+Maaliskuussa poksuvat elokuussa+

Onnittelut Sunburned!!

Tuli mieleen noista neuvolakäyntien määrästä, että onko täällä muita Helsinkiläisiä? Mä oon nimittäin käynyt kerran neuvolassa jo viikolla 8 ja sen jälkeen on ollut np-ultra mutta seuraavaa neuvolakäyntiä ei ole edes sovittu. Täällähän ei ole enää sitä ekaa lääkärineuvolaa ollenkaan jos kaikki on normaalisti. Kattelin just netistä, että täällä seuraava varsinainen neuvolakäynti on tosiaankin viikoilla 20-24, rakenneultran jälkeen! Ekalla neuvolakäynnillä se terkka tosiaan sanoi, että seuraava neuvola on sitten vasta pitkän ajan jälkeen ja ilmeisesti halutessani on mahdollista käydä ennen sitä kerran neuvolassa lähinnä kuuntelemassa sydänääniä. Täytyy varmaan soitella neuvolaan, että josko sitä kerran pääsis sitten. Mutta en mä ihan ymmärrä että miten noi ultrat voi korvata neuvolakäyntejä kun ei siellä mitata paineita, katota painoa saati pissaa tai mitään! Ja se ihmetyttää ettei oo sovittu seuraavaa käyntiä, jos mä en soita neuvolaan itte niin huomaako kukaan etten siellä sitten käy? Viimeksi kun olin raskaana Oulussa niin siellä aina huolehdittiin että onhan seuraava neuvolakäynti selvillä ja varattuna.

Oma olo on edelleen vähän huono, maanantaina pitäis mennä takaisin töihin. Kyllä kai se tästä kohtapuoliin helpottaa.

Bamboo 12+5
 
ihanaa sunburned!!
nii ja ei mullakaan ollu mitään oireita mitkä ois kaksosia lupaillu meillä tosin suvussa on.
vieläköhän tulee monet tuplat tähän ketjuun lupaavalta alkaa näyttää..

ja eilen neuvolassa käyty kaikki hyvin pikkusilla päästiin ultrallakin kurkkaamaan ku neukka täti ei saanu sydän ääniä kuulumaan ja ihania muruset oli vähän jo liikuskelivatkin siellä tai toinen näytti siltä ku ois tanssinu siellä nii hienosti ketkutteli. :heart: :heart:

donoro+muruset 11+1
 
Hei Donoro, mulla on tänään viikkoja 11+2 neuvolalääkärin mukaan, joten aika samoissa mennään! Kivakiva.

Ja kiitos onnitteluista. Niitä tuntuu nyt satelevan tuplasti joka puolelta (kaikille pakko kertoa, on tää niin iso juttu..) ;)
 
Oikein paljon, tuplasti ONNEA Sunburned!! :flower: =)
Ihanaa, alkaa pikkuhiljaa tulla kaksosodottajia enemmän ja enemmän :D

(.) Sain viimein NKL:ltä kirjeen jossa selvisi että seuranta jatkuu siellä, ensimmäinen ultra-aika ym. on jo reilun parin viikon päästä. 15.9 tarkemmin sanottuna.
(olisin kyllä toivonut pääseväni edes seurantaan tohon Lohjalle, on nimittäin lähempänä kuin Helsinki)

Eli näin alussa siis tulen juoksemaan 2 kertaa kuussa ultrassa ym. :D Nimittäin "normineuvola"-käynnit ja sitten äitipoli-käynnit , ihan kiva niin tietää "koko ajan" missä mennään ja mikä masukkien vointi on jne.

Ainiin, minun piti kommentoida tohon että ilmenikö mitään oireita että ois kaksoset niin mulla ainakin oli rajut pahoinvoinnit ym.
Oksennuskin lensi monen monta kertaa ja olo oli huono. Melkein koko kesä meni toipilaana :kieh: Kätilöt sitten sanoikin että ilmiselvä oire että kaksoset ois tulossa jos rajut pahoinvoinnit ja sen semmoista.
 
Onnea Sunburned!

Np-ultrassa käyty. Yksi pieni sieltä löyty. Nigerialaisille syntyy jostain syystä eniten kaksosia koko maailmassa, joten pikkasen kyllä sitäkin jännitin. Mittausten mukaan vastais 12+0 mut kätilönkin mielestä pidetään la samana. Niskaturvotusta ei ollut yhtään, pojan kanssa käytiin siis lapsivesipunktiossa just turvotuksen takia, mut nyt ei ollu mitään häikkää.. Veriseulan tulokset tulee sitten n. kahden viikon kuluttua. Tosin sitä tulosta en osaa edes jännittää.

