*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Joulukuussa

Pikaisesti omaa napaa puhelimella...

Jälleen osastolla seurannassa, viime yönä jälleen hulahdus verta ja näytille lähdettävä. Lääkäri ultrasi ja näki pienen n. 1cm kokoisen hematooman kuten viimeksikin. Pistävät nyt varmuudeksi uudet kortisoonit jos loppua kohden ongelmat lisääntyy ja vauva leikattaisiin jo ennen helmikuuta. Painoarvio jo kuitenkin 1670g, joten hyvin kasvanut silti. Kuukausihan tässä jo saikin olla kotona ja toinen pitäis viel jaksaa et vauva sais kasvaa viel massussa... Päivä kerrallaan siis. Nyt enää tuhruttelee ja jos huomiseen mennessä ei lisäänny voi olla mahdollista päästä uuden vuoden viettoon kotiin. :) Pidetään peukkuja. Lääkäri kyl oli vähä huolissaan et jos kotona tulis kauhee verensyöksy ni matkaa on tänne lähimpään synnäriin 60km. Eli riski on loppuun saakka. Mut ei lyllä viitsis sairaalassakaan maata ihan varalta vaan kuukautta. Kaks piippuinen juttu. Kun nyt pysyis mieli avoimena..

Nopponen 31+0 (laimeat tuuletukset poksumisesta...)
 
Nopposelle tsemppiä osastolle, toivottavasti pääsisit vielä kotiin uuden vuoden viettoon! Hienon kokoinen kaveri siellä kuitenkin jo on, eli varmasti jo hyvin selviäisi ulkomaailmassakin. Olisihan se toki suotavaa, että vielä älyäisi masussa itseään kasvatella muutaman tovin.

Nallulle voimia hääjärjestelyihin. Itseä aina välillä harmittaa, kun olen jo naimisissa, minusta häät olivat kertakaikkiaan niin ihanat, että järjestäisin sellaiset mielelläni vielä joskus uudestaan! Miestä en ollut kuitenkaan ajatellut vaihtaa :D

Niittyvillalle
paranemistoivotukset. Älä nyt itseäsi vallan loppuun asti rehki. Olisiko teillä mahdollisuuksia pyytää apua tai palkata muuttofirmaa avuksi? Kaveri just tilasi valmiin muuton ja oli yllättynyt, kuinka se ei loppujen lopuksi ollutkaan niin kallista.

greentea1
kyseli imetystyynystä. Itse tykkäsin, käytin sitä viimeksi jo loppuraskaudesta yöunia helpottamaan itselläni, muotoutui hyvin tueksi jalkojen väliin. Alkuun imetyksessä toimi hyvin ja myöhemmin vauvan sängyssä pehmusteena, istumatukena jne. Suosittelen!

Piulan lailla täälläkin vauvan hankinnat ihan vaiheessa. Tai siis, mitään sen kummempaa ei ole tarkoituskaan hankkia, meillä kun on sänky, turvakaukalo, tuplavaunut, hoitopöytä jne. jo valmiina omasta takaa. Olisihan se ihan kiva kuitenkin jotain uutta ja omaa hankkia pikkuiselle, mutta vielä en ole keksinyt mitä. SMV78n tavoin myöskään sairaalakassille en ole suonut ajatusta, ehkä pakkaan sen sitten viimeisenä iltana ennen käynnistystä :$ Eikös se niin ole, että pessimisti ei pety! Koetan asennoitua siihen, että taas mennään 42+0, niin ehkä ne vikat kaksi viikkoa ei sitten tunnu niin pitkiltä.

Toivotaan, että supistelut helpottavat Mamilla_87. Hienoa, että pääset vielä uudestaan kokoarvioon, mutta jos menee keski- ja yläkäyrän välissä, niin ei nyt niin pahalta vielä kuulostaisi, vai mitä?

Raskauskyllästymistä
täällä oli jo monella. Voimia ja jaksamista kärvistelyyn, onneksi olemme kaikki jo hyvinkin voiton puolella, vaikka vielä on jonkin verran matkaa maaliin. Itse kuulun niiden onnekkaiden joukkoon, joilla päivät soljuvat eteenpäin ilman mitään sen kummempaa. Maha jo vähän painaa, pulkkamäessä on vaikea pysyä esikoisen perässä, yölliset vessareissut ovat lisääntyneet ja jonkin verran liitoskipujakin on. Mutta kaiken kaikkiaan vaivat ovat mielestäni niin pieniä, että en varsinaisesti voi sanoa kärsiväni niiden takia lainkaan. Etenkään näin lomaillessa :) Uskon, että omaan suhtautumiseeni vaikuttaa myös vahvasti koetut keskenmenot, joiden takia arvostan raskaanaoloa ehkä enemmän kuin tekisin muuten. Olen todella kiitollinen, että kaiken sen henkisen stressin ja alkuahdistuksen jälkeen saan hetken aikaa olla suhteellisen hyvillä mielin ja voimin ennen vauvan tuloa.

