+Maaliskuussa poksuvat+

Krokodiili
Jemppi. Hyvä, että hait sairista. Mullakin on nyt kahden viikon pätkä menossa, jälkimmäinen viikko jo menossa. Sitten kuulemma kirjoitetaan viikon pätkiä tämän jälkeen.
 
Ultrakuulumisia;

Kaikki hyvin,vauva on siis kohdussa eikä sen ulkopuolella! =) Vastasi viikkoa 8. Pienen pieni ihmisenalku, pikkuinen sydän läpätti ja kokoakin jo 16 mm :heart:

Kultsille sain jo ekan "valokuvankin"matkaan:D
kivut johtuu kuulemma kiinnikkeistä, ei siis syytä huoleen!

Muoks...ja kolmas kerta toden sanoo eli muutetaan se laskettu aika vielä kerran, eli se olisikin 14.3!!!
 
Tänään on ollu ihan tosi hyvä fiilis. Tuntuu ku ei raskaana oliskaan, paitsi siitä et rinnat on kipeenä ja just ennen ruokaa tuli yökkäys refleksi. yäh! :x Päivä kerrallaan pitemmälle mennään :heart:

Harakanhattu ja pienenpieni 7+5
 
LillaMy Voimia ja hyvää vointia :hug: :hug: Onneksi sait saikkua, niin nyt voin vain lepäillä. Muuten, mä luulin etukäteen, että mun äiti menis ihan sekaisin, kun sille kerrottiin. Se kun on niin kauhean huolehtivainen muutenkin. Mutta, ylläripylläri, kun se olikin niin rauhallinen, eikä ole tuputtanut mitään ohjeita. Ainoa, mitä on kerran sanonut, että pitäisi juoda paljon maitoa. Tosin miehen vanhemmille kerrotaan tänä viikonloppuna, joten saa nähdä miten heidän kanssaan menee :whistle:

Jemppi Hyvä, kun säkin sait saikkua. Voimia! :hug: :hug:

ÄitiysLomaIainen Mitenkä sä olet muuten voinut? Toivottavasti se tiputtelu on vain normaalia. Onko sulla edessä tutkimuksia pian?

solmussa Paljon paljon onnea!!! Hienoa, että kaikki on hyvin. :flower: :flower: :heart: :heart:

Mä kävin ostamassa miehelle lahjan; kirjan raskaudesta ja vauvojen hoidosta. Se on juuri miehille suunnattu, eräänlaista valmennusta miten suhtautua vaimon/avovaimon jne raskauteen ja synnytykseen valmentamista ja neuvoa, millaista tulee olemaan (luultavasti) synnytyksen jälkeen vauvan kanssa ja, oliko se nyt, ensimmäiseen ikävuoteen asti. Se on tavattoman hyvin kirjotettu; vakavasta asiasta hyvällä huumorintajulla.

Mua alkaa jo nyt jännittämään kauhiasti 3 viikon päässä oleva np-ultra... Että onko siellä vielä elämää, kun olo on ihan suht normaali. Ei paljoakaan ole mitään vaivoja. Tosin edelleen noi hiukset tahtoo suoristua kiharista ja koko ajan on nälkä, vaikka ruokahalu tuntuu olevan hävinneen.

Hyvää illanjatkoa kaikille!!

