Marraskuu 2005

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 13
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meilläkin eilen ekaa kertaa poika ryömi illalla.Nostaa takapuolta ja vetää kyynärpäiden varassa itseään eteenpäin.Myös konttausasentoon on noussut nyt muutamana viimepäivänä useammin kuin ennen.
Mutta ei näytä aina kiinnostusta riittävän ryömimiseen.Tänään on sitten ryöminyt kun on tarpeeksi ollut kiinostusta asiaan.Kuitenkin kehitystä tapahtuu.
"Puhetta" tulee jonkin verran.Lähinnä tavuja.Joskus jotkut ääntelyt ainakin kuulostavat ihan oikeilta sanoilta mutta eivät sitä kyllä ole varmastikkaan.Äiti ja mummo sanat olen ollut välillä kuulevinani.
Meillä ei ole edelleenkään syöttötuolia.Jostain se pitäisi nyt keksiä.Kun ei viitsisi uutta mennä kaupasta ostamaan kun voi saada tosi hyvän käytetynkin.Huuto netistä olen aika paljon saanut ostettua.Sieltä sain aivan uudet rattaatkin alle puolen hinnan.Istumista on harjoiteltu rattaissa,sylissä ja ihan lattialla.
Tosi jämäkästi poika seisoo.Joskus ihan hetken itsekseenkin.Tietysti sillä tavalla että joku on valmiina ottamaan kiinni.Sanoinkin tässä yksi päivä että jos poika vaikka lähtee suoraan kävelemään ja jättää ryömimiset ja kontaamiset väliin.Ja kovasti tykkää hyppiä.Kun toi meijän iskä saisi joskus sen hyppykiikun laitettua.
Käytiin tänään kahden tunnin lenkillä.Muuta hyödyllistä lapsenhoidon lisäksi en ole sitten tänään aikaan saanutkaan.Inhottaa välillä ku on niin saamaton olo.
Siinäpä sitä..........meijän kuulumiset...

Nyt on tänään tyttö ekan kerran lattialla edes yrittänyt ryömiä. Ihan pienen matkan päässä käsistä oli pallo ja sen luokse punnersi. No, luulenpa että menee silti vielä pitkä tovi ennenkun pääsee kunnolla yhtään mihinkään. Mutta jotain edistystä sentään:)

Olimme mökillä lähes neljä viikkoa yhteenmenoon. Tulimme kotiin maanantaina ja huomenna palaamme jälleen mökille.

Mökillä poika oppi ryömimään kovaa vauhtia - ennen hän meni vain pieniä matkoja samassa huoneessa, nyt hän ryntää huoneesta toiseen. Poika on oppinut menemään itse istumaan ja siitä takaisin ryömimisasentoon.Viikko sitten alkoi onnistua myös seisomaan nouseminen tukea vasten.

Maanantaina, kun tulimme kotiin, meni pari tuntia järjestellessä kotia siihen malliin, ettei poika tuhoa ihan kaikkea tai telo itseään koko ajan.

Pidimme unikoulua mökillä. Lopetin myös imettämisen. Viime yönä 2,5 viikkoa unikoulun aloittamisesta poika viimein nukkui elämänsä ensimmäisen kokonaisen yön heräämättä kertaakaan välissä (klo 21 - 7).

Hieno juttu Gilda, että alkaa teidänkin yöt sujumaan =) Toivottavasti jatkuu samaan malliin!

Mä täällä valvoskelen, kun ottaa päähän toi äijä nyt niiiin kovin, että oikeen mahasta sattuu! Voi perse, mutta osaa olla idiootti! Tekis mieli pakata kamat ja mennä mummilaan huomenna sillä aikaa, kun se on töissä, olkoot yksinänsä... En jaksa edes selittää... Osaa olla tosi ihana, mutta välillä niin itsekäs paska, että miettii miten ihmeessä ton kanssa on naimisiin päätynyt...

