+Maaliskuussa poksuvat+

Hienoa, hienoa IntoOlivia, että kaikki oli kondiksessa!

Itse ostin muuten mekon hääjuhliin pari viikkoa sitten. Häät on syyskuun alussa, joten saa nähdä, mahtuuko se silloin vielä päälle, vai pitääkö keksiä joku muu ratkaisu :)
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Olen pohtinut jotta miten nukutaan, kun vauva saapuu taloon mutta sen näkee kyllä vasta sitten helmikuussa. Eli jos meillä on isompi asunto niin 1v nukkuu omassa huoneessaan. Mikäli emme ole päässeet vielä muuttamaan on tilanne kinkkisempi.

Mikäli 1v ei häiriinny vauvan yöheräämisistä, hän nukkuu samassa huoneessa kanssamme jos hän itsekin vielä herää yöllä.
Mikäli hän nukkuu yöt läpeensä, hän nukkuu isosiskon huoneessa.
Mikäli hän häiriintyy vauvan heräämisistä, hän siirtyy olohuoneeseen nukkumaan väliaikaisesti ja iskä menee sinne sitten myös.

Sef
 
Onnea kaikille ketkä ootte saaneet hyviä ultrauutisia :flower:

Jemppi,Ai miten niin ei oo sairaus :LOL: Miä oon aina epäillyt tota lausetta,varsinkin esikosta kun yrjö lens ja mitään ei saanu aikaseks,loppuvaiheesta ei kyenny kunnolla käveleen...mietin et kyl tää ihan hyvin sairaudesta menis kun on niin puolikuntonen olo ;)
Sitä on vaikee sellasen käsittää kellä ei oo kokemusta tai aika kullannut muistot. Ja eihän kaikilla oo mitään vaivoja edes...yksilöllistä. Minäkin odottelen sitä energistä keskiraskauden aikaa... nyt on niin saamaton vaikka paha olo hellittääkin. Voimia ja tsemppiä :hug:

Oon kans miettinyt meidän nukkumisjärjestelyjä... meillä nukutaan vielä perhepedissä,mut tarkotus olis hankkia jatkettava kiinni meidän sänkyyn ja poika sit sinne. Jos vauva aikanaan kauheesti valvottaa poitsua niin sit täytyy kekata joku ratkasu...jotenkaan en usko et on omaan huoneeseen vielä sillon valmis.

Mulla on olo ollut paljon parempi nyt parina päivänä...eli aika vähäseks sit jäi pahat olot...ellei nyt sitte tuu takapakkia,toivotaan ettei. :flower:

Repa ja kynneli 8+0 :heart:
 
Pitkästä aikaa ehdin tänne kirjottamaan. Täytyy lukea myöhemmin noi 10 sivua, mitä olette kirjottaneet. Tää viikko oltiin perheen kans kesälomareissulla, suomea kierrettiin. Pitkää pinnaa vaatii toi tenavien kanssa reissaaminen... :kieh: Olokaan ei aina ollut mikään maailman paras, mutta oksentamiselta on vielä vältytty.

Tyttöjä odottaessa, mua eto yleensä vaan aamusin, mut nyt mua etoo pitkin päivää. Et ehkä se olis sit merkki pojasta ;) (salaa ainakin toivon niin). Mulla on jotenki kauhean hankala olo, jo näin alussa. Maha pullottaa jo ihan selvästi ja usein sellanen kauhean ähky ja "räjähtämispisteessä" oleva olo, vaikkei olis justiin syönytkään tai ainakaan mitenkään paljo. Nyt mua onkin alkanut pelottaa, et jos vauvoja onkin kaks. Meillä kun on kummankin suvussa kaksosia, et ei mikään mahdoton ajatus :eek: Todella toivon, et vauvoja olis vaan yks vaikka totta kai kaikki otetaan mitä annetaan, mut vois se olla aika rankkaa.