(.) Joulu tuli ja meni omien vanhempien ja sisarusten perheiden parissa, nyt odotellaan uutta vuotta ystäväpiirissä. Lomailen aina loppiaiseen saakka, sen jälkeen töitä vielä neljä viikkoa. Ensimmäisellä viikolla joudun kolmen päivän työmatkalle, joka näin etukäteen vähän hirvittää, mutta eiköhän siitäkin selvitä. Yritän ottaa sen "loman" kannalta ja hyödyntää hotellin sauna- ja liikuntapalvelut ja mennä ajoissa nukkumaan iltaisin. Sen kun näkis :LOL:

Ihania, vuoden viimeisiä päiviä kaikille! Pidetään ne pienokaiset masuissa ainakin ensi vuoteen saakka :heart:

kwaidan ja Puh 29+3
 
Heipparallaaa!:)

Pitkästä aikaa sain aikaiseksi kirjoitella tännekin. :) Monta kertaa päivässä tulee käytyä täällä lueskelemassa mutta kirjoittaminen tuntuu olevan jotenkin niin vaikeaa aina. :/

Joulu oli ja meni rauhallisissa merkeissä. Aaton vietimme mun vanhempien luona, miehen vanhemmat kun ovat ulkomailla lomailemassa. Syötyä tuli kovasti ja paljon saatiin kivoja lahjoja. ;) Muut joulunpyhät menivät milloin missäkin kyläillessä. :D

Äitiysrahapäätös sekä äitiyspakkaus ovat molemmat tulleet jo.. Ja olihan se kiva päästä hypistelemään pakkausta. :heart:

Hankintoja ollaan tehty jonkun verran. Pinnasänky sekä lipasto vauvanvaatteille käytiin ostamassa. Hoitotason ostin lipaston päälle. Nykyisessä asunnossa tilaa on niin vähän että varsinaista hoitopöytää sinne ei saa mitenkään mahtumaan. Ja uuteen kotiin ku päästään muuttamaan niin aion laittaa vain hoitoalustan kodinhoitohuoneen tasolle. Niinpä ajattelin tuon lipaston päällä olevan tason kelpaavan aivan hyvin. Muuttamaan kun päästään mahdollisesti noin 1-2kk kuluessa vauvan syntymästä. =)
Turvakaukalon ostamme kaverilta. Vaunut pitäisi vielä hankkia isommista hankinnoista.. Mutta kuka osaa päättää minkälaiset ovat hyvät!? En ainakaan MINÄ! :stick::LOL: Hyviä vinkkejä saa siis heitellä. ;)

Vaatteita olen ostanut jonkin verran.. Alennusmyynneistä olisi tarkoitus ostella vielä lisää.. :)

Sairaalakassia en ole kerennyt ajatella ollenkaan. Aika kuluu niin nopeasti että en pysy itsekkään perässä. :O Eilen olikin tasan 2 kuukautta meillä laskettuun aikaan.. huhhuh!

Kyllästymisestä raskauteen oli ollutpuhetta. Minä kuuluun niihin onnellisiin jotka ovat päässeet niin vähällä vaivojen suhteen että minkäänsorttista kyllästymistä ei ole VIELÄ ilmassa. Nauroinkin miehelle tässä yhtenä iltana että mulla on jo nyt ikävä tätä masua! :D :heart: Niin kovasti sitä haluaisi jo oman pienokaisen syliin mutta toisaalta tämä masukin on niin ihana! :LOL:

Mulla vaivat ovat olleet lähinnä viimeaikoina voimistuntu närästys ja ihan viimepäivinä on ollut menkkamaisia kipuja alavatsalla. Kivut on ollut kuitenkin aivan hyvin vielä siedettäviä. Toki olenhuomannut että kävely alkaa olla melkoista vaappumista välillä. :D

Äitiysloma alkaisi meikäläisellä jo 24.1., ei siis enää pitkä aika. :O Töissä asiakkaat ovatkin kovasti kyselleet että koska jään lomalle. Vastauksen saatuuan ovat ihmetelleet että miksi jo sitten. Ehkä tuo maha on sitten niin pieni. :LOL:

Vauvan liikkeissäolen huomannut sellaisen muutoksen että potkut eivät ole enää yksittäisiä tönäisyjä siellä täällä vaan koko maha muljahtelee kun pikkuinen vähän liikahtaa. :D alkaa siis tila vähitellen vähenemään. Välillä tuntuu että vauva yrittää väkisinkin kyljestä läpi. :D :heart:

Jospa tässä taas hetkeksi kuulumisia täältä suunnalta!

Oikeen ihanaa ja rauhallista vuodenvaihdetta kaikille! :heart:

Hanskius ja masukki 31+2 :heart:
 
Sone*:Toivon mukaan säkin pääset pian tarkastuttamaan tilanteen. Mulla ei tänään ole tullut kuin yksi oikein kipeä supistus. Muuten ovat menneet vielä ihan ok.

Niittyvilla:kovasti paranemisia nyt sinne tulevan muuton keskelle :flower:

Nopponen!:Harmi, että jouduit taas osastolle.. : / Toivon mukaan sielä nyt kuitenkin pysytään vielä matkassa. Vaavikin ihan hyvän kokoinen :)

kwaidan:Laskeskelin tuossa, että jos vauva kasvaa noin 250g viikossa niin syntymä paino olisi reilu 4kg eli potra poika tulossa kuitenkin :)

( . ):Eipä tänne oikein mitään uutta sitten viime päivityksen.. :) Yhdellä kaverilla on viikkoja 37 ja tänään alkanut lapsivettä lorahdella, mutta ei suuria määriä niin on ihan koti tarkkailussa.. :) Jännitän täällä toisen puolesta.. :D Jotenkin niin odottaa, että saisi sen oman pikkaisen syliin.

