*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Marraskuussa

Marais, minulla oli alkuviikko ihan hirvittäviä menkkamaisia kipuja alavatsalla ja -selällä, ollut jonkin verran polttoja koko raskauden, mutta nyt selvästi lisääntyivät. Sain sitten ohjeen käydä hiivaan lääkkeet, vaikkei mitään selkeitä oireita ja jo ensimmäisen lääkkeen vaikutuksen jälkeen en ole kärsinyt yhden yhdestä poltosta, vaikka niitä sitä ennen oli lähes kokoajan. Näinköhän siis syy oli siinä. Joillain voi kuulemma olla hiiva lähes oireettomana :p

Kilu ja Onni-Unelma 24+1
 
Ajattelin kokeilla kestovaippoja sitten vauvan kanssa, onko kellään kertoa kokemuksia AIO vaipoista?

Mikä merkki paras ja mitä suosittelette etenkin aluksi käytettäväksi?
Haluaisin myös tietää mikä olisi sellainen sopiva vaippa määrä millä pääsis alkuun ja pärjäisi hyvin?
Miten ja millä pesiaineella niitä kannattaa pestä?

Myös kestoliivinsuojia olen alkanut jo hieman keräilemään, mikäli jollain on niistäkin kokemusta olisi kiva tietää mikä olis niiden kanssa myös se sopiva määrä millä pärjää?

greentea1 22 +5
 
Viimeksi muokattu:
:wave:

Tänään on saatu paljon aikaan!!! :)
Vihdoi lähdin sairaalasta päiväksu pois kun äitini meni sinne ja miehen kanssa laitettiin nokka kohti raksaa Turkuyn. Oli pitkä aika viimeksi kun olen käynyt, talo oli juuri sellainen kun olin toivonut. Lattiat oltiin saatu asennettua. Käytiin tilaamassa KVIK:ISTÄ keittiö :) tulevat asentamaan ensi viikon torstaina. Katot ollaan saatu maalattua. Esikoisen huoneeseen ihana valokuvatapetti ja MIKÄ TAPETTI MASUKIN HUONEESEEN?! tai sitte isoja seinätarroja.
Ehkä SAADAANKIN UUSI KOTI JOULUKSI VALMIIKSI
Ei reissu ilman kipua mennyt alkoi särkemään lonkista ja selästä ja vielä supistelikin :/ mutta saatiin asioita hoidettua ja vihdoin lähdin sairaalasta olen 3vko aikana nukkunut 5 yötä kotona. Muuten sitten olenki ollu sairaalassa onbeksi henkilökunta antaa olla vaikka käskee kotiin.
Tarvikkeet käytiin tilaamassa Brion pinnasänky oli vielä tarjouksessa 140e :) Kohta sitä katellaan hoitopöytää ja kaappia masukin huoneeseen.

Taidan lähteä nukkumaan kun olen kotona :) poikakin voi kuulemma mumminsa kanssa siellä hyvin :heart:

Juli ja Ensku 26+3
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveissaPulla
Raivo-Nippa täällä!!

Miulla palaa käpy jo tuohon mittaamiseen. Nyt mitä oon mittaillu, niin miulla ei nuo arvot kyllä ruokavaliolla käänny. Eilen söin aamupalaksi kolme pienen pientä hapankorppua ja miulla nousi sokerit melkein 11. Ja eilen illalla söin makeuttamatonta marjarahkaa ja parsakaalia iltapalaksi ja tänä aamuna paastoarvo oli kirkkaasti yli. Vaan ateriat, jotka ei oo sisältäny lainkaan hiilihydraatteja, pysyy noissa raja-arvoissa. Päätin nyt kokeilla jos saan karppaamalla pidettyä arvot nuhteessa. Täysi ei siis kaikille hiilareille paitsi kasviksille. Mie liikun vielä tosi paljon ja monipuolisesti, niin en vaan ymmärrä. Oon ihan varma että saan ne hiton insuliinit. Masentaa:'(

Tuntuu että vaikka kaikkensa tekee, niin ei ole mitään väliä.