Minna 9+2

Minna
 
Nyt kyllä alkaa joo pikku hiljaa jännittämään, kun kuitenkin se toimittaja tyyppi tulee jo ylihuomenna.
Olin muuten tänään ekassa neuvolassa. Ei mitään erikoista, verenpaina vähän alhainen... Eli siis liian vähän stressiä
No joo. Painoa on tullut kesän alusta nyt jo 3 kg... mutta josko ei tulisi enempää. Töihin saan vielä jonkun aikaa mennä, joten pakko yrittää vähän edes tehdä jotain. Mutta ilman apuvälineitä en saa töitä tehdä ja näin pitää siellä myöskin sanoa. Eli joko mummot nostetaan nosturilla tai sitten minä en nosta... Siellä kun on ollut erittäin vaikeaa työntekijöiden ymmärtää miten paljon helpottaa nosturilla nostaa mamma ylös sängystä, jos ei omat jalat kanna.... No katotaan miten siellä menee viikonloppuna ja sen jälkeen täytyy sitten ottaa saikkua, jos paikat ei kestä. Onneksi edes muissa paikoissa saa nosturia käyttää, joten ei ole ihan kädetön (LUE vammainen) töissä. Ja jos mun sanat ei tehoa, niin neuvolantäti menee sinne sanomaan
Meillä oli vaihtunut se valopää neukkutäti yhteen parempaan. Olin todella iloinen. On paljon helpompi käydä siellä, kun tietää toisen suunnilleen ymmärtävän mitä minä haluan.

sikalunssasta piti sanomani, että jossain keskustelupalstalla oli, että Hollannissa ei missään nimessä anneta sitä rokotetta raskaana oleville, kun siinä on komplikaation vaara ja siitä voi tulla ongelmia sikiölle. Mutta liekö se oikeasti sama rokote koko maailmassa? Muutenkin ihmetyttää, että sitä testataan ensin pienillä lapsilla...
Luultavasti jätän kyllä sen ottamatta kokonaan, ihan varmuuden vuoksi. Pitää vaan desinfioida käsiä vähän useammin. Ihan samalla lailla tuo influenssa on vaarallinen raskaana oleville, jos se tulee pahana... Joten en tiedä... Mutta eipä nuo tosiaan tuolla neuvolassakaan osaa sanoa mitään...

Seulontaa ehdotti, mutta sinnehän minä en mene. Jos tää kaveri sitten on kehitysvammainen, niin sitten on. Eletään sitten sen mukaan. En minä kuitenkaan raskautta pystyisi keskeyttämään eli tulee mitä tulee...

Pahoinvoivat muistaa jättää pomojensa kommentit omaan arvoonsa! Tiedän, että on vaikeaa, mutta pistätte itsenne nyt etusijalle. Töissä ehtii olla vaikka koko loppuelämänsä, joten ei voi firmat kaatua teidän pieniin sairaslomiin. Itse ajattelin ensimmäisen raskauden aikana työnantajaa ja sanoin itseni irti, kun en pystynyt enää töihin... Olis pitänyt vain ottaa saikkua loppuun asti ja sillä selvä. Tällä kertaa en ole niin "kiva". Käyn kuitenkin sijaistamassa vanhustenpalvelutalolla ja nytkin on 5 vuoroa sovittuna. Kattelen viikonloppuna miten mun selkä kestää sitä hommaa vielä ja jos ei kestä, niin maanantaina saikkua hakemaan. No se työnantaja maksaa palkatkin päin pee:tä, joten olis ihan oikein heille... :D Verokortista huolimatta pidätys on "vain" 60%, kun on kotiäiti :eek:
No valitin liittoon, joten kattotaan alkaako palkat kohta tippumaan tilille oikeilla pidätyksillä...
Ja minä kun hyvää hyvyyttäni suostunut töihin sinne siitä huolimatta :headwall: :headwall:

Jaahas... sitten pitääkin lähteä laittamaan kirppua yöunille...
 
Pikaisesti vain ilmoittelen, että täälläkin on masussa elämää. :heart: Ultrassa pieni sydän sykki ja alkion koko vastasi viikkoja!! Eli kolmen viikon ajoittainen tiputteluvuoto ei ole merkinnyt mitään huonoa. Olen onnellinen ja uskallan jo vähän nauttiakin raskaudesta.

Äitimurmeli 8+5
 
ultrattu. Sikiö oli 4cm suuri ja molski siellä kovin mukavan näköisesti. viikot on nyt 10+4 eli liian aikanen kohta oli nt-ultralle joten 2vkon päästä meen uudestaa. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja kuvia voisin liitellä huomenna.. Laskettu aia siirtu helmikuulle eli 25.2. mut tiedän että maaliskuulle joka tapauksessa mennään.
 
