Marraskuiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lucille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Min, kyselit tuntuuko kasvava kohtu. En tiedä erotanko tarkkaan kohdun "ääriä" mutta kyllä alavatsa on pömpöllään, omasta mielestäni näytän jo ihan raskaana olevalta naiselta! Ja tällä viikolla olen varmistunut sikiön liikkeistä, aiemminkin niitä tuntui, mutta nyt siis tuli varmuus. Ja mulla on istukka kuulemma etuseinämässä myös. Silti jo tuntuu. Eikä ne mulla kyllä ole mitään "perhosen siipien hipaisuja" vaan ihan kunnon myllerrystä(pientä potkusarjaa tai muljahdus), en toki ole joka päivä vielä tuntenut.
Vilkas Hän ainakin on, kun neuvolassa karkasi dopplerin alta koko ajan, kuultiin vain hetken verran sydänääniä ja taas liikkui... :) Tämänkertainen neuvolakäynti muutti asennettani neuvolaa kohtaan, oli tosi mukavaa ja kiireetöntä.

March 17 viikkoa

Heippati!
Täällä on sitten ollut jo pidemmän aikaa kamalaa alavatta kipua (alkuun sitä ajattelinkin ihan liitoskivuiks) eilen illalla tilanne vaan paheni, sattu jo ihan joka asennossa, ei auttanut vaikka olis maannu tai istunut vaan aina oli kova jomotus vattalla.
Tänään sitten neuvolaan soittelinkin ja pääsin heti tarkastettavaks, kuunneltiin sydänääniä ja hyvin kuuluivat ja kohtukin oli kasvanut ihan normaalisti, huomenna pitäs viedä sitten pissanäyte labraan, ettei johdu kipuilu vaan pissatulehduksesta.
Mutta oli neuvolan täti kyllä hna hyvillä mielin, sanoi, että tuskinpa ainakaan keskenmenoa enteilee, kun kipu yleensä alkaa/lisääntyy kun on jalkeilla pitkään ja sitten iltaa kohden olo on tukalampi, kun taas aamusta kun on saanut levätä, niin kipuja ei niin paljon olekkaan.
Käski nyt sitten ottamaan rauhallisesti, mutta eipä se kovin helppoa ole, kun olis kuiteskin tossa hoidettavana nuo isommat sisaruksetkin 3v ja 1v. joten menoa piisaa.
No mutta tarvii jättää kotihommista sitten vähemmälle, ettei ainakaan pahempaa enään tulis.
Taas tämmönen kovin omaa napaa kosketteleva viesti...

Semmosta piti vielä kysellä, että kun tossa oikein kunnolla hokasin että on tuon Min:in kanssa laskettuaika aikas lähekkäin ja vieläpä on sama synnärikin tiedossa, niin ihan uteliaisuuttani kyselisin, että tahtoisitkos paljastaa, että missä päin asustelet?
Tiedä vaikka oltais yhtä aikaa laitoksella.

piipiäinen 14+4

piipiäinen: me asutaan tampereella. Tosin toiveena olisi joskus oma talo, mutta täällä tampereella ne on niin kalliita. Pitäis sit ostaa vähän kauempaa. Toisaalta ois hyvä asua vielä täällä kun syntyy, koska asutaan ihan n. 15min matkan päästä sairaalasta. Missäs te asutte? Niin eihän sitä tie vaiks oltaiskin samaan aikaan:)

Mulla on kamala listeriapelkopaniikki iskeny. Tänään tuli vatsatauti ja nyt siis siitä saikulla. Päivystyksessä ne ei tutkinu mitään ja jäin iteksini panikoimaan onko tää listeria tai jotain. Oon syöny koulun ja työpaikan ruokaloissa ja ravintolassa muutaman kerran vahingossa kaikkee missä on listeriariski, esim pakasteherneitä, kiellettyjä juustoja, majoneesia jne.. Ja nyt sitten oli kauheet kouristelut mahassa, ja vähän lämpöä, ja huono olo ja ihana ripuli. Pystyyköhän sen listerian tutkimaan jollain verikokeella tms?

