MAALISMASUKIT 2007

...täällä kun on laiskoteltu ihan täpöillä tän palstailun suhteen,mikä sinänsä ihan ok,niin on ainakin huomannut ettei oo tähän enää niin koukussa kun odotusaikana :whistle:
Tänään taitaa olla muuten aika lailla vuosi siitä kun meitsi plussas :heart: Varsinaista vauvakuumetta ei ainakaan just nyt oo,kun eilen kävin hakemassa jälkiehkäsynkin :saint:
Hitsit kun joutuu sitä kierukkaakin odottaan,kun ovat siellä kesälomalla ja seuraavia menkkoja sopii sit odotella heinäkuun lopulla.Kumma juttu miten säännöllisinä nekin alko heti tuleen...

Lumihiutale,täällä yks karkkiholisti...Ennen raskautta sain 9kg tiputettua,kun jätin namit pois ja muutenkin vähän muutin elämäntapoja,mutta kyllä se on tiukkaa tehnyt.Ja siis oonhan mä toki vieläkin nameja mässännyt,mutta huomaa kyllä että vähempikin piisaa ja jos yrittäis sitä karkkipäivää pitää.Ennen huomas heti hermoissa kun ei oo karkkia saanut,oli pinna meinaan sitten niiiin kireellä :ashamed: Onneks ei enää oo siihenkään niin koukussa.Ja tulee tosiaan hyvä mieli kun saa pidettyä itsensä kurissa =)

Joku puhu siitä hiusten lähdöstä.Täällä se kans ihan kauheeta...Joka suihkussa käynnin jälkeen putsattava viemäri ja niitä hiuksia lojuu joka paikassa.Lattiat täynnä,petivaatteet,omat vaatteet,ruuassa.... :x Ja en imetä enää,että tiedä häntä vaikuttaako se sitten....

Meillä Minka kans ruvennut hedelmäsoseita syömään.Saattaa mennä puolikin purkkia kerralla ja sit reilut 100ml tuttelia päälle.Siltikin syöttöväli lähes aina kellontarkat 2h.Mutta enpä valita,kun yöt kuitenkin nukutaan.
Tällä hetkellä unet menee niin,että nukahtaa ennen klo 23,sit herää syömään klo 6-8 ja jatkaa unia vielä reilut 3h.Että pienin neiti täälä pisimpään nukkuu :D Päivällä ottaa sit torkkuja ja yleensä yhdet pitemmät unet.Parhaiten uni maistuu vaunuillessa.

Huomenna on mun ja miehen 4v päivä,oon jo vähän vihjaillut jos ne kirkon kellotkin joskus sois,muttei oo kauheesti tullut vastakaikua :kieh: Tuskinpa tuotakaan erikoisemmin juhlistetaan,siskon likka tulee huomena iltasella pariks tunniks hoitoon,on Minkaa 6vkoa nuorempi =) Mutta jos sitä vaikka vähän romantiikkaa sit heruis lasten nukkuun mentyä :whistle:

Nyt pikkuhiljaa sänkyä kohden,öitä :wave:
 
tiipeli
:LOL: Joo, herkkuja tule syötyä AIVAN LIIKAA!!! Etenkin suklaa ja leipomukset on mun kompastuskiviä. Ja JÄÄTELÖ, tietty!! Mutta raskauskilot on onneksi herkuista huolimatta nyt karisseet! :D kiloja tuli n. 18, laitokselle jäi vain 2-3 ja muutenkin alkoi hitaanlaisesti painonpudotus, mutta nyt on puntarin mukaan lähtenyt, vaikkakin masu on kamala löllerölyllerö-pullataikina. Vielä on esikoisesta 5kg jäljellä..ne kun vielä saisi pois.

Unissakävelijä: mulla kans meinaa hermot mennä isomman pojan kanssa. Se ei tottele sitten yhtikäs mitään!! Eniten hermostuttaa kun kiipeilee ja hyppii koko ajan eikä ymmärrä, että saattaa sattua. Se kiipeää mm. sohvalle, ikkunalaudalle (paksut seinät, niin on leveät laudat), tuoleille ja sieltä sitten hyppää tasajalkaa alas. Vastassa saattaa olla esim. pöydän kulma. Ja koiran päällä pomppii myös ja Elvistä nostelee! :kieh: Ärsyttävintä on, että kun kieltää, niin se vaan kattoo mua ja tekee silti kiellettyä asiaa |O no, ei vajaa 2-vuotiaalta kauheesti voi odottaa, mutta silti käämit palaa...

imetyksestä/kiinteiden aloittamisesta:kirjottelinkin jo helmiäisiin.... meillä mennään imetyksellä. Kiinteät oon ajatellut aloittaa aikasintaan kuukauden päästä vaikka luulen, että neukkatäti ens viikolla käskee jo aloittaa. Mutta Elvis kasvaa kovaa vauhtia, niin musta maito on aivan riittävä. Pari viikkoa on tosin heräillyt yöllä syömään, kerran, mikä ei musta paha todellakaan ole! (vaikka kelpais sekin, että nukkuis vieläkin yöt putkeen!!) Esikoisella ei tod auttanut, vaikka kiinteät aloitettiin 5kk, heräili siltikin.

[/b]Kylvetyksestä: meillä kylvetään 2kertaa viikossa, noin. Joskus useamminkin. Saunassa Elvis on käynyt kahdesti ja siinä yhteydessä tietty suihkussakin. Ja suihkussa on käynyt joskus muutenkin kylvyn sijasta. Silloin täytyy kyl erikseen pestä kaulataipeet pesulapulla.

