¤¤LOKAMASSUT -08 Heinäkuussa¤¤

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nanna81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
satunen89, mulla on kanssa LA 12.10. Ja on tuolla pari muutakin, ykkössivulta näet kaikkien palstalaisten tietoja.

Neuvoloita onkin paljon ollut kaikilla, mullakin oli tänään. Sieltä tuli muuten pelkästään hyviä uutisia, mutta eilisen sokerirasituksen tulos oli hieman huono. Nimittäin keskimmäinen arvo (tunti glukoosiliuoksen juomisesta) oli liian korkea. Mulla se oli 11,1 kun raja on 10. Muut kaksi arvoa oli ihan normaalit (paasto 4,3 ja 2 tunnin lukema 7,3), mutta kun yksikin ylittyy, tulee luokitelluksi raskausdiabeetikoksi. Nyt sitten ensi viikolla saan tarkempia ohjeita, miten alan kotona seurailla sokeriarvoja. Todennäköisesti kuitenkin pienellä ruokavalion tarkkailulla ja sopivalla liikunnalla avot pysyy kurissa riittävästi.

Muita arvoja:
painonnousua 3,1 kg eli 505 g/viikko, ihan ok, kun yhteensä tullut noin 5 kg tähän saakka
verenpaine 123/77
sf-mitta 25 cm, eli suunnilleen normaalikäyrällä
hb 121 ---JEEE, se oli vähän parantunut ilman mitään tabletteja!! viimeksi 117
syke kuului hienosti, ei kertonut lukemia enkä muistanut kysyä
kohdunsuu kiinteä ja kiinni, pituus 3 cm edelleen ja lantiokin kuulemma hyvä (ei löystynyt vai mitä lie tarkoitti??)

Nyt sitten vaan liiat herkuttelut kuriin. Taitaa olla ihan hyvä ohje mulle muutenkin, mutta voi olla totuttelemista, sillä olen aika herkkusuu, tunnustan :o Olikos täällä muita jotka joutuvat tarkkailemaan sokereita?

Hyviä vointeja!

Novelle 26+4

Neuvolassa tuli käytyä ja lääkäri totesi, että vauva on jo pää alaspäin (ei kiinnittynyt kuitenkaan) joten se selittääkin tätä painon tunnetta alapäässä ja jatkuvaa pissahätää :D Jännä miten eri tuntuinen raskaus onkin kuin ensimmäinen, jomotuksia alapäähän tulee jo pelkästään imuroimisesta kun joutuu seisomaan ja vauvan potkutkin ovat paljon terävämmän tuntuisia. Tänään ihan säikähdin kun monotti niin että tuntui tulevan mahan läpi!

rv27

Tulipa mieleen kysyä tämmöistä teiltä muilta että mikä teille on kaikista vaikeinta tässä raskaudessa? Ulkonäköön liittyvät paineet? Hermoilu vauvan voinnista? Oma huonovointisuus??

Kun jokainen odottaa ihan omalla tavalla ja jokaisella on niin erilaiset suhtautumiset tiettyihin asioihin. Esimerkiksi meikäläinen pelkää tota sf -mittaa tällä hetkellä. Se ei pompsahtele ees taas vaan on koko ajan siellä ihan huippulukemissa. Ja pelkään vaan mitä kaikkea se voi olla.. Vaikkei se välttämättä olekaan mitään.

Mikä sitten taas on ihaninta tässä raskaudessa? Mulla se on kyllä tuo kun esikoinen on niin innoissaan tulevasta vauvasta. Tytön reaktiot on niin ihania, ja kun tyttö painaa kätensä massulle ja odottaa vauvan potkuja... :heart:

Tänään 28 + 0

:) Pakko oli tulla tänne kertomaan.
Laitoin eilen kukka-amppeleita pihalle ja nousin terassinkaiteelle seisomaan kun se sopivasti oli hyvällä kohdalla. Sit mä siellä vähän ihmettelin kun naapuri pysähty suu auki tielle, että mitä se nyt kahtelee. Katoin sitä kukkaa, että onko se nyt ihan hölmöllä kohdalla vai mitä. Äsken tajusin, että ehkä tällanen seittemännellä kuulla oleva mamma amppelin kanssa aidan kaiteella saatto näyttää hiukan höpöltä :laugh:
Mut nyt on mentävä tekeen ruokaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Katiapatia:
Tulipa mieleen kysyä tämmöistä teiltä muilta että mikä teille on kaikista vaikