MAALISMASUKIT 2007

Heipsan...mukavaa Nenna kuulla, että jo mieli on parempi ja onnea kovasti uuden raskauden yritykseen....mä täällä edelleen jauhan juu-ei vaiheessa. Tahtois kovasti jo, mutta joku mielessä kuitenkin taistelee vielä sen odottamisenkin puolesta ja tosiaan ei tää selkä edelleenkään oo kunnossa...ehkä hyvä, että se antaa mulle lisää miettimisaikaa niin ehkä ne ajatuksetkin selkiintyy =)

mua taitaa jännittää enemmän tuo tytön koulun alkaminen kuin sitä itseään :whistle: jotenkin vaan niin tuntuu hurjalta kun äitin pieni jo koulutielle lähtee :heart:

jahas...taitaa olla kakat nuutilla vaipassa, joten :wave:

Meillä oli tänään 4 kk neuvola. Painoa oli neitillä 6455 g ja pituus 62 cm ja py 40,4 cm. Pituutta tullu vähän viime kertaan, mutta niinpähän se välillä vähempi nousee ja välillä enempi. (Viimeks 3 kk oli 61,7 cm.) Rintaruokinnalla jatketaan edelleen, kun paino on hyvä. Ihan hyvä juttu, on niin helppoo aina vaan tissi laittaa suuhun! :) ja kohta puoliin kuitenkin alkaa se rumba niitten mössöjen kanssa!!

Ilonen tyttönen on ja melko hyvin viihtyy lattialla joitakin aikoja yksin, kun lelut jo kiinnostaa enempi ja kun ne voi viedä suuhun! :) Naureskelee paljon ja höpöttelee omiaan. =)

Ja viihteellä olen minäkin pari kertaa ollu. Ekalla kerralla ei ollu niin kivaa, mut toisella kerralla viihty jo paremmin! Onhan se kiva välillä käydä jossain!

Kiva et Nennalla parempi mieli jo! :)

Jotain nyt touhuamaan kun tyttö nukkuu.

maarith
Kuulumisia ajattelin kertoa hiukan.
Meijän neidolla oli 4kk neuvolalääkäri eilen ja painoa oli 6160g pituutta 64cm ja päänympärys oli 40.8cm josta tuli taas sanomista että on liian pieni ja seuraillaan.
Huomasin viinirypäleen pikkusella olevan lähes samanverran.Onko teille valitettu siitä ollenkaan? mitä teitin pikkusella oli syntyessään tuo päänympärys?

Huomenia vaan tulin toivottelemaan ja nostelemaan :wave: mukavaa poppy kuulla sinustakin =)

ukko unohti ottaa mun e-pillerit eilen pois sähkögrillin päältä kun alkoi grillaamaan...pikkusen lämpes sitte siinä ja foliopakkaus kärsi, mutta pillerit oli viel ihan pillerin nököisiä :whistle: soitin sitte aamulla apteekkiin, että voikos noita viel käyttää vai ei, niin luvan sain käyttää, mutta ei kyllä ihan varmaa osannut sanoa, koska harvemmin tuollaisesta asiasta soitellaan :LOL:

Nauratti tuo Katjuskan juttu :LOL: sullapa on hiukka omintakeinen paikka säilyttää pillereitä :whistle: :D
Taisi apteekkarikin saada naurut?
Kylläpäs täällä on hiljaista...mökkeilemässäkö kaikki on? B)

Meinaatteko mennä äippäloman jälkeen töihin vai jäättekö hoitovapaalle?
Siinäpä pientä kesägalluppia :xmas:

Galluppiin vastaus: Minä ainakin oon kotona vielä kauan :D

Ettei muuten ois Katjuskalla jo kohtalo puuttumassa peliin sen suhteen että laitetaanko uus vauva alulle vai ei :whistle: ;)

Minka on täällä ruvennu nyt peruutteleen joka paikkaan.Yks päivä jätin neidin vähäks aikaa keittiön lattialle masulleen ja kun tulin takas,oli tyttö pöydän alla :D