Kaikille hyvistä ultrista :flower: :heart: Mukavaa saada hyviä uutisia ja että mahdolliset vuodot ovat olleet täysin normaalia :)
Possulunssa pelottaa hieman et miten se vaikuttaa muhun ja vauvaan ja muutenkin millanen se ärjympi versio siittä on :S Mut eiköhän se selviä sitte
(.) Oma napa kauheen turvonnu :D pe-la oltiin mökillä ja äite katteli mun mahaa mut onneks ei puhunu kun et mun pitäs laihduttaa :D eli viel ei tarvinnu paljastaa :D ja eilen oltiin Ankkarokissa :) Riehuin ehkä vähän liikaa, ku välil kohtua viilteli mut ei mitään ihmeitä..Ja tuli syötyä aika epäterveellisesti :ashamed: Mut muuten oiken hauskat festit oli :)
Ei enää kauaa ni ultrakin on ovella^^ :heart:

Murgu ja masukaveri 9+4 :heart:
 
Minulla on 1v8kk ihana, terve ja täydellinen poika, jota odottaessani popsin silloin vielä markkinoilta löytyviä raskaus-inkiväärikapseleita joskus kaksikin päivässä, kuun niistä tuntui olevan apua ja jaksoin niiden avulla olla töissä. Nyt olin ihan kauhuissani, kun apteekista kerrottiin ettei niitä enää saa! Apteekissa kuitenkin neuvottiin kokeilemaan inkivääriteetä, siinä kun ei inkivääriä ole niin paljon kuin kapseleissa. Joten aatelkaa mitä tykkäätte, inkiväärilinjalla jatketaan täällä kun kerran tepsii! =)
 
Onnea täältäkin kaikille hyvistä ultrauutisista :flower: Toivotaan, että me muutkin sellaisia pian kuullaan, itse en ainakaan jaksaisi taas millään odottaa..

Sikalunssa on välillä käynyt mielessä. Onko niille, jotka ovat jo neuvolassa käyneet asiasta mitään siellä puhuttu? Toivottavasti on taas vaan ylireakoitu juttu muiden joukossa, eikä mitään vaaraa olisi kenellekään.

Inkivääristä en minä tiedä mitään, mutta en myöskään sitä itse raskauden aikana käyttäisi. Jokainen tekee miten tahtoo ja hyvä niin.

Kovasti pahoinvoiville tsemppiä!

Greippimehua on täällä kokeiltu tänään. Ei se mitään kovin hyvää ole, mut joo, kyllä se saa oloa paremmaksi vähän ainakin.

Minna77, nälkä on täälläkin nyt viimeisen viikon ollut 24/7. Tänään olenkin innostunut kokkaileen vaikka mitä :D Kaikkea piti saada mitä vaan mieleen tuli. Ostin huomiseksi voileipäkakun aineetkin. En oo ikinä kokeillutkaan, mut nyt aion, kun kerta tekee mieli B) Ja samalla nään kehtaako sitä tarjota sitten syksyn juhlissakin.

Mies lähti äsken yövuoroon eli saan mennä yksin telkkaria toijottaan ja nukkuun :/

Jade 6+2
 
EKA NEUVOLA JA ULTRA TAKANA: vauva siellä vilkutteli äitille :LOL: tuli tosi hyvä mieli.
Laskettu siirtyi pari päivää ja on 28.2.2009 No pääasia oli, että ei menny kauas eteenpäin. Kohtu oli kuulemma kasvanu hyvin. Täällä ei np ultraan eikä rakenneultraan kun ei ole yli 30. Lääkärikäyntejä on peräti 1 koko aikana, ihme touhua! No mä pääsen onneks äippäpolille käymään lopussa synnytystapa-arvioon ku eka raskaus päätty sektioon. Verenpaine oli melko alhainen, muuten kaikki ok. Sellasta tänne.