Nyt mä alan päivystää puhelinta. Lääkäri soittaa yhden jälkeen mulle Konstan allergiatesteistä. Jänskättää niin kovin, etten varmaan saa edes vastattua! Koiran kohtalo on nyt tuosta kiinni :/

Aurinkoista päivää (sateen keskelle)! :wave:
toivottelee Tiipeli & Elvis (Ähtärissä tavattiin lasten leikkipaikalla kaimapoika, muutaman vuoden vanhempi :D )
 
Mo!
Tiipeli, Unissakävelijä ja kukahan se vielä oli...kun kertoi, että menee hermot liiankin kanssa isompiin lapsiin...Kiitos viesteistänne. Tajusin, että mulla ei niinkään mene hermo tohon keskimmäiseen kaksvuotiaaseen, sillä hänelle on seuraa tuosta esikoisesta, mutta tää esikoinen sitten taas härnää välillä liiankin kanssa tätä kaksivuotiasta ja siinä on kestämistä. Onneksi he päivä päivältä leikkivät paremmin keskenään. Tässä sitä huomaa vähitellen tän pienen ikäeron hyviä puolia ;) :D

Tajusin myös että varmastikin sen takia, että heillä on seuraa toisistaan he eivät ole ollenkaan suhtautuneet negatiivisesti vauvaan, kumpikaan. Tosi hieno homma!

Kiitos haleista! Kyllä sitä täältä ponnistetaan. Tahtoisin voida jo paremmin ja joka päivä odotan, että joko se aurinko alkaa paistamaan, mutta kököt...ei oo tahdon asia tää juttu nyt valitettavasti. Täytynee odotella... :|

Teo oli kääntyny sitterissä massulleen :eek: ...no huutohan siinä tuli ko väärinpäin kaarella eikä päässy mihkään siinä ko naama selkänojaa vasten...parka :)
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Tinja heräsi syömään n. tunti sitten, ja mä en saakaan enää unta. Sekoitin illalla suklaakahvijauhetta jätskiin, ja nyt se kostautuu... Tai sit joku muu valvotuttaa.

Mistäs täällä on puhuttu..

Ainakin oli puhetta pullojen keittämisestä. Meillä lojuu tiskipöydän reunalla rivi pulloja, joita ei varmaan enää saa edes puhtaaksi... Ei ole tarvinnut nyt pitkään aikaan pullosta antaa, viimeeksi kun yritin, niin ei tinja edes huolinut :( . Olis kyllä hyvä että huolis, niin voisin lähteä käymään jossain, ja mies voisi syöttää pullosta. Mutta siis tosi heikossa on meillä keittämiset :D . Voiskikin ottaa projektiksi, niin olisi sitten pullot valmiina, jospa minäkin sitten rohkaistuisin vaikka kuntosalille lähtemään :D. Tutteja en ole keittänyt varmaan kuukauteen, ne täällä pyörii pitkin pöydänkulmia ja lattioita, ja ainakaan vielä ei ole mitään pöpöä niistä tinjalle tullut. Vois kyllä nekin pestä ja keittää, ennen kun käy huonosti...

Kiinteistä, jos maitoa piisaa ja imetys sujuu yhtä hyvin kuin nyt, niin eiköhän me odotella sinne 6 kk asti. Tavallaan olis hauska väsäillä erilaisia soseita, mutta kyllä niitä ehtii tehdä sitten ihan kyllästymiseen astikin :) . Menee kesä helpommin, kun ei tarvitse ottaa reissuun kuin tissit mukaan :D .

Painosta, mulla on jäljellä vaihtelevasti 0-2 kg, eli eipä tuo määrä mitään haittaa, kun ennen raskautta laihduin n. 5 kg. Masu on vähän löllykkä, muttei sekään häiritsevästi. Eipä mulle tullutkaan kuin 9 kg. Nyt oon kyllä vetänyt jätskiä niin, että varmaan alkaa kohta puntarissakin näkyä :LOL:

Mites, onko kaikilla ehkäisy käytössä, vai onko jotkut antaneet seuraavalle luvan jo tulla? Me päädyttiin nyt siihen, että ei haeta pillereitä, mutta ei nyt mitenkään yritetäkään erityisesti (keskeytetty yhdyntä, ehkäisystä luotettavin tms. :LOL: ). Ei mulla kuukautisetkaan ole vielä alkaneet, että sen puoleen voi kestääkin vielä ties kuinka kauan. Muuten olisi ihan kiva, että jo pian tärppäisi, mutta se penteleen pahoinvointi! Nyt olen kyllä päättänyt, etten aio olla seuraavassa raskaudessa yhtä pahoinvoiva kun ensimmäisellä kerralla. En suostu!!

Nojuu, jospa sitä yrittäis mennä takas nukkumaan...

Hyvää kesää kaikille mammoille ja vauvoille!

Kirsikka ja Tinja 3 kk 3 viikkoa
 
Tai no mulle tää taitaa olla jo iltapäivää :LOL: . Ronja heräsi kolmen paikkeilla juttelemaan, jutteli oikein iloisena melkein puol tuntia vaikka yritin tarjota tissiä ja tuttia, esitin ite nukkuvaa ym..sitten oli jo multakin karissu unet silmistä ja luovutin, päätin että saa ainakin mies nukkua rauhassa ja nousin ylös. Aamuyön tunnit siis katseltiin neidin kanssa nauhotettuja sinkkuelämiä ja teho-osastoja =) . Torkuin sitten sohvalla jostain puoli kuudesta puoli seiskaan ja heräsin taas kun mies keitteli aamukahveja ja valmistautui töihin. Nyt Ronja taas nukkuu tyytyväisenä, esikkokin on vielä yöunilla ja minä pysyn pirteänä kahvin voimalla! Päätin kyllä että tänään nukun tyttöjen kanssa päikkärit, tai esikko ei ehkä nuku mutta katsoo varmaan mielellään dvd:n jotta äiti saa nukkua :) .
Vitviu taisi mainita olleensa miehensä kanssa nyt 4v. Samana kesänä on seurustelut aloitettu, meillä tulee miehen kanssa 4v täyteen reilun viikon päästä. Me vaan on edetty pikavauhtia kaikissa asioissa, eli oli seurusteltu 4kk kun ostin puolet sen asunnosta, siitä 2v ja mentiin naimisiin ja muutaman kk:n päästä ostettiin tää omakotitalo...Ronjaakin "työstettiin" pitkään, eli olisi ollut tervetullut jo paaaaaaljon aikaisemmin, mutta hyvä näin, hyvää kannatti odottaa :hug: :heart: .

Pullojen ja tuttien keittämisestä, mä oon kans ollu tosi huono keittelijä..no, pulloja nyt ei vielä hirveesti oo käytetty, eli oon jaksanu ne vähät vielä keittää jos ei nyt joka käytön niin ainaki joka toisen käytön jälkeen. Mutta ne tutit...ne nyt on alusta asti pyöriny millon missäkin :ashamed: ...keittäny oon aina kun oon muistanu, ja yleensä en ole muistanu.. :whistle: . Mutta enpä usko että nyt enää olis niin tarkkaakaan, nuoleehan tuo Ronja noita lelujakin ja milloin mitäkin. Alussa olisin kyllä saanut olla huolellisempi..

Karkkiholisti ilmoittautuu täälläkin ja myönnän että vaikka kuinka päätän etten niitä syö niin joka päivä syön kuitenkin..suklaata,keksejä,salmiakkia...ihan mitä vaan makeaa...namskis :p ...jätän mieluummin vaikka muun ruuan vähemmälle mutta karkkeja on saatava :LOL: .

Jaahas....pyykkejähän tuolla olis kasapäin vaikka niitä joka päivä olen pessytkin...ja pöydillä lojuu mainoksia ja luettuja lehtiä...tiskipöydällä astioita....josko tää nyt yrittäis ja edes vähän tekis tän kodin eteen jotain...
Mukavaa päivän jatkoa kaikille!!
 
Aino meni ensimmäisille päikkäreille, joten nyt hetki koneella. Olipa eilen ihmeellinen nukkumaanmeno Ainolla kun nukahti siinä kymmenen maissa ja tietenkin ajateltiin, että yöunille niinkuin yleensä mut sit neiti heräsikin klo 23 ihan virkeenä ja nauravaisena. Annoin vähän maitoa ja sit takaisin sänkyyn. Mut eipä tullu uni vaan puolitoista tuntia vielä pyöriskeli sängyssä. Ei onnex yhtään itkenyt vaan jokelteli ja pyöriskeli vaan. Sit nukahti itsestään. En tiedä mistä moinen kun tosiaan aina nukahtanut yöunille helposti.
Ehkäisystä: Joskus oonkin kirjottanut, että meillähän ei oo mitään ehkäisyä käytössä. Pillerireseptin kyllä otin mut enpä oo niitä aloittanut. Meille siis pikkukakkonen saa tulla sit kun/jos on tullakseen. Ei kyllä mitenkään yrittämällä yritetä niinkuin ei Ainoakaan, vaan tosiaan pikkuinen saa tulla sit kun on tullakseen. Täysimetyksellä edelleen ollaan ja menkkoja ei oo vielä ollut eli saapi nähdä kuinka meillä imetys ehkäisee.
Tuttien keittämisestä: Myönnän, että en kauheen ahkerasti ole tutteja keitellyt. Vähän on huono omatunto asiasta, mutta jotenkin se aina vaan unohtuu. Meillä kans tutit pyörii missä sattuu välillä ja ihan kraanavedellä oon niitä välillä huuhdellut. Täytyy kyllä varmaan vähän ryhdistäytyä. Pulloja en oo vielä keittänyt kun ei olla vielä niitä käytetty.

Nyt kupponen kahvia ja aamulehden pariin.
 
Viikonloppuja tulin kaikille teille toivottelemaan...

ehkäisystä sen verran, että mun oikeesti tekis niin mieli viskoa noi pillerit mäkeen kun kierrotkin on mitä sattuu :headwall: viimeks 50 ja nyt sitte yhtäkii 25 ja pitkään kestää vuodot niin rätti persiissä saa koko ajan mennä :kieh: Nyt vaan ei ennen voi pienelle antaa lupaa tulla kun tuo selkä tulee kuntoon :/ eli pakko viel jonkin aikaa ainakin popsia niitä :x

yks karkkiholisti kans täällä :ashamed: joka päivä pitäis jotain hyvää saada...ilmankos ei paino tipu minnekään :kieh:

mutta nyt pitää mennä kun kaveri tulee käymään :wave:
 
