¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

Täällä myös yksi myöhäinen esikoisen odottaja. Olen seuraillut keskusteluja pidemmän aikaa ja vielä viimemetreillä ajattelin kysäistä, että mahtuuko vielä mukaan joukkoon =) En näemmä ole ainut joka on myöhään liikkeellä :LOL:
Laskettu aika 11.10 ja tyttöä mitä ilmeisemmin odotetaan syntyväksi. Minä siis 23v ja iskä 29v.
 
Huomenta :wave:
Onnea kaikille nyyttinsä lunastaneille :flower:

Olin tiistaina siellä kohdun kaavinnassa ja oli kyllä yllättävän yksinkertanen operaatio :eek: Ei ollu kipuja ei mitään.Koko tiistainpäivän nukuin kylläkin ja olin ihan tutkalla mutta muuten ei mitään.Tänään sitten ollu menkkamaisia kipuja ja vertakin tullut aika runsaasti :/ Mä en todellakaan voi uskoa että olis enää mitään mikä pitäs hoitaa.Syön hatullisen paskaa jos näin on |O

kulmien värjäyksestä mä olen värjännyt ihan kotona ja on ollut tosi helppoa ja jälki on siistiä.Ripsien värjäys onkin sitten asia erikseen yksin tehtäväksi mutta sitäkin on tullut kokeiltua :D

satunenko poti huonoa omaatuntoa vaipanvaihdosta.Tai vaihdattomuudesta :D Mä en vaihda tytölle kertaakaan yöllä vaippaa :whistle: Ihan vaan siks ettei virkisty :whistle: Kätilö sanoi laitoksella että jos vauva on tyytyväinen pelkkään maitoon niin turha on vaihtaa,voi kuulemma tulla levoton lapsi jos ´turhan´päiten käy herättelee vaipanvaihdolla.Tiiä sitten mutta meiän neiti on ollut ainakin ihan tyytyväinen vaikka aamuisin vaippa on aivan täys.

Eilen annoin ekaa kertaa korviketta.Mun maidontulo on jotenkin alkanut hiipumaan,esikoisesta kävi samoin.Ja alotin taas röökaamisen :headwall: |O :ashamed: Saan pumpattua ihan tavalliseen tahtiin kun ajotan tupakoinnin syöttöjen jälkeen mutta silti maitoa ei tule riittävästi.kaikki pakkasvarastotkin on jo käytetty.Hyvin maistu tytölle mutta puklas maratoonilla sen jälkeen.Olis kai pitänyt ensin vähän totutella pikkuhiljaa.Mutta onneks kelpas.

Nyt syöttöhommiin taas :wave:

-Laura ja Tyttö 4vkoa 4pvää-
 
Pitkästä aikaa pääsen tänne turisemaan..

Muutto alkaa ollakin jo loppusuoralla, ja vauvaa ei näy, ei kuulu. Eilen iski kamala väsymys jolle ei näy loppua. Uskon tämän enteilevän nyt synnytyksen käynnistymistä lähipäivinä. Nojoo, laskettuun aikaan onkin enää tasan viikko, eli alkaahan se olemaan h -hetki käsillä jokatapauksessa.

Onnittelut nyt kaikille kenelle en ole ehtinyt onnitteluja laittamaan, triple satunen ainakin.. yritin tossa reilun kymmenen sivua lukea teidän kuulumisianne ja nyt en enää muista yhtään mitään...

yritän tässä palailla taas jännäilemään. Eipä ole kellään enää pitkä matka.. tsemppiä kaikille=)

T.KatjaPatja ja pikkunen 39 + 0
 
Ihan ensiksi suuren suuret onnittelut kaikille jo vauvansa saaneille! Kiva lukea noita synnytyskertomuksia myös.