Torstaina on onneks neuvola missä voin sitten kysellä lisää tästä hommasta jos nyt pystyn sinne asti odottamaan. Nää hormoonitkin saa ihan sekasin, oon niin herkkä kaikesta nyt. Kaiken maailman pikkujutut saa itkemään ja hermostumaan. Tänään rapsuttelin meijän vanhaa koiraa ja mietin, että se kuolee joskus ja pillitin. Kamalaa. Aloin myös melkein itkeä siellä kun oottelin vuoroa päivystykseen (ja matkalla sinne tietysti itkin). Plööh. Pitääpä mennä nukkumaan jos aamulla heräis sitten paremmissa fiiliksissä..

itku-plussa 17+3

Heip.
Tänään ei oo onneks enää ollu mitään vatsatauteilua. Kai se listeria ois jatkanu oireiluaan.. tai oireet pahentunu. Huomenna neuvolaan ja kyselen tätiltä sitten kaikkea hölmöä :) Toivottavasti kuunnellaan sydänääniä. Sais alkaa ne potkut tuntumaan joka päivä niin tietäs että siellä elellään..

Toivottavasti piipiäisenkin kivut loppuu, kun ne on kyllä tosi inhottavia ja pelottavia.

plussa 17+4

Tänään oli sitten 3. neuvola ja kaikki oli kunnossa. Sydänäänet löytyivät jälleen heti ja syke oli 153. Liikkeitä ei ole vielä tuntunut, mutta kun istukka on etuseinässä niin ne eivät kuulemma välttämättä tunnu niin voimakkaina kun jos olisi takana. No toivottavasti kuitenkin jotain tuntuisi lähiviikkoina... vähän jo malttamattomana tässä odottelen. Rakenneultrakin on varattu ja se olisi 3.7. Sen jälkeen olisi tarkoitus mennä vielä sinne 4D-ultraan.

KM71 16+6

Pikaiset kuulumiset; nyt oon alkanut tuntemaan vauvan liikkeitä!!! Sellaista pientä kuplimista/kutitusta ja kunnon muljahtelujakin välillä. Ja käden kun laittaa vatsan päälle, siellä tuntuu välillä vaimeaa liikettä, ihan mahtavaa:) Tuntuu, että liikkeitä ei havaitse ollenkaan kun itse on menossa, mutta sitten kun vähän levähtää tai on paikoillaan jonkin aikaa, alkaa jotain taas tuntumaan. Hyvin pienimuotoistahan tuo liikehdintä kaiken kaikkiaan vielä on, mutta kaipa se koko ajan lisääntyy ja voimistuu:)

Vatsa on nyt mukavasti ponnahtanut esille ja muutaman viikon päästä se on
tod.näköisesti jo oikein selvä vauvamaha, eikä mikään kaljamaha enää;) Yksi aamu naureskeltiin sängyssä juuri heränneenä tälle mahalle, kun se oli oikeen kunnolla"valahtanut" toiselle sivulle. Olin siis nukkunut sillä kyljellä. Sitten kun vaihdoin toiselle kyljelle, se liukui takaisin keskelle. Hassua:)

Ensi viikolla on rakenneultra. Jännittää aika lailla, kun sitä vieläkin miettii kaikenlaista.. nyt kun tieto raskaudesta on levinnyt jo joka taholle, niin sitä ei ole sillä tavalla turvassa kyselyiltäkään enää. Onneksi mies tulee mukaan henkiseksi tueksi. Niin, meilläkin on edessä se isyyden tunnustaminen, siellä tädit kuulemma kyselee aika intiimejäkin kysymyksiä, hih!

Oikeen mukavaa (ja toivottavasti aurinkoista) viikonloppua kaikille:)

Jen 18+4

Ihanaa kun joillakin liikkeet jo tuntuu niin selvästi! Mulla on siihen vielä matkaa, mutta äkkiä nämä viikot menee! Paha olo alkaa olemaan takanapäin. Nyt on syönnin jälkeen vaan sellainen tosi pinkeä olo, syön varmaan liikaa kerralla... Tulee vaan syötyä nyt hyvin kun ruoka taas maistuu. :) Päänsärkyä on edelleen ollut, viimeksi lauantaista tiistaihin. Onneksi nyt on pari päivää taas ollut ihan kivutonta aikaa. Huomenna menen hierojalle, josko siitä olisi apua näihin jumiutuviin hartioihin.

Maha pömpöttää, mutta työkaverit eivät ole vielä sanoneet mitään (siis ne jotka eivät asiasta tiedä). Ajattelevat varmaan että mä olen vaan lihonnut. Äh. Farkut alkaa tuntumaan epämukavilta, ja olenkin käyttänyt tällä viikolla lähinnä löysempiä kangashousuja. Pitäis varmaan ekat äitiyshousut pian ostaa, mutta en ole vielä rohjennut sellaisia testailemaan... Mulla on viikon päästä seuraava neuvola missä kuunnellaan sydänääniä. Josko sen jälkeen uskaltautuisi kauppaan mammaosastolle! Jos kaikki on hyvin siis. Uskon ja toivon kyllä niin olevan.

Me ollaan naimisissa, joten isyyden tunnustamista ei tarvitse tehdä. Mun sisko on sen kyllä käynyt läpi, mutta sanoi ettei heiltä kyselty juuri mitään. Ei ainakaan mitään kovin intiimiä. Riippuu siis varmaan ihmisestäkin että millaisia kysymyksiä siellä kysellään ja kuinka tarkkaan tentataan.

Aurinkoa ja lämpimiä päiviä kaikille!

Lillis 14+6 (huomenna 15 jo!)

Niin, siis tarkoitin tossa isyydentunnustamisjutussa, että riippuu varmaan siitä viranomaisesta että kuinka tarkkaan se kyselee. (Enkä siis sitä, että se riippuu sen lapsen vanhempien pärstäkertoimesta...) :D

Mun mielestä meillä ei ollut mitään pahoja kysymyksiä. Se täti katsoi raskauskiekosta, koska oli mahdollinen hedelmöityshetki ja kysyi et oliko mies ainoa. Ja sitten kysyi mieheltä et tunnustaako isyyden. Nimet alle ja juttu oli sillä ohi. Onneksi nyt tällä kertaa ei tarvi tehdä semmoista. Käytiin maanantaina siskon pojan synttäreillä ja saatiin sieltä nuha. Tytöltä en mitannut kuumetta, mutta itselläni oli hieman. Toivottavasti ei nouse mitenkään korkealle, en yleensä saa helposti korkeata kuumetta. Kuinka tarkkoja ootte olleet syömisten takia? Tuli syötyä pakattua kirjolohta, en sit tie oisko sitä ollenkaan saanut syödä, turha sitä on miettiä. Kiva, että tuntuu jo liikkeitä:) Taidan mennä nukkumaan kun on ihan kuumeinen olo.. Aurinkoisia päiviä kaikille:)

rv 15+1

Huomenta!
Neuvolassa oli kivaa (eilen). Kuunneltiin sydänääniäkin ja pulssi oli enää 140 ja mönkijäinen potki sitä laitetta reippaasti. Afp-kokeen down todennäköisyys oli 1/22000, eli ei päästy tarkempaan seurantaan. Seuraavalla kerralla neuvolassa täytelläänki jo niitä äitiysavustus ym lappusia. Aika menee kauheen nopeesti. Nyt pitäs varata aika sinne rakenneultraan, mut en tiiä mihin noista menis. Kai ne on suunnilleen samanhintasia ja muutenki samantasosia. Äsken oli kauhee myllerrys masussa, kun makailin käsi mahan päällä, joko mönkijäinen tai banaani siellä heitti volttia. Kerrottiin eilen sitten miehen perheelle vauvasta ja ne oli ihan iloisia. Vielä pitäis omille vanhemmille kertoa, mutta se jännittää enemmän.
Joo meilläkin on se isyyden tunnustaminen sit eessä. Hassua että siellä pitää käydä antamassa lausuntojaan, kun mekin ollaan oltu jo yli 5 vuotta yhdessä sillon ja asusteltu avoliitossa yli 3 vuotta.

Iloista odotusta kaikille masuille!

plussa 17+6

Moikka!

Satunnaisia liikkeitä tuntuu myös täällä! Muuten olo on aika odottava, hmm.. masu kovasti pullottaa, miksköhän se maha tosiaan alkaa jo tosta rintojen alapuolelta kun kerran kohtu on edelleen navan alapuolella... lieneekö turvotusta vai mitä.
Tuntuu että maha on jo nyt enemmän levähtänyt sivuille kun ekaa odottaessa, sillon olikin ihan selkee poikamaha kun takaapäin mahaa ei näkynyt ollenkaan. Nyt näyttää sellaselta turvonneelta teini-jenkkakahva-mahalta... ällöö...