Onneks poitsu on ihana ja jaksaa pitää mut järjissäni =) On kyllä parasta mitä mun elämään on suotu =) Tänään loukkasi yläikenen (taas) ja pelästyin, että hampaaseenkin osui muttei onneksi mitään pahempaa sattunut. On niin reipaskin, kun on taas tälläkin viikolla reissattu ja huomennakin kiireinen päivä, on varmaan tottunut, että välillä ollaan paljon liikkeessä. Pitänee olla viikonloppu sitten rauhassa kotosalla.

Heh, tänään aamulla kävi kakkakatastrofi... Laitoin pojan potalle istumaan, ei halunnut siinä olla, joten karkasi matkoihinsa, kun en pakota siinä kökkimään... No, kun ehdin itse perässä olohuoneeseen, oli poitsu siellä hymy korvissa ja maalaili kakkalla ja pissalla pitkin olohuoneen parkettia! Oli varmaan puolen metrin alueen saanut sotkettua ja myös itsensä... Siis suihkun kautta alkoi meidän aamu! Kyllä se oli niin surkuhupaisaa, että oli naurussa pitelemistä =)

Jospa tästä lähtis valmistautumaan nukkumaan menoon...

Hienoa Gilda että teillä menee yöt noin hyvin:) meillä herätään edelleen pari-kolme kertaa yössä huutamaan tuttia.

Ja eilen tuo tyttö oppi ryömimään! Nyt menee keittiössä koko ajan hakemaan keittiöjakkaraa tason alla olevasta syvennyksestä ja raahaa sitä mukanaan:)

Eipä tällä kertaa kummempia, kylmiön korjaajaa odottelen, josko sen lopultakin sais kuntoon. Pari kuukautta ollut rikki.

Meillä nyt sitten allergiatestit takana ja kappas kappas ei löytynyt mitään... tosin totesivat sairaalassa, että atooppinen iho näyttäis pojalla olevan, eli nyt sitten ens viikolla ihotautilääkärille ja sitä rataa. Toisaalta hyvä, ettei ole allergioita, toisaalta taas toi atooppinen iho on kyllä aikamoinen riesa...meillä suvussa löytyy sitä mun äidiltä ja veljeltä...Poikaparan on nyt vaan opittava joka-aamuinen ja -iltainen pesu-&rasvausrumba ja toivon hartaasti ettei talvista tule poitsulle hankalia...

Muuten meillä menee mukavasti :) Poitsu ryömii ja touhottaa pitkin kämppää ja mölyää kokoajan... emmä, ämmä, äijä, eikä, ei, aiai, pappa jne kuuluu jo selkeesti, tosin eihän poika niillä mitään tarkoita, mutta selkeitä sanoja silti :D Uutena on nyt tullut murina... Pikkumies osaa jo vähän näyttää mitä haluaa: yks päivä kun touhusin jotain muuta tietäen, että ihan justiinsa juuri pitää poika syöttää, ni pikkumies ryömi kovan älämölön säestämänä syöttötuolin luo ja alko paukuttamaan ja huutamaan...pakkohan se oli mennä ruokaa antamaan, kun niin hienosti näytti, että NYT :D Omat lelut ei nykyään oikein kelpaa, vaan pakko ois saada leikkiä kengillä, sähköjohdoilla, tuoleilla jne jne ja kamala huuto kun kieltää :) Konttausasennossa herra on ottanut muutaman hassun askeleen ja kerran noussut ite polvilleen tukea vasten...aikuisen käsistä tukea ottaen punkee kyllä ittensä seisomaan, mutta mitään huonekaluja vasten ei vielä nouse (paitsi se kerta polvilleen :). Seisoessaan huojuu kuin mikäkin kännikala ja ei edelleenkään oikein tuetta istu. Kaitpa se selkä meilläkin vielä jämäköityy...

