*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Marraskuussa

Hitto kirjoitin pitkän sepustuksen ja tää kone hävitti sen.. : /

Sone*:
Olen huomannut myös liikkeiden vähenevän ja jääväni miettimään, että koskas pikkuinen liikkui viimeksi, mutta silloin yleensä aina tulee potkua :)

pepper:Hyvä jos kivut sielä vähentyneet :)

Leo:Tsemppiä ruokavalion kanssa :) Itselle tekee välillä vaikeaa vastustaa tiettyjä ruoka himoja..:p

Nanna*83:Hyvä jos alkaa mieli olemaan parempi :) Riskihän on kuitenkin tosi pieni vaikka olemassa :)


mammutti:Onnea sokerirasitukseen ja uskon, että se menee hyvin vaikka se olo onkin tosi kauhea mikä siitä tulee.. :(

Tikuliina:Jaksamisia supistusten kanssa ja toivon mukaan pääset nauttimaan raskaudesta hiukan ilman kipuja.

( . ):
Täytyy sanoa, että aika vähillä supistuksilla olen selvinnyt tähän asti. Nyt tosiaan tuntuu, että viimeaikoina niitä on tullut hiukan enemmän ja tulevat aika voimakkaina, vaikka kertaluontoisina/epäsäännöllisinä : / Huomannut, että nyt kolmannessa raskaudessa supistukset tuntuvat paljon voimakkaammilta ihan alusta lähtien kun taas kuopuksesta tai esikoisesta en muista niiden olleen heti niin voimakkaampia. Mites muut kenellä raskauksia takana niin oletteko huomanneet, että supistukset olisivat alusta asti voimakkaampia kuin edellisissä raskauksissa?
Itse saa ihan kumartua jos kävelee ja alkaa samaan aikaan supistamaan.

Eipä tänne muuta kuin harmaata/pimeää tiistaita :)


mam ja risbe 26+4
 
Viimeksi muokattu:
Kävin tänään töissä sopimassa äippäloman alotuksesta ja muista siihen liittyvistä jutuista. Toimistotäti oli sitä mieltä että mun ei tarttis hakea Kelalta rahaa ite ollenkaan siltä ajalta kun saan palkkaa (alun 3kk), mutta pitää kuitenkin vielä käydä joku päivä ite Kelalta kysymässä että miten tuo menee, kun ei siinä lomakkeessa ole vaihtoehtoa että vois hakea äitiyspäivärahaa muulle ku koko ajalle... Mietin myös haenko vanhempainrahaa suoraan koko ajalle, vai pitäiskö miehen pitää se isäkuukausi siellä lopussa. Musta se ei tunnu oikeen järkevältä, kun miehen palkka on niin paljo parempi kun mun, ja mä en ees tiedä onko mulla töitä siinä vaiheessa vai oisinko sitte työnhakijana sen ajan. Ja kun aion sen jälkeen jäädä kuitenkin vielä kotiin ni tuntuis vähän tyhmältä mennä kuukaudeksi välissä töihin. Miten teillä muilla, aiotteko käyttää isäkuukauden?

Sokerirasitukseen sain uuden, varhennetun ajan ens viikon perjantaille. Eli itsenäisyyspäivän iltana paastotaan... (Ja mää kun haluaisin mässäillä samalla kun arvostelen pukuja! :) ) Mutta oikeesti kyllä hirvittää jos pitää alkaa noin kauhean tarkaksi hiilareitten kanssa mitä esim Leo kerroit. Oon kasvissyöjä ja ruokavalio on väkisellä aika hiilaripitonen... :( Sitte tarttee kyllä oikeesti neuvoja joltain ammattilaiselta! Hurjalta kuulostaa tuokin että maito on pitäny karsia minimiin, kun maitotuotteet on yks iso proteiininlähde mulle. Mutta katotaan ensin nyt mitä se testi sanoo.

