¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

moi

kiitos onnentoivotuksista soitin just osastolle ja huomenna kahdeksalta sisään sinne, aah..mua jännitäää, voi kun sais nuijanukutuksen aamuun asti...

toiveikasodottaja :hug: yritä jaksaa ,varmaan kaikennäköistä ajatusta pyörii päässä

kulmien ja ripsien värjäys: mulla ei kulmista kokemusta kun on tarpeeksi tummat mut ripset käyn värjää aina ennen etelänmatkoja tms ja on ihan kiva vähän aikaa, musta ei kauhean pitkään kestä ,tietty kun ,matkoilla tulee uitua paljon jne...

mutta nyt valmistelee huonista lähtöä varten juttuja ...kaikille suppareita toivoville niitä täältäkin, kun en itse niitä tarvi =) ..eiköhän täältä saa lukea ensi viikolla vauvauutisia muiltakin =) :heart:

pw
 
Pikaisesti toivottamaan Pinkwawelle onnea matkaan vauvanhakureissulle! :hug: Tuu kertomaan kuulumisia heti kun voit...Aattele, kun sulle annettiin toi aika niin tuntu kun siihen ois ikuisuus, ja nyt se aika on jo menny. Hurjaa.....:)
Tsemppiä matkaan! :hug:

Kirppiina ja Muru 36+5
 
Pinkwawelle onnea matkaan huomenna!

Huomasin, että mulla yliaikaiskontrolli on tasan kolmen viikon päästä, jos/kun sinne asti mennään :/ Kohta on neljä viikkoa äitiyslomaa takana ja väliin on aika pitkää. Mutta kai tässä vielä ton kolme viikkoa saa odotella. ultran mukaan raskaus olisi viisi päivää pidemmmällä. Nyt olis mukava, jos sen mukaan olis la, niin ei tarvitsisi niin kauaa odotella käynnistystä :)

Vega 38+5
 
gabrielle
Pinkwawelle onnea huomiselle :flower:

toiveikasodottaja
:hug:

Täällä ei olotilassa muutoksia. Tänään oon taas saanut jonkin siivousvimman ja siivonnut urakalla vähä joka huonetta. Ja nyt sit innostuin tekemään ruokaa pakkaseen :)

Eilen iski kesken bb:n joku ihmeen kramppi toiseen pohkeeseen, vähä samanlainen kun öisin suonenvedot, mut toi eilinen oli kyllä paljon pahempi eikä meinannut mennä ohi millään. Tänään ollut sit toi pohje ihmeellisesti kipeä. :$

Mä olen niin varma että meidän muksu ei synny kun vasta lasketunajan jälkeen. Mä en edes odottele ennen marraskuuta :D Tietty mieluusti mie vauvan aikasemminkin otan, mut jotenkin mulla vaan on sellainen tunne, että marraskuussa tää pikkuinen syntyy.

Mut nyt pitää mennä katsoo ettei ruoka kärtsää uuniin :wave:

gabrielle ja vaavi 34+6 :heart:
 
gabrielle - tuosta krampista!! Mulla oli kans sellasia ku katoin bb:tä edellisenä iltana ennenku seuraavana aamuna lähin synnyttään.. Mulla tuli niitä monta. |O tää o silti varmaan vaa puhasta sattumaa tai jotn?? :whistle:

NYT VASTA TAJUSIN!! luin synnytyskertomusta äsken tarkemmin, mun välilihaa on leikelty ja SILTI oon saanu toisen asteen repeämän..??! Ihmekää ku tuolla tuntuu olevan nii Vitus** tikkejä ja pitkän seisonnan/kävelyn jälkeen kiristää kuin viimestä päivää.. :kieh: aattana..
*huoh* kuinkahan nopiaa tää paranee? Oon kyllä huomannu että päivä päivältä pystyn oleen enempi liikkeessä ettei ala kiristään nii nopiasti..

nyt koisiin. ei jaksa kattao bb.
 