Alkuperäinen kirjoittaja meela:
Ai niin kysyin siltä lääkäriltä tästä mun vasemman puoleisten kylkiluiden kivusta joka on vaivannut mua jo useamman päivän (tuntuu niinku olis luut vähintään poikki). Ne on kosketusarat, Nouseminen, yskiminen sattuu jne... Jotain se mumisi, että kyllä se on normaalia... En saanut siihenkään selvyyttä =(
Sen se huomas sanoa, että jos mulla sattuisi alkamaan synnytys ennen sitä arviointia niin on tärkeätä sanoa laitoksella heti ensimmäisenä, että mulla on se lähete lantion tarkempaan tutkimukseen... mitähän sekin meinas?
Onko sulla Meela vauva kovasti yrittänyt puskea kylkiluitten alle? Mulla ainakin on välillä kylkiluut tosi arat juuri tuosta syystä, että ne ihanat pienet jalat tahtoo väkisin raivata tilaa itselleen... Ja se on kyllä ihan normaalia, Vau-kirjassa tais olla juttua tuohon liittyvästä asiasta.

Ja sitten tuo toinen juttu: Jos lähdet synnyttämään ennen sitä lantion arviointia, niin onhan se selvää, että siitä kannattaa heti mainita - ehtivät sitten tutkia asian ennen synnytyssaliin menoa. Ja jos siinä vaiheessa todetaan lantio ahtaaksi niin sektioon siinä tapauksessa.

Mulla kaikki edelleen ok, välillä supistelee tiheästikin, mutta ei vielä niin kipeitä, että kovin suurta tuskaa olisi. Vessassa saa juosta yhtenään kun on turvotuksenkin takia pakko yrittää juoda paljon.

Kaikki on ollut vauvaa varten valmiina jo kauan sitten ja nyt ei auta muu kuin odotella vaan malttamattomana! Toivottavasti ei tarvitse yliajalle mennä, alkaa käydä aika pitkäksi...

Rv 38+3
 
Cristiina mulla on noita tunnekuohuja :p Ei kauheesti itkuta, mut oon välil kiukkunen ku herätetty karhu ja sit taas välil olo on ihan yli onnellinen B) Ei normaalia mua, toi laidasta laitaan meno. Eiköhä ne suppari meidätki taas pian löydä. Tai mulla oli siis ollu niitä vaikka ja kuinka, mut tosiaa eilen ku ajattelin et nyt pistetää niihi vauhtia, ni loppuvat kokonaan... Toi on kyl niin totta, et turha stressaamine vauvan syntymäpäiväst täytyis varmaa lopettaa. Saadaan kaikki kuitenki pian nyytit syliin.

Adette taitaa noi ässät tosiaan olla turhapäiväsiä kotkotuksia, sellane olo sen eilisen touhun jälkee ainaki tuli...

Tänään on ollu joku ihme virta päivä, oon touhunnu vaikka mitä ja mieli on ihan taivaissa. Olo on ku raskaana ei oliskaa =)

Pihla85 ja parfyymi tervetuloa loppumetreillä mukaan :wave:
 
Thursday kiitos kommenteista. Huomasin, että olin kirjoittanut aika hassusti tohon edelliseen viestiin ton "mitähän sekin meinas-kommentin" :whistle: Mä muokkasin sitä tekstiä kun se oli niin sekava ja sen ei pitänyt olla siinä kohtaa vaan se jäi jostain syystä ;) Olen samaa mieltä, että se on sairaalassa tärkeä tieto jos lähtö tulisi ennen tarkempaa tutkimista. Tätä tää raskaus teettää ettei ajatus kulje oikein kunnolla :LOL:

Kylkiluista sen verran, että mun mielestä vauva runnoo paikkoja enemmän tolla ei kipeällä puolella. Pelästyin vaan kun ne luut ovat olleet aika herkkänä enkä ymmärtänyt, että se voi tuntua näin kipeältä :eek: Mua vaan ärsytti eilen kun lääkäri ei voi kunnolla vastata kysymyksiin ja sitten mumisee jotain eikä selitä mistä mikäkin johtuu jne. Vitsi kun olisi voinut vaihtaa lääkäriä, mutta täällä on vaan yksi nla lääkäri =(

Katiapatia
kärsi väsymyksestä ja täytyy kyllä sanoa, että mäkin olen ihan kuin nukkuneen rukous... silmät meinaa mennä väkisin kiinni ja varsinkin puolen päivän jälkeen on ihan super väsynyt!

