+Maaliskuussa poksuvat+

Täällä väsyttää ihan tolkuttomasti, kun sais hetkeks ummistaa silmänsä. |O
Neuvolaan en ole soittanut vielä, jos sitten ens viikolla. Mä en ole aiemmista käynyt alkuraskauden ultrassa kun silloin kun odotin oli vaan rakenneultra ja sitten synnytystapa-arviossa toinen. Koskas se ensimmäinen sitten onkaan? Ikinä ei oo sisäkautta ultrattu.
 
Kiitti kiitti :heart:
Tuntuu vielä todella epätodelliselta ja nyt lähinnä tulee kuunneltua omaa kroppaansa.
Mulla on alkuraskauden ultra kolmen viikon päästä ja silloin saa ainakin varmuuden, (toivottavasti), että jotain elämää masussa on.
Onnea myös kaikille teille muille plussanneille. Ihanaa odotusta.
 
Tartteisko toho etusivulle laittaa vielä enemmänkin infoa? Paikkakuntaa? Ikää? Ultrauspäiviä?

Mä olenkin tehnyt vähän tutkimusta, siis mahan kasvusta. Pahasti näyttää siltä että mä koitan epätoivoisesti elää pikkupikku kuplassa ja kuvitella että toisesta näkyy maha yhtä hitaasti. Ei mee niin.. Pakko myöntää että mulla on iltaturvotukset jo nyt pahempia kun esikoisesta ja muutenmin maha turpoilee PALJON herkemmin ja selvemmin. Taitaa siis olla toiveajattelua että sais häissä pitää mahan salassa....

Mulla muuten ultra kanssa muutaman vkon päästä. 16.7.

mahakas rv5+1
 
Alina, sen voi aikaisintaan tehdä rv6. Mä meen sinne sillee et silloon on about rv8.. Ainakin tääl hyvinkääl ne tehään yksityisellä ja tuo oli aikaisin aika minkä sai eli ajoissa kannattaa varailla.
 
Yksityiselle oon mäkin menossa ultraan ja mulla ois sit 7+3 ku meen, niin varmasti näkyy jotain jos on jotain nähtävää! :) Olin esikosta muistaakseni 6+5 ja just ja just näkyi syke ja pieni möykky! Niin nyt ajattelin mennä vähän myöhemmin!
 
Ahaa, käyttekö sitten toisenkin ultran yksityisellä?
Täytyy soitella ja kysellä mikä täällä on kuvio. Harmittaa kun ollaan muutettu sitten edellisen raskauskerran ja pitää mennä eri neuvolaan, oli aivan ihana neuvolatäti silloin aikasemmilla kerroilla. =)
 
Moikka vaan kaikille!

Tänään siis aamuyöstä plussasin, joten kovin alussa on tämä toinen raskaus. Silti innokkaana haluan olla mukana jakamassa tuntemuksia. LA olis luultavasti 2.3 ja synnäri Keski-Suomen keskusssairaala. Toivottavasti masuasukki pysyy kyydissä loppuun asti. Tulen teidän pinoon, vaikka luultavasti pikkukakkonen syntyy jo helmikuun puolella, jos yhtään menee samaa rataa kuin ensimmäinen.

Meillä ei välttämättä ole kuin yksi ultra just viikolla 12 :( Katsotaan ehtiikö käytännöt muuttua. Toisaalta voisin vaatia tarkempaa seuramista, koska esikko syntyi sektiolla ja oli muutenkin mielenkiintoinen tapaus tuo synnytys. Mutta ilman suurempia oireita mennään ja koitetaan uskoa ihmettä todeksi. Ihanaa tulla joukkoone!
 
Eilen sitte tuli eka kunnon etomis-olo. Siis aivan kamala olo. Siihenkin nyt sitten saa luvan tottua.

Oon nyt tiistaista lähtien heränny kuuden aikaan. Ihan itse ja aivan virkeänä. Ei kovin kivaa siis.