Oon kyllä semmonen laiskiainen tän kirjottelun suhteen ettei mitään rajaa :/ Meillä ei mitään ihmeellistä ole ollut. 4 kk neuvolassa mitat oli 7540g ja 65,1cm. Soseet on aloitettu siinä 3kk paikkeilla. En ees muista millon olen viimeks keittänyt tuttipulloja taikka tutteja. Jan ei kyllä ikinä edes oo kunnolla syönyt tuttia. Ainoostaan päikkäreille mennessä on hetkeks kelvannut. Siinä 3,5kk alkoi sitten syömään peukkua nukahtaessaan että nyt on saanut heittää tutit mäkeen kokonaan. Olen yhden säästänyt varmuuden vuoks mutta eipä ole ollut käyttöä. Jan on kääntyillyt parisen viikkoa vasemman kyljen kautta vattalleen ja yhden kerran selälleen takas. Päristelee hirveesti ja pitää kauheeta älämölöö. Syödessä puree ikenillään lusikkaa niin kovaa että natina vaan käy kun otan lusikan pois suusta. Senpä takia en ole viittinyt antaa metallilusikalla kun varmaan toista sattuis kun sitä alkais pureksiin. Hirveän iloinen kaveri on edelleen ja ei oikeestaan yhtään kiukuttele ihan muutenvaan. Nälkä ja väsy kiukuttaa. Nykyään suuttuu jos otetaan jotain kädestä pois. Kaupassa ällötti kun se söi kärryjen isuimen olkahihnaa ja otin sen pois niin kauhee huutohan siitä tuli kun ei ollut mitään mukana mitä antaa vaihtariks :LOL: Että kyllä sitä omaa tahtoo löytyy jonkinverran. Ehkäisystä sen verran että aloitin sitten kuitenkin pillerit vaikka vannoin että en varmasti niitä syö ennenkun kaikki lapset on tehty (jos niitä lisää suodaan meille). Janin alullepano kesti 1v1kk. Ihan liian kauan. Mut en mä kyl tässävaiheessa vielä haluaisi raskaaksi tulla kun se aika oli niin hirveetä viimeks ja jos seuraava raskaus olis samanlainen tai vaikka pahempi niin kyl olis janin hoitamisessa ongelma.

Aurinkoisia päiviä kaikille :flower: :flower:
 
synnevi
vuosi sitten tänä päivänä ;) Kauhee, kun aika menee nopsaan!
Paljon tullu tekstiä siitä, kun viimeks oon kirjootellu.

Mulla kanssa noi herkut on kompastuskivenä täs painonpudotuksessa. 15 kg tuli raskausaikana, 9 kg putos muutamassa viikossa mut siihen se tyssäs! Pari viikkoo meni Neean kanssa niillä sairaalareissuilla, siellä tuli vaan istuttua sängyn vierellä ja mussutettua hyvää, sit oli ristiäiset ja ylijääneet oli ihan pakko syödä pikapikaa pois...Mutta siitäkin kun on jo 2 kk!!! :headwall: :headwall: seliseli. No, kunhan lopetan imetyksen, niin sitten otan tiukan kuurin, vaikka hiilarit pois tai jotain. (eli tavotteena liki vuoden imetys, ens kesäks rantakuosiin :D )

Tuttien keittämisestä: mä kyllä yritän ne pari kertaa viikossa keitellä, en tiedä oonko turhan nipo, mut noitten isompien aikaan suositeltiin niin ja se on vaan jääny tavaks.

Kiinteistä/imetyksestä: pelkällä tissimaidolla vielä mennään. 3kk neuvolassa sain Bonan mainoskirjasen, mut ei neukkatäti vielä millään lailla patistellu aloittelemaan. Sanoi vaan et hyvin kasvaa näinkin, pituus ja py on kun viivottimella vedetty ja paino pykälä pykälältä ylöspäin! Niin ja ne 3 kk:n mitat: 5410g ja 61,1cm. Silmätulehduksen ,reppana, sairasti juhannuksen aikoihin.

Ehkäisystä: mä en alota mitään, kun en kuitenkaan tuu raskaaks. Mulla oli reilu 10 v. sitten kohdunulkoinen raskaus (ihan perinteisesti alkunsa saanut vaavi olis ollut), mut nää kaikki meidän lapset on kuitenkin lapsettomuushoitojen tulosta. Lapsettomuuden syy ei selvinnyt ja lääkäri sillon sanoikin et jos vauva ei oo tervetullut, niin ehkäisyä on käytettävä. Ennen Neea sit söinkin pillereitä pari vuotta, toisen mokoman käytin Nuvaring(?)-rengasta.

Viime viikolla palautettiin klinikalle sopimus siitä, että loput pakkasessa olevat alkiot saa hävittää :'(
Mutta jos ihme sattuis ja vielä yksi pikkunen ilmottais tulostaan, niin saapi tulla. Toisaalta: pessimisti ei pety jne... Muutaman vuoden päästä me ollaan jo niin "vanhoja", että sit mietitään jotain pysyvää ratkaisua.

Ja lapsiluvusta sujuvasti aasinsiltaa autoihin. Ukolla on hirveä autokuume! Nyt sit pitäs saada tila-auto tms.!! Viime kesänä vaihdettin tuo, tavallinen 5-paikkanen, ja siihen mahdutaan ihan hyvin kun lastenistuimiakaan ei oo kun Neealla. Sillon jo ehdotin vähän isompaa, mut päädyttiin tuohon. Nyt kun oon suunnitellu olevani kotona mahdollisimman kauan, niin eikun lisää velkaa, prkl!! No, saa nähdä millasia kk-lyhennyksiä tarjotaan, jospa silläkin hymy hyytyis. :whistle:

Meillä esikoinen on viikonlopun ratsastusleirillä, keskimmäinen lähtee huomenna mummolaan ja se kirottu ukonketale viemään muuttokuormaa Ruotsiin, kaksistaan Neeuskan kanssa oon sit.