Jaksamista kaikille

epäusko ja nassukka 10+1
 
Ihania ultakuulumisia, onnea kaikkille vauvansa nähneille! Erityisen paljon haleja Äitimurmelille, onneksi sait huokaista helpotuksesta :heart:

Mulla on ensimmäinen neuvola käynti loppuviikosta, vasta! Olen aivan malttamaton, pitäisi olla jo vähintään yhtä pitkällä, kuin te, jotka olette jo ekoissa ultrissa käyneet. Nyt kaiken lisäksi painaa pelko onko masussa elämää (taas..). Aiemmin voinnin perusteella olen uskonut, että olen raskaana, koska on ollut etova ja todella väsynyt olo. Lisäksi rinnat ovat olleet julmetun kipeät. Nyt oireet ovat kadonneet kuin tuhka tuuleen ja mun olo on N-O-R-M-A-A-L-I. Kamalaa. Eiks nyt kuuluis ökäillä ja muuta?! Ei sillä että välttämättä haluaisin oksennella, mutta varmuus siitä, että vauva on tulossa, olisi ihanaa.. Nämä taitaa olla niitä ajatuksia, minkä kanssa meistä moni (kaikki) painii.. Eipä tässä taida muu auttaa kuin odottaa. Odottavan aika on vaan niin kovin pitkä. Kuinkahan monta kertaa se tullaan huomaamaan tämän odotuksen aikana, jos kaikki vain menee hyvin?! :/

Huh, sainpahan vuodatettua. Te ootte kyllä ihania, kun ootte niin mukana muiden ylä- ja alamäissä! Tsemppiä kaikille ja hyviä vointeja (muttei liian hyviä?!) :LOL:
 
Onnea kaikille hyvistä ultratuloksista!

Sikaflunssaa täälläkin pelätään. Kannan aina mukana sellaista pientä desinfiointipulloa, että saa huuhdeltua kädet joka välissä. Tuota rokotusta oon kans pohtinut, että onko se oikeasti tehoava, vai onko se vain lääkeyhtiön rahastuskeino. Noista kun ei aina tiedä.

Minna77: Mikä sen isälle suunnatun kirjan nimi on?

LillaStina: Hyvin se haastattelu ja tapaaminen toimittajan kanssa menee! Tsemiä!
 
Sain ultrakuvatkin koneelle.





Tyyppi oli 4cm suuri ja kahen viikon päästä tosiaan meen uudestaan ultrattavaks ni voi sitte tehä kaikki mittaukset mitä nyt ei voinu tehä :)

En mä jotenkin vieläkään tajua et oon raskaana.

Mitäs olette mieltä.. Jos mä tänään päivitän nää uudet ja sitte joku muu saa kunnian alotaa uuden ketjun elokuulle? Saa sitte helposti kopioitua ton ekan sivun missä on odottajat...
 
kukkaistyttö
hei kaikki!

mut voi poistaa listalta. :( ei jaksanu pysyä mukana.

kaikille paljon onnea ja hyvää jatkoa odotusten kanssa :heart: :flower: toivottavasti kukaan ei enää putoo matkasta :heart:
 
voi Annien aivan ihania kuvia :heart: On se jo iso :eek: Ja juu sopii, että joku muu jatkaa.. Periaatteessa mähän voin vaikka ottaa tän elokuun, koska syyskuun oon lomalla enkä tiedä miten hyvin koneella. Nyt saikulla varmaan ehdin suht hyvin päivittelemäänkin :) Ellei sitten joku muu oo erityisen innokas päivittelemään ;)

kukkaistyttö suuren suuret pahoittelut :hug:
 
Minna77, Mie vedin illalla herneet kyl ku äiti viel soitti varmaan sen miljoonannen kerran ja alko jankkaa sit siit naimisiin menosta :headwall: Sanoin et mennään naimisiin just sillon ku ite halutaan. Sit oli tavannu miehen äidin kaupoilla ja anoppi oli täräyttäny kuulemma kirpparilta jo ostaa jonkun lasten astiaston ja just ku sanoin etten halua et kukaan ostaa mitään ennen vko 12 ku musta se tietää huonoa onnea :ashamed: Ehkä oon vähä lapsellinen, mut kuitenki :LOL:

