+Maaliskuussa poksuvat elokuussa+

Huomenta :)

Tänään olis nyt se neuvolalääkäri, oletan että siellä selviää myös ne veriseulan tulokset. Ihmetyttää kun yhestä jutusta luin että veriseulaa/veriseulontamenetelmiä ei voi tehdä/käyttää jos on kaksosraskaus tms. kyseessä, minkähän takia mut sitten laitettiin siihen :|

Bongailin eilen kaupassa niitä vaunujen merkkejä kassoilla :D yhessä ainakin huomasin vaunut missä kaksi päätä :D


Oi miksi, miksi koko ajan nälättää, alkaa kyllästyttää jatkuva puputtaminen sillä jos en syö koko ajan (vähän väliä), tulee huono olo.

Kinder & vauvelit rv 12+1
 
Huomenta!

Siellähän ne sydänäänet pompotteli! :D
Aika kauan kyllä saatiin niitä ettiä, että vähän rupes jo jännittämään löytyykö ollenkaan! Mutta tais pikkunen haluta vaan leikkiä piilosta.

Sukupuoli Me ajateltiin nyt tän toisen kohdalla kysyä sukupuoli. Ekan kohdalla ei haluttu. Nyt tuntuu, että olis kiva jo ennen syntymää laittaa kaikki vaatteet ja tarvikkeet kohdalleen, kun tietää ettei sitä aikaa enää kauheesti ole synnytyksen jälkeisessä elämässä kahden lapsen kanssa. Jotain tyttöjuttuja olis kiva ostaa vähän jo ennakkoon, jos siis on tulossa tyttö. Ekan jäljiltä, kun on noita sinisiä vaatteita aika paljon.

Hyvät päivänjatkot! :wave:

Latsis + piilosilla olija 13+2
 
Heippa :wave:

Tääl kaikki hyvin, hieman vaan väsyttää. Tekis ottaa päikkärit, mut pitää alkaa laittaa ruokaa.

Kinder- Onpa sulla kiva masu jo nyt! Onnea neuvolaan!!

Eilen napsasin mäkin masukuvan. Piti ottaa kuva aamulla, jolloin tuota turvotusta ei ole paljoakaan. Eipä ole paljoa vauvamasuakaan vielä, mutta onpahan lähtökohta.

Kuva siis 12+3



Voimia kaikille huonovointisille ja muille joilla on huono päivä jotenkin!! :hug:

Minna ja helmi 12+4
 
Minna77 Juuh no mulla tais jo tossa kuvassa olla hieman turvotusta mukana kun olin taas aamusta lähtien syönyt kaikkea mahdollista :LOL: Eli ei kyl joka aamu oo ihan noin "pallona" toi mun maha mut ei paljoo oo eroa muutenkaan. Iso tää on joka tapauksessa. Esikoista ootellessa en muista ihan tarkalleen et näkyikö mulla vauvamahaa pahemmin ollenkaa vielä näillä viikoilla.
Joten "innolla" odotan kuinka isoksi tää vatsa voi vielä paisua.... :kieh:
Oletin että jokaisella kaksosia odottavalla painokin nousee todella paljon ja vatsa mutta ei näemmä kaikilla (mitä tähän mennessä olen lukenut) joten olen näköjään se "onnekas" joka kerää kaikki mahdolliset kilot ja masun kasvun :D

Sukupuoli
Tahdon kyllä tietää vauvojen sukupuolen niinkuin esikoista oottaessa halusin myös tietää :)
 
