*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa vol 2***

Lissuli-81: Mikäs on vointi? Toivottavasti se vuoto loppui heti alkuunsa!

Cristiina: Hui ja minäki olen jo tosissaan odottanu että pääsee ostoksille! Mutta en minä kyllä tommosia farkkuja halua :D ! Pitää varmaan pitää pelkästään hameita :D .

Kuusikon äiti: Teillä menee ihanasti nuo lasten iät =) . Olisitko halunut miten tuonne etusivulle tuon? En oikeen tienny että kummin laitan onko seitsämäs vai kahdeksas joten sano jos haluat korjattavan... Olen tosi pahoillani että olette joutuneet noin raskaan ja surullisen asian läpikäymään.

Tervetuloa myös Kristiinalle!

Nanna& Nuppu 9+0
 
Tervetuloa kaikille uusille :flower:
Cristiina Kyseli mahan kasvusta niin kyllä on kasvanut. Tavalliset farkut ei mene jalkaan tai siis nuo lantiomalliset menee mutta jos vyötärö on vähänkään ylempänä niin ei. Sama ongelma toppahousujen kanssa ja kun täällä on kuitenkin välillä ihan oikeesti pakkasta ja poitsun kanssa ollaan pitkään mäessä niin ei siellä äitikään farkuilla tarkene.
Minäkin olen tällainen pätkä 160cm eli en tiedä onko sillä vaikutusta mahan kasvuun.
Äitiysvaatteista oli puhetta ja kyllä mulla on ihan h&m farkkuja ja kyllä niissä ihan normaalit napit ja vetskarit on. Tosin nuo housut on muutaman vuoden vanhaa mallistoa. Muutenkin olen aina ostellut h&m ja lindexin äitiysvaatteita. Kerran kävin jotain nettikauppaa vilkasemassa mutta kun farkut maksoi 100? niin annoin olla ;)
Täällä pahoinvointia on jonkun veran, mutta illalla :eek: Eilen oli aivan karmee päivä kun tuon tavallisen väsymyksen ja öklö olon lisäksi iski migreeni niin tuntu jo ettei tästä selviä hengissä. Yritin kyllä ottaa panadolia, mutta eipä tuo paljon mitään auttanut. No onneksi nyt ainakin aamusta on parempi olo
Pumppernikkeli ja niilo 8+6 tai jotain sinne päin
 
Huomenta :)
Mulla ei ole maha kasvanut sitten yhtään.Vaikka se tuskin näiden läskien alta edes näkyisi.Turvotusta löytyy..Mä bongailen noita mammahousuja huutonetistä kun hyvät maksaa paljon ja ei tällä kotihoidotuella ole oikein varaa panostaa.Onneksi on huutis :D Pahaa oloa löytyy vielä onneksi ja väsymystä..Teidän levottomuus tarttuu ja kokoajan kyttään oireita :ashamed:

satu ja möykky 8+ jotain :heart:
 
nanna81: Tuossa herätessäni soittelin neuvolaan. Jos vuoto vähänkin lisääntyy pitää mun mennä heti päivystävälle ja jos pysyy samana niin soittaa sitten huomenna neuvolaan uudestaan niin katsotaan. Kehoittivat, että ottaisin ihan rauhassa tän päivän, ei mitään raskasta. Herätessä tuli taas sitä tuhrua, yöllä sattui alaselkään ja lenkillä mahaa pisteli. Olo on niinkuin arvata saattaa :( ja :'(
 
Voi ei Lissuli :hug: Nyt vaan makoilet koko päivän visusti sohvalla.

Ai juu,sainhan mä vihdoin varattua neuvolan ja ensi viikolla pitäis mennä sinne.Ja mikä parasta niin hoitaja on eri kuin lastenneuvolassa :D Puhelimessa ainakin kuulosti tosi ihanalta :)
 
Heippa!

Uusille tervetuloa minunkin puolesta!

Jospa nuo teidän vuodot olisivat normaaleja. Sohvan pohjalle vaan nyt päiväksi makoilemaan niin ei tule turhaa rasitusta.

