Marraskuu 2005

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 13
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuntuu että jokaisella lapset jo ryömii ja konttailee sun muuta.Meillä vaan ei.Yritystä ryömimiseen on ollu jo jonkin aikaa.Sängyllä jotenkin pyllyä ylös nostamalla pääsee eteenpäin.Istuminen ei ilman tukea oikein onnistu.Poika menee kaksin kerroin.
No kaikki aikanaan.Se on vaan kummallista kun pitää alkaa vertailemaan.Ja kummallista kun koko ajan kysellän että joko konttaa.Ensin kyeltiin että joko kääntyy ja sitten kun kääntyilee ni alotetaan kysymään vissiin samantien että joko konttaa.
Poika hikoilee ihan mahdottomasti.Päioväunilta herää aina päämärkänä vaikka varjossa nukkuu.Ja nykyään kun yöunille pistää täytyy ensin jonkin aikaa pyöriä mahalta selälleen ja joka suuntaan ennenkuin nukahtaa mutta nukkuu kyllä sitten koko yön.

mihin lie se minun äskeinen kirjotus mennyt?Että pitää olla tyhmä näiden juttujen kanssa.Tuonne kyllä tuli että viimeinen kirjotus minulta mutta en ainakaan tästä ketjusta sitä löytänyt.
Pitää testata tuleeko tää nyt kun ymmärsin rekisteröityä.

Alkuperäinen kirjoittaja ks:
Tuntuu että jokaisella lapset jo ryömii ja konttailee sun muuta.Meillä vaan ei.Yritystä ryömimiseen on ollu jo jonkin aikaa.Sängyllä jotenkin pyllyä ylös nostamalla pääsee eteenpäin.Istuminen ei ilman tukea oikein onnistu.Poika menee kaksin kerroin.
No kaikki aikanaan.Se on vaan kummallista kun pitää alkaa vertailemaan.Ja kummallista kun koko ajan kysellän että joko konttaa.Ensin kyeltiin että joko kääntyy ja sitten kun kääntyilee ni alotetaan kysymään vissiin samantien että joko konttaa.
Poika hikoilee ihan mahdottomasti.Päioväunilta herää aina päämärkänä vaikka varjossa nukkuu.Ja nykyään kun yöunille pistää täytyy ensin jonkin aikaa pyöriä mahalta selälleen ja joka suuntaan ennenkuin nukahtaa mutta nukkuu kyllä sitten koko yön.

Ihan samalta tuntuu... Meilläkin tyttö sängyn päällä kyllä yrittää ryömiä mutta ei juurikaan kiinnostusta lattialla moiseen. Kaikenlisäksi miehen siskon vauva ryömii jo täysillä vaikka on 1,5kk nuorempi ja anoppi jaksaa siitä muistuttaa ja ihmettelee miksei meidän tee mitään:/

Meillä kyllä istuminen sit taas sujuu jo aika hyvin, hetken jaksaa olla ihan ilman tukea mutta kyllä jonkun ajan päästä kaatuu. Mutta mun anoppihan ei istumista pidä minään taitolajina. Niin hän itse sanoi... Muutenki tuntuu että se toinen vauva on hänelle mieluisampi.

Eilen kokeiltiin tyttöä keinuun tuolla leikkipuistossa ja tykkäsi ihan hirveesti:) Pitää kyllä mennä ostamaan sellanen vauvakiikku kotiinkin!

Hyvää juhannusta kaikille jos en enää palstalle ehdi!

Vielä pitää kysästä että näkyykö teillä muilla tuossa vauvanhoito-pääsivulla joku juttu että pääsee alottaan uuden keskustelun? Mulla ei nimittäin näy, jostain toisesta ketjusta vaan luin että sellanen pitäs olla... Paskat sivut, ei näitä osaa käyttää... tai sit vika on täällä päässä :P

Kyllä näissä sivuissa joku mättää ja pahasti... mulla nää ei vaan toimi ja nyt vihdoin ja viimein avasi tän toisen sivun. Eikä mullakaan näy mitään juttua mistä vois alottaa uuden keskustelun... Pöh... Pienet on piirit, kun oikeesti ottaa aivoon, kun ei tänne pääse lukemaan ja kirjottelemaan...

Joku kyseli istumisesta... Meillä opittiin menemään istumaan heti, kun opittiin konttaamaan. Juuh ja tänään tuli ensimmäinen verinen vamma : ( Poitsu lähti innoissaan konttaamaan ja sitten käsi jotenkin tarttu kiinni lattiaan ja lensi nokilleen maahan ja ylähuuli auki! Verta tuli ja poitsu huusi ja hyvä ettei äitinki parku päässy... Ja nyt on huuli turvoksissa :( Sitä vaan haluaisi toista suojella kaikilta kolhuilta ja sattumisilta (ei todellakaan onnistu edes puoliksi meillä), mutta eihän se oo mahdollista.