Kummasti olo parani tuhat kertaa heti ultran jälkeen koko aamupäivän oli niin ällöttävä olo että ei ollut tosikaan. Nyt olen lähdössä työkavereiden kanssa syömään ja hohtokeilaamaan ja ihan vielä työpaikan piikkiin. Soitin aamulla pomolle jäljellä olevista lomista ja työvuorolistoista niin sain sitten kuulla että tänään ollaan lähdössä. Tätä iltaa alettiin suunnitelemaan joskus alkukeväästä, joten ihan kiva että ehdin mukaan.

:wave: Viikonloppuja kaikille!
 
muutamia kertoja jo täällä käyny lueskelemassa mut nyt aattelin ihan liittyä juttuun mukaan..
laskettu aika ois 26.3. ja ihan ensimmäistä tässä ootellaan:)
kaikki maholliset inhottavat oireetki löytyy, mutta töissä oon koittanu sitkeesti kärsiä. muutaman yksittäisen päivän ollu saikulla. melkeen pitäis varmaan pidempikin saikku ottaa.. pomolle ei oo vaan vielä viittiny kertoo:) mutta tällästä täällä.

popsu ja toukka 10+0
 
Valdemaria toivotaan ja uskotaan että tämäkin on yksi niistä vääristä hälytyksistä :hug:

Sunburned onnea kaksinkertaisesti myös sinne, mukava seurata teitä tuplaodottajia, taitaa olla vähän erilaista =)

Onnitteluja myös kaikille hyviä uutisia saaneille sekä tervetuloa uusille:flower:

Itsekin tänään ultrassa kävin, kaikki oli hyvin ja YKSI pieni ihmisenalku sieltä löytyi!Päivittäjälle tietoja eli LA muuttui, uusi aika on nyt sitten 13.03.10.
Ihmettelin kovasti, kun itse laskeskelin kierron (35pv) perusteella LA 15.3 ja neuvolassa kuitenkin laskivat tuon "peruslaskurin" (28 pv) mukaan jo 8.3. No oma laskenta näytti olevan lähempänä, joten ei oikeastaan tullut edes takapakkia!

Pippa 11+6
 
Glow
Sunburned WAU, tuplasti Onnea!! :flower: jopas tänne tuplia tulee =)
viimeksi olin Helmikuisten -09 pinossa odottajana, ei ollut yhtään tuplia siellä.

Onnea myös muille hyviä ultrauutisia saaneille

Viikonloppua :wave:
 
Sunburned TUPLAONNEA =) :flower:
Ihanaa kun on niin monta tuplalaista niin on täälläkin vertaistukea:)Ja mustakin on ihanaa lueskella teidän erinlaisesta arjenonnesta:)

popsu tervetulos mukaan:)Mukavaa kun vieläkin ilmoittautuu lisää maalismasuja:)

kinder sulla kyllä riittää käyntejä:)Ja vauvat näät usein:)

Täällä masu on ihan parissa päivässä nyt pompsahtanut niin hyvin esiin et mammhousut piti tänään kaivaa esille ja ihan rento olo on ollut kun ei oo puristanut eikä kiristänyt.Kyllä tää masu kasvaa niin paljon nopempaa kuin esikoisella ja tuolla toisellakaan:)Eipä pysy masu enään pitkään piilossa.

Metsätähti ja pienenpieni 12+2
 
valdemaria, toivottavasti tuo olisi väärä hälytys. Piinaavata se on odottaa tuo aika.

Uusiakin on tullut. Tervetuloa!

Ja Sunburned tupla onnea sinullekin! Minnekkäs reissuun työ ollittekaan lähdössä? Oikein hyvää matkaa! Meillä on vielä noin kuukausi reissuun aikaa. Kuulema se influenssarokote varmaan tulee ennen sitä, joten antavat sen mielellään koko perheelle.

Joogaan tekisi itsekin mieli, mutta kun tällaisella pikku kylällä kun asustaa, niin ei täällä järjestetä sellaista.

Liikkeistä sen verran, että ensimmäistä odottaessa tunsin ne 17+ ja toista odottaessa 13+ (loppu puolella, olisko ollut 13+5). Nyt ei vielä tietoa.