Luin jotain noita teidän kirjoituksia mitä oli minun nettipimennon aikaan tullut. En muista kaikkea mutta jotain jäi mieleenkin. Meillä ollaan miehen kanssa oltu yhdessä n. 4v. Naimisissa ollaan oltu kesäkuussa vuosi ja eka lapsi on siis 2v. Tuntuu että kiirettä on pitänyt täälläkin kun näin paljon on noin vähässä ajassa tapahtunut, mutta tuntui täällä olevan nopeampiakin :) Kihloissa oltiin 1v4kk ennen häitä. Minäkin päätin joskus aikoinaan etten mene kihloihin ilman mitään tietoa häistä. Olin entisen miehen kanssa kihloissa sata vuotta (5-6) ilman mitään suunitelmia ja siihen kihlautumiseen se homma olisi varmasti jäänyt toiseksikin sadaksi vuodeksi jos yhdessä olisi oltu. En halunnut jumia tämän nykyisen kanssa samallalailla. Ja todella onnellinen olenkin että naimisiin asti on päästy, on jotenkin erilaista vaikka kummasti se ei suhdetta muutakkaan. Ja häiden suunnittelu oli kyllä ihanaa vaikkakin kovaa hommaa. Meillä meni vuosi siihen melkein :heart: mutta kannatti kun oli niin kivvoo ja kaikkea.

Minäkin metsästän noita äitiysvaatteita. Tämä meidän kaupunki on vaan niin tuppukylä ettei täällä ole yhtään mitään. Viime raskauden aikaan ei oikeasti ollt yhdessäkään liikkeessä, nyt on ehkä yhdessä. Luulin että h&m:llä olisi mutta en löytänyt mitään. Pitää käydä uusiksi katsomassa. Huutonetiäkin olen selannut, mutta tuntuu vähän hölmltä ostaa m itään sovittamatta. Olen niin kauhean pieni että siinä mielessä on hankalaa tämä netti tilaaminen. Pakko olisi jo jotkut housut saada kun en mahdu kun yksiin farkkuihin joista jätän kyllä ylimmän napin auki jo... ja yksiin mustiin jotka on ihan hirveät kun en osaa semmoisissa pöksyissä olla ja niistäkin pitää jättää nappia auki.... ei viitsisi kollareissa kylille lähteä kuitenkaan.

Täällä vielä 2viikkoa piinaa neuvolaan ja ultraan. tuntuu ettei aika kulu yhtään.


Matonna ja kuplis rv7
 
Moikka!

Voi kiesus miten ahkeria ootte ollut, tänne tulee sivu kaupalla tekstiä päivässä, hienoa että ootte ahkeria :wave:

Ekaks, lämpimästi tervetuloa uudet mammat! Ja onnea tulevasta perheenlisäyksestä :heart:

Marza kyseli alkuraskauden ultrasta, niin mä kävin kun viikkoja oli 7+1 ja heti löytyi sydänkaiku. Yleensä jo rv 7 lopussa (eli sen 6+0-6) viimeistään löytyy kaiku, joku kertoi että jo 5+5 oli sydän tykyttänyt, joten ei muuta kuin aikaa tilaamaan :D

julietasta kysyjille tiedoksi että tulee varmasti kertomaan kuulumisia kunhan saa tietoa lisää! voi siis kohtuu hyvin.

Lissuli ja kärppä voimia sinne ja toivotaan että kaikki olisi hyvin!!!!

(.) Täällä ollaan kanssa ryvetty itsesäälissä ja siksi en ole kirjoitellut hetkeen :ashamed:
Oireet vähenemään päin ja huolissani olen, onneksi huomenna neuvola, jos vaikka saisi lähetteen ultraan. Mullahan kaikki oireet alkoi jo rv 5-6 joten siksi varmaan luonnollista että alkavat heiketä. Ainut vain että pelottaa koska se on ainut konkreettinen asia raskaudesta tällä hetkellä.
Kävin ostamassa Suomalaisesta aivan ihana päiväkirjan, odotusajan päiväkirjan. Voi vitsi on varmaan 200 sivuinen juttu ja siellä on paljon ihanaa täytettävää ja luettavaa. Suosittelen! En vaan ole vielä uskaltanut alkaa täyttämään sitä.
Noista yhdessäoloajoista, meillä tuli helmikuun alussa 5 vuotta naimisissa täyteen, elokussa ollaan oltu 6 vuotta kihloissa. Eli aika nopeeta toimintaa oli meillä, seurusteltiin 5 kk ja siitä 5 kk niin naimisiin :D Eikä ole vielä hetkeäkään kaduttanut!!!! :heart:

T. Miikkis ja mussukka (ennen mukula) 8+2
 
olen täällä taka-alalla seuraillut teidän juttujanne. Tervetuloa uudet ja toivottavasti Lissulilla on vaaratonta vuotoa.

