MAALISMASUKIT 2007

Hei kaikille :wave: oon ollu viikonlopun pois niin vähän pihalla jutuista..anoppilassa käytiin ja eilen illasta tultiin kotio

Nennalle ensin iso :hug: ikävää, että siinä nyt noin kävi :'( minä tossa mielessäni pohdin, että ei sulla menkat varmaan ois muuten alkanutkaan viel kun kuitenkin imetät, että aika selkee toi juttu jos vuodot runsaitakin vielä :/ Ite oon saman kerran kokenu, että plussa tuli testiin ja aika pian siitä alkoikin runsas ja kivulias vuoto..itse sain sen seurauksena viel tulehduksen, joka taas aiheutti sen, ettei uusi raskaus alkanutkaan ennen kuin se hoidettiin pois, joten suosittelen papassa käyntiä kuitenkin sitten kun vuoto loppuu...jaksamista sinne :hug:

Synnevi kyseli vihteelle menosta, niin kerran ollaan ukon kaa oltu, mutta se loppu aika lyhyeen kun ukko otti vähän liikaa...olin sitte itte ihan viel siinä kunnossa, että yöllä syötin Nuutin pullosta.

Meillä tehdään vissiin ekaa hammasta...on poika ollu niin kärttynen pari päivää ja äitee on kärttynen kun selkä taas meni huonommaks kävelyn ja kroketin peluun jälkeen :kieh: meinaa taas jalat lähtee alta :/

mutta nyt kuuluu parvekkeelta taas huutoa joten :wave:
 
Maanantaita!
Onnistusin sitten säheltää, kirjottelin pitkät pätkät ja ne katos jonnekkin, ei pitäis yrittää tehdä kahta asiaa yhtäaikaa :headwall:

Nennalle pahoittelut :hug:

Ja kiitokset kun vielä otatte uusia mukaan :)

No niin, nyt mamia sitten jo kutsutaan, joten täytyy rientää.
Niin ja se syntymäpäivä jäi edellisestä viestistä, 23.3 syntyi meijän tyttö ja Suvi hän on nimeltään.

Mukavaa viikkoa kaikille! :wave:
 
tiipeli
Nennalle pahoittelut.

Synnevi: mä oon ollu jo viihteellä, Sataman yössä. Elvis oli kotona mun pikkuveljen seurassa ja oli nukkunu lähes koko ajan. Hyvin oli mennyt heillä, meillä ei niinkään kun erehdyttiin lyöttäytymään mun isoveljen seuraan ja sehän oli niin kännissä ettei päässy mihinkään sisään. Eli staman jälkeen käytiin keskustassa vain syömässä ja lampsittiin kotiin. Mutta ihan mukavaa oli vaikken ollut ajatellutkaan vielä viihteelle lähtöä pitkään aikaan.

Huomenna on mun pienen esikoisen 2v synttärit! Kui se voi olla jo niin vanha?? :eek: Aurinkoinen keli olisi toiveissa.

Elvis meinaa hermostua kun ei saa tungettua koko rätti suuhunsa.... :eek: :)

Heipat! :wave:
 
Nennalle :hug:

Me oltiin eilen Alahärmässä Powerparkissa, Ronjakin pääsi iskän kanssa karuselliin ;) . Oli kyllä aivan ihana päivä, mulla tosin meinasi hartiat kärventyä.. Ronja nukkui monta tuntia, heräsi välillä katselemaan menoa, välillä rintarepusta, välillä vaunuista. Tosi onnistunut reissu ja kaikille jäi valtavan ihanat muistot! Tuo 7v esikkoni tuntuu olevan oikea hurjapää, vaatimalla vaati päästä Cobraan eli siihen vuoristorata-tyyppiseen missä mennään hurrrrrrrjaaaaa vauhtia millon etuperin ja millon takaperin, päät alaspäin ja siis omasta mielestäni olikin ehkä paras laite missä oon ikinä käynny. Olin varma että neiti saa kauheet traumat eikä halua enää ikinä mihinkään laitteeseen, mutta kas kummaa, se oli hänenkin mielestään "aivan ihana"!!!!