Tänään oli np-ultra kysillä. Kaikki oli hyvin. Pikkunen oli alkuunsa niin vilkkaalla päällä, ettei meinannut mitään tolkkua saada. Sitten kun rauhotti, niin meni sellaiseen asentoon, ettei kuvaa saanut. Siinä sitten piti ite yskiä ja mahaa ravisteli ja vaihto sisäultraan ja hitto soikoon, sillä pötykällä sisällä tökki vauvelia toiseen asentoon. Kylläpä ei tuntunut kivalle. Muuutenkin ultraaja oli jotenkin tökerö ja hiljainen. Ei se mulle puhunu vaan hoitajalle, joka kirjotti lukuka ylös. Vauva vastas 12+3, joten tuo edellisessä neuvolassa laitettu uusi la jäi voimaan, koska ei ollut yli 4 päivää isompi. Voisi muuten päivittää tuonne etusivulle : la 12.3.10 ja voi ottaa pois poikaolon... En tiiä, mutta se oli alkuun se ensimmäinen fiilis, mutta olen alkanut epäilemään tuota oloa. Itsestäni ei ole tuohon päivittäjän hommaan, hatun nosta hänelle, joka sitä tekee/jatkaa!
Jotakin piti vielä kommentoida, mutta nyt ei saa sitten millään sitä päähän. No, ensi kerralla..ehkä..
Miiru 12+0
 
Sunburned upeeta! Tuplaonnittelut :heart: Ihanan monet tuplat saatu tietoon :)

Glow Olis hienoa jos voisit ottaa päivityksen seuraavaksi kuukaudeksi :hug: Se on itseasiassa tosi yksinkertaista. Voin sitten antaa neuvoja tarvittaessa, mutta lähinnä se on vaan copy-paste hommia ;)


Täällä mennään samoilla jutuilla...Huomenna pitäisi lähte Tukholman risteilylle ja jännittää niin pirusti, että miten selviän oksentamatta. Tosin nyt on toinen aamu peräkkäin, kun en oksenna heti sängystä noustua, joten kai tää alkaa pikkuhiljaa helpottaa :attn: En kyllä uskalla vielä juhlia.

Jemppi & unikko 13+1 tai 11+4
 
Sunburned: Onnea tuplista!

Täällä ei saada pois mielestä sitä pikkuisen eilistä heilumista masussa :heart: Tulispa maaliskuu nopeasti ja sais pienen rakkaan syliin. Nyt on varmempi olo ja kerrottiinkin eilen KAIKILLE :LOL: Onnitteluja sateli ja osa väitti arvanneensa kun lopetin samantien vuosia kestäneen tupakanpolton ;)

Mysti 11+5
 
Bamboo81 Helsingissä asutaan ja mulla on seuraava neuvola jo 2.10, eli rv 16. Mullakin on toinen tulossa joten sekään ei selitä miks mä olisin menossa niin aikasin. Sitten kun vielä ottaa huomioon että mulla oli sekä eka neuvola että np-ultra tällä viikolla, niin aika oudolta kuulostaa tollanen pitkä väli. Miten muiden Helsinkiläisten neuvolakäynnit menee?

Eilen oli mukava ilta, käytiin työkavereiden kanssa syömässä ja hohtokeilaamassa. Pomolle kerroin jo muutama viikko sitten tulevasta äitiyslomasta kun oon menossa töihin vasta joskus lokakuun alkupuolella. Sitä ennen olen työharjottelussa ja pidän pois kaikki vanhat lomapäivät mitkä on säästössä. Muille en ajatellut vielä kertoa, mut kyllä yks vaan jotenkin arvas. Ja mahasta ei todellakaan voi mitään päätellä, sen verran paljon vararavintoa mulla on vieläkin vaikka 10 kg tippu kesän aikana.

Fantaihana 11+5
 
Hyvää huomenta =) :flower:

Tänään ois se kauan odotettu vuosipäivä (1v naimisissa) , pääsee ukon kanssa kaksin syömään ravintolaan =) Olen varmaan viikon jo himonnut sitä pihviä minkä meinaan ottaa :LOL:

Kaksi murua bailaa masussa, öisin on JO NYT todella vaikeata saada nukutuks :| Koko ajan huono asento jne.

Nyt voisin yrittää keksiä jotain vaatetta tälle päivälle :) :)

Kinder ja tiuhti&viuhti 12+4
 
Tervetuloa uusille ja lämmin kiitos myötätunnon osoituksistanne meidän niskaturvotusvauvaamme koskien. Taas yksi aamu vähemmän tulosten dottelua.
Onkohan se niin, että riippuen tuloksesta saamme vastaavissa tilanteissa olevien yhteystietoja, vertaistukea ja kokemuksia? Ymmärsin niin siellä tutkimuksessa vaikka kovasti pihalla olinkin. Antoivat jo nyt mulle numeroita, joihin voin soittaa, jos tulen tarvitsemaan ammattitukea. Säästän sen numeron kuitenkin tarvittaerssa vasta tulosten jälkeiseen aikaan. Nyt olen vielä luottavaisella mielellä siitä, että kyseessä on väärä hälyytys tai jotakin, jonka kanssa pärjäämme. Vaikka sanonkin olevani luottavainen, niin mieli on herkässä. Tänäänkin liikutuin laittaessani ekaa kertaa äitiyshousut jalkaani. Unta olen saanut silti ihan hyvin ja arkea pyöritän esikoisen kanssa. Toivotaan, että teille muille tulee positiivisempia ja vähemmän jännitystä tai pelkoa aiheuttavia tuloksia.

