MAALISMASUKIT 2007

Moi!

karkkiholisti täälläkin! :wave: Uskollisesti kannan traskauskiloja jopa juosten matkassani. ei oo tippunu yhtään sairaalasta lähdön jälkeen, puntari näyttää edeleen kymmentä ylimääräistä...

:wave:

Niin piti lisätä, että Tommi kääntyi eilen vatsalleen ekaa kertaa ja osasi vielä ottaa kädetkin masun alta esiin! Kakkaa on pantattu jo 8 päivää.

Tirlittan...mukavaa, että teilläkin tuo itkuisuus on vähentynyt =) niin se ikä vaan tekee kummia...

Mä en tahdo koneelle ehtiä ollenkaan kun Nuutti ei sitten viihdy yhtään yksin lattialla tai missään ja sylissä ollessakin pitäis hauskuuttaa ihan koko ajan tai sitte siinäkin alkaa huuto :kieh: on kyllä kova poika huutamaan ja välillä kyl tuntuu aika rankalta kun kaikkensa tekee ja toinen ei vaan oo tyytyväinen :( Tänäänkin oon ollu tosi tosi väsynyt ja kiukkuinen kun ei koskaan saa kunnolla nukkua...tuntuu, että muiden unentarve menee aina mun unentarpeiden edelle :| sitten vaan kuleksin täällä päivään asti yöpaidassa tukka sojottaen mihin sattuu ja tiuskin kaikille :ashamed:

Vierastamisesta on juttua ollut niin Nuutti ei ainakaan oo osoittanut vielä mitään vierastamisen merkkejä...kunhan joku vaan jaksaa hauskuuttaa ja kanniskella sylissä niin hyvä on =)

mutta eipä tänne siis ihmeempää kuulu...tänään ajattelin illalla puuroa kokeilla kun tuo poika tuntuu aina nälkäiseltä :kieh:

mukavaa päivää kaikille :wave:

Minun tekis mieli vetää perskännit. Jotenkin en kestä enää yhtään kitinää mistään suunnasta, heti palaa pinna, ei mahda mitään. Kun ei millään jaksais aina tätä samaa rumbaa. Nyt olen 2 tuntia yrittänyt saada kuopusta nukkumaan, saman verran mitä esikoinen on nyt nukkunut ja kohta kun esikoinen herää, niin kuopus nukahtaa. Mutta missäs välissä minä saan nukkua |O |O |O |O Ja joo oma itsekkyys on kyllä lisääntynyt kuukausien myötä. Hitto soikoon oli sitten äiti tai ei niin minäkin tarvitsen unta! Voin kyllä sanoa ihan hyvällä omalla tunnolla että potuttaa ja paljon. Tiedä nyt sitten olenko jotenkin katkeroitunut tuon synnytyksen jälkeen, kun tuo reuma tekee tuloaan ja koko ajan nivelet on kipeät. Vahvoja särkylääkkeitä menee joka riivatun päivä, stressiä pitäisi välttää mutta miten se temppu onnistuu näiden temppuilevien ipanoiden kanssa.

No niin, nyt se esikoinen sitten heräsi tuohon kuopuksen kitinään. Ja kuopus kitisee silmät nurinpäin väsymystään. Miten nukahtaminen voi olla niiiiiiiiiiiin vaikeeta |O

synnevi
Mut siis aloitin jo että kylläpä Unissakävelijällä on rankkaa!! Saatko missään välissä kunnolla nukuttua, siis valvottaako lapset tai säryt yölläkin? Pitkää pinnaa ja :hug: !!

Ellirilli Olis yytä! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja synnevi:
Mut siis aloitin jo että kylläpä Unissakävelijällä on rankkaa!! Saatko missään välissä kunnolla nukuttua, siis valvottaako lapset tai säryt yölläkin? Pitkää pinnaa ja :hug: !!