Masennus-Nippa ja kiusaaja-paavo 25+1
 
särö havahduin yks päivä just samaan asiaan, että vauvavakuutushan pitää ottaa aivan just, jos meinaa olla ajoissa liikkeellä :O

soonfab olipas ihana kuulla, että selvisit säikähdyksellä eikä tarvinnu jäädä sairaalaan makoilemaan :)

puila eikö sunkin kannattais olla vain saikulla, jos et töissä pysty oleen. Siis se varhennettu äippälomahan vaan vie sitä lomaa toisesta päästä. Ite suosittelisin jäämään saikulle, sitte kun tuntuu ettei töissä voi enää olla ;) Tsemppiä pähkäilyyn!

Pystyykö muut vielä nukkuman selällään? Mulla selällään nukkuminen onnistuu ja useasti itseni siitä asennosta löydän. Yks yö vaan heräsin siihen, että tuntui siltä kuin henki loppuis, ahdisti ja kun käännyin kyljelleen, niin helpotti. Oisko sitten ollu selällään huono olla?

Voi vitsi mua tympäsee tämä oma väsymys, joka kiusaa edelleen :( Johtuu varmaan alhasesta hb:sta.. Inhottavaa olla koko ajan väsynyt. |O

Alisa & Hippu 26+1 (hui, nyt ollaan jo lähempänä kolmeakymmentä kuin kahtakymmentä :) )
 
Marais mulla oli myös noilla viikoilla sellaista menkkamaista kipua ja enää ei ole. Vauva edelleen liikkuu normaalisti, joten kai ne jotain kasvukipuja oli.

nippatäti Tsemppiä! Toivottavasti saisit arvot pysymään raja-arvoissa.

Nallu ja pikkuveli 25+1
 
SoobFab4 hienoa kuulla, että tilanne on parantunut.

Nippatäti huomasin omien mittausten kohdalla, että stressi nostaa arvoja. Ehkä ei noin paljon kuin sinulla, mutta jonkun verran. Minulle sanottiin myös, että huonot yöunet saattavat vaikuttaa arvoihin. Nämä kaksi asiaa pitää kirjata ylös syömisteni lisäksi, etenkin jos arvot ylittyvät. Sinulle on ehkä sanottu, mutta iltapalan ja aamupalan välillä ei saa olla yli 10 tunnin syömättömyysjaksoa. En tiedä voisko lisätä yhden "yöpalan", jos arvot eivät pysy sallituissa rajoissa. Muita vinkkejä, joita olen saanut on, että kannattaa syödä ruoka mahdollisimman kiinteänä. Mieluummin keitetty peruna kuin muussattu, mieluummin hedelmänä kuin mehuna. Real-leipä on siitä parempi kuin esim ruispalat, koska siinä on jyviä eikä siinä taida olla ollenkaan vehnäjauhoja. Tässä on yksi taulukko, josta voisi olla hyötyä. Googletapa glykeeminen kuorma ja glykeeminen indeksi, jos niistä tiedoista olis hyötyä sulle. http://kuntoplus.fi/files/bonnier-ifo/attachments/Luettelo_GI-_ja_GL-arvoista.pdf Voi toki olla, että mikään ei pidä sun sokeriarvoja kurissa, jos pienikin hiilarimäärä nostaa reippaasti rajojen yli. Hiilariton ruokavalio ja insuliini ehkä vois auttaa. Hiilarittoman ruoan terveellisyydestä en sitten tiedä. Tiedän, että tilanteesi tuntuu pahalta. Mullakin on edelleen riski joutua insuliinihoidolle. Teen kaikkeni, etten joudu. Jos joudun insuliinille, niin tuntuu kuin olisin epäonnistunut. Ei se kuitenkaan ole maailman loppu. Ehkä säkin tarvitset aikaa totutella ajatukseen. Onneksi rd on yleensä vain raskausajan eli insuliinihoito olis vain joitakin kuukausia. Kyllä sä Nippa selviät hienosti meni asiat nyt miten tahansa. Kovasti tsemppiä!

(.) Eilen käytiin päivystyksessä, koska supistuksia tuli noin 4 tunnissa. Käyrille pääsin ekaa kertaa tässä raskaudessa. Muutama supistus piirtyi. Sain jonkin lääkkeen, mutta ei se juurikaan auttanut. Kohdunkaula oli lyhentynyt 7 milliä vajaassa 2 viikossa, mutta avautumista ei ollut tapahtunut. Kohdunkaulalla vielä mittaa ok, mutta tätä menoa ei päästä täysiaikaiseksi, jos minulta kysytään Tilanne ei kuitenkaan niin paha, että ottaisivat vielä sairaalaan. Supistukset vähenivät kotona reippaasti eivätkä olleet yhtä voimakkaita kuin aiemmin. Meinaa siitä huolimatta hermot mennä mun kehoon. Miks tämä toimii niin omalla tavallaan? Yritäpä tässä pitää mieli hyvänä, ettei tulis turhia supistuksia. Onneks nyt tilanne vaikuttaa normalisoituneen eli uskoa hyville viikoille pääsyyn on. Katsotaan sitten uusia tavotteita uusiksi, kun se etappi on saavutettu.

Minx 25+3
 
Nippatäti :heart:

Hyvä jos ne sokerit jollain kurissa pysyy.. ei ne raskaat hiilarit niin pakollisia ihmiselle ole. Ja vaikkei lohduttaisikaan, niin voin kertoa että ei ne insuliinit niin paha asia ole, yleensä niistä pääsee eroon sit synnytyksen jälkeen. Mulla on ollut kaikissa raskauksissa RD, ja kahdessa keskimmäisessä insuliinihoitoinen. Ei oo paha asia. Nyt vielä menen ruokavaliolla, ja oon itsekin jättänyt jo aikaisemmin ihan vapaaehtoisesti kaikki nuo raskaammat hiilarit pois ja sillä pysyy arvot kurissa, suurinpiirtein.

Muuten voin kertoa omanapaisia hyviä uutisia. Supistukset ovat lähes loppuneet koska stressin aiheet ovat poistuneet. Minä vain makailen päivät pitkät täällä sohvalla ja ajoittaisesti teen jopa pieniä kävelylenkkejä ulkona. Vauva potkii paljon, vatsaa ei näe takaapäin katsottuna lainkaan, vaan on täysin edessä.

Muutenkin olo on hyvä ja seesteinen. Lastenhuone on pinnasänkyä lukuunottamatta valmis, huomenna tulee ystävä auttamaan siivoamisessa ja viimeisten paikkojen järjestelemisessä.

Tänään poksuu joku viikko, mutta ehkä olen laiska enkä jaksa katsoa laskurista mikä se olisi.

Tikuliina ja tyyppi
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveissaPulla
Oi kun te olette ihania :heart:

Tikuliina, Minx ja Nallu isot kiitoshalit sinne. Kyllä tää tästä kunhan saa homman käyntiin. :) Ja hienoa Tikuliina että on supparit vähentyneet. Rauhallisesti otat vaan!
Minx, toivotaan että tilanne pysyis kondiksessa. Miulla on samanlainen tunne, että oma keho on jotenkin nyt miut pettäny, mikse ei vois toimia niin että saatais vauva tähän maailmaan ilman häslinkiä!? Mikä on se muuten se seuraava tavoite (eli ns. hyvät viikot) teillä? Onko se 28? siihenhän ei oo enää pitkä aika!

Halauksia ja mukavia fiiliksiä kaikille toivottelen!
 
Heippa tänne.. :)

Minx82:
Toivon mukaan nyt kuitenkin raskaus menee ihan loppuun asti :) Mulla kuopuksesta oli supistuksia rv30 lähtien ja säännöllisiä ja raskaus meni kuitenkin päivän yli vaikka olin siitä lähtien 3cm melkeen auki ja kanavaa ei ollut kuin hiukan reunaa jäljellä :)

Tikuliina:
Hyvä jos supparit loppuneet melkeen kokonaan :)

Alisa84: Ei en pysty pahemmin olemaan selällää ja kaikki tuntuu jo todella raskaalta yleensäkin. Henki ei kulje kunnolla enää mitenkään ja mies mittasi sf-mitan mun kanssa ja senti oli kasvanut viikossa nyt siis 28cm eli ei ihme, että ahdistaa täällä.. :O

Sone*:Sulla on ihanan siro maha :heart: multa kun kysytään, että onko sulla vielä 3kk synnytykseen ja noin iso maha et tsemppiä vaan ja olenko varma ettei ole kaksi...:x Selkä on jo aika kovilla ja nukkuminen on vaikeaa.. : /


( . ): Meilläpä olis nyt sitten muutto ensi viikolla :) Tosi ihanaa päästä laittamaan uutta asuntoa joulu kuntoon :) Mulla nukkuminen jo tosi vaikeaa.. : / ei hyvää asentoa millään ja kyljellään auttaa jos on tyyny jalkojenvälissä olettaen, että se pysyy siinä :) miehen kanssa kannoin eilen tosi painavan raskaan telkkarin alakertaan kellariin 3kerroksesta.. On näitä ensimmäisiä laajakuva telkkareita :D Yritetään ettei olisi niin kauheasti alas kantamista. Meni yllättävän hyvin kantaminen isolla mahalla, vaikka mies saikin kauhean huonon omatunnon turhaan :)

Hyvää viikonalkua kaikille! :)


mam ja riisi 26+2
 
Viimeksi muokattu:
greentealle kestoista, olenkin jo kertaalleen kertoillut omista kokemuksista, mutta tässä pari havaintoa: vastasyntyneelle AIO:t eivät ole omasta mielestäni parhaita. Maitokakka tulee tosi helposti läpi reisistä ja meillä falskasi myös pissan kanssa, sillä esikoinen pienikokoinen ja rimppakinttuinen. Omasta kokemuksesta suosittelen vastasyntyneelle kevyitä, ohuita ja nopeasti kuivuvia sisävaippoja, joita käytetään joko villahousujen tai muun päällikuoren kanssa. Sisävaippa voi olla ihan vaikka harsotaitos (+lisäimu) tai sitten joku muu malli. Itse tykkäsin kovasti Cuddle bums-sisävaipoista, mutta nyt en löydä pikaisesti googlettamalla, missä niitä olisi enää myynnissä. Ehkä huutiksessa? Mulla teki kaveri vaipat noiden Cuddlejen kaavalla. AIO-vaipoista olen kuullut paljon kehuja bumGeniuksista, vaikka itsellä niistä ei ole kokemusta. Etukäteen kannattaa ostaa ehkä muutama pari erilaisia vaippoja, niin sitten kokeilemalla löytää omalle lapselle sopivimman mallin. Myös itse huomaa varmaan aika pian, tykkääkö mieluummin käyttää villahousuja vai AIO:eja vai mitä. Monissa kestoissa on sellainen ominaisuus, että alkuun niitä pidetään neppareilla taitettuna ja sitten vauvan kasvaessa nepparitaitokset avataan. Näin vaipoille saa lisää käyttöikää - muuten kun isompia kokoja voi joutua ostamaan parinkin kuukauden välein. Mitä enemmän kestoja, sitä harvemmin pyykkiä täytyy pestä. Meillä oli ehkä n. 20 vaippaa ja kolme-neljä kuorta, joiden kanssa vaippapyykkiä täytyi pyörittää joka toinen päivä. Ellei ole kuivuria, vaippojen kuivumiseenkin täytyy varata aikaa. Kestoja menee varmaan sellainen 8 päivässä, riippuen toki kovasti vauvasta. Kestot kannattaa pestä hajusteettomalla (eko)aineella, sappisaippualla saa hyvin tahrat pois. Vaipat kannattaa huuhdella käytön jälkeen (tarvittaessa laittaa sappisaippuaa) ja säilyttää esim. kannellisessa ämpärissä. Sieltä sitten suoraan koneeseen ja 60-asteessa. Välillä vaipat voi myös pestä 90-asteessa. Jos haluaa pestä muuta pyykkiä (esim. pyyhkeitä) vaippojen kanssa, voi vaipat ensin esipestä ja tämän jälkeen lisätä muun pyykin sekaan. Ei huuhteluainetta. Huh, kuinka paljon sitä voikaan ihminen kirjoittaa VAIPOISTA! No, tulipahan tehtyä...

nippatädille tsemppiä sokereiden kanssa, varmasti on todella turhauttavaa, kun tuntuu, ettei itse voi asiaan vaikuttaa. Toivottavasti saisit tilanteen kuriin ruokavaliomuutoksilla.

Minxille toivon paaaljon vielä lisää viikkoja! Onneksi tilanne on kuitenkin tiedossa ja seurannassa ja toivottavasti lepo auttaa ostamaan vauvalle lisää aikaa masussa :heart:

(.) Ihan paksu ja mukava sunnuntaiolo. Kaikenlaista pikkukremppaa aina silloin tällöin ilmaantuu, mutta muuten oma vointi on oikein mainio. Mulle tämä on sinänsä tuttua, esikoisenkin kanssa raskaus sujui fyysisesti oikein hyvin, ainoastaan henkinen puoli tuntuu välillä haasteelliselta. Alkuun sitä pelkää ensimmäiset kolme kuukautta, onko siellä mahassa eloa ja mitä jos tulee keskenmeno ja nyt sitä tarkkailee liikkeitä ja miettii omia syömisiään, tekemisiään tai tekemättäjättämisiään. Sitten sitä voikin alkaa panikoimaan ennanaikaista synnytystä ja lopuksi sitä, ettei vauva ikinä synnykään. Ihmeellinen on ihmismieli :LOL:

kwaidan ja Puh 24+4
 
Onnea hyviä uutisia saaneille ja tsemppiä kaikille sitä tarvitseville!

Vitsit kun on taas ollut niin paljon asiaa ettei kaikkea edes muista, mihin piti kommentoida. :)

Nukkuminen on täällä aina välillä vaikeaa. Hyvää asentoa ei tahdo löytyä. Selälläni pystynyt nukkumaan, mutta tykkäisin nukkua mahallani, eikä se enää ole oikein mahdollista. Muutenkin kun herään yöllä 1-2 krt vessaan, on sen jälkeen vaikea saada unta. Jos herään syystä tai toisesta klo 6-7, en saa enää unta.

Liikkeet Meinasin panikoida tänään aamupäivästä kun pikkuinen oli niin rauhallinen, eikä liikkeitä hirveästi tullut. Sehän on normaalia, että toinen joskus liikkuu vähemmän ja hällä varmasti alkaa olla jo unijaksojakin. Onneksi toinen riehui iltapäivällä sitten kunnolla niin rauhoituin. Tämä tapaus on ollut koko ajan niin kova liikkumaan, että rauhalliset hetket tuntuu oudoilta ja sitten lähtee kaikki kauhukuvat pyörimään.

Erot raskauksissa esikoinen oli tyttö ja alussa oli paljon pahoinvointia ja olin tosi väsynyt, rautaa sain syödä koko raskauden. Tämän tulokkaan pitäisi olla poika ja pahoinvointia ei ole ollut, olen ollut virkeämpi eikä rautaa ole tarvinnut syödä (ainakaan vielä).

(.) Ens torstaina olis se sokerirasitus, hieman jännittää kyllä mitä tuloksia sieltä tulee. Tänään kyllä väsyttää, kun nukuin viime yön aika huonosti. Muuten ei mitään ihmeellistä uutta, mitä en tuossa ylempänä olisi jo selittänyt.

CandleLight ja poju 26+0 POKS!
 
Suonikohjut alakerrassa löytyy myös täältä. Ilmaantuivat viikko sitten, kohtalaisen karu näky ja istuminen on hieman hankalaa... Päälle vielä alkuraskaudesta jo tulleet alaselkäkivut, niin jopa on mukava olla :rolleyes:

Palkanlaskenta on meidän talossa myös ulkoistettu ja toimisto on ihan eri paikkakunnalla, joten en voi käydä keltään kysymässä. (Mulla ei uutena työntekijänä ole edes yhteystietoja sinne, pitäis kai selvittää kuka on mun palkanlaskija.) Töissä olen täyttänyt perhevapaalaput ja nyt Kelan lomakkeet vielä edessä. Kai pomo huolehtii, että palkanlaskenta toimittaa tiedot Kelaan tai jotain... Huoh, ei jaksais miettiä tätä paperisotaa.

Muutto edessä toivottavasti viimeistään 1.2. ja asunto vaihtuisi kerrostalokaksiosta luhtitalon kolmioon. Mikään ei ole vielä 100% varmaa, mutta luultavasti nyt otamme ja saamme sen asunnon jota eilen käytiin katsomassa.

Sokerirasitus on mulla edessä ensi perjantaina, ahdistaa jo valmiiksi. Tulee tosi helposti huono olo jos oon syömättä joten varmaan örkkäilen suunnilleen jo sinne mennessä. Pitäis suoriutua sieltä töihinkin, en tiedä onko realistista. Täytyy sitten soittaa ja sanoa etten tule, jos iskee ihan hirveä olo testien jälkeen eikä syöminen auta.

25+2
 
kaz
greentea1 Kestoliivinsuojista. Itsellä oli kotikäytössä kaksi aventin pakkausta kestoliivinsuojia eli yhteensä 12 kpl ja minusta se oli hyvä määrä. Kestovaippojen osalta olen kuullut muiden käyttäjien kokemuksia, että kannattaa kokeilla mikä malli omalle vauvalle passaa ja sitten sitä sopivaa mallia hankkia enemmän, kuin että ostaa hirvee määrä vaippoja, jotka ei sitten passaa.

Raskauksien erot: Minulla tässä raskaudessa etova olo kesti 4 viikkoa pidempään ja alkoi hieman aikaisemmin (rv 7 - 17) ja nyt pitäisi poika olla tulossa. Esikoinen on tyttö.

kaz 24+6
 
Onkos muilla karvankasvu lisääntynyt raskauden aikana? Mulla on koko mahan alueelle alkanu kasvaa karvaa, ei onneks kovin tummaa, mutta enemmän ja pidempää kuin ennen... Kävin yhtä vanhaa keskustelua lukemassa, jossa osa sanoi että aiemmissa raskauksissa karvoitus vähentynyt synnytyksen jälkeen normaaliksi ja osalla oli karvat jääny. Toivotaan parasta... :D Ja jotenkin oletin karvoitus liittyis nimen omaan pojan odotukseen (meille siis tulossa poika), mutta ilmeisesti tyttöjenkin kanssa näin voi käydä.

Piula 22+3
 
Hurjasti tullut taas tekstiä :) . Lukiessa oli mielessä monta kommenttia, mutta suurin osa ehti jo unohtua tavalliseen tapaan..

Juli mukava kuulla sinun kuulumisia, hyviä vieläpä. Tsemppiä kaiken keskelle!

Oma napa
Koko viikonlopun supistellut tosi kipeästi. Olo tosi tuskainen ja lähdin lääkäriin taksilla itku kurkussa. Äippäpolilta viikko saikkua, lääkkeitä ja käsky vuodelepoon. Takana taas tuskainen ja katkoanainen yö, heräsin useaan otteeseen kipeään supisteluun, kipu keijastelee reisiin ja vatsa menee kivusta ripulille (great). Kipuilu vie voimat ja vetää sohvan pohjaan. Silti tuntuu vaikealle irtautua töistä ja vetäytyä kotiarjesta. Miten vaikea onkaan relata ja olla vaan?!

HP ja Pulla 25 + 1 (poks)
 
Huomenta :)

Kauhean sumuinen ja pimeä aamu :( lunta on luvattu tänne etelään keskiviikosta alkaen. Voi kumpa saatais hoidettua muutto ennen lumien tuloa. Mä en tykkää asua yhtään keskellä sekasortoa, mutta kun ollaan laitettu miehen kanssa melkeen kaikki kuntoon ja osa pahvilaatikoista on kuskattu tasakerrokseen kellariin niin ei tarvitse kuin avaa pari ovea ja kuskata autoon niin pääsee helpommalla.