Lähden kaupungille kiertelemään esikoisen päiväunien ajaksi ja samalla tapaan ystävääni. Todennäköisesti tulen kertomaan hänelle tilanteestani, jollekkinhan tätä on hyvä jakaa. Toivottavasti en tartuta muille odottajille harmitusajatuksia. Olen lukenut juttujanne kuitenkin, vaikka oman navan ympärillä asiat pyörivätkin pelkästään...
 
Onnea sunburned tuplista!!! :flower: heinäkuisissa -08 syntyi tosiaan 8 tuplat!

Valdemarialle jaksamista epävarmuuden kanssa, toivotaan parasta!

Miiru mulla oli sama homma, eilen np-ultrassa. Taimi aluksi jumppaili, mutta kun huomasi että jotain tapahtuu, meni mykkyrälle, eikä saatu kunnolla mitattua. hoitaja kans tökki sillä kepillään ja paineli perin ikävästi mahaan. ultrasi sitten mahan päältä mitä pystyi (runsaasti vara-ravintoa) ja kirjasi vaan paperiin, kaikki ok, lisätietoja huono näkyvyys. Mutta toivotaan että kaikki on kuitenkin ok. en mennyt veriseulaan ollenkaan kun nt näytti olevan 0,5.

Poppeli 12+1
 
Moikka moi ikuisuuksien takaa!

Oen ollut sitten töissä: ihan puhki, stressaantunut, surullinen, hermostunut, väsynyt! Miksi ihmeessä sinne halusin? Illat menee seuraavia suunnitellessa ja siiten saa vain paskaa niskaan... eli yhtä juhlaa?? Harmittaa ettei ehdi ja jaksa olla pojankaan kanssa, saati miehen kanssa. Meilläkin on tulossa 2 hääpäivä, mutta tuskin sitä viikolla ehditään mitenkään juhlistamaan. Kotikin on kuin kaatopaikka. Vahvasti menee.

Seuraavat neuvolat sirtyi töiden takia ja olen menossa terkalle 7.9 ja lääkärille 23. päivä. Lääkäri onkin sitten ensimmäinen ja viimeinen, eikä täällä ole siis np- eikä rakenneultria, van siis eka jossa la määriteltiin. Tällä hetkellä epäilen onko nassukka enää menossa mukana. MAha ei ole kasvanut, enkä tunne liikkeitä, vaikka esikoisestakin tunsi jo 14+ jotain.
Tää oli sitten vuodatusta, mutta fiilikset on ollu tosiaankin maassa. ANTEEKSI :ashamed:

Tervetuloa uusille ja onnea tuplista donor, kinder ja sunburned. Jaksamista repa, ja valdemarialle uskoa ja toivoa :hug:

epäsuko ja nassukka 13+6
 
epäusko toi työkuvio kuulostaa niin tutulta :hug: Tuhannesti jaksamista sen kanssa. Mullahan päättyi nyt vihdoin se 2½ vuoden tuska. Tai sanotaanko, että 1½ vuotta todella vihasin sitä paikkaa ja työpäivät meni laskiessa minuutteja, illat väsyneenä miettiessä koska saan mennä nukkumaan ja koko ajan odottelin viikonloppua, että voisin nukkua ja jaksaisin taas maanantaina töihin. Hirveetä tuskaa. Kotona ei kiinnostanut mikään enkä jaksanut tehdä mitään. Onneksi nyt määräaikainen sopimus päättyi ihan yrityksen puolesta. En tiedä olisinko siltikään uskaltanut itseäni irtisanoa, vaikka sitä olen tosiaan jo sen 1½ vuotta miettinyt. Nyt on ollu ihan äärettömän helppo olla, kun ei oo tarvinnut mennä töihin ja oon vaan jaksanut miettiä itseäni, vauvaa ja miestä. Tosin pahoinvointi on vienyt kaikki mehut, mutta eiköhän tämä tästä :) Tämän kirjotin siis siksi, että ymmärrän miltä susta tuntuu. Ahdistavassa työpaikassa on kamala olla. Jaksamista sinne :hug:


Tänään lähden Tukholmaan risteilemään, joten en ole täällä muutamaan päivään. Vähän jännittää lähteä liikkumaan tän pahoinvoinnin kanssa, mutta tulee mitä tulee ;)

Jemppi & murunen 13+2 tai 11+5


ps. ihanaa vihdoin keskiviikkona sitten uudestaan sinne np-ultraan! Toivottavasti vauva olis nyt kasvanut oikean kokoiseksi ja nähtäisiin, että kaikki on hyvin :heart:
 

Yhteistyössä