MAALISMASUKIT 2007

maarith
Onko muiden vauveleille tullu jo hampaita? jos niin missä iässä? Meille neidolle puhkes nyt 2kk3vk iässä kax hammasta alas.Melkosen aikasin tuo neito ne pykäs suuhunsa.Meillä muille lapsosille tullu tuossa 4-5kk iässä,mutta tuo päätti vetää ne laudalta :kieh: toivotaan vaan ettei ala puremaan vaan saisin tissittää ihan rauhassa jatkossakin.No sen näkee sitten.

hyvää juhannusta kaikille
 
maarith, meillä ei ainakaan ole vielä hampaita ilmennyt, tyttö tiistaina 3kk

En ole kirjoitellut nyt toviin, suokaa anteeksi etten kommentoi pahemmin, en kerenneyt ajatuksella lukea kaikkea :ashamed: Mutta toivottavasti oli mukava juhannus kaikilla! Meillä oltiin kotosalla koko perhe (mies ja lapsi sekä lemmikit) ja tuli muutama ystävä illaksi kylään.

Kun meidän tyttö syntyi vasta maaliskuun lopulla niin teiltä on hyvä kysyä, tuntuuko teistä että noin 3kk iässä lapsi muuttui?Meillä tyttö on nyt joku viikon ollu erilainen, ihan yhtäkkiä muuttui! Nukahtaa paljon helpommin päivisin ja illalla, päikkärit muuttu lyhyemmiks mut useemmin (kesän lämpö syynä usein kai), itku väheni kuin seinään, iltakitinä katos, viihtyy sitterissäkin vaikka kuin kauan vaikka ennen itki heti kun siihen laitto...Tyttö katselee ympärilleen kiinnostuneena ja seuraa mm akvaariokaloja sekä telkkaria, ja nauraa innoissan kun lauletaan tai tanssitaan :heart: Siitä tuli ihan iso tyttö kertarysäyksellä! =) Se on kai sitten totta kun sanotaan että lapset muuttuu 3 kk iässä, en vaan uskonut että näin paljon ja nopeasti..Ihanaa, olen onnellisempi kuin koskaan! B)

Minä pohdin niitä imetysjuttuja täälläkin, ja meillä nyt sitten päädyttiin minun ihottumani takia että lopetan sen jos auttais. Tyttökin on nyt ihottumainen, joko saa minulta ne tulehdusaineet tau sit on jollekkin allerginen, tai on vaan perusatoopikko :| Kuitenkin, nyt imetän vaan noin 2-3 kertaa päivässä, eli se yksi "aamuyön" syöttö 5-6 aikaan ja sit päivällä ja eilen vielä illalla, tänään ei enää. Pakko koittaa antaa tissien täyttyä että maito joskus loppuukin. Viikko mennyt nyt. Toivon ettei tyttö tule lehmänmaidolle allergiseksi, ei ainakaan itke tai muuta huuda kipua, mutta sitä ihottumaa on. Alkaa jo sujua pulloilu, mutta sen tuoma puklailu ärsyttää kyllä |O Onneksi se ei oo niin pahaa kun on rätti valmiina kun röyhtäyttää, ei sitä puklua muuten niin kamalasti tule. Vaikka ollaan nyt oikeasti luopumassa imetyksestä ja pullot on jo osana arkea, sekä osaan jo nauttia sen tuomasta vapaudesta (isikin voi ruokkia!) niin on haikea olo :( Aina kun jossain puhutaan imetyksestä, mitä tahansa, niin tulee vähän paha mieli..Tuntuu kun ryöväisin lapselta jotain, ja jotenkin ehkä joku side meidän väliltä katkeaisi. Olisi kiva kuulla onko muilla tällaisia ajatuksia imetyksestä. Huoh, paras ratkaisu tämä varmasti oli, nyt jo iho kai voi paremmin, tuntuu pehmeämmältä. Tosin en odotakkaan ihmeitä, ja enhän vielä ole kokonaan lopettanut, hormonaalisten juttujen tasoittumiseen menee varmaan aikaa..Enhän ole huono äiti vaikka annan äidinmaidon tilalla lehmänmaitoa vaikka omaakin tulisi? :ashamed: Koitan sano itselleni että en ole koska takana on syy, antaisin omaani siihen 6kk asti varmasti jos terveysongelmia ei olisi. En vaan enää jaksa sitä ihottumaa, ja toivon että helpottaisi..

Painosta, onkos täällä porukalla vielä raskauskiloja jäljellä?Mulla ei mokoma imetys kauheesti polttanu, joku 3 kiloa sen jälkeen kun painonputoaminen loppu parin päivän jälkee synnytyksestä. Syön niin paljon sit kai :headwall: Nyt olis semmonen 4-5 kiloa vielä ainakin, ja kunhan namin jättäis kauppaan ni helpottais jo kovasti! Liikuntainto on aika kova, kun vaan päässis lähtee sinne salille, en oo saanu aikaseks vielä. satanukki on ni ei oo tullu vaunuiltua niin paljo ku oisin halunnu *tekosyitä, tekosyitä* |O

Vielä: kuinka usein kylvetätte vauvan?Mietityttää kun ennen kylvetimme kerran viikossa kun olemme ihon kuivuuteen taipuvaisia niin oletamme vauvankin olevan, sitten 2 kertaa viikossa kun on tuntunut että kerta ei riitä. Ja nyt mietin että pitäsikö useemmin ku korvikkeen kanssa puklua tulee ja vauva haisee pahalle, sekä ihottumaa on niin en halua että hiki ja puklu muhii..Vaikka pyyhinki kostella aina puklut pois, silti. Kaulapoimun alueella on röpelöistä ja punasta, onko hikinäppyä? Oisko paras pestä parin päivän välein vaikka iho kuivusikin?