Ens viikolla ois taas neuvola. Koskas se keskiraskauden lääkärikäynti olikaan, muistaako joku?

Pikkasen himottais päästä siiderille näin kesäkuumalla, varsinkin mökille kun mennään ni ois niiin kivaa istahtaa laiturille ja juoda siideri, mut ei... Oon kyllä sillä linjalla etten ota huikkaakaan raskauden aikana enkä polta tupakkaa ollenkaan vaikka sitäkin tuli ennen maisteltua just siiderin kanssa. Ens kesänä sitten=)

Nautitaan ihanan aurinkoisesta säästä ja onpas kivaa kun ei tarvi bikinikunnosta tänä kesänä huolehtia, antaa vaan masun pullottaa=)

Lness ja rane rv 17?

Heips taas!

Kovin on hiljaista täällä, kaikki varmaan nauttivat kesästä=)

Tänään oli neuvola, kaikki hyvin. Tuli taas vähäks aikaa helpotus kun kuuli sydänäänet, 140 oli syke niinku viimekski. Hb oli laskenu 123:n, ei kuitenkaan vielä rautaa oo pakko ottaa... Mitäs muita oireita tosta alhaisesta hemoglobiinista voi tulla paitsi väsymys?
Painoa on tullu 2,5 kiloa tähän mennessä, ok lienee sekin.

Että tämmöstä omaa napaa vaihteeks=)
Ens viikolla mulla on ultra, multa löyty myooma kohdusta talvella ja sitä on seurailtu, tosin viimeks ei koko myoomaa enää ollutkaan, saas nähdä miten nyt käy.
Jospa siinä samalla sitten vauvaakin pääsis "moikkaamaan".

Kirjotelkaahan kuulumisia!

Lness ja rane 16+5

Huh huh hellettä...
Juu, kesä se on nyt sitten tullut ja tää mamma nyt jo tuskailee tän kuumuuden kanssa.
Että mitähän se tulee tässä loppukesästä oleenkaan.
Täällä edelleen jatkunt nuo kivut alavattalla, on enemmänkin nt siirtyny silleen molemmille puolille, kylkee kohden, eli ovat kokolailla varmuudella noita kohdun kannatinlihas kipuja. Pissanäytteetkin otettiin ja tulokset oli puhtaat, eli ei ainakaan pissatulehduksesta johtunu.
Seuraava neuvola on vasta ens viikolla tiistaina, eli sitä saa vielä odotella hetken ajan ennen kun pääsee kuulemaan sydänääniä.
Ilman noita kipuja ja tätä kamalaa hellettä olo olisi ihan mukava, on meinaan pahoinvointikin jo hävinnyt kokolailla kokonaan, jotkut ruoat kyllä edelleen etoo, mutta kun niitä välttää, niin ei oksetusta tuu.
Lness tossa juur sanokin että menee omaa napaa läheltä vaan kaikki jutut, mutta sitähän tämä nyt on ja mun mielestä saa ollakin, on kiva kun toisetkin kirjottelee ihan suoraan, että mitä kuuluu ja miltä odotus tuntuu.

Mutta siis juu, näinpä pääsin minäkin hiukan taas avautuun ihan vaan omista asioistani...kiitos siitä teille jotka niitä jaksatte lukea.

piipiäinen 15+5

Hiljasta tosiaan on ollut. Itekki käyn kyllä lähes joka päivä lukemassa muiden kuulumisia, mutta meneillään on sellanen kausi, ettei oo paljoo kerrottavaa. Toisaalta on ihan ahdistavaa, kun kaikki pahoinvoinnit ja päänsäryt ja muut on loppunu mut ei kuitenkaan tunnu kunnolla ainakaan mitään liikettä, maha ei kasva hirveetä vauhtia ja tuntuu vähän niinku aika ois pysähtyny. Maanantaina ois jo rakenneultra ja ehkä sitten tulee taas paremmalle tuulelle ku näkee ja kuulee pienoisen ja saa taas tosissaan huomata että siellä se eloisana köllöttelee.. ja sitten ehkä pääsis neuvolaankin pitkästä aikaa kyselemään ja utelemaan mieleen nousseita juttuja..