Ainiin ja piti kommentoida Sirenialle tuota anoppijuttua, että meilläkin on se toinen lapsenlapsi paljon parempi (tai sitten vaan luulen niin, herne on ainakin syvällä nenässä)... Se ei oo kyllä kivaa.

Onneksi on edes vähän viileempi päivä tänään, helpottaa edes siltä osin oloa. Niin ja kävin tosiaan eilen lääkärissä uniongelmieni takia ja sain sitten vihdoin ja viimein nukahtamislääkettä, saa nähdä jääkö niihin sitten ihan kiinni eikä nuku ilman enää ollenkaan =)

Just sain tekstin valmiiks niin tyttö tuli ja sammutti koneen!
Otetaanpa uudestaan..nää sivut on kyllä ihan sanonko mistä!

Joo meillä yritetään kontata ja pääsekin eteenpäin, mutta pirskatti kun housut luistaa! Ja nousee tukea vasten ylös polvilleen, mikä on mun mielestä tooosi vaarallisen näköistä! Koko ajan saa pelätä milloin se pää osuu pahasti johonkin!:(
Istumaankin nousee itse, tosin pitää vielä kädellä kiinni edestä. Apua, kohta se jo kävelee! Ei kyllä tarvis vielä...:)

Yöt menee ihan hyvin, pari kertaa saattaa herätä, mutta tutilla rauhoittuu.

Hampaita tuli se kaks alas kerralla, ja niistä pitikin kysyä että miten se pesu. Käytetäänkö jotain tahnaa? Nyt oon pessyt pelkällä vedellä.

Jeps, täytyy lähteä serkkupojan synttäreille joten hyvät juhannukset vaan kaikille! Lähdetään huomenna mummilaan, joten ei varmaan hirveenä tule kirjoiteltua!

Vilma: Pelkällä vedellä niin kauan hampaat pestään, kun tulee poskihampaat sitten vasta tahnaa =) Ja toi on aika hurjaa toi pienten meno, kun tuntuu, että ne yhtäkkiä oppii monta asiaa... Meillä varmaan seisotaan kohta ;)

Ainiin ja piti hehkuttaa, että sain ensimmäisen kakkan metsästettyä pottaan! Ostin potan ja ajattelin poikaa alkaa opettamaan siihen ainakin ton kakan osalta, koska likistelee monta kertaa päivässä vaippaan pää punaisena (yleensä aina istuu) ja ilman vaippaa tulee helpommin eikä kulu noita vaippoja joka kikkaran kohdalla. Katsotaan kuinka lähtee sujumaan =)

Tänään voisi pitkästä aikaa lähteä vaunuilemaan, kun on vähän viileempää, liian tuskasta hommaa melkeen 30 asteen helteellä! Pojallakin on liian kuuma. Nyt nautin näistä ilmoista =)

Mukavat Juhannuksen jatkot kaikille =)

Elovena: Tänään taas tuli todettua että minä en kyllä ainakaan kuvittele että anopin mielestä muutama muu lapsenlapsi olis parempi... Just taas vertailtiin niin että mulla meinas itku päästä, pahotin kyllä mieleni kovasti :( Hän niin ihmetteli kun ei meidän tyttö ryömi. Siinä tyttö vähän aikaa köllötteli kaukalossaan kun sinne mentiin niin johan tämä vaahtoaa että laitapa nyt lattialle se jos se vaikka lähtis liikkeelle. juu, minähän en ikinä kotona pidäkään lattialla tyttöä ja varmasti se nimenomaan siellä sit lähtis yhtäkkiä eteenpäin menemään... En oo ennen siellä käydessä uskaltanu lattialle laittaa kun anoppi on aina niin kovin pelännyt että tyttö puklaa hänen hienolle matolleen. Kas kummaa kun nyt ei pelottanut ollenkaan:/ Sitten se muutenkin puhui siihen tyyliin että kun on tytön ryömiminen viivästynyt, ihan ku hän epäilis jotain kehitysvammaa. No, sit hän sai päähänsä että ehkä tyttö alkaakin sitten puhumaan ennenkun liikkumaan ja alkoi "opettaa" tyttöä puhumaan. Huoh... en jaksa... Ja toisen lapsensa lapsia hän niin kehui ja ylisti miten he ovat aikaisin lähteneet liikkeelle. Sanoo kyllä että erilaisiahan ne lapset on mutta silti antaa ymmärtää että meidän lapsessa on jotain vikaa, tai minussa, kun ei tyttö ryömi. Kyllä on taas paha mieli.