Terkuin Lumihiutale ja IIda (tiistain 3kk :heart: )
 
Hellurei ja mites teillä jussit meni? Meillä ei mitään ihmeellistä ollut kun ukko oli töissä, mutta anoppilassa sentään aattona pikaisesti käytiin ja viime viikko oltiin muutenkin hoidossa koko lössi mun porukoilla miehen ollessa töissä kun en kerta kauheesti saa tuota selkää rasittaa...edelleen se kipu vaan jatkuu ja lääkkeitä menee :kieh:

Hampaista oli juttua niin meillähän on Nuutti nyt jo yli 4 kk ja ei hampaita näkyvissä...no siskolleenkin tuli eka vasta 7,5 kk iässä =)

sitte Lumihiutaleelle vastauksia...niin ensiksikin olet maailman paras äiti lapsellesi imetit tai et ja sulla on kuitenkin ihan asiallinen syy sitä lopetella ja hyvin nuo lapset kasvaa korvikkeellakin...nimimerkillä kahden lapsen korvikeäiti :D kyllä sitä itsekin joskus tuntee syyllisyyttä kun muut hehkuttaa imetystä, mutta minkäs tekee kun ei maitoa tuu :| Mutta kuten jo sanoin niin ei se asia kenestäkään huonompaa äitiä tee :hug:

sitten tuosta lapsen muuttumisesta 3 kk:n iässä...minä ainakin voin allekirjoittaa tuon asian, koska Nuutti muuttui myös juuri kertomallasi tavalla kun tuo ikä tuli täyteen. Liekö sillä mitää tekemistä asian kanssa, että suolisto alkaa toimimaan paremmin ja koliikkivaivat suurimmaksi osaksi katoaa. Kyllä siinä suuri muutos tapahtuu kun korvia vihlovasta huutavasta vauvasta muuttuukin sellainen tarkkaileva aurinkoinen päivänpaiste :heart:

sitte kiloista...juu 8 vielä jäljellä :whistle: :ashamed:

ja kylvetyksestä niin meillä on koko perhe tätä kuivaihoista atoopikkokansaa ja jännityksellä katsellaan saako Nuuttikin moisen riesan itselleen, niin kerran viikossa ollaan kylvetetty...joskus kaks kertaa...mun tyttö ei oo ainakaan vielä periny mun allergioita ja toivotaan ettei vanhempanakaan ilmene ja samaa toivon Nuutin kohdalla...

Meillä on täällä ukon kanssa molemmilla jo kova vauvakuume taas...ukko Nuutillekin tuossa yks ilta jutteli, että sanopas sinä milloin ois hyvä aika tehdä sulle sisko tai veli :D Mutta tää selkä pitää saada kyllä kuntoon ennen kuin enempää alkaa moisesta haaveilemaan :kieh:

että sellaista tänne kuuluupi...keskiviikkona pitäs neuvolassakin taas käydä katsomassa mitä tuo meidän ruokailuhomma on aikaan saanut :whistle: kun Nuutti on sellainen pikku ahmatti ja etenkin hedelmäsoseet maistuu :p

mukavaa kesäistä maanantaita kaikille B)
 
Hei!

3kk on kyllä ihme ikä...meillä ei vain ne huudot kylläkään ihan siihen loppuneet - valitettavasti. Vähentyneet ne kovasti kuitenkin ovat. :) Paljon tarkkaavaisempi on Teo nyt ja juttelee enempi jne.

Kylvetyksestä sen verran, että meilläkin on pojat atoopikkoja ja kuivaihoisia eli kylvyt on ollu pääasiassa kerran viikkoon. Teo ei oo kyllä ihan niinkään "usein" käyny, mutta tuota puklailua kun on niin sanoisin kyllä näitten iho-ongelmien kaa taaplanneena, että tärkeämpää on että iho on puhdas. Eli sinuna varmaan kylvettäisin sitten enempi, jos lapsi on puklussa ja hikoaakin. Näpsäkkä pesu ja rasvaus niin ei sen ihon siitä pitäis sit kärsiä...ainakaan enempää kuin siitä, että on sitten sitä puklua siel taipeissa. :) (tää siis lumihiutaleelle...)

Kiloista...nooh...mulla jäi laitokselta tullessain vain kilo...ja sit lihosin 9kiloa...(masennus) ja nyt on vissiin sit taas laskusuhdanne. Hajuakaan ei oo, et paljonko vielä on, enkä siitä niin välitäkkään - ehtiipähän tuon sitte joskus pudottaa, kun saa ittensä noin muuten kuntoon. Ilman suklaatia en nyt pärjää - niin se vaan on! :ashamed: :)

Semmottii meitille. Itku kurkussa vein isommat pojat hoitoon :'( eikä mitään itkukurkussa ko täysiä parkuen lähin sieltä pois. (en tietenkään poikien nähen itkeny..) ja nyt koitan olla jonaki ja muka levätä...plääh...haen Teon kohta sisälle, ko itkuhälyttimeen ei oo pattereita enkä jaksa tässä enää päivystää. Tästä tietsikalta vielä kuulee pihalle, mutta jos menen makkariin tai olkkariin pötköttään niin en enää kuule, jos ukkeli heräilee, mutta joo...alkopa höpötystä tulla... :D

Voikaa hyvin! :wave:
 
Taas pitkästä aikaa täällä kirjottelen. Oon niin laiska aina kirjottelemmaan. Oiskos teistä semmonen kerho hyvä perustaa maalismasukeille? Sais kirjotella ihan "keskenään", eivätkä muutkaan ulkopuoliset näkisi, vaikka eihän täällä mitään häiriköitä oo ollutkaan...

No meillä oli 3 kk neuvola. Ihan hyvin kasvanut. 5980 g, 61,7 cm ja py. en nyt muista... 2 kk painoa oli se 5395 g. Rintamaidolla edelleen.

Niin hampaista joku kysyi, niin meidän tytölle tuli ne tai ainakin huomattiin ne 2 alahammasta 4 viikon iässä! :D Onneks ei kauheena pure niillä!!

Minä en oo huomannu vielä ainakaan mitään muutosta, kun tuo 3 kk tuli, mutta toisaalta tyttö ei oo itkeskelly ikinä kauheesti tai ei oo mahavaivojakaan ollut. Nyt tosin on itkeskellyt muutaman kerran kun kotiin on tultu, kun reissussa on oltu ja paljon sylissä pitelijöitä ollut. Korkeintaan tunnin itkee, eikä mikään auta! :'( Stressiä ilmeisesti!

Niin ja kylvetyksestä... Nyt kesällä on pari kertaa viikossa yritetty kylvettää aina. Hyvä iho onkin, niin ei niin haittaa, vaikka useammin kylvettäisikin.

Ei nyt muuta tuu mieleen tässä.
:wave:
 
Katjuska 78Kiitos kauniista sanoista :hug: ja vastauksista myös B) Mullaki on välillä käyny mielessä vauvojen teko kun neiti on NIIN ihanalla päällä ja naureskelee aivan ihanasti :heart: Vauvoja meille ei tule todennäköisesti ennenkuin saan koulun loppuun eli onkos se nyt sit noin 5 vuoden päästä...Kojta paksuna kuitenkin :LOL: Joku sanoi joskus että niin se vauvakuume vaan tulee. Pah sanoin minä :saint:

UmppaLumppa, kiitos vastauksista! Itsekkin olen päätellyt niin että jos hikoo, tai on pukluinen päivä niin mielummin pesen kuin annan hautoa. Tiedän itse kokemuksesta että iho kutisee jos pääsee hikiseksi tai rasvaa vaan päälle lisää ja lisää..Käyn itse kerran päivässä suihkussa. Taidan koittaa pestä Iidaa silloin kun näen tarpeelliseksi, eli en ota mitään pakkoa pestä silloin uja silloin vaan tarpeen mukaan. Niinkuin tänään oli makuupussi sisävaatteiden päällä kun oltiin kaupungilla ja neiti nukkui, niin neiti oli iiiihan hiestä märkä kun otin pois pussista :( Ja minä vielä luulin että on liian VÄHÄN päällä..