Mulla rupee muuten pukkaan ikäkriisi,tänään tulee täydet 26v lasiin ja muuta merkittävää en oo elämässäni aikaseks saanut kun nää lapset :'( :ashamed:

juu sitä minäkin meinasin, että kova on ukolla vauvakuume kun noin koettaa mun pillerit hävittää :LOL: yleensä ne onkin ollut mikron päällä tai jossain pöydällä pyörimässä, mutta nyt sitte olin ne siihen laittanut kun moista vempelettä viimeks joskus alkukesästä käytetty ja pakko pitää ne näkyvillä, että muistan niiden olemassa olon :whistle: vaikka taitaa olla niin, että vaikka otsaan ne liimais niin silti voisin unohtaa ottaa :ashamed:

galluppiin....kotiin meinaan viel jäädä kun meil on toi kuntalisä kuitenkin sen kotihoidontuen lisäks ja kun siitä uudesta pienestäkin haaveillaan :D ja onhan se mukavaa tuon eka luokkalaisenkin kannalta =) ukko mulle viimeks eilen sanoi, että hänestä mä voisin jäädä vaikka kokonaan kotiäidiksi jos vaan jaksan... taitaa ukolla olla suunnitteilla suurperhe :LOL:

onnittelut vitviulle kuitenkin synttärin johdosta vaikka kriisiä pukkaakin :flower: mulla tulee 30 ens vuonna kesällä täyteen ja vanhalta tuntuu...siks pitääki nopsaan lapsia pukata maailmaan, että pääsee viel eläkepäivistäki joskus nauttimaan kun poikaset lentelee pesästä.... sinä oot nuori vielä..ehit vielä tehä vaikka mitä...mullakin ajatuksena ollut, että jos nyt en kotiäidiks jää niin lähihoitajaks vois opiskella kun kokin hommat ei enää sovi ja koulunkäyntiavustajiakin vaan vähennetään koko ajan :/

tääl sataa taas...tylsää :kieh:

Galluppiin: Meinaan vielä jäädä hoitovapaalle ja ihana haave olis, et vois olla vielä pitkään kotona mut vähän kyllä arvelluttaa kuinka sit taloudellisesti pärjätään. Hoitoon en kyllä vois ajatellakaan laittavani niin pientä ja jospa sitä vaikka taas raskautuisikin uudestaan mikä kovasti on toiveissa ,niin vois huoleta olla kotona. Sain kesän aikana toimen tuolta töistä, joten paikka on mihin sit palata joskus.
Synttärionnittelut vitviulle! Itse täytän syksyllä 27 v elikkäs alkaa kans toi 30 rajapyykki häämöttämään.
Aino on nyt muutaman päivän ollut jotenkin erikoisen kitisevä. Missään ei kauaa viihdy itsekseen vaan sylissä pitäis vaan koko ajan olla. Aina välillä Ainolla on tollasia kausia ja silloin ei sit äippä paljoo muuta tee kuin seurustelee Ainon kanssa.
Täällä kans satanut tänään oikein reippaasti moneen otteeseen. Ruoho vaan kasvaa mut leikkaan ei oikein pääse kun koko ajan sataa, ei kiva!

maarith
Galluppiin: kyllä täällä ajateltiin edelleenkin jatkaa kotona olemista,kun vastahan olen ollu kotiäitinä 1.12.1998 alkaen.hui tuleekin jo joulukuussa tänä vuonna tuo 10v täyteen.Toivon kuitenkin,että täälläkin ne alottais mahdollisesti tuon kuntalisän kotihoidontuessa,mutta saa nyt nähdä mitä ne päättää.

viinirypälee: mä en löytänyt sitä tietoa mistään,kun neuvolatätönen ei sitä alku mittaa ole laittanu tuohon korttiin.täytyy kysyä,kun meillä neuvola taasen 31 päivä.
:(

Nenna,meillä muuten kans ollu nyt pari päivää ihme kitinää ja sylissä vaan pitäs olla...varsinkin iltasin..Voipi tosin olla myös väsymystä,kun on yöunille nukahtanut jo 20.30-21 aikaan,mikä tietää sitä että mun kokonaiset yöt ei oo enää kauheen kokonaisia :whistle:

Meillä muuten ukko kans sano että niin kauan kun hänen kanssaan oon,ei mun tarvi töihin mennä ja voin olla kotosalla,mutta ihan niin tyhmä en oo että lasken sen varaan ;)

Taas on juttua ehtiny tulla luettavaksi vaikka kuinka! Kivahan se on jos vaan ehtii joskus lueskella.

Kesägallupiin: Minä olen suunnitellu että ihan siihen oisin kotona kun Tommi täyttää kolme vuotta. Saa sitten autella isompia koulun alotuksessa ja etenkin nauttia kotonaolosta lasten kanssa. Eli näin, jos ei jostain syystä mene sitten rahat tiukoille. Mies on kyllä semmonen työn tekijä, että tuskin.

Meillä ei ollu neljän kuukauden neuvolaa ja annoinkin rotaviruksen toisen osan itse kotona.