Liikeitä täällä tuntuu edelleen paljon. Ipana on enimmäkseen poikittain (oli myös ultrassa) ja potkut tuntuu oikeessa kyljessä, mutta välillä kääntyy niin että potkii alas rakon tietämille. Rauhallisten tökkäilyjen ja painallusten lisäksi tyyppi saa välillä jotain ihme sätkyjä, tosi voimakkaita ja nopeita liikkeitä jotka tuntuu koko mahassa. Mitä lie halkoja siellä hakkaa... :D Ja on nuo potkutkin välillä melko mojovia. Jospa sillä kohta käy tila vähän vähemmäksi jos liikketki vähän rauhottuis. Mutta ihmeen paljo minusta sillä on jo nyt voimaa. Ihmettelin muuten tänään ku maha tuntu jotenki niin kireeltä, kunnes tajusin että en oo rasvannu sitä suihkun jälkeen aamulla! Sama oli aiemmin parina päivänä ku käytin jotain luirua body lotionia. Eli en tiedä ehkäseeko tuo mun Body Shopin kaakaovoi arpia, mutta oloa helpottaa kyllä kummasti!

Karvoista piti vielä sanoa että ei muuten tartte pestä hiuksia yhtä usein ku ennen! Normaalisti mun hiukset rasvottuu niin että pitää joka päivä pestä, nyt menee 2-3 päivää ilman että on ees kovin limasen näköset. Tää on semmonen muutos joka sais jäädä pysyväksi, mutta tuskinpa jää...

Supparit on nyt pysyny vähissä, kun muistaa ottaa rauhallisesti. Lantio on kipeä, ja välillä on vaikea löytää sopivia asentoja. Rennoin ois risti-istunta sohvalla, mutta maha vaatii myös makoilemaan aika paljon. Huomaa myös että ei enää pysty istumaan lysyssä vaan selkä on pidettävä suorana, muuten tulee tosi tukala olo. Nii ja napa alkaa olla aika litteä! Saa nähä pullahtaako se kohta ulos. :)

Piula+poikanen 22+5
 
Eilen tuli äitiyspakkaukset postiin ja tietenkin oli heti pakko ne hakea kotiinkin, että pääsee laittelee tavaroita valmiiksi :) Nyt sit kone pyörii vähän väliä.. Ens viikolla aattelin hakea sit Ikeasta pinnasängyn, niin alkaa olla kaikki akuutti vauvoille valmiina.
Kappahlissa ihailin pieniä Newbie-vauvanvaatteita, mut eihän semmosia 44 cm vaatteita uskalla ostaa, ku vauvat voi olla isompia ku vaatteet :)

Ajankulusta kotona olitte jutellu; itte oon huomannu et selkeet päivärutiinit auttaa ainakin. Mäkin sit pieniä kotihommia teen, oon tietty tietokoneella ja välillä neulon ym. Kummasti tää aika vaan tuntuu kuluvan :)

Supistelut mulla on pysyny kivuttomina, onneksi. Mutta huomaa kyllä että rasituksessa niitä tulee (siis siitä mahan kovettumisesta). Närästystä on jonkun verran alkanut olla, mutta niin on jokaisessa raskaudessa ollut loppuvaiheessa.

Kohta lähden hemmottelee itseäni ja laitatuttamaan ripset :)

SoonFab & sisko ja sen veli rv 26 *poks*
 
Kotiin pääsin! Ihanaa! Nyt vaan extra extra rauhallisesti taas et päästäis ens vuoteen kotona ollen. ;)
Hiivatulehus jälleen kerran. :( Vaaratonhan se on mut ärsyttää ku uusii kokoajan! Ja kaiken lisäksi ihan oikeesti lisää varmaan supistuksia, alan pikku hiljaa uskomaan siihen ku lääkäri siitä jo maininnu parikin kertaa... (tuntuu vaan ettei nyt niin vaaraton tulehus tekis kipeitä suppareita, mut parempi näköjään uskoa lääkäriä...) Vauva potkii ja rellestää vatsassa koko ajan ja huomaan joskus et saan sekin vuoksi supistuksen kunn potkii ikävästi suoraan alaspäin eli etiseen istukkaan, joka ihan selkeesti laukasee supparin... Ikävää... Sais vaihtaa jo asentoa ku ollu poikittain jo monta viikkoa, ainaki aina kun on ultrattu. Mut niin super ihanaa olla kotona! :heart:

Leo:Ihania kuulumisia sinulla äitipolilta! Ja tsemppiä ruokavalion noudattamiseen, ite oon nyt pari kuukautta noudattanu ajatuksella että 1xvk on herkkupävä (venyy kyl yleensä koko v.lopun herkutteluksi osittain... :ashamed:) Mut ei se tosiaan mitään ydinfysiikkaa oo ku oppii... Herkuthan ne on ainoana vaikee pitää poissa ku mieli niin tekis. Nyt toisessa raskaudessani aion ottaa hiukan rennommin tuon ruokavalion kans, siis herkkuja en vedä mut normaalia terveellistä ruokaa hiukan rennommalla otteella ku esikoisen aikaan, silloin ku tyttö paino rv38 vaan 2,7kg ja nyt tää toinen leikataan jo viimeistään 37 viikolla ni en halua et jää lähelle kahta kiloa paino kuitenkaan... Ja kätilökin antoi tälle siunauksensa nyt osastoreissulla ku puhuttiin, minun kun ei tartte "ressata" alatien synnytystä ku leikataan kaikesta huolimatta. Mut en tietenkään aio sokerilla pientä tarkoituksella kasvattaa... :)

Nukkuessa myös minä pidän tyynyä jakojenvälissä niin alaselkä kivut helpotti... :) Nyt on se aika mun raskaudessa et uni maistuu hyvin öisin.... Se valvominen olikin niin hanurista!

Nyt en muista mitä muuta piti kommentoida, lähden nauttimaan kotona olemisesta. :)

Nopponen 26+3
 
  • Tykkää
Reactions: Nanna*83
Leo81 Tsemppiä ruokavalion muutokseen! :) Mullakin se on edessä, oonpa sitten ainakin tehnyt "kaikkeni" jottei vauvasta kasva liian isoa. Oon antanu itselleni luvan herkutella vielä tulevana viikonloppuna ja sit vähennän huomattavasti, jouluna tietty on lupa vähän napostella hyvää :)

Supistuksista Mulla ei esikoisesta ollut yhden yhtäkään oikeaa supistusta, harjoitussupistuksiakin tuli vain muutama ihan vikoilla viikoilla. Nyt taas harjoitussupistuksia on tullut jo varmaan 10 viikon ajan ja nykyään lähes päivittäin, ei ne satu mutta on kyllä välillä aika epämukavia. Ja välillä se supistus kestää ja kestää..
 
Nanna, on mulla ollut jo muutaman viikon nuo tyynyt jalkojen välissä olleet käytössä, mutta eivät ne auta pidemmän päälle. Pri tuntia pystyy niiden kanssa nukkumaan ja sit taas koskee.. mut siihen on osasyynä nää mun perinnölliset nivel- ja sidekudossairaudet.

Menen huomenna käymään lääkärillä ja kysäisen, että uskallanko mä syödä näihin kipuihin tuota täsmälääkettä vai nukunko vaan sohvalla.

Painonnousustakin piti mainita. Mulla ei ole vaakaa, mutta tiedän aivan varmaksi että viime neuvolasta on tullut ainakin 3 kiloa lisää. On jatkuva nälkä koko ajan, ja mitä kevyemmin syön, sen enemmän keho himoitsee lisää ja lisää.

Tikuliina ja typykkä edelleen 23+2
 
HP No onpas kurjaa, että supistelut ottanu nyt oikein urakalla vallan sun arjesta : / Tiedän tuon tunteen, kun on vaikea olla vaan ja miettiä, että töihin ei voi mennä eikä kotihommiin osallistua :hug:

Tikuliina Onpas mukava kuulla, että supparit helpottaneet :)

Nanna No onpas kurja tilanne! Tosiaan tuo vanhempi sukupolvi ei oo kuullutkaan varmasti näistä nykyajan rajoituksista.. Munkin tuttu (50v) tarjos graavikalaa ja oli ihan ihmeissään kun kieltäydyin :D

Nopponen Tsemppiä lepäilyyn!! :hug:

Mulle tuli jo viime viikolla, että Kelalta maksetaan se avustus 140€. Maksu tulee jo tän kuun lopussa :O Ei ihan vielä olis tarvinu tulla, mut laitetaan raha sitten säästöön ja odottamaan jotain hankintoja.