Ellirilli Olis yytä! :wave:
Kiitos haleista... Olen nyt tapellut tuon kuopuksen kanssa neljä tuntia että se rupeaisi nukkumaan. Ei ole koko päivänä nukkunut kuin pari puolen tunnin pätkää ja kun näkee ihan selvästi että sitä nukuttaa, mutta kun ei huvita nukkua niin sitten ei. Kitiskööt ja raivotkoon vaikka maailman tappiin, mutta tänään en lähde autoajelulle, kuten tässä yks ilta paloi pinna tuon nukkumisrääkymisen kanssa. Pakkasin pojan kaukaloon yöpaitasilleen ja kävin naapurikunnassa puolen tunnin reissulla. Kalliiksi tulee kyllä pidemmän päälle, jos tuohon pitää ruveta.

Ja sitten kun tällaisinä päivinä en pysty tekemään YHTÄÄN MITÄÄN. Hyvä kun vessassa pääsen jossain välissä käymään. Ja jos vastais tuohon kysymykseen niin säryt ei vaivaa ainakaan toistaiseksi yöllä levossa. Sitten kun lähden kävelemään, varpaat ja jalkapohjat on kipeät. Polvet eivät ole enää niin kipeät ilmeisesti, muutamassa sorminivelessä, ranteissa ja toisessa kyynärnivelessä sekä kaulassa on kipuja. Pahimpina päivinä meni 4 kpl 800 Buranaa, nyt olen pärjännyt yhdellä. Ilman särkylääkkeitä liikkuminen on aivan peestä ja olen tosi kiukkuinen tietysti kun koskee.

Unissakävelijälle :hug: . On varmaan rankkaa sulla. Pääsetkö illalla vaikka hetkeks omiin oloihin, että saat akkuja ladattua ja sitä hetkeä vois odottaa päivällä, että paremmin jaksais ja hermot pitäis?

Musta on ihana käydä illalla lenkillä itekseen. Saa vähän aikaa olla niin ettei kukaan vaadi mitään. Ja meillä muuten Tommi kans on semmonen, ettei nuku päiväunia ollenkaan. 10-30 min keskimäärin kerrallaan semmosia torkkuja. Turha mitään yrittää tehä kun ei tiijä onko kyseessä "pitkä" vai lyhyt uni (tää siis tietty mun puolustus sotkulle ym. kun ei aikaa) :kieh: . Syksyllä kun tulee viileetä ja vauvat voi pakata vaunuihin tumpattuna ne alkaa nukkumaan kunnon päikkärit! ;) -toivon...

Unissakävelijä, :hug: täältäki. Tosi ikävää jos ei saa nukuttua :| En osaa muuta neuvoa kuin että meillä ainakin semmoinen vaikean nukahtamisen kausi meni ohi ja muuttui melko helpoksi! Meni jo hermot kun piti ties miten heijailla (ja silti varmasti oli helpompaa kun sulla nyt) eikä meinannu nukahtaa vaan huus vaan väsyä. Muuttu yhtäkkiä ja pelkkä tutti suuhun väsyneenä riittää ja oma sänky tai vaunukoppa. Toivon että pian helpottaa!

Viileään nukahtamisesta, meillä on viileinä ja sateisina kesäpäivinä nukuttu paljon pidemmät päikkärit kuin lämpiminä. Kerran jopa nukku joku 3 tuntia kun käytiin eka kävelyllä, nukahti ja sit nukku partsilla vielä sateen ropinassa. Se on ihan eri nukkua viileessä jotenki. Lämpimällä säällä nukkuu vaan pätkiä. Ei kiva kun ei voi rentoutua kun tietää et toinen nukkuu nyt pitkään, vaan just ku saa kahvit keitettyä kuuluu jo mölinää :D Tosin meidän tytski on nykyään niin rauhallista sorttia että kotihommat saa kevyesti tehtyä, viihtyy katsellen lattialla tai sitterissä. On se silti eri asia lukea esim rauhassa kirjaa kun lapsi nukkuu, kun tehdä samalla juttuja kun se on hereillä..

onni nyt 3kk. Hienosti oli poju kasvanu, painoa huimat 6kg ja pituutta 60cm. Uneliaisuutta jäädään seuraamaan kun siis meidän onninhan nukkuisi koko ajan. Esim tänään nukkui kun häntä mitattiin ja punnittiin :whistle: . Pitää kuulema mainita tästä kovasti nukkumisesta sitten siel kardiologin vastaanotolla :eek: . Jäi hieman häiritsemään.. :/ .