Viihteelle menemisestä täällä kyseltiin. KYLLÄ, aion mennä vielä tän kesän aikana terassille ja istua siellä kuin tatti valomerkkiin asti!! Mummu on jo lupautunut lastenvahdiksi, sanoi ettei mun todella tartte huolehtia, hän kyllä jaksaa kantaa Ronjaa vaikka koko yön sylissään jos ei muuten rauhoitu ilman äitin tissiä.. Saas nähdä tuleeko monta kertaa soitettua ja kysyttyä kuinka menee =) . Muistan vaan esikolta kun se oli ekaa kertaa mummun hoidossa ja minä viihteellä, olin tosin poissa vain 4-5 tuntia, mutta ehdin silti soittaa mooooonta kertaa :LOL: . Vielä ens viikonloppuna ei kuitenkaan terassille meno onnistu, ehkäpä sit seuraavana.
Nyt täytyy yrittää taas saada kotia kuntoon, isäntäkin on metässä sahan kanssa heilumassa että saadaan ensi talvenakin lämmittää saunaa ja takkaa, kai siis olis munkin syytä yrittää jotain muutakin tehdä näin Ronjan nukkuessa kuin vain koneella istua.
:wave:
 
Nennalle :hug: Jaksamisia sinne..

Viihteellä olosta:mä olen ainakin ollut muutamissa häissä juhlimassa ja rasse on ollut mummiloissa hoidossa sen ajan..Hyvin on menny, kun rasse on aina nukkunu melkein koko ajan kun ollaan oltu poissa ja meistä on miehen kanssa ollu mukavaa olla hieman viihteelläkin..Jaksaa touhuta aina kotona paremmin kun vähän tuulettuu välillä mutta kukin tekee omalla tavallaan...

Rasmus senkun kasvaa..Kaksi hammasta on jo melkein puhjennut ja kova höpöttelijä tuo meidän poju on =) Kovasti yrittää liikkua mutta vielä ei se ei onnistu..Ylihuomenna onkin Rassen 5 kk päivä..Kyllä se aika menee niin nopeesti että ihan haikeena miettii kevättä kun poju oli vielä ihan pikkuinen vastasyntynyt vaavi :'( Mutta ihanaa on seurata kun oma lapsi kehittyy ja kasvaa :)

Oikein mukavaa kesän jatkoa kaikille ja terkkuja kaikille pikkuisille muksuille!Me lähdetään ylihuomenna etelään niin olen taas maisemista poissa jonkun aikaa...

Terkuin Ode ja Rasse 5kk :heart:
 
Tulin vaan mukavaa viikonloppua kaikille toivottamaan =)

ja hantta se "kiusii" mua ihanilla masukuvilla :heart: :kieh:

Tänään ollut niin omituiset olot, että välillä luulen jo pillereiden pettäneen :whistle: kauhee väsymys, flunssainen olo, pikkuisen lämpö koholla, palelua, hikoilua, pärinää ja ukon halista itkun tirautus :kieh: jos ei muuta niin hormonitoiminta ainaki vissiin jotenkin sekaisin :whistle:

mutta nyt listaa päivittämään :wave:
 
Heippa!

Eipä oo taas tullut vähään aikaan kirjoitettua, mutta eipä tässä oo ihmeitä ollutkaan.Meillä menee edelleen ihan mukavasti. Tissimaidolla pärjätään vielä, varmaan sitten 5 kk jälkeen aletaan soseita maistella, tai 6 kk iässä nyt tietysti viimeistään :)

Tänään on meillä kihlajaisten vuosipäivä, käytiin ekaa kertaa miehen kanssa kahdestaan ulkona syömässä, tosin päivällä, kun miehellä on iltavuoro töissä. Tinja nukkui koko sen ajan,mun äiti oli vahtimassa. Ja tänään Tinja nauroi ensimmäistä kertaa kunnolla ääneen kun äitini sen kanssa leikki, vähän kyllä harmitti että ensimmäinen nauru tuli mummille eikä minulle tai miehelle,mutta ei voi mitään... ollaan liian tylsiä varmaan :ashamed: Nojoo, ei kai se niin vakavaa ole, mutta varmaan voitte ymmärtää tällaisenkin harmistuksen.