Niin ja ettei valitus kesken lopu niin täällä tekee käveleminen aika kipeää.. :( Vauva painaa alakertaan ja liikkeet sattuu niin alas kuin vatsan seudulla. Eivät siis ole mitään lempeitä potkuja enää vaan kipeää möyrimistä :D Hyvät uudet vuodet valmiiksi kaikille! :)

mam ja risbe 31+1
 
mam sun maha on kyllä mahtavan kokoinen ja lähtee niin ylhäältäkin, että ei ihme, jos hieman ahdistaa :D

SMV Kuulostaa tuo puhina tutulle ulkovaatteita päälle puettaessa. :D Mullakaan toppahousut ei mee kiinni ja uusia en raaski ostaa, nii pietään sitten niitä avonaisia housuja :D Meilläkin on koira, joka ulkoilutettava mun vähintään kerran päivässä (mies tekee loput lenkit) ja tyttökin pitää päästää happihyppelylle, niin sisällekään ei oikein voi jäädä. Olis kyllä paljon helpompaa olla pienemmällä mahalla tai sitten vähemmillä vaatteilla :D

niittyvilla :hug: Teillä on aikamoinen urakka siellä, voimia ja paranemisia flunssaan!

Nopponen Kylläpä nuo vuodot nyt sua piinaa. Toisaalta ihanaa, että sait olla pitkän aikaa kotosalla, mutta ei varmasti huvita kyllä mikään sairaalassa olo vieläkään. Vieläkö pikkunen jaksais tosiaan sen 4-5 vkoa, nii olisit jo tosi hyvillä viikoilla. Toivotaan parasta ja yritä pitää lippu korkeella :heart: :hug:

Kyllästymisestä Täälläkään ei vielä oo kyllästymistä, vaikka ovasti ja vaavia odotetaankin. Raskaus kuitenkin sujunut suht mukavasti, joten vielä ei ole kiire jakautua. :)

Täällä taas pari yötä mennyt herätessä enkä oo sen jälkeen saanu unta kahteen kolmeen tuntiin. Aamusin sitten väsyttääkin, kun pitäis oikeesti herätä. Mulla edelleen lihakset oudon tuntuset aina seisomaannoustessa ja edelleen tressaan ajoittain niistä lihassairauksista.. :( Toivon todella, että raskaus ja hormoonit tekee vaan tehtävänsä...

Tänään poksahtaa jälleen, perässä ei meinaa pysyä sitten millään :D Edelleenkin ihmettelen tätä ajan juoksua, miten tuo laskettuaika oikeesti voi olla jo niin lähellä, ihan hurjaa!

Alisa & Hippu 31+0 P O K S ! ! ! :D
 
nopponen Peukkuja pidetään etä viel saisit viikkoja kasaan!! :hug:

alisa Ne lihastuntemukset johtuu mitäluultavammin raskaushormonista, sehän vaikuttaa kaikiin kudoksiin, niveliin ja ihoonkin. Paikat löystyy :) Lihakset voi olla väsyneemmät aineenvaihdunnan muutosten takia. Ja kilpirauhashormoni voi muuttua raskauden aikana hieman normirajojen sisälläkin ja aiheuttaa outoja tuntemuksia.
Kyllä ne siit sit häviää viimestään imetyksne jälkeen :)

(.) Illalla alkoi taas supparit ja kesti yötä myöten, maha kivut viel säesti siinä samal, saamarin rautatabut, nyt kyl lopetan ne, on niin jumissa suolisto et sekin jo varmaan tekee supppareita. Alan syödä enenmpi parsaa, lihaa ja vaikka verilettuja, vaik ne on pahoja! Huomisen asiakkaat perun jos tänä iltana jatkuu taas, ei tuu nukkumisest mitään ja vainoharhat ottaa vallaan.
Valivalivali... :D Tällänen aamu!

Mut jotain hyvääkin 30 POKS!! :heart::heart::heart:
 
Täällä uneton yö takana..|O Miten ihmeessä sitä voikin olla niin vaikeaa hakea unen päästä kiinni.. : / Sitten kun nukahtaa näkee hirveitä painajaisia joten yhdyn vali vali ryhmään.. :D Olehan Sone* tarkkana supistusten kanssa. Onko sulla lähellä synnäri päivystystä missä voisit käydä kääntymässä tarpeen tulle?

mam ja risbe 31+2
 
Mulla on mennyt joulun jälkeen unet ihan totaalisesti. En tiedä johtuuko flunssasta vai kaikesta muuttoon ym. liittyvästä stressistä. Olen nukkunut 1-2h pätkissä joulunvietosta paluun jälkeen ja viime yö oli ihan hirveä. Ravasin vessassa puolen tunnin välein, vauva pyöri ja kääntyili levottomasti ja vaikka olin minuuttia aiemmin nukahtamassa jo, niin aina lapsi pyörähti ja iski hirveä pissahätä.

Mua säälittää mies, kun vessassaravaaminen ja sängyssä pyöriskely ei varmasti hänenkään uniaan edesauta ja meni tänään taas töhiin klo 8 :(. Seuraavassa kämpässä on kaksi makkaria, mun on tarkoitus siirtyä nukkumaan toiseen itsekseni. On vielä vessan vieressä :LOL:. Voin pyöriä, valvoa ja hypätä veskissä ilman että pitää tuntea syyllisyyttä vielä siitäkin, että toisella on töihinmeno. En mä näillä nukkumisilla kyllä itsekään tule töissä jaksamaan... En haluais olla siellä enää päivääkään, uudenvuoden jälkeen on ihan hirveä kiire...

Olen mittaillutverensokereita ja viime viikon "huippuarvo" oli 6.2 perjantain tukevan työpaikkalounaan jälkeen. Ei siis lähelläkään 7.8 raja-arvoa. Myöskään aamupala (syön aina samaa, eli talkkuna- tai kaurapuuroa) ei heitä sokereita taivaisiin. Mässyähän mä en vedä kuin kerran viikossa, joten silloin pitää testata heilahtaako arvot :kieh: mutta normisyönnillä tuntuisi olevan kaikki ok.