Oliko täällä muuten ketään muuta joka on menossa Satks:aan synnyttämään?

meela 35+5
 
Satunen ja muutkin välilihan leikkaamisesta, jos kätilö sen näkee tarpeeksi sillä hetkellä niin ei se taida paljoa lupia kysellä, oma kätilöni kysyi asiaa kun menin sairaalaan mutta sekin saattoi johtua siitä kun sanoin että en halua mitään lääkeaineita jne, joten ehkä kysäisi kun huomasi että tuli tällainen luomuilija vastaan :D Kaikilta tutuiltani onkin tuo väliliha leikattu ja kyllä ovat synnytyksen jälkeen melkoisen kipeitä olleetkin.. Eli jos ei halua sitä leikkausta, sitten pitää muistaa sanoa heti synnärillä että mieluummin repeää luonnollisesti kuin leikattuna. Epiduraalien käyttö yms tosin muutenkin muuttaa sen synnytyksen kulun lääketieteellisemmäksi - jonkun tutkimuksen mukaanhan epiduraalin käyttö onkin lisännyt välilihan leikkauksia..

Ja satunen suosittelen kyllä että ihan suosiolla synnytät seuraavankin lapsen alakautta, sektiolla tuskin pääset helpommalla, eilen tuli katsottua sitä Vauva tulossa - sarjaa ja siinä näkyi taas sektio, näytettiin miten vauva vedettiin mahasta ulos ja kyllä puistatti se hervottoman iso leikkaushaava :x Esikoisesta synnärillä huonekaverikseni tuli sektion läpi käynyt mamma ja en olisi kyllä osiani halunnut hänen kanssaan vaihtaa kun ei ylös päässyt, ei vessaan jne :/

Ihanaa olisi päästä jo synnyttämään.. mä aion käydä kyllä täällä heti mainostamassa kun olen lähdössä synnärille, viimeksikin pistin mesen kiinni vasta juuri ennen lähtöä sairaalaan :D
 
Tervetuloa uusille! Mistä päin Suomea olette?

Välilihan leikkaamisesta, mulla ei onneks esikoisen synnytyksessä leikattu, toivottavasti ei tarvitse nytkään. Kätilö hautoi märällä lämpimällä paperilla välilihaa koko ponnistusvaiheen, ja muutenkin parhaansa mukaan tuki ja venytti sitä, ja ilmeisesti siitä sitten oli apua, tai sitten oli vaan muuten tarpeeksi väljät paikat. Muutama pintapuolinen repeämä tai oikeammin pintahaava tuli tuonne sisemmälle silloin, 6 tikkiä laitettiin, mutta eivät haitanneet istumista mitenkään kun olivat tosiaan vähän enempi tuolla sisällä. Ja epiduraalinkin silloin otin, joten ainakaan tähän se ei minulla vaikuttanut. Toivottavasti nyt tällä kertaa tulisi yhtä mukava ja ammattitaitoinen kätilö synnytykseen. Oikeastaan tämä esikoisen synnytyksen hoitanut kätilö ei ollut mikään yltiö-ystävällinen tai puhelias tms, vaan enimmäkseen asiallinen, hieman vanhempi nainen, mutta minulle se sopi hyvin, tuli sellainen olo, että hän osaa hommansa ja tietää neuvoa miten kannattaa toimia. Ja hyvin se synnytys sitten menikin.

Tänään rv tasan 36, ei enää kauaa! Huomenna lääkäri, sitten lisää kuulumisia.
 
