MAALISMASUKIT 2007

Heipsis taas täältäkin,
Tyllerö kasvaa hyvää tahtia, saa äippä ja iskä voimailla =)
Tiistaina oli 4kk neuvola ja painoa oli 7,6kg ja mittaa 64,5cm.

Päikkärit on vieläkin puolen tunnin mittaisia, mutta yöt onneksi menee kohtuullisesti. Tosin äidillä on päivisin hermot hieman tiukilla kun pitäisi aika lailla koko ajan viihdyttää kun ei yksin ole kiva olla. Voi kun olisi joskus vaikka pari tuntia aikaa tehdä jotain rauhassa. No eiköhän tilanne vuoden päästä ole jo ihan toinen =)

Galluppiin: En ole vielä työhön palaamista ajatellut pahemmin. Vähän toiveena olisi että ensi kesän voisi vielä vapaalla olla. Mutta saas nähdä.

Eilen otettiin ensimmäistä kertaa illalla velliä. Vähän ihmetytti maku mutta alas meni ihan hyvin. Millaisilla määrillä olette vellin antoa aloittaneet?

Mutta hauskaa kesän jatkoa kaikille!

Hantalla kyllä komea masu, melkein jo ikävä omaa masua :LOL:

Euromamma... :wave: me ainaki käytetään kestoja ja ottaisin mielelläni vastaan tuon vaipan, jos haluat siitä eroon. :)

Kuulumisia...no ukkeli kätisee täs sylkyssä - unille lähetään kohta. Itellä väsy...parin viikon päästä 5kk neuvola ja kontrolli tosta pään kannattelusta, jossa ei siis mitään häikkää, mut lääkäri nyt tahtoo sen nähdä...

Täysimetyksellä mennään viel...ja töihin en varmaan toivottavasti mee ennenku ukkeli täyttää tuon 3-vuotta. :)

Heippa! :wave:

..Meilläkin kestoja käytetään, mutta ei oikein sopineet meille nuo ÄP:n vaipat, joten jos Uniqe huolii niin laita sinnepäin ihmeessä :)

Oltiin tänään katsomassa vastasyntynyttä vauvaa, oli niin pieni ettei tosikaan, onko Tinjakin muka ollut niin pieni? Ei voi uskoa!

Nyt on kyllä pakko mennä nukkumaan... Öitä!

Hellurei täältäkin,
ja terveisiä mökiltä! Kelit ei oikein suosineet, vettä satoi lähes taukoamatta. Nautittiin silti, keskimmäiset tytöt keräsi mustikoita ja vesikirppuja =) , me muut pelattiin korttia ja tietokilpailuja.. Ronjalla oli niiiiin paljon uutta katseltavaa, viihtyi tosi hyvin ja muutenkin oli yllättävän helppoa oloa vaikka ilman sähköjä nuo soseiden lämmitykset ym touhut voisi olla hankalaakin. Kauemminkin olisin säistä huolimatta mökillä viihtynyt, isännällä vain oli kiire kotiin kun on nuo iki-ihanat rallit taas tänä viikonloppuna..aamulla oli oikein herätyskello soittamassa että kuulee radiosta rallitapahtumat alusta asti, sitten kai päivä niitä näkyy telkkarista ja kai se meinaa käväistä paikanpäälläkin katselemassa.. No ei senpuoleen, ihan hyvä että on jotain erilaistakin tekemistä välillä.

Ronja tosiaan syö noita kiinteitä jo ihan täysillä, aamuin ja illoin syö vauvojen riisipuuron, päivällä peruna-porkkanaa ja ennen iltaa vielä hedelmäsosetta. Tosin tuo peruna-porkkana tuntuu olevan ihan ykkösjuttu, puoli purkkia menee ihan sekunnissa, hedelmäsose on enemmänkin sellasta maiskuttelua ja sotkemista, menee silti. Juomapuolella tissitellään edelleen ja hyvin riittää maito vaikka ei enää niin ahkeraan tissiä syö kuin ennen kiinteiden aloittamista.
Yötkin on vähän nyt rauhoittuneet, edelleen muutaman kerran tissitellään mutta ei onneksi enää ole yhtä tissittelyä koko yötä, saan jo itekkin vähän paremmin nukuttua.