Tänään minulla oli sitten ensimmäinen neuvola. Oli tosi kiva neuvolatäti. Juteltiin kaikesta ja oli tosi rauhallinen olo. Kokeiltiin sydänääniä, mutta ei kuulunut vielä. Neuvolatäti kyllä sanoi, että todennäköistä on, ettei kuulu vielä, mutta halusin kokeilla. Pieni epäilyshän tässä tuli, mutta pitää vaan uskoa, että se ei tosissaan vielä kuulukkaan. Hän meinasi, että tänään alkaa yhdeksän viikko, mutta itse olen laskenut, että se alkaa vasta perjantaina.
Viikon päästä on sitten ensimmäinen lääkäri ja toivotaan, että silloin syke kuuluu. Vaikka silloin kun soitin hänelle, hän sanoi, ettei välttämättä silloinkaan vielä kuulu. Mutta odotellaan...

Ja suhteista... Ollaan oltu kahdeksan vuotta yhdessä. Niistä seitsemän ja puoli vuotta kihloissa ja pian kaksi vuotta naimisissa. Asutaan uudessa omakotitalossa...

Äitiysvaatteista... Farkkuihin en enää mahdu, tämän turvotuksen vuoksi, mutta päätin, että ostan sitten vasta äitiysvaatteita kun tiedän varmasti, että pienokainen on ok.
 
Täällä yksi hiljainen eläjä..
Vointi on ollut todella huono.. Sairauslomalla olen ollut kohta 2vko. Viimeviikolla olin sairaalassa nesteytyksessä, siis tipassa. Kaksoset pitävät huolen siitä, että kaikki oireet ovat tuplasti kamalampia..

Mikäli oikein silmäilin, niin oli keskustelua siviilisäädystä.. Meillä tulee huhtikuussa täyteen 10v. yhdessä, joista 6v. naimisissa. Että suuria lahjuksia mieheltä odottaessa :kieh:

Jees, ei jaksa enää istua, menen siis TAAS sängynpohjalle makoilemaan..

Anni-äiti, Matti ja Teppo rv 8+0
 
Huomenta!! Alotetaampa taas omasta navasta,eli taas jälleen kerran heräsin puoli viieltä oksentamaan!! :ashamed: Kohta ei oo enää voimia tehä mitään ku nyt jo tuntuu että tuo jatkuva oksentaminen vie oikeasti kaikki voimat!!ihan siis kaikki tulee ulos mitä vaan saatan suuhuni laittaa.. :( *huokaus*
Mutta,joku siellä kyseli että näkyykö masu,mulla näkyy!! oon tosiaan 158cm pitkä ja muutenki aika pieni kokonen,joten näkyy kyllä selvästi jo! Ja tosiaan kohtu on edessä..
Kaikki sanoo että no ei sinusta kyllä voi erehtyä että ihan selvästi ootat!!
Ja joku kysy sykkeestä, meku käytiin siellä ultrassa niin se ei sanonu paljoko se syke oli, mutta lujaa näytti takovan :LOL: Huomenna eka neuvola! :)
 
27-v Lahden kupeesta Hollolasta. Plussasin muutama viikko takaperin ja laskureiden mukaan laskettuaika n. 22.10.08. :heart: Tänään rv 6+1, soittelin aamulla neuvolaan, ja sain ensimmäisen ajan 20.3.. Onneksi neuvolan täti oli todella mukavan oloinen, koska olen aina kammonnut/jännittänyt kaikkia hoitoalan ihmisiä.. vaikka omakaan ammattini ei kaukana sellaisesta ole :LOL:
Jotenkin tuon neuvola-ajan varaamisen myötä tieto raskaudesta muuttui konkreettisemmaksi. Tämä on ensimmäinen raskauteni, joten jänskättää mitä kaikkea tässä on vielä edessä. Lapsen hankinta on aina ollut selvä asia; mutta ensin piti käydä lukio loppuun, mennä opiskelemaan, hankkia oma asunto, valmistua, hankkia vakituinen työ, oma talo... aina vaan oli joku "tekosyy", mitä ennen ei voi perhettä perustaa, vaikka yhteisiä vuosia mieheni kanssa on takana jo kymmenen. Nyt tietenkin olisi voinut vielä ajatella, että pitää mennä naimisiinkin ennen lapsia, mutta kihloissaolo saa riittää..naimisiin kerkiää varmaan myöhemminkin. Mutta toisaalta ehkä en olisi aiemmin ollutkaan valmis tähän.. iältäni taidan olla keskiverto ensisynnyttäjä. =)
Nyt olen toiveikkain mielin, välillä pelottaa, mitä jos kaikki ei menekään hyvin.. :'( Sisareni kolmas odotus päättyi vuoden vaihteessa, tietoon sikiön vaikeasta vammaisuudesta ja sen pohjalta tehtyyn ratkaisuun...
Mutta eihän tässä voi kun odottaa.. ;) ja toivoa kaiken kehittyvän parhain päin..
 