Vilma: pelkällä vedellä kans pestään hampaat, meille myös annettu ohje että poskihampaat kun tulee niin sit vasta tahnaa.

Elovenalle vielä onnittelut ekasta pottakakasta:) kyllä ne lapset kasvaa nopsaan kun potalle on jo päästy!

Juhannus meni ihan kotona ollessa, grillattiin yms. ja menin aikasin nukkumaankin, olipa aamulla kerrankin pirteässä kunnossa:)

Sirenia: Toi on kyllä tosi ikävää ja vaikka päättäisi, että antaa mennä läpi korvien, niin kyllä siitä jää paha mieli : / Höh... Oltiin kanssa anoppilassa tänään ja toinen lapsenlapsista ei ollut paikalla niin meidän vauva oli sitten niin ihana... hmmm... En edes jaksa aiheesta alkaa avautumaan, mutta ärsyttää tollanen teeskentely, kyllä muisti kertoa kaiken mitä toinen oli eilen käydessään tehnyt ja touhunnut. Mahtaiskohan asiaan tulla muutosta, jos viitteis sanoa niille anopeille miltä tollanen tuntuu...

Mekin vietettiin juhannus ihan kotosalla paitsi tänään. Eilen tuli ystäväpariskunta kylään ja lasten mentyä nukkumaan juotiin pari siideriä... Ihan mukavaa. Eikä ollut huono olo ollenkaan =)

Heh, on otettu nyt tavaksi tuo aamukakkailu pottaan. Aamupalan jälkeen vaippa pois ja poika potalle ja onnistuu! =) Nyt jokeltelee jo sanan kuuloisia omia höpinöitään ja tänään konttasi luokseni ihan kuin olisi sanonut äitä =) hih, nyt alkaa jo kuulemaan ihan höpöjä =D

Meillä on neuvola tulossa torstaina taas ja huomenna tulee kahdeksan kuukautta pojalle ikää! Kyllä aika on nopea kulumaan... =)

Jaahas, mutta nyt meen tarkistamaan pikkumiehen tilannetta, piti jo nukkua, mutta nyt kuuluu jotain laulelua taas =)

No jopas on hilijasta! Niinhän sitä sitten selvittiin taas juhannuksestakin! Me oltiin ihan kotosalla, äitini ja hänen miehensä olivat meillä juhlimassa - muuten mukavaa, mutta taas meinasi lelupapalla lähteä mopo käsistä juhlajuomien kanssa...
Meillä on tytsi oppinut nousemaan pystyyn tukea vasten, olipas hurjan näköstä kun illalla viimeseks hoippui puoliunessa pystyyn pinnasängyn laitaa vasten... On se vaan niin totta että toinen tulokas oppii kaiken nopsemmin. Musta ainakin tuntuu, että esikoinen oli tässä vaiheessa vielä ihan vauva. Jees, tarvii lähteä pyykille kun sain justiinsa vaavin aamu-unille!

Jaa korjausta edelliseen, eihän täällä niin hiljasta ollutkaan ollut. Mulla näkyi äsken ihan kuin viimesin kirjotus olisi ollut 22.6. mutta nyt ilmesty näkyviin vaikka ja mitä... sekoileekohan nyt käyttäjä vai uudet sivut?!

Höh, katoin että mikä pirun vierailija mutta se taitaaki tulla nykyään siihen jos ei kirjaudu... on kyllä omituiset sivut.

Tunnistaako teillä vauvat sanoja? Meillä tyttö tuntee ainaki sanat lamppu ja pusu:) Kun kysyy että missä lamppu, niin tyttö katsoo lamppuun päin. Ja kun sanoo että anna pusu niin antaa märän kuolasen pusun poskelle:)

Jotenki huraa että teillä muilla jo kontataan ja noustaan pystyyn kun meillä ei vieläkään ole neidillä oikein mitään kiinnostusta ryömimiseenkään.

Jaaha, neitokainen heräilee, pitänee mennä katsomaan.

Heippa taas pitkästä aikaa!

Johan on sivut muuttunut sitte viime käynnin. Mekin olemme palanneet taas reissusta kotiin ja onkin ihanaa olla kotona välistä. Menkatkin alkoivat sitten kun päästiin reissun päälle. Kaks viikkoa oltiin tien päällä ja aika meni äkkiä. Käytiin siskon tytön ristiäisissä ja voi että oli pikkuinen tyttö. Tai no oltiin heillä pe-ke, joten ehdittiin hyvin tehdä tuttavuutta Onnin pienen serkun kanssa. Porukalla käytiin sitten siskon, pienen tytön, miehen, Onnin ja äitini kanssa Tallinnassa pari päivää. Olihan sekin paikka muuttunut 10vuodessa kun oon siellä viimeksi käynyt. Juhannus vietettiin rauhallisesti kaverin luona tässä kodin lähellä ja mä tulinkin sitte ajoissa Onnin kanssa nukkumaan.