Viinirypälee, kerhoista en tiedä muuten mutta olenko minä ainoa joka kaipaisi ehkä vähän tsemppiseuraa laihiksen tueksi? Nyt on hyvä alku taas paikalleen jysähtäneeseen painoon kun hampaanpoiston takia olin pari päivää sosedieetillä niin tykästyin kasvissosekeittoihin niin alan popsia niitä :kieh: Ainaki paino lähteny tippuu eikä nälkä vaivaa (okei ekoina päivinä ku koski ni en voinu kauheesti syödä..).Karkkia en oo syöny yli viikkoon mikä on mulle piitkä aika, ja nyt on olo että EN OSTA :D Tulee niin hyvä mieli. Onko muita karkkiholisteja?

Onko teillä kokemusta tai ideoita siihen jos vauvalla tulee kaulan alueelle näppyä ja puansta karheeta, niin laitanko talkkia joka imis hien kun kaula on vauvankaula (eli tosi lyhyt ja poimunen niin että kaikki varmasti muhii :LOL: ) vai rasvaanko? Kun jos rasvaan, ei voi laittaa talkkia. Jos en rasvaa, kuivuu varmaan...Hmmm. Taipeet on punaset ja kiristävän kuivan näköset ni koitin hoitaa Bepanthenilla tänään ja näyttäis vähän paremmilta jo! Pelkään että neiti on lehmänmaidolle allerginen, kun ihottuma tuntuu pahenevan..En tiiä voiko olla "vaan" atopiaa, ei 3kk lääkärikäynnillä lääkäri muuta sanonu ku että hyin oot hoitanu vaik on ihottumaa. Mennään lääkäriin jos pahenee, haluan nimittäin ettei pikkuinen kärsi jos vaikka kutisee. Voiko maitoallergia oireilla vain iholla? Ei merkittävää mahavaivaa, mitä nyt pieree jonku verran ja öisin sätkii välillä (kai pierettää), ja kakka on muuttunut kun ollaan siirrytty korvikkeisiin, oisko vähän vihertävää? Toivotaan ettei oo allergiaa :(

Voiko huonosti sopiva korvikemerkki aheuttaa iho-oireita?Miten teillä oireillu jos ei sovi?

Nyt kuulu "ä-ää", taitaa neiti herätä nokosilta :heart:

Lumihiutale ja Iida
 
hellurei!

Ensiks tohon imetyksen lopetukseen:
mulla tuntui kans et oonko huono äiti jos lopetan , mut kun oma maito ei kuitenkaan riittänyt vaan korviketta piti antaa lisäks, ni katsoin parhaaksi lopettaa sit kokonaan. Neiti oli silloin 3 kuukautta. Yritin kyllä kaikkeni, lisäsin imetyskertoja, join mammateetä yms. , mut kun ei ni ei.Vauvani on nopea imemään, eikä suostunut enää imemään niinsanottua hidasta takamaitoa, vaan hermostui. Elämä on kyllä helpottunu sen jälkeen, nyt syö vaan kahdesti yössä(imettämällä 1-2 tunnin välein ja aamuyöt koko ajan) Tietty myös isä voi nyt syötellä pienokaista.

Ei oo vielä hampaita näkyny, vaikka kovasti kaikkea suuhunsa työntääkin! =)

Kylvetän 3 kertaa viikossa, kun toi neitin tukka rupeaa jo haiskahtamaan muuten.(meitin hikipallero,voi katsoa profiilista)

Nykyisin atoopikoille suositellaan usein pesuja(ihon täytyy olla puhdas,ettei pöppöset elä siinä) ja rasvausta vaan sen verran kun iho imee(eli ei mitään hölväyksiä) esim.ceridal-öljy on hyvä jos iho on kevyesti karhea. Bebanthen on parasta kaikkeen taipeissa oleviin juttuihin.

Juu ja KILOT, no ei niitä nyt onneks enää oo kun 3-4 kiloa, mut tää lötköys ärsyttää! :kieh:

niisku ja oona 3,5 kk
 
Pitkästä aikaa..

Hampaista:: Ei ole hampuja näkyny, tosin meidänmuillekkin lapsille on tullu hampaat vasta tossa 10-12 kk iässä, eli tosi myöhään. Meillä ne näyttäis lähtevän myös myöhään, esikko kohta 8v ja yksi hammas vasta :irronnu.

imetys:Ei siitä kannata mitään huonoa omaatuntoa kantaa jos se ei onnistu, mulla 2 ekan lapsen kohdalla meni imetys ihan päin pyllyä ja ihan kunnon ihmisiä niistä on tullu (kai ;) ). Imetys on ihanaa kun se onnistuu mutta ihan helevettiä mikäli siinä joku takeletelee, siinä vaiheessa on musta lapsen eden mukasta antaa pullosta.

KilotJuuh..hyvin jo laski kilot mutta ne pirulaiset on hivuttautunu taas ylös..Nyt alko mun sokeriton elämän (ja tämä ei koske lomareissua ja lauantaita ;) ). Eli tällä hetkellä kiloja jäljellä raskaudesta 6 ja sen lisäkis viel 10 ylimäärästä..ääh.... :headwall: ...

3kk ikä:Meillä kans onni on kohta 3kk mutta en ole huomannu mitää muutosta, meillä Onni ei ole koskaan syönyt kuin kerran yössä (normaalisti siis, poikkeus öitä joskus) ja eikä muutenkaan itkeskele paitsi kipeenä. Noh, mökillä välillä on kärtty kun meidän poju on sellanen kotikissa.

Kylvetyksestä:Meil Onni kylpee noin 2 kertaa viikossa ja sit joka päivä mä käyn (tai isukki) Onnin kanssa suihkussa. Onnilla märkii korvantaukset ja ne rupee haisuttamaan mikäli niitä ei kunnolla pese, samoin kaula döfää hyvin äkkiä. Olen katsonu parhaaksi suihkuttaa sit kerran päiväss pojun kunnolla. Onni on kuivaihonen ja ilmeisesti ihottumainenki mutta kunnon rasvaus suihkun jälkeen. Atoopikoille suositellaan tätä nykyä joka päiväistä pesua. Ja mä pesen Onnia paljon humektanin perusvoiteella.