Onko muilla ollut tällaista, että sokerirasituksessa on pompannut mutta omissa mittauksissa ei ole mitään häikkää? Tuntuu vähän pöhköltä mittailla 2,5kk synnytykseen saakka, jos mitään vikaa ei arvoissa ole :confused: ?

Leppoisaa sunnuntaita ja hyvää uuden vuoden odotusta kaikille masukollegoille!
 
Hienoa Mam, että supistukset rauhoittuivat.

Voi Nopponen, kun sinua taas koetellaan. Onneksi tähän mennessä on ollut vain vääriä hälytyksiä. Toivottavasti kaikki kääntyy taas parhain päin! Vauva on ainakin jo kivan kokoinen, vaikka ratkaisevampaa on viikot kuin vauvan koko.

Sone voimia suppareiden kanssa. Ne on niin kurjia, kun niitä tulee paljon. Kannattaa käydä tarkastuttamassa tilanne, jos vain onnistuu.

Kiva kuulla Niittyvilla, että sokerisi ovat pysyneet kurissa. Voit varmaan jonkin verran vähentää mittailuja, jos arvot ovat hyvät. Mittaaminen on turhauttavaa, mutta arvot voivat vielä nousta, joten ei kannata kokonaan unohtaa sitä. Mulla sokeriarvot ovat jostakin syystä parantuneet, vaikka ruokailua en liiemmin ole muuttanut. Iltapainotteisesti saattavat nousta ja toisinaan ylittää rajan silloin tällöin. Nyt 2 viikon aikana ei ylityksiä ole tullut, vaikka joitakin lähellä rajoja olevia arvoja on tullut.

(.) Täällä on menossa huonompi jakso. Nyt ei vain jaksaisi. Supistuksia on tullut jonkun verran, mutta näytille en ole mennyt. Huomiseen yritän sinnitellä. Kotona on ollut kireä tunnelma, joka vaikuttaa niin paljon mun vointiin supistusten muodossa. Ärsyttää miten herkästi stressaannun. Se heijastuu mahaan ja suolen toimintaan :mad: Kierre on valmis. Muutamat edelliset yöt ovat menneet huonosti, kun esikko on valvottanut vesirokon vuoksi. Kokonaisuudessaan ollaan päästy taudin kanssa suht helpolla, mutta harmittaa etten tilanteeni vuoksi kelpaa esikoisen lohduttajaksi. Pitäisi päästä tästä stressikierteestä yli niin elämä alkais taas voittaa.

Huomista lääkäriaikaa stressaava
Minx 30+3
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli viimeksi käytössä imetystyyny ja se oli sikäli kätevä, että kädet ei väsyneet imettäessä kun vauvaa ei tarvinnut kannatella. Ongelmana siinäkin pidin säilyttämistä, missä sitä pitää kun ei tarvitse. Meillä koirat oli tyynystä tosi kiinnostuneita ja lopulta nyt edesmennyt sessu saikin siitä täytteet pihalle. Eli nyt täytyis hankkia uudet täytteet.

Vanhempainrahapäätös tuli ja sinänsä hauskaa, että tulot nousee :) Saan rahan sen mukaan kun työtulot on olleet pojan numero 2 kohdalla, nyt siis tulossa 4. poika. Että sikälikin kannattaa odottaa äitiyslomaa... Mulla onkin enää ensi vuonna 12 työpäivää!

Katsu ja Hippu 27+4
 
Piti kysyä, että onko kukaan käynyt vielä 4D-ultrassa ja kenties vielä Jyväskylässä? Meillä ei olekaan lapsenvahtia, niin mietin että saakohan 2v:n ottaa sinne mukaan. Muistaakseni meidän esikoinen on ollut kyllä mukana 2 edellisellä kerralla. Mutta jos käytäntö onkin muuttunut. No, näyttäisi olevan auki huomenna, kun vaan muistaisin soittaa, to ja pe se unohtui tietenkin...
 
Nallulle ihania häitä, jos en muista myöhemmin toivotella.

Äippärahapäätöstä ei ole vieläkään tullut, vaikka hakemus vastaanotettu marraskuun alussa. Ei sillä kiire ole, mutta olen utelias tietämään päätöksestä
 
Oma napa Olo on vaihteleva, suppailut jatkuu. Peilikuva on hassu, olen kyllä melkoinen punkero mahani kanssa! Välillä tuntuu, että iho alkaa olla kyljissä niin ohut, että kumartuminen tai syvän hengittäminen saa vielä nahan ratkeamaan. Hyvillä mielin mennään kaikesta huolimatta. En missään nimessä ole kyllästynyt raskaana oloon, ennemminkin kuulun joukkoon, joka haikeudella jää kaipaamaan mahaa raskauden jälkeen! Itseasiassa kaipaan sitä jo valmiiksi..