Vitsi miten ihana ja aurinkoinen päivä täällä. Tunnelmat muutenkin mahtavat :D
Kävin tänään kättärillä kontrollissa. Proteiini virtsassa oli noussut tasaiseen tahtiin maanantaista ja verenpainekin oli vähän koholla. Tällä kertaa tehtiin myös sisätutkimus ja kohdunkaula oli pehmeä ja jäljellä jotain sentin verran. Kohdun suu auki 2,5cm. Pyöräytteli sormia kohdunsuulla, jos vaikka synnytys käynnistyisi ihan itsekseen. Jos ei käynnisty, niin huomenna aamulla menen synnytysosastolle, jossa kalvot puhkaistaan. Kai se silloin viimeistään :whistle: Jos nyt hyvin käy, niin meidän vauva syntyy jo huomenna :heart:
Käyrällä kun istuin, niin tasaisesti siihen piirtyi supistuksia. Suurin osa tosin ihan kivuttomia, joita en normaalisti edes välttämättä huomaisi.
Painoarvio oli nyt 3,6-3,9 kg. Katotaan sitten, että miten paljon meni metsään :D

Tää oli nyt ihan tällaista omaa napaa, mutta kun sitä on nyt niin tohkeissaan. Tänään kerkeää vielä siivota ja laitella kaikki valmiiksi huomista varten :)

rv 39+1
 
naurukohtaus - aijaa ei se sitte vissii ollutkaan niin paha juttu.. :ashamed: Mutta huomattu on että jos se polttelee takamusta ni sillo se o vaihettava.. ainaki minä vaihdan.. :whistle:

Ulkona on ihana syyssää!! Voi hitsi miten rakastan värikästä syksyä ja sen kirpeää ilmaa!!
:heart:

emilyn - mutta mun mielestä se teki silti väärin! Koska se suihkutti enne leikkausta suoritettavaa puudutusainetta alapäähäni hetkeä aiemmin monta kertaa, ja kysyin että "miksi laitat sitä ja mitä se on ja se kirvelee pirusti!" niin se vain "tätä laitetaan että se puuduttaa sen" Eikä puhunu muuta! Ja kun se laitto niitä tikkejä kysyin "mitä nyt tapahtuu ja mitä teet?" niiin se sano "sulla tuli pieni repeämä laitetaan muutama tikki".. Eikä ne kyllä muutamilta tuntunu ku se puolisen tuntia kaiveli siellä minun koipien välissä niiden vehkeiden kanssa!
Ja vasta kotiinlähtö päivänä mulle valkeni että mut o leikelty! Senki kerto toinen kätilö joka vilkasi alapäähäni ja sanoi "joo, ihan siististi alkanu paraneen tuo episiotomia haava, siinä on sellanen viiva" sanoi tuon viiva jutun siis mukana olevalle harjottelijalle..
Minä sitte kysyin monttu auki että "jaa mikä se on?" ni se sano että "kun väliliha leikataan ja se ommellaan niin tuolla näkyy sellainen viiva" Meikä huuli pyöreänä " aijaa, ei mulle kyllä kerrottu että leikattiin!".. oli vähän kätilöki ihmeissään ja pyöritti itekseen nuppia mutisten jotaki..

:headwall: mulla niin VIT***** ku ei mitään voitu kertoa..tekis mieli käydä kuristamassa se akka, nakata se siihen pöydälle ja sanoa että "nyt vähän ommellaan"... aattana.. :kieh:

Mutta nyt potun keittoon!! :D

Onnea kaikille :flower: ja kiitos onnitteluista. :wave:

ps: uudet, tervetuloa.
 