Ollaan miehen kanssa jo kovasti mietitty nimiä, ja luulen että molemmille sukupuolille ois nyt löytynyt mieluisat.. Tietenki ne ehtii vaihtua varmaan vielä pariin otteeseen, mutta on mukava jo suunnitella kaikenlaista.. Suunnitelmat on silti vieläki aika ajatuksen asteella ja ei olla ite vielä uskallettu ostamaan pienokaiselle mitään, ettei se vaan tois huonoa onnea ja toisaalta ollaan kyllä myös ooteltu että sais tuon sukupuolen selville niin tietäs edes vähän millaista hankkia.. Ehkäpä jo maanantaina saa tietää.. Kyllä jännittää!!

Kuulumiset rakenneultrasta; Kaikki näytti olevan kunnossa, kasvu vastasi viikkoja, sydän, aivot ja muut elimet näytti miltä pitikin eli kaikin puolin on nyt helpottunut olo:) Mittojen perusteella hän oli enää 2 päivää laskettua aikaa vanhempi (ennen 4pv.) joten voisin alkaa taas laskemaan rv:t lasketun ajan mukaan.

Tulihan se tippa taas linssiin siellä...nähdä tuo pikku otus niin eläväisenä ja liikkuvaisena, kasvanutkin oli reilusti viime kerrasta. Siellä se ojenteli käsiään ja jumppasi pikku jalkojaan, oikein oli sulavat liikkeet kuulemma, hih! Kovasti yritin kurkkia, josko merkkejä sukupuolesta löytyisi, ja luulinkin useaan otteeseen napanuoraa joksikin muuksi..mutta eipä sitä kyllä osannut sanoa. Istukka on kiinnittynyt etuseinämään, joten liikkeet eivät välttämättä tunnu vielä niin hyvin, kuin jos se olisi takana. Tai näin kätilö ainakin sanoi. Mutta kyllä sieltä liikehdintää jo tuntuu:)

Yksi perheellinen tuttuni oli sitä mieltä, että rakenneultrasta saatujen kuvien perusteella sikiön kasvojen profiili on jo silloin täsmälleen sama kuin lapsen synnyttyä. Sain taas läjän kuvia (peräti 8kpl) mukaan ja niissä on pari tosi tarkkaa kuvaa juuri tuosta profiilista. Ja täytyy sanoa, että kovasti muistuttaa isäänsä;)

Mulla oli myös aika epätodellinen olo ennen tuota rakenneultraa. Kun kaikki pahoinvoinnit ym. raskausoireet oli loppunut, eikä vatsasta tuntunut vielä selkeitä liikkeitä, sitä alkoi epäilemään että onko sitä raskaana ollenkaan.. Kyllä sitä tarvitsee saada varmistuksen toisen olemassaolosta aina aika ajoin, koska onhan se mielessä kuitenkin lähes kokoajan. Onneksi sikiön liikkeet kuitenkin voimistuu jatkuvasti, eikä sillä tavalla tarvitse olla "riippuvainen" ultrista ja neuvoloista enää.

Lness: kyselit alhaisesta hemoglobiilista, mulla oli alhaisimmillaan lukemat 111, ja väsymyksen lisäksi oireilin huimauksesta ja olin tosi kalpea. Onneksi olo on nyt parempi rautalääkityksen takia ja siitä, että liha on alkanut taas maistumaan.

Varasin juuri ajan 4 D:hen, olen rv 22 silloin, ja sanoivat, että se on kuulemma hyvä ajankohta tuohon ultraan. Aika jännää..

Mukavaa tulevaa viikonloppua kaikille!!!:)

Jen 19+0

Musta on ainakin tosi kiva lukea teidän kuulumisia, voi vähän verrata omiin kokemuksiin jne. Eli omaa napaa vaan kaikilta tänne! Mäkin keskityn taas itseeni ja vatsanseutuuni tässä kirjoituksessa... ;)

Mullakin oli tänään neuvola. Sain kuulla sydänäänet ihan ekaa kertaa! Pieni itku siinä oli pakko päästää... ;) Syke oli jotain 140 ja 150 välillä. Ens kerralla täytyy miehen päästä mukaan kuulemaan ääniä. Se on tosin vasta heinäkuun puolivälissä. Sitä ennen on rakenneultrakin, 4 viikon päästä.