Rokotuksia ei saanut vaan ensiksi puhutaan sen lekurin kanssa.

Muuten siis Onni on tosi iloinen ja hyväntuulinen eikä turhia itkeskele, ääntä lähtee kyllä tarvittaessa.

Lueskelen myöhemmin teitin kuulumiset. Nyt SYÖÖÖÖÖÖMÄÄÄÄN ;)

Leevi päätti mennä ajoissa yöunille, joten nyt saa äiti ihan luvan kanssa täällä netissä kuluttaa hetken.

Siitä vierastamisesta vielä, Leevi oli isänsä kanssa tiistai iltana, kun lähdin kaverille saunaan ja oli huutanut 3 tuntia ihan punasena, sitten rauhottunut ja nukahtanut. Tällaista ei siis ollut ennen juhannusta, isä kelpas siinä missä äitikin, mutta nyt Leevi tekee sitä ihan alvariinsa. Eilen oli myös huuto kohtaus isän kanssa, kun vein roskia pihalle. Takaisin tullessa katsoi vain ja itki. Otin syliin ja jo sitä isälle hymyiltiin leveästi minun sylistä. Samoin Leevi vierastaa kovasti ihmisiä, joita näkee päivittäin. Viime sunnuntaina mummulla oli mennyt ihan hyvin, ei ollut muistanut pahemmin vierastaa, vaikka tekee sen joka kerta kun olen mukana. Nyt Leevi nukkui, kun vein sen mummulle, joten oli vissiin unohtanut vallan äidin olemassaolon kun ei kaipaillut. Lauantaina pitäisi mennä mummulle yöksi ja ihka ensimmäinen vapaa ilta-yö minulle Leevin syntymän jälkeen, tosin meikä taitaa nukkua univelkoja pois jos nyt ylipäätään osaa mitään tehdäkään.

Särkänniemestä selvisin just ja just kotiin, kyllä hirvitti, kun nuo huimapää tyttäret kuljetti äitiä joka laitteeseen. Mutta täytyy myöntää, että kyllä nuo tytötkin nautti silminnähden, kun pääsivät äidin kanssa välillä ilman Leeviä reissuun. Ei ne kyllä koskaan mitään ole sanoneet eivätkä onneksi ole mustasukkaisia. Onnistunut reissu ilmankin puolesta, aurinko paistoi ajoittain ja lämmintä piisasi ihan iltaan asti eikä satanut ja mikä parasta laitteisiin ei tarvinnut kovinkaan paljoa jonotella.

Unissakävelijälle oikein ISO :hug: ja jaksuja.
Itse valvoin myös yhdessä vaiheessa aivan liikaa, kun ei vaan ehtinyt missään välissä nukkumaan, Leevi valvotti yhdessä vaiheessa yöt ja loppu perhe vaati myös oman osansa päivällä, joten kovin väsy olin. Olin lopulta niin väsynyt, että itkin ihan taukoamatta yhden illan. Isä vei Leevin mummulle ja hemmotteli minua hetken ja sitten nukuin oikein pitkät unoset ja aamulla kun heräsin oli isä hakenut jossain välissä Leevin kotiin yöllä ja hoidellut sitä pitkään, jotta sain nukkua niin pitkään kun nukutti.

Kai sitä pitää mennä vaan maaten, kun lapset nukkuu, että jaksaa huomenna taas kuskailla lapsia uimakouluun, onneksi viimeistä kertaa.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Aikaista huomenta vaan kaikille ja unissakävelijälle iso :hug: ja toivottavasti viiviliinan onnilla tuo uneliaisuus ei ois mittään ihmeellistä mutta hyvä nyt kun sitäkin asiaa sitten seurataan...