Se olis enää vkonloppu ja sit paluu työelämään. Välillä kyllä mietin, että mitähän siitäkin tulee, kun olotila on mikä on. Mutta ehkä se tästä ja kai niihin aikasiin aamuheräämisiinkin taas tottuu.

Vielä vajaa kaks vkoa ekaan neuvolaan. Toisilla näkyy olevan jo ekat ultratkin takana.
 
Kellokanerva -voimia teille!

Uusiakin on ilmottautunut, oikein paljon tervetuloa!

Röyhtäilystä oli ollut puhetta ainakin. Ei röyskytä, mutta muuten olo toisinaan kuin kaasupallolla. Johtunee osin ehkä tuosta hapankorppuhimosta joka on iskenyt.

Jemppi, kylläpä on ollut sinulla kenkkupäivä toisten kommenttien takia. Kyllä ihminen osaa valita toisinaan sanansa niin satuttavasti.

Meillä kävi tänään huonosti. Tyttöä pisti ampiainen, oli mennyt paidan alle. Kerkes kahteen kohtaan pistää. Ensin tuli hirveä huuto ja sitten tyttö tuli tosi uniseksi. Yritin kyytablettia mehun seassa antaa. Lääkäriin kiidettiin ja alkoi sitten virkistymään. Onneksi ei mitään vakavampaa tullut kuitenkaan. Nyt on ihan entisellään.
Oma olo on tosi väsynyt. Pahaolo taitaa helpottaa, mutta väsymys tuntuu lisääntyvän. Entisenä teen suurkuluttajana, vaikuttanee tuohon väsymykseen osin sekin kun ei tee mene alas. Kaverin luona yritin tänään juoda, niin puolen kupin jälkeen loppu löytyi viemäristä. On tässä maanantaina virkeä lomalta palaaja töihin :D

Ainiin, normivaatteistakin oli puhetta ollut. Ei mene monetkaan housut jalkaan vyötäröstä. Sellaset jotka on isoja ollutkin. Nyt loman ajan on saanut olla huoletta lökäreissä, kahtoo nyt sitten maanantaina mitkä saa jalkaan menemään. Ostin jo henkkamaukasta yhdet äippäfarkut kun sattui alerekistä löytymään.

Ei järki kule, pitiköhän johonkin vielä kommentoida...zzzz...zz...
Miiru80 rv7+5
 
LillaMy, IntoOlivia Ihanaa, ihanaa, hienoja ultrakuulumisia! Onnittelut :flower: :flower: :heart: :heart:

Jemppi :hug: :hug: ja voimia! Tosi kurjaa, kun jotkut ovat noin idiootteja. Ehkä heillä on jotain omia ongelmia, joita purkavat sinuun, vaikkei se yhtään oikeuta heidän kommenteja.

jade80 Peukkuja sulle ultraan!! :flower: :flower:

Kävin jo katsomassa parissa eri kaupassa äitiysvaatteita, varsinkin housuja, kun sellaisia tarvitsisin nyt. Mutta voi, kun on rumia vaatteita! Ihan kuin valtavia telttoja vain eikä siis mitään nättejä. Ainakin mun mielestä. Ehkä ne näyttää paremmilta, kun kokeilee päälle sitten kun on se iso maha. No, vielä on pari kauppaa, täytyy käydä huomenna katsomassa.

Ostin kuitenkin sellaisen raskausajan päiväkirjan. Saa siihen alkaa kirjoittelemaan tuntemuksia ja ajatuksia :p

Hienoa viikonloppua kaikille!!

Minna 8+6
 
Hyviä ultrakuulumisia ollu! :flower:

ja tsemppiä Jempille! Onpa ärsyttävän kuulonen pomo. Mulla on tähän mennessä mennyt töissä raskauden suhteen ok, siis viime raskaudessa vaikka olin viis viikkoa sairiksella pahoinvoinnin takia. Nyt on silleen jännät paikat, et maanantaina mulla loppuu loma ja saikulle meinaan jäädä heti koska olo on edelleen aika kauhee. Ja maanantaina mulla alottaa uus pomo, mutta luotan et homma menee ihan ok.