Tuntuu että päivät vaan mateleen mutta niinhän se vissiin on tässä alussa, koht alkaa päivät ja viikot kulumaan niin etten ees huomaakaan.
 
epäusko: Tervetuloa! :wave:

Pitää tosissaan kaivella miehen t-paitoja käyttöön, kun vatsa se vaan turpoaa. Helpottais kun vois kertoa jo muille niin ei tarvis peitellä. Mulla kyllä alkaa muutenkin jo näkymään raskausmassu aikaisin mutta en muista tämmöistä pömppöä olleen ennen viikolla 4. Mieskin sanoi että sun vatsa on kasvanut. :) Jäi sen näköisenä miettimään että taitaa rouva olla oikeasti pieniinpäin, mä kun kuulemma aivopesin miehen siihen uskoon ettei tästä kierrosta tärppää kun oli niin nega-olo niin nyt ei meinaa uskoa että raskaana ollaan. =)

Siitä ultrasta vielä.. mitä maksaa yksityisellä?
 
Huomenta!

Mä oon maksanu ultrasta muistaakseni jotain 60-70 ?!

Täällä ei vieläkään oo mitään oireita, paitsi inhottavat menkkakivut päällä. Ihan ku menkat ois tulossa ku alaselkä on ihan jumis ja munasarjoissa pistelee.. Ja repäisykivut on tullu kuvioihin. Mistään ei voi nousta ilman että tuntuis et maha repee... Muuten siis täysin oireeton olo!

Aamupalalle ja ulos aurinkoon! :)

Minky 4+4
 
Täälläkin vatsaa turvottaa :eek: Siis täh? Ja 5. viikko vasta menossa. Ei esikoisesta vaan näin pian tota turvotusta tainnu tulla! Mut kaipa se vaikuttaa jos niitä aikaisempia raskauksia on ollu... :/ Vatsa pömpöttää siis ihan kivasti. Normaalisti oon niin hoikka, niin hoikka..!
Mieskin huomautti eilen massusta. :ashamed: :LOL:

Satunnaisia kohdun kasvukipuja on ollut.

Huoh.. Olo on jotenkin niin seesteinen. Ihanaa olla raskaana. :heart: Tää alkuraskaushan on aina vähän riskialtista aikaa ja etenkin yhden keskeytyneen keskenmenonkin kokeneena (2007) hermoilen ihan varmasti. Haluan pitää matalaa profiilia nää ekat viikot eikä kerrota kellee vielä tästä. Sit ekan neuvolan jälkeen, jos sydänäänet on kuultu, niin sitten vois jo kertoa lähipiirille. Näin teimme esikonkin kanssa. Silloin kerrottiin siis 10. raskausviikolla lähipiiriin kuuluville raskaudesta.

Hei :wave: voisko munkin tietoja laittaa tuonne listaan? LA:ksi 1.3. Ainakin näin alustavasti. Ekas ultrassahan se sit tarkemmin selviää. Ja synnäri oli siis KOKS.
 
Unohinkin eilen laittaa..laitan heti. Tohon vois muuten kun vastaisuudes tulee jotai tietoi etusivulle ni laittakaa paksummalla ni huomaan varmasti.

edit. Nimet lisätty :)

Mitäs ootte mieltä: Pitäiskö esikoisen, toisen jne odottajat laittaa eri väreillä?
Tartteeko tonne etusivulle muuta tietoa? Ikää? Paikkakuntaa? Tyttö/poikaolo?
 
Onpa tää alkuaika ankeeta, kun et oikeesti voi tietää onko tuolla masussa ketään ja viikot senkun matelee. Tuntuu, että oisin ollu jo iäisyyden raskaana. Muutaman päivän tuntu sellainen paine tuolla alavatsassa ja pientä nippailua oli, nyt enää nippailee sillontällön. Eilen illalla masu oli kun pallo eli tämä lienee sitä iltaturvotusta :D Lisäksi vähän etoo välillä, mutta luulen, että se on enemmän kuviteltua.

Mulla siis ensimmäinen raskaus ihan aluillaan 4+2 ja luultavasti jos kaikki menee hyvin kättärillä synnytellään. Muuten asustellaan Vantaalla.
 

Yhteistyössä