Koitin tuossa lueskella mitä on viime aikoina kirjoteltu, mutta eipä jäänyt nyt taas mitään mieleen niin koitan palata niihin vielä myöhemmin. Sen muistan, että monella on vauvat lähtenyt liikkeelle/noussut pystyyn, no ei meillä. Meillä ei ryömitä, ei kontata saatika sitten nousta pystyyn.

Mut nyt tuli mustikat pitkin vaatteita. Eli hommiin...
Myy

Hei vaan pitkästä aikaa! Kylläpä on tosiaan sivut muuttuneet, huonompaan suuntaan mielestäni.. :(
No, mutta.. nyt on sitten juhannukset juhlittu! Oltiin mökillä ja hyvin meni pojan kanssa, ja muutenkin oli mukavaa! Matkasängyssä poika nukkui, ja on muuten aika kätevä keksintö!

Poika on alkanut heräillä aamulla viiden/kuuden maissa, eikä meinaa millään nukahtaa uusiksi.. itse en jaksa millään herätä vielä tuolloin.. Olenkin ottanut viereen, kun omassa sängyssään kääntyy kokoajan mahalleen, ja sitten alkaa kitinä, ja saa kokoajan olla kääntämässä takaisin selälleen. Siinä vieressä sitten touhuilee aikansa, ja tänäänkin lopulta nukahti - olin kyllä itse tainnut nukahtaa jo aiemmin.. ja nukuttiinkin melkein yhteentoista! Ja vielä kun minun olisi pitänyt ehtiä kaupungille ennen miehen töihin menoa, niin kyllähän silloin poikakin nukkui.. höh. Muuten nukkuu yöt edelleen hyvin, levotonta hieman kyllä ajoittain nukkuminen, kun pitää alati kääntyä masulleen kesken unienkin. Eteenpäin ei poika vielä pääse, muta masullaan on lattialla aina ja kova on yritys.. Alhaalla töröttää kaksi hammasta, ja taitaa olla ylöskin tuloillaan.

Tuntuu, että minulta ei enää tule rintamaitoa niin paljon kuin aiemmin.. Kovasti kyllä yritän imettää vielä mahd. pitkään, kun korvikkeesta tulee aina hirmuiset pulautukset, muuten ei pulauttele enää ollenkaan, joskus röyhtäisyn yhteydessä tulee vähän ruokaa rinnuksille. Poika on tosi kova syömään, ja 1,5 pilttipurkillista menee kerralla, ja enemmänkin.. Ruoka siis maistuu! Nyt on kaikki viljat käyty läpi ja muutenkin syö tosi monipuolisesti. Eilen herkuteltiin mansikoilla, ekaa kertaa tänä kesänä! NAM!

Jep, taidanpa lähteä pakkailemaan, meillä on muutto edessä... ei kiva.. onneksi aikaa muuttaa koko ensi kuu, voi pikkuhiljaa viedä tavaroita. Ja tämä, mihin nyt muutamme, on vielä väliaikainen koti, omakotitalon rakentaminen edessä. Eli ei edes jää muuttaminen tähän...

Heipat täältäkin!
Mies lähti tytön kans kaupungille niin ehtii vähän kirjoitellakin!

Meillä tyttö nousee jo seisomaan tukea vasten! Kauhee kiire sillä taitaa olla. Ei kyllä vielä tarttis kävelemään alkaa, mutta tyttö on vissiin tullut äitiinsä kun mäkin oon alkanut käveleen 9kk. On kyllä vaarallisen näköistä, mutta ihmeen hyvin tyttö kyllä suojelee itseään kun muksahtaa alas. Kun vaan ei sattuis mitään...
Konttaaminen taitaa jäädä väliin kokonaan, liikkuu ryömimällä ja välillä konttaa, mutta nopeempaa pääsee ryömimällä. Ja välillä pitää istahtaa katselemaan paikkoja!:) Tuo istuminenkin onnistuu jo ihan ilman tukea! Yölläkin tyttö unissaan nousee istumaan, joten saa käydä laittelemassa takaisin makuulle...
Siis ihan älyttömän nopeaa menee nyt tuo aika! Ekat kolme kuukautta tuntui, ettei millään mene eteenpäin ja nyt se ihan suorastaan lentää!Huh huijaa...
Tyttö on nyt jättänyt sen aamu 6 syönnin pois ja herää suoraan 8 jolloin syödään puuro. Ihan hyvä vain...
Miten pitkät syöntivälit teillä muilla on? Musta tuntuu, että koko ajan saa olla antamassa ruokaa, välit on noin 3 tuntia. Mutta aamupäivällä väliä ei tule kyllä kuin pari tuntia, kun puuro syödään 8 pintaan ja lounas pitäisi syödä ennen pitkiä päikkäreitä eli jo 10 aikaan..muuten jää jopa 2 ruokaa pois kokonaan...

