MAALISMASUKIT 2007

Jaksamista kaikille muillekin selkävaivaisille :hug:
Mä täällä pitkin päivää miettinyt tuon nennan uutisen jälkeen, että koskahan sitä itse saa alkaa yrittää ja jaksaakohan sitä sitten varmasti :whistle:

Mä tein Nuutille tänään maitokastiketta ja laitoin hieman tilliä sekaan...ois varmaan muuten uponnu hyvin, mutta tein perunasta jo alkuunsa liian mössöä ja kun siihen lisäsin kastikkeen niin velliähän siitä tuli :kieh: no seuraavalla kerralla paremmalla onnella =)

mutta nyt suihkuun :wave:
 
Jaksuja vain selkävaivaisille.
Ja tarrasukkia paljon Nennalle!!! :flower:

Meillä oli tänään B-rokotepäivä ja 4kk neuvola. Oli aika rankka aamu pojalle. On ollu tosi väsyny aamu rutistuksen jälkeen.
Vaan oli se mukavaa käydä pitkästä aikaa puntarilla ja pituusmittarilla.
Paino 7070g, pituus 65cm ja hattu 42.3cm
Ja edelleen mennään keskikäyrällä. Mikä on mulle yllätys, kun poika on 100% tissimies... Vielä. :LOL:

Kovasti tuntuu olevan palstalla hiljaista, tyypit lomalla??? |O HUHUU!!!

Nooh... eipä sen kummempaa.
Katjuskan keitto innolle täytyy nostaa hattua!
Mulla jäi ekan aikana soseen teko kaupantätin hommaksi... laiska luonne?

Ja nyt hyvää yötä. Taisin luvata miehelle, et tänä iltana ei avata konetta. Hupsis, kuin kävi... :wave: :wave:
 
Nennalle paljon onnea!! Ja Hantalle tsemppiä loppuraskauteen, mukava kuulla sunkin kuulumisia =)

Täällä menee ihan hyvin, vauva on niin ihana!! pian on 3 kk neuvola, saas nähdä paljonko on kasvanut.
Selkävaivaisille jaksuja ja mukavaa kesän jatkoa kaikille!

 
maarith
Nenna olen sulle tosi kade :ashamed: olis aivan ihanaa odottaa taasen vaavia..paljon kivempi olla masu isona vauvan takia,kun painon takia :D nyt vaan valtaisa tyhjä pussi tuossa edessä.Tuntee ittensä ihan kengurux :LOL: ,mutta ilman sitä poikasta siellä pussissa.Mutta onnittelut kuitenkin plussasta.ja jaksamista sitten joskus,kun vaavi tulee niin kahden pikkusen kanssa.

Meillä neito oppinut nyt ottamaan lelusta kiinni(ja kaikki suuhun) ja kääntymään selältä masulle.kamalaa,kun aika menee nopeesti ja vauva kehittyy ihan liian nopeesti..kohta se muuttaa jo pois kotoa :( :LOL:

Oltiin koko perhe reissussa Saarenmaalla ja ihanaa oli.Suosittelen lämpimästi sitä lapsiperheille.Ruoka halpaa jopa ravintoloissa ja kun vuokraa mökin sieltä niin tulee todella edellulliseksi jopa suurperheelle.meillä meni 300e ruokaan-herkkuihin-ravintolaan-matkamuistoihin,yms.joten ei paha todellakaan 7henkiselle perheelle :)

jaksuja kaikille! :wave:
 
Pitkästä aikaa kirjoitan tänne vaikka usein olen käynyt lukemassa muiden kuulumisia,ei vaan ole saanut kirjoteltua itse :ashamed:

Ensiksi suuret onnittelut nennalle :flower: Varmasti on jännää olla taas raskaana =) Onnea!

Omaa napaa..Rasse kääntyy jo selältä mahalleen ja on muutenkin iso poika, melkein 5 kk..Rasmus syö myös kiinteitä tissimaidon lisäksi ja päärynä on meidän pojun lempiherkku.Poika senkun kehittyy hurjaa vauhtiaKyllä aika menee niin nopeesti....
Meillä on ollut koko kesän ajan joka viikonloppu jotkut juhlat niin aika on mennyt kuin siivillä..Mukavaa on juhlia mutta väsyttävää se on..Koko ajan kun pitää reissata eri puolille suomea.Huomenna koittaa taas lähtö kohti savoa ja miehen serkun häitä...No mutta mukavaa että läheisille tapahtuu positiivisia asioita!Ensi viikolla me lähdetään sitten espanjaan 3 viikoksi niin siellä saa sitten rentoutua =)

Ihania kuvia olitte laittanut lapsukaisistanne :)

Mukavaa kesän jatkoa kaikille ja selkävaivaisille pikaista paranemista!