Mä oon täällä taas silmät ihan ristissä...en enää edes muista koska meillä viimeks ois nukuttu kunnon unet yöllä...puuron aloitin ja siitäkään mitään apua asiaan ollut. Viime yönä oltiin hereillä taas kolmelta ja viideltä.
Mun tarttis kans saada ees yks päivä tai yö jolloin sais nukuttua nää univelat pois...turhaan vaan tulee ylimääräisiä konflikteja arjen keskelle kun minä täällä väsyneenä kiukkuan :| Mutta tuntuu olevan vaikeaa toteuttaa moinen nukkuminen. Jotenkin tuntuu, että nyt on rankempaa kuin silloin aluksi, vaikka silloin herättiin vielä useammin...silloin vaan kans nukahdettiin heti syönnin jälkeen, kun nyt taas seurusteltais vaan ja minä kun en tosiaankaan oo parhain seurustelukumppani aamuyöstä :/ Mulla ainakin ois just tuo aamuyö sellaista kaikista parasta unta ja nyt se sitten aina katkeaa...

mutta joo...jos yrittäis hetkeks viel torkahtaa :wave:

Jaksuja unissakävelijälle, katjuskalle ja muille jotka eivät saa tarpeeksi nukuttua!

Tinja nukkuu nykyään niin hyvin että melkein hävettää myöntää, neuvolan äiti-lapsi-tapaamisessakin neuvolatäti sanoi, että varmaan olette olleet jo pitkään hereillä, mutisin siinä että itseasiasa piti laittaa kello soimaan klo 11, että ehdittiin :D Tosin menee nukkumaan yleensä aika myöhään, vasta 23 maissa tai myöhemminkin, joskus parhaina päivinä klo 22. Mutta nukkuukin sitten kellon ympäri parilla syötöllä. Itse olen kyllä jostain syystä kärsinyt taas vähän unettomuudesta, mutta jospa se tästä.

Muuten meille kuuluu ihan hyvää, ei mitään erikoista. Ens viikolla on neuvola, saas nähdä mitä neuvolatäti tuumaa imetys/kiinteät-asiasta. Jospa vielä ainakin siihen 5 kk asti päästäis pelkällä maidolla. Iltaisin on taas tullut vähän huonommin maitoa, pitäis muistaa juoda enemmän.

Nojuu, eipä tässä nyt sit muuta. Nauttikaa kesästä!

Kirsikka ja Tinja huomenna 4 kk :)

Heippa pitkästä aikaa!! Vie tuo lastenhoito kaiken ajan, kun mies rakentaa ja mä oon täällä yksin noitten kanssa melkein kaikki ajat.. Ajattelin nyt kuitenkin vähän kertoa mitä meille kuuluu.

Poika syö ja kasvaa. On nyt 3,5 kk ja painoa on omalla vaa'alla mitattuna 7 kg. Pituus oli 2,5 kk iässä 60 cm, mutta tuoreempaa mittaa ei ole. Iho on ollut välillä tosi huonona ja allergioita epäili lääkäri. Jonkun verran myös vatsaa vääntää, liekö sitten normaalia vauva-kitinää vai esim allergiaa. Kuitenkin vain yleensä iltaisin huutaa. Ensi viikolla ollaan menossa sairaalalle maitoaltistukseen. mielenkiinnolla odotan miten se onnistuu, kun poika ei ole tuttipulloa nähnytkään :whistle: Eli siis täysimetyksellä ollaan. Niin ja minä nyt maidottomalla ja munattomalla kokeiludietillä. Pitää kyllä vähän jo miettiä mitä syö, että saa tarpeeksi energiaa imettämiseen. Raskauskiloista oli puhetta, niin mulla on vielä 3 kg jäljellä. 17 kg tuli yhteensä ja sairaalaan ei jääny kun tasan vauvan verran eli pikkuhiljaa ne on tässä touhutessa hävinny :)