Sirenia kyseli sanoista...meillä tyttö tunnistaa ainakin oman nimensä ja äitin. Enpä oo kyllä hoksannut muuta, täytyy vähän tarkkailla!:)

Jeps, jos tässä yrittäisi tehdä jotain rakentavaa...heh heh niin varmaan :)

Tuntuu kyllä tosiaan, että noilla pikkuisilla on kamala kiire ylöspäin... Meilläkin on noustu jonkun aikaa jaloilleen, on kylläkin jaloillaan ja pitää etunojassa kiinni ja tää touhu on varsin hauskaa, kun pitäisi kylpeä ammeessa! Tänään on taas pää kolissut niin, että itellä oikeen pahaa tekee... Suoraan tietenkin aina parketin kohdalle muksahtaa taaksepäin :( Nyt yrittää tasapainoilla polvien varassa seisaallaan ilman tukea.

Hassu seurata, kun poika tietää ettei johtoja saa repiä eikä cd-telinettä, uskoo kyllä ein, mutta tänäänkin heti aamulla, kun liikkeelle pääsi lattialle, piti mennä testaamaan jokos säännöt on muuttuneet ja eikun repimään johtoja ja siitä sitten cd-telinettä, kun kiellettiin. Lähinnä poikaa vain naurattaa, kun äiti yrittää totisena kieltää =)

En oo tajunnu edes seurata mitä sanoja ymmärtää... =) Kyllähän näinkin pienet ymmärtää paljon enemmän kuin osaa aavistaakaan =)

Meillä syödään kolmen tunnin välein myös, iltapuuro tulee vähän aiemmin n. 2,5 tuntia edellisestä ruuasta. Ylähampaista vihdoin ja viimein toinen pilkistää jo esiin. Kyllä niitä on huolella tehtykin!

Niin ja potalle ont ehty tänään aamulla kakka, ja kahden heräämisen jälkeen pissat =) Poitsun yöt on lyhentyneet, kun ei taas mene millään illalla nukkumaan, kun kymmeneltä ja heräilee kasin paikkeilla nykyään. Tänään on ollut ihan väsy ja nyt meni jo kolmansille unille (lyhyitä pätkiä, kun nukkuu).

Jospa tästä lähtisi ruuanlaittoon, kun olisi hetki aikaa =)

Lueskelin noita tekstejä lasten kehityksestä.Minäkin menin sitten vertailemaan vaikka meidän poika on tämän ketjun nuorin.Lohduttavaa että kuukauden vanhempiakin jotka ei vielä ryömi tai konttaa.
Se on vaan niin uskomatonta.Jokaikinen vieras joka meille tulee kysyy kysymykset joko ryömii tai konttaa sekä onko hampaita jo tullut.Ja kyllä noi mummotkii jaksaa siitä ryömimisestä toitottaa.Anoppikii aina selittää kuinka hän laittoi pojallee leluja kauemmaksi niin siite oli pakko ryömiä.Toistaa tuon varmaan joks kerta kun käy.
Viime yö nukuttiin 8.30 asti yhtäsoittoa.Se 6-7.30 aikoihin oleva syöttö jäi kokonaan pois.Ja vasta vähän ennen 9 syötiin puuroa.Eikä poika sillon 8.30 ruokaa itkenyt.On se hassu kun harvemmin ruokaa iha itkemällä pyytää.Saataa joskus vähän narista päiväsaikaan.
Joo,täytyy antaa vielä iltapalaa pojalle.Nukku 17-19.30 unet mikä on epänormaalia meidän pojalle.

Heissan, tosi pitkästä aikaa! Meillä ollut vähän ongelmia koneen kans niin ei oo päässy kirjotteleen mitään.

Meillä mennään pyörimällä huoneen päästä päähän ja jos jotain tavaraa tosissaan haluaa niin pystyy ryömimään eteenpäin, mutta muuten ei. Ja nyt hoksasi että selällä ollessaan voi jaloilla potkutella kivasti vauhtia. Ei puhettakaan konttauksesta, edelleen vaan pylly nousee. Istukaan ei ilman tukea, heti kun vähän yrittää laittaa lattialle istumaan niin pistää heti vastaan, mutta esim. sohvalla istuu ihan mielellään.