Satu en tiedä olenko kuinka väärässä mutta muistan lukeneeni että välilihan leikkauksesta syntyy automaattisesti toisen asteen repeämä, että se leikkaus niinku tekee siitä toisen asteen repeämän. Kun ensimmäisen asteen repeämä on vain pintanaarmu tms ja toisen asteen on jo sitten ihan haava ja kolmas aste on sitten kunnon repeämä jossa repeää jo sisempiäkin kudoksia. Näin muistaisin sen jotenkin menneen.

uskon että nuo krampit ovat vain suonenvetoja tai vastaavia. toki se että vauva on alhaalla ja voi painaa laskimoita, voi aiheuttaa ne krampit mutta en kuitenkaan usko että se sen kummemmin synnytystä ennakoi. :LOL: vaikka mitäpä tälläinen ekakertalainen tietäisi. kunhan horisen. :LOL:
 
:wave: kiitos paljon onnitteluista! =)

tulinpas pikasesti nyt täs välis turisemaan kun hetki itsellekkin aikaa. tuntuu että on saannut juosta paikasta toiseen kun kolme niin pientä huushollissa. saannut setviä esikon ja keskimmäisen sisarusrakkaus riitoja :D :/ ja mustasukkasuustilanteita joita vauva on herättänyt..
nyt en kerkee kuvatusta latailla mut kerronpa synnytyskertomuksen, alkaen torstaista:

torstaina illasta supisteli 5h ennen nukkumaan menoa 10min välein ja veristä vuotoa ollut koko päivän, tuumasin että pian on menoa. supistukset eivät kuitenkaan ottaneet "tuulta alleen" joten väsyin ja lopulta nukahdin 1 aikoihin itkuisena. 4 aikaan heräsin, makasin verensekaisessa lapsivesilammikossa. soitin sairaalaan heti kun ihmettelin lapsiveden väriä ja supistukset alkoivatkin heti 5min välein. kehottivat lähtemään heti. anopille soitettiin ja ei päässyt katsomaan lapsia kun oli töissä. paniikki tietenkin iski, kun muita lastenvahteja ei ollut. soitettiin lasten päiväkotiin ja ottivat mielellään onneksi vaikka lyhyt varoitusaika. mentiin sairaalaan ja otettiin käyrää, paikat auki 3cm ja ei kun ravaamaan rappuja. lapsivedestä eivät sitten tuumanneet muuta kuin että johtuu hematoomasta joka aikaisemmin oli vauvan seurana ja vuosi pois. supistukset lopahti ja jämähti synnytys 3cm auki. sanoin päivällä että lähden kotiin odottelemaan kunnon käynnistystä, sanoivat että tule takaisin viimeistään ilta 8 että saa ruveta antamaan antibioottia. (ihmettelin mikseivät laittaneet tippaa edistämään..) lähdin kotiin ja imuroin,pesin lattioita, kaappeja yms. supistuksia taas 10-5min välein ja sitten lopahtivat. nukuin hetken ja kävin kahvilla ystävän luona, kävelin.. ei säännöllisiä supistuksia. ilta 8 sairaalaan, paikat 4cm auki. laittoivat antibioottia tipalla ja kyselin että laitetaanko tippaa edistämään. klo.23.00 lääkäri sanoi että ei laiteta tippaa vaan supistusten estävä yöksi että saan levätä ja aamulla käynnistetään. lähetin miehen kotiin ja menin nukkumaan. tipalla laitettiin 2 kertaa yöllä antibioottia, vauva oli ollut niin kauan ilman vettä. itsestäni tuntui että sitä vettä oli aivan tajuttomasti kun loprahteli pitkin päivää vielä vaikka makasin lammikossa.. kerran yöllä heräsin supistuksiin ja taas piikki käsivarteen, teki mieli itkeä ja huutaa turhautumustaan. aamulla 6 heräsin ja laitoin pesuainepurkit vessaan valmiiksi että ei tarvi synnytyksen jälkeen raahata, pesin hampaat ja söin aamupalan. 10 lääkäri tuli ja käynnisti tipalla, puoli 11 alkoi supistukset. soitin miehelle että herää ja tulis pikku hiljaa synnärille. mies saapui 12 aikaan seuraksi ja jutusteltiin niitä näitä ja yritin ristikkoakin tehdä. tippaa lisättiin kun supistukset loppuivat ja olin ihmeissäni. supistuksia lähti taas tulemaan 5min väliä, yhden jälkeen pyysin kohdunkaulanpuudutuksen, 7cm auki. ennen kahta tuntui taas supistukset voimakkaina, ei kuitenkaan mitenkään kivuliaina, kiitos puudutuksen. katsoivat ja sanoivat että 10cm auki mutta pitää odottaa kun reunoja tiellä että puhaltele supistuksia pois. kätilö lähti pois huoneesta, ihmettelin että miksi?!kohtahan synnytetään!seurasin käyrää miehen kanssa ja puhaltelin, yhtäkkiä käyrään ei tullut mitään enkä tuntenut mitään. arvasin että jotain tapahtuu.. supistus ja vauvan pää haarojen välissä, huusin hädissäni miehelle että hae kätilö. mies soitti kelloa ja kätilö tuli katsomaan. sanoin että ponnistuttaa ja tunnen pään. kätilö vaan tuumasi että katsotaanpas, olisi tehnyt mieli koppasta että etkö tajua saatari että se tulee! katsoi haarojen väliin ja tuumasi että hengitä että laittaa kaiken valmiiksi ja sitten ponnistetaan. mies otti kädestä kiinni ja itse puoli istuellaan rupesin vänkäämään ja tuntui kestävän ikuisuudelta, supistuksista loppui voima ja harvenivat. lisättiin tippaa ja muutaman supistuksen jälkeen ponnistin pään ja lopput pojasta kiskoivat ja silloin tuumasin että halkean. klo.14.09 viimein pieni poikanme syntyi 3295g ja 47,5cm pisteet 9/9/10. tikkejä ei yhtään. ponnistusvaihe 11min, mukamas vaikka tuntui ikuisuudelta ja synnytys katsottiin epäsäännölliseksi 3h39min kesti kokonaisuudessaan vaikka lapsivesi oli mennyt varmaan 20h sitten ja supistuksia tuli miten sattuu :D synnytys oli helppo, ponnistusvaihetta lukuunottamatta ja sitä että ei meinannut käynnistyä millään.

