Yhtäkkiä muistu mieleen että Alisa kyselit synnytysjakkarasta (muisti on hyvä mutta lyhyt, etenkin kun lukee kuulumiset töitten jälkeen yöllä ja ite kirjottelee vasta päivällä :ashamed: ) Minä ponnistin esikoista ensin sellasessa etukumarassa asennossa tyynyjen päällä ja sit jakkaralla ja kyllä se minua ainakin auttoi saamaan vauva laskeutumaan lantioon. Siinä on myös painovoima ponnistusten apuna. Loppuvaihe hoituikin sitten ihan puoli-istuvassa asennossa sängyllä mutta olisi kai sitä saanut olla jakkarallakin loppuun asti. Kätilönhän on vähän vaikeampi nähdä siinä asennossa mutta ainakin siinä Sydänääniä-sarjassa käytettiin paljon synnytysjakkaraa. Että kannattaa ainakin kokeilla!
Sintu Onpas pahannäköinen turvotus, on varmasti tukala. Kunpa syy selviäisi ja saisit turvotukseen helpotusta.
Minulla ei vielä ole kovin kipeitä ollut supistukset mutta navan oikealla puolella on alue jota alkaa aina pistämään ja maha kovettuu. Tulee aina jonkinlaisen rasituksen yhteydessä.
Särö ja Jalo 27+0
Sintu Onpas pahannäköinen turvotus, on varmasti tukala. Kunpa syy selviäisi ja saisit turvotukseen helpotusta.
Minulla ei vielä ole kovin kipeitä ollut supistukset mutta navan oikealla puolella on alue jota alkaa aina pistämään ja maha kovettuu. Tulee aina jonkinlaisen rasituksen yhteydessä.
Särö ja Jalo 27+0