Tiipeli: minkäs tuomion koiruus sai, oliko Konsta allerginen?
Iltapalalle lähtee hän, hauskat vkonloput kaikille!
 
tiipeli
Voi jukupätkä synnevi!! Mä jo luulin, että oot plussannut nyt!!! :D Kylläpä ne olikin jänskiä aikoja vuosi sitten! Mä plussasin juhannusaattona, kun piti saada varmuus voiko juoda olutta. Yhden sitten joinkin, elämäni ensimmäisen alkoholittoman oluen ;)

Koiruus saa toistaiseksi jäädä! :) Verikokeet näytti normaalia, on tosin epäluotettavat, joten jos oireet jatuu, niin syksyllä niihin pistotestikokeisiin ja mahdollisesti astmatutkimuksiin. Ja oireethan varmaan jatkuu....nyt on muutaman päivän sisällä tullut ihottumaakin, lähinnä jalkoihin. Ihottumaa on tullut myös Elvikselle, toissa päivänä masuun ja tänään huomasin selässäkin. On erilaista ihottumaa kuin Konstalla ja oonkin tässä pähkäillyt, oonko syönyt jotain eriä kuin aiemmin, että jos on ruoka-aineallergiaa. Pellavarouhetta tuli syötyä, muuta en keksi.

Tää herkkuperse teki juuri äsken suklaapähkinäpiirakkaa ja menee nyt ilta/yökahveille! :eek: :wave:
 
Synnevi sun kanssas ku täräytit!!! Mieki, et nyt oot lussannu!!! Ja säikähdin omaa reaktiotani...ensin meinas kateus rimpuilla pintaan - onneksi se tasottui nopeasti toteamalla, että huh...rankkaa...no thanks! :) Kaikenlaisia sydämentykytyksiä...

Mutta nukkumaata kohti nyt! Heippa! :wave:
 
Synnevi olinkin sua jo kaipaillut, monesti oon mietiskellyt että näinkö olet meidät vallan unohtanut..ihana että kuitenkin olet vielä "joukossamme". Minäkin jo hetken luulin että nyt oot plussannu...
Ite plussasin 3.7. viime vuonna, 2.7. nimipäiväni kunniaksi join kokonaisen yhden kaljan ja jälkikäteen mietin että onneksi en juhlinu enempää.. =)
Ronja teki tänä iltana enkat vellin suhteen, joi ekaksi 100ml ja seurusteli vielä tunnin verran, sitten joi vielä 60ml velli-tutteli-sekoitusta ja nukahti syliin pullolle. Luulisi ettei ainakan nälän takia tänä yönä valvota, saas nähdä.. Tissit kyllä tuntuu jo nyt täysiltä, taidan lypsää vähän pakkaseen niin saa hyödyn tästäkin vellittelystä!
Muuten synnevi, kun teidän vauvelille tehtiin sillon se operaatio, loppuiko pulauttelu siihen? Itteeni ihmetyttää vieläkin kun Ronja pulauttelee ihan mielettömiä määriä...mutta tosiaan meillä ei sen takia mihinkään toimenpiteisiin ryhdytä eikä siis oo syytä ryhtyä kun neidin paino on noussut niin huimaa vauhtia. Kumma että onkin noussut noin paljon ja on tollanen ihanan isoreisinen ja kolmoisleukainen rimprenssa, sitä pulautusta kun oikeesti tulee lyhyenkin tissuttelun jälkeen litrakaupalla...ainakin tuntuu sille kun saa jatkuvasti kiikuttaa bodya ja omia vaatteita pyykkiin!
Juup.....mies meni jo nukkumaan, taidan minäkin sinne viekkuun kömpiä. En tiedä osaanko nukkua kun oon jo monta päivää jännänny esikon ylihuomenna alkavaa leiriä, eka kertaa on yötä muualla kuin kotona tai mummolla..no ehkä 7v jo pärjää... :snotty:
Hyvää yötä!!
 
Aikaista huomenta kaikille.... ja voi sinnuu synnevi kun meille temput teit :kieh: ite plussasin viime vuonna oman syntymäpäivän kunniaksi...paras lahja mitä saada voi :heart:

Nuutti nukkui 20-06 :D mutta silti äiteetä väsyttää :whistle: tai her'äshän tuo jodlaamaan jo ennen kuutta, mutta silloin vasta vellit annoin...Nuutti ottanut tavakseen yksinään jutustella vartin-puol tuntia ennen kuin aloittaa huudon ruokaa saadakseen...on sitä pulinaa kiva kuunnella =)

manta amalia...kyl nuo 7 vuotiaat jo kummasti vaan pärjää...meille äideille se onkin sitten kovempi paikka kun meidän pikku palleroiset vaan kasvaa eikä ne tarviikaan enää meitä ihan joka juttuun :snotty:

mutta juu...kohta varmaan saa laittaa nuutin uudestaan nukkumaan ja jos vaikka itekin viel hetkeks luomia sulkis ;) :wave:
 
Jotta onko teistä ihan "normaalia" että lapsi vetelee sellaset 5-7 tunnin päikkärit ja sit nukkuu yän noin 21-9 +sitte tirsoja noiden päälle..

Hassua kun Onni on kuitenkin kohta sen 3kk ja edelleen poika vaan nukkuis ja nukkuis..
 
synnevi
Onnea Katjuskalle näin jälkikäteen! :flower: Sulla on kai ihan tässä hiljakkoin ollu synttärit...ja alkanut lähtölaskenta 3-kymppiin... :kieh:

Manta amalia: No en toki oo unohtanu, kesällä vaan tuntuu kiireitä piisaavan. Ja jos totta puhutaan, kun tuo mies on ollu lomalla, niin tullut annettua vähän parempaa kuvaa *minäkö muka tuntikausia netissä pörräilen :eek: *

Neea lopetti sen leikkauksen jälkeen pulauttelun kokonaan, mutta nyt välillä tulee semmosia pieniä. Varmaan tikit sulanu siellä, että siks maha liikkuu taas paremmin...emmä tiiä, eipä lääkäri jälkitarkastuksessakaan sanonu mihkään mitään!! Mut ei puklaa enää siinä mittakaavassa eikä niin usein.
Ihan vaan ylensyömisestä johtuvaa, tai sitten alkaa heti syötyään ähräämään istumaan tai ympäri niin siinä ponnistellessa puklaa.

Nykyään saa vaatetta vaihtaa kun kuolaa niin hirmusesti ja lussuttaa hihaa. Vaikka märkä vaate sitten kiukuttaa, niin jostain kumman syystä se on mieluisampaa imeskeltävää kuin tutti.
Ehkä äiteellä hiukan suuret luulot: 3,5kk todennäköisesti ei vielä ymmärrä syy-seuraus-yhteyttä hihan imemisen ja epämukavan märän olon kanssa :LOL: :LOL:


Äh, mitähän tekis...liian hiljasta täällä. Eipä olis musta yksineläjäksi, hypin seinille kun ei oo sitä tuttua melua ja meteliä!

Täytyypä illemmalla päivittää rohviiliin uusi kuva neiti kesäheinästä, on ihan seppele päässä. :heart:
 
Viiviliina en tiä, onko normaalia, mutta ite nauttisin tilanteesta. Jos lapsi on pirteä siinä välissä sen minkä valvoo niin mikä jottei - et ole ainoa, jonka lapsen kuulen noin hyvin nukkuvan!

Meillä tosiaan on nyt pari päivää menty niin, että on kolme vajaan puolen tunnin tirsaa ja sitten tänään on ollu kaksi tunnin päikkäriä ja yhdet minitirsat. Ja yöllä siis kahdella-kolmella imetyksellä menee...nyt tossa hakee unta... :)
 
Pitkästä aikaa taas tänne ehdin vilkaseen ja täällä oli kaikki mennyt uusiksi, joten rekistöröityyn sitä joutui ja entinen pelkkä päivänsäde on nyt sitten päivänsäde76.

Juhannukset oli ja meni, vanhemmat lapset olivat juhannuksen isällään ja mies oli keikalla koko jussin. Leevin kanssa käytiin juhannustansseissa perjantaina tanssilavalla, jossa isä oli keikalla. Leevi nukkui koko ajan, heräsi vasta kotona kerran syömään ja jatkoi unia aamuun asti.Lauantaina käytiin vaarilla grillaamassa ja loppuilta sitten vain nautittiin hiljaisuudesta ja tuijotettiin telkkua.

Leevi kävi puolen kuun kieppeillä 3 kk neuvolassa ja oli kasvanut ihan kivasti. Pituutta oli 60,5 cm ja painoa 6060 g, ikäisiään hieman lyhyempi ja paino menee +5. Sai myös ensimmäisen rokotteen eikä siitä tullut mitään vaivoja. Meillä menee nyt rm + korviketta n. 2,5 dl / pv.

Kovasti on myös oppinut kaikkea uutta, meillä käännyttin mahalleen alle 3 kk:n iässä ja 3 kk kun tuli täyteen niin siitä takaisin selälleen. Nyt on keksinyt että pääsee kierimällä eteen päin, ensin vatsalleen ja sitten selälleen, sillä tavalla pääsee kaikkiin johtoihin ja kaikkiin muihin mukavasti käsiksi :saint:

Yöt menee mukavasti yhdellä syötöllä. Meillä vaan neuvolasta sen vappu sairaalareissun takia suositeltiin kiinteiden aloitusta nyt ensi viikolle, kun lääkkeitä ruvetaan purkamaan, jottei vaiva uusiutuisi. Iltavelliähän Leevi on saanut jo 2 kk:n iästä asti tuon pulauttelun vuoksi ja se on auttanut ja pysynyt paremmin sisällä.

Meillä on uimakoulu rumba vienyt valtaosan päivästä ja äidin voimista kun kuskata saa edes sun takaisin.Tänään 6 ja 8-vuotiaat siskot lähtivät yökylään enolle, kun ovat sitä niin kovasti toivoneet ja enolla alkoi kesäloma niin lupautui ottamaan. Huomenna vien sitten Leevin mummulle hoitoon ja lähdetään enon ja tyttöjen kanssa särkänniemeen. Linnanmäellä tytöt kävi vaarin kanssa pari viikkoa sitten.

Sitten kysyisin vierastamisesta, onko teillä muilla vauvat ruvennut vierastamaan?
Leevi vierastaa nyt ihan kauheesti, noin 2 vkoa on tätä jatkunut. Sillä jännittää äitiä kovati huominen reissu, kun ei ole Leevi koskaan ollut noin montaa tuntia erossa äidistä lukuunottamatta vapun sairaalareissun öitä. Isä tosin hakee Leevin jo päivällä kotiin ennenkuin minä palaan, on nyt keikalla ja palaa yöllä. Siksi ajateltiin, että jos hakee vasta yhden kahden aikoihin kun on hieman levännyt, mutta Leevipä on viimeisen viikon aikana osoittanut vierastavansa myös isäänsä, kun on riittävän väsy.Isä käy päivätöissä ja paljon myös keikkailee ja on treeneissä, joten ihmekös tuo, kun täällä vain kotona on tullut Leevin kanssa oltua, kun ei yksinkertaisesti ole jaksanut lähteä mihinkään. Pitäisi varmaan vaan kulkea itse enemmän pojan kanssa niin se tottuisi muihinkin ihmisiin.