nyt poika on 4 päivää jo
:heart: sairaalassa hoidettiin lämpöhoidolla kun ei ruumiinlämpö oikein pysy ja kotonakin villavaatteella, syö hyvin ehkä liiankin kun rinnat aivan rikki :ashamed: välillä pumpatessa. pumppaan ylimääräset pois 4 kertaa päiväs ja aina 100ml ihan järjettömästi maitoa, kunnon meijeri lehmä :LOL: keltasuutta myös pojalla mut valohoitoa ei onneksi tarvinut, muuten kuin luonnonvaloa pihalta hakemaan. :) tekstiä tais tulla aivan tuhottomasti, anteeksi :ashamed: nyt pitää mennä, tulenpas taas turisemaan ja tukkimaan palstoja myöhemmin. ;) vaikka vauvautunut jo olen B)

triple ja jätkä 4pv
 
Satunen halusin sulta vielä kysyä että onko sulla kuinka kipiä selkä/lantio?
itse kun tuntuu etten kävelemään pääse :ashamed: mietin että mistä moinen kun tuntuu luut kokoajan ratisevan..

niin ja tosta jälkivuodosta, 2 päivää normaali kuukautisvuotoa ja nyt aika vähän, silti kohtu supistunut melkein entiselleen jo sairaalasta lähdettyä. ihan hyvin palautunut B) hyvä vaan, esikon kohdalla 1kk putkeen vuoto niin runsasta ettei kehdannut lähteä kauppaan ettei japaninlippua persuksissa olis.. nyt tosin painelivat kohtua tyhjäksi salissa, verta menetin aika paljon, onneksi verensiirtoa ei tarvittu.. :)
 
Välilihan leikkauksesta tosiaan tulee 2. asteen repeämä, siksipä en esikoisesta mitään leikattavan halunnutkaan ja yleisesti ottaenhan sitä ainakin periaatteessa pyritään välttämään mutta monet taitaa sen nipsaista vielä rutiinina.. ja esikoisesta tosiaan sainkin vain sen 1. asteen repeämän joka oli sellainen pintanaarmu käytännössä.

Eli ihmettelenpä kun jotkut varta vasten haluavat välilihan leikkauksen kun on kuitenkin harvinaisempaa että ihan sitä 3. asteen repeämää tulisi..
 
Iltaa!

VEGA-Saapa nähdä ollaanko samaan aikaan synnärillä jos kummallakaan ei rupee itekseen vauvat syntymään :D
Mulla on uusi kontrolli n.2vkon päästä ja en aio sieltä lähtee ennen kun sovitaan jotain konkreettista,sillonhan on enää vko laskettuun.
Mullakin on ultran mukaan viikon pidemmällä tää raskaus,mutta liekö sillä mitään merkitystä..

Esikoinen on edelleen kipeenä ja tänään käytiinkin lääkärissä.
Sitkeä flunssa,tulehdusarvot oli ok.
Kuumetta ollu viime torstaista lähtien aaltoilevasti-laskee kuitenkin särkylääkkeellä.
Nyt on sitten yskäkin vielä päälle jonka takia paljon tytön kanssa valvottiin viime yönä..
Nyt on illalla ollut hyvinkin pirteä-jaksaa kiukutella normaalisti :kieh:

Jospa nyt rupeis kuumeilu hellittämään,huomenna kun olis tehtävä jätti ruoka ostokset mm.ostettava vaipat+korvikkeet pikku kaverille valmiiks..