Mulla oli hemoglobiini 120, mutta terveydenhoitaja sanoi etteivät he huolestu ennen kuin menee alle 110. Väsyttänyt mua kyllä on, mutta toisaalta oon kyllä piristynytkin tässä parin viime viikon aikana, kun pahoinvointi on mennyt pois. Verenpaine oli alhainen, 116/58. Voiskohan sillä olla yhteyttä mun pää- ja niskasärkyyn? Jotain sellaista se terveydenhoitaja mietti... Tänäänkin taas on särkenyt. :( Sain soittoajan lääkärille, täytyy kysellä vähän vielä särkylääkkeiden käytöstä raskauden aikana ym.

Ihanaa kun sai taas varmistuksen että masussa on elämää. Maha on kyllä kasvanut viimeisen kahden viikon aikana ihan selvästi. Housut alkaa olemaan kireitä. Kokeilin tänään yksiä mammafarkkuja, mutta ne taas tuntui vielä vähän löysiltä (siis se trikoo-osa siinä vyötäröllä). Mitäs sitä tässä välissä oikein jalkaansa pistäis?? Ei viittis töissäkään kulkea ihan missä tahansa lökäpöksyissä.

Mä en nyt tiedä miten noita viikkoja merkkais. Jos menis sitten ihan lasketun ajan mukaan, kun terveydenhoitajakin tuntuu sen mukaan menevän. Eli ultran mukaan vauva olis 3 päivää pienempi kuin noitten viikkojen...

Ihanaa ja aurinkoista loppuviikkoa!! :)

Lillis 16+2

Täällä sunnuntaiaamun aikainen herääjä. Oli ihan kauhea päänsärky yöllä, eikä mennyt ohi koko yönä eli aamulla katsoin parhaaksi nousta ylös aikaisin ja ottaa lääkettä ja nyt tuntuu kyllä hepottavan, onneksi! Olisi pitänyt ottaa lääke jo yöllä, mutta...

Meillä oli viime viikolla neuvola, jossa oli kaikki ihan ok! Sijainen oli ihan asiansa osaava ja mukava ihminen, vaikka minusta olisinkin kivempi käydä aina sen oman kätilön luona. Ens kerrrallakin on vielä tuo sijainen. Siellä sitten vissii jo katsellaan niitä kelan papereita?!

Juhannusviikon tiistaina olis sitten se ultra, kivaa! Ei enää kuin vähän yli viikko! Tosin onhan tuolla neuvolassa kuullut ne sydänäänet moneen kertaan, mutta on silti kiva nähdäkin, että siellä masussa on kaikki hyvin. Masu on kyllä kasvanut, mutta liikkeitä tuntuu vieläkin kovin harvakseltaan, niin ei saa jatkuvaa varmistusta, että masussa on kaikki hyvin! Mulla tämä epävarmuus ei ole vieläkään helllittänyt, pääsenköhän siitä eroon ollenkaan tämän raskauden aikana?!

Aika menee kesästä nauttien perheen kanssa, ihania ilmoja täällä päin ainakin ollut! Hassua, kun toisaalta toivoo, että aika menisi nopeasti, mutta toisaalta muistan kuinka esikoisen raskauden jälkeen tuli kuitenkin ikävä sitä masua ja odotusaikaa, ehkä olisi nyt syytä nauttia odotuksesta!

Lucille 19+3

Satunnaisesti päänsärkyä täälläkin. Rakenneultraa odotan myös, että pääsisi taas näkemään onko kaikki kunnossa kun oireita ei tosiaan hirveästi ole ja liikkeitäkään ei vielä tunnu. Istukka kun on etuseinässä niin saa ehkä vielä hetken niitä liikkeitä odotella. Kyllä maha selkeästi sivuprofiilista näkyy, mutta kuten Lucillekin sanoi niin minustakin tuntuu ettei tästä epävarmuudesta pääse eroon koko raskauden aikana vaan koko ajan on pelko persuksessa, että onko kaikki hyvin. On tullut vielä luettua muiden ikäviäkin uutisia niin rupeaa itseäkin mietityttämään moni asia. Olisikin NIIN mukavaa kun alkaisi liikkeet tuntumaan, että voisi edes niitä kuulostella ja saada tuntua, että kaikki on hyvin. Kyllähän mahassa välillä nippailee yms. ,mutta ne taitavat vaan olla niitä liitoskipuja.