Pihla85 ja parfyymi tervetuloa loppumetreillä mukaan! Vaikka itekin ollut vasta hetken mukana niin on täällä kiva lueskella ja kommentoida juttuja! =)

Kaikille tuntuu tapahtuvan hirveesti juttuja joka päivä ja meillä vaan mennään tasaisen tappavaa arkea. Mitään uutta ei tunnu tapahtuvan ja synnytskään ei tunnu lähestyvän yhtään. Kipeitä suppareita ei ole kuulunut ja harjoitusversioitakaan sen enempää tällä kuin viime viikollakaan. No kai se siellä valmistautuu pikku hiljaa. Toivoa vaan sopis että kun teillä muilla tuntuu olevan jo viikkokausia ollut oikeita synnytysoieita että täälläkin jotain olisi :ashamed:

Mä aamulla kauhistuin kun kävin vaa'assa ja toteisin että 18 kg on tullut jo painoo. Ei se kyllä muuten näy, kun samat farkut vielä menee jalkaan kun kesälläkin, mut hui! Olo on kyllä ollutkin kuin norsulla ja turvotusta on tullut tällä viikolla :kieh: Voi teitä onnellisia joilla ei ole tullut kuin muutama kilo.... "huokaus"

rv 37
 
Iltapäiviä!

Arvatkaas kuka oli vasta tänään neuvolassa kun olis kuulemma pitäny olla jo eilen?? Hmm... No onneksi täti otti mut tänään sitten vastaan... Oli eilen kuulemma kaipaillu ja sitten ajatellu et oon lähtenyt synnyttämään... Toive ajattelua!!!! :LOL:

Kaikki oli ihan ok.. Tai no... Pissa puhdas, rr ok ja painoa ollaan sitten kerätty jo 18,3 kg! Vauvan sykkeitä kuunteli pitkään ja koska vähän oli vauhti päällä niin sykkeet oli koko ajan yli 170.. Harkitsi jo kovasti polille laittamista TAAS, mutta sitten vauva onneksi päätti hieman rauhoittua ja sykkeet laski 150 tienoille... Joka kerta mua siellä säikyttelee.. Niin ja vauva on niin korkeella et jos vedet menee niin sit pitää makuuasennossa mennä synnärille :/ Eli ei siis laskeutumisesta mitään merkkejä... Huoh... Miks mun nivuset ja lonkat ym on sitten näin hellinä!!

Näin pikaisesti vain omaa napaa... Väsymys on todella kaameaa.... ei auta vaikka kuinka nukkuisi...

Emppu & Papunen 38+5
 
Onnittelut Triplelle :flower: :flower:

Täälläkin edelleen yhtenä kappaleena kärvistellään, kyllä oisin jo valmis synnytyspuuhiin :kieh: Oli pikanen neuvolakäynti ja ei mitään uutta, kaikki oli ok ja katto ultralla et pää on ihan alhaalla ja synnytystä enteilee kun se vaan alkas tapahtua! Viikon päästä taas aika ja sit aiko kokeilla alapäätä mikä tilanne, toivon vain nii ettei tariis sille käynnille mennä ja sais jo nyytin syliin =)

Minä kans värjäilen kestovärillä kulmat ja mies laittaa värin ripsiin ku ite en saa ja kätsyä se kyllä on ja halpaa verrattuna et aina kävis jollain ammattilaisella laitattaan. Samalla lailla mies mun hiuksetkin aina värjäilee, kiva kun kätevä käsistään moneen hommaan :D Nyt vain on aika turhaa ollu väriä laitella kun ei nin millään meinaa tarttua saati pysyä näin raskausaikana, mut ehkä piakkoin taas.

Välilihan leikkaamisesta sen verran et ite kun menin synnyttään esikkoo ni sanoin kätilölle ettei leikkais ellei oo ihan pakko ja et oon öljyilly ja tehny kaikkeni et se kestäs ja venys ja se sano ettei toki oo tarkotuskaan et lähtökohtana on ettei leikata. Ja kehu kun oon ite aktiivisesti öljyilly ja pitäny huolta et senkin puolesta onnistus leikkaamatta. Ja niinhän se sit venykin tarpees ja ilman leikkuita selvittiin. Samalla periaatteella mennään nyt ja toivotaan et onnistuu yhtä hyvin ;)