Äitimurmeli, Oli ihana kuulla et vuoto on olllu vaaratonta :heart:

Jemppi, mulla saikku nyt sen flunssan takia keskiviikkoon. Sit oon torstai vaan töitä ja kolme päivää vapaata. Ens ke klo 8,00 on eka neuvola niin jos olo karsee niin kyl sieltä kysyn saikkua. Päätin kyl kans etten kitkuta töissä. Ei ne mua kuitenkaa voi irtisanoa saikkujen tai raskauden takia :kieh: Oon vakituisessa suhteessa ja kokopäiväinen. Ja töissä siis asiakaspalvelussa ja seison töissä koko päivän eli oon täysin varma et selkä pettää totaalisesti jossain vaiheessa.

Annien, ihania kuvia! Kiva ajatella et ku itekin mennään seuraavaan ultraan niin vauvan piirteet alkaa jo näkyä. Mulla siis se np ku viikkoja muistaakseni 12+4 eli syyskuussa.

kukkaistyttö,
Teille paljon jaksamista :hug:

Ja onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Ite heräsin klo 5 aamulla ku miehen herätyskello soi ja olo oli aivan järkyttävä ku selkää pakotti ja oksetti niiiiin paljon et mies toi jo oksennusastiaa sängyn viereen ku sanoin et selkä niin kipee etten kuitenkaan ehtis vessaan. Söin siin puolikkaan omenan jonka illal varasin sängyn viereen ja otin aamulääkkeen eli kortisoni tabun ja sit nukahdin ja heräsin vasta yhdeksältä ja paha olo oli hävinny. Jeeee! Söin loput omenasta viel sängyssä ja tuli tosi hyvä olo, sain juotua kakomatta aamukahvinkin. Varmaan helpotti ku sain nukuttuakin ja eilen söin väkisin tooosi paljon vaik koko ajan meinas tulla yli.

Käytiin illal saunassa ja huvitti ku sivusilmällä näin ku mies tuijotti mun tissejä ku juteltiin
:LOL: :LOL: Ne on kasvanu ihan järkyttävästi ja tuntuu et kasvaavat edelleen! No sauna autto kyl flunssaan enkä yöllä kertaakaan heränny.

Eli tänään siis jo parempi mieli ku on saanu nukuttua. No äiti ja isi tulee kohta käymään niin toivottavasti eivät hössää, tai siis äiti lähinnä. Näkevät ultrakuvan ekaa kertaa niin varmaan taas tiedossa kiljuntaa :headwall: Taidan lähtee vaihtaa yöpaidan johonki fiksumpaan vaatetukseen :wave:

LM & pirpana 7+1 (eli viikot poksuneet)
 
kukkaistyttö eikä :( voimia sinne <3

jemppi hyvä että sait sairauslomaa kerralla kunnolla. nyt lepäilet rauhassa, toivotaan että huono olo helpottais pian <3
minna77 hei mistäs tommosen kirjan oot löytäny, kuulostaa tosi kivalta :) meijän ukko on tosi kiinnostunu lueskelemaan juttuja, mutta ei kirjastostakaan löydetty oikein mitään semmosta kivaa opaskirjasta.
annien awwww vielä kerran :)

Kaikille muillekin onnekkaille onnea ultrauutisista <3 Tänään tuli just meidän ultra-aika, 4.9. Tuntuu että sinne on ihan ikuisuus vielä, kuukausi! 18.8. siis lääkäriaika, sielä kuulema kuunneltais sydänääniä.. Toivotaan näin, koska haluisin edes pikkuhippusen tätä epävarmuutta pois.

kuvotus jatkuu edelleen, mut oksentanu en ole. Väsymys on ihan järjetöntä, alkaa jo joskus 14-15 aikaan iltapäivällä. Oon yrittäny välttää päikkäreitä, mutta toisaalta ne tekis ehkä ihan hyvää. Tänäänkin mulla on kuudelta yks palaveri, vois lähteä töistä sillail ajoissa et ehtis nukkumaan edes tunnin päikkärit.