Leo Olipas sulla ollut mukava käynti, varmasti positiivinen mieli, vaikka kurinalaisesti joudutkin tarkkailemaan syömisiä :)

isäkuukausi mää merkkasin papereihin, että se pidetään. Muistaakseni sielä jotenkin luki, että ilmoitus ei ole sitova eli sen voi myös myöhemmin perua, jos ei pystykkään pitämään.

Huomenna onkin sitten neuvolalääkäri, kiva kun saa ultralla kurkata miten päin vaavi siellä masussa asustaa :) Toisaalta, uskon, että se pyörii vielä aika paljon, kun potkuja tunnen ympäri vatsaa :O Kiva muutenkin nähdä mitä mun hb on, ku oon nyt kuukauden sitä rautaa tunnollisesti syöny. Tosin uskon, että ei se oo mihinkään noussu, kun väsy on niiin kauhea edelleen....
Meillä tyttö sairastaa jälleen. Putket laitettiin korviin 2kk:tta sitten ja edellen korvia sairastaa :( Nyt ollaan sitten kiireellisenä jonossa uuteen putkitukseen ja risojen poistoon, blääh! :headwall:

Alisa & Hippu 26+3
 
Tosiaan isäkuukautta ei ensi vuonna välttämättä ole enää lainkaan. Eli mahdollisesti ensi vuonna isän omien vapaiden määrä ei riipu mitenkään äidin pitämistä vanhempainvapaista vaan isälle on korvamerkitty enemmän ihan omia kuin vielä tänä vuonna. Jos siis tuo ehdotus meni tuollaisena läpi. (en tiedä...)

http://www.stm.fi/vireilla/lainsaadantohankkeet/toimeentulo_ja_vakuutusasiat/isyysvapaa

Joskus muulloin sitten muuten kuulumisia ja kommentointia. :)
 
Sokerirasituksessa tänään käyty ja ainakaan ekassa arvossa ei ollut mitään häikkää kun neuvolan terveydenhoitajan kanssa puhelimessa puhuin iltapäivällä, eikä ilmeisesti muissakaan koska ei ole puhelua kuulunut, lupasi hetimiten soittaa jos on jotain poikkeavaa niissä arvoissa. Eilen tosiaan kävin siellä neuvolassa ja siellä ehdin vähän jo taas selkää valitella, siinä kun sydänääniä kuunneltiin niin ritsillä maatessa alkoi selkää särkemään paljon enemmän, meinas jalat alta lähteä kun ylös nousin mutta aattelin että menee ohi kun kävelee kotiinpäin. No eipä menneet. Koko eilisen loppupäivän ja tän päivän ollut niin kamala selkäkipu, ihan erilainen kuin aiemmat lihassäryt, sellainen polttava kipu joka säteilee yläreisiin. En tiedä pitäiskö soitella sairaalalle että mitä teen, th sanoi vain että päivystykseen jossei ala hellittää. Mikään panadol ei auta eikä levossakaan mene pois tuo kipu. Nyt luin jostain että joillain supistukset tuntuu tuollaisilta, tai tarkemmin että joillain synnytykset lähteneet näillä oireilla käyntiin eikä ns. vatsan puoleisia supistuksia olekaan tullut ennen kun oltu kunnolla jo synnyttelemässä. Onko muilla ollut kokemuksia samanlaisesta?

Karvoja on joo, masu on ihan untuvainen :D Ja hiukset ei tosiaan rasvotu niin nopeasti, eikä harjaan tartu juurikaan irtokarvaa.