Huomenna lähdetään n. viikoksi mökille, mitenköhänselviän ilman nettiä viikon??! Täytyy varmaan mennä paikalliseen kirjastoon nettiin...

No juu, pitäisi varmaan nukkumaan mennä. Mukavia kesäpäiviä kaikille!
 
Huomenta kaikille :wave:
tulin vaan kertoon, että menkathan ne vaan sieltä tuloaan tekee taas :kieh: näköjään vakiintunut tuo kp 25 vaikka ennen oli 30...ei nyt ihan näin usein tarttis vuotaa kun vuotokin kestää aina puolitoista-kaks viikkoa :headwall:
 
Itellä tässä just oli jopa yks kokonainen viikko ja muutamat päivät päälle menkkojen välissä :kieh: Tais mennä vähän siitä jälkiehkäsystä kierto sekasin...

Sen verran kommentoin viihteellä käyntiin että oon ollut ja tänään meen veljen 30v juhliin.Likat menee anoppilaan.

Kuparikierukka laitetaan maanantaina,sitä tässä jännäillään.Muuten täälä tasasen tappavaa arkea,paitsi eilen ja tänään kun on omien kolmen lisäks ollut yökylässä kummilikka 7v ja toisen siskon likka 3kk.Pitävät kyllä mukavan kiireisenä ja ukko tossa aamulla vitsailikin että pitäskö tehä viä pari lasta ;) Totesin sille että no voidaanhan me treenata ainakin :whistle: Sillä sarallakin meillä nimittäin menee paremmin kun varmaan pariin vuoteen :eek: :heart:

Oli muuten aika koomista aamuyöllä kun Minka ja tää pienempi serkkulikka rupesivat samaan aikaan huutaan ja maitoa vaatimaan.Siinä pitikin kiirusta pullon lämmityksessä ja sit tytöt vaan sängylle vierekkäin ja pullot suuhun :D Nyt täytyykin taas rientää,sori että tuli taas vaan omaa napaa,en kerinnyt kauhean hyvin lukeen muiden juttuja...
 
Odotus-puolelle kirjoittelin, joten jospas taas kirjoittelisi tännekin. Meillä poika syntyi sektiolla 1.2.2007, pituutta oli 48cm ja painoa 2445g.
Täällä yksin viettelen lauantai-iltaa. Mies on jossain juhlimassa. Meillä poika täyttää siis kohta jo 6kk, syntyi ennenaikaisesti(34+6). Kasvu on ollut huimaa. 5kk neuvolassa painoa oli kertynyt 7460g ja pituutta oli 66cm. Kääntymään ei ole vielä oppinut, mutta yritys on kovaa. Ehkäpä kohta sitten. Viihteellä käynnistä oli puhetta. Itse olen muutaman kerran ollut,viimeksi viime viikolla, kun vietettiin mun polttareita.
Onko teille muille, ketkä käytätte Cerazettea, kyseiset pillerit sopineet? Mä en nyt oikein tiedä jatkaako niiden käyttöä vai ei. Ärsyttää kun vuotaa suunnilleen kahden viikon välein. Rasittavaa on se. Kai tässä vois pillerit heivata nurkkaan ja antaa luonnon päättää. En tiedä. Tuskin sitä raskautuisi, kun elämä tuolla kammarin puolella on edelleen todella hiljaista. Onko teillä muilla ihan normaalia(tarkoitan aikaa ennen raskautta)? Koitan kirjoitella kuulumisia vähän useammin. Seurattua tulee, mitä kenellekin kuuluu, mutta aina se oma kirjoittelu vaan jää.
Tuuli ja Atte Ilmari 5,5kk
 
Sunnuntaita vaan kaikille...
Tuuli...mukavaa kun tulit taas mukaan kirjoittelemaan =) Mulla on noi samaiset pillerit käytössä ja en kans tunne, että ne mulle oikein sopis kun vuotoajat on todella pitkät (n.2 vko) ja alkuun oli kierto 50 päivää ja vuosin kauheilla kivuilla ja viimeks sitte vaan 25 päivää, mutta silti vuoto kesti pitkään, eikä montaa vuodotonta päivää välissä ollut. Sitte on muutenkin esim. kammaritouhujen jälkeen ollut vuotoja ja muuten vaan välivuotoja. Ja nyt sitte luulin jo, että ne menkat alkais kun tuli yks aamu pientä haaleeta paperiin, mutta eipä ne sitte alkanutkaan ja nyt on sitte vainoharhainen olo taas, vaikka ei se kauhee katasrofi ois vaikka ois sattunu pettämäänkin mokomat pillerit :whistle:
Kammaritouhuista kun kyselit niin meillä menee sillä saralla todella hyvin...ihan niinkuin ennenkin.
Ja kyllä se Atte siitä hujahtaa ympäri ennen kuin huomaatkaan...meilläkin kun Nuutti päätti kääntelyt aloittaa niin nyt sitte kääntyillään koko ajan =)

Täällä ongelmia päikkäreiden nukkumisessa...sellasia pikku torkkuja vaan otetaan ja ollaan kärttysiä kuin ampiaiset sitte muun ajan :kieh:

mutta aurinkoista sunnuntaita kaikille :wave:
 
Nennalle :hug: , noi on aina ikäviä, kun siitä tosiaan ehtii iloita ihan ensi metreistä asti :hug:

Pillereistä, minulla on myös noi cerazette pillerit käytössä. Aloitin niiden syömisen 2 vkoa synnytyksen jälkeen. Minulla ei mitään vuotoja ole ollut, mutta eipä kyllä menkkojakaan ole kuulunut. Ei sillä, että niitä kauheasti kaipailisin, mutta ihmetyttää vaan, kun yleensä on alkanut aikas nopeasti synnytyksestä täys imetyksestä huolimatta. Nyt en edes imetä enää eikä silti näy eikä kuulu. Vatsa vaan turpoaa. Ei kiva sekään. Ajattelin ensi viikon asiaks ottaa, jos ei siihen mennessä mitään tapahdu soittaa neuvolaan ja vaihtaa pillerit aikaisemminkin käyttämiini. Kaksi kaveriani on kertonut, että heillä jäi menkat kokonaan pois kun söivät Cerazette pillereitä.

Kammaritouhuista on ollut puhetta. Meillä kyllä menee sillä saralla mukavasti, niinkuin ennen raskauttakin.

Leevi oli viime viikolla 4 kk neuvolassa. Pituus oli 64 cm ja paino 6600 g, pipo 43,5 cm. Painoa oli tullut vajaassa kuukaudessa vain 500 g. Tosin itse ajattelin sen johtuneen, kun juuri neuvolaa ennen viikonloppuna piti käydä Valsissa päivystyksessä, kun Leevi meni flunssan vuoksi niin tukkoon, ettei syöminen onnistunut. Siellä sitten annettiin höyrynä hengitystä avaavaa. Ehti poika oleen aika huonolla, miltei olemattomallasyömisellä 3 pv.

Imetyksen olen lopettanut täysin, kun Leevi pullon makuun päästyään alkoi rintaa hylkimään. Soseita menee nyt n. 2 prk/pv, neuvolan täti kun oli sitä mieltä, että voi huoletta senkin verran antaa, kun hänestä pelkkä maito ja iltavelli ei enää riitä. Leevi vain ei oikein ole innoissaan kasvissoseista, mutta menee kuitenkin tuo perunaporkkana joten kuten. Päärynää ja omenaa voisi syödä vaikka kuinka, pieni herkkusuu siis :LOL: Muuten Leevi on hyvin kehittynyt iloinen veijari, oppi viime viikonloppuna ryömimään, hittasti se käy, mutta varmasti. Matkat pitenee kaiken aikaa ja piti tänään viltti lattialta vaihtaa suurempaan, kun loppui kesken ja karhea matto ei ollut Leevin mieleen.