Lueskelen aina välillä noita muita keskusteluja niin vaikka meidän ketjussa ei olla pisimmällä, mutta aletaan olemaan laskettuaikaa lähellä olevien joukossa pian :heart:
Eihän tämä ole kilpailu vaan itselleni heräsi tajuntaan, että hitsi aletaan olemaan lähellä 30 viikkoa pian kaikki :) :heart: joulukuun lopussa aletaan olemaan kaikki hyvillä viikoilla :heart:


Piula: Muistaakseni esikoisen kohtaa tulivat vaaleat karvat mahassa hiukan pidemmäksi.. nyt en ainakaan ole huomannut eroavaisuutta normaaliin :) uskon kuitenkin, että karvan kasvu tuskin yltyy mitenkään vaivaksi asti :)

Haaveissapulla:
Oliko kohdunsuulla tilanne sentään pysynyt normaalina? Voimia ja jaksamisia :heart:


( . ):Huoh kun jää aika pitkäksi kotona.. :x en saanut syksyllä jatkaa opintoja niin nyt olen tytön kanssa 3,7wee kanssa kotona. Olen ajat kuluttanut aina sillä, että olen siivonnut ja viimeaikoina pakannut, mutta nyt ei ole enää mitään pakkaamista mitä voisi pakata..|O Siivotakkaan ei oikein kannata hirveästi koska se menisi hukkaan kun täällä tallotaan kengät jaloissa ottamassa muuttotavaroita.. Yleis siisteyttä olen pitänyt yllä.. Pyykit ja tiskit.. miten te muut saatte ajan kulumaan kotona?




mam ja riisi 26+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
mam Luulen että asukaskin on siro, niinkun edelliset ;) USkon että siulla voi olla jo tukala olo massun kanssa, saati sitten loppuajoista. Voi kumpa tää oma napa pysys suht pienenä niin pystys olee töissä, mie en meinaan mahdu/yllä hieromaan jos maha on hillitön, kosmetologin töitä pystyn paremmin tekee isonki mahan kans :)

Mie oon siis vielä töissä, mutta äitiyslomalle oon suunnitellut ompelua ja siivousta, voi olla että tulee tylsää silti kun loppuaika on niin matelevaa..

Piula Viime raskaudessa miullakin kasvoi karvaa ja hiukset tuuheni älyttömästi, mutta synnytyksen jälkeen kyllä katosivat molemmat.. :/ Hiukset olis saanu jäädä. Tässä odotuksessa ei paljon karvat kasva ja tukkakin on ohut luiru, luulen kyllä että johtuu kilpparistakin. Ihokin on ihan kamalan kuiva ja päänahka hilseilee :/

Sone ja Paavo 25+1 (mies keksi että tää on Paavo, mie kyl vähän epäilen Pirjoo)
 
Viimeksi muokattu:
Mam_87 Lääkäri luetteli mittoja, mutta numerot ei sanonut mulle mitään, eikä siksi jäänyt mieleen. Sanoi kuitenkin, ettei huolta vielä. Paljonko kohdunsuun pituus on normaalisti?

Mulla myös käynyt välillä mielessä, että kukakohan meidän pinosta synnyttää ensiksi ja millä viikoilla?? Yhden kerran kurkkasin heinäkuisten pinoon, ihan vaan koska pidin niin hassuna ajan kulua - - miten vähän aikaa siitä tuntuukaan olevan, kun odotettiin kuumeisesti ensimmäistä ultraa ja sen tuomaa vahvistusta? :)
 
Sone*: Minkä kokoisia sun lapset ovat sitten olleet syntyessään? :) No mun täytyy myöntää etten osaa kutoa eikä ole ompelukonetta, että vois ommella ja en taida siinäkään olla mikään mestari.. :D Sulle on sitten vaan etu tuo siro masu kaikin puolin :heart:
 
Haaveissapulla:Mun mielestä taitaa olla 4-5cm kanavan pituus mikä on normaali. Niin ja ei sitä tiedä ketä meistä poksahtaa.. :) Luulen itse kuitenkin meneväni ihan viimeisille päiville asti lasketussa ajassa :)
 
mam rv41+4 2,7kg ja 47cm ja rv39+3 3kg ja 50cm. Pieniä tyttöjä. Jos tää kasvaa "normaalisti" niin varmaan 3-3,5kg vauveli veikkaisin, ei ainakaan yhtään isompi. Siullahan onkin just toisinperin, isoja vauvoja, toivotaan että siulla ei nyt hirveen isoks kerkeis kasvaa, helpompi synnyttää sitten :)

HP Mie kans mietin usein kun tänne palstalle tulen että jokohan joku on lähtenyt synnyttää. Toivotaan että päästäis kaikki sinne viikoille 30 ainakin!
 

Yhteistyössä