Ajankuluongelmia ei ole, ainakaan nyt vielä. Ens viikolla sit ei tarvii enää mihinkään aamulla kiirehtiä, jospa sitten ehtis tylsistymäänkin jo.

Nukkuminen ei meinaa sujua, heräilen kanssa useasti yössä, tyynyä kanssa pitänyt jalkojen välissä mutta kun tuo selkä ei vaan anna nukkua.

Liikkeitä ollut ihan vanhaan malliin, kova touhuaminen tuntuu tuolla masussa käyvän moneen otteeseen päivän aikana, välillä yölläkin :D

Meillä ei varmaankaan isikuukautta tule, epäilen ainakin. Enkkulassa sellasta ei tunneta ja muutenkin luulen että miehellä menee liikaa aikaa uuden bisneksen käynnistyksessä.

Tässähän tätä taas kerääntyi, en välttämättä muistanut kaikkeen puheenaolleeseen kommentoida mutta tällä istunnolla ei pysty enempään.

 
Hih täällä alkaa olemaan vauvan liikkeet enemmänkin sellaista siirtymistä.. :D alkaa vissiin tila käymään ahtaaksi.. :) Toki potkujakin tulee ja kovia sellaisia, mutta hyvin näkee vatsan päältä kun vauva vaihtaa asentoa kun koko masu siirtyy ikään kuin laahaa liikkeet mahaa pitkin.. :D Muita huomannut jo liikkeiden tulleen sellaisiksi?

huomasin, että meidän palstalta on osa siirtynyt toiselle palstalle juttelemaan.. :O No ei siinä mitään tottakai jokainen saa jutella missä tahtoo.. :D ihmettelin vain kuin tietyt aktiiviset keskustelijat ovat kadonneet niin huomasin :)

mam ja risbe 26+5 :)
 
Mam_87, sama täällä! Illalla olin ihan fiiliksissä kun yöksi luvattiin lumisadetta tänne Helsinkiinkin. Sitten aamulla innoissani menin verhoja avaamaan ja kah, ei siellä ollutkaan valkoista maassa! Mä olin ihan pettynyt! :D No, ehkä se tästä vielä talveksi muuttuu..

Tikuliina, harmi ettei niistä tyynyistäkään ole sitten apua.. :(

Anncarol
hui, kuulostaa pahalta tuo selkäkipu. Onko menny ohi?

Nopponen! hienoa että pääsit kotiin! :)

Niittyvilla onnea uudesta kodista! :)

Alisa84 hauskaa että teillä katotaan lääkärineuvolassakin ultralla! Mun tietääkseni meillä ei enää rakenneultran jälkeen ole yhtään kunnallista ultrausta. : / Tai ihan varma en kyllä näin ekakertalaisena ole...

Kelan hakemukset
täytetty tänään netissä. Jäin vaan ihmettelemään, kun en mä ainakaan huomannut siellä kohtaa isäkuukaudesta. No, siihen varmaan voi vielä palata kun systeemitkin on vielä sen osalta muuttumassa. Joka tapauksessa isä on isäkuukautensa pitämässä.

Nukkuminen onnistuis vielä mahan puolesta ihan hyvin. Asentoja siis löytyy ihan hyvin, mutta kai mulla on pääkopassa sit vaan jotain vikaa kun uni ei tule. Viime yönä nukuin ensin pari tuntia, sitten valvoin pari tuntia, ja sen jälkeen taas nukuin pari tuntia. Ei tällasilla unilla meinaa jaksaa. : / No, tätä se on varmaan sittenkin kun vauva tulee. :D

Vauvan asento
vaihtelee ainakin täällä vielä päivittäin. Välillä potkut tuntuu ihan ylhäällä edessä ja välillä taas ihan alhaalla, takana tai sivulla. Ilmeisesti vielä on siis pienellä hyvin tilaa liikkua ja heitellä kuperkeikkoja.