Poika oppi 3 kk iässä tarttumaan esineeseen ja heti vie kaiken suuhun mitä kiinni saa. On myös tosi kova jokeltelemaan ja seurallinen kaveri. Liikkumiselle ei taida olla kiire, ei osoita vielä mitään merkkejä kääntymisestä. Ei käänny edes kyljelleen. Isosiskokin kääntyi vasta 5,5 kk iässä. Päänkannattelu oli aluksi myös työlästä, mutta nyt vajaan 3 kk iästä lähtien on pidellyt jo tosi hyvin päätä.

kaikki siis ihan hyvin, mitä nyt välillä vähän tuo isosiskon uhmna käy hermoille, mutta tätä tää on..

Hauskaa kesää kaikille :heart:

Heippa taas tännekin pitkästä aikaa!

Täytyy kyllä nolona myöntää, että en ole edes käynyt lukemassa täällä, jotenkin se taas vain jäi :ashamed: :ashamed:

Rasmus on aivan superihana, tyytyväinen, hymyileväinen pieni poika <3 On siis todella helppo vauva. Vaikka alkuun itkikin kauheesti ja vatsanväänteitä oli. Tosi rauhallinen tapaus. On nyt oppinut kääntymään selältä mahalleen :) Viihtyy hyvin lattialla, juttelee kauheesti ja nauraa kikattaa ääneen :)

Isoveikka tykkää pikkuveikasta, käy edelleen vaan silittelemässä, pusimassa ja halimassa =)

Rasmus nukahtaa nykyään ihan hirveen hyvin, vie vaan sänkyyn masulleen makaamaan, pistää tutin suuhun, siihenpä useinmiten jää ja nukahtaa. Joskus täytyy vähän pepusta taputella ja pitää päätä hellästi paikoillaan. Yöt menee suht hyvin, syö kyllä parit kerrat, silloin tällöin roikkuu tissillä aamuyöstä montakin tuntia, mut harvemmin enää niin.

Jos jota kuta kiinnostaa niin laitan linkin galleriakuviin, siellä on mm. Rasmuksesta paaaljon kuvia :D
http://irc-galleria.net/archive.php?nick=-Peppi&album_id=1272472

Jaksamisia kaikille, kenellä nukutaan huonosti!!

Mutta eipä tässä kait sitten muuta :)

Meillä aloitettu eilen soseiden maistelu. Olis kait pitänyt aloittaa yhdellä maulla mut aloitettiin kuiteskin perunaporkkanalla. Hyvin tuntuu uppoavan ja Aino varmaan söis enemmänkin jos vaan antais. Ihan huuto alkaa lusikoiden välillä jos ei oo tarpeex nopee. Kaksi lusikallista oon antanut kaksi kertaa päivässä. En tiedä mikä ois sopiva määrä mut näin nyt alkuun. Ei ainakaan vielä oo mitään oiretta tullut etteikö sopisi.
Meillä Aino on nukkunut jo kauan koko yön syömättä ja heräämättä mutta tiedän, et toisinkin vois olla joten todella jaksamisia niille joilla ei ole yhtä helppoa.
Tosta kääntymisestä. Ainohan kääntyi mahalleen ennen juhannusta ja varmaan viikon ajan kääntyili aina kun mahdollista mut nyt on sit taas sellainen kausi, et makaa vaan selällään puuhamatolla ja repii roikkuvia leluja. Selällään ollessaan kyllä liikkuu mahdottoman paljon, välillä on kaikkialla muualla kuin puuhamatolla.
Sit vähän omaa oloa. Meillähän ei siis ole ollut mitään ehkäisyä ja tänään oli sit aamupäivällä tosi huono olo ja meinas oksennus tulla. Mahaakin on nippaillut erikoisesti, et oiskohan sitä voinut jo tärpätä. Toinen vaihtoehto on et kuvittelen noita oireita mut se pahaolo ei ainakaan ollut mitään kuvittelua. En tiedä pitäiskö tässä testailla joku päivä.
Eipä tällä erää muuta, kirjoitelkaahan kuulumisia!