Viihteelä olosta, itse olin viime keskiviikkona mieheni mukana keikalla, kun Leevi meni mummulle yökylään ja tytöt minun veljelleni. Siellä sitten pikku hiprakassa olin ja hauskaa kyllä oli ja kummasti taas jaksaa täällä kotona nuo kotihommelit kiinnostaa paremmin. Viime la oltiin sitten tansseissa miehen kanssa ja Leevi oli mukana. Veljeni tuli mukaan ja katsoi Leeviä sen aikaa, kun me käytiin tanssaamassa. Ihan kiva reissu sekin oli vaikken ottanutkaan kuin vain kotona yhden sauna siiderin ennen lähtöä ja limu linjalla koko loppu ilta, kilot tykkää :ashamed:

Mutta taitaa olla velliaika joten palaillaan paremmalla ajalla :wave:
 
Mulle siis eilen laitettiin se kuparikierukka ja aivan turhaa jännäsin,eihän sen laitto tuntunu missään :eek: :D Piti oikein lääkäriltäkin kysästä että joko se muka on siellä..Ihmetteli kovin se lekuri kun halusin kierukan nähdä,suurin osa kuulemma sanoo ettei halua tietää minkälainen se on ja mä tokasin että tottakai haluan tietää mitä mun sisuksiini tungetaan :whistle:

Menkkojen viides päivä oli,kun sinne menin ja ei näytä siltä että vuoto vieläkään tekis loppua.Kauankohan se sit meinaa vielä vuotaa... :/ Ärsyttää kun aina saa mennä rätti housuissa!

Tänään oli se Minkan fysioterapia käynti,mikä oli kyllä aikas turha :ashamed:
Ei saatu mitään erityisiä jumppaohjeita...Anto vaan muutaman neuvon miten ois nyt hyvä vähän aikaa nostella ja pitäs lopettaa pään tukeminen..

Jahans,kuinka ollakaan että neiti hermostuu heti kun tuun tähän koneelle :( ja isommat on möykänny toistensa kimpussa koko päivän :kieh:
Että eikun menoks taasen...
 
Pitkästä aikaa ajattelin ilmoitella, että hengissä ollaan. Muiden viestit luen kyllä päivittäin. Innostuinpas nyt oikein kirjoittelemaan, kun tuo mies pelaa kavereineen jotain lautapelejä ja Anttu nukkuu huoneessaan. Kyllä, omassa huoneessa.. :'( Muutettiin heinäkuussa kolmioon ja koska Anttu nukkuu yönsä putkeen heräilemättä niin ajateltiin sitten kokeilla. Oli alkuun aikas kamalaa, kun oli hirveä ikävä äidillä. Anttu on nukkunut lähes kuukauden huoneessaan ihan tyytyväisenä. Menee nukkumaan kahdeksan ja yhdeksän välillä illalla ja herää aamulla myöskin kahdeksan yhdeksän aikaan. Ei herää yön aikana. Sen lisäksi nukkuu aamulla noin tunnin päikkärit, puolenpäivän aikaan toiset, neljän aikaan kolmannet ja illalla vielä mahdollisesti neljännet lyhyemmät päikyt. Eli kuten Viiviliinan Onnilla, myös täällä nukutaan paljon!! :) Lääkärille kun sanoin, niin käski vaan olla onnellinen. On kuitenkin kaikki muu kehitys normaalia ja päikkäreiden väliajat todella tyytyväinen kaveri. Miehellä on taipumusta unihäiriöihin ja hänen perheessään myös, eli saas nähdä vaikuttaako tämä myöhemmin.

Anttu kääntyi selältä mahalleen kolmen kuukauden ja viikon ikäisenä. Sen jälkeen aina kun lattialle lasketaan niin ympäri mennään. Tavaroihin alkoi tarttua samaan aikaan. Ja kaikki menee suoraan suuhun. :heart: Nauraa hekotteli jo aikaisemmin. On kyllä hellyyttävä, kun nauraa hölmöille asioille. Esim, Peppi Pitkätossua kun laulaa tai isi sanoo DOING tai äiti luettelee vokaaleita tai katselee youtubista gummybear videota. Oikeastaan kuka tahansa saa Antun nauramaan.