Tänään illalla edessä 4D-ultra yksityisellä! Jee jee! :)

Nanna 23+1
 
Kelan hakemukset laitoin viime viikolla menemään, nyt vaan odotellaan päätöksiä. Jäi kyllä vaivaamaan, kun en älynnyt ruksia siitä sitä vanhemmanvapaan haku kohtaa, nyt en tiedä pitäisikö olla Kelaan yhteydessä, että olisiko sekin pitänyt laittaa. Tunnen itseni taas tyhmäksi. :D Muutenkin on viime aikoina saanut täytellä kaiken maailman lomakkeita, niin tuntuu että koko pääkoppa on sekaisin. Isäkuukautta ei mies vietä kun on kotona muutenkin (hää on sairaseläkkeellä).

Vauvan liikkeet on vähentyneet. Toisaalta tuntuvat vaihtelevan päivittäin, eilen oli pienellä aktiivinen päivä, kun taas parina aikaisempana päivänä on potkiskellut vähemmän, tänäkin aamuna on liikkeitä tuntunut hyvin vähän. Sunnuntaina oli jo tippa linssissä kun meinasin asian suhteen rueta panikoimaan. Vauvan kääntyily tuntuu kyllä selkeämmin, että taitaa toisella olla tila vähissä.

Nukkuminen on edelleen vähän niin ja näin. Joskus nukahtaa helposti ja joskus saa pyöriä kauankin, ennen kuin saa hyvän asennon ja unta. Yöllä jos ja kun herää, on välillä vaikea saada uudelleen unta.

Joulua olisi kyllä kiva rueta vähän laittamaan. Oon kyllä niin jouluihminen, se on mun vuoden lempijuhla. Joululahjojakin pitäisi hankkia ja miettiä, mutta ensin pitäisi vähän saada raha-asioita selväksi. Haen liitosta ansiosidonnaista päivärahaa ja se hakemus on vielä auki. Toiveet olis korkealla, että saisi jouluostosrahat vielä sieltä. Ahdistavaa, kun eletään kädestä suuhun ja joulukin on tosiaan tulossa.

Lunta odotetaan täälläkin kovasti! Muutamia hassuja hiutaleita tuolla pihalla leijailee, mutta ei noilla kyllä maata valkoiseksi saada.

Hassulta kyllä tuntuu kun lueskelen joskus noita muiden "kuukasien" pinoja, kun on tosiaan jo elokuisillekkin oma pino. Itsekin sitä oltiin vasta alkuviikoilla ja nyt jo yli puolivälin. Marraskuisten pinoa olen käynyt välillä lukemassa, jotenkin mukavaa seurata miten siellä ihmiset ovat synnyttäneet.

Ajanvietosta oli puhetta. Itse olen osa-aikaisena töissä ja välillä vapaapäiviä on reippaastikkin. Vapaa-aika menee ihan mukavasti kotihommien parissa, koneella ollen, esikoisen kanssa touhuten, elokuvia/sarjoja katsellen, kirjaa lukien jne. Tuo ukonköriläskin kun on kotona koko ajan, niin on seuraakin.

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille ja tsemppiä kaikille sitä tarvitseville.

(.) oma napa on kyllä tuossa aika hyvin kerrottuna, mitään ihmeellistä lisättävää ei oikein ole. Huomenna olisi se sokerirasitus, hermostuttaa jo valmiiksi ja mietityttää miten paha olo siellä sitten oikein tulee..

CandleLight ja poju 26+3
 
Juu selvästi on kyllä liikkeet vähentyneet nyt viikonlopun jälkeen, taitaa se tila tosiaankin alkaa vähenemään niinkuin muutkin täällä on todennut! Ja masukin on taas vähän enemmän pullahtanut ulospäin :)

Tänä aamuna oli pakko tirautella kyyneleet kun esikoinen koulumatkalla lauloi niin kauniisti Varpunen jouluaamuna, luntakin alkoi siinä leijailemaan :heart:
Kuopus sitten lauleskeli "äiti olen täällä maailman toisella puolen... ja laulan papappaduupa jne... Äiti älä pelkää kyllä pidän itsestä huolen... Voi toista kun oli niin reipas 4v! Ihan oon herkistynyt täällä ny :D Ihania nuo mukelot :heart:

Kelan hakemukset Mie laitan ne vasta tammikuun alussa niin oon kerenny just puol vuotta maksaa korkeempaa yeliä, että varmasti en jää pienemmälle äitiyspävrahalle. Olikos täällä muita yrittäjiä, mites te teette?