Perunaa on nyt maisteltu viikko ja luumua myös. Tommi syö jo kyllä ihan mielellään. semmosta velliähän se on, pieni pala perunaa ja tissimaitoo sekaan niin paljon, että justiin lusukassa pysyy. En taida vielä tällä viikolla ottaa porkkanaa mukaan kun alotettiin siis jo 4 kk ja 1 viikko-ikäisenä. Sijaisterkkari käski alottaa 3 kk neuvolassa. Nyt vähän arveluttaa oisko tarvinnu kun painoo kuitenkin oli 3kk se 6,5 ja pituutta 65. Kun näyttää monilla olevan 4 kk neuvolassa samoja lukuja. No se hyvä puoli, että Tommi on alkanu nukkumaan vähän päiväuniakin just tällä viikolla, johtuukohan sitten perunasta vai muusta, mutta ihan mukava.

nyt mua kaivataan.... :wave:

Tulinpa tännekin kertomaan, että eilen illalla huomasin, että Ainolle on puhjennut ensimmäinen hammas eteen alhaalle. Hyvin näkyy kun tyttö hymyilee ja tuntuu sormelle. Nopeasti se aika vaan menee.
Eilen ostin vahingossa myslivelliä vaikka piti ottaa maissivelliä. Uskalsin kuitenkin sitä antaa vaikka en ole vielä viljatuotteita antanutkaan. Hyvin kelpasi eikä mitään vaivoja tullut.
Hyvää tiistaita kaikille ja viimeistä heinäkuun päivää. Taitaa se syssy jo kolkutella ovella...

Heippa!
Kyllä on kurjat kelit olleet viime päivinä :(
Oli tosi ankeaa, kun mies oli lomalla ja koko ajan satoi enempi tai vähempi. Ulkoile siinä sitten.
Galluppiin: Jos vaan pystyn kotona olen kunnes neiti täyttää sen kolme vuotta. Ja haaveissa olisi pikkukakkonen ennen sitä, saa vaan kattoa kuinka se sitten onnistuu, ensimmäisenkin alulle saaminen otti liki neljä vuotta. Mutta tuolla se prinsessa vaan tuhisee :)
Tässä on joku karma nyt, aina kun avaan koneen neiti herää joten adios !

synnevi
Heipsuli!

G: Suunnitelmissa on olla kotona ainakin syksyyn 2009, Neea olis sillon 2,5v. Katotaan siinä vaiheessa jatkanko vielä sen puoli vuotta sinne 3/2010 asti.
Ens keväänä jo ilmoitan töihin, että voin käydä ilta-/viikonloppukeikkaa tekemässä silloin tällöin...la-ilta ja su lisineen kerran kuukaudessa tekeekin jo saman mitä kotihoidontuki on koko kuulta...ihan kiva, et parissa päivässä saa tuplattua kk-tulot!! ;)

Neea oppi tässä muutama päivä sitten ryömimään. Tai siis hyppii mahansa varassa eteenpäin, mun mielestä tapa näyttää ihan samalta kuinka hylkeet liikkuu :LOL: :LOL:

Maarith ja viinirypälee: Neealla oli 4 kk neuvolassa py 40,6cm, eikä terkkari sanonu siitä mitään! (syntyessä oli 36cm) Katoin noista sisarusten nla-korteista, niin molemmilla on kasvanut 4kk mennessä 5cm, Neealla 4,6cm...mut kaipa siihen puututaan jos esim. jotain kallonsaumojen luutumisjuttua epäiltäis.

Niin ja siitä viihteellä olosta: hyvin olivat mummon kanssa pärjänneet, suotta hermoilin. Mutta tulipahan taas itselle hyvä muistutus miks mä en ota normaalisti 2 lasillista enempää :ashamed: Olo oli vielä toisena päivänä ihan :x !!

Hyviä öitä!

