greentea1 Unipussin idea on kohdunomainen lämmin paikka, niinkuin kapalollakin. Tosin meillä ei viihdytty kapalossakaan, kun piti saada olla tilaa liikkua. Meillä oli tytöllä aluksi peitto päällä, mutta kun sen oppi potkimaan pois, niin ei ole peittoa huolinut. Nyt 1v 2kk. Muutenkin on liikkumaan oppimisen jälkeen ollut koko pinniksen pinta-ala käytössä
Ja muistaakseni vauvaa ei saa ylikuumentakaan, kun siihen liittyy kätkytkuoleman riski. Joten unipussin jos otatte käyttöön, niin ei mielellään peittoa lisäksi ja viileä huone. Viileässä nukkumistahan suositellaan kaikille, koska se lisää aineenvaihduntaa öisin ja on tutkittu, että viileässä nukkuvat eivät kärsi niin usein ylipainosta, kuin lämpimässä nukkuvat. Nukkuuhan vauvakin hyvin ulkoilmassa
SaHi minun mielestä on myös kurjaa, että omia juttuja ei kommentoida. Muutaman palstan kirjoittelun aikoinaan heitin pois, kun kukaan ei koskaan kommentoinut mitään. Tietysti jos ei ole omakohtaisia kokemuksia, niin ei tarvitse kommentoida kuin tietäisi vaan juuri niinkuin kerroit, että tuoda jotenkin ilmi se että on jutun edes lukenut.
Joulusta Muutettiin viime viikolla uuteen kotiin ja ollaan ensimmäistä joulua ihan perheen kesken. Tytölle yritän laittaa mahdollisimman mukavan joulun, koska vaikka mitään konkreettisia muistoja ei vielä kerrykään, niin alitajuntaan jää vaikutelma joulutunnelma (vähän niinkuin ne toitottaa neuvolassa siitä varhaisen vuorovaikutuksen tärkeydestä). Verhotankoja yms muuta puuttuu vielä, joten välttämättä jouluverhoja ei ehdi kaikkia laittaa, mutta tonttuja on jo seinällä ja jouluvaloja ikkunoissa. Viimeksi olen joulua laittanut -08, kun asuttiin omassa, mutta rakentamisen vuoksi ollaan useampi vuosi oltu milloin missäkin jouluna, niin ei ole ollut oikein tunnelmaakaan. Joulu on lasten juhla ja kahden aikuisen joulu ei ole mielestäni sama asia kuin jos on lapsia. Ja onneksi ollaan saatu pitkän odotuksen jälkeen tyttö meidän elämään, niin pelkästään se on palauttanut jouluilon meille. <3
nippatäti Harmi, että sinulla on tuollaisia ei niin mukavia muistoja lapsuuden jouluista ja äitisi huolettaa. En osaa sanoa oikein mitään lohdullista, kun meillä ei ole alkoholin kanssa läträtty, eikä oikein tapeltukaan kotona, niin ei ole kokemuksia.
Rahatilanteesta Minä olen hoitovapaalla ja mies on töissä. Rahaa ei ole liikaa, mutta kyllä me pärjätään. Onneksi tulee ihan kiva veronpalautus niin saadaan helpotusta rahatilanteeseen sen myötä. Mistään ei ole tarvinnut koskaan tinkiä, mutta mitään kallista ei kyllä koskaan ole ollut tapana kaupasta ostaa. Säästäväinen perusluonne kun on
Opiskeluaikana oppi venyttämään senttiä ja hyvän mallin on myös saanut lapsuudenkodista, jossa ei myöskään koskaan ole rahalla mällätty.