+Maaliskuussa poksuvat+

Tänäaamuna meinas tulla oksu aamukahvia juodessa :x :eek: Ei pystyny juomaan... Ja minä kun oikeesti rakastan kahvia!!! Noh, ihan hyvä vaan, ettei himota kahvi niinku normisti kun eihän sitä ees suositella raskausaikana juotavan. Max pari desii tais olla suositus.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Wantsu:
Onpa tää alkuaika ankeeta, kun et oikeesti voi tietää onko tuolla masussa ketään ja viikot senkun matelee. Tuntuu, että oisin ollu jo iäisyyden raskaana. Muutaman päivän tuntu sellainen paine tuolla alavatsassa ja pientä nippailua oli, nyt enää nippailee sillontällön. Eilen illalla masu oli kun pallo eli tämä lienee sitä iltaturvotusta :D Lisäksi vähän etoo välillä, mutta luulen, että se on enemmän kuviteltua.

Mulla siis ensimmäinen raskaus ihan aluillaan 4+2 ja luultavasti jos kaikki menee hyvin kättärillä synnytellään. Muuten asustellaan Vantaalla.

Mulla ihan samoja ajatuksia..Tänään just on joku masis päällä ja oon aika varma ettei tuolla ole mtn elämää. Ei oo raskausoireitakaan ja muutenkin on olo ihan normaali. Ja siis tiedän että se et ei oo raskausoireita ei tarkota mtn. Mutta SILTI.
 
Glow
Jokohan minäkin uskaltaisin tänne tulla B)
Joo, olen pölhö, olen tehny jo 3 raskaustestiä 4 päivän sisällä :xmas: eri merkkisiä, jokaiseen on tullut haalea viiva :heart: eräässä testissäkin sanottiin että ei ole väliä onko tumma vai haalea, plussa se on silti... Olisin voinut malttaa mieleni ja testata vasta maanantaina kuten ajattelin, silloin oletetut menkat ois about 5pv myöhässä, vaan kun en malttanut :LOL:

Miehelle en ole vielä sanonut mitään. Haluaisin tummemman viivan testiin ensin :xmas:

Näillä näkymin laskurin mukaan LA 3.3.

Oireista sen verran, että törkeä väsymys alkanu painaa päälle! pistin sen alkuun aina jonkun muun asian piikkiin, vaan kyllä tää taitaa olla juurikin "sitä" ;)
Ne oksetus olot alkanee viikon-parin päästä...
 
Glow
Alkuperäinen kirjoittaja Annien:
Alkuperäinen kirjoittaja Wantsu:
Onpa tää alkuaika ankeeta, kun et oikeesti voi tietää onko tuolla masussa ketään ja viikot senkun matelee. Tuntuu, että oisin ollu jo iäisyyden raskaana. Muutaman päivän tuntu sellainen paine tuolla alavatsassa ja pientä nippailua oli, nyt enää nippailee sillontällön. Eilen illalla masu oli kun pallo eli tämä lienee sitä iltaturvotusta :D Lisäksi vähän etoo välillä, mutta luulen, että se on enemmän kuviteltua.

Mulla siis ensimmäinen raskaus ihan aluillaan 4+2 ja luultavasti jos kaikki menee hyvin kättärillä synnytellään. Muuten asustellaan Vantaalla.

Mulla ihan samoja ajatuksia..Tänään just on joku masis päällä ja oon aika varma ettei tuolla ole mtn elämää. Ei oo raskausoireitakaan ja muutenkin on olo ihan normaali. Ja siis tiedän että se et ei oo raskausoireita ei tarkota mtn. Mutta SILTI.
Minäki allekirjoitan tämän! Toivotaan ja uskon, että ne oireet vahvistuu ihan kohta ;)
Väsymys on tässäkohtaa ainaki hyvä merkki =)
Onko teillä kokoajan nälkä mutta mikään ei oikeen maistu?!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Glow:
Alkuperäinen kirjoittaja Annien:
Alkuperäinen kirjoittaja Wantsu:
Onpa tää alkuaika ankeeta, kun et oikeesti voi tietää onko tuolla masussa ketään ja viikot senkun matelee. Tuntuu, että oisin ollu jo iäisyyden raskaana. Muutaman päivän tuntu sellainen paine tuolla alavatsassa ja pientä nippailua oli, nyt enää nippailee sillontällön. Eilen illalla masu oli kun pallo eli tämä lienee sitä iltaturvotusta :D Lisäksi vähän etoo välillä, mutta luulen, että se on enemmän kuviteltua.

