MAALISMASUKIT 2007

heipä hei!

Katjuska täällä myös yks selkä- tai enemmän ehkä lonkkakipuinen! Mä kans epäilen tota pullistumaa tai iskiasta(onko se sama asia?) Meinasin jo mennä viime viikolla lääkäriin, mut Burana 600mg ja kylmäpakkaus auttoi, joten lykkäsin vielä. Nyt oltiin viikonloppu kylpylässä ja kipu on ja pysyy, joten kai tästä kohta on lääkäriin kammettava. :eek: Ilman Buranaa ei voi olla, miten ne totes sulla sen pullistuman?

Nukkumarytmi Oonalle on löytynyt: 22 illalla nukkumaan, omaan sänkyyn(äidin laittamana, isi ei kelpaa) yöllä 3:lta syödään ja n.7 maissa aamulla toinen evästely, sit vielä nukutaan 10-10.30 asti.(siis Oona nukkuu).

Pikkuisella on röhä päällä ja vien huomenna lääkäriin, jos ei asetu siihen mennessä.

Parisuhde: hmmmm, miten sen nyt sanois, on/off, on/off.....välillä kiistellään, kai se on normaalia kolmilapsisessa perheessä, jossa kaikilla oma aika kortilla. :(

Oli kivaa olla viikonloppu lomalla, täyshoidossa, valmiilla ruoalla! =) Mut oli kyllä kiva tulla omaan kotiinkin. Nyt taas arvostaa omaa uutta kotia, kun on ollu vähän kehnommassa! Pitäs lähtee taas möyrii noita pihahommia, mut kun tää selkä... :kieh:

palailen...
 
pikaseen niiiskulle...että on ne yks ja sama asia mikä oli mullekin uutta ja ei siinä vaan muuta vaihtoehtoo oo kun säteilee koko vasen jalka ja se on ihan puutunutkin koko ajan ja kipu on aivan kamalaa...ihan kun joku veistä vääntäis nilkassa ja pohkeessa :x nyt sitte voltaren ja tramal käytössä ja niistä tulee okse olo :$
 
Aino meni just ensimmäisille pikkupäikkäreille, joten äipällä on nyt aikaa hieman palstailla. Oon nyt sitten saanut kesäflunssan, joten olo on aikas tukkoinen. Mies oli siis flunssassa ja tietty sit sain sen kans. Nyt vaan toivoo, ettei tarttuis Ainoon. Meillä edelleen täällä odotellaan, että Aino kakkais. Nyt siis 2 viikkoa edellisestä kerrasta. Perjantaista asti oon antanut joka päivä pari lusikallista luumusosetta mut eipä vielä mitään tulosta. No, kait se sieltä tulee kun aika on ja onnex ei tunnu olevan siitä Ainolle mitään vaivaa, kovin hymyileväinen on nyt ollut jo pitkään. Mitäs juhannussuunnitelmia teillä on?

Me mennään Ainon kanssa möksälle kaksistaan tai siis miehen vanhempien kanssa, mies on töissä koko jussin. Tosi mälsää, mut viime jussina mies oli ulkomailla työreissussa, joten pikkuhiljaa rupeen tottuun, et ei olla jussia yhdessä. Toivotaan, että tulis hyvät kelit.

Viikon päästä ois sit neuvola ja sitä kovasti odotellaan. Kiva nähdä taas kuinka neiti on kasvanut. Mut nyt taidan alkaa kattoon Serranon perhettä ykköseltä, on muuten aikas hauska sarja!
 
Heippa taas pitkästä aikaa!

Eipä ole tullut taas vähään aikaan kirjoiteltua...

Meillä menee ihan mukavasti. Tinja voi hyvin, mitä nyt tänään on taas toinen silmä rähminyt, pitää vähän tarkkailla, ettei taas silmätulehdusta ole tulossa.

Meillä oli joku aika sitten keväällä synnyttäneiden kokoontuminen neuvolassa, on kiva, kun nyt on saanut kävelyseuraa samoilta nurkilta. Ovat kyllä kaikki mua vanhempia, niinkuin ensisynnyttäjät keskimäärin onkin, mutta eipä tuo mitään haittaa.