Sone ja Paavo 25+3
 
Vauvan liikkeet on myös jo sellaista siirtymistä, toki on potkimista ja nyrkeillä tökkimistäkin. Sitten vauva myös työntää kättä ja jalkaa mun mahaa pitkin :) Toisaalta mulla on niin iso kohtu, että pikkunen mahtuu vielä suht hyvin liikkumaan.

Täällä vauva tykkää kovasti kun isosisko 2v laulaa :) ja tänään isosiskokin malttoi hetken tunnustella vauvan liikkeitä, kun yleensä ei ehdi :D en kyllä tiedä ymmärsikö hän ihan, että miksi äidin maha heilui..

Nallu ja pikkuveli 25+4
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveissaPulla
Tänne on luvattu vasta lauantaiksi lunta! Toivoisin jo kovasti.

Flunssan jostain itselleni sain. Eilen oli miun ainejärjestn pikkujoulut. Oli vähän ulkopuolinen olo, kun siellä kännäävien opiskelijoiden seassa mahoineni vedin pähkinöitä :LOL:

Syöminen ja varsinkin mässäily on hiton vaikeaa, kun miulla kaikki nostaa noita sokereita. Syön tyyliin vaan proteiineja ja rasvaa ja vähähiilihydraattisia kasviksia. Himoitsisin hedelmiä, mutta räjähtää tuo hiton mittari jos syön vaikka yhden omenan. Eilisissä bileissä meinas alkaa v?¤?ttaa kun tarjolla oli pipareita, joulutorttuja, kaljaa, viinaa ja glögia, sipsejä ja karkkia. Ei oo vaikeeta periaatteessa olla hiilarittomalla dieetillä, mutta ottaa vaan päähän.

Aika kuluu yllättävän mukavasti. Tuntuu että kun on koira, harrastan liikuntaa sekä sen kanssa että yksin ja tapaan ystäviä, niin aika menee ihan mukavasti. Opintoja teen tosi vähän nyt, oon valinnu tällasen downshiftaamisen nyt ennen vauvaa. Mie oon myös fanaattinen siivooja, koko lukion ajan siivosin työkseni ja sen jälkeen parina kesänä vielä, niin on jääny sellanen siivouskierto päälle omassa kodissa. Hirvittää miten sitten vauvan kanssa saan pidettyä paikat tiptop :D

Mie oon alkanu tehä joululahjoja. Miulla on periaatteena etten osta joululahjoja, niin teen kaikille jotain ite. Oon appivanhemmille sellasen joulukorin aikonu. Oon tehny siihen glögiä, sinappia, joulukahvia ja anopille lapaset ja appiukolle villasukat. Teen tänä vuonna parin ystävän kanssa myös joulusaippuaa ja konvehteja.

Mam_87 miulla kanssa vauvan liikkeet on yleensä enemmän sellasta möyrimistä. Sen näkee melkein aina ulospäin. Tulee Alien-leffat mieleen :LOL:

Selkäkipu vaivaa täälläkin. Se on vaivannu jo niin kauan, ettei siitä jaksa edes mainita. Iltaisin on ihan hirveää ja jos istuu väärässä asennossa tai makaa selällään kovalla, ei siitä pääse ylös. No, sille ei vissiin voi minkään niin olkoot.

Nanna saisitkohan sie kuvia laitettua tänne siitä ultrasta? Niin paljon haluisin nähä miltä vauva näyttää!!

Raskaana oleminen on miusta kaikesta huolimatta ihanaa, vaikka on kaikenlaista ärsyttävääkin mitä tänä liittyy. Äitiyspakkaus sais tulla jo, halusisin hypistellä niitä:) Meen tästä nukkumaan, oon kuumeesta jotenkin ihan pihalla.