Neuvola: paino 7540g, pituus 66cm, pää 43cm

Velliä ollaan syöty 2,5 kuukautisesta sen lisäksi soseita maisteltu päivittäin vähän ennen neljän kuukauden ikää jo. Puoli purkkia menee kerralla. Puolelta päivin syö pottua ja porkkanaa ja kolmen aikaan välipalana jotain hedelmää (banaani on suosikki). Maito on kuitenkin parasta! :D Avaa suuta ja kurottelee lusikkaa kohti, silti saa samaa lusikkaa kauhoa suuhun noin kaks kolme kertaa. :p

Seksin saralla menee mainiosti! Jopa paremmin kuin ennen raskautta. Useita kertoja viikossa kammarissa tapahtuu. Inhottavaa kun viime viikolla alkoivat ensimmäiset kuukautiset ja edelleen jatkuvat. :( Vitviu: Mulla kierukan laiton jälkeen vuosi ainakin viikon.. Olipas kivaa kun siinä välissä oli muun muassa meidän hääyö.

Vauvakuumeesta: ollaan päätetty että ensi vuoden alkupuolella voidaan jättää ehkäisy. Olisi mukava päästä näistä ylimääräisistä kiloista (5kg) ja käydä vaikka vuosi taas koulua.. :D

Viihteellä ollaan oltu silloin tällöin. :ashamed: Niin, että ollaan miehen kanssa lähdetty, kun Anttu on mennyt nukkumaan ja mummut tai innokkaat kummit on jääneet univahdiksi. Pojalla ei ole kyllä meidän menoista ollut tietoa.. :kieh:

Ihana masu Hantalla!

Tulipas tarinoitua.. Jos jatkossa taas vähän useammin ja lyhyemmin.. =)
 
Iltaa vaan!!

Meillä oli tänään 4kk neuvola, Ronja nyt 7725g ja 64,5cm. Lääkärille hymyili ja jutteli kaikista tutkimuksista ja "vääntelyistä" huolimatta. Puhuttiin noista meidän öistä, Ronja edelleen vaan tissiä maiskuttelisi koko yön. Neuvolatädin mielestä äitin pitäisi nyt nukkua eri huoneessa ja antaa isin hoidella tyttöä...mutta eihän tämä mamma sellaiseen heti suostu :LOL: . Tänä yönä sitten nukunkin Ronjan kanssa "peräkammarissa", siellä se jo köllii vaunukopassa äipän sängyn vierellä, saas nähdä onko aamuun mennessä jo äitin kainalossa taas.. Onhan se ihan selvää että kun se on mun vieressä yöt nukkunut niin kai se tissimaito niin hyvälle tuoksuu että sitä tissiä on kiva koko ajan lutuuttaakin, varsinkin kun äiti sen heti niin auliisti on tarjonnut. Yritän nyt kuitenkin yöllä tarjota tuttia vaikka siitä isot itkut tulisikin, korkeintaan pari kertaa aion tissiä antaa. Hyvät on suunnitelmat, saas tosiaan nähdä miten käy. Miehen kanssa sovittiin että jos minä nyt yritän pari yötä tätä "vierotusta" ja hän ottaa sitten hoitovastuun sen jälkeen pariksi yöksi. Tosin perjantaina Ronja onkin menossa mummulle yökylään, eli nyt se paljon puhuttu viihteelle lähtö sitten toteutuu!!
Semmosta tänne tällä kertaa..
Nyt käyn halailemassa miestä ja toivotan hyvät yöt, sitten tuonne vierashuoneeseen ja unten maille!!
Hyvää yötä!
 