Umppalumppa:Alkaako yhtään sun olo helpottamaan?? :hug:

omaa napaa:: Meidän sydänpoli otti ja peruuntu... Mutta eipä meillä hätää ole et ei sen puoleen... Mutta, Meillä onni taaaaaaaaaaaaaaaaas
flunssanen, nähtäväksi jää viekö meidäntie taas lastenosastolle... On kyllä tosi herkkä keuhkoinen vauveli tuo pieni.Viime yönä yskiä röhnötti vähän väliä. Hyvin sitä oppii lapsensa tuntemaan, eilen aamulla sanoin miehelle että onkohan onni tulos kipeeksi kun puklii joka syötön jälkeen ja onni ei yleensä ikinä pukli...Noh, nyt sit on kipee...

Jotain piti viel ehkä, mut en nyt muista enempää...
Ihanaa päivän jatkoa teille kaikille..

NAUTITAAN NÄISTÄ VAUVOISTA!!!
 
No niin, nyt on sit jussitkin juhlittu ja arki jatkuu. Mökillä meni hyvin ja itsekin rupeen jo flunssasta parantuun. Tänään oli sit Ainolla 3 kk neuvola tai tarkkaan Ainolla ikää nyt 3kk ja 2 vkoa. Paino tasan 6 kg, pituus 63,5cm ja hattu 41,3 cm. Hyvin kans kasvanut pelkällä tisumaidolla. Pituutta tullut kuukaudessa 4 cm ja on kuulemma kasvanut aika paljon kuukaudessa. Saa nähdä tuleeko pitkä tyttö, me vanhemmat ei ainakaan olla kovin pitkiä mutta isän suvussa noita pitkiä ihmisiä kyllä on. Ensimmäisen rokotteen myös sai ja pikkaisen vain huusi kun pistettiin mutta nopeesti meni ohitse. Toisen Rota rokotteen sai nyt myös.

Hampaita ei Ainolle vielä ole ilmaantunut, mutta luulen että saattaa hiljan tullakin, koska kuolaaminen on aikas moista ja syö siis ihan koko ajan käsiään ja leluja. Myös ollut nyt iltaisin enemmän itkuinen mitä ei oo aikaisemmin ollut ja on tarvinnut ihan sylissä nukuttaa. Yöt kyllä nukkuu hyvin eikä ole enää aikoihin öisin herännyt syömään.
Meillä Aino kylpee yleensä kerran viikossa ja se todettu ihan riittäväksi toistaiseksi.
Imetys sujuu täällä tosi hyvin ja maitoa riittää toistaiseksi. Oon ajatellut täysimettää ihan siihen 6 kk asti jos vaan Ainolle siihen asti pelkkä maito riittää. Katsotaan nyt päivä kerrallaan. Oon ollut onnellinen, että imetys on onnistunut näin hyvin mutta toisinkin olis voinut olla. Eihän sille mitään voi jos maito ei riitä tai muuten imetys on hankalaa ja täytyy antaa korviketta. Eikös se lapsen hyvinvointi ole kuitenkin tärkeintä ja se että lapsi saa ravintoa on se sitten rintamaitoa tai korviketta, niin pääasia kait on et lapsi voi hyvin ja kasvaa.

Eilen oli mulla kauheita menkkakipuja ja aattelin, et nytköhän ne menkat sit alkaa ja olin siitä jo ihan varma mut eipä alkanutkaan. Ilman ehkäisyä siis ollaan oltu ja aloin jo miettiä, et olisko voinut silti tärpätä mut enpä oo vielä kyllä testannut. Samanlaista menkkakipuilua oli silloinkin, kun Ainosta plussasin. Onko muilla ollut samanlaista, että on menkkakipuilua vaikka menkkat ei sit oo alkanutkaan?
Sit oon huomannut, että multa on alkanut lähteen hiuksia ihan hirveesti, ihan tupottain. Aikaisemmin en oo ollut vastaavaa. Voikohan imetys aiheuttaa tommostakin? Saa nähdä onko kohta hiuksia ollenkaan, kun tuntuu et niitä lähtee ihan hirmusesti.

Mut nyt taidan mennä Ainon kanssa puuhamatolle leikkimään.
 
Nenna80: mulla on ollu jännää menkkakipumaista tunnetta. joku aikaa sitten oli ihan semmosta tuttua jomotusta, olin jo varma et nyt ne alkaa, mut ei tullu! Nyt saattaa alkaakki ku imetys on melkein loppu..Jotai ne hormonit varmaa sekoilee meillä :kieh:
 
Mo!
Viiviliina kiitos!!! Ja noup.

Hiustenlähtö kuuluu kuvaan joskus kun imettää...vielä ei oo lähteny, mut kakkosen imetyksen kaa kyllä, et kaipa se on kohta edessä... :whistle:

Massuvihlontoja ja menkkamaista kipua ...joo on ollu ja oon miettiny, et enkai nyt oo paksuna jo?! Tai ei kai nyt jo ala mensut?!? Ko ne on tosiaan aina pysyny tasan niin kauan poissa, kun oon tissiä pojillein antanu. Et kattellaan...

Pitää lähtee hakeen poikaset hoidosta :) ikävä olikin jo kova!
 
Myöhäistä ehtoota kaikille ja Umppalumpalle ensin oikein iso :hug: mulla oli esikon jälkeen synnytyksen jälkeistä masennusta ja lihoin kans 10 kg ihan hujauksessa...en vaan silloin edes tajunnut koko hommaa ja pikku hiljaa se masennus kyti mussa kolme vuotta kunnes romahdin aivan täysin ja sitten menikin kolmisen vuotta, että sai itsensä jotenkin jaloilleen. Onneksi tästä asiasta puhutaan nykyään enemmän eikä se enää ole niin tabu kuin aikaisemmin...ehkä vieläkin kaipais ihmisiltä erilaista suhtautumista kyseiseen asiaan...mutta ei vissiiin kaikkea voi vaatia..no joskos se siitä pikku hiljaa muuttuis. Mutta kovasti jaksamista sinulle sinne :hug: :hug: :hug:

ja viiviliinan pikkuiselle iso paranemis :hug: tylsää tollanen kun pieni sairastaa :/