Raskausaika on saanut mut kovasti mietteliääksi. Olen potenut huonoa omaatuntoa, kun en ole jaksanut olla niin aktiivinen ja osallistuva äiti esikoiselle, kun olisin halunnut. Samalla mietin sitä, miten arki muuttuu, kun vauva tulee. Näiden juttujen pyöritteleminen on mulle tosi tärkeää, koska äidinmallin puuttuessa olen saanut rakentaa kuvan hyvästä äitiydestä melkolailla tyhjistä. Millanen äiti haluan olla? En halua tuoda omaan parisuhteeseen, perhe-elämään tai äitiyteen oman lapsuuskodin haavoja, vaan rakentaa jotain uutta, erilaista ja ehjää. Menipä syvälliseksi. Kaikenmaailman äititraumat on siis kaivettu auki :)

Imetystyyny tuli esikoisen aikana hankittua. Ihan kätevä, mutta sinänsä tarpeeton, koska (ainakin mun mielestä) mikä tahansa tyyny ajaa saman asian. Mun imetyynyssä oli ihan peruskangaspäälinen (varmaan tietty riippuu tyynystä), ja vauva oli kova pulauttelemaan, joten tyyny oli usein kuivumassa pesun jäljiltä. Edelliskerrasta viisastuneena käytössä on varmaan imetystyyny ja moni muukin tyyny, ehkä imetystä silmällä pitäen voisin ommella/tunata kumpaiseenkin kosteussuojatut päälliset. Niin, ja uskon myös vahvasti placeboon. Eli mikä tahansa imetystä tai omaa jaksamista edistävä härpäke on hyvä juttu, jos se tuo itselle tsemppimieltä aamuyön imetyshetkinä! :D

Hoitopöytää meillä ei ollut, ja tuskin tulee nytkään. Käyttöikä on lyhyt ja hoitoalusta pesukoneen tai lipaston päällä ajaa mun mielestä saman asian - makuasia tämäkin. Sen sijaan olen ajatellut satsata vaunuihin, jotka miellyttää malliltaan ja ulkonäöltään. Tuntuu järkevältä panostaa ennemmin niihin, koska niiden kanssa huristellaan seuraavat kolmisen vuotta. Yhden lapsen kokemuksella olen vankasti Brion kannalla. Jos vaan suppailut pysyisi aisoissa olisi ihana päästä koeajamaan vaunuja!!!


Hyvää uutta vuotta mahakkaat naiset!
Tuokoon uusi vuosi tullessaan vauvantuoksuisen arjen itse kullekin! :D

HP ja Pulla 29+6
 
Viimeksi muokattu:
Minxn Mie oon kans huomannu että stressi on pahin suppareiden aiheuttaja! Osaiskin olla ressaamatta... Jaksuja sinnekkin!! :)

mam: synnärille 25km joten hyvin lähellä on :) Tosin vuoden päästä Savonlinnan synnäri lakkautetaan ja Mikkeliin joudutaan. Tai ketkä joutuu ketkä ei, sillä lapsiluku luultavasti on täysi meillä. Onni että pääsen vielä tuohon lähisynnärille, muuten tulis ajomatkaa parisen tuntia synnärille..
Eipä nää supparit ole niin kipeitä että tarviis synnärille suunnata mutta lähinnä pelkään että tekevät hitaasti mutta varmasti tuhoa kohdunkaulalle, olis kuitenkin ihan mukava päästä täysiaikaiseen raskauteen :) Kyllä mie sinne lääkäriaikaan asti pärjäilen kunhan sen nyt saan varattua. Viime raskaudessa supparit alkoi siellä 37+ (jos nyt muistan oikein)viikoilla, muita kipuja kyllä oli.

(.) Vauvan nurkkauksen järjestelyn kanssa menee hermo, ei meinaa mahtuu kamat mitenkään makkariin :D Tuli kyllä aika mammafiiliksiä kun laittelin sänkyyn lakanat tänään vauvalle :heart:

Rintapumppu Ootteko hankkinu tai omistatteko jo? Miulla oli aventin käsikäyttönen lainassa viimeks ja oli ihan hyvä. Nyt pitäs ostaa joku pumppu.. Sähköpumpusta haaveilen mutta on kyllä kalliita ja jos imetys ei vaikka onnistuiskaan ni saiskohan siit enää jälleenmyynnissä paljoa. Tälläistä pähkäilyä..
 
Nopponen Toivottavasti pääsisit kotiin uuden vuoden viettoon!

kwaidan Kiitos! Meillä on kyllä aika pienet häät, että sinänsä järjestelyjä on vähän. Mut ihan tarpeeksi tuntuu silti olevan :D

Sone Toivotaan, että supistukset rauhottuisivat!

Minx Kiitos :)

Nallu ja pikkuveli 30+1
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Huih, kylläpäs täällä ollaan oltu aktiivisia, hetki meni lukiessa, ja muistiinpanoja tehdessä kommentointia varten! :)

Sone* Potkut tuntuu välillä miustakin inhottavalta, osa nuista on niillä rajoilla, että sattuuko vai ei, ja osa kyllä sattuu ihan suoraankin. Pikkuinen potkii välillä ihan hirveesti, ja nyt on ruennut työntämään peppuusa tuossa navan toisella puolella niin tarmokkaasti, tuntuu että nahka repeää, eikä veny tarpeeksi.

Miulla alkaa kanssa olla ikävä "omaa" kroppaa ja varsinkin treenaamista! Turhauttaa, kun kaikki kumartelu, kyykistely ja liika rasitus aloittaa supistukset joka kerralla. Olis mukava käydä lenkillä välillä, mutta minkäs teet kun supistelee niin, että joutuu pysähtymään vähän väliä. Masu tuntuu painavan ainakin tonnin, näin kärjistetysti, ja viime neuvolassa oli tullut yhteensä 13kg alotuspainoon. Saa nähdä sitten ens viikon neuvolassa, että vieläkö paino on noussut. Sinänsä hassua, että kroppa ei edes näytä siltä, että ois tuon verran painoa tullut lisää.

Ihana ois saada ottaa vaatekaapista mitkä vaatteet tahansa päälle, mut kun ei mahu vielä vähään aikaan. Toisaalta taas tää masu tuntuu kivalta, ja näyttää ihan söpöltä, voisin uskoa että masuakin tulee ikävä liikkeineen ja kasvamisineen, sitten kunhan pikkuinen on syntynyt ja pääsee takaisin omaan painoon. Hieman ristiriitaista. :)

HaaveissaPulla, Täälläpäin isoja sikareita on myynnissä ainakin Sokoksen yhteydessä olevassa S-Marketissa, luulisin että löytyy isommista kaupoista / tavarataloista myös, missä myydään muitakin tupakkatuotteita.