Terkuin Odette ja Rasmus melkein 5 kk
 
Mukavaa kuulla teistä jotka ei oo hetkeen kirjoittaneet =) Mä meinasin eilen laittaakin, että kirjoitelkaas nyt jottain kuulumisia kaikki jotka lukemassa käy...ei tarvinnu kirjoittaa kun ootte näköjään ajatuksenlukijoita :kieh: :LOL: kyllä sen hyvin ymmärtää ettei näiden pienten ohella aina ehdi, jaksa tai viitsi kirjoitella ja joskus vaan ei oo mitään sanottavaa...

mutta juu...kiva oli kuulla teistäkin ja miten pikkuiset kasvaa ja oppii uutta :heart:
 
synnevi
Kovasti onnea Nennalle! :flower: :flower:

Tiipeli: Mä tein hienoja ale-löytöjä, Neeallekin ostin jo syksyks kevyttoppapuvun...kun oli alle puoleen hintaan... :D ja paljon muutakin kivaa!

Kauhian metelin aloitti tuo lapsonen tuolla lattialla, lyhyeks jäi nyt tarinointi. :wave:
 
Onnea Nenna! :flower:

Plussaamisista tuli mieleen, että voiko hormonitoiminnan muutokset ylipäätään aiheuttaa raskauden kaltasia oireita? Kun mulla on nyt pari viikkoa siitä kun viimeksi imetin (muistaakseni, ei kovin kauaa kuitenkaan), menkkoja ei ole ollut, ja nyt on ollu pari kertaa vähä paha olo ja väsyttäny välil ihan sillee kauheesti niinku alkuraskaudesta :eek: Pahan olon selittää monia asia, ja väsynki kai, vaikka nukun kyl aika paljon! Nyt oon kaks yötä nukkunu vähän ku koitan muuttaa rytmiä, mut sitä ennenki vaik nukuin paljon ni oli ykski päivä ku tuntu just samalt ku raskaana alussa, hyvä ku jakso kättä nostaa, saati sit persiistä siitä sohvalta :kieh: Luulin jo et oon kipee mut ei tullu lämpöä tai mitään...Rupes vaa mietityttää et millon pitäis "huolestua", millon menkkojen kuuluu viimeistään alkaa? Ehkäsyä ollaan käytetty ohjekirjan mukaan joka kerta (niinä huuurjan monena kertana ku ollaan oltu "sillai" :LOL: ) ja siis kondomi on käytössä. Eli tosi pieni mahis on raskautua, ei oo nähtävästi pettäny ehkäsy.
 
Eilen, 13:54
Poppy ja Piper


Pikaisesti tulin toivottamaan.
Nennalle paljon onnea!! Ja Hantalle tsemppiä loppuraskauteen, mukava kuulla sunkin kuulumisia =)


Kiitos Poppy, vauva melskaa mahassa aikasta paljon, välillä olisin ihan valmis synnyttämään, mutta jos nyt ei vielä kuitenkaan :D
 
tiipeli
Huomenia!

Pakko hehkuttaa: kävin äsken vaaálla ja se näytti 2kg alle lähtöpainon!! :D Eli esikoisesta tulleitakin kiloja on poltettu, herkkudieetti toimii! (eli syödään vain herkkuja) :LOL:

Hantallapa ei enää pitkä aika olekaan laskettuun aikaan. Tosin noilla viikoilla se aika vasta alkaa pitkältä tuntumaan... :ashamed: Jostain syystä vaavimasut pistää silmään tuolla ulkona, toissapäivänä luistelin taas tuon jyväsjärven ympäri ja vastaan tuli 5isoa masua. Miettikää, mä LASKIN ne :eek: enkä ees ite tajunnu...pöhlöä.

Lumihiutale: tuskin siinä menkkojen alkamisessa takarajaa on....toisilla alkaa aiemmin ja toisella myöhemmin. Eri juttu, mut vähän sama kuitenkin...samaan liittyy...lopetin joskus muinoin pillereiden syönnin eikä menkkoja tullut vuoteen. Sitte ne vaa yht´äkkii taas alko. Kävin terkalla/lääkärissä mut eipä ne mitään siihen sanonu tahi tehny. Mut sen jälkeen en oo uskaltanu pillereitä popsia, jos taas menis vuosi ennen menkkoja tai mistäs sitä tietää et menis kauemminkin ja jos vaikka sattuu vauvatoiveita olemaan... Mut toiv sulla piankkoin alkaa, etenkin mikäli olisi vauva haaveissa! ;)

Nyt mä lähden harjaaman tukkaa, tulin justiisa suihkusta. KAMALAN paljon näitä karvoja lähteekin harjatessa! Tänään lähden pikkupoikien kanssa mummolaan ja huomenna tullaan junalla takas, esikoiselle elämys varmaan.