Heipsan taas...kyl kateeks käy kun Anttu nukkuu noin hyvin :kieh: miks ei meillä kans....neuvolaan just soitin ja kysyin, että mikä nyt mahtaa olla kun tuo poika alkanu uudelleen heräileen kaks kertaa yössä...kun ei just nyt mitään uutta taitoakaan oo tullu tai mitään muuta vaivaa oo....sano, että kahen viikon päästä voitas kokeilla unikoulua ja jättää yömaidot pois...juu tääl kerrostalossa onkin hyvä pientä huudattaa niin ei nuku koko talossa ketään :whistle:

toivottavasti manta amalian "vieroitukset" onnistuu...mulla toi ei onnistuis kun en saa unta ollenkaan ellei ukko tuhise vieressä ;)

ja mukavaa kun taustalla olijatkin ehtii kuulumisiaan kirjoittaa =)

mulla taas tänään näyttää siltä, että menkat ois alkamassa... no mene ja tiedä...joku välivuoto kuitenkin vaan taas :kieh: ei sillä, että haluaisinkaan niiden alkavan, mutta ois se nyt hyvä olla ees joku järki noissa kierroissa jos ja kun sitä uutta pullaa yritetään uuniin laittaa :D pari levyy ois kaapissa vielä pillereitä ja sitte ei tiedetä mitä tehdään...

mutta nyt laittaa tytölle ruokaa :wave:
 
Kiitos Katjuska y-viestistä :flower: , vastailen tässä jossain välissä kun ehdin =) . En ehdi nyt kuulumisiakaan sen enempää kertomaan, kuin että neuvola on ensi maanantaina, soseita on hieman maisteltu ja perinteisesti tapeltu väsymystä vastaan.
 
Pikaisesti vain tulin kertomaan viime yöstä. Ronja vallan loukkaantui kun tajusi että nyt yritetään erilaista nukkuma-tyyliä.. :( . Sylissäni rauhoittelin ja nukahti siihen, ilman tissiä.. Heräsi yöllä muutaman kerran mutta tissiä annoin vain klo 01 ja 06, muuten annoin tutin jonka ihme kyllä huoli! Eli ilman suurempia itkuja meni kuitenkin tuo yö, ite en kyllä kovin hyvin nukkunut eli samaa vikaa on kuin Katjuskalla ;) . Nyt peukkuja pystyyn että ensi yö menee yhtä hyvin tai vaikka paremminkin!

Ei enempää tälläkertaa, äitiä tarvitaan taas
:wave:
 
Pitkästä aikaa täällä taas. Elämä taas näyttää kirkkaammalta ja arki jatkuu ja usko siihen, että uusi raskaus alkaa toivottavasti pian.
Keskiviikkona oli Ainolla 4 kk lääkärineuvola. Mieskin oli ensimmäistä kertaa mukana neuvolassa. Kaikki meni hyvin siihen asti kun riisuttiin vaatteet ja sit kun Aino näki lääkärin niin alkoi kauhee huuto jota kesti siihen asti et vaatteet oli taas päällä ja turvallisesti äidin sylissä. Ennen ei ole tollaista huutoa pitänyt neuvolassa mut nyt on ihan selkeesti alkanut vierastamaan. Katselee tosi pitkään aina uusia kasvoja ja usein itku tulee hetkeksi aikaa. No, saatiin kuitenkin mitat otettua ja pituus oli 64,7 ja painoa 6,6 kg. Hyvin siis kasvaa. Nyt siis jo soseita menee ihan mukavasti ja vähän korviketta ja velliä.
Aino jo pikkuisen ryömii tai siis vetää itseään sillain jännästi eteenpäin. Nyt myös jo kääntyilee takaisin selälleen, joten ei aina tarvi olla kääntämässä kun ei jaksa olla mahallaan. On myös alkanut nukkumaan mahallaan. Yleensä aamuyöstä tykkää nukkua mahallaan. Varpaat on myös jo löytyneet ja niistä on mukava pitää kiinni. Kauheesti on pienen ajan sisään kehittynyt ja nyt van ootellaan, et koska ensimmäinen hammas ilmestyy.
Viihteellä olosta joku puhui. En ole vielä käynyt mut syyskuussa ois tarkoitus mennä Yölinnun konserttiin työkavereiden kanssa, joten silloin sit ensimmäistä kertaa pääsee tuulettumaan. Ei mua kyllä kauheesti ole vielä kiinnostanutkaan. Punaviiniä olen lasillisen ottanut kun Aino mennyt nukkumaan illalla. Ihanasti se vaan rentouttaa.
Mut nyt hyvää viikonloppua vaan kaikille!
 

Yhteistyössä