Ja vielä vaipanvaihosta yöllä, synnärillä jo sanovat ettei äidinmaitokakka polta ihoa, eli yöllä on turha alkaa vaihtaan ellei vaippa oo ihan täys tai läpi tullu tms. muttei muuten niin ei turhia virkoa kuin syönnille. Ja näin tehtiinkin, tosin tyttö oli semmonen kakkatykki et sitä lierua oli varmaa 10 kertaa päiväs ja niin paljo et mikää vaippa pitäny ja ku aukasit vaipan niin suihkus vaan päälle ku nappia ois painanu :LOL:

Jeps, taka-alalle taas ootteleen.. Tsemppiä kaikille ja toivotaan et tuleva viikonloppu lisäis vauvouutisia =)

Hipsuli ja nappula 38+2
 
Heipsan kaikille!

Onkos täällä muita joilla löytyy lävistyksiä naaman alueelta? Onko teille sanottu missään et kaikki lävistyskorut pitäs otaa pois kun menee synnyttämään? Mulle ekaa kertaa tänään sanottiin, kun olin äippäpolilla. Tosin se kätilö/hoitaja oli sellai eläkeikää lähestyvä et kävi mielessä, et tais olla sen oma mielipide asiasta..

Vauvan painoarvio oli 2700g eli ihan normi kokoon päästy :) Harmitti kun eivät tehneet sisätutkimusta, olisin halunnut tietää onko jotain tapahtunu jo tuolla alapäässä. Tosin eipä kai sillä niin merkitystä ole. Neuvolasta eivät antaneet enää vikaa lääkäri aikaa, kun käyn tuolla äippäpolilla.

Nanni81: Mulla kävi hyvä tuuri, kun soitti munuaislääkäri eilen.. Ei tartte enää kerätä vrk-virtsaa eikä juosta verikokeissa. Ainakaan ennen synnytystä. Sen jälkeen kontrolloivat vielä, et mikä on tilanne.

Jenksu 36+0
 
Tervetuloa uusille! :flower:

satu: kyllä kätilön olis pitäny edes kertoa mitä tekee ja miks. Siinä teki kyllä väärin ettei mitenkään informoinu mitä varten puudutetaan jne. Taisi olla huonoa tuuria, ku sait tuollaisen kätilön... :/

Välilihan leikkaamisesta: mulla leikattiin esikoisesta pieni viilto, muistaakseni 3-4 tikkiä laitettiin. Sen kätilö arvioi siinä tilanteessa, et on parempi leikata ku revetä pahasti. Tuo haava parani mielestäni tosi nopeeta eikä ekan päivän jälkeen enää kipuillu. Toisesta ei leikattu, tuli vaan pieniä nirhaumia virtsaputken lähelle, ne paranikin ihan huomaamatta.
Käsittääkseni tuo leikkauskin on yleisempää edelleen esikoista synnytettäessä, useinhan paikat on jo venyny sen verran et myöhemmin ei vaurioita niin helposti tulekaan. :)

Emppu: taitaa nivusissa ja lonkissa olla normaalia liikkuvuutta eli antavat hieman periks tulevaa varten... :)
Sanottiinko sulle sitä, et jospa vaavi laskeutuukin juuri ennen vesien menoa??? Eli silloin olisikin oikealla paikalla. Tuokin mahdollisuus on, ainahan vauva ei laskeudu ennen ku vasta syntyessään, niin ainakin mulla.

Vielä tuosta vaipanvaihdosta yöllä: itekin vaihtaisin vain jos on ihan pakko ja satu: ootko kokeillu, et pyyhit pepun kosteuspyyhkeillä pesun sijaan yö-aikana?????
Silloin vaavi ei virkisty liikaa ja aamulla voi sit pestä kunnolla.... ;)

Tsemppiä kaikille jotka sitä tarvitsee!

jasmara ja masuasukki 37+6
 
tänään 35+2

*putoo, ei putoo, putoo..* :D

Välilihasta sen verran että esikoiselta leikattiin; leikkaus ei tuntunu missään, ponnistusvaihe ei sattunut, parani hyvin.
Toiselta ei suostuttu leikkaamaan, repesin, ponnistusvaihe (pään tuleminen ) tuntu _kamalalta_ , parani kuitenkin tämäkin hyvin.
Noilta ei siis mitään kivunlievitystä. Ja toivon, että jos tältä ei ehdi kivunlievitystä saamaan niin sais edes sen episiotomian!!