Alkoholista oli puhetta, yhtenä päivänä tuli sellainen olo, että "nyt kyllä maistuisi lasillinen kunnon punkkua", kesti muutaman päivän ajatuksissa, mutta jospa sen viinilasillisen joisi sitten ensi vuoden kesällä, tai syksyllä. :) Ei oo niin iso mielihalu kumminkaan.

CandleLight, miun masu on aikalailla klassinen poikamasu; takaa ei näytä että olisin raskaana, maha on malliltaan hieman terävä, ja kokonaan tuossa edessä. :)

Nopponen
, voi kun sinuu säikytellään koko ajan! Tuo matka on kyllä jo jonkin pituinen sairaalaan, mutta aika kakspiippunen juttu kyllä tuo, kun molemmissa on omat hyvät puolensa. Tsemppiä kumminkin joka tapauksessa, päätätpä sitten odotella vauvaa kotosalla, taikka sairaalassa! :)

Dania; Miulla ainakin rupee oksettamaan, jos mie meen makuulle ilman tyynyjä selälleen. Vissiin nousee hapot tms. kurkkuun, samaa ongelmaa ei oo, kun nukkuu kahden tyynyn kanssa, ja pitää pään korkeemmalla kun muun vartalon. :)

Omaa napaa sen verran, että myö löydettiin eilen Emmaljungan yhdistelmävaunut 50 eurolla! :) Sattuivat kirpparilla vastaan, tarkistettiin siellä, että kaikki toimii kuten pitääkin, ja että kaikki osat on tallella, kun hinta oli nuin alhainen. Muutama tahra oli kankaissa, mutta ne saatiin pois pesemällä ja tahranpoistoaineella, liekkö sitten niiden puhdistamatta jättämisen takia niin edulliset olleet? Tosi hyväkuntoiset yhdistelmävaunut kyllä ovat, eikä tuo iso vaiva ollut nuita puhdistaa. ^^ Yksi iso ostos siis vähemmän! :heart:

Viude ja Dude 30+3
 
Tää saattaa olla osasta aika ällöttävää, mutta mä opetin äskön miehen koittamaan kohdunsuuta kun en itse ylety sormilla sinne. Kysyin kysymyksia kuten onko sielä keskellä reikää vai onko supussa ja miltä ympäristö tuntuu siitä ympäriltä. Annoin esimerkkejä kuten pehmeä, kova vain ihan sellaista "mössöä" tavallaan. Eli nyt ei tarvitse juosta joka kerta synnärille tarkistamaan kohdun suuta kun miehen opetin siihen hommaan.. :D Eli Sone* jos sun mies on yhtään ns. avara katseinen niin pyydä koittamaan tai koita itse jos sulla on pitkät sormet niin kohdunsuun tilanne :) Tunteehan sen onko sielä keskellä avonaista reikää ja millainen ympäristö. Myös sen tuntuuko vauvan pää miten sieltä :) Sori niille jotka pitävät ällöttävänä vaihtoehtona tätä, mutta ajattelin nyt tuoda kuitenkin esille.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa!

Ja tervetuloa Posteljooni joukkoomme! Olet lisalla sinäkin =)

Mites meinasitte uuttavuotta viettää? Me ihan kotosalla ollaan,muutama kaveriperhe tulee käymään,raketteja ei varmaankaan osteta tänä vuonna... Mutta katsoo nyt...

Niin ne päivät vaan vähenee ennen äitiysloman alkua,ei oo pitkä aika ei.

Nopponen toivottavasti pääset kotiin uudenvuoden viettoon. Peukkuja pidetään ylhäällä. =)

Rintapumpun ostin käytettynä,on ollut aiemminkin ja hyväksi todettu ja imetystyynynkin olen hankkinut käytettynä.

Ja tutit yms... olen keittänyt kattilassa,en ole erillista laitetta siihen hankkinut,mielestäni ihan turha ostos sellainen ja varmaan kalliskin...

Tavarat alkaa olla hankittuna jo,jotain pientä,esim..tutit,tuttipullot puuttuu,mutta ne kerkee kyllä tässä hankkimaan.

Jemimi ja pikku-ukko 29+0 POKS
 
Rintapumppu mulla on ainun käsikäyttönen. Oli kyllä hyödyllinen. Välillä piti saada painetta pois käsin pumppaamalla. Kauratyynykin meinaan nyt hankkia, ku viimeksi ei ollu, ja lämmitettiin vettä muovipussissa, et sain jotain lämpöä rintoihin, kun maito pakkaantu. En tosiaan halua toista rintapaisetta.

imetystyyny oli viimeksi, mut en oppinu ikinä käyttää sitä. Imetin usein sohvalla käsinojaan tukien tai sitten sängyllä maaten.

Sterilointivehkeitä ei oo ollu. Itsekin pesiä kattilassa kiehuvassa vedessä tutit, ja en pessy joka käyttökerran jälkeen, vaan sillon tällöin.

Tervetuloa posteljooni!

Yöunet tuntuu multakin menneen. Neuvolassa torstaina kysyi, et miten yöt ja sanoin, et hyvin menee. Samana tien, oon valvonu yhteen kolmeen ennen ku uni on tullu. Tuntuu et mikään asento ei oo hyvä. Työnnän tyynyä eteen ja taakse.