Mukavaa loppuviikkoa! Toivottavasti se aurinkokin sieltä pilkahtelis (tai ainakin viimeistään tiistaina, kun pidetään esikoisen 2v synttärit mummolassa ja ohjemassa olisi mm. uintia ja saunomista). :wave:
 
Unique, minä en oo imettäny nyt pariin viikkoon ni just mietin et kuin nopeesti alkaa..No, mitä myöhemmin sen parempi, tosin vauvaa ei tartteis vielä tulla että siinä mielessä mielummin ne menkat :| Tosin JOS vahinko olisi käynyt niin olis kyllä ihanaaki, salaa pikkusen vaan vauvakuumeilen välillä :LOL: Eli nou hätä B)
 
Mun täytyy kans samasta syystä soittaa Minkalle ens vkolla fysioterapia-aika..Ei siis kannattele päätä kun koittaa käsistä nostaa..Että ilmeisesti jotain siellä jumppaillaan,tiedä häntä sitten...

Mitat oli neidin 4kk neuvolassa 63,5cm ja 7660g :whistle:
 
Vieläkö mahtuisi mukaan?
Eli mä voisin olla innostunut alkaa kirjoittelemaan täällä teidän kanssanne, jos vielä mahtuu mukaan =)
Jospa muutaman sanasen sitten kertoisin itsestäin; ikää on 27 vuotta, maaliskuussa syntyi meidän perheeseen prinsessa. pituutta neidolla oli 53,5cm ja painoa 3470g. Nyttemmin yli 10cm pidempi ja paino tuplaantunut :)
Toki perheeseen kuuluu vielä isi / aviomies ja koiruus. Turun seudulla asustellaan. Mitäpä muuta, no jonkin aikaa olen käynyt täällä kurkkimassa, enpä vain ole saanut aikaiseksi rekisteröityä.
Toivon mukaan tämä teksti tulee ruudulle oikein, hieman on hakusessa hymiöt yms ;) oppia ikä kaikkea!
 
En nyt jaksa kommentoida mitään muuta kuin tulin vaan valittamaan. Tänään on sitten mennyt hermot totaalisesti molempiin muksuihin. Ajattelin tuossa jo että on siihen vaan vielä pitkä aika ennen kuin muuttavat kotoa pois... Masennustahan tämä on väsymyksen ohella. Onko kellään muuten ollut aikaisemmin masennusta ja jos on, niin miten sitä on hoidettu?

Alan kyllä epäilemään, että pojulla on joku vaiva kun ei ole päivän aikana kovinkaan kauan tyytyväinen. Koko ajan on jotain kitinää ja mitä lie vikinää. Ja sitten meillä ei noiden kiinteiden syöminen oikein luonnistu, kun herra ei suostu avaamaan suutaan. Ja tuo väsykiukuttelu on aivan jotain järkyttävää, nytkin huutaa väsymystään naama punaisena ja minulla on korvatulpat korvissa. Että sellaista tänne ihanaan vauva-arkeen.
 
Neppu tervetuloa vaan porukkaan :wave: yritän tuossa nuo sun tiedot jossain välissä päivittää etusivulle =)

Unissakävelijälle paljon jaksamista :hug: laitoin sulle Y:tä tuosta masennusasiasta.

Hanttan massu on kyl niin söpö :heart: *tahtoo kans* :whistle:

mut nyt pitää taas kiitää :wave:
 
Moikks taas pitkästä aikaa täältäkin. Aika menee kuin siivillä ja luen kyllä tiiviisti juttuja mutta kirjoittaminen jää vaan ajatuspuolelle :ashamed:
On ollut kiva kyllä huomata että muillakin on samanlaista kuin meillä. Eli tytsi kasvaa ja voi ihan hyvin mutta on kyllä tosi vaativainen ja isoääninen =)
Puolistuntisen voi viihtyä matolla tai sitterissä mutta sitten vaatii jo leikkikaveria. Ja mamma juoksee kiltisti paikalle :LOL:

Joku ihme vaihe on muutenkin menossa, päivisin nimittäin nukutaan vaan puolen tunnin unia tai tirsoja ne oikeastaan on. Vaunuissa saattaa nukkua pidempään jos pysytään liikkeessä. Yöt sentään nukutaan vaikka nekin nyt 2-4 herätyksellä, että huhhuh, välillä hieman väsyttää sitten.
Mutta elämme toivossa että tilanne tasoittuu. Ruokailuväli on sentään kasvanut kahdesta kolmeen tuntiin.