Mulla on välillä aikamoinen paineentunne tuolla alaalla. Ihan kun toiseltakin oli ja kun näytillä käytiin niin jäätiin sinne (5cm auki). Mutta kun ei viittis turhaan taas mennä :ashamed:

Neuvola oli tiistaina, kaikki hyvin. Vauva niin alaalla että ei tästä kuulema enää pysty syntymättä laskeutumaan (mutta sehän oli jo tiedossakin ) . Seuraava aika kahden viikon päästä. Ei meillä liioin noita neuvola-aikoja jaella, mutta eipä tässä hätiä.
Ambulanssilla suositteli menemään, kun lähdön hetki koittaa. Vähän jännittää/ ärsyttää, koska lanssissa sekä EVY-porukassa kaikki tuttuja. Ei tahtois "levittää eteen", nääs :x

Niin ja tervetuloa uusille :flower:
 
täällä vielä yksi myöhäinen tulossa mukaan...
meillä tytön laskettuaika 24.10, toinen prinsessa tulossa =) vanhempi kylläkin jo 9v ja kovasti jo odottelee, että pääsisi uutta tulokasta hoitelemaan...
asustellaan pirkanmaalla, minä 31v ja mies 38v
 
tervetuloa uudet :wave:

lävistyksistä Mulla on 3 naamassa ja 2 kielessä ja sanovat tosiaan et kannattaa ottaa varalta kaikki pois. Venytetyt korvareiät mulla on myös, niitä ei kuulemma tartte ottaa pois mut naamasta tosiaan kaikki. Ilmeisesti et jos rulee joku hätä tarve nukuttaa tms...

pyöräilystä nyt kun viimeksi eilen neuvolakäynnillä satuin kysymään et miten on,saako sitä pyöräillä niin sano ekaa kertaa et ei kannata. Kaatumisvaaran takia ja sit kuulemma siksi et jos on paikat tuolla alhaalla auki, niin on tulehdusriski ku se kuitenki hinkkaa jotenki. Nyt sitte saaki miettiä et miten pääsee paikasta toiseen ku kävelleen ei ihan viiti enää kartsalle lähtee, matkaa kertyy kuitenki suntaan sen 3kilsaa ja jos sielki meinaa viel pyöriä..

Täällä ei muuten tapahdu mitään edelleenkään. Neuvolassa ei kummempia, kaikki edelleen perusmeiningillä. Seuraava aika ens´viikolle, juzt lasketulle päivälle. Sano et jos sinne tuun, niin sit soitetaan ja varataan aika käynnistykseen, mut ei sitä ei kuulemma saa aiemmin, ku vasta sit sen LA+13 päivää!!!!! ja et jos sattuu sunnuntaille niin se siirretään sit viel päivällä, eli +14. Ei helevetti... Mitä siinä sitte voi ite tehä?
Nyt ei auta ku toivoa ettei sitä tartte jäädä oottamaan ja et täs tapahtus jotain itestään.

Miehen kasn ollaan käyty nyt joka päivä 2 kertaa kävelyllä, ja kyl se saa aikaan niitä kivuttomia suppareita ja paljonki, mut ei muuta.
Pakko kait vaan luottaa et ne edistää jotain ja jatkaa käppäilyä.