Illan jatkot kaikille :wave:
 
Iltaa!

Ostin luontaistuote kaupasta Mammateetä. Menin ostamaan fenkoliteetä kun luin jo alkuraskaudessa sen tehostavan maidon tuotantoa. Myyjä suositteli sitten tuota Mammateetä jossa enemmän aineksia. Kaikki keinot on kokeiltava.

Tänään taas supistelee ja alapäähän painaa niin kovasti että liikkuminen on todella vaikeata. Tuntuu että halkeaa. Selkää koskee myös aaltoilevasti. Saa nähdä mitä tästä tulee.

Öitä
 
PW onnea vauvan hakureissulle!!! :heart:

Satusen vauva arki kuulostaa niin ihanalta, että oikein kateeksi käy <3 Onko teillä käynyt jo paljon vieraita?

Kävin tänään viimeisessä ultrassa.
Pissa ok
Ei turvotusta
verenp. 106/64
tarjonta rt
painonmuutos +140 g (yht. 6,6 kg)
liikkeet ++

Nyt tulee tuutin täydeltä vain ja ainoastaan ( . )
Kerroin pari viikkoa sitten, että neuvolan täti alkoi puhumaan mulle sektiosta ja siitä, että mun lantio täytyy tutkia takemmin kun tunnun jotenkin niin pieneltä ja vauva on kuitenkin normaalikokoinen eli toisin sanoen vauva voi olla liian iso tähän lantioon. Tänään sitten lääkäri ultrasi ja antoi vauvan tämänhetkiseksi painoksi 2513 g joka on ihan keskiarvon mukainen. Syntymäpainoksi arveli 3500 g.

Kyselin terkalta jo sillon pari viikkoa sitten että tekeekö meidän nlalääkäri sisätutkimusta ja hän sanoi, että erittäin harvoin. Ainoastaan jos mä itse valitan jotain vaivoja jotka sitä tutkimista vaatii ja ei se ole tässä vaiheessa niin tärkeää kun vauva saa jo alkaa syntymään. No ultran jälkeen lääkäri sanoi tutkivansa kohdun tilanteen, mistä oikein yllätyin kun en sitä pyytänyt eikä hän sanonut miksi tutkii jne... Paikoissa ei ollut tapahtunut mitään jos kuulin oikein (lääkäri puhuu tosi hiljaa ja epäselvästi eikä vastaa selvästi vaikka kuinka kysyisi). Toimenpide oli nopea ja se sattui!! Tuntui kyllä tosi inhottavalta ja rupesinkin miettiin, että onko mun kipukynnys jotenkin huonompi näinä aikoina kuin ennen?!?!?

Sen jälkeen hän sanoi tekevänsä lähetteen tarkempaan synnytystapa arviointiin SatKS:aan ja se on tod. näk. ens viikolla, ne ottaa sitten sieltä yhteyttä kun saavat lähetteen.
Ja taas mä saan odottaa lisää..... :headwall: :headwall: :kieh: Raivostuttaa kun se oli tollanen ettei kertonut oikein yhtään mitään ja sitten olis ollut kiva kuulla, että mikä sen mielestä mussa on sellasta mistä voisi epäillä tota ahtautta tai olis sanonut edes jotain. Ei se edes tunnustellut kunnolla mitään :headwall:
Olis ollut kiva jutella asiasta paremmin, mutta ei niin ei!

Ai niin kysyin siltä lääkäriltä tästä mun vasemman puoleisten kylkiluiden kivusta joka on vaivannut mua jo useamman päivän (tuntuu niinku olis luut vähintään poikki). Ne on kosketusarat, Nouseminen, yskiminen sattuu jne... Jotain se mumisi, että kyllä se on normaalia... En saanut siihenkään selvyyttä =(

Sen se huomas sanoa, että jos mulla sattuisi alkamaan synnytys ennen sitä arviointia niin on tärkeätä sanoa laitoksella heti ensimmäisenä, että mulla on se lähete lantion tarkempaan tutkimukseen... mitähän sekin meinas?