Niin oma olo on niin kauhee et aattelin lähtee tänään kättärille kokeilee että ottaisko ne mut sisään vähän tiputukseen, saa nähä miten käy. Tällä hetkellä taas vähän parempi olo mut mulla on aina aamuisin parempi.

Bamboo 8+6
 
Puuh.. olipas kahlaaminen :D Uusille tiedoksi että kun tahdotte tietojanne muutettavan etusivulle niin ilmoittakaa ne selkeästi! On helpompi lukea ne kaiken tekstin seasta jos ne on vaikka lihavoituna tai eri värillä. Ja kiitosta teille jotka muistatte selkeästi ilmoittaa muutettavat tiedot. Helpottaa HUOMATTAVASTI hommaa :)

Mulla on jo maanantaina np-ultra. Vähän jännää et antoko se kätilö sen ajan mulle turhan aikaseen niinkun epäilen mutta se nyt jää nähtäväksi.

Raskausviikot tuntuu vaan hujahtavan .. esikoista kun ootin ni nää viikot tuntu olevan ne pisimmät. Mitähän se on sitten keskivaiheilla :D

Mistähän kaikesta muusta olittekaan puhunu..

Nukkumisjärjestelyistä.. Meillä esikoinen nukkuu tällä hetkellä pinniksessä meidän huoneessa mutta tarkotus olis tässä nyt alkusyksyyn mennessä saada typyn huone valmiiks ja tytsy sinne nukkumaan.
 
Äitiysvaatteista sen verran, että kaikki mun äippävaatteet on H&M mallistoa ja mä ainakin siis niistä tykkään :)
Olen nuo tosin ostanut kirppikseltä/kestovaippainfon myydään osastolta joten ovat todennäköisesti viimevuoden mallistoa. Ja itseasiassa kahdet ostamani housut ovat samanmoiset mitä viime raskaudessa ostin suoraan H&M:ältä.

Ei pahoinvointia vieläkään, mutta armoton NÄLKÄ on lähes 24/7 :LOL:

Sef ja Nöttiäinen 6 tasan :heart:
 
Vuotoja kesti 5 päivää ja sitten sain ajan ultraan, jolloin sikiön todettiin menehtyneen. Kaavinta meni hienosti. 20 minuuttia olin ihan tiedottamassa tilassa (nukutettin) ja tunnin verran meni heräillessä. Muutaman tunnin sen jälkeen vielä lueskelin ja tietysti sain aamukahvit :) sitten sain lähteä saattajan kanssa kotiin. Pari päiväää on nyt toivuttu ja levätty. Olo alkaa olla jo parempi ja kipujakaan ei ole. =) Huomenna lähdemme viikon lomalle koko perheellä.

Hyvää jatkoa kaikille! Nauttikaa raskaudestanne ja muistakaa että lapset ovat lahjaa ja vain lainassa teillä hetken. :flower:
 
Voimia teille huononvoinnin kanssa painiville!! :hug: :hug: :hug:

Kellokanerva Oikein hyvää lomareissua teille!!

Annien Tosiaan, iso kiitos, että jaksat päivittää :flower: :flower: Ja onnea maanantaiseen np-ultraan, että se menisi hyvin.

Tänään löysin useita kivannäköisiä äitiysfarkkuja ja -housuja. En tosin ehtinyt kokeilemaan, joten täytyy palata sinne maanantaina. Mä olen vaan aika nirso vaatteiden suhteen, plus että se on aika makuasia myös... :ashamed:

Niin, ja tänään poksui 9+0
 
Jemppi: Mä voin kyllä hyvin ymmärtää sun fiilikset...täällä kanssa mieliala vaihtelee epätoivosta onneen....nyt parin pv ajan mua on todellakin ahdistanut ajatus että miten ihmeessä me pärjätään 5 lapsen kanssa, joista yksi on erityislapsi ja yksi vauva ...tosin tämä erityislapsi ei ole meillä kokoaikaa, mutta on kuitenkin. Ja mua ahdistaa että päästäänkö me sitten enään minnekään jne....vaikka nämä asiat onkin jo aiemmin käyty läpi yhdessä miehen kanssa, mutta jotenkin nää raskaushormonit pistää mielen ihan sekasin ja herkistymään :( ja ei tartte olla kovin kummonen asia että itku pääsee... tai saatika että puran fiilistäni miesparkaan....

eilen päästiin pitkästä aikaa kahdestaan ulos, meidän piti mennä syömään, mutta ajomatkalla piti pysähtyä oksentamaan ja olo oli todella kurja, niin käännytiin sitten takaisin. Eipä sitä kovin huvittanut lähteä leffateatteriin/raflaan yrjöilemään. Piti sitten miehen äidille kertoa syy miksi palattiin niin ajoissa....noh yhdelle kerrrottu :) vielä ei ihan ollut tarkoitus kertoa, mutta kyllä se ihmnetteli kun tultiin niin ajoissa kotiin, ettei ollut paljon vaihtoehtoja :D

Joku puhui vaatteista... Mä jouduin kans eilen lähteä kaupoille ostamaan isompia vaatteita, S koon vaatteet vaihtui jopa L koon vaatteisiin :( mulla on tullut turvotusta ja mahakin jo esiin, vaikka viikkoja näin vähän ja kovin epäterveellistäkään ei oo tullut syötyä...ja sitä mitä on syönyt on oksennettukin...mutta silti, ei auttanut, vaatteet oli pakko hakea isompina.

Lauantai-illan terkkuja kaikille masu-asukkeineen!

t.Tuplis ja pikkupapu 8+1
 
Voi kiitos teille kaikille paljon tsempeistä :hug: Eilen juteltiin miehen kanssa aika paljon (mitä nyt pahoinvoinnilta jaksoin). Täytyy sanoa, että alkaa vähän mieli parantumaan. Tää pahoinvointi palas takasin ihan samanlaisena, joten huomenna lääkäriin hakemaan sairaslomaa sano pomo mitä sano! Pitää varmaan soittaa neuvolaan ja vähän kysellä, että mitä mahdollisuuksia olis päästä sinne sairaalaan tai jos ois edes jotain pahoinvointilääkettä annettavaksi :x

Jotenkin ihana kuulla, että nää mun oudot ajatukset äitiydestä ei oo vaan mun päässä, vaan sitä miettii sekä esikoista että kuopusta odottavat. Kai se tosiaan niin on, että nää raskaushormonit pistää pään sekasin ja vielä, kun tää pahoinvointi ja väsymys vie voimia, niin siinä onkin kunnon soppa valmis :LOL:

Jaksamista muille pahoinvoinnista ja muista raskausoireista kärsiville :hug:

Takaisin sängynpohjalle...

Jemppi & murunen 9+2
 
Krokodiili
Jemppi. Mulla on sairaslomaa ja pahoinvointilääkkeet, mutta ne eivät auta mitenkään täydellisesti todellakaan. Olen maannut ja oksentanut jo yli 3 viikkoa. Eikä loppua näy lähiaikoina, sillä mulla on samat viikot kuin sulla ja lääkäri sanoi, että tod. näk. jatkuu ainakin kunnes 12 vkoa on täynnä...
 
Heipsis kaikille :) En nyt oo ihan varma, mutta josko sitten uskaltais laittaa mun tiedot kunnolla tonne etusivulle.. Elikäs

Hali87 - esikoinen - PHKS - tyttöolo

Me käytiin perjantaina siel ekaneuvolassa :) Eipä siel mitään erityistä, pissa ok, hb 132 ja verenpaine 112/60. Lääkäriaika meillä on 18.8. ja siel kuunnellaan kuulema sit sydänääniä <3 Ultra-aikaa veikkas lääkäriaikaa seuraavalle viikolle, mut sitä odotellaan sit postissa. Millä viikoilla teitä on ultrattu? Ku laskeskelin, et tolla kalenteriviikolla 35 mulla olis vasta rv10-11 sillon, onko ihan ok? :) Toivotaan kovasti et ultra-aika tulis viel elokuun puolella, kun mies on elokuun lomalla.

Huomenna pitäis jaksaa töihin lähteä. Loma on menny aika vauva- ja häähuumassa, joten välillä tuntuu et on menny vähän hukkaan loma. Toisaalta mulla on vielä lomapäiviä jäljellä, joten elokuussa varmaan pidän vielä jotain vapaita yhdessä ukon kanssa :)

Ihanaa sunnuntaipäivää kaikille ja hyviä oloja <3

Hali87 & Pähkinä 7+4
 
Hali87 minulla on ultra, kun on viikot 11+1. Aluksi olisi ollut jo aiemmin, mutta kun kysyin siltä lääkäriltä, joka teki alkuraskauden ultran, että millon kannattaisi se seuraava ultra olla niin ehdotti siirtämään noin 10 päivää eteenpäin niin nyt on juuri sinä päivänä mihin ehdotti laittamaan.

Pitäs jaksaa siivota, kun tämä asunto menee myyntiin ja huomenna tulisi välittäjä ottamaan kuvia. Jos tänään päivä menee yhtään samanlailla kun eilinen kun tuntu että ensimmäisen kerran oli oksentaminen lähellä ja väsytti ihan kauheesti koko päivän ni heikolta näyttää siivoomisen kanssa. Vähän stressaa tuon uuden asunnon ostamisen kanssakin kun tuntuu että kaikki sopivat menee suunilleen samointein kun niistä tulee nettiin ilmotus ja kun minä haluaisin edes vähän miettiä että olisiko se asunto varmasti hyvä, kun ei kuitenkaan ole mikään ihan jokapäiväinen ostos ja sitten vasta antaa tarjouksen niin ovat jo sitten myyty. Ja pitäs tämä saada myytyä ennenku saadaan uutta asuntoa varten lainaa. Joo-o no toivottavasti ei tarvi mihkään teltta asutukseen kohta muuttaa..

Jo 10.viikko alkaa tänään :)
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
minjoh
 
Glow
Pakko kai uskoa että kyllä se maha pullottaa jo :eek: naapuri sanoi tänään ( joka tietää asiasta ) että "sullahan näkyy jo maha" :D jeah... eikai tätä sit enää hirveesti salailla :whistle:

kauhea paita ongelma onkin tuon mahan takia! ei nyt ehkä viittis vielä sitä esitellä mut mitään "telttojakaan" en juuri omista... :whistle:

Glow ja "Helmi" 9+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Glow:
Pakko kai uskoa että kyllä se maha pullottaa jo :eek: naapuri sanoi tänään ( joka tietää asiasta ) että "sullahan näkyy jo maha" :D jeah... eikai tätä sit enää hirveesti salailla :whistle:

kauhea paita ongelma onkin tuon mahan takia! ei nyt ehkä viittis vielä sitä esitellä mut mitään "telttojakaan" en juuri omista... :whistle:

Glow ja "Helmi" 9+4
Sepä se. Mekin yritetään salata tonne np-ultraan asti,mutta kesävaatteet on niin ankaran paljastavia et oon jo saanut muutamia "tiedän kyllä" katseita

:D
 
Glow sama huomattu täällä...mieskin sanoi eilen, että kyllä sulla on selkeesti vauvamasu pullahtanut ulos (ainakin iltasella näkyy selvästi!) eikä näytä yhtään miltään turvotukselta tai pömpöltä :heart: Eiköhän se sieltä kasva...salaisuutena ei olla pystytty tätä oikein enää tän pahoinvoinnin takia pitämään, joten ihanaa kun alkaa näkyä... vieläkun tää pirun oksentelu pysyis poissa :headwall:
 

Yhteistyössä