Ruokien kanssa on edelleen ongelmia. Pottu kokeilu tuotti tuloksia ja sitä nyt vältellään, koska aiheutti selvästi pahemmat huudot. paprika on myös myrkkyä vatsalle ja ihme että sitä onkin niin monissa lasten ruuissa. Olen joutunut nimittäin siirtymään 8 kk ruokiin, kun kaikissa 6 kk ruuissa on perunaa ja minun tekemät ruuat oksentaa pois. Joten meillä ei ole helppoa tämä ruokailu. Kaurakin jätetiin nyt pois ja sopivien ruokien listalla on nyt melkein kaikki hedelmät, ja kaksi erilaista kaupan ruokaa. Itse välttelen nyt ruista, tummaa suklaata ja valkosipulia, näiden olen ainakin huomannut tekevän oireita maidon välityksellä.

Ongelmana meillä on siis yöheräilyt joihin liitty kamalaa kipu huutoa ja rupsuttelua ja pahimmillaan 1 tunnin välein. Ollaan siis välillä oltu tosi väsyneitä, mutta jospa ne oikeat ruuat vielä löytyy. En usko että varsinaisesti on mistään allergiasta kyse, vaan ehkä suoliston kypsymättömyydestä ja herkkä vatsaisuudesta. Itselläkin on aika herkkä vatsa, joten hyvinkin tytöllä voi olla samaa ongelmaa.

Hampaita meillä ei edelleenkään ole yhtään... Jospa ne sieltä ilmestyy.

Tyttö ymmärtää ainakin sanonnat "otatko tittiä" "otatko vettä" ja "rasmus" meidän koiran nimi... Olen ollut vähän laiska opettamaan lamppuja ja kukkia, mutta jospa tässä vielä ehtii.

Juhannus vietettiin rauhallisesti miehen mummolassa tässä lähellä ja aikaisin tultiin kotiin. Minusta oli iahn mukavaa, mutta miestä tais vähän harmittaa kun ei päässyt mihinkään.

Tulipa nyt vielä mieleen että meillä tyttö ei tunnista omaa nimeään vielä, pitäisiköhän jo tunnistaa...

Mutta nyt taitaa elokuvat kutsua, täytyy yrittää kirjoitella taas jatkossa vähän useammin.

Syömisistä.. meilläkin poika syö n. 3 tunnin välein. Ajoittain jo tuntui että oli kokoajan nälkäinen, kunnes aloin suurentamaan kerta-annosta. 8- kuinenhan syö jo sen 2dl/ateria, tietysti lapsesta riippuen sekin. Poika on tosiaan aivan mahdoton syömään, ja vaikka olisi juuri syönyt ja näkee kun minä alan syömään, alkaa mahdoton kitinä.

Tänään huvitti, kun laitoin pojan sänkyyn, että kävisi nukkumaan, niin hetken kuluttua alkoi huoneesta kuulua naurua. Menin katsomaan, niin siellä oli mahallaan sängyssään ja nauroi koirallemme, joka oli sängyn vieressä.. muutenkin tykkää koirastamme tosi paljon ja aina kikattelee tälle. Hassua!

Huomenia!

Meillä myös tyttö syö 3 tunnin välein, joskus menee 2,5h. Riippuu miten paljon on edellisellä kerralla syönyt. Nykyään menee sellanen pieni pilttipurkillinen tai vähän vajaa. vähän aika sitten vielä söi vaan puoli purkillista. Ja maitoa menee n. 100 ml päälle.

Ostin eilen tytölle sellasen vauvakeinun mutta ei oo vielä päästy kokeileen kun on ollu vähän märkä ilma. Ulos siis ajattelin sen laittaa kun ei sisällä ole sellasta paikkaa mihin vois laittaa kiinni. Ulkona on valmiina jo sellaset koukut, on edellisillä asukkailla vissiin ollu kans keinu siinä:)

ks, meilläki anoppi neuvoo miten laittaa leluja kauemmas eikä usko kun sanon että tyttö vaan kurkottaa pari kertaa ja kun ei ylety niin ei yritäkään mitään. Tai sit vaihtoehtosesti ulisee niin kauan että joku antaa sille jonkun lelun käteen:/

Nokkamukinkin ostin eilen, pitäs alkaa vissiin harjotteleen sillä. Tosin ei meillä tyttö juo vettä ruokaillessa, hän vetää ruuat ensin ja sitten juo maidon. Lähinnä suuttuu jos alan kesken syömisen tyrkyttää vettä kun hän haluaa syödä;D

Niin piti vielä sanomani että kyllä tyttö tunnistaa nimensä ja varmaan paljon muitakin sanoja mutta noi lamppu ja pusu tuli niinkun selkeimmin esille:)

Nostellaanpa kun oltiin pudottu kauas...