Onnea Nennalle ja jaksamista pienen kanssa. En kyllä itse tämän tyllerön rinnalle vielä toista toivoisi :)

Tervetuloa Nepulle joukkoon ja Hantalle mukavaa ja hyvävointista loppuraskautta!

Nyt tytsi jo huutaa siihen malliin että mentävä on.
 
Tervetuloa mukaan Neppu!
En tiedä johtuuko tästä raskaudesta vai mistä mutta Aino on jotenkin ruvennut nyt venkoilemaan tissillä eikä syömisestä tunnu välillä tulevan mitään. Ottaa muutaman imaisun sit kääntää pään pois ja taas kiinni tissiin ja pari imaisua ja tätä jatkuu sit jonkin aikaa. Sit huutaa kun ottaa pois tissiltä, et selvästi jää nälkä. Nyt oon sit tänään antanut korviketta ja hyvin meni. Ei vieroksunut pulloakaan yhtään vaikka ei ole sellaisesta syönytkään kun joskus ihan vastasyntyneenä muutaman kerran. Sit eilen illalla oli koko ajan tissillä ja heräsi yölläkin syömään mitä ei siis ole tapahtunut kuin ihan ensimmäisinä viikkoina. Taidan antaa tänä iltana maissivelliä jos sit ois kylläinen koko yön ja nukkumaan menokin ois helpompaa.
Peruna-kukkakaalisosetta maisteltiin tänään ja hyvin kelpasi, paremmin kuin päärynä.
Oma vointi on kohtalainen. Aamupahoinvointia on jonkin verran ja eilen jouduin oksentamaan. Välillä melkein unohdan, et oon taas raskaana ja täytyy käydä vilkuilemassa noita testejä et iskostuis oikeen päähän...
Mut Aino huutaa syliä joten mentävä on.
 
Ihana kuva Nupsuliinan profiilissa!! :heart: söpö tyttö.

Neuvolakuulumisia täältäkin, eli
ikää 3kk ja painoa 7100g ja pituutta 63cm. :D

Tässä aamukaffetta hörpin ja pitäis vielä siivota :headwall: sitten lähdetäänkin mökille.
Tyttö on oikein superkiltti ja hymytyttö, kaikki me vaan sille "lässytetään" ja ihmetellään kuinka ihana se on, nuo isommatkin ihailee ja hoitaa sitä jatkuvasti =)
Hyvähän se on, että on apulaisia.

Mutta nyt pitäis aloitella tuo jynssääminen, että päästään sinne mökillekin vielä tänään. Mukavaa sunnuntaita!!


:wave:
 
Moi kaikille,
pitkästä aikaa yritän saada tännekin kirjoitettua kuulumisia. Nää kesäpäivät menee kyllä vauhdilla noitten lasten kanssa ja pihatöitä tehdessä. Lukemassa minäkin olen käynyt melkein joka päivä muttei mukamas ole ollut aikaa kirjoittaa itse! Nyt Ronja kattoo isosiskojen kanssa juniorilta staraokee ;) joten äitillä on aikaa istua koneella ihan ajan kanssa!!
Ensinnäkin onnea Nennalle :flower:

Uusiakin on tullut mukaan, tervetuloa kaikille!

Itellä selkävaivat on onneksi ainakin toistaiseksi helpottanut, välillä Ronjaa nostaessa vähän vihloo muttei onneksi enää kovin paljon.. koputtelen puuta ja toivon että vaivat nyt pysyykin vähän aikaa poissa. Pitäis alkaa tekemään aikoinaan kuntoutuksesta saatuja selkä- ja vatsaliikkeitä, vois auttaa tuohon löysään vatsapussukkaankin =) mutta kun ei vaan saa itsestään sen vertaa irti..

