 67 cm

poika, 4140 g ja 52 cm
5 kk 8110g ja 69 cm
6kk 8265g ja 70,5cm

Maidosta, neuvolantäti sanoi että noin 6dl maitoa. Jos 5dl menee niin sekin oli hänen mielestään ihan ok, voihan sitä vähän soseisiin ja puuroon laittaa jos tuntuu että ei tahdo tuo 5dl maitona mennä.
Kela tekee sittenkin jotain ihan itse! Kodinhoidontuen laput tuli ja kyllä niitä oli ilo täytellä, vihaan niin työpaikkaani etten tahdo sinne ikinä takaisin!
Meillä ei ulkona nukkumisesta tällä hetkellä tule mitään.. nukkuu korkeintaan 30min joten sisällä nukutaan. kaksi kahen tunnin pätkää. Nuo päiväunet, että milloin nukutaan missäkin niin vaihtelen sitä sen mukaan että jos ulkona ei nukuta kunnolla niin sitten sisälle ja sittenkun sisällä nukkuminen ahdistaa niin sitten ulos, näin meillä on aina ollut, ehkä kerran kuussa vaihtuu tuo paikka.
Miehelläkin alkaa kesäloma tänään, saapi vähän hengähtää kotopuolessa. Toivottavasti vaan säät pysyy suotuisina niin saapi olla mökillä ja viettää paljon aikaa ulkona.
Täytyy mennä ettei laatikko pala uuniin..

Heippa taas täältäkin!

Loora: Meillä allergiapesuainetta, enkä usko,että se aiheuttaa mitään, ihottumaa on kasvoissa ja leuan alla... Nyt on kyllä kroppa täynnä hikinäppyä ja joka päivä suihkutellaan kerran tai kaksi. Poitsu käy itsekin välillä pesuhuoneessa huutelemassa josko pääsis lutraamaan vedellä =) Kiva, että suhde kukoistaa ;)

Onko muiden vauvoilla kova omatahto kausi?? Meillä kokeillaan monia asioita joko huutamalla saisi periksi, huutaa hetken ihan hulluna ja kun huomaa ettei onnistu rauhoittuu ja unohtaa koko jutun! Nukkumaan meno on kamalaa huutoa, jos ei poitsulle sovi mennä sänkyyn vaikka olisi ihan rättipoikki väsynyt... Sitten suostuu, jos mekin mennään nukkumaan =) Huh mitä aikaa ja sitten on vielää koko ajan pystyssä huojumassa! Tänään nukahti jo kasilta, kun kolmen jälkeen ei nukkunut päikkäreitä, ei ilmeisesti voi antaa nukkua neljää kauempaa sitten päikkäreitä, mutta eihän se aina onnistu, jos toinen on ihan väsy...

Raisa: Meillä nukutaan melko huonosti päikkäreitä, ainakin yhden puolen tunnin pätkän ja sitten puoli-puolitoista tuntia ja kolmannetkin joskus, mutta yöllä onneksi hyvin.

Vilma: Maitoa varmaan pitäisi mennä se 5-6 dl ainakin viimeisimmän neuvolatiedon mukaan =) Meillä kyllä tuntuu uppoovan vielä ruuan päällekin aina yli desi ja sitten puuroihin maitoa... Mahtaakohan siinä olla joku rajoitus?? =)

Mullekin tuli eilen vasta kelan laput, nyt vaan pitää miettiä mitä tehdä. Ne pitäisi varmaan viedäkin jo ensi viikolla... Kun ensi viikon alussa selviää tuleeko muutto miehen työn perässä toiselle paikkakunnalle niin sitten jään ainakin kotiin...

Varasin muuten lääkärin maanantaille, tutkin asioita ja tulin siihen tulokseen, että mullahan voi olla jonkin asteinen synnytyksen jälkeinen masennus... Oireita löytyy... Sittenpähän selviää sekin!

Tämä äiti lähteekin toisen äipän kanssa huomenna ruisrockkiin! Aamulla startataan ja sunnuntaina palataan... Vähän jännittää miten täällä sujuu, poika jää isin hoiviin. Mutta sitten näkee isäkin mitä se vauva arki on =) Pitkät listat ohjeita on kirjoteltu ja onhan se mummikin varatukena täällä =) Ja puhelimet toimii, että eiköhän kaikki hyvin suju =) Mutta nyt nukkumaan, että pääsen aamulla ajoissa ylös!!

Huh hellettä...
Pitää täällä sisällä kökkiä kun ulkona niin kuuma, meillä sisällä viileempää eikä viitsi yksin rannalle lähteä kun mieskin on reissussa...