Viime perjantaina Ronja sitten oli ekaa kertaa mummulla yötä!! Ja hyvin oli mennyt, illalla oli ollut pientä itkemistä mutta sitten kun oli rauhoittunut nukkumaan n. klo 23, oli herännyt syömään vain kerran klo 03.30 ja jatkanut unia klo 07.30 asti. Soittelin mummulle aamupäivällä ja hän vain käski jatkaa unia, hyvin meni heillä silloinkin. Puolen päivän aikaan sitten mentiin hakemaan vauva ja koululainen kotiin ja tuntui kuin olisi oltu erossa pidempäänkin!! Teki kyllä tosi hyvää päästä vähän tuulettumaan, meillä oli kaveripariskunta kylässä, saunottiin ja istuttiin ulkona kaljaa juoden, sattui vielä piiiiiitkästä aikaa olemaan aurinkoinen ilta. Puolen yön paikkeilla lähettiin sit vielä oikein baariinkin, ja klo 01.30 grillin kautta kotiin ja nukkumaan..ja aamulla oli yllättävän hyvä olo, ennen mulla tuli aina ihan hirveä kankkunen ja kuvittelin että nyt noin pitkän tauon jälkeen suunnilleen kuolisin seuraavan päivän olotilaan mutta eipä juuri edes päätä särkenyt!
Nyt ei varmaan silti tarvi taas pitkään aikaan viihteelle päästä, tosin sellaista jo mummun kanssa suunniteltiin että voitais joku viikonloppu ottaa yks vapaailta ja yö ja vain NUKKUA ja NUKKUA. Mummu kuulema enemmän kuin mielellään ottaa taas lapsukaiset hoitoon!

Nyt Ronja heräsi joten moiiii!!!

Laita mulle sun osoite vaikka yksityisviestinä, niin lähetän sulle noi kestovaipat. Tulevat sitten ainakin käyttöön!

Ja poika vaatii taas seuraa... Tottui Suomessa siihen, että aina oli leikittäjä. Nyt kun ollaan kaksin, niin äiti ei saisi tehdä mitään muuta. Joten sama tilanne kuin sulla Nupsuliina.... Alkaa kohta raastaa noi yöt myös. Viime yönäkin söi 2-3 tunnin välein eli paljon useammin kuin pienempänä. Selkeesti tarttis jo kiinteitä, mutta paikallisessa neuvolassa sanovat, että 6 kk jälkeen. Sitten jos alan antaa, niin suuttuu mies, kun olen tehnyt neuvojen vastaisesti. Ei oo helppoo....

no heipparallaa tänne.. en oo PIIIItkiin aikoihin täällä käynnyt! :ashamed: anteeks kamalasti. viime 5kk neuvolassa annettii rokotus, oli itkuinen illalla mut muuten oli paino noussut ja pituutta. eli 63cm 6560g

miehellä kova vauvakuume saada jo toinen alulle. mulla ois ehkäsyneuvolaan aika maanantaina miettiä ehkäisyä. kun en vielä toisaalta haluais lasta alulle kun olisi 1 vuosi koulua sitten valmistun. et jos sit lähempänä valmistumistani niin sitten laittaa alulle ellei käy et ehkäsy pettää. katsotaan jos mitään oireita ei vaan tule ehkäisystä.

mein neiti menee nukkumaan 20-21 aikoihin ja herää aamulla 9-10 aikoihin et hyvät unen lahjat et ei enää öisin herää =)
ajatella elokuu jo. mun synttärit pian, ja mun ja miehen hääpäivän vuosi päivä lähestyy :heart: enskuussa miehen synttärit.
sellasta tällä kertaa.

mut halauksia kaikille ja jaksamisia :D

:wave: :wave:

Eli: Meillä on nyt jokin kausi taas menossa. En tiedä onko hapaita tulossa vai mikä pikku herraa kiukuttaa, kun koko valveilla olo aika on yhtä kitinää. Sylissä kantaminenkaan ei auta. Syöminen ei oikein kiinnosta. Unille nukahtaminen, sekä päivä että yö, on aivan kauhean työn takana. Siinä saa äiti laulaa äänensä käheäksi tuiki tuiki tähtöstä ja polkupyörän lainasimme... Muut laulut ei kelpaa. Tässä juuri lauleskelin kaksi tuntia, joista puoltoista tuntia oli sellasta huutoa pojan puolelta, että naapurit varmaan kiittää. Jos lopettaa laulamisen, huuto yltyy ihan hysteeriseksi.Tätä on nyt jatkunut 6 päivää putkeen, äiti on ihan poikki ja vasemman käden ranne aivan sikakipee kantamisesta. Burana 600 voimin tässä on jo pari päivää menty.
Perjantaina päätin sitten illalla pakata vaunut ja pojan autoon ja ajaa tanssilavalle, jossa Leevin isä oli keikalla, kun on kaikki keikat missä ollaan oltu, nukkunut hyvin. Siellä se ihmetteli ja hymyili kaikille ja nukahti klo 23 eikä herännyt kotona kun vasta klo 6 syömään ja jatkoi uniaan puol ysiin asti. Mutta sitten se taas alkoi, hirveä kitinä ja ränkkääminen. Nyt ennen nukahtamista annoin jo suponkin, jos helpottaisi pientä, on se sydäntäsärkevää kuunneltavaa ja vielä kun ei itse pysty auttamaan vaikka kuinka kaikkensa yrittää.

Galluppiin: Kotona olisin mielellään Leevin kanssa, mutta on tuo kotihoidontuki niin pieni, ettei taida olla taloudellisesti mahdollista. En millään vain raaskittis viedä niin pientä hoitoon. :'( Pitää vielä miettiä ja yrittää keksiä joku hyvä ratkaisu. Meillä kun tuo mieskin on paljon keikoilla ja itse teen hoitajana kolmivuoroa niin Leevi joutuisi olemaan aika paljon hoidossa myös yöllä sekä iltaisin. Ei kyllä tollanen houkuttele lapsen parasta ajatellen.

Mutta kai sitä pitää unta mennä metsästämään, kun huomenna pitää mennä miehen kummityttöjen 4-vuotis synttäreille, jotta jaksaa taas kanniskella tuota poikaa, jos huutoruletti vielä jatkuu. Öitä :wave:

Meillä Ainolle puhkes tiistaina ensimmäinen hammas ja toinen nyt viikonlopun aikana. Sellaista pientä kitinää ollut ennen hampaan puhkeamista ja oikeestaan miltei koko ajan tässä viikon ajan. Välillä on ihan tyytyväinen mut sit sellaista kitinää välillä pitää, et mikään ei oo hyvin eikä kiinnosta. Sylissä vaan haluaa olla koko ajan ja tosiaan kaikkee täytyy hangata suussa. Yöunille meno ollut kans vähän hankalaa mut sit kun nukahtaa niin nukkuu kyl yön läpeensä.
Ei meillä kyl noin hankalaa ole ollut kuin Päivänsäteellä eikä mitään kipulääkkeitä ole jouduttu antamaan. Nyt kun hampaat on kunnolla puhjenneet niin Ainokin on taas tyytyväisempi. Jaksamisia Päivänsäteelle ja toivottavasti kohta helpottaa.
Tultiin just mökiltä joten pyykkivuoren kimppuun taidan tästä hyökätä...

Niin tuohon galluppiin vielä piti sanoa että haaveena olis saada olla kotona kolme vuotta, mutta eipä taida täälläkään talous sellaista kestää. On kuitenkin nuo talo- ja autolainat hoidettava.. Oonkin sit aatellut tehdä ainakin viikonloppukeikkaa, mahdollisimman pitkälle yritetään kuitenkin Ronja kotona hoitaa. Ja ehkä pankin kanssa pystyy hivenen neuvottelemaan, ehkä väliaikaisesti voi tuota lainan lyhennystä vähän pienentää.

Sitä täällä myöskin mietiskelin, että kuinka nopeasti yleensä teillä muilla on tuon vauvanteon kanssa tärpännyt? Mulla kun esikosta plussasin heti ekalla kierrolla, Ronjaa taasen "tehtiin" 10kk... Tehtiin ehkä liikaakin, joka kuukausi olin ihan varma että oli jo kovat raskausoireet ja pettymys oli aina valtaisi kun menkat taasen alkoi..sitten tuli kesä ja kesäloman odotus, mielessä pyöri jo terassille menotkin ja raskaushaave hivenen poistui takavasemmalle. Ja eka kesälomapäivänä plussasin!! Oikein nytkin meni kylmät väreet kun tuli mieleen se uskomaton onnen tunne kun tuijottelin testin viivoja, silmät ihan vetisinä huusin miehelle että tuuppa käymään täällä..ja siinä sit yhdessä hiljaa vaan tuijotettiin ja hymyiltiin...ja aatella että nyt tuolla sängyssä tuhisee pieni-iso neiti, rakas pieni kultapalleroinen :heart:

Ihan tässä pian herkistyy, parasta lopettaa ajoissa ettei se kuume iske tännekin.. =)

:wave:

Heipsan vaan kaikille :wave: täällä ollaan niin kipeenä oltu nyt jo viidettä päivää, ettei koneellakaan jaksa olla. Menis mokoma flunssa jo pois vaan. Tänään on sitten Nuutinkin nenä vähän vuotanut ja isäntä on kans ollut eilisestä asti todella kipeä. Kiva olla näillä ilmoilla vaan neljän seinän sisällä :/

tuohon tärppäämiseen vastaan, että mulla on molemmissa lapsissa menny aikaa pillereiden jättämisestä noin 9 kk

nyt pitää Nuutti ottaa syliin :wave:

Kuola valuu, jyystäminen valtaisaa, kärtyä, unille ei malteta, syli paras paikkaa...jos vielä pompitaan niin avot!

Aini...ja tärppäilystä niin ekaa ooteltiin vuosi...keinotekoisia mensuja sinä aikana yhdet. Imetystä 8kk sit yhet mensut ja nappas ja sit imetystä 1v ja taas yhet mensut ja nappas...saas nähä miten mennään täst etiäppäin. :)

Tosin kelpaa taas vaihteeks mulle ainakin :D

Tärppäilystä ollut puhetta...Meillä on tärpännyt aina pian.Esikoisesta heti,keskimmäisestä ei kerinnyt pillereiden jälkeen tulla yksiäkään menkkoja,Minkasta pillerit lopetettiin maaliskuussa ja plussa tuli kesäkuun lopussa,mutta seksiäkään ei kyllä harjotettu sillon kovinkaan ahkerasti :ashamed:

Meillä on perjantaina 5kk neuvola,hitsit että tää aika rientääkin! Keskiviikkona Minka on sen 5kk,eikä mikään vauva enään :'(

Täytyy koittaa taas vähän aktiivisemmin kirjotella,nyt taas täytyy mennä,naapurin lapset on hoidossa ja 9kk poika koittaa koko ajan purra Minkaa päähän :whistle:

pitkästä aikaa ajattelin kirjoitella, tullut vain lueskeltua.
Meidän Eemeli on viikkoa vaille 5 kk. 4kk neuvolassa 65cm ja 6480g. Hampaita ei ole vielä tullut ja rintamaidolla elelee, kohtapuoliin alotellaan soseet mutta toistaseks mennyt hyvin näin. Neuvolassakaan ei ole kannustaneet kiinteisiin vielä. Saa nähdä miten vaikuttaa kiinteät sitteen herraan, nyt nukutaan vaihtelavasti 1-5 krt yössä syöden(mun yö tarkoittaa klo 22-9 minkä Eemeli yleensä nukkuu).

onko kukaan ottanut pneumokokkirokotetta? Pyysin jo reseptin lääkäriltä, tosin hintaa ei osannut sanoa. Meillä vanhemmilla ollut lapsena kauheasti korvatulehduksia jotka kuulemma voi jotenkin lisätä taipumusta vauvankin saada, joten jos rokotteella yhtään pystyy ehkäisemaan niin jes pliis! Onko kokemuksia?

Eemelillä on nyt menossa en viihdy rattaissa- kausi. Rattaissa se paha vika että vauvan kasvot menosuuntaan, siitäkö lie ei tykkää. Rintarepussa kyllä viihtyy muttei oikein omat hartiat kestä...Toivottavasti tämä on joku kausi..Vinkkejä vastaanotetaan!

Pakko mennä vielä partsille grillaantuun kun vauveli vielä nukkuu! :wave:

meillä Tuomas saa pneumokokki rokotteita 3 kpl tuol rokotustutkimusklinikalla, kuuluu sellaiseen tutkimukseen mihin noi rokotteet kuuluu. Hintaa en siis osaa valitettavasti sanoa. Meil siis Tuomas tänään 5 kk ja neuvolassa käytiin. 8 735 g painoa ja 68,1 cm pituutta. Hyvän kokoinen pikku äijä!