Ollaan oltu tyären kans ulkona melkeen koko päivä, oli mukava ilma!

Teillä joillakin kuulostaa olevan tosi inhat anopit! Onneks itellä on ihan mukava, joka ei puutu. Mun vanhemmat on "pahempia", tai ei nekään pahoja ole, yrittävät vaan saada tytön konttaamaan nopeasti mm. "opettamalla", mut vauvat kyllä kehittyy ihan itse omaan tahtiinsa. Meillä on jäänyt tuo juttelu vähemmälle, ei tule vielä mitään tavuja ym. lähinnä vain kiljuu ja päristelee :) Kaikki aikanaan..

Meillä on kans käytössä tuo nokkamuki, itse asiassa ollut jo pari kuukautta ja tyttö osaa siitä jo juoda ihan hyvin. Tykkää siitä enemmän juoda kuin tuttipullosta! Maidon juonti on aina pienen taistelun takana, mutta minä sentään yleensä voitan! ;)

Jeps, täytyy mennä tytön perään!

Marraskuiset 2005 15.6.2006

23.9. Perhonen, 23v, esikoinen, Jorvi
poika, 2040 g ja 44 cm
5kk 7100 g ja 63,5cm
6kk 7600 g ja 65,8cm
7kk 8100 g ja 68cm
8kk 8600 g ja 70,5cm

21.10. Raisa, 29v, esikoinen, Kätilöopisto
tyttö, 2860 g ja 47 cm
5 kk 6 900 g ja 64 cm
6 kk 7 690 g ja 66 cm

26.10. Gilda, 40v, esikoinen, NKL
poika, 3 350 g ja 52 cm
5 kk 8 810 g ja 69 cm
6 kk 9 310 g ja 72 cm
8 kk 10 140 g ja 73 cm

26.10. Elovena, 25v, esikoinen, SSS
poika, 4130g ja 53 cm
5 kk 9 950 g ja 72 cm
6 kk 10 325 g ja 74,6 cm
8 kk 10 940 g ja 76,3 cm