Meillä noita päikkäreitä nukutaan milloin mitenkin...aamupäivällä ehkä tunnin verran ja sit iltapäivästä vielä tunti- puoltoista. Yöunille menee 21 aikaan.

Joo meillä kans löytyy tytöltä omaa tahtoa ja välillä oikein muka esittää, että olisi jokin huonosti. Saattaa leikkiä ihan rauhassa, mutta kun minä menen paikalle alkaa muka vikistä. Heh, melkoinen draamakuningatar tuo meidän tytsy!;)

Miten se noiden hoitovapaa-lappusten kanssa, että voikohan sitä hakea useamman kerran? Kun mä en tiedä kuinka kauan olen vapaalla...tietääkö joku?

Mun pitäis jättää tyttö noin vuorokaudeksi hoitoon parin viikon päästä, kun ois yhdet häät mihin pitäisi mennä ja ne on toisella paikkakunnalla...enpä vaan tiedä miten sitä raaskii jättää, vaikka kummitätillensä tyttö olisi jäämässä... Joko teillä muilla on ollut vauvat hoidossa yön yli?

Jaha, täytyy mennä tytön perään!Heipat!

Heippa! Meidän reissu jäikin vähän lyhyemmäksi mitä oltiin suunniteltu. Oltiin yks yö yhellä mökillä pohjanmaalla ja piti mennä toiseks yöks toiselle mökille keski-suomeen mutta sitten käytiin vaan siellä keskisuomessa ja lähettiinkin illalla puol ysin aikaan kotiin ajelemaan. Kotona oltiin yöllä yhen jälkeen. Siksi halusin lähteä kotiin kun ekana yönä reissussa nukuin peräti 2h ja jos toinenkin yö olis menny yhtä huonosti niin en tod. ois jaksanu ajaa kotiin seuraavana päivänä. Ajoin siis melkein koko reissun, 700 km tuli kahen päivän aikana. Mies ajoi vaan n. 150km kun sillä on selkä niin kipee ettei oikein pysty ajeleen. En oo tosiaan tottunu tollasia matkoja ajamaan joten rankkaa oli, varsinkin yöllä kun tosiaan oli edellisenä yönä nukkunut vaan sen 2h. En taida oikein olla reissuihmisiä:)
Tyttö kyllä oli kiltisti koko reissun.

Päiväunia meilläkin nukutaan kolmet, kestoltaan 30min.-1,5h. En oo jaksanu tuosta päiväunirytmistä stressata, pääasia että nukkuu jossain välissä ja yöt menee ok. Ruokarytmin säilyttämistä oon pitäny tärkeimpänä niin pysyy yöunillemenoaikakin sitten samana.

Kakka on vetelää vieläkin. Hain nyt sitä osmosalia mutta en tiedä saanko juotettua sitä tytölle niin paljoa kun maitookin pitäs mennä... Ja maitohappobakteeria kans ostin. On nyt viikon sitte kestäny toi kakkarumba. Jos ei pian mee ohi ni ens viikolla vien lääkärille. Hassua vaan kun ei tuo lapsi yhtään sairaalta näytä, hihkuu ja touhuaa niinku normaalistikin.

On se kummallisen helppoa lähteä kun on mies.Itsestään selvää että äitikkä on kotona pojan kanssa.Nytkin puhelin soi noin tunti sitten.Ja meni alle 15 minsaa kun jo lähdettiin.Pyörällä meni mukamas valokuvia venesatamaan ottamaan auringonlaskusta.Kummallista että siihen hommaan tarvi ottaa kylmälaukku mukaan jossa karhutölkkejä.
Meillä myös noita päikkäreitä nukutaan yleensä 3 kertaa 30-45 minsaa.Joskus hyvin harvoin 1,5 tuntia.
Mites paljon aikasemmin ne kelan laput pitikään olla täytettynä?Minunlla äippäloma päättyy vasta 4.9.Ja aion jäädä hoitovapaalle.Tosin on sellaisestakin ollut puhetta että jos mies ei saa syksyyn mennessä töitä ja minulla olisi mahdollisuus töihin.Mies jäisi pojan kanssa kotiin ja minä menisin töihin.Loppuu mieheltä nääs liitonrahat ja joutuisi kelan korvauksille.
Tänään kahteen otteeseen oltiin pojan kanssa uimaaltaassa.Ja kyllä oli pojalla hauskaa.Kivaa oli uitella veneitä.Istuminenkin alkaa jo vähän paremmin sujumaan ei tosin kuitenkaan vielä hyvin.Istuin tietysti pojan kanssa siellä altaassa.

Yhteistyössä