Sori kun tuli kirjoitettua kauhea purkaus, mutta nyt tuli tarve puhua asiasta ja mieskin vetelee jo hirsiä ;)
Eiköhän huomenna ole parempi päivä B)

meela 35+4
 
Tässä nopeasti lueskelin parin päivän kirjoittelut ja kyllä olen ihmeissäni miten aika meneekin nopeaan ja pian tässä vauvelia hoidellaan.. vaikka itse olenkin varmasti viimeisenä synnärillä tästä porukasta, LA siis vasta 31.10. Itse en osaa vielä ollenkaan jännittää koko synnytystapahtumaa ja sairaalaan tutustuminenkin on vielä edessä.

En halua mitenkään päteä tässä tiedoillani ja todellakaan en ole mikään lastenhoidon ammattilainen eikä itselläni ole vielä lapsia, mutta pari vinkkiä voisin antaa.. Ja ei kannata ottaa nokkiinsa näistä. Itse ainakin olen tälläkin palstalla avoimin mielin lukenut kertomuksianne ja mielelläni otan vastaan kaiken tiedon mitä raskauteen/lapsenhoitoon liittyy(tietty nettisuodatin päällä).

Satunen kirjoittelit että poikasi tykkää oleskella turvakaukalossa.. tiedän että useat mallit on keinuvia ja niissä voidaan pitää lasta muutoinkin kun autokuljetuksen aikana, mutta suosittelen pitämään lasta hyvin lyhyitä aikoja yhtämittaisesti kaukalossa. Enhän toki tiedä sitä jos vaikka olisitkin tästä jo kuullut, mutta kaukaloa ei suositella pitämään ns. sitterin korvikkeena, koska vauvan asento ei ole hyvä. Sitten en tiedä siitäkään että onko sitterikään hyvä vastasyntyneelle.. kannattaa ottaa selvää valmistajan suosituksista. Kaikestahan sitä voi purnata, mutta tuli vaan mieleeni tämä. Saatan olla "ylisuojeleva" tai mikälie, mutta älä siis tosiaan Satunen loukkaannu tästä mitä kirjoitin.

Sitten Triple88 oli tosi kiva lukea synnytyskertomuksesi ja saman sanon muille jotka ovat kirjoittaneet kokemuksensa synnytyksestä. Itselläni tosi vähän ystäviä joilla lapsia joten en siis ole kuullut yhtään synnytystarinaa vielä tutuiltani ja sen vuoksi kiva niitä täällä lueskella.
Sitä siis piti sanomani että eräs ystäväni kertoi tässä juuri eilen että hän oli kovasti pumpannut maitoa rintapumpulla kun tuotanto oli ollut niin runsasta, mutta kertoi myös sen että mitä enemmän pumppailee ja imettää niin sitä enemmän sitä myös tulee. Tämäkin voi olla yksilöllistä, mutta kun kirjoitit triple että maitoa tulee paljon vaikka pumppaat paljon niin ajattelin tämän kertoa vinkiksi.

Omaan napaan ei kummempia.. äippälomalla ollaan ja ainoana vaivana on oikeastaan turvotus. Eilisen maksakokeen tulokset tulivat tänään ja niissäkään ei mitään poikkeavuutta. Terkka laittoi varmuuden vuoksi verikokeisiin poissulkeakseen raskausmyrkytyksen mahdollisuuden. Verenpaineet ok niin sen vuoksi tarkistettiin vielä verikokeella mahd. myrkytys.

Monasti tulee mieleen kysymyksiä kun lueskelee kirjoituksia, mutta sitten ne unohtuu... pitäis kirjoittaa välillä ylös tärkeimpiä. Ei todellakaan muisti enää pelaa.

Aiemmin viikonloppuna kirjoittelin päänsärystäni jonka pelkäsin olevan kolmoishermosärkyä, mutta onneks kipu hellitti ja nyt ollut ihan "normaalia" päänsärkyä johon panadol on ainakin toistaiseksi tehonnut. Oli silloin viikonloppuna ilmeisesti jonkin asteen migreeni :ashamed:

Vaikka kuinka tulis vielä tekstiä, mutta nyt on pakko hypätä sohvalle katsomaan leffaa kun tämä istuminen tässä penkillä ei enää mitään herkkua ole. Lisää taas kun jaksaa..