Nyt on isommat itkut ja kitinät ensimmäisistä hampaista takanapäin ja taas entinen päivärytmi tuntuu palailevan. Nyt siis Aino ensimmäisillä päikkäreillä niinkuin aina ennen vanhaan, mutta noiden hampaiden takia on jäänyt monet päikkärit väliin viime aikoina. Onpa Aino hieman oudon näköinen kun on kaksi hammasta suussa. Mites muiden pikkuisilla, onko hampaita jo tullut?
Eilen illalla annoin Ainolle ensimmäistä kertaa kaurapuuroa ja hyvin maistui. Kaikki uudet syömiset on kelvannut meidän neidille hyvin eikä suurempia masuvaivojakaan ole tullut joten helpolla ollaan toistaiseksi päästy.
Ensi viikolla keskiviikkona on sit 5 kk neuvola ja rokotus. Tota Pneumokokki rokotetta ei olla edes ajateltu. Täytyypä vähän etsiä asiasta tietoa.

Taas tulossa helteinen päivä, joten kait me vähän ulkoillaan jos Aino viihtyy näin kuumalla ulkona.
Aurinkoista päivää kaikille!

Tärppäilystä ollut puhetta: Minulla esikoisesta jätin pillerit huhtikuussa pois ja heinäkuussa plussasin, pillereitä en aloittanut lainkaan tämän jälkeen ja taas heinäkuussa plussasin.Ikäeroa tuli siis tasan vuosi. Tämä viimonen tärppäs myös varsin nopeasti, kesäkuussa lopetin pillerit ja heinäkuussa taas plussasin.

Meillä oli tuossa yksi välipäivä huudosta, sunnuntai. Ei vissiin jaksanut huutaa enää päivällä, kun edellis yö meni kitisten ja itkien enempi tai vähempi. Seuraavan yön nukkui todella hyvin klo 21.30 - 8.30. Eilis päivä myös oltiin yhtä aurinkoa, mutta sitten kun piti nukkuun käydä alkoi taas tuttu meteli. Tunnin kun olin kuunnellut tuota meteliä pakkasin 22.30 pojan vaunuihin ja lähdin kävelylle. Vaunuissa rauhoittui heti ja nukahti vartin käveltyämme. Kävelin sitten vielä takaisin kotiin ja siirsin pojan sänkyyn, onneksi ei siihen herännyt. Nukkui kuuteen, joi maitoa ja heräs puol yhdeksältä. Mitä lie mahtaa olla, muut lapseni ei ikinä ole hampaista huutaneet, mutta tällä lapsella onkin kyllä eri resepti ollut, et mistä sitä tietää, kun raskauskin oli täysin erilainen kuin muissa. Tosin on tämä kuumuuskin aika raastavaa, kun sisälläkin on koko ajan miltei 30 lämmintä. Viime viikolla oli kyllä viileämpää, toivottavasti nyt vain huuto kausi loppuisi pian...tai sitten ne hampaat tulis reippaasti eikä viivyttelis, jos se nyt on sitä. Vielä ei kuitenkaan mitään ole näkynyt.

Leevi yrittää tossa sylissä terrorisoida, joten pitää poistua takavasemmalle :wave:

Niin, tosta tärppäämisestä piti vielä kommentoida. Mä siis jätin pillerit pois tammikuussa -06 ja sit ensimmäisiä menkkoja sain oottaa kolmisen kuukautta ja sit seuraavia ei tullutkaan kun tärppi kävi. Ja nyt siis taas odotellaan koska tärppää uudestaan.
No, nyt kait sit kirjotin kaiken mitä piti...