Työjutut jänskättää vähäsen.. Yhdelle pomolle (mun pääpomolle) jo jouduin kertomaan, kun meidän pitäisi miettiä mun työtehtäviä tarkemmin. Mulla on yks työtehtävä, jonka säännöissä lukee, että turvallisuussyistä raskaana ei saa sitä tehdä. Pitääkin miettiä, missä vaiheessa lopetan sen tekemisen (itse olen sitä mieltä et siinä vaiheessa vasta kun raskaus näkyy), kun en toisaalta haluis ihan kaikille vielä raskaudesta kertoa.. Ja kun minä olen ainoa täällä, joka saa palkan tosta tietystä hommasta, muut sitä tekevät on vapaaehtoisia. Ni tuntuu jotenkin vähän lusmulta.. Mutta onneksi lokakuussa meillä käynnistyy semmonen kokeilu, jossa osa porukasta siirtyy sisätiloihin tekemään samantyyppistä hommaa, joten teen sitten sitä loppuajan. Vaikeesti selitetty, mutta..

Yks muuten mitä olen huomannu; atopiasta johtuvat allergiat/yliherkkyydet nostaa taas päätään. Johtuuko se jotenki raskaudesta? Saan paljon helpommin allergiaoireita jutuista, joista en oo oireita saanu pitkään aikaan. Hassua.. Naureskelenki itekseni, et mulla on siis pähkinäallergia, josta kaikki oireet johtuu :D

Semmosta täällä, ei siis mitään erityistä. Nyt kovasti odottelemaan syyskuuta..

Hali87 & Pähkinä 7+6
 
kukkaistyttö, suuret pahoittelut sinulle :'( ja jaksamista. :hug:

Annien, ihania kuvia. Onnea hyvistä ultrauutisista. :heart:

Ja kaikille onnittelut onnistuneesta ultrakäynnistä ja hyvistä tuloksista! :heart:

Alina ja 10+3 =) :heart:
 
Annien iihania vave kuvia :) siel piän köllii^^
kukkaistyttö iso :hug: :flower:
Epäusko oih ihanaa, sä saat jo vilkutuksia :D

Ite pitäis kohta joku pyörälenkki tehä,aika huono olo vaa :( ei millään jaksais oottaa sitä ultraa ku teillä on niin hyviä kuulumisia :) koskahan saadaan pinoon ekat kaksoset ;D
mut meen nyt taas lepää :x

Murgu ja masukaveri 9+5
 
Kiitos positiivisista kommenteista, on tosiaan helpottunut olo. Vaikka kyllähän sitä vielä voi tapahtua vaikka mitä, mut luotan nyt siihen että kroppa ilmoittaa jos jotain on pielessä.

Joillain muillakin tais olla asunnonvaihtosuunnitelmia. Me saatiin tänään meidän kämppä myytyä ihan hyvään hintaan. Nyt sitten vaan uutta metsästämään. Kämpän luovutuksesta on sovittu 1.11. joten onneksi on vielä aikaa etsiä isompaa tilalle. Toivottavasti löytyy ettei tarvi taivasalle muuttaa...

Kukkaistytölle voimahaleja ja jaksamista :hug:

Annien ihania kuvia. Mä en saanut läheskään yhtä selviä kuvia, mutta viikkojakin on mulla pari vähemmän.

Olisko kellään mitään hyvää ideaa miten kertoa toisesta lapsesta isovanhemmille? Esikoisesta kerrottiin jouluna ostamalla mummi ja vaari mukit joululahjaksi, mutta toisesta lapsesta ei oikein tommoset ideat toimi. Äidilläni on synttärit reilun viikon päästä ja ajattelin silloin kertoa. Mut haluisin jonkin lahjan tms. millä kertoa... Ideoita?? Vähän oon suunnitellu sellasta onnittelukorttia johon kirjoitettas onnittelijoiksi mun, miehen ja esikoisen nimet sekä sit jotain tyyliin "masuasukki" tms... Mut joku lahja olis vielä kivempi jos jollain on ideoita.

Äitimurmeli 8+6
 

Yhteistyössä