Itse keitin kaikki pullot ja tutit tuohon 3 kk:een asti, mutta nyt en enää ole keitellyt. Leevi kuitenkin tunkee jo muutenkin kaiken suuhunsa minkä vaan käsiinsä saa niin ajattelin tuosta hommasta luopua.

Minä kanssa herkuttelen aina kun siihen vaan on mahdollisuus ja aikaa ja onneksi sitä aikaa ei nyt juurikaan siihen ole ollut. Raskauskiloja kertyi 22 :snotty: joista 7 jäi sairaalaan. Tosin laski nopeasti turvotusten hävittyä seuraavat 7 kilookin, tällä hetkellä enää jäljellä 4,5 kg ja olen niiden antanuta olla, pois niitä karistelen vasta imetyksen täysin loputtua.

Minulla on nuo Cerzette pillerit mennyt jo pitkän aikaa, aloitin niiden syömisen 3 vkoa synnytyksestä ja menkkoja ei viel oo kuulunu. Toivottavasti pysyykin pois ja pitkään, ei ole yhtään niitä ikävä.

Mutta kai tästä taas saa nukkumaan lähteä, jotta jaksaa huomenna hurvitella =)
 
Lauantaiehtoota kaikille! Mies on yön kalastuskisoissa ja molemmat lapsoset on jo unten mailla niin nyt voi äiti kerrankin olla rauhassa koneella.

Makeanhimoinen löytyy täältäkin! :wave: Etenkin suklaa maistuu niiiiin hyvältä... :p Laurin syntymän jälkeen kyllä rajoitin herkkujen määrää, kun poika itkeskeli mahaansa ja mun suklaansyöntihän ei toisen oloa ainakaan helpottanu.

Raskauskilot, joita kertyi noin 10, karisivat nopsaan pois. Laitokselle jäi varmaan yli puolet ja loputkin lähti muutamassa viikossa. Ja alaspäin tuo paino tuntuu edelleen menevän. Samoin kävi esikoisenkin kanssa että paino tippui "normaalipainosta" viisi kiloa alaspäin. Mutta imetyksen lopettamisen jälkeen palattiinkin taas tuttuihin lukemiin. Nyt täytyy skarpata sit kun lopettaa imetyksen ettei nousis paino kovin paljon. Maha on vielä vähän löllykkä, pitäis vissiin alottaa vatsalihaksien teko...

Ehkäisystä: koska mua ei huvita popsia pillereitä niin käytetään kondomia silloin harvoin kun tässä yhteistä aikaa/halua/jaksamista niihin hommiin löytyy. Esikoisen jälkeen lopetettiin ehkäsyn käyttö kun tyttö oli 7kk mutta menkat alko vasta kun lopetin imetyksen. Sit tulinkin heti raskaaksi mutta sain keskenmenon. Yks kierto odotettiin varmuuden vuoksi ennen uutta yritystä ja tärppäs taas heti. Vähän oon kahden vaiheilla josko luottais tuohon täysimetykseen ja siihen ettei menkat oo alkanu ja olis ilman ehkäsyä. Ei se nyt mikään katastrofi olis jos raskaaksi nyt heti tulisikin mutta mieluummin toivoisin sellaista 11/2-2 vuoden ikäeroa lapsille. Mutta kyllä kolmannesta lapsesta jo haaveillaan, jospa vaan meille sellainen onni suotaisiin.

Tutteja ei meillä ole käytössä ollenkaan. Tai ihan pienenä söi muutaman kerran tuttia mutta kun ei hirveen innokas ollu tutin perään niin en väkisin ole yrittäny tyrkyttää. Onkos täällä muita joiden lapset ei tutteja syö?

Laurilla oli 3kk neuvola ja mitat oli 6800g ja 59 cm. Voi että miten nopeesti ne pienenpienet nyytit kasvaa...

Alkuviikosta tehtiin pieni lomareissu. yks yö Naantalin kylpylässä (oli muuten mun mielestä tosi kiva paikka) ja toinen yö Helsingissä. Muumimaailma ja Korkeasaari tuli siis nähtyä ja koettua. Oikein hienosti meni reissu ja mukavaa oli! =)

Nyt kun tuo kolmenkympin raja vääjäämättä lähestyy niin kertokaas te yli kolmekymppiset oliko teillä mitään ikäkriisejä??? Musta tuntuu että pari viimestä vuotta oon kauhistellu että mitenkä sitä voi olla jo näin vanha!?!?
Onneks nyt kun tuo h-hetki on käsillä niin on jo vähän helpottanu. Eikä vähiten noitten lasten takia; on edes jotain mitä on saanu aikaseks ja mistä voi olla ylpeä ja onnellinen :heart: .

Keräättiin tytön kanssa illalla kesän ensimmäiset omat mansikat mansikkamaalta. Iltapala oli oikein herkullinen: mansikoita ja Pätkikset, NAM!

Nyt unten maille, onkin hyvin tilaa nukkua kun meiän perhepetistä puuttuu siis mies, joka viettää yön uistellen.