Heissan kaikille :wave:
Täällä ollaan lueskeltu kyllä juttuja, mutta kirjoittamiseen ei oo tuntunut olevan aikaa...nyt sain Nuutin taas nukkumaan ja ukko lukee kirjaa niin ajattelin jotain sentään kirjoitella :)

Eipä tänne meidän elämään kyllä ihmeempiä kuulu...aika samaa rataa päivät kulkee... Nutti kääntyilee nyt jo ihan sujuvasti, mutta ei kauheesti lattialla viihdy..*äidin sylivauva* :whistle:
Leikkimatolla kun makoilee niin repii aina lelut irti tuosta soivasta telineestä ja suuhun sitten kovaa vauhtia kaikki tungetaan :D

Tää jää jännäämään tänne Nennan testituloksia ;) voi ku ois iteki tuossa tilanteessa...mulla vaan ajatus aina jää jurraamaan siihen, että miten sitä jaksais kahen pienen kanssa ja edelleen toi selkäkin renklaa niin senkään takia ei uskalla ihan vielä ehkäisyä jättää pois :/ mutta kaipa sitä joskus vielä :whistle:

mutta hauskaa alkanutta viikkoa kaikille...toivottavasti nyt aurinkokin vähän paistais B)

Testi tehty ja kyllä siihen viiva tuli. Tosin hailakampi kuin viimeksi kuin plussasin ja siitä tosiaan vasta vuosi aikaa. Meinaan kyllä ostaa vielä uuden erimerkkisen testin ennenkuin uskon. Mieskin kyllä siinä viivan näki, joten voipi olla et sitä ollaan taas raskaana. No, otan nyt ihan rauhallisesti ja tosiaan varmistelen vielä sitä viivaa ennenkuin voi kunnolla asiasta iloita.
Huh, nyt tätä sulatteleen...

tiipeli
Huomenta!

Nennalle onnittelut plussasta!!! :flower: Jarrusukkia pikkuiselle matkaan ;) Uskomatonta, että nyt jo on tulossa ekalle pikkusisko tahi -veikka! Onpahan leikkikaveria toiselle, kun pienellä ikäerolla tulee, hyvä juttu.

Pojat valvotti mua viime yönä vuorotellen. Esikoinen oli ottanu vaipankin osittain pois unissaan ja kaikenlaista muuta touhusi koko yön. Tuli siis jo alkuyöstä viereen enkä jaksanu viedä takas omaan huoneeseen.

Eilen merkkasin ylös imetykset ja tänäänkin aion laittaa. Ens viikolla alka atyöharjoittelu ja pojat on isännyksen seurassa, joten ajattelin et jos sattuu suurin piirtein joku syömisrytmi olemaan tuolla Elviksellä niin helpottaa isukkia, kun oon merkannut aikoja ylös. En oo koskaan aiemmin kattonu kellosta monelta syödään. Mutta yllättävän monta kertaa imetin: 9! Joka kerta ei kova nälkä kyl ollu.

Elvis on alkanut vääntää itteesä istumaan. Nytki on sitterissä puolimakaavassa asennossa, tai siis sitteri on puolimakaavassa asennossa, mutta poika melkein istuu.

Me aletaan nyt valmistautuu ulos lähtöön. Yleensä ollaan jo tähän aikaan menossa ovesta ulos mut tänään viivästyi nouseminen, kun pojat valvoi yön niin nukkuivat sentään aamulla vähän pidempään :) Mukavaa päivää!

Tiipeli & Elvis 4kk

ps. oletteko tehneet alelöytöjä?? Mä ostin itelle pari paitaa ja mies toi yhden, mut pojille en oo ostanu mitään :ashamed: Elvis tarviis isompia bodeja (74cm), kun isoveikalta ei oo säilynyt montaa hyvässä kunnossa.