Lumihiutaleelle korvikkeista niin meillä kun ei tutteli sopinut niin tuli kauheesti masuvaivoja ja pulauttelua ja silloin kun kakka on kovin vihreää...meillä ainakin oli välillä ihan myrkynvihreää se...niin on kuulemma merkki siitä, että mahassa on ilmaa. Meidän Nuutille sopi paremmin tuo Nan kuin tutteli ja vielä paremmin jauheesta tehty kuin valmis maito...hakemalla se oikea löytyy =)

masuvihlontoihin ja menkkakipuihin en oikein osaa sanoo mitään kun mulla jo kahdet menkat olleet :kieh: ja pillerit viel välil aiheuttaa välivuotoja :headwall:

kaipa tästä pitäis nukkumaan mennä...en tiedä mikä asia nyt mahtaa päässä jurruttaa kun uni ei tule ja sit tää kutina :kieh: tää on aivan kamalaa...heti ku sänkyyn menee niin jalat alkaa kutiamaan...no tätä se on...kun heinät kukkii niin kukin minäkin :/ keväästä se alkaa lepästä ja pajusta ja sitten kesällä riesana pujo ja heinät ja syksyllä sitten sienet ja talvella taas pakkanen kuivattaa ihon...kyl on ihanaa välillä tää atoopikon elämä :kieh:

no mutta kauniita unosia kaikille ja etenkin niille pikkuisille palleroille, jotta äiteetkin sais nukkua kunnon yöunet :wave:
 
Moikka, en olekaan aikaisemmin kirjoitellut tänne, mutta tiuhaan olen käynyt lukemassa teidän viestejänne, itselläni on Valtteri-poika, syntynyt 9.3. eli 3,5 kk tällä hetkellä. 3 kk neuvolassa mitat olivat 6430 g, 61,3 cm ja pipo 39,9 ja äidinmaidolla mennään. Nyt olen kyllä miettinyt josko aloitellaan perunalla seuraavan neuvolakäynnin jälkeen, sen verran tiuhaan viihtyy poika iltaisin rinnalla ja välillä tuntuu rinnat kovin tyhjiltä. Nukkuminen meillä on sujunut jo pidemmän aikaa hienosti, nukkuu lähes poikkeuksetta 8-10 tunnin yöunet. Nyt on ollut pari iltaa vähän itkuinen ja koko ajan nyrkki suussa, en tiiä voisko niitä hampaita jo tulla. Onko muille jo tullut hampaita?

Nyt poikaa viihdyttämään...
 
Moro taas!
Meilläkin alkanu tuntuhan tissit tyhjiltä, vaikka olen tuossa välissä luovuttanutkin maitoa...eestaaseestaas. Niin, ja poitsu tuntuu olevan tissillä just iltasin koko ajan ja öisinkin niin, että tuntuu ettei ne ehdi ees täyttyä missään välissä...mutta päättelen, että nyt alkaa olla menossa se tiheänimunkausi eli lapsi kasvaa kovasti ja laittaa tarjontaa kysynnän mukaisesti eli lussuttaa sitä tyhjää tissiä niin, että se tajuaa alkaa erittää enempi maitoa et taas piisaa tarpeisiin. Näin on ollu kaikkien näitten kolmen kaa...et jos vaan jaksaa imettää ja vauva ei raivoa nälkäänsä niin suosittelen kyllä imettämään vaan niistä "tyhjistä" tisseistä, et pitäs sen pariin kolmeen viikkoon taas tasottua sen meiningin.

Aion kyllä kans olla hetkahtamatta seuraavien 3kk ja 4kk neuvoloiden kohdalla tuon ukon painon kehityksen suhteen, kun tosiaan ne kasvukäyrät menee sen mukaan, että lapsille on jo aloteltu kiinteät...en tiä. Katellaan. Toisaalta jos maito ei tunnu riittävän niin taidan mieki alotella sit jo bataattien ja kesäkurpitsojen ja pottujen ja porkkanoitten kaa ;) .

Mimmi olihan tuossa jo muutama mamma vastannu, et hampuleita ois tullu - meile ei kylläkään vielä vaikka Teo on tosiaan KOKO AJAN sormet suussa ja jyystää menehän. Tuttia mie sille sit tungen ettei opi sormia imeskeleen...

Jepsan, mut nyt muihin hommiin ja nukkuhanki toivottavasti jahka Teo sammuu... :wave:
 
maarith
painosta mulle on vaan tullu lisää synnytyksen jälkeen.Ensin laski kivasti ja nyt vaan tullu lisää ainakin 6kg :ashamed: eli masennusta täälläkin vähän,joka aiheuttaa karkkihimoa,joten karkkiholisti täälläkin.

hampaista meille tuli siis 2kk 3vk iässä nuo kaksi ensimmäistä hammasta niinkun tuolla aikasemmin hehkutinkin.

Mä taidan kanssa kohta puoliin alotella tuon meijän neidon kanssa soseiden antamisen.Neuvola täti vaan piti esitelmää,että kai sinä aiot antaa alusta asti itsetehtyä sosetta..annan jos annan.Ehkä kuitenkin bataatin annan itsetehtynä,mutta perunaa varmaankin kaupasta saatavalla luomuperunamuusilla,joka on varmaankin ihan yhtä hyvää,kun itsetehtykin.Meinaan meillä ei kamalasti syödä perunaa ja en saa siitä pelkällä haarukalla niin hienoa kuitenkaan,kun en viitsi ostaa uutta sauvasekotinta,kun edelliselle kävi köpelösti. :|

No juups.tälläsiä tällä kertaa.

vielä kylvetyksestä.oon todella huono siinä hommassa eikä olla vauvan kanssa kamalasti sitä harrastettu vaan se on ollut lähinnä saunassa ja suihkussa,mutta niissäkin harvemmin. :ashamed: :ashamed:
 
Katjuska-78:tuttelia meilläkin sai aluksi aina silloin kun olin poissa niin ettei voinut antaa tissimaitoa (tai se oli loppu pakkasesta, lypsäen tuli huonosti), mutta hirveen vaikee sanoo mikä pierettää kun mahdollisuuksia on monia..

Mietin että kun meillä menee cuplatonia sen takia että vaavi kiljui mahakipua pienempänä, ja cuplaton selvästi autto. Ollaan ajateltu että mun suihkutissit aiheutti. Ei olla koskaan vaihdettu d-vitamiinitippaa , menee jekovit. Nyt on 3 kk täynnä ja vauva melkeen kokonaan korvikkeella. Semper menee. Tuntu et tutteli sillon ku anto ni pieretti, mut syy semperillä kunnolla pulloiluun on hinta :ashamed: Luin myös hyviä kokemuksia vatsaystävällisyydestä. Eli nyt menee jekovit, semper, cuplaton. Jätin äsken jo pois cuplatonin että nähdään vieläkö mahaan koskee kun on jo vanhempi jospa ei olis enää niin herkkä. Jos koskee niin mistä mä tiedän onko se se jekovit vai semper vai ihan vaan pulloilu? Meillä on venttiilitutit käytössä..Kakka muuttu korvikkeelle siirryttäessä, vaaleempaa ja vihreä sävy...Ei kuitenkaan kirkkaanvihreetä niinku sillon ennen cuplatonia rintamaidolla. Onko tuo "lievä vihreys" merkki siitä että joku aiheuttaa ilmaa? uskallanko olla ilman d-vitamiinitippoja muutaman päivän että näkis sit helpottaako ilmavaivat jos niitä tulee cuplatonin lopetuksen jälkeen? Ei vittis ostaa toista merkkiä vaan parin päivänn kokeilun vuoksi..Jos ei muutu ilmavaivat (siis jos niitä tulee) niin vaihetaan toiseen korvikkeeseen. En tiiä miks mut tuntuu et monet haukkuu NAN:nia, ei sovi tutuille yhtään. Onko Tutteli omneo vai mikä se on, niin ihan kaupan hyllyltä? Kun se on kai oikeesti erilaista, vatsaystävällisempää? Kuin kallista?