Ronja on taas kasvanut kovasti, meillä on nyt pikkuhiljaa aloitettu vellien lisäksi kiinteätkin. Perunaporkkana maistuu, söisi varmaan vaikka kuinka paljon jos antaisin..yritetään nyt kuitenkin elää maltillisesti. Yöt on edelleen yhtä tissuttelua, eli ihan selvästi se ei ole nälkää minkä takia tissiä kaivataan vaan taitaa tuo tissi olla sellainen huvitutti! Ostin jo kokeeksi Nukin tutteja kun monille se on kelvannut paremmin kuin muut tutit, ja ehkä vähän paremmin kelpaakin mutta yöllä kuitenkin se tissi on ainoa avun tuoja :( . Oonkin suunnitellut muuttavani pariksi yöksi tonne meidän talon toiseen päähän ja yritän opetella Ronjan kanssa uudenlaisen yörytmin, eli tissiä saa kyllä nälkään mutta ei muuten..itkua ja valvomista kai se tietää mutta yritän pysyä tiukkana :ashamed: ... Saa sitten ainakin muu porukka nukkua kun me mölyäjät mennään vähän kauemmaksi touhuamaan.
Pari kertaa Ronja on päässyt kääntymään mahalleen, kuitenkin niin että käsi on jäänyt vielä alle..siinä sitten makaa ihmeissään, hiljaa liikkumatta, varmaan kauhusta kankeana kun yhtäkkiä huone kääntyikin toisinpäin :LOL: .
Ensi viikolla on 4kk neuvola, oikein taas jännittää kuinka paljon painoa on tullut. Ainakin reidet ja posket kaunistuu päivä päivältä, ihanan pehmeät pallero-pullerot!! :heart:

Nyt meen taas, mukavaa päivän jatkoa kaikille,
nautitaan kesästä ja vauvoistamme!!
 
Ilmeisesti se mun raskaus olikin sellainen kemiallinen raskaus eli munasolu hipaisi vain kohdunseinämää ja siitä oireet ja plussa. La ja su välisenä yönä alkoi vuoto ja tosi runsas sellainen eli ilmeisesti ensimmäiset menkat synnytyksen jälkeen. Eilinen päivä oli hirvee kun jotenkin suretti niin paljon vaikka vasta ihan alussa olikin jos siis oli. Sitä vaan jotenkin jo alkoi miettimään sitä tulevaa pientä. No, tänään jo parempi olo ja neuvolassa sanoivat, ettei tarvitse tulla tarkistukseen jollei voinnissa tule jotakin erityistä.
Ainon kanssa ollaan nyt viikko kaksistaan, kun mies lähti viikoksi työreissuun. Soseita ahkerasti täälläkin maisteltu ja Aino kans tykkää tosta peruna-porkkanasoseesta, söis sitä varmaan niin paljon kun antais. Peruna-kukkakaalisose ei ollutkaan niin herkkua. Velliä oon myös nyt antanut iltaisin. Meillä vasta ensi viikolla 4 kk neuvolalääkäri, ihan mielenkiinnolla odotan kuinka paino on nyt noussut kun on syönyt jo vahvempaa.

Aurinkoista päivää kaikille toivottaa Nenna ja Aino tänään tasan 4kk.
 
synnevi
Voi surku, Nenna80, että kävikin noin!!! :'(
Vaikka ajatus ei varmaan nyt lohduta ollenkaan, mutta ei muuta kun uusi yritys vaan päälle. Meillä ensimmäinen raskaus oli kohdunulkopuolella ja tiedän kuin lohduton olo on kun vaan muutamassa päivässä ehtii jo suunnitella vaikka mitä ja sit kaikki meneekin pieleen! Kovasti :hug: :hug:

Nauroin tota Ronjan maailman pyörähdystä...Neealle kävi yks päivä samalla lailla, mut toiseen suuntaan. Mahalleenhan Neea oppi kääntymään 2½ kk, mutta ei osaa takaisin selälleen. Nyt sitten vahingossa kai pyörähti selälleen ja ekaks katto ihan huuli pyöreenä, sit alkoi alaleuka väpättämään ja kauhea parku alkoi!! Niin että tyttöä kiinnostaa enemmän villakoirat sohvan alla kuin kattopaneelit :LOL: :LOL:

Onko kukaan vielä käyny tai onko suunnitelmissa lähtee vähän viihteelle? Niin, että oonko mä ainut luopio-äiti, kuka meinaa tänä kesänä terassille? :whistle: Meillä olis parin viikon päästä tuparit (siis muutettiin 07/2006, sattuneesta syystä vaan näin vuoden viivellä pidetään ;) ) Toisaalta ootan jo kovasti, mut mitä lähemmäks ajankohta tulee sitä ristiriitasemmat ajatukset mulla...että pärjääkö mummo hyvin näitten kanssa, mitä jos Neea ei rauhoitukaan unille jne...
Niin ja voi olla että se mun terasseilla käynti onkin, että juon alkuillasta muutaman tossa omalla terassilla ja sitten oonkin jo niin tuhannen päissäni etten jaksa lähtee mihkään!!

Huomenna on neuvola, tänään on myös Neealla tasan 4kk ikää.
Jaahas, kauppaan pitäis suoriutua, kun jääkaappi on ihan tyhjä. Aurinkoista viikon jatkoa, :wave:
 

Yhteistyössä