Tänään Tinja nukkui pitkät päiväunet, olipas ihanaa kun ehdin tehdä vaikka mitä. Nyt pitäis kauheesti ommella vaippoja, kun ekat alkaa käydä vähän pieniksi. Kolme sain nyt valmiiksi, mutta lisää pitäis vielä tehdä. On kyllä hauskaa puuhaa tuo ompeleminen :)

Juhannussuunnitelmista, mökille ollaan suuntaamassa. Minä, mies, Tinja, miehen vanhemmat ja sisko kihlattunsa kanssa, miehen eno perheineen, ja miehen äidin siä. Yhteensä meitä on siis 12, toivottavasti on hyvät säät, muuten alkaa varmaan tunnelma tiivistyä mökissä :D

Nyt Tinja jo tuolla sängyssä önisee, pitää mennä kurkkaamaan. Hyvää juhannusta kaikille!
 
KErtokaa ken muistaa, että milloin teidän mahavaivaisilla vauvoilla loppui ne masuvaivaitkut?? Tuolta toukokuisista tulin kyselemään, kun meidän pinossa tuntuu yhellä jos toisella niitä olevan, ja mietityttää koska ne helpottaa. Onko jotain neuvoja antaa? Tuntuu, että tää ei lopu koskaan...

Kiitos vastauksista, terveisin Tirlittan ja pojat 2 kk
 
Meillä suurimmat masuvaivat loppuivat 2 kk kohdalla ja sen jälkeen huomasin että Jekovitit aiheuttivat niitä lisää. Nyt kohta kokeillaan deetippoja tuleeko niistä vaivoja. En ensin tajunnut Jekovitin yhteyttä vatsavaivoihin, koska esikoisella ei ollut moisia. Huomasin vasta sitten, kun parina peräkkäisenä päivänä tipat unohtuivat ja poika oli kuin eri maailmasta.
 
Unissakävelijä...meillä oli tota kans pitkän aikaa, mutta nyt Nuutti herää jo syömään yöllä 2-3 välillä pullollisen maitoa niin sitten jaksaa nukkua 6-6.30...aikaisemmin siis nukkui tuohon viiteen asti, mutta sitten ei enää nukuttukaan uudestaan :kieh:

Mulla kyllä vähän sellainen olo, että Nuutille tuo yömaito on paremminkin tapa kuin nälkää...meinaan syö niin paljon päivän aikana ruokaa, että luulis sillä selviävän aamuunkin asti :whistle:

Täällä edelleen jalkaa jomottelee kovasti...ollaan oltu siellä mun vanhempien luona hoidossa, mutta tänään on ukolla vapaa päivä niin ollaan kotona, mutta arvatkaapa vaan tuliko ukko eilen illalla kipeeks sitte |O eipä siitä sitte mulle paljoo apuu täällä oo ja se sitten kostautuu kipuna mulle :$ mutta minkäs teet...viime kesä meni samalla tavalla...aina kun ukolla oli vapaata niin oli sitten kipeänä :kieh:

Nuutti katsoo Puuha Peteä tuossa sitterissä....kaikki keinot on nyt sallittuja kun en sylissäkään kauheesti uskalla pitää ja kannella :ashamed:

Katjuska ja Nuutti 4 kk ja 1 pvä :heart:
 
tiipeli
Moi!

Täällä yritän taas pakertaa opinnäytetyötä... :/ Kumma juttu kun tietää mitä pitää kirjottaa, mut ei saa "päästä ulos". Pöhköä. Elvis nukkuu päiväuniaan ja esikoinen tänään nyt sitte vikaa päivää päiväkodissa, sit jää kesälomalle. Että vikat mahkut tehdä omia juttuja. Mies taas vaan patistaa mua siivoomaan... menis jo töihin!!! Johan tuolla on kesäloma 3viikkoa kestänytkin (no, on se käynyt kesätöissä yövuoroja tekemässä), niin alkaa kyllästyttää katella sitä joka päivä kotona. Tänään ja eilen patistin sen menee reenaamaan. Saa edes aamupäivän touhuta omaan tahtiin, sillein kun on keväälläkin tottunut.

Viime viikonloppuna käytiin Ähtärissä, yövyttiin mökissä. Oli huippureissu! :D Kerrankin me päästiin johonkin :) Sitte ajletiin mummolaan ja Elvis kävi eppu kertaa saunassa. Eipä ollut moksiskaan.