Painoakin on tullu jo 10 kg. Esikoisesta tuli yhteensä ton verran, eli 60 kg taitaa mennä rikki. Blääh. On noi suklaat maistunu vähä liikaa joulun aikaa (siis jo noin kuukausi enenen). No onneksi mulla ainakin viimeksi imetys vei ihan kivasti painoa.

Uusi vuosi Me mennään huomenna aamulla HopLoppiin. Illalla mennää torille, kun siellä on yks yhtye soittamassa lasten musiikkia, ja siellä on myöskin poniajelua. Saas nähdä pelkäänkö tyttö tänäkin vuonna raketteja. Viime vuonna piti mennä sisälle, ku pelotti, vaikka oli kuulosuojat päällä. Sitten syödään sipsiä ja katsotaan piirrettyjä. Eli kolmevuotiaana ehdoilla mennää tämäkin uus vuos.

SMV78 ja tyttö rv 30+6 (huomenna poksuu, jee!)
 
Viimeksi muokattu:
On vähän pihalla oleva olo, kun monet muut täällä puhuu supistuksista ja ite en siis edelleenkää ees tiedä mitä ne on :D Töissä on joskus ollu sellane outo tunne mahas ja oon epäilly et se vois olla mut se loppuu aina ku pysähyn. En tiedä onko se joten ei ole sanottavaa oikein tähän asiaan mulla :)

Joulut meni hyvin. Vietettiin joulua ensin mun vanhemmilla ja sieltä sitte siirryttiin miehen äidin kotipaikalle. Olin kyl jo tapanina niin täynnä joululauluja ja ruokaa että huh! Mitenkää ylenpalttisesti ei tullu herkuteltua. Oon sen luontonen ihminen etten pysty esim suklaata vetämään paljoa putkeen. Jos ostan joskus esim irtokarkkipussin niin mies saa yleensä auttaa pussin loppuun syömisessä :D

Paino nyt kuudessakympissä. Lähtöpaino oli mulla siis 61.. Toivon ettei paljoa nousis, entisen syömishäiriötaustan takia.

Uutena vuotena mennään miehen vanhemmille syömään ja ei kai sitten muuta, ainakaa muusta ei ole tietoa. Ei ole kukaan kutsunut bileisiin tai mitään.

Olen nyt kahtena yönä nukkunu aika kauan. Viime yönäki 12 tuntia, heräsin 13.20 ja nyt jo väsyttäs, outoa.

Alkoholin suhteen on ollu nollatoleranssi. Ei siis poikkeuksia edes jouluna. Eilen löysin kivan alkoholittoman kuohuviinin! Alkosta Festillant-merkkinen, itse ainakin pidin :)

Nyt on viime aikoina ollut kipuja esim joskus sängyssä noustessa tai asentoa vaihtaessa, tai yskiessä tossa jossain lantiolla, ikään kuin alapään "sivuilla", en osaa tarkemmin kuvailla paikkaa. Myös alapäässä tuntuu joskus sellaista.. vihlontaa? En osaa kuvailla oikein sitäkään, mut sellane aika ikävä kirpaseva tunne. Liitoskipuja vai?

Äitiysrahapäätös ei oo tullu viel. 14 pv jätin hakemuksen. Innolla odotan että mitä saan.. Ja pakkaushan tulikin jo jokusen aikaa sit.

Töissä pitäis viel kuukausi jaksaa mut vähä epäilen omaa jaksamista, kumpa jaksaisin vaikka edes pari viikkoa. No aika näyttää!

Omppis ja papu 30+5

Tsemppejä ja jaksamisia kaikille niitä tarvitseville!! :wave:
 
Tervetuloa uudelle!

Tsemppiä supistusten kanssa kamppaileville!

Hoitotasoa on mietitty, että hankittaisiko. Ollaan mietitty sellaista kokoon taitettavaa hoitotasoa, mutta saapi nähdä. Voi ollta, että hankitaan vaan pehmuste ja vaihdetaan vaipat sitten lattialla, sängyllä tms. Esikoisen kanssa tuli käytettyä tasoa kun hää oli aivan pieni, vajaa vuoden ikäisenä vaipan vaihdot ym sujui muualla useammin kuin tasolla.

Imetystyynyä ei ollut esikoisen kanssa. Hieman olen miettinyt auttaisiko se imetyksen sujumiseen nyt tällä kertaa, mutta taitaa olla että mikä tahansa tyyny kelpaa jos sitä tarvitsee.

Rintapumppu oli esikoisen aikaan käytössä, oli Ainun käsin käytettävä pumppu. Hyvä oli ja tykkäsin siitä. Lainasin sen sitten kaverille mutta ei se tullut koskaan takaisin. Ajattelin katsoa miten imetys lähtee sujumaan ja hankkia sitten tarvittaessa pumpun.

Sterilointivehkeitä ei esikoisen aikaan ollut, enkä hanki nytkään. Sen verran mitä tarvitsee pulloja ja tutteja steriloida niin keittämällä onnistuu, ei siitä ole pahemmin vaivaa.

Tarvikkeista Vaunut ja sitteri ovat varastossa odottamassa. Ensi kuussa ajattelin käydä ne kaivamassa esiin ja pestä. Turvakaukalo pitää ostaa uusi.