Eijukka Tervetuloa! :wave: Raskaus aina vähän jännittää mutta pitää yrittää muistaa että suurin osa raskauksista sujuu hyvin ja tuloksena on terve, ihana, pieni vauva :heart: :)

Miikkis Mullakin on oireet selvästi vähentynyt, ei väsytä enää niin paljon ja etovaa oloa on huomattavasti vähemmän. Mutta en ole huolissaani vaan helpottunut :D :p Varmasti tiedät senkin, että jos sikiöllä on syke löytynyt niin hyvin todennäköisesti raskaus jatkuu normaalisti loppuun asti. Muistanko oikein, että keskenmenon todennäköisyys on vain jotain prosentin luokkaa? :/ Todennäköisesti kaikki on hyvin mutta ilman muuta saa olla pienestä huolissaan :hug:

Ihanaa! Muitakin turvottaa :D Varsinkin iltaisin on turha yrittää enää masua piilottaa, pullottaa niin selvästi :snotty: Housut kiristää mutta en halua siirtyä vielä äitiyshousuihin, niitä ehtii pitämään kyllästymiseen asti ;)

SBT ja kirppu 9+3
 
Huomenta. =) Ja tervetuloa uusille munkin puolestani. :D

Mulla on tänään ollut hyvä aamu ...kai. :D En vielä uskalla täysin iloita, mutta nyt näyttää jo valoisammalta... aamulla tuli enää ihan pikkiriikkisen tuhrua, sen koommin ei tänään mitään. Jospa se tästä. :xmas:

Mullakin vatsa kasvaa. :xmas: Mutta luulen, että se ei johdu kirpusta. :ashamed: Oikeesti olisi niin hirveä hinku lenkille ja liikkumaan, mutten ole uskaltanut tehdä mittään kauppakäyntiä raskaampaa näiden vuotojen takia.. Ehdinhän mä vielä. ;) Ukolle tossa sanoin jo, et varoo vaan, mä taidan tätä vauhtia paisua kuin pullataikina.. :snotty: (olen sitä mallia, joka lihoo heti ja varsinkin, jos ei pääse liikkumaan..)
 
Varttia vaille seitsemän on aika päivystävälle lääkärille. Vessassa käynnin yhteydessä valahti vähän enemmän vuotoa. Ei ole kirkasta verta, mutta mukana pientä hyytymää.. kuin joitain säikeitä vähän paksumpia. Mä oon ihan rikki. Passitin ukon koiran kanssa lenkille ja nyt yritän siivota... vielä olisi pieni toivon kipinä, mutta taitaa olla vaan itsensä pettämistä.
 
Lissulille kovasti tsemppiä lääärireissuun! Toivotaan että kaikki on hyvin, älä toivoa menetä vielä.

Onko teillä muilla selkäkipuja? Minulla on jatkuasti pienestäkin rasituksesta ihan hirveät selkäsäryt. Ihan kuin menkat olisi. Kylkiin asti säteilee ja tuntuu että pitää vaan paikallaan istua, joka ei kyllä onnistu kun on tuo 2v viemässä äitiä koko ajan. Ja sitten tuo mahan kipuilu päälle niin koko ajan tuntuu että menkat alkaa kohta. Tiedän että jonkin verran tämmöinen kuluukin asiaan, mutta silti sitä miettii kun on niin paljon tuo selkä reistannut. Nytkin iski heti kun kävelin vajaan kilometrin.

Kärppänä hyvä että vuoto on vähentynyt. On tämä alkuraskaus yhtä miettimistä kaikista vaivoista ja oireista. Minulla piinaa se ultra kun on vasta 2vk:n päästä, entä jos se onkin väärässä paikassa tai tuulimuna. Pitäsi yrittää löytää yhtä seesteinen linja tähän odotukseen kun oli esikoisessakin, silloin en paljon tajunnut ressata mistään. Ei kyllä ollut kipujakaan kovin paljon tai en muista ainakaan.