Uusi yritys, nyt neiti nukkuu yöuniaan niin joskos nyt onnistuisin kirjoittamaan jotain.
Hauskalta kuulosti synnevin kuvailu "hylkeiden liikkumisesta" =) Samansuuntaista yritystä on täälläkin, toistaiseksi eteneminen on kuitenkin jäänyt enempi paikallaan nykimiseksi.
Tänään oli neuvolakin, kaikki ok ja mitat 68cm ja 8kg. Terkka ja Lääkäri totesivat molemmat että hyvin voi jo soseita aloitella ja niin ollaan tehtykkin. Neljä kuukautta täysimetystä riittää mulle.
Nyt kaipailisinkin vinkkejä, että miten saan maidontuloa hillittyä? Nyt kun olisi tarkoitus totuttaa Suvia korvikkeeseen, josta kyllä tykkää, mutta mä olen ihan pulassa kun tissit suihkuaa... :ashamed:
tarkoitus ei ole kokonaan imetystä lopettaa, ainakaan vielä. meillä on vaan tiedossa kolmet juhlat, sen sorttiset että neiti on menossa mummolaan yöksi ekan kerran 5kk iässä, nyyh... :'(
Sitten tulee harjoiteltua tota viihteellä oloakin! Jotenkin tuntuu kovin pahalta viedä noin pieni hoitoon, mut toisaalta taitaa toi tuulettuminen tehdä ihan hyvää äitille, ainakin kun edellisestä on vierähtäny yli vuos.
Joo, kai sitä pitäis raahautua nukkumaan, öitä!

Huomenta vaan kaikille :wave: me oltiin ukon kanssa eilen kesäteatterissa vesisateessa...onneks satoi vasta näytöksen loppu puolella, mutta silti oltiin kuin uitetut koirat :kieh: ja oli sentään sadetakkikin päällä, mutta kun sitä vettä tuli saavista kaatamalla. Nuutti oli mamman ja pappan hoivissa sen aikaa ja hyvin oli mennyt =)

meillä on koneen kanssa vähän ongelmia, joten jos minusta ei kuulu niin se on tän rakkineen syy :kieh: nyt on antanut mun oll ihmeen kauan netissä jo ilman temppuilua :whistle:

miten se muuten menee, jos hoitovapaalla tekis joskus töitä... miten vaikuttaa siihen perusosaan tai lisäosaan? kertokaas viisaammat =)

nyt nuuttia hauskuuttamaan :wave:

Taas on hetki vierähtänyt viime kirjoituksesta.

Oltiin siis viiko mökillä, meni vähän sairastellessa: Aluksi Tinjan maha oli ruikulilla, joka olikin tosi "hauska" juttu, kun oltiin päätetty kestovaippoja sielläkin käyttää, ja käsinhän ne pitää sielä pestä. Oli sitten yhden kakkavaipan sijasta varmaan 6 per päivä...

Sitten mulla nous kuume ja alkoi rintojakin särkeä, onneksi pääsin paikalliseen terveyskeskukseen, rintatulehdushan se oli. Sain antibiootin, Tinjan maha rauhoittui, mutta lääke veti sitten mun mahan kuralle :x Sai huussissa ravata... No, hengissä selvittiin, mutta nyt alkaa olla kesän mökkikiintiö täynnä. Tai jos ihan omassa porukassa päästäsiin, mutta tuo on miehen suvun mökki, ja porukkaa siellä on aina aika paljon.

Tinja on oppinut kääntymään selältä vatsalle, mutta takaisin ei vielä pääse. On myös nauranut ääneen pari kertaa, mutta sitä ei mitenkään yleisesti vielä harrasta. Eilen olin näkevinäni minipienen valkoisen nökön alaikenessä, joten liekö nyt ensimmäinen hammas tulossa :)

Sänkypuuhagalluppiin, aika hiljaista on, mutta vasta vähän aikaa sitten alkoi edes sujua ilman kauheita kipuja, ja vieläkin alkaa sattua jos pidempään "jyystää" :kieh: Ehkä 2-4 kertaa/kk. Pitää sitten pitää mies tyytyväisenä muilla keinoilla...

otiin jäämisestä, meinaan jäädä kotiin, täällä on ihan hyvä kuntalisä, saan n. 200 e enemmän kuussa sitten kun jään kotihoidontuelle. Tarkoitus olisi toinen lapsi tähän perään "tekaista", ei vaan vielä ole kuukautiset alkaneet, eli jonkun verran täytyy vielä odotella. Saas nähdä alkaako kuukautiset ennen kun imetys loppuu, ja tarkoitus olisi imettää yli 1-vuotiaaksi kuitenkin.

Vielä ei olla soseita maisteltu, mutta pakastin alkaa jo täyttyä :LOL: Mustikoita kerättin mökillä varmaan lähemmäs 10 litraa, riittää sitten talveksi.

Eipä muuta ihmeellistä, hyvää jatkoa kaikille :)

synnevi
Joo, Hantta06:lla on ihan oikein varmaa tietoa. Mun kaveri lähti ä.loman jälkeen töihin, mutta nostaa kotihoidontukea, siis perusosan. Saavat järjestettyä lapsen hoidon kotona isän, mummon ja puolen suvun kesken niin, ettei kunnallista hoitoa tarvitse: sehän on kai ainut este yksityisen hoidon tuen(tms.??) lisäks.