Jaksamisia kaikille :hug:
 
Onnea triplelle vauvelista! :flower: :flower: Ja pw:lle lycka till vauvanhakureissulle - taidatkin parasta aikaa olla tosi toimissa =)

Nyt tulee vain ( .). Maanantaina kun oltiin miehen kanssa lenkillä niin kaaduin :| Nilkka jotenkin petti alka ja sitten olinkin jo turvallani maassa. Sain onneksi polvet ja kädet maahan ennen mahaa, joten kunnon tömähdykseltä vauva välttyi. Lähdettiin kuitenkin käymään synnärillä tarkistamassa ettei mitään vaurioita tullut ja että kaikki olisi kunnossa. Ja kunnossahan kaikki olikin :) Käyrillä makasin taas tunnin verran ja hyvää liike- sekä sydänkäyrää piirtyi. Sisätutkimuksessa lääkäri totesi, että kanava on lyhentynyt kahteen senttiin (eli se ei nyt sitten ilmeisesti ole missään vaiheessa ollut vielä sitä 1,5cm...) ja olen sormelle auki. Viikossa tapahtunut edistystä siis, koska viikko sitten olin täysin kiinni ja kanava 3cm. Jatkaakohan tuo alapää kehitystä samaa vauhtia - onko kellään kokemuksia? Ultrassa sitten tutkiskeltiin vauvaa ja ainut asia, joka minua nyt huolettaa on se, että vauva painoi 3,4-3,7 kg. Ei sinänsä mitään ongelmaa, aivan käyrien sisällä mennään, mutta jos raskaus menee kaksi viikkoa ylitse, niin voin olla melkein 100% varma, että yli 4 kiloinen mötkäles sieltä on tulossa ja se on se ainut asia mikä minua synnytyksessä jännittää :snotty:

Tiistaina oltiin sitten synnärillä tutustumassa ja kaikkea tärkeää yritin laittaa muistiin ja kuunnella tarkkaan. Oli kyllä hyvä käynti - nyt tietää edes hieman mihin sitä ollaan menossa :) Eilen oli viimeinen valmennuskerta ja aiheena oli imetys. Tulipa siellä paljon muutakin mammojen kanssa turistua, mutta oli siis sekin erittäin hyödyllinen valmennus. Nyt pitäisi puolen tunnin päästä mennä neuvolaan, ensi viikolle varmaan tulee vielä uusi aika, vaikka la onkin jo ensi torstaina. Tajuaisipa tämä syntyä ajoissa... :/ Pitää neuvolassa kysyä siitä käynnistyksestä jo nyt, tietävätpähän sitten ainakin etten mielelläni kovin paljon yliaikaiseksi tätä halua.

Pahoinvointi on palannut lievänä takaisin. Yö meni ihan hukkaan, oksetti ja oli huono olo. Vauva tömyttää koko ajan virtsarakkoon ja se ei todellakaan tunnu mukavalta. Muutenkin tuntuu, että vauva on painunut vielä alemmas kuin mitä ennen oli (voiko olla mahdollista, jos on jo kiinnittynyt?!). Ainut asia mielessä on nyt vaan se, että kun synnytys käynnistyisi itsestään niin olisin enemmän kuin onnellinen!

Tämä oli taas tällainen vali vali juttu, mutta minkäs tälle vali valille voi... :whistle: Koitetaan jaksaa tasapuolisesti vaikka kuinka oma olo potuttais! :hug:

Adette & Allu 39+1
 
toiveikasodottaja jep jep.. no tuskin ennakoikaan :eek: niitä vaa tuli edellisenä iltana JA tosi paljon.. :x

nirppu83- en loukkaannu, mutta tiedän kyllä! Ei poika olekaan pitkiä jaksoja.. Korkeitaan 15 min kerrallaan muutaman kerran päivässä. Sitten siirrän koisimaan joko pinnasänkyyn tai siihen äityspahvilootaan lattialle viereeni jos vaikka oleskelen olkkarissa.. Voi pitää onneksi lattialla sitä lootaa kun meillä ei vedä mistään suunnasta! ukko on teipannu jollaki ikkunan tiiviste aineella joka kolon ikkunoista. Täällä on kuuma kuin saunassa! :kieh: :whistle:

mitä tapahtui bb talossa eilen?

Käytiin äsken pojan kanssa tunnin pituinen vaunulenkki.. Joka aamu ja sitten illalla vielä isin kans.
Raitis ilma tekee hyvää, ja poikaki nukku viime yön NIIN kiltisti että heräsi vaan kumma 2 kertaa syömään?? Kun illalla käytiin se vaunulenkki..