Iltaa, tai paremminkin yötä...
Tää on taas ihan tyypillistä mulle, en saa kesäöisin nukuttua. Siksi teinkin ennen raskautta kesät pääsääntösesti yövuoroa.
Meijän likka tuntuu tykkäävän lämpimästä, tietty aika hikinen on. Kuumuus on kai väsyttänyt, on meinaa meillä nukuttu parempia päikkäreitä kun yleensä. Meijän piha on kyllä aika varjoisa ja puoleen päivään asti ihan siedettävä paikka.
Tärppäämisestä; kuten jo mainitsinkin, meillä meni useampi vuosi, luultiin jo ettei onnistu :(
Mutta lapsettomuustutkimukset kun aloitettiin ja sain vähän apuja niin tärppi kävi heti, ei ehditty edes miestä tutkia, tehokas lääkäri siis meillä ;)
Meillä ei vielä hampaita, kuolaa ja käsien sekä lelujen jyystämistä sitäkin enemmän.
Sitten joku viisaampi voisi valaista mua, eli kun täällä on ollut puhetta, että hoitovapaalta menee tekemään viikonloppukeikkaa töihin,( niin oletan nyt, että ainakin joku on hoitoalalta ), käytännössä kuinka se käy? Siis kun mun työpaikassa täytetään lappu että olen hoitovapaalla niin ja niin kauan. Sovitteko työnantajan kanssa niistä keikoista etukäteen vai kuinka? Ja sitten jos menee tekemään satunnaisia töitä, voiko mennä vaan sijaisena vai joutuuko sitä heti ottamaan omat vastuualueet, vaikka menisikin vaan pariksi päiväksi? Tulipas sekavaa tekstiä, mut toivottavasti joku ymmärsi mitä yritin selittää. Ja verotus, millainen noista keikoista?
Ei ehkä paras aika miettiä näin hankalia asioita kuin työnteko, |O
Nyt täytyy mennä kokeilemaan joskos sais unta, yötä!

tiipeli
Heippanen!

Enpäs muistakaan milloin oon viimeksi kirjoitellut. Oon suorittanut opintoihin liittyvää lastensuojelun harjoittelua, joka on melkein plakkarissa! Enää 5päivää. Tosi kivasti on mennyt, mä oon viihtynyt paikassa tosi hyvin ja mies on viihtynyt hyvin poikien kanssa kotona (tai missä nyt milloinkin ovatkaan...paljon ovat ulkona). Maito on pakkasesta riittänyt, etenkin kun mä oon lypsänyt työpäivien aikana 2-3 kertaa ja tuon kotiin pakkaseen. Elvis tosin sai ekan kerran sosettakin reipas viikko sitten ja velliä myös, niin se vähän vähentää maidon määrää. HARMITTAA kun en taaskaan malttanut täysimettää 6kk... :ashamed: Elvis alkoi heräilemään öisin usein, niin ajateltiin, josko kiinteät auttaisi nukkumista. Ja kyllähän ne auttoi muutaman päivän jälkeen! Nyt nukutaan yöt lähes kokonaan tai kokonaan putkeen.

5kk neuvolakin oli ja meni, en muista oonko mittoja kertonut. Mies käytti poikaset siellä. Sekä isompi että pienempi sai rokotukset. Ja Elviksen mitat siis 8,3kg ja 69,2cm, päänymp. 44,8cm. Iso poika! Konsta painoi tuon verran 8kk ikäisenä! :eek: hieman on heillä eroa. Hampaita Elvikselle ei ole tullut. Kuolaa tulee. Ja paljon.

Elvis on alkanut liikkumaan ja edelleenkin viihtyy tosi hyvin lattialla. Ei mihinkään kauaksi liiku, mutta leikkimatolla ei pysy, vaan peruuttaa ja kääntyilee pois. Kovasti myös juttelee ja naureskelee, sanotaankin Herra Hyväntuuliseksi, kun tuntuu että on aina hyvällä tuulella. :)

Elvis kävi toissa päivänä uimassa järvessä! Hihkui innostuksesta ja räiski vettä käsillä ja jaloilla.

Tässäpä meidän kuulumiset. Tuo keikkatyön tekeminen hoitovapaalla kiinnostaa muakin, tosin en aio olla hoitovapaalla kuin joulukuun, mutta silloin juuri saattaisi sijaisuuksia saada :) Ainiin, mikäs se pneumokokki edes on?? :ashamed: :whistle: Mukavaa loppukesää kaikille!
Terkuin, kurkkukipuinen Tiipeli :/

Neppu, samaa mietin. Työnantaja sanoi että hoitovapaan aikana tehdyt keikkatyöt ei vaikuta kodinhoidontukeen jos lapsi siis hoidetaan kotona. Meillä tulee töissä(juu siis olen hoitoalalla yksityisessä laitoksessa) niin paljon sijaistarvetta että sovitaan varmaan että mulle saa soitella jos sijaistarvetta on ja tulen jos pääsen. Mies tekee kans vuorotyötä, joten vois onnistuakin. Pari työpäivää kuussakin ois aika siivu rahaa! Oletan ettei vastuualueita tarvitse ottaa kun sijaisena käy. Verotuksesta mäkään en tiedä.