Aurinkoisin terveisin KM71 18+2

heipä hei! ei oo tullu aikoihin kirjoitettua mitään kuulumisia, vaikka päivittäin kuitenkin käyn täällä lukemassa.. Olo on hyvä, mutta kyllä kuumuus ahdistaa. varsinkin töissä. saas nähä millasta on sitten loppukesästä kun maha on aika paljon isompi...?mun mahasta puheen ollen, se on sen verran iso, että äitiyshousut vain käy tai sit jotkut kevyet hameet, jotka jää reippaasti mahan alle.
päänsärkyä on ollu aika usein.välillä otan paratabsia, välillä lepään ja se menee vain silläkin ohi. nivusissa on ollu outoja viiltelyjä jo reilu viikon ajan. kuuluu kai asiaan. kyllä on ihanaa kun saa jo tuntea niitä pieniä liikkeitä melkein päivittäin. niitä jotenkin vain odottaa koko päivän!! välillä sitä huomaa et elämä pyörii nykyään suurimmaksi osaksi oman navan ympärillä. ajatukset on lähestulkoon koko ajan vauvassa.on tää vaan niin ihanaa ja jännää aikaa. vielä 3 viikkoa niin sitten pääseekin jo ultraan! hauskaa sunnuntaita kaikille!
Natalie07 17+5

Tänään oli rakenneultra! Ihanaa.. Siellä se pikkuruinen pyöri ja huitoi kamalasti. Kaikki oli hyvin ja koko vastasi sitä laskettua aikaa, joka muuten on 16.11, eli päivää aiemmin mitä joskus aikaa sitten olin tuonne listaan merkannut. Täti oli oikeen mukava ja antoi kolme kuvaa mukaan. Totesi vielä että on niin vilkas yksilö että varmasti tunnen kunnolla liikkeet viikon sisällä.. Niin ja tietenki kysyttiin sit vielä sukupuoltakin, niin aika varmanlaisesti tyttö olis tulossa! Itellä ei ollut vielä mitään aavistusta kumpi vois tulla, mutta tää on oikeen kiva yllätys. Toisaalta taas enon vaimolle sanottiin kolmessa ultrassa että tyttö tulee ja silti oli poika, joten vähän varauksella suhtaudutaan eikä nyt rynnätä mitään vaaleenpunasta osteleen.. :) Mutta nyt on kiire joten mukavaa viikonalkua kaikille!

Tuli vaan mieleen, että ootteko ostellu jo vauvanvaatteita? Itellä tekis kyllä vähän mieli ostaa ja varsinkin kun juhannuksen jälkeen alkaa alet niin olis kiva jo jotain kattoo... ,mutta sitten toisaalta miettii että uskaltaako niitä jo ostella vai onko vielä parempi odottaa. Eli mites teillä muilla?

Onnea vaan Nepulle tulevasta tytöstä!onneksi kaikki oli hyvin. ootko muuten tuntenu pitkään jo liikkeet? meillä on niin lähekkäin LA, mulla 14.11. oon jo 2 viikkoo tuntenu pieniä liikkeitä. tuntuvat jo mahan läpi kun oikein rauhassa makaa! aivan ihanaa! odotan rakenneultraa ku kuuta nousevaa!
KM71, mä ainakin oon pieniä juttuja ostanu vauvalle. esim bodeja ja puolpotkareita yms. perusvaatetta. tosin niitä olin jo ostanu reilu vuosi sitten. ku ajattelin, et kun jotain tosi kivaa näkee, ne silloin pitää ostaa, koska myöhemmin ei niit välttämättä oo enää. ja sitte oon jotain tossuja ostanu. värit on lähinnä ruskeeta ja beigee. aattelin et jos jotain tapahtuis, ni tuskin niitä turhaan silti oon ostanu. niitä vauvoja kuitenkin syntyy lähipiirissäkin... enkä halua ajatella edes pahinta. oon ajatellu et hyvä olla kaikki kamat valmiina ajoissa, kun eihän sitä ikinä tiedä vaikka vauva syntys paljonkin liian aikasin tai omassa kunnossa tapahtuis jotain.. miestä ny en laskis yksin mitään ostelemaan.. ;) mut nää on vain mun ajatuksia.
nyt nukkumaan,et jaksaa huomenna töihin! onko teillä muuten ollu "työväsymystä"? itteä ei huvittas työt ollenkaan ja oon usein tosi väsyny töissä...

natalie07 rv 17+6