Katjuskalle tsemppiä selän kanssa! On varmasti rankkaa kun sattuu ja pakkohan sitä vauvaa on joskus nostella. Toivottavasti se mies siellä edes paranisi nopeasti sua auttamaan. Ja sä tietty myös (paranisit nopeasti). :hug:

Tirlittanille kans jaksuja! Elvis ei paljoa huuda, mutta silloin harvoin kun on huutanut yhtä soittoa pidempään niin mulla tuntuu heti, että omiin korviin sattuu. Että myötätuntotuulia lähettelen... Voimahalit myös sinne :hug: :)

Niisku78:n tyttö se on jo niin ison tytön näköinen :) Johtuukohan se tuosta paksusta ja pitkästä tukasta, mikä huivin alta vilkkuu?? ;)

Hyvät jussit! Mitäs suunnitelmia teillä on? Meillä ei niin mitään. Eiköhän me kotona olla möllötetä :ashamed:
 
Ihania kuvia profiiliin taas laiteltu :heart:

Tirlittan....meillä se huutaminen oli monta tuntia kestävää ja mikään ei siihen auttanut...ei kitinää vaan huudettiin suoraa huutoa...jaksu :hug: sinne...joskos teilläkin sitten tuo ikä tekee tehtävänsä...toivotaan niin =)
 
Kuulumisisa välillä...tänään oli 3kk neuvola ja -hih hiiiii-Ronjalla oli melko hyvin tuo paino noussut...6740g, 2kk neuvolassa (tai tällöin Ronja oli reilu 7vkoa) painoa oli 5490g joten hyvä pomppaus oli tullut! Pituutta oli 59,5cm.
"Ruokailuista" keskusteltiin, meillähän Ronja asuu aamuyöt tissillä ja päivisinkin syö melko tiheeseen tahtiin. Oon nyt muutaman kerran antanu tuttelia kokeeksi josko se auttaisi pitämään jatkuvaa nälkää loitolla, mutta eipä siitä juuri apua ole ollut. Neuvolantädin mielestäkin nyt kannattaisi kokeilla pieniä määriä velliä, tuon kokoiselle kun se maito ei sitten ehkä yksistään riitä. Näin olin itsekin ajatellut, en vain halunnut vellirumbaan alkaa ennen kuin "luvan" kanssa.. =)
Toissapäivänä Ronja lähes kääntyi mahalleen. Tai oikeastaan jäi vain siitä kiinni ettei saanut kättään alta pois.
Missä on minun vastasyntyneeni... :( Nyt minulla on iso vauva...jokohan pian pukkaa minullekin se täälläkin puheena ollut kuume.. :D. Saas nähdä!
Nyt jatkuu kotiaskareet. Oikein mukavaa ja rentouttavaa Juhannusta kaikille. Me olla möllötellään kotosalla vain, grillaillaan ja nautitaan toisistamme :heart:
Yritän pistää profiiliin uuden kuvan..
:wave:
 
Ihan joutui kirjautumaan, ja kehittämään nimimerkin :)
Vaan onnistuihan se. Entinen Lumikki on siis nykyään Nuumix :LOL:
Usein oon käyny juttua lukemassa, mut harvoin ehtii rauhassa kirjoittaa. Nyt on vanhemmalla lapsella leikittäjä ulkona, ehtii äiti ruuanlaiton lomassa kirjoittaa muutaman rivin...
Eemeli kasvaa mukavasti viimeksi oli 3kk neuvolassa 62cm ja 6395g tais olla paino. Ihan käyrillä. Ollaan mukana siinä B-rokotus jutskassa, ja saatu myös Rota, josta ei oo mitään oireita kummastakaan tullu.
Joku mietti kaikkien rakastamaa aihetta, eliks kakka... Meillä tyttö aikoinaan kakkas 6krt päivässä :LOL: Poika taasen tykkää, et 1krt 6ssa päivässä on kiva tahti... Kauheella tuhinalla sitä sit tehdään kun aletaan.

Syöntirytmistä olisin kysyny:
Onko jollain muulla tiheessä rytmissä syöpöttelevä vauveli?
Meillä aikalailla max syöttöväli on 3h Muutama luksus kerta ollu 4h jopa kerran 5h. Vauva söis, jos sais ite valita( niinkuin aikas lailla saakin) 1,5-2h välein... Yöt menee onneks enemmän tuolla 3h rytmillä.. :/
Mennään edelleen pelkällä rinnalla. Kasvua oli tullu hyvin, eikä siis sen puolesta tarvii muuta.Painoakin oli tullu reilu 1kg kk:ssa.

Sellaisia mietteitä...

Vaan eipäs kummempaa, menen nauttimaan ulos laatu-ajasta, eli hetkestä, kun saa olla yhden lapsen kanssa, joka sekin onnellisesti tällähetkellä nukkuu!

Hyvää juhannusta kaikille Mammoille!!!!
Terkuin Nuumix ja Eemeli (kohta4kk Apua mihin aika karkaa....)
 