Kuumuudesta, meillä sisällä on lähemmäs kolmeakymmentä koko ajan. Eemeli tainnut tottua jo siihen kun ei tunnu häneen vaikuttavan. Uniin vaikuttaa enemmän kaikki hälinä, jos ollaan oltu paljon menossa ja kylässä niin vauva on hermostuneempi illalla. Joo-o, etukäteen kaikki sanoi että menkää kylästä kylään ja pyörikää paljon kaupungilla että vauva tottuu hälinää eikä tule ujo. Ei kyllä meillä toimi näin. Tulkoon vaikka ujo mammanpoika :ashamed: :heart:

Postista tuli Lempi Lyydia! Ihku! Tuli kerättyä valion kidius juomista merkkejä, joten posti kiikutti suloisen pehmolehmän kunnon utareilla meidän maitopojalle!
Morjens!

rokotukset meillä on, annettu 2 ja 4 kk. Kuuluu tässä maassa rokotusohjelmaan eikä meille maksanut mitään. Meidän on ne vielä pakko ottaa, jotta poitsu aikanaan hyväksytään hoitoon.

Eilen oli känkkäränkkä kylässä koko päivän. Ihan oli äiti helisemässä, kun yleensä rauhallinen ja iloinen poika kitisi ja itki koko ajan. Hammasta ei ole vielä puhjennut, mutta saa nähdä, onko se kitinän syy. Hyvä juttu on, että nyt on mennyt kolme yötä kokonaan omassa sängyssä yhdellä syötöllä. Ihanaa, saa nukkua!

Nauttikaa auringosta!

synnevi
Moi!

Mä jo vähän ihmettelinkin mihin euromamma (vaikka laventelina sut kokoajan miellänkin...) ja Tiipeli ovat kadonneet!! Ei tosin itekään tuu kovin usein kirjoteltua, vaikka toisten kuulumisia lukaisen välillä.

Noista keikoista: oon yksityisessä palvelutalossa ja meil on ollut tapana, että jos ei onnistu työvuorojen vaihdoilla jonkun muutaman päivän s.loman teko, niin sitten on soitettu hoitovapaalaiselle. (vakituinen työntekijä, joka ollut useamman vuoden äitiys- ja hoitovapailla) Ja joskus hän on ilmoittanut, että voi tehdä myös esim. pääsiäisen ylimääräisiä vapaita, että ne on huomioitu jo listan tekovaiheessa.

Ihan sijaisena hän on ollut ja kotihoidontuen saanut, ainoastaan lisäosaan vaikuttaa tulot. Täytyypä kysäistä verokorttiasiaa, kun näen häntä seuraavan kerran.

En usko, että muutaman päivän sijaisuuksissa tarvitsisi omia vastuualueitaan ottaa. Mä oon toisessa tiimissä vastuuhoitajana, niin eihän siinä ajassa kerkee muutakun sotkee pakan, jos alkaisin uusia viikko-ohjelmia tai listoja sähläilemään... :whistle:
Mutta en tiedä kuuluuko mulle sit henk.koht.lisiäkään, kun en vastuuhoitajan hommaa tee vai onko ihan normaali palkka.

Neean (.) :yhä syö pelkää tissiä ja herää 2-3 krt yössä. Juhannuksen jälkeen ajattelin, että muutaman viikon päästä aloitan kiinteet (eli siis n.4kk iässä ), jos sillä saatais kokonaiset yöt...mutta kun en koe öitä mitenkään rankkana, niin oon vielä siirtänyt kiinteiden antamista. Ja kun Neea kasvaa omalla käyrällään tasaisesti ja kehittyy hyvin, niin mikäs kiire meillä vielä.

Päiväunet Neea on nukkunut helteistä huolimatta hyvin, n. 3 tuntia ja 1-2 lyhyemmät, 15min.- 1,5 tuntia. Meidän tontti rajoittuu puistoalueeseen (lue: hoitamaton metsikkö! :eek: ) ja se varjostaa osaa pihasta koko päivän. Siihen olen laittanut vaunut, jos terassilla on ollut liian kuuma.

Vois varmaan useemmin kirjoitella, niin ei tarviis tämmöstä romskua väsätä! Eihän tätä jaksa ees ite lukea, saati sit muut!

Nyt painelen pihalle, ihana ilma! B)

Yhteistyössä