Tyhmä kysymys :ashamed: :Kuinka makuuasennossa saa antaa pullosta? Kun aiheuttaa kuulemma korvatulehduksia jos antaa ihan makuuasennossa, ja järkikin jo sanoo ettei oo hyvä niin vetää pullosta (vaikk tissittelyssä se onkin ok?!). Ja lisää pulloista: Kuinka usein keitätte pullokamat? Pidättekö tiskikonetta "keittämisenä"? Meillä keitetään ehkä kerran viikossa, näin sain suosituksen jostain, ei kai tartte enää nykyään joka kerran jälkeen. Pesen fairilla ja kuumalla vedellä muuten. Röyhtäytättekö vain lopussa vai jo välissä? Millaisia määriä kolmikuisenne syövät kerralla? Meillä vetää kyllä sen 2dl mutta huomattiin että silloin puklaa paljon ja syö yhtä useesti kuin jos antaa vaan 150ml, eikä puklaa juurikaan :headwall: Eli neiti vetäis niin paljo ku antaa..

Varattiin lastenlääkärille aika ihottuma takia. Saadaampa kuulla että mitä kantsis kokeilla, oisko allergiaa tai vaan atopiaa. Olen tullut myös tulokseen pesujen suhteen että vaikka joka päivä kevt suihkutus ja sit kunnon rasvaus, osa "rypyläisyydestä" on varmaan hikinäppyä..Itellä ainakin kutina lisääntyy kun hautoo vaikkei näkyis päällepäin.

Lumihiutale ja iida
 
hei vaan taas kaikille!
Juhannus on juhlittu ja arki koittanut taas...saldona mulla kipeä selkä ja miehellä kolme tikkiä kädessä... :LOL:
Juu siis Katjuska ja Niisku liityn selkäkipuisten joukkoonne! Mulla kun on tuota vaivaa ollut usein, ranka on liian suorassa jne, ja nyt taas viime torstaina reippaana tyttönä nostin vaunuja auton kyytiin kun nitkahti ja siinä sitä sitten oltiin taas. Onneks nyt on jo helpottanut mutta edelleen jos istun liian pitkään niin kumarassa saan hetken aikaa kulkea..vanhuus kai se jo tulee :whistle:
Miehelle tosiaan kävi haaveri myös, oltiin anopin mökillä pistäytymässä ja mies sitten innostui pikkusiskonsa kanssa pelaamaan sulkapalloa..taaksepäin juostessa ja yläilmoihin tuijotellessa sitten kaatui johonkin rautahäkkyrään ja tikkejähän se sitten vaati. Että oikein rymyjuhannus oli tällä perheellä!!

Höh, olin nyt aatellut kommentoida vähän enempikin mutta Ronja heräsi...jatkan siis paremmalla ajalla...
Hellurei nyt!!
 
johan on manta amalian poppoolla ollut vauhdikas jussi :D no nyt sitte otatte vähän rauhallisemmin ja toivottavasti selkä paranee pian =) mulla viel jonkin verran vaivaa tuo ja etenkin öisin ja jalka edelleen puutunut...

Mimmi5...tervetuloa porukkaan =)

Sitten lumihiutaleen aatiksiin, niin uskoisin, että voit hyvin kokeilla olla muutaman päivän ilman niitä d-tippoja...minä höveli äiti ainakin joskus unohdan antaa ne :ashamed:
Sitte tutteli omneo..saa ihan kaupan hyllytä, mutta nuutille se ei sopinut ollenkaan vaan sitten se kakka vasta vihreää olikin :x meille sopi vasta tuo jauheesta tehty nan...ja siis tuota omneonia ostin myös jauheena.
Sitte asennoista...kyllä mä oon ihan makuultaankin syöttänyt nuuttia pullosta ja tyttöä silloin joskus ja ei tytöllä ainakaan montaakaan korvatulehdusta ole ollut...mut olen kyllä kans kuullut noiden kahden yhteydestä, mutta oman kokemuksen kautta uskallan antaa...
Pullojen keittely...kerta viikossa kuulostaa minusta ihan hyvältä...
röyhtäyttely...sekä että meillä käytössä..välillä vasta lopussa ja joskus siinä välissäkin...
3 kk:n iässä Nuutti söi 140-200 ml kerralla. Sinuna antaisin ehkä sitä 150 ml ja katso pysyykö sillä tyytyväisenä...sillä kaikki pulautuksena ulos tullut on ylimääräistä ja mun terkka neuvoi antamaan sen jälkeen vaikka vettä pullosta masua rauhoittamaan...eli ei ainakaan uudestaan maitoa kannata enää heti pulautuksen jälkeen antaa kun se kuitenkin tulee taas ulos :kieh:

sitte omaa napasta tai paremminkin Nuutin...neuvolassa käyty ja tasaisesti kasvaa keskikäyrällä... nyt siis ikää vähän yli 4 kk ja pituus 65,6 cm ja paino 7445 g...ja päätti tuo poika sitten näyttää siinä terkalle kuinka hän kääntyy selältä masulle kun vaan haluaa :whistle: just ku pääsin sanomaan terkalle, että ei meillä vielä kieritä :kieh:

mutta nyt syömään :p
 
manta amalia: Teillä on rymytty B)

Selkävaivaisilletoivon paranemista, ikävää semmonen :|

Katjuska-78kiitos vastauksista! Välillä tulee tunne että annanko "saastunutta" maitoa kun en keitä koko aikaa pulloja..mutta en jaksa olla mikään ylihygienistikään..Voi kun olis heti tajunnu ton että annettiin vauvalle liikaa. Nytki tulee röyhkynä vähä mut ei selvää pulautusta vaan pieni läntti kuolaa :LOL: Aiemmin sitä ryöppys oikee...