Heips kaikille taas :wave: ja Nennalle onnittelut plussasta ja tarrasukkia pienelle matkaan :heart: voi jösses kun nää plussauutiset saa vaan oman kuumeen nousemaan maximiin :kieh: Tässä jo muutaman päivän harkinnut että ottaako pillerin vai eikö ottais :whistle: mutta tää selkä :$ nyt se on parina päivänä jomottanut tuohon oikeaan lonkkaan ja vasen jalka edelleen välillä tunnoton :headwall:

ei oo aleissa kauheesti tullut käytyä, mutta jotain pitäs varmaan hommata, vaikka on mulla sentään jotain 70-80 cm vaatteita tuolla...Nuutti käyttääkin nyt 70 ja 74 senttisiä...

mutta nyt mentävä ettei nuutin perunat taas pala kattilaan kiinni :whistle:

Ihan tässä naama valahti vihreäksi,vaikkei edes kuumetta ole :eek: Sen verran järki toimii ettei tässä neljättä jaksais,vaikka Minkakin on tosi helppo lapsi...Nytkin neiti on nukkunut 12 tuntia heräämättä ja mä pyörin täälä ihmeissäni että kun pitäs jo kauppaan päästä :LOL: Mutta ei raaski silti herättääkään ;)

Huomenna meillä neuvola-lääkäri ja sit pitäs mennä Linnanmäelle.Minka tosin jää isosiskolle hoitoon.Peukut pystyyn ettei sada!

Ja sit otettas ideoita vastaa...Isoveljen 30v bileet 21.pvä,mitä hittoo mä vien lahjaks? |O Kyseessä siis ikuinen poikamies :whistle:

Tein uuden testin ja vahvempi viiva tuli joten kait sitä täytyy uskoa, että raskaana ollaan. Enpä ois ikimaailmassa uskonut et tärppää näin nopeesti varsinkin kun ei oo menkkoja tullu synnytksen jälkeen kertaakaan ja täysimetän. Ehkä sit se kun en öisin ole imettänyt niin mahdollisti tän. Kyllä mieskin oli aikas ihmeissään ja tokas vaan, että tarvii autokin vaihtaa isompaan. Laskettua aikaa täytyy varmaan ultran avulla selvittää kun ei tosiaan niitä menkkoja ole tullut. Mitenkähän imetys ja raskaus sopii yhteen? Pää täynnä kysymyksiä, täytyy varmaan neuvolaan taas soitella.
Ainon kanssa oltiin juuri shoppailemassa ja tulipahan miehellekin synttärilahja ostettua. Huomenna mennään Tuuriin, joten kohta on jo äityispäivärahat tuhlattu...

Voi Nenna80 minkä teit :heart: Ihanaa!!! Onneksi olkoon!!! :hug: :D Huh...ihan joo tosiaan tässä hui tuntuu niinku ite ois raskautunu...onneksi ei sentään...peesailen vitviuta et ei täs ihan nyt just neljättä jaksais sit kuitenkaan... :whistle: vaikka kuinka ois kuumetta ilmassa.

Niin...ja kun nikkiä ihmettelette niin ex-UmppaLumppa mää oon... :wave: aattelin välis vaihtaa. Me mennään ukkelin kaa kuukauden päästä lääkärin kontrolliin ku tolla ukolla on niin iso pää eikä sitten alkanu sitä kannattelehan, ku tollai käsistä vedetään, you know...nii...tiiän ettei tos mitään häikkää oo...on vaan niin painava pää ettei saa sitä liikkeelle...mut mennään nyt sit kontrolliin kuites.

Meillä on alettu nukkuhan paremmin. Yhellä, maks kahella syötöllä menee yöt ja nukkuu jo pääsääntösesti siis 5-6h ja 3 tunnin pätkät. :D Tooooosi hienoa!