7.11. Vilma, 26v, esikoinen, LKS
tyttö, 3440g ja 49cm
5 kk 6 680g ja 66,5cm
6 kk 7 230g ja 69,2cm

7.11. Tiikeri, 21v, esikoinen, HYS
tyttö, 2492g ja 49,5cm
5 kk 7160g ja 67.1cm
6 kk 7830g ja 68,5cm

8.11. Perunapelto, 29 v, esikoinen, NKL
poika, 3650g ja 50 cm
5 kk 7 440 g ja 65,1 cm

10.11. Pirpana, 31v, kakkonen, Porvoon sairaala
tyttö, 3920g ja 53cm
5 kk 7 200 g ja 65 cm
6 kk 7990 g ja 68 cm

11.11. Leenu, 26v, esikoinen, PHKS
poika, 4270g ja 52cm
5 kk 9000g ja 69 cm

12.11. Tuimaliini, 29 v, esikoinen, PKKS
tyttö, 3270 g ja 47 cm
4 kk 7000 g ja 63 cm

14.11. Tulppaani, 30v, esikoinen, Salon seudun sairaala
tyttö, 3520g, 51 cm
6kk 8290 g ja 69,7 cm

14.11. Memmi 26 v, esikoinen, KYS
poika 3540 g & 50 cm
4 kk 7,230 g & 65 cm

15.11. Mökö, 22v, esikoinen, EKKS
poika, 3480g ja 49cm
5 kk 7 015 g ja 64,5cm
6 kk 7 505 g ja 66cm

18.11. Suski, 22v, esikoinen, OYS
tyttö, 2850g ja 48 cm
5 kk 6850 g ja 63,5 cm
6 kk 7600 g ja 64,7 cm

19.11. Myy, 24v, esikoinen, OYS
poika, 4270g ja 53,5cm
5 kk 9 030 g ja 70 cm
6 KK 9900 g ja 72 cm

25.11. Sirenia, 28v, esikoinen, KHKS
tyttö, 3465g ja 50,5cm
5kk 6 820g ja 64cm
6kk 7 340g ja 65,5cm

26.11. Loora, 30v, esikoinen, NKL
poika, 4 070 g ja 52 cm
5kk 8 370 g ja 67.5 cm
6kk 9 290 g ja 70.5 cm

29.11. Vipe, 39v, kolmas, miehen eka, OYS
poika, 3255g ja 49 cm
5 kk 8240 g ja 65 cm
6 kk 8800 g ja 67 cm

12.12. KS, 29v, esikoinen, EKKS
poika, 4140 g ja 52 cm
5 kk 8110g ja 69 cm
6kk 8265g ja 70,5cm

Noniin, nyt on 8 kk neuvola ja lääkäri käyty ja tasaisesti poitsu kasvaa =) Tämä lääkäri oli sitä mieltä, ettei ihottuma, joka meillä nyt on vaivana olekaan sientä vaan ihan atooppista kuivuutta ja käski laittaa pelkkää kortisonia... hmmm... Yritin siinä sitten sanoa etten voi koko aikaa kortisonia viikko tolkulla tupata poitsun iholle, eipä saanu kunnon vastausta taaskaan. Eikä kuulemma testata mikä sitä ihottumaa nyt aiheuttaa, onko ruokavaliossa kuitenkin joku joka vaivaa. Taidanpa marssia lasten ihotautilääkärille ja selvittää asian kertaheitolla. Tai sitten mietin turhia ja sitä ihottumaa sitten aina vaan välillä on...

Kiva, kun taas välillä paistaa aurinko, mutta saisi pysyä tuo lämpö reilussa parissakymmenessä, se riittää... Meillä on vauvakerhokin tänään jo puoli yhdeltä, joten melkeinpä saa taas heti kohta lähteä, kun poitsu herää ja syö!

Heippa vaan!

Taustalla olen juttuja vain lukenut enkä ole jaksanut kirjoitella. Tai no, ei ole oikeastaan mitä kirjoittaa. Meille ei kuulu mitään uutta, ja hyvä niin. Kaikki ok. Ryömitä ei, ei kontata eikä isuta tuettaa. Melkeinpä kaikilla (Sirenia ja Myy taitavat olla poikkeuksia) lapset jo liikkuvat. Lapset ovat niin yksilöllisiä. Tuttavani baby syntyi joulukuun puolessa välissä, ja konttaa menemään hullun lailla ja seisookin jo tämän tästä ja meillä opetellaan vasta ryömimisen alkeita:) Niin joo, eihän meillä ole vielä yhtään hammastakaan. Täytyy varmaan jo tekareita alkaa tilaamaan:)

Isot lapset reissaavat isällään ja tuttava perheeni välillä. Me muut pollistellaan kotona ja aika ajoittain kyllä tuntuu, että jotain voisi kehitellä, mutta sitten kun pitäisi lähteä esim. kaupunkiin, tulee armoton tunne: enpä jaksa. Toisaalta jos joskus viitsii lähteä jonnekkin, huomaa kuinka utelias ja kiinnostunut poika on uusista maisemista.

Hoitovapaata otin sitten vuoden loppuun. Tosi mukavaa. Päivähoitohakemuksen laitoin vetämään mutta kuullostipa siltä, että paikalliseen päiväkotiin taida mahtua. Voi pahvi! No, sittenpä sen näkee.

Meillä rytmi on mennyt aika sekaisin ja nukutaan päivisin miten sattuu. Onneksi yöt menee niinkuin pitääkin.

Hyvää viikonloppua ja nautitaanpa kesästä.

Olipas kiva kuulla vipestäkin pitkästä aikaa:) Ja mukava kuulla että teillä mennään suunnilleen samaa tahtia kun meilläkin, eli ei paljon liikuta. Tuntuu että kaikki muut menee jo täyttä päätä..

Hoitovapaalla minäkin olen vuoden loppuun, hoitopaikkahakemus tarvis kans laittaa menemään mutta en oikein tiedä kannattaako mun hakea kokopäivähoitoon vai osaviikkohoitoon. Kun mulla osa-aikatyö n.30h viikossa, joskus enemmän ja joskus taas vähemmän. Kun jos tuleekin paljon vähempi hoitopäiviä niin sit maksaa turhasta. Ja toisinpäin, joutuu sitten isovanhempia juoksuttaan jos tuleekin enemmän töitä ja lapsella olis vaan esim. 15 hoitopäivää kuukaudessa. Tiedä sitten mitä tekis... Ja mun työajatkin on tosi vaihtelevia, joskus voi olla vaikka 9h ja välillä 4h...

Kamalaan päänsärkyyn heräsin tänäaamuna eikä oo vieläkään menny pois särkylääkkeestä huolimatta. Varmaan nukuin jotenki pahassa asennossa et meni niska jumiin tai jtn..

Jokatapauksessa, aurinkoista viikonloppua kaikille:)

Yhteistyössä