Huvituteista ja pullotuteista, luin tossa just jostain että joku vaihto pullotutteja usein uusiin ku vauva jotenki kiukutteli. Minä hölmönä jäin miettimään että mistä tietää et ne on liian käytettyjä :ashamed: Huvitutit menee kohta vaihtoon kun menee umpeen suunnilleen paketin suositusaika, mutta entä noi pullotutit?

Kysymys tytön uudesta "syömäongelmasta", mistä voi johtua että on parina päivänä kun syönyt niin imee aika ahneesti mutamia imasuja, sit vetää selän kaarelle, kiljuu ja kakoo? kuulen ilman mahassa..Ekan kerran ku kävi näin oli tavistutti ilman ilmaventtiiliä ja autto ku vaihdoin venttiiliseen. Sit kävi venttiilitutin kaa, ja huomasin et se reikä tukossa, eli ei vetäny ilmaa. Autto ku sain auki tökkimällä. No nyt on tehnyt myös vaikka musta reikä vetää, oisko sit se et jos ahmii heti liian nopee, kerkee mennä ilmaa mahaan ,ja sit se ilma jää häiritsee? Ku vauva vaan toistaa kuvion. oon sit kannellu ja oottanu röyhtäsyä. Sit on saattanu onnistua loppuun normaalisti. Mietin et voisko venttiiliongelmat ilmetä jos tutti liian käytetty jo?

Mukavaa arki-iltaa kaikile :wave:

Lumihiutale ja Iida
 
lumihiutale...mikä pullo teil on käytössä? mulla oli emman koliikkipullo ja sieltä tuli maitoo ihan suihkuamalla..ei tullu montaa kertaa käytettyy ja siirryttiin tavispulloon takaisin....sitte kumpia tutteja sulla pullossa..luonnonkumi vai silikoni? meillä ei nuutti syö kunnolla silikonitutista vaan luonnonkumi vaan kelpaa. ja samoihin aikoihin kannattaa pullotutit vaihtaa kuin huvitutitkin...mä vaihoin ekan kerran noin 3 kk:n iässä kun oli useempi pullo kuitenkin käytössä eikä samasta aina lutkutettu...jos aina samaa käyttää niin sitten ehkä 2 kk:n välein kannattaa vaihtaa...meillä se tutti meni sellaseks ihmeen lössön oloiseksi ja maitoo tursu joka välistä niin päätin vaihtaa =)
 
Pitkästä aikaa jos minäkin kirjoittelisin.

Mulla on nyt itselläni menossa joku suurempi morkkiskausi. Isompi muksu käy jotenkin koko ajan hermoille ja tulee tiuskittua sitten sille :ashamed: . Poika on ollut seurallisempi ja vatsavaivat on vähentyneet. Meillä tuo Jekovit ei sopinut sitten ollenkaan. Huomasin sen sitten vasta kun unohdin muutamana peräkkäisenä päivänä antaa niitä ja poika oli oikein hyväntuulinen ja seurusteleva ja sitten kun taas muistin antaa tippoja, poju oli kuin eri maailmaasta kiukkuineen :/ . Ostin sitten niitä deetippoja, mutta en ole vielä niitä antanut. Ja aivan kuin olisin tämän tänne jo aikaisemmin kirjoittanut.

Minä olen antanut pojalle nyt maitoa makuulta. Annoin esikoisellekin ja vielä 2v. iässä ei ole tullut korvatulehduksia.

Sitten tuosta venttiiliongelmasta. Meillä oli Aventin pullot käytössä ja jossain vaiheessa vaihdoin niihin toisen merkkiset tuttiosat. Ainakin noissa pulloissa oli tarkkaa, miten tuttiosa laitettiin kiinni rengasosaan, jotta ilma kulki. Nyt kun nuo tutit on eriparia, niin jos poika imee ahnaasti, joudun "vetäisemään" pulloa hieman suusta pois, jotta ilma kiertää. Ja meillä menee kerralla max 150, ja sekin harvemmin.

Ja kakan väristä. Meillä syödään Nannia ja kakka on osittain vihertävää ja minun käsittääkseni johtuu ilmavaivoista. Esikoinenkin söi Nannia ja kakka oli samanväristä silloinkin. Myöhemmin esikoinen siirtyi Semperiin, mutten enää muista minkä värisiä jätökset silloin olivat. Molemmilla on taipumusta atooppiseen ihoon, mikä minullakin on. Aqualanilla olen tarvittaessa rasvannut ja meillä poika ei ole käynyt vielä kylvyssä :ashamed: . Olen aamuin ja illoin käyttänyt hanan alla pesulla.

Perunaa poika maistoi tänään ensimmäistä kertaa ja huomenna jatketaan taas. Sitten se soseralli taas alkaakin. Perinteisesti teen äitini kanssa kerralla parin viikon satsit sosekuutioita pakastimeen, sieltä on sitten helppo ottaa kuutioita.

Pullojen keittämisestä vielä että ehkä noin kerran viikossa tulee keitettyä ja nyt kun kiinteät alkavat, niin laitan pullot silloin tällöin pesukoneeseen.

Ja jos mittoja laittais vielä 4kk neuvolassa:
pituus: 65.5
paino 6.615
pää 41.8
Nauraa ääneen, pärisyttelee, kuolaa tulee kamalasti, hampaita ei ole näkyvissä enkä odottelekaan niitä pitkään aikaan, esikoiselle ensimmäiset tulivat vasta 10kk iässä. Kääntyilee selältä vatsalleen ja se onkin muodostunut öisin ongelmaksi, kun jos poika herää sen verran että liikehtii, niin on heti kääntymässä vatsalleen ja hermostuu sitten kun mitään ei tapahdu vaan jää kiikkumaan edestakaisin kyljelleen. Hassua muuten, mutta ei öisin :/

Mutta nyt tämä äippä lähtee suihkuun ja nukkumaan.
 
Ktajuska-78meil on monia pulloja, peruspulloja ovat, kaikkiin ostettu venttiilitutit. On ainun ja nukin, nukin paljon parempia.Luonnonkumisia kaikki. Ei oo siis semmoisia venttiilimallipulloja.Mulla kävi mielessä että maitoa tuli suuhun liian nopesti, mutta miksi näin kävisi vaan välillä? Oisko osassa tuteista jotenki se ulostuloreikä jo kasvanu niin että maito "suihkuaa"?