:wave:
 
Oltiinpa jo tiputtu kauas, joten muutama sananen nyt niin ei ihan kokonaan kadota. Täällä möksällä nyt ollaan ja helteitä odotellaan. Vähän sateista ollut mut ovat nyt lämpenevää jo luvanneet. Lauantaina kävi Aino ensimmäistä kertaa saunassa. Jälkilämmöillä vähän saunottiin ja ammeessa lotrattiin ja pestiin. Tuntui tyttö tykkäävän ja miksei lämmöstä tykkäisi. Taidetaan alkaa ihan säännöllisesti käymään Ainon kanssa saunassa niin tottuu sitten siihenkin. Itse olen aikamoinen himosaunoja niin saan sit toivottavasti tulevaisuudessa Ainosta saunaseuraa kun isänsä ei niin välitä kunnon löylyistä ainakaan. Uimaankin tekis mieli mennä mut vähän mietityttää rintatulehduksen vaara mut tuskinpa sitä tulee kun saunasta kävis mut aina sitä vaan kaikkee miettii, ettei sit vaan mitään tulis.
Vierastamisesta: Meillä Aino ei mun mielestä vielä vierasta. Ollaan hirveesti käyty kyläilemässä ja on ollut paljon vieraiden ihmisten syleissä ja hyvin on viihtynyt, jopa nukkunutkin. Toivonkin, et ei hirveesti alkais vierastamaan ja siksi tykkäänkin, et on aina kun mahdollista muidenkin ihmisten sylissä niin tottuis kaikenlaisiin ihmisiin ja siten ehkä hoitoon jättäminen joskus olis helpompaa. Mut eikös lapset jossain vaiheessa kuitenkin ainaskin vähän vierasta ja se vaan kertoo siitä, että tunnistaa vanhempansa toisista ihmisistä.
Mut eipä muuta tällä erää, heips!
 
Täytyy "taas" kirjotella tänne, että ei pääse taas niin pitkäks aikaa unohtumaan!

Vierastamisesta oli puhetta... Meillä tyttö muutamia kertoja on itkesekellyt, kun on vähän vieraamman naaman nähny, mutta ei kovin pahasti vielä ainakaan.

Mahalleen on neiti oppinut kääntymään nyt viime viikon aikana! :)

Onko teidän vauvoilla ollut stressiä reissaamisen jälkeen? Meillä nimittäin taitaa sellaista olla. Nyt on monta kertaa kotiin tullessa itkenyt kun syötävä, kun ollaan oltu jossain yökylässä. Huutaa jopa tunnin aina yhteen putkeen. :eek: Mutta ilmeisesti menee ohi... Jospa pian! Nimittäin mikään ei siihen huutoon oikeastaan auta. Pikku reppana! :'(

Makeanhimosta... Söisin vaikka kuinka usein herkkuja!!! :ashamed: Karkkilakko ois tosi hankala toteuttaa. Suklaa ja muut namit kelpaa kyllä liian hyvin! Ennen en ees tykännyt suklaasta, mutta raskausaikana sitä himoitsin ja ei se himo ole mihinkään lähteny! :(

Tutteja YRITÄN keittää noin kerran viikkoon, vaikka se on niin tympeetä hommaa!

Raskauskiloja jäljellä noin 5 kg. Minnekkäs ne lähtee kun kaikki herkut maistuu niin hyvin! Yyh. Noo sitten kun imettämisen lopettaa, niin sitten laihduttamaan! :LOL: *Niin varmaan!*

Kiinteet ajattelin alottaa sitten puolen vuoden paikkeilla, mikäli näin pärjätään, tai hieman aiemmin, koska totutteluunkin menee oma aikansa!

Mutta nyt syömään, kun kauhee nälkä on!

Morjens! (ja ikää tyttösellä 3 kk ja 9 pv)
 
synnevi
Päivänsäde76: Neea ei vierasta sinänsä, mutta kattoo vähän pitempään vieraampia. Tutut ihmiset saa heti hymyn, mutta aikas totista naamaa näyttää, jos vieras tulee ihan lähelle tai ottaa syliin.

Meidän kummityttö oli tosi kova vierastamaan...ei pystynyt olemaan samassa huoneessakaan vieraiden kanssa muutakun äidin sylissä (isäkään ei kelvannut), kaupassa alkoi itku, jos joku katsoi liian pitkään jne! Oli siellä äiti jo suht' finito, kun alkoi elämä asettua uomiinsa.

Toivottavasti ei ihan noin rankkaa vierastamista tuu kelleen! Mutta sekin on aika paljon luonteesta riippuvaista, toiset meistä vaan on arempia niin vauvana kuin aikuisenakin!

Pelagia: Mulle tuli semmonen itsetutkiskelun paikka n.28-29-v... se oli varmaan mun 3-kympinkriisi. Piti ihan tosissaan miettiä mihin suuntaan mä haluan elämääni viedä...mutta nyt on niin seesteistä ja mukavaa! :) Mutta kyllä mä vieläkin esim. mun ammattia pohdiskelen, josko sittenkin joskus jotain muuta, saapi nähdä...Ei se elämä 30-v. loppunukaan, onhan tässä aikaa ennen eläkkeelle siirtymistä :LOL:

Viinirypälee: Reissujen jälkeen Neea on saattanu olla kiukkusempi, mut mä oon ajatellu että usein unet menny vähän sekaisin, että johtuis ihan yliväsymyksestä.

Jaahas, Neea järsii mun olkapäätä siihen malliin, että saattas olla nälkä!
Aurinkoista päivää B) , toivottavasti ei ukkonen jyrise samalla lailla kuin eilen!
 
Tulin vaan kertomaan, kun silloin pari viikkoa sitten kyselin teiltä, että milloin ne mahavaivat helpottaa, niin se ihme on nyt tapahtunut ja meidän pojat ovat alkaneet vaan naureskelemaan hereillä ollessa ja nukkuvat hyvin! Vaivat alkoi helpottamaan kun ikää tuli 2kk ja nyt kun sitä on 2.5kk, niin vaivoja ei ole enää ollenkaan! Olen niin helpottunut. Ja kiitos kaikille, jotka vastasitte kyselyyni. :flower:
 

Yhteistyössä