Ja selkävaivasten seuraan saanen liittyä...viikonloppuna kävelin seiniä pitkin ku jalat ei meinannu kantaa jne. Nyt vähän parempana, mut melkein jatkuva kipu, puutuminen...jotain semmosta tuolla alaselässä...mistä lie. :|

Mut nyt nukkumaan, kun ukkeli sammu... :wave:

Nennalle onnittelut :flower: En kyllä ole yhtään kateellinen :whistle: Meidän muksuilla on ikäeroa 1v ja 8kk ja kyllä on ihan kiitettävästi pitäneet äidin liikkeellä, ja teillä tuo ero tulee olemaan aika pieni, että ei varmaan elämä käy laiskaksi =) .

Liityn muuten selkäkipuilijoiden joukkoon minäkin :wave: . Alaselkä meni sunnuntaina, just kun nivelet tuntui pitkästä aikaa ihan siedettäviltä, niin pitihän tuon selän levitä vielä |O . No nyt sitten toissapäivänä söin sika-nautalihapullia, niin eikö niveletkin ole taas kipeämmät :headwall: . Minä kun en ikinä usko :kieh: .

Kerrankin molemmat muksut nukkuu yhtäaikaa ja minäkin sain nukuttua peräti puoli tuntia, enempää en uskaltanut kun kuitenkin jompikumpi olis herännyt kesken parhaimman filmin. Ja samantien täytyykin lopetella, pienempi taitaa heräillä. Tuli vielä tuosta Nennasta mieleen, että entäs jos siellä oliskin kaksoset :whistle: .

Onnea Nennalle! :flower: (itsellä ei pienintäkään kuumeenpoikasta)

Meillä Oona nukkuu yhdellä syötöllä yön. Illalla taas pientä huudon tynkää ennen nukkumaanmenoa, mut onnex syli lohduttaa. Kovasti kääntyillään ja tungetaan kaikki lelut suuhun. Varpaat on löytynyt ja sit kellahdetaan kyljelleen. Yksin ei kauaa viihdytä, kun seuraa on jo saatava. Kiinteitä menee korvikkeen lisäks 2dl velliä ja puol purkkia sosetta. Kohta täytynee lisätä määriä,kun tuntuu olevan nälkä vähän päästä. :eek: Torstaina ois neuvola, joten sit tietää paljonko pikkuinen on kasvanu. Tuli eilen tosiaan jo nelikuiseks, minne se aika menee? :/

Oma selkä tai paremminkin lonkka on PARANTUNUT! Kaks viikkoa sitä kestikin. Nyt haaveilen siitä hierojasta. Aloitin microluton-pillerit nyt kun toiset menkat alkoi. En uskalla vielä sitä kierukkaa ottaa, mut ei enää kortsun varassakaan olla. Rauhoittaa noi pillerit onnex tätä vuotoo, ei oo ihan niin kauheeta kun viimex.

Ihanaa aurinko rupes paistaa, täytyy lähtee ulos päiväkaffelle, see you!

Kiitoksia onnitteluista. Jaksamista olen kyllä täs miettinyt, et miten sitä sit kahden pikkuisen kanssa jaksaa ja pärjää kun ikäeroa ei tosiaan varmaan tule kuin vuosi, mut yritän ajatella niin, että vähän isompana lapsista on sit toisilleen seuraa ja eipähän ainakaan vauvanhoito asiat ole jääneet unholaan seuraavan kanssa. No, yritän olla vielä siitä stressaamatta ja onhan tää vielä niin alussa, et mitä vaan voi vielä sattua . Olin Ainonkin odotuksen aikana aika varovainen, kun jotenkin pelkäsin koko ajan et jotain kamalaa sattuu.
Aino maisteli tänään ekaa kertaa päärynäsosetta ja ilmeestä päätellen peruna-porkkanasose oli parempaa mut uppos tämäkin vaikka hitaammin.
Kohta kauppaan joten moi taas ja kaikille selkävaivaisille voimia!

Yhteistyössä