Pääs taas itku kun tuli tosi vahvasti tunne että kaduttaa koko imetyksen lopetus, en enää edes muista kunnon syitä miksi näin päätimme :( En tajua miksi nämä vahvat tunteet vasta nyt, aiemmin koko imetys oli hankalaa ja jopa odotin sen loppumista. Nyt kun se on ohi on tosi paha mieli, tuntuu kuin hylkäisin lapseni tai jotain :ashamed: ikävä sitä kun toinen haluaa äidin, lussuttaa tissiä ja siitä kuuluu se söpö ääni kun se tarraa kiinni..Viime yönä piti antaa ekaa kertaa pullosta yöllä kun tissit ei enää ollu tuottanu kun vähän..Onkohan normaalia tuntea näin vaa jäänkö ikuisesti katumaan päätöstäni? Lopetin siis siksi kun itsellä paha atooppinen ihottuma, ja toivoimme että ihottuma helpottaisi tai ainakin saisi kaikki konstit hoidon kannalta käyttöön. Myös lapselle menee maidon mukana tulehdusaineita niin senki takia toivottin että säästetään Iida ihottumalta. Ainakin vielä sillä on ihottumaa, ja mulla kans. Ehkä ei lehahda niin pahasti, mutta vaikee verrata. Tällä hetkellä ainakin tuntuu et haluan takaisin ne hetket kun ollaanviekuttain sohvalla... :'( ***ka ihottuma, ilman sitä imettäisin vielä ja maitoaki varmaan riittäis. Nyt on vaa tosi paha mieli.

Menen leffaa katsomaan jospa unohtaisin murheet kun vauvakin nukahti.

Lumihiutale ja Iida
 
No niin....Ronja meni lopultakin unille, ihmeen lujille ottikin tänä iltana, jokin asia vaivasi nyt kovasti pientä kun itketti ja itketti vaan. Toivotaan että nyt saa nukuttua eikä enää ainakaan minkään kivun ym takia herää.
Mitäs se pitikään nyt kommentoida....hyvä kun pääsee selaileen noita kirjoituksia niin muisti palailee pätkittäin...

Kylvetyksistä, eli meillä Ronja kävi ensimmäiset pari kuukautta kylvyssä kerran viikossa mutta koskapa hiukset alkoi selvästi haiskahtamaan muulle kuin puhtoiselle vauvantuoksulle ostin natusanin shampoota ja pesen neidin hiukset pari kertaa viikossa, yleensä kerran kylvettäessä ja kerran ihan vaan suihkussa, joskus sen pari kertaa kylvyssä. Aamuisin pesen nuo iki-ihanat kaulapoimut, korvan taustat ja kainalot märällä pumpulilla ja jos punoitusta löytyy niin sipaisen vain vähän talkkia. Rasvoja en ole nyt käyttänyt muuta kuin satunnaisesti jotain peppuun, ja kylpyvedessä siis käytän kylpyöljyä.

Sitten tuota paino-asiaa...mulle kun tuli odotusaikana se vaivaiset 27kg...nyt olo tuntuu suorastaan hoikalta ;) . No ei vaiskaan, mitkään entiset vaatteet ei sovi vielä lähellekään, jokapaikka pullottaa ja roikkuu...ja kiloja pitäis saada pois vielä vaikka kuinka paljon. Synnärille jäi 7kg, sen jälkeen lähteny 11kg..joten pikaisen laskutoimituksen jälkeen jäljellä on siis vielä 9kg. Huh huh. Mut toisaalta mä oon yrittäny itteeni lohduttaa sillä että kyllähän mä lihoinkin sen 9kk joten saan nyt rauhassa yrittää laihduttaa sen 9kk, jos en vielä sitten ole lähelläkään entistä painoa niin sit varmaan tartteis tehdä jotain =)

Umppalumpalle :hug:

Imetys- ja korvikeasiaa vielä. Ite oon nyt reilun viikon antanut Ronjalle tuttelia/nannia sekä maissivelliä + perunaporkkanavelliä vaihtelevasti, kokeillen, välillä ei meinaa maistua mikään, välillä maistuu jonkin verran, varsinkin tuo perunaporkkanavelli tuntuu olevan ihan hyvää. Tähän asti kun olen vain tissiä antanut niin meinaahan tuo olla hieman huono omatunto minullakin, mutta kyllä järkikin sen sanoo että jos lapsi imee tissiä aamuyöllä neljä tuntia putkeen niin nälkä kai sillä on :eek: ..neuvolan tätihän myös sanoi että koskapa Ronja on kasvanut niin vallan isoksi tytöksi (6740g) niin saattaisi se vellin anto auttaa yön yli. No, nyt on tosiaan mennyt vasta niin pieniä kokeilueriä etten osaa vielä sanoa kuinka käy, mutta olisi kyllä kiva joku aamu nousta sängystä ilman että tuntuu kuin nännit olis imetty rikkipoikkipuhki :kieh: . Esikkoa imetin 9kk mutta en täysimettänyt kuin ehkä viikon, hyvin riitti maito tisseissä vaikka annoin jatkuvasti muutakin evästä ja lopussa imetin vain yöllä koskapa sitä maitoa TODELLA riitti eli aamuyöstä oli jo räjähdysvaara :LOL: Meni taas asian sivuun, mikä lie kirjoitusvimma iskikään :LOL: :LOL:

Taitaa jo väsyttää kun ei oikein tuo ajatus kulje...eli viisasta lopettaa taas tähän! :whistle:

Hyvää yötä kaikille!!
 
Hui kauheeta, millon viimeksi käynyt täällä :ashamed:
Nää sivut muutunut ihan ihmeellisiksi!

Kauheesti riittää touhua kahden lapsen kanssa. Meillä Vilijami tulee kohta jo 4kk! Mihkä se aika menee! :eek:
Hampaita tehdään ilmeiseti kun kuola valuu ja nyrkki vihtyy sussa. Muutenkin imeskellään peukkua tai etsormee jos tutti ei oo suussa, että sitä pitää olla laittamssa vähän välii sinne. (onneksi iso veikka käy kanssa laittamssa :heart: )
Täällä on maisteltu jo maissia ja luumua, tänään sai päärynää. Kovasti tykkää. Iltavellit menee ja sillä sitten nukku 12h. Äiti saa nukuttua myös ;)

Kiloja täälläkin jäljellä 6 ja mihkään ne ei tunnu lähtevän saatika tää pirun lössö massu :headwall:

Meillä on ollut ihan hirmuset kakka vaivat pikkusella ja tuntuu että ei hellitä. Lääkärilläkin käytiin, mutta ei mitään kuulema, pitää odotella muutama kuukaisi ja sitten takas jos ei rupee vatsa toimimaan :/

Unissakävelijä Täällä kanssa vähän liian helposti käpy palaa isomman kanssa :ashamed: Meillä on kovasti tulossa uhmaa ja vähän mustista ja tuntuu että ei vaan jaksa sitä kiukuttelua koko ajan :(

Touhutpukka ja Viljami kohta 4kk
 

Yhteistyössä