Tirlittan Meillä on nyt, kun 3kk:tta tullut täyteen niin loppunut vähitellen se täysiä karjuminen...siis meilläkin Teo huusi aluksi kaiken valveilla olo aikansa, lähempänä kolme kuukautta se oli pääosin iltaisin se suoraa kurkkua huuto ja nytkin 3kk:n ikäisenä (13.3.syntyi) on vielä iltakätinöitä, mutta vähäisiä aikaisempaan verrattuna!!! Toivottavasti näin käy teilläkin, on tuo meinaan todella hermoja raastavaa...ja vielä kahden suusta! :hug:

Meillä on säännöllisesti käytetty relatippoja, josko ne ois auttanu, mutta en huomannut eroa ja d-vitamiinia olen aloitellut nyt vasta hiljoksiin, sillä ne lisäsivät ja lisäävät edelleen tuota itkuisuutta.

Hyvät jussit kaikille! Meillä ei juhlita...ukko töissä ja mie mitään jaksa...mut meneehän se näinki :D .

Pojat oli tänään hoidossa "yksin"...siis ilman minua ekan 3h:nnin pätkän ja hyvin oli menny. Nukkuivat jopa päikkäritkin heti...Samu (2v) tosin protestoi jonkun verran, mutta niinhän hän tekee kotonakin. Itku kyllä pääsi, kun heidät sinne jätin, mutta pakko mikä pakko. Toivottavasti jaksan pian paremmin.

Voikaa hyvin! :wave:

Nuumixille vielä, että meillä on nuo kaksi edellistä ollut tiheäsyömäistä vauvaa ja sinne suuntaan on tämä kolmonenkin, tosin hänellä on yöllä jo ollut muutama 4 ja jopa 5:kin tunnin pätkä...mutta päivisin tosiaan on tuo väli maksimissaan 3 tuntia...näin on menty ja mennään tänki kaa varmaan koko imetysaika... :whistle: :D
 
Nopeesti tulin taas piipahtaan. Oon saanut kauheen kesäflunssa ja kuumettakin on, ei kiva. Nyt vaan pähkäilen, et mennäänkö möksälle huomenna vai ei. Ehkä mennään ainaskin yheksi yöksi, kun on se juhannus vaan mukava olla mökillä.

Aino muuten kääntyi tänään ensimmäisen kerran selältä mahalleen. Oikeestaan koko viikon on yrittänyt kovasti kääntyä mut tänään sit onnistui. Sit kun kekkas sen homman niin koko ajan piti olla kääntymässä. Takaisin selälleen kans kääntyili mut sitä onkin jo tehnyt vähän aikaa. On se vaan hienoa katsoa kun oma pikkuinen kasvaa ja kehittyy. Niin ja siitä kakasta, niin tiistaina sitten se vihdoin tuli eli tasan kaksi viikkoa siihen sit meni.

Nyt toivottelen kans hyvät jussit kaikille ja palaillaan taas kun juhlat on juhlittu!
 
Pitkästä aikaa... Että oikein kirjautumaan joutui! Onpas kummallinen tämä systeemi. Olen käynyt lukemassa, mutta en saanut aikaiseksi kirjautua. Olin aikaisemmin nimimerkillä laventeli (tuli aikanaan sen värisestä äitiyspaidasta, jota käytin tosi paljon...), mutta se ei mennyt läpi, joten tässä uusi nimimerkki. Meillä kun eletään kolmen EU-maan välillä niin siitä tuo uusi.

Poika jaksaa hyvin, täytti tänään jo 4 kk. Suomeen ollaan pian tulossa ja kovasti jo jännittää, että miten matka menee ja loma muutenkin. Poika nukkuu yöt hyvin. Saadaan sänkyyn tosin yleensä vasta klo 22-24 välillä, mutta sitten nukkuu 5-7 tuntia putkeen ja tankkauksen jälkeen vielä 3-4 tuntia lisää. Päiväunet menevät tosi vaihtelevasti. Välillä ei nuku juuri lainkaan ja välillä voi nukkua pari kertaa pari tuntia. Pystyy kyllä olemaan sellaiset 7 tuntia hereillä olematta mitenkään huonotuulinen. Juttelee kovasti, hymyilee ja nauraa ääneen. Se on vallan hellyyttävää. Kaikkein alimmalta käyrältä ollaan noustu vähän ylöspäin. Pari päivää sitten mitat olivat 60,5 cm ja 5930 g. Jaaha, nyt heräillään, joten äiti lopettaa tämän tietokoneella naputtelun. Poika ei yhtään tykkää siitä, että olen tässä koneen vieressä...

Mukavaa juhannuksen jatkoa teille, jotka sitä juhlitte!
 

Yhteistyössä