Ei minulla ollut mitään järkevää asiaa edes kun tulin tänne taas kirjoittamaan. Vahingossa eksyin valittamaan kun olen yksin valveilla :) Poika raukka oli mummoilusta niin väsynyt että nukahti tullessa eteisen lattialle (vein toki sänkyyn siitä :)) ja mies on pelaamassa sulkapalloa. Kiva olla välillä ihan rauhassa. En ole kaunareitakaan nähnyt varmaan vuoteen ja kappas kärryiltä olen näköjään tipahtanut :LOL: kun nyt niitä tuossa vilkuilen samalla. No niin jätän vähän palstatilaa teille muillekkin näiltä joutavilta höpötyksiltä :p
 
heippa, eilen käytiin yksityisellä ultrassa ja tuli hyviä uutisia meillä pikkuisella sydän sykki ja vastasi viikkoja :heart:
oli ainoastaan 3 päivää heittoa menkoista laskettuna rv8 + 0 ja nyt ultran perusteella 7+4, joten täällä nyt rauhaisin mielin masua kasvatellaan ja huomenna neuvolaan =)

vauvaliimaa kaikille ja mukavaa odotusta terkuin onnellinen ihaa ja asukki rv 8 ja 7+4 :flower:
 
Ompas taas tekstiä B)
Mulla alkaa kans pian netti pimento... tai no töissä kyl pääsee, jos ehtii :p Aletaa ens viikon lopul tekee muuttoo sinne ostamaamme omakotitaloon. Vitsi oon ihan innoissani, pääsee laittaa omaa tölliä :heart:

Masun kasvusta on täällä puheltu... Mulla on alamasu kans jo turvonnu sillai et farkut kiristää ja tiukemmilla farkuilla on tosi kurja olla. Täytyy varmaa viskata ne jo kaapin pohjalle (tai muuttolaatikkoon =) ) Muutama kilokin on tullu ja se kyl harmittaa :/ Mut ei toi masu viel sellanen oo et muut tajuis mitä täällä masussa tapahtuu.

Liina ja pikku 9+0-3
 
Lissuli :hug: Toivotaan peukut ja varpaat pystyssä, että olisi vain jotain harmitonta vuotoa.

Mulle tuli tänään kättäriltä kutsu molempiin ultriin. Ensimmäinen olis sitten 7.3. Varhaisultran mukaan silloin olis viikkoja vasta 9+6, mutta katsotaan nyt sitten muuttuuko laskettu aika vai pysyykö samana. Eikös ne nyt vähän myöhemmin pysty sen tarkemmin määrittämään. Millään malttais odottaa :xmas:
Mä lähden tästä kohta miehen kanssa leffaan ja syömään, mutta pakko sitten vielä illalla tulla likemaan kuulumiset :wave:
 
Nyt kyllä harmittaa olan takaa!!Meillä olisi ensimmäinen neuvola ens viikon torstaina ja mies ei pääse,työesteitä :( yrittää vielä saada asia järjestettyä..tiedän että eihän siellä tarvitse välttämättä olla miehen mutta kun molemmat niin odotettiin sitä ja mies haluaa olla alusta asti mukana..nooooh kaippa tää vielä hyväksi kääntyy.

Nyt on illalla alkanut nippailemaan välillä niin että ihan hypähdän tässä tuolilla:) nämä on kyllä ihan uusia tuulia tuolta masusta:) ja tänään jopa ollut etova olo:) menis nyt vain äkkiä tää aika ETEENPÄIN!! :D

 
Heippa! Mulla tosiaan tänään on *koputtaa puuta* pysynyt tuo vuoto poissa, mut jonkun verran juilii vatsaa. Aamulla siis ihan vähän vuoteli sitä ruskeeta, mut sen jälkeen ei... Kirkasta mulla ei *koputtaa jälleen puuta* ole onneks tullu vielä kertaakaan. Ei kovaa kipua, mut semmoista menkkojen alun tuntua. Saattaa olla ihan normaaliakin..

Mut semmoista mun piti sanoa, et oottehan vieny pissanäytteet tutkittaviksi? Odottavilla äideillä on normaalia useammin pissatulehduksia ja ne saattaa olla piileviäkin. Eli ei välttämättä edes huomaa, kun muutenkin juoksee vessassa, mutta yks oire on just alavatsakipu ja selkäkipu. :)
 

Yhteistyössä