Jätin tänään hoitovapaahakemuksen, eli kotona ollaan nyt sit ainakin toukokuun loppuun. Mukavaa on, että voin jäädä, koska pojan kans voi alkaa kokoajan enenevässä määrin yhdessä touhuamaan muutakin, kuin pelkkiä vauvojen juttuja :D

Meillä on kans pidetty unikoulua. Eka ja neljäs yö meni tunnin nukutusessioksi, kun ei meinannut millään rauhoittua yöllä herätessään, tokana ja kolmantena yönä tyytyi tilkkaan vettä ja tuttiin ja viidentenä eli viimeyönä älähti kerran ja nukahti itse ennenkuin kerkesin ees yrittämään tuttia suuhun :) Toivottavasti tää tästä nyt menis ja sit vielä kun oppis ite nukkumaan...viime yönä sen älähdyksen jälkeen heräsin 30 min välein ihmettelemään, et eikö se nyt herääkään kunnolla...Yöuniaika on nyt noin 20.30-7.30 ja kaksia päikkäreitä yritetään. Luulen kyllä (eli toivon), että kunhan nukkuu yöt kunnolla läpeensä, niin aamun ekat päikkärit jää pois.

Jaahas, jos menis laittamaan päivällistä.

-loora ja poika-

Kyllä nyt on mieli kirkas, kun saatiin siivottua koko kämppä kunnolla!Tyttö oli sillä aikaa kummitätillä hoidossa kun miehen(!) kans siivottiin ja hyvin oli mennyt!

Meillä on neiti alkanut jutteleen enemmän kuin ennen. Hirvee älämölö koko ajan ja siinä samalla touhottaa menemään ympäri kämppää. Ja kaikki kielletty kyllä kiinnostaa kaikista eniten!Laatikot paukkuu ja niistä tavarat lentää. Täytys oikeesti hommata niitä lukkoja...no antaa tutkia paikkoja!
Ja päivittäin tulee uusia hassuja ilmeitä. Nyt on naaman mutristus ja kielen naksuttelu erittäin in! Ihana tyttö, oon kyllä ihan rakastunut! :)

Nukkuminenkin sujuu yöllä hyvin edelleen. Pitää ehkä pari kertaa käydä laittamassa takaisin makuulleen kun unissaan nousee seisomaan, mutta muuten tosi hyvin! Ja nyt on muutamana aamuna herännyt vasta lähempänä 9!(nukkumaan laittaa siis n.klo 21) Päiväunia on nyt nukkunut jonkun aikaa kahdet, ja yhteensä tulee vain korkeintaan 2 tuntia unta!Aika vähän, mutta eipä hänellä mitään hätääkään ole ja pääasia, että nukkuu yöllä!

Vielä tuosta hoitovapaasta, että tietääkö viisaammat että kun hakee hoitolisää niin mikä palkkakuitti siihen laitetaan itseltä? Siis kun oon ollu about puolitoista vuotta pois töistä niin sieltä viimeisin palkkakuitti vai sit tuosta vanheimpainrahasta kun eihän sitä muita tuloja ole... Äh, mä oon ihan käsi noiden Kelan hommien kans...

Jeps, nyt tyttö syö mun bikinejä, täytyy mennä!Moro!:)

Marraskuiset 2005

23.9. Perhonen, 23v, esikoinen, Jorvi
poika, 2040 g ja 44 cm
5kk 7100 g ja 63,5cm
6kk 7600 g ja 65,8cm
7kk 8100 g ja 68cm
8kk 8600 g ja 70,5cm

21.10. Raisa, 29v, esikoinen, Kätilöopisto
tyttö, 2860 g ja 47 cm
5 kk 6 900 g ja 64 cm
6 kk 7 690 g ja 66 cm
8 kk 8 570 g ja 69 cm

26.10. Gilda, 40v, esikoinen, NKL
poika, 3 350 g ja 52 cm
5 kk 8 810 g ja 69 cm
6 kk 9 310 g ja 72 cm
8 kk 10 140 g ja 73 cm

26.10. Elovena, 25v, esikoinen, SSS
poika, 4130g ja 53 cm
5 kk 9 950 g ja 72 cm
6 kk 10 325 g ja 74,6 cm
8 kk 10 940 g ja 76,3 cm