Meil ei saa sisätutkimusta enää, viimeksi oon käyny viikolla 36,ja sillon ei ollu tapahtunu mitään, nyt ei siis hajuakaan onko mikä tilanne alapäässä. Sano se neuvolan täti käsikopelolla masun päältä jo 2 viikkoa sitte et pää on hyvin kiinnittynyt ja vauva lähtökuopissaan,mut ei ilmeisesti silläkään oo sit mitään merkitystä.

Mieki oon päättäny etten silleen enää oota et syntys ja ainakan et ajallaan, oon koittanu puuhailla paljon kaikenlaista kotona, ommellu ja askarrellu ja leiponu ja eläny ihan normisti, mut aika matelee silti niiiiiin hitaasti ja joka yö saa heräillä n.tunnin välein pissalle ja todeta ettei tunnu missään mitään.

Ittiä vaan huolettaa ku beibe on niin hilajen nykyään, ei se paljoa enää liiku ja jos liikkuu niin vähän vaan ja hitaasti. ok, tiiän etei siel oo tilaa mut silti, pässä pyörii kauhuskenaariot et sen kaulan ympärille on menny napanuora ja et jos se ei siksi liiku enää ku ei saa tarpeeksi happea, ja pelottaa kaikki muutenki. Ja seki on jännä et aiemmin tuntu se pää tuolla jalkovälissä, nyt pariin viikkoon ei oo tuntunu enää ollenkaan, ja siksiki se kävely luonnistuu tosi helposti. Mut mihin se pää on voinu sieltä mennä?

Nyt syömään isän perheen kanssa ja juhlistaan siskon uutta ajokorttia.

poppari+beibe 39+1
 
En ehtinyt lukemaan kirjoituksianne kun piti heti päästä purkautumaan. :D kaverit jotka olivat turmakoululla tapahtumahetkellä, kävivät ja käytiin vähän asiaa läpi. Ihana oli saada jaettua ajatuksia heidän kanssaan, vaikka nyt saikin todella käsityksen siitä miten lähellä oli että oisin menettänyt todella tärkeitä ihmisiä. Ja sitten vielä lopuksi kysyin yhtä näistä ystävistäni lapsen kummiksi. Piristi kummasti niin itseäni kuin häntä uutinen että siihen tehtävään hän suostuu ryhtymään. :) Jotain valoisaa ajatusta näinä synkkinä päivinä. Lapsi saa kyllä maailman parhaan kummitädin. :heart:

Kävin tk:ssa mittaamassa verenpainetta tänään kun viime neuvolassa se oli koholla (puhtaasti jännityksestä, mutta varmuudeksi pyysi th että käyn mittailemassa itte) ja se oli tosi hyvä. 107/82 taisi olla paras arvo että ei todellakaan liian korkea. kun neuvolassa oli viimeinen mitattu arvo 115/97. Mutta olen herkkä jännittämään ja se näkyy heti RR:ssä. Pelottaa jo valmiiksi kun huomenna aamulla neuvola että siellä se pompahtaa kun jännitän sitä taas kamalasti. inhottavaa olla tälläinen jännittäjä... :ashamed:

Vauvakin ollu taas tänään vilkkaalla tuulella. Kävin pyörällä kylällä ja meinasi olla vähän hankalaa kun työnsi takapuoltaa koko ajan kylkiluiden alle palleaa kohti. :kieh: Illalla saunaan ja huomenna shoppailee, siivoomista ja saunomista... jos edes yhden kunnon supistuksen saisi aikaan. :LOL: Malttamaton olen tiedetään. :p

Huuruissa lähden nyt lukemaan kirjoituksianne. :D

rv37+3
 
niin ja viel tosta lävistyksestä. eli mullekkaan ei neuvolassa oo sanottu niistä mitään, mut sillon ku käytiin synnytysosastolle tutustumassa niin siel sattu olmaanki mun entinen asiakas se kätilö joka meitä kierrätti, ja sen kans ku jäin muitten lähdettyä sit jutteleen niin se sano siinä sitte mulle et ota muuten nuo sit jo etukäteen pois.
 

Yhteistyössä