Glow
(.) neuvolalääkäri oli tänään, kaikki muuten hyvin mutta sain nyt vähän extra huolen :/ näytteestä löyty streptokokki bakteeri ( oireita ei ole! ) valkosoluja paljon. Lääkekuuri 5 pv ja sen jälkeen estolääkitys loppuraskauden, tai ainakin rv 35 asti.
Mulla oli tämä sama edellisessä raskaudessa ja ihan terve vauva syntyi rv 39+6. Silloin bakteeri bongattiin vasta rv 20 tienoilla ja 2 vai 3 kuuria söin. Aiheutti aika paljon supistuksia.
Mietitytti lääkekuurit jo nyt, rv 14 vasta, sikiön kannalta. Lääkäri kuitenkin varmasti tietää mikä on parhaaksi ja hyvin kertoi mulle asiat. Tietenkin se jäi kaivelemaan että bakteerin takia on ennenaikaisuuden vaara :/ Yritän vaan miettii nyt sitä että hyvin meni edellinen raskaus enivei.
Ehkä niitä supistuksia ei nyt sitten tulis niin paljon "ylimääräisiä" kun on lääkeet jo tässä vaiheessa.
Eihän tämä mikään maailman vaarallisin juttu ole, mutta melko vakavasti tämän päiväinen lääkäri asiaan suhtautui. Verrattuna aiempiin kokemuksiini.

Noh, vaavin sykkeet kuulin :heart: :heart: :heart:
ja oma ihan th oli paikalla kans =) kysyi ekana että olenko jo ostanu tuplavaunut :D
meillä siis tulee se 1v ikäero näille pienille.

Glow ja "helmi" 13+1
 
Minkälaista liikuntaa olette harrastaneet raskausaikana? Kaipaisin jotain piristävää. Pahoinvointia ja väsymystä on jo lusittu kotona tarpeeksi. :|

Olen muuttanut juuri uuteen kaupunkiin ja harrastus kuviot menee muutenkin uusiksi. Olisi kiva löytää, joku liikuntamuoto, jota voisi jatkaa sitten talvellakin ja plussaa olisi, jos sieltä vaikka saisi kavereitakin, esim toisista raskaana olevista.
Olisiko teillä hyviä neuvoja?
 
Repalle pahoittelut :hug:

Talvimama, minä harrastelen jo ennestään ratsastusta ja sitä jatkan niin kauan kun kunto antaa myöten. Lähinnä rauhallisia maastoköpöttelyjä eli ei mitenkään fyysisesti raskasta..eikä sellaista tällä hetkellä jaksaisikaan, tuntuu että raskaus on imenyt viimeisetkin kunnonrippeet.

Ratsastuksen lisäksi kävelen koirien kanssa, sekä pyöräilen. Kovasti tekisi mieli myös rauhalliseen jumppaan, mutta kun töiden jälkeen väsyttää aina niin kovin että ei jaksa lähteä :( Uimassakin tykkään käydä silloin tällöin.

Solmussa, voi kurjuuksien kurjuus...eikö sen pahoinvoinnin pitäisi päin vastoin helpottaa eikä vasta alkaa...jaksuja!!!

Sukupuolesta, halutaan kyllä tietää etukäteen, mutta jos malttaisi olla kertomassa siitä muille.

).( Huomenna on niskapoimu-ultra iltapäivällä. Pelottaa ja jännittää ihan pirusti. En ole vielä löytänyt sykkeitä kotidopplerilla joka ruokkii pelkoja entistä enemmän. Toivottavasti tulee hyviä uutisia enkä jää "kiinni" veriseulastakaan *ristii sormet ja varpaat*. Jokseenkin oireetonta edelleen jos ei jatkuvaa nälkää, lievää heikotusta, väsymystä ja tissikipuilua lasketa...näihinkin oireisiin on jo niin tottunut ettei niitä enää juurikaan ajattele.

Kiloja on syömisen seurauksena tullut ja aamulla meinasi tulla housupulma töihin lähtiessä. Vaikkei mahaa ole vielä juuri lainkaan, niin muut kertyneet kilot ovat tasaisen jakautuneita lantion seudulle. Parit farkut eivät enää mahdu jalkaan :( Uusiakaan ei viitsisi ostaa ennenkuin mammamalleja joskus hamassa tulevaisuudessa.