Nippa ja Pavel 25+4
 
Viimeksi muokattu:
Paranemisia Nippa, ja kovasti tsemppiä ton ruokavalioasian kanssa!
Mä yritän sit laittaa tänne kuvia jos sellasia saan mukaan. Ainakin CD pitäis saada missä on videokuvaa, mutta en tiedä napsitaanko siellä muunlaisia kuvia. Mut laitan jotain jos saan/osaan! :)

Nanna
 
Täälläkin odotellaan lunta! Tänne suuntaan vaan luvattu vasta viikonlopulle. Mut sekin jo auttaa et pakastu, helpottaa koirien kans. Tajusin just et on kyllä ulkoilu jääny tosi vähiin noitten kelien takia. Oikeestaan jo kesällä tuli ulkoiltua normaalia vähemmän kun aina satoi mut nyt syksyllä se on jääny vielä vähemmälle. Pitää nyt ryhdistäytyä kun tulee lunta, lenkillä ei vaan enää pysty käymään kun mulla tulee heti pistäviä supistuksia mahaan jos kävelee pitempiä matkoja. Tänään otti ihteeesä ihan kauppareisulla. Pisti tosi ilkeesti ja kun paino mahaa siitä kohti niin sattu vielä enemmän. Pitää vaan ottaa rauhallisemmin.

Hienoa Nopponen että pääsit kotiin, mukavempi se on kotona levätä kuin sairaalassa.

Nanna Mukava että pääset 4D-ultraan, se on kyllä huippu. Me saatiin tosi hyviä ja selkeitä kasvokuvia. Täällä kun on se 4D ihan kunnan tarjoamissa ultrissa. Huomenna lääkärineuvolassa on kans ultra mut se on sellanen tosi vanha vehje josta ei saa paljoo selvää.

Liikkeet on täällä kans muuttunu aika lailla. On kyllä ihan selkeitä potkuja (enimmäkseen kylkiin et oisko jo raivotarjonnassa?) mut sitten kans sellasta hirveetä myllerrystä et vauva sinkoilee sinne tänne :)

(.) Tänään huomasin et maha on selvästi isompi kuin vielä pari päivää sitten. Minulla tämä kasvaa näköjään tällasina sykäyksinä :) Ilmankos se sit supisteli. Pitänee ottaa taas uutta mahakuvaa kun loppuviikosta poksuu :)

Särö ja Jalo 26+5
 
tääl neuvolalääkärillä käyty, painoa tullu 560g/viikko ja kuulemma ihan normaalia tässä vaiheessa.. pissa oli ok, samoin verenpaine (120/80). kaveri oli pää alaspäin siellä, pylly on vasemmassa kyljessä ja jalat oikealla.. :D sykkeet hyvät ja liikkeet kahdella plussalla.. :heart:

lenkkari ja nöttis 26+6 (mihin tää aika häviää?)
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveissaPulla
kaz
Leo81 Kannattaa tutustua glykeemi-indeksiin ja vähähiilihydraattiseen dieettiin, niin niillä pääsee pitkälle. Esimerkiksi osassa kasviksiakin on aika paljon hiilareita. Tsemppiä ruokavalion kanssa :)

Ultrista
Meillä on aina lääkärineuvolassa ultra. Seuraava on parin viikon päästä.

kaz 25+2
 
EKA TYÖPÄIVÄ TAKANA SAIKUN JÄLKEEN :)

Menikin hyvi :) olen kyllä tyytyväinen että pystyin palaamaan.

Esikoinen on vielä sairaalassa ja isi seurana :) mies pitää viikon kesälomaa tässä ens keskiviikkoon. Ite oon sairaalassa töiden jälkeen. Ja viikonloput.

Talo tässä ku pitäis 2vko pääst olla muuttanu :eek: STRESSI ISKI! Tuleva talo on lähempänä miehen työpaikkaa mutra taas kauempana minun. Poikakin tulee ens vko kottii :) kaikku pakkaamatta Ja APUA!!!

Kaikille isoja haleja
Lähden pojan luo :)

Juli ja Ensku 26+4
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveissaPulla

Yhteistyössä