Mulla siis ensimmäinen raskaus ihan aluillaan 4+2 ja luultavasti jos kaikki menee hyvin kättärillä synnytellään. Muuten asustellaan Vantaalla.

Mulla ihan samoja ajatuksia..Tänään just on joku masis päällä ja oon aika varma ettei tuolla ole mtn elämää. Ei oo raskausoireitakaan ja muutenkin on olo ihan normaali. Ja siis tiedän että se et ei oo raskausoireita ei tarkota mtn. Mutta SILTI.
Minäki allekirjoitan tämän! Toivotaan ja uskon, että ne oireet vahvistuu ihan kohta ;)
Väsymys on tässäkohtaa ainaki hyvä merkki =)
Onko teillä kokoajan nälkä mutta mikään ei oikeen maistu?!
No toi mulla kyllä EHDOTTOMASTI on. KOKO ajan tekis mieli syödä mut sitte ku menee ettii jtn syötävää ni mitään ei tee kuitenkaan mieli. Muistelisin et samaa oli esikoisestakin ja sen takia laihduinkin sitte alkuraskaudessa.
 
Sori että häiriköin! Tuli vaan niin hakean suloinen olo kun näin tämän pinon, kun aika tasan vuosi sitten oli raskaus alkumetreillä, eli edellisiä maaliskuisia ollaan! Aika meni niiiiin hitaasti päiviä ja viikkoja laskiessa, mutta nyt tuo "nyytti" tuolla tuhisee, melkein nelikuinen ponteva poika on jo! (ei mulla mitään raskauskuumetta kai oo.... ;) )

Paljon onnea kaikille ja tarrasukkia matkaan!!

T.Marais ja Ilari, kohta 4kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annien:
Alkuperäinen kirjoittaja Glow:
Alkuperäinen kirjoittaja Annien:
Alkuperäinen kirjoittaja Wantsu:
Onpa tää alkuaika ankeeta, kun et oikeesti voi tietää onko tuolla masussa ketään ja viikot senkun matelee. Tuntuu, että oisin ollu jo iäisyyden raskaana. Muutaman päivän tuntu sellainen paine tuolla alavatsassa ja pientä nippailua oli, nyt enää nippailee sillontällön. Eilen illalla masu oli kun pallo eli tämä lienee sitä iltaturvotusta :D Lisäksi vähän etoo välillä, mutta luulen, että se on enemmän kuviteltua.

Mulla siis ensimmäinen raskaus ihan aluillaan 4+2 ja luultavasti jos kaikki menee hyvin kättärillä synnytellään. Muuten asustellaan Vantaalla.

Mulla ihan samoja ajatuksia..Tänään just on joku masis päällä ja oon aika varma ettei tuolla ole mtn elämää. Ei oo raskausoireitakaan ja muutenkin on olo ihan normaali. Ja siis tiedän että se et ei oo raskausoireita ei tarkota mtn. Mutta SILTI.
Minäki allekirjoitan tämän! Toivotaan ja uskon, että ne oireet vahvistuu ihan kohta ;)
Väsymys on tässäkohtaa ainaki hyvä merkki =)
Onko teillä kokoajan nälkä mutta mikään ei oikeen maistu?!
No toi mulla kyllä EHDOTTOMASTI on. KOKO ajan tekis mieli syödä mut sitte ku menee ettii jtn syötävää ni mitään ei tee kuitenkaan mieli. Muistelisin et samaa oli esikoisestakin ja sen takia laihduinkin sitte alkuraskaudessa.