Ja vielä aiheeseen: mua niin ketuttaa se, ettei lisäosaan huomioida muita lapsia kuin ALLE kouluikäiset!! Eli kun meillä on Neean lisäksi 2 koululaista, niin silti meidät lasketaan 3-henkiseksi perheeksi! :headwall: Niin no koulussa ateria, minkäs takia sitä mun enää niillä pitäis sit rahaa netota!!
*nyt tää deletoi pitkän pätkän painokelvotonta tekstiä* Anteeks!

Neeuskalla jo toisten päiväunien aika käsillä, taitaa täälläkin kirkastua ilma että päästäis koko poppoo ulkoilemaan. :wave:

Neuvolassa käyty taas :wave:

5kk:n mitat:

Pituus 69,5 cm
Paino 7,325 g
Pää 42,9 cm

Rokotteen anto meni ihan hyvin, poika ei edes huomannut itkeä. Ja rokotteen jälkeisen yön nukkui putkeen heräämättä 21-5.30 :eek: , mitä luksusta! Tänä aamuna heräsikin 5.00, kun kakat oli pöksyissä ja nukahti uudelleen puolisen tuntia sitten. Meillä nukutaan öisin paremmin kuin päivisin. En tiedä johtuisiko nuo hyvät yöunet mahallaan nukkumisesta.

Tuosta päänympäryksestä. Esikoisella, tytöllä, on ollut näköjään syntyessään py 34,5 cm. Ja esim. 4kk neuvolassa 40 cm, 5kk 40.8 cm, eikä kukaan ikinä sanonut että olis ollut liian pienet lukemat ja seuraillaan :eek: . Pitäiskö minun nyt huolestua tuon reilu 2 veen pään suuruudesta? Eihän se mikään järjen jättiläinen kyllä ole ollut noine kaikkine tempauksineen, mutta tosiaan ei meille ole kukaan koskaan sanonut noista lukemista.

Me oltiin Suomessa 1,5 kk eikä tullut juuri nettiä selailtua sinä aikana. Oltiin kuukausi mun äidin luona. Ennen olen parin päivän jälkeen ollut kypsä lähtemään jo muualle, mutta kas kummaa, tuo vauva muuttaa kaiken. Nyt olisin hyvin voinut jäädä vaikka toiseksi kuukaudeksi!

Meillä poika nukkui yöt jo hyvin ennen Suomeen lähtöä, mutta sitten meni rytmi vähän sekaisin. Vihasi mummin ostamaa matkasänkyä ja nukkui paljon mun kanssa. Edelleen menee yöt vähän huonosti. Liekö syy myös se, että saa edelleen pelkkää maitoa. Pääosin rintamaitoa, mutta lisäksi myös korviketta erityisesti iltaisin. Tekisi jo mieli alkaa antaa kiinteitä tai ainakin velliä. Meillä piti olla neuvola eilen, mutta lääkäri oli sairastunut ja se siirty 3 viikolla. Ei millään jaksais odottaa, mutta toisaalta näyttää kyllä hyvin kasvaneen pelkällä maidollakin. Suomessa kävin kerran punnituttamassa ja oli tullut 250 g painoa per viikko. Tosin siitä on jo kohta kuukausi aikaa.

Galluppiin: Mä aion mennä töihin tammikuussa, enkä kärsi siitä huonoa omaatuntoa.

Vitviu Sähän olet tosi nuori vielä! Olet saanut paljon aikaan tuohon ikään mennessä, joten älä huoli!

Käyttääkö joku kestovaippoja? Kirsikka? Olisiko käyttöä äityspakkauksen kestovaippapakkaukselle? Voisin lähettää sen lahjana.

Niin ja poika on todella ihana ja suloinen. Jäätiin kaksin Suomeen 3 viikoksi, kun isä oli jo lähtenyt takaisin kotiin. Pelkäsin, että unohtaa koko tyypin siinä ajassa. Eikä mitä, heti aivan mieletön kikatus, kun näki isänsä. Isän kanssa nauraa paljon enemmän kuin mun kanssa. Liekö äiti haleja ja ruokaa varten ja isä se leikittäjä.

Terkuin,
laventeli, kirjautumisen jälkeen euromamma (tulipa keksittyä tyhmä nimimerkki!) ja poika jo yli 5 kk

Yhteistyössä