7.11. Vilma, 26v, esikoinen, LKS
tyttö, 3440g ja 49cm
5 kk 6 680g ja 66,5cm
6 kk 7 230g ja 69,2cm

7.11. Tiikeri, 21v, esikoinen, HYS
tyttö, 2492g ja 49,5cm
5 kk 7160g ja 67.1cm
6 kk 7830g ja 68,5cm
8 kk 9060g ja 72,5cm

8.11. Perunapelto, 29 v, esikoinen, NKL
poika, 3650g ja 50 cm
5 kk 7 440 g ja 65,1 cm

10.11. Pirpana, 32v, kakkonen, Porvoon sairaala
tyttö, 3920g ja 53cm
5 kk 7 200 g ja 65 cm
6 kk 7990 g ja 68 cm
8 kk 8690g ja 71cm

11.11. Leenu, 26v, esikoinen, PHKS
poika, 4270g ja 52cm
5 kk 9000g ja 69 cm

12.11. Tuimaliini, 29 v, esikoinen, PKKS
tyttö, 3270 g ja 47 cm
4 kk 7000 g ja 63 cm

14.11. Tulppaani, 30v, esikoinen, Salon seudun sairaala
tyttö, 3520g, 51 cm
6kk 8290 g ja 69,7 cm

14.11. Memmi 26 v, esikoinen, KYS
poika 3540 g & 50 cm
4 kk 7,230 g & 65 cm

15.11. Mökö, 22v, esikoinen, EKKS
poika, 3480g ja 49cm
5 kk 7 015 g ja 64,5cm
6 kk 7 505 g ja 66cm

18.11. Suski, 22v, esikoinen, OYS
tyttö, 2850g ja 48 cm
5 kk 6850 g ja 63,5 cm
6 kk 7600 g ja 64,7 cm

19.11. Myy, 24v, esikoinen, OYS
poika, 4270g ja 53,5cm
5 kk 9 030 g ja 70 cm
6 KK 9900 g ja 72 cm

25.11. Sirenia, 28v, esikoinen, KHKS
tyttö, 3465g ja 50,5cm
5kk 6 820g ja 64cm
6kk 7 340g ja 65,5cm
8kk 7 650g ja 67,5cm

26.11. Loora, 30v, esikoinen, NKL
poika, 4 070 g ja 52 cm
5kk 8 370 g ja 67.5 cm
6kk 9 290 g ja 70.5 cm

29.11. Vipe, 39v, kolmas, miehen eka, OYS
poika, 3255g ja 49 cm
5 kk 8240 g ja 65 cm
6 kk 8800 g ja 67 cm

12.12. KS, 29v, esikoinen, EKKS
poika, 4140 g ja 52 cm
5 kk 8110g ja 69 cm
6kk 8265g ja 70,5cm
Hips!
Toivottavasti nappasin nyt viimesimmän listan, johon päivittelin näitä mittoja. Ei meinaa sitten millään silmä tottua tähän uuteen ulkoasuun!
Meillä on nyt tullu tästä nukkumaan menosta ihan karmeeta rumbaa, pikkuneiti pitää nukuttaa syliin sekä päikkäreille että yökkäreille. Ei tuu enää mittään siitä, että laittas vaan sänkyyn tai heijais vaunuissa - ylös on päästävä oli kunto (lue:nukuttas ihan kybällä) mikä tahansa... Blääh! Ja useimmiten nukutushommat menee vielä uusiksi kun isosisko meuhkaa juurinukahtaneen hereille. Ei kiva!
Meikäläisellä oli kyllä viikolla ihan voittajaolo. Mies otti vanhemman likan matkaansa ja hilppasivat mökkeilemään minun isän mökille. No problemos, kun oltiin kahelleen vauvan kanssa kotosalla. Naatiskeltiin oikeen ja käytiin hiukka pyörii Porvoossa vanhassa kaapunkissa ja kirppareilla - ei oo sitten ihan vähään aikaan tullu harrastettua, kun kahen kanssa se on aikas vaikeeta. Käytiin vaavin kanssakin möksällä, mutta ei viihdytty kun pari päivää. Tultiin sitten kotio tyttöjen kanssa ja ukko jäi vieläkin jeesimään isääni grillikatoksen rakennuksessa.
Jees, taidan hipsiä tästä telkkarin ääreen. Mukavaa lauantaiehtoon jatkoa marrasmammoille!

Yhteistyössä