(.) Flunssa on sitten rantautunut. Nokka vuotaa kuin niagaran putous, yskittää ja aivastelen vähän väliä. Teetä kuluu, samoin nenäliinoja, strepsilsejäkin kävin hakemassa ja niitä tulee jonkin verran otettua töissä. Huomenna olisi jälleen työpäivä! Enää 3 työvuoroa ja jään lomalle, sitten ei tarvitse enää töihin mennä muuta kuin viemään avaimet ja moikkaamaan työkaverit. :)

CandleLight ja poju 31+0 POKS! :)
 
mam Juu ei ehken uskalla hirveesti ite kokeilla, ettei vaan ylly supparit (hanskat olis ainakin hyvä olla.), samoin sänkyhommat on kyllä erittäin paitsiossa.. Hehe, ei kyllä miun mies suostuis tekemään "sisätutkimusta" :LOL:
Soitin neuvolaan, ja jätin soittopyynnön ajanvaraukseen, kuulemma se terkkari tänään soittelee takas. Ja peruin aamun asiakkaat, eli jotain kevyitä töitä vaan iltapv.
Eilen illal ei kyl suppaillu enää niin paljon mutta yksi ihan kunnon kipee kuitenki illalla.
mikä siun vointi??
 
Sone* kyllä mies koitti mulla ihan käsi kopelolla kun pesi kädet hyvin.. :) Ronkitaanhan sitä muutenkin juurikin seksin yhteydessä, mutta ymmärrän toki sun kannan.. :D Mun vointi on ihan ok.. supistuksia nyt tulee ja menee, mutta jotenkin tottunut jo niihin ikävä kyllä.. Kerta alakerrassa on kaikki vielä ihan hyvin niin en stressaa niitä koko ajan jos eivät oikein ylly.. :)

Hyvää uutta vuotta kaikille tasapuolisesti!:cool:

mam ja risbe 31+3 :) Ens vuonna alkaa sitten poksuminen ;)
 
Heippa pitkästä aikaa!

Tässä onkin aika vierähtänyt joulun ja naimisiinmenon ja yhteisen lomailun merkeissä niin, etten ole edes kerennyt lukea mitä täällä on tapahtunut! Ei oo ennen tällasta päässy käymään! :LOL: Tekstiä olikin tullut jotain 5 sivua siitä kun viimeksi täällä kävin, joten ihan pikaseen sen jouduin selaamaan läpi. Vähän siis päässy tipahtamaan kärryiltä, enkä nyt enää muista mitä piti kommentoida.. Mutta ehkäpä se tästä taas lähtee käyntiin kun arki alkaa. :)

Yllätyin ihan miten pitkällä täällä monet jo menevät! Ihanaa, varsinkin niiden kohdalla, joilla on ollut pelkoa liian aikaisesta synnytyksestä. Nyt aletaan kaikki olla turvallisemmilla viikoilla!

Itse olen vielä nauttinut raskaana olemisesta. Tykkään masusta ja liikkeiden tunnustelusta. Varsinkin nyt viimeiakoina on ollut ihanaa, kun vauvan voi paremmin tuntea mahan läpi. Välillä se punkee peppuaan tai päätään, ja välillä tuntuu joku pieni kivikova juttu, olisko sitten kanta- tai kyynerpää. Liikkeet tuntuu vielä ihan siellä sun täällä, ympäriinsä, eli taitaa pieni vielä kääntyillä aika paljon.
Toisaalta, mulla on ikävä vanhaa hoikempaa kroppaani ja sitä, että jaksaa/pystyy urheilla ja puuhata puhisematta. Vatsa ei ole mielestäni vielä kovin iso tai ainakaan ulospäin työntyvä (vatsan ympärys n. 98 cm), mutta se alkaa tosi korkealta. Joten painaa keuhkoja aika tavalla, kumartuminen on todella hankalaa ja maatessakin tuntuu välillä että henki ei enää kulje. Käveleminen saa aikaan kovaa kipua mahassa, joten edes sen vertaa ei voi harrastaa liikuntaa. Lumityöt, imurointi, kaappien siivoominen ym, kaikki aiheuttaa tosi napakoita supistuksia, ja huonojen yöunien takia oon niin väsyny ettei mitään juuri jaksaiskaan tehdä. : / Mutta kuitenkin koen että tää raskaus on ollut helppoa ja sujunut hyvin ilman suurempaa vaivaa, ja oon tosi onnellinen tästäkin ajasta, kun ollaan pienen kanssa vielä yhtä. :heart: Mäkin totesin miehelle tossa yhtenä päivänä, että mulla on jo valmiiksi ikävä tätä mahaa. :D

Kääk, nyt mun pitääkin jo rientää. Ens kerralla sitten enemmän kommentointeja, kun oon taas päässy paremmin kärryille.

Ihanaa ja Onnellista Uutta vuotta kaikille! :flower:

Nanna 27+6
 
Puuh! Just kävin tekemässä uudenvuoden ruokaostokset (onneks pääsin yksikseni) ja kyllähän sinne oli "muutama" muukin lähteny. Mut nyt ois herkut ja raketit ostettu ja voi rauhottua uudenvuoden vastaanottamiseen.

Nanna Minä oon kans huomannu et kyllä tässä alkaa pienikin ponnistus puuskututtamaan vaikka minulla aika pieni maha onkin. Vaikuttaa varmasti ihan huono yleiskuntokin kun ei tässä ole liikuntaa saanut käytännössä ollenkaan kesän jälkeen. Minulla on kans tuota et kävellessä alkaa pistää kipeesti mahaan. Esikoista odottaessa pystyi sentään pyörällä ajamaan ihan näille viikoille asti kun oli kesä mutta nyt on kyllä menny ihan autossa istuessa viimeset kuukaudet.

Tervetuloa mukaan Posteljooni!

Voimia kaikille supistusten ja univaikeuksien kanssa kamppaileville!

Jännittävää uutta vuotta kaikille! :)

Särö ja Jalo 31+3
 

Yhteistyössä