Jaa pojalla on taas ruoka aika.. :D palellaan mammat.
Niin ja pw: oon hengessä mukana, vaikka oletki jo vissiin sairaalassa? :hug:
 
adette - se ultra voi todellaki valehdella samoin se käyrä juttu..
Pojan paino arvio oli tiistaina 9.9.08 ultran mukaan 2700g.
perjantaina 12.09.08 poika syntyi niin painoa löytyi 3375g!! Että ei ne aina pijä paikkaansa |O
Ja lääkärit oli muka NIIN varmoja asiasta että kyllä se on tuon 2,7 painava ja ihan varma keskonen..
Ja tuo alapään kehitys, mulla kans kehitty viikossa! Oli vähän enää jäljellä ja sitte viikonpäästä ei enää mitään ja sormelle. Sitte perjantaina poika syntyki! :eek: Mutta toivotaa että se pysys sielä vai tahdotko sen jo ulos? :D :hug:

JA ONNEA KAIKILLE VAUVOISTA! :flower: :heart:

meela eipä oo käyny ku sisko ja sen ukko, äiti ja pikkusisko :D
muut on "hyökkäämässä" tänne vasta viikon päästä... ONNEKSI! :D

Emilyn + joku muu joo käsitin sitte väärin sen väliliha repeytymis jutun. Miksi potussa se ämmä.. (anteeksi kielenkäyttöni) meni leikkeleen mua ilman lupaani ja TURHAAN??

triple88 - ei enää, mutta eka viikon! Voi luoja!!! Epiduraalikohta oli niin kipiä että en päässy sängystä ylös yks päivä ku piti soittaa kelloa että hoitaja tuo jotaki lääkettä.. Sitte alaselkä oli ihan pakissa, hartiat ja lantio myös! Napsahteli ku esim suihkussa heiroi saippuaa jalkoihin kumartaen ni hirveä rutina joka kolosta.. Johtuneepi siitä ku synnytyksessä ja raskauden aikana paikat o löystyny nyt ne alkaa palautuun takaisin, luulisin? :whistle: ps: ihana synnytys kertomus!



gabrielle-tuskin enteilee!! Uskon että tämä oli vaan sattumaa? :x mulla tosiaan tuli niitä monta, varmaan kymmenen..
 
Huomenta :wave:
Pw on sitten päässy kans vauvan haku matkaan, ihanaista :heart:
Mä täällä keikun vaikka niitä supisteluita on ollu vaikka kuinka... siitä huolimatta tänää alko 40.viikko :eek:
Eilen tein pihahommia, lenkkeilin koiran kans pari oikee pitkää lenkkiä. Kävin pyörällä kaverin luona. Imuroin ja luuttusin lattiat. Illal viel saunottii ja sen päälle vielä seksit... Ja koko yönä, eikä vielä nyt aamullakaa yhtää ainutta supistusta :eek: |O On tää ihme touhua... Yöllä pari kertaa heräsin menkkamaisiin särkyihin, mut ei mitää suurempaa. Päätin sit nyt et tää menee yli ku koko aika kerran oon ajatellu et etuajas tulee. Ja kaikki muutki on sitä mieltä ollu...
No, menee yli tai ei. Ni la:an siis tänää tasan viikko, eli ei joka tapauksessa enää kauaa B)
Hyvät torstait kaikille :wave:
Kiva muuten lukee satusen ja triplen vauva arjesta =)

Liina ja tiiti 39+0
 
toivottavasti viimeinen neuvola takana :whistle: seuraava aika varattiin lasketulle päivälle...
noh...neuvola kuulumisia...
paino 74kg(-1kg/vko)
RR117/83
pissa puhdas
HB 126 (persilian syönti kannattaa,viimeks kun mitattiin niin 107) :D
sf-mitta 36
paino arvio 3600g
tarjonta rt
liikkeet ja syke hyvä!
vauva on siellä hyvin lähtö asemissa,et nyt sitä sitten vaan odotellaan...neuvolassa sano että voi vaikka olla illalla nyytti sylissä....hui... :heart:

Mä olen kans lopettanut ton turhan stressaamisen sen vauvan syntymästä...kun se kuitenkin parin viikon sisällä on sylissä suurella todennäköisyydellä =)
täytyis vaan yrittää nauttia tästä kun saa vielä nukkua kun huvittaa ja tehä mitä tykkää...kohta se pieni käärö tulee ja määrää elämän tahdin =) sitä kyllä kovasti odotellen ei siinä mitään :heart:

mulla on jännät paikat tänään...täytyis käydä ilmottamassa pomolle että en enään palaa toihin sinne ja voi perjantai kun mua jännittää...
meidän pitäis tehdä yhdessä se työkaverin kanssa jonka kanssa siirrytään töihin kahdelle entiselle työkaverille jotka irtisanoutu n.kk sitten..
päivät on vaan rajalliset,joko tänään tai 4pvä ja ei oikein uskalla siihen 4. päivään jättää kun saattaa olla tuo vauva sillon jo kainalossa...
joo tosiaan siks on nää kaks päivää vaan kun...pomo lähtee huomenna viikoks reissuun ja tää mun työkaveri lähtee 6pvä 3kk ulkomaille...
no jospa tää jännitys laukasis synnytyksen :LOL:
miten se voikaan olla niin kamala asia...kun kuitenkin niin normaalia!!!
eipä tässä muuta...
Cristiina ja vaavi 39+0 :heart:
 
satunen: Voi luoja!!! Eli jos sun vauvan painoarvio meni noin metsään niin täähän voi olla jo yli nelikiloinen!!! :eek: |O Joten ei toivota, että pysyy vielä matkassa sillä nyt mennään jo neljättäkymmenettä raskausviikkoa, vaan toivotaan TODELLA PALJON, että tajuaa syntyä viimeistään ensi viikolla!! :D Jospa tuo alapää tästä kehittyisi samaa vauhtia niin voisi olla jopa todennäköistä - tai sitten ei :| On tää kyllä yhtä arpapeliä :whistle:

Liina81: Sulle kävi sit ässien kanssa just samalla lailla kun mulle viime viikolla. Tein kaikkeni ja ainut mitä sain palkaksi oli se, että supistukset lamaantui eikä tullut ainokaistakaan koko yönä! Jotenkin niin lohdutonta, mutta silti aika huvittavaa :D
 
adette :D nii-in.. ja siksi muuten terkkariki alko miettiin että se laskettu aikaki o aika varmasti menny päin honkia! Menkkojen mukaan se ois ollu 4, vai oliko se 8 syyskuuta.. mutta epäsäännöllinen kierto jne jne. Mä vähän epäilen että se ois ollu tässä kuussa se oikea laskettu aika. :p
noo..ne supistuksethan sitä avaa sitä kohdunsuuta.. Touhua ni alkaa supsiteleen, siivoa, kyykistele oikein jne jne.. sen pitäs laukassa ees jonkinnäkösiä supistuksia, vaikka niitä kovettavia, jos niitä tulee tihiään ni kai ne sillon avaa sitä kohdun suuta? -mulla ainaski.

synnytyksestäni vielä- edellisenä iltana ennen synnytystä, vatta toimi aika radikaalisti..
Sonta lensi ku viimestä päivää! Ja olo oli muutenkin hutera ja ruokaa laipioin naamariin ku nälkää näkisin.. hm.. melko yleisiä tuollaset jutut muuten ennen ku synnytys o käynnistyny mitä oon lukenu lehdistä yms..

ONKO SUOMESSA OLEMASSA YKSITYISTÄ SAIRAALAA JOSSA VOI SYNNYTTÄÄ JA SAA YKSILÖLLISTÄ JA KUNNON PALVELUA? - sen päätin että LKS:ssässä en seuraavia lapsiani synnytä.. Niin muuten, aluksihan höpötin ettei tuu toista lasta.. Kyllä se varmaan tässä parin vuoden päästä :snotty:
JA EI AINAKANA ALAPÄÄN KAUTTA. PISTE. SE O VARMA! :eek: :kieh:
 
Onko teillä ollut raskauden aikana kuumetta?
Mulla on ollut pari päivää todella vetelä olo, päätä särkenyt ja nyt tänä aamuna sitten mittasin lämmön, ja 38.1 näytti. :/
Ei kyllä mitään muistikuvaa että mikä se lämpö raskauden aikanakaan mahtaa olla normaalisti?

Nyt lepäämään, mikäli nuo kaksi epeliä sen antavat. ;)
 
Moikka ! olen ihan loppusuoralla, laskettu aika 4.10.08. Minulla entuudestaan kaks poikaa. Olo on kuin valaalla, muuten raskaus sujunut ihan hyvin. Painoa van tullut lisää lähes 20 kg - eikä edes pahemmin turvotusta. Synnytys lähenee ja aikalailla jännittää, vaikka jo kolmas kerta. Lapsen sukupuoli jäi selvittämättä - niin on siveä tämä uusi tulokas ettei mitään vilautellut ultrissa.
Pointti miks haluan mukaan on, että kiinnostaa seurailla samanikäisiä vaaveleita ja ehkä tapailla jossain vauvajutuissa.
kuulemisiin =)
 

Yhteistyössä