IntoOlivia 11+4

 
Repalle pahoittelut. :hug:

Äsken oli eka neuvola, mut ei siellä mitään sydänääniä kuunneltu. :( Laput täytettin ja juteltiin mukavia. Laskettuaika siirty neuvolan mukaan päivällä eteenpäin, eli nyt se olis 15.3. Tosin np ultraan ja siihen verikokeeseen ei ole kun korkeintaan kaks viikkoa joten kait tässä pitää vielä vähän malttaa odottaa. Ja enhän mä raskaustesitäkään päässyt tekemään kun toissapäivänä.

Sukupuolen haluan kyllä tietää ja kuulemma kertovat nykyään aina, ellei vanhemmat sitä nimenomaan kiellä. Viimeks ei vielä ollut niin.

Talvimama kyseli liikunnasta. Meinaan kävellä ja uida, muulle ei opiskelun ja vuorotyön kanssa ole aikaa.

Ei tässä muu auta kun yrittää saada tavaroita paikoilleen. Pyykkiä on reissun jälkeen aivan järjettömästi. Valtaosa vaatteista oli matkalaukuissa vajaan viikon ja nyt ne kaikki haisee niin pahasti homeelle että niitä on kaikkia ollut pakko pestä. Väsymyskin painaa päälle viimeyönäkään en nukkunut kun muutaman tunnin kunnolla ja eilen illalla otettiin taas viikon malariaestolääke mikä on tähän menessä koko kesän tarkottanut sitä että ens yönä en taas osaa nukkua kun muutaman tunnin. |O

Fantaihana 11+2
 
Ihania masukuvia :heart: Pitääkin jokupäivä tuoda oma näytille ;)

Neuvolassa kaikki ok :heart: Sydänäänet jumpsutteli 160 paikkeilla ja jäi kyllä niin hyvä mieli! Meijän vauva vaan yritti väistellä koko ajan sitä dobbleria. Tuli ihan sellanen olo, et älä nyt tyhmä terkka häiritse sitä, kun se haluaa olla selkeesti rauhassa :LOL:

Jemppi & unikko 12+5 tai 11+1
 
Tänään NP ultrassa näkyi huolestuttava määrä turvotusta niskassa ja muuallakin. Melkein 5mm viittaa siihen, että kaikki ei todennäköisesti ole kunnossa. Lapsivesinäyte otettiin ja pitkä 1-2 viikkoa on edessä. Vaihtoehtoja on monia ja toivon sydämeni pohjasta, että lapsi pärjäisi. On tosi sekava olo. En osaa sanoa mitään.
 
valdemaria, toivotaan että ei olis mitään vakavaa :'( Oon kyllä kuullu juttuja, missä tuo turvotus olis ollu huolestuttavan suuri, mutta kuitenkin on sitten syntynyt täysin terve vauva. En osaa oikein minäkään sanoa nyt tähän mitään.. :hug:
 
valdemaria jaksuja pitkään ja piinalliseen odotukseen, voi kun kaikki oiskin hyvin :hug:

liikunnasta mähän oon nyt vasta taas alkanut kävellä ja kyllä sekin piristää:)

).( huomenna 12.15 on np ultra ja sitä odotellessa, syön ja yritän keskittyä kaikkeen muuhun että aika kuluis nopeasti.

Metsätähti ja pienenpieni 12+0
 
jannannemaarit
:) Elikkäs la on 20.3. ja toinen on tulossa, synnäri on LKS

Tässä nyt kun lueskellut muiden kirjoituksia niin olen kyllä yllättynyt, koska itsellä ei ole ollenkaan sellainen olo, että olisi raskaana, en edes aina muista sitä, eikä ole yhtään oirettakaan vielä.

esikoinen on 10kk ja imetän vielä tässä sitten odottelen että koskahan se maito alkaa loppua... Tuntu jotenkin uskomattomalta että musta enään tän esikon jäljiltä voi mitään maitoa alkaa uudestaa kunnolla tuleen...

Teillä kaikilla on ollut kamalan aikaisin np-ultra, minulla on vasta parin viikon päästä, tasan 13. vikkolla. Vähän kyllä hirvittää et se on sitten liian myöhään, kun se laskettu aikakin arvioitiin uudestaan ultralla pari viikkoa sitten ja se siirtyi eteenpäin vaikka kuukautiset sanoo muuta...

janna ja masukki 10+5
 
Kiitos. Tässä on vielä mahdollisuus toivoa parasta. Lääkärit sanoivat, että noita lapsivesinäytteitä otetaan useita viikossa KYS:illä, eli ei se tosiaankaan harvinaista ole. Onneksi hullu toivo ei sammu, vaan tiitiäisen vuoksi on tsempattava. Onneksi meillä on ilopilleri esikoinen, joka pitää ajatukset arjessa ja poissa synkistä vesistä. Pärjäämistä toivon ja jaksamista meille perheenä tuli mitä tuli. Turvotusta vaan oli monessa paikassa eikä lääkäri hyvää luvannut.

Voi kun mahassani olisi pärjäävä lapsi, jolla olisi mahdollisuus ihmisarvoiseen elämään. Viime yö meni painajaisia nähdessä ja heräämisen hetkillä tuntui, että painajainen on täyttä totta. Ei auta muu kun jaksaa sinnitellä. En ole jaksanut kertoa muille kuin muutamalle parhaalle kaverille ja vanhemmillemme. En jaksa useampia uutisia tiedotella. Eli täällä saattaa tulla vuodatuksia... Ja teidän positiiviset uutiset on mukavaa luettavaa.
 
Valdemaria voimia ja toivottavasti kaikki olisikin hyvin!

( . ) Täällä yökkäily jatkuu ja eilen oli tosi paha. Koko ilta meni yökkäillessä ja sit pitää syödä kokoajan mut ei oikeestaan tee mitään mieli... :x Silti on vielä kauheen suuri pelko pepussa että onko kaikki hyvin pikkasella? Päivä kerrallaan eteenpäin. Nyt jo vko 12 menossa, tarkalleen 11+2. Viikon päästä on sitten vihdoin se ultra. Miten jaksan odottaa. Tuntuu että useilla teillä on ollu ultrat ja muut jo paljon aikasemmin. Mikäköhän täällä on ku pääsee vasta noin myöhään. Sori tää narina mut oon vaan niin malttamaton.

Harakanhattu ja pikkanenippanen 11+2 :heart:
 
Repa iso :hug: ja suuret pahoittelut :( ja paljon voimia!
jannannemaarit tervetuloa :)
Valdemaria toivotaan et kaikki ois kuitenki hyvin ja voimia sinne paljon :)

Aattelin merkkailla itteeni välillä tänne :D Ootte niin paljon puhunu ni pikaselasin vaan äkkiä..
Tunnin päästä neuvolalääkäri..ei tykkää yhtää..tai tykkään et saa pienin sydänäänet kuunnella ja muuten et kaikki on hyvin mut se sisätutkimus ahistaa kauhesti :<
Eilen oli rankka päivä Vantaan Ikeas ja sit mentiin siletä viel jumboon..tuli siin kyl käveltyä aika mukavasti :)
Raskausajan liikunnasta pyrin käymään kävelyllä ja pyöräilen lähipaikkoihin (kauppaan,neuvolaan..) mut ois kyl kiva alottaa joku harrastus ihan..

Mut mä meen nyt tästä suihkuun ja henkisesti valmistautuu :D

murgu ja masukaveri rv 13 *poks*
 
valdemaria täällä peukut pystyssä että saisitte hyviä tuloksia.

jannannemaarit tervetuloa :flower:

Sukupuolesta halutaan tietää etukäteen tai siis ainakin minä haluan. Ei tällä minun kärsimättömyydellä pysty olemaan selvittämättä..
Ens viikolla olis jo toinen neuvolakäynti niin nyt sitten vaan mietin että mitenhän pitkään noissa yleensä menee osais jotain sanoa töihin että mihin aikaan sitä tänne ehtii. Ja varmaan sitten ens viikolla pääsis sydänääniäkin siellä kuulemaan. Vaikkakin jo yks yö näin sellasta unta, että niitä kuuntelin ja ihan hyvin kuullosti jumpsuttavan. Toivottavasti oli enneuni.
Huomenna kaupanteko uudesta asunnosta ja sitten kuukauden päästä pääsis muuttamaan.
 
Repalle:hug: Toi on niin kauheinta... kun maha kasvaa ja oireet on, mutta sitten siellä ei olekaan mitään. Minulla vain jouduttiin kaapimaan se silloin pois, kun ei muuten olisi suostunut tulemaan ulos :'(

Valdemaria :hug: pidetään peukkuja sinne päin

).(
Mä aloin äsken oksentamaan... koko ajan on vähän heikko olo... Kun vain tietäisi onko tämä aamupahoinvointia vai mahatautia... Mutta eiköhän se selviä... Toivottavasti mieluiten ensimmäistä, ei ole aikaa olla kipeänä :LOL:
Muuten ei mitään oireita ole. Maha on vähän kasvanut. Neuvolassa tiistaina katsottiin esikon korttia ja minä olin silloin "hieman" läskimpi. En siis enää ihmettele, kun vanhat normi vaatteet menee vielä päälle... Olin synnytys-päivänä painanut melkein 90 kg... :eek: Minulla on tippunut paino sen jälkeen melkein 30 kg :eek:
No aina vain parempi, kun ei ole lähtöpaino ihan yhtä korkea :D

Jaaha... esikko kaipailee taas äitiä :wave:
 
Repalle :hug: Ihan kamalaa! Itteeki pelottaa tuulimuna, se selviää maanantaina.. ultrassa sitten.. viimekertanen kun tais olla semne tosin tuli itse pois.. mutta kamalaa se oli.. :s

hei tuplamammoille hirveesti onnea! tuli puhetta eilen justiinsa jos ite odottas kaksosii niin mitäs sitten.. mut eipä siinä mitään. kunhan löytyy ees yks maanantaina ultrasta ni repeen onnesta :) !

mitenhän noita kuvia tänne lisäillään? ei mitään tietoo.. :s voisiko joku neuvoo kenties tätä avutonta? :)

Mirkelo Ja Tiitiäinen 11 + 4
:heart:
 
Peukkuja täältäkin Valdemarialle :hug:

Sitten taas omaa (.)
Eilen tuli käytyä neuvolalääkärissä, kaikki tällä hetkellä oikein hyvin.
Sisätutkimus oli jälleen kamalaa!
Ultrassa näkyi kaksi ihanaa vauvelia, sydämet tykytti hienosti ja sydänäänetkin hyvät :)
Ainut mikä mua jäi vaivaa (mistä tosin lääkäri ei ollut huolestuneen näköinen) kun se aiemminkin "piilossa" ollut vauveli oli taas aika liikkumaton, ei liikkunut, sydän kyllä tykytti hienosti jne, toinen vaava veti vieressä kuperkeikkaa (kyseinen vauveli mikä ensiksi vain huomattiin aikasemmin ja todettiin että aika ylivilkas tapaus)
Toinen vaan siinä oli liikkumatta... Lääkäri sano että taitaapi toinen nukkua. Mutta minä taas huolissani olen :|
Ja sitten edelleen odotan jotain soittoa tai kirjettä sieltä NKL:ltä että aletaanko mua nyt seuraamaan siellä vai sit Lohjalla???? Pitäisiköhän minun itse soittaa sinne kohta?

Sain kuitenkin veriseulan tulokset jossa normaalit tulokset, ei riskiä jne. Mutta samassa kuitenkin että kaksosraskaudesta johtuen tulos voi olla epäluotettavakin :|

Liikunnasta
Eilenkin kävin kevyesti taas 8km lenkin, ja aion jatkaa ainakin rv 20 asti jonka jälkeen aion ottaa huomattavasti rauhallisemmin.
 

Yhteistyössä