Joo mitään ei tee mieli mitä ois tarjolla. Mä joka en edes pida sushista oon nyt vakavasti sitä mieltä, että sitä pitäis saada
:| ja kaiken kukkuraksi se on niiden kiellettyjen ruokien listalla.
Heti kun sitten jotain syötävää löytynyt ja saanu masun täyteen niin tulee sellanen äklö olo.
Onneks alkaa loma ja loma menee nopsaa aina ja sen jälkeen on se odotettu alkuraskauden ultra. Ainakin sillon saa varmuuden viimestään et sitä elämää on. :heart:
 
Mulla tekee mieli roskaruokaa, mäkkiä ja rollssia :p Pitää tänään miehelle ilmotta et nokka kohti rolssia ku se pääsee kotiin.

Koitin taas äksen löytää ultra-aikaa jostain vähän aikasemmalle viikolle mut ei. Pitääkin tavita sitä ultraa tällee kesällä kun kaikki on lomalla.... Tuntuu et tää kesäkuu ei lopu koskaan ja aika vaan matalee super-hitaasti.
 
Pitihän se plussa ihan omin silmin nähdä ja ostin kauppareissulla testin. Tehty noin vajaan tunnin pissitauon jälkeen, joten varmaan siks vähä hailakka plussaviiva. Ja eihän nyt tosiaan ookaan ku vast rv 4+4 (kutakuinkin). http://melluli.suntuubi.com/?cat=5&img=9
Ah, raskaana sitä OIKEASTI ollaan!!! Kai se on vaan uskottava... :D
 
Glow
oletteko vielä kertoneet miehelle? musta on ehkä vähän pöhelöö tulla ensin tänne kertomaan ja sitten vasta miehelle :xmas: Mutta mä aattelin vielä tehdä yhden "varmuuden vuoksi" testin ja näyttää sen sitte miehelle :heart:
Aika veikeetä, tajusin tänään että kolmannen lapsen LA 3.3 ;)
mitähän varten joku laskuri antaa 3.3 ja joku 4.3 ?? vaikka kaikki päivämäärät, arvioitu kp:kin sama.
 
[volinaa] Mua on oikeesti alkanu pelottaan et onko tuolla elämää ollenkaan kun mulla alaselkä kipuilee. Siis VÄHÄN samantyylisesti ku sillon ku lähin esikoista puskeen ja sillon kuitenkin synnytin. Tästähän mä saan hienosti käännettyä asian niin että mulla kohtu supistelee koska siellä ei ole elämää. Ei, en vuoda enkä mitään eikä kipukaan ole kokoaikaista. Jotenkin vaa ku asiaa mietin ja pyörittelen ni saan sen tolleen. Ja varsinkin kun esikoisesta ei ollu mitään tällästä eikä minkäänlaisia kipuja. [/volinaa]

Tartteekin kaivella juttuja esikoisen odotuksesta et millon mulla tarkalleen alko siit mitkään. Tosin eipä raskauksiakaan pitäs vertailla kun ne voi olla niin erilaiset.

Olis nyt vaan nopeesti heinäkuu ni luulen et sitte menis aika nopsaan siihen ultraan :)
 
Mullakin valkovuoto TOSI runsasta. Niin oli esikoisestakin. Ja esikon odotuksessa mulla alko se pahin olokin vasta lähempänä rv7.. Eli periaattees ei pitäs olla mtn huolta. Välillä vihlasee tissejä ja alamahaa mut kai se on normaalia.

Annien ja Casper rv6+1
 
Glow
Mie tein tänää taas yhen testin :xmas: sain selkeen viivan lähes heti :D
Kerroin miehelle tänään, vaikka oottelin ensin "sopivaa hetkeä" mutta eihän semmoista tule koskaan... asian alkoi tajuta itsekin kun sen sanoi miehelle ääneen, että hei, raskaana ollaan! ihan oikeesti!!! :heart:
Sehän tästä tekee aika uskomatonta, että meillä on tuo pikkuinen vasta reilu 4kk ikänen!!! helmikuussa -09 syntyi ja nyt mie lähen jo uusintakierrokselle! Salaisissa haaveissani joskus ajattelin että näin pienellä ikäerolla jos saisi lapsia... Vanhin, mun poika, on 5v (2003 ) .

Mie oon etenki tänää ollu ihan älyttömän itkuherkkä! :whistle:
Kuvitella, että edellisestä raskaudesta, siitä ihanan jännitävästä alusta on vuosi vasta ja taas tämä on kuin jotain ihan uutta ja ihmeellistä!

NEUVOLAAN,aattelin soitella ensi tai seur. viikolla. Katoin että edellisellä kerralla eka käynti oli rv 8+3

Itekseni naureskelen hassu virne naamalla toisinaan kun mietin tulevaa :D
tekisi mieli kertoa kaikille, mutta ei, ei vielä! odottelen elokuuhun ( np-ultran jälkeen, ehkä kerron joillekin jo ) .

Mä en halua antaa valtaa sille pelolle että jotain ikävää kävisi... tottakai sitä miettii, mutta edellisessäkin raskaudessa aattelin että positiivisesti kun aattelee kokoajan niin hyvin menee =) ja menihän se!
 
Glow
oireista, mulla on nyt parina ILTANA ollu pahoinvointia, ihan sama se oli edelliselläki kerralla. Muutaman kerran kyllä oksensin aamullakin... mulla se pahoinvointi ei kelloa katso. Nyt on lievä kuvotus tullut ruoan jälkeen. Eilen oli aivan hirvee päänsärky, samanlainen oli edelliselläki kerralla... ja tää väsymys, huh,huh... mut sitä "kunnon" pahoinvointia odottelen alkavaksi joskus rv 7 tienoolla...
 
Viikonloppu takana ja ah niin hikistä. Täällä vietettiin pojan ensimmäistä syntymäpäivää ja muisteltiin vuoden takaista synnytystä tai oikeastaan siihen on vielä reilu pari tuntia aikaa. On se oma kullanmuru vaan yksinkertaisesti ihana!! Herkkuja tuli syötyä ihan urakalla, mutta nyt pitäisi kyllä lopettaa kokonaan, koska ensimmäisessä raskaudessa vaivasi hiiva useaan otteeseen :/ Nyt olen päättänyt olla saamatta ainuttakaan tulehdusta. Se tarkoittaisi tosi tosi terveellistä ruokavaliota. Onko teillä muilla ollut samoja vaivoja?

Mites muilla meni ekat synnytykset? Itselläni jäi kyllä niin huono maku suuhun, kun oli loppuvaiheessa melkoisen tökerö ja epäystävällinen kätilö. Lisäksi jouduin sektioon menemään niin toipuminenkin oli hidataampaa. Pojan alkuajoista nauttiminen jäi vähemmälle. Vasta nyt osaa ottaa kaiken irti ja ihastella.

Siitä miehelle kertomisesta... itse tein testin 4.15 aamuyöllä ja piti hakea mieskin todistamaan, että kaksi viivaa siinä näkyy. Ensimmäisessä raskaudessakin soitin heti, vaikka toinen oli merten takan työreissulla. Huomenna aamulla aion tehdä vielä tarkistustestin, kun pakkauksessa oli alunperin kaksi liuskaa. Tuntuu hassulta, kun ei ole mitään oireita, eikä mies oikein innostunut alkuraskauden ultrasta. Täällä jännäillään sitten siihen normaaliin neuvolan ultraan saakka. Meillä on parin viikon päästä pojan 1v neuvola niin ajattelin samalla varata itselleni aikaa.

synnäri on K-SKS eikä ole vielä ainakaan mitään oloja mihinkään suuntaan... aika varmaan näyttää.
 
Öh.. tänään tuli taas repäsykipui ku taas turhan vikkelään lähin liikkeelle. Hyvä niin että ees jtn tuntuu ni jotenkin tulee sellanen fiilis et tuolla on elämää.

epäusko, esikon synnytys meni musta tosi hyvin ja oon kyllä innoissani menossa tätä toista puskemaan. Vaikkakin esikoisen synnytys kesti yli 19h ja ponnistaminenkin 29min ja typy synty sitte imukupilla. Mutta hyvä maku jäi koko hommasta ja en malta oottaa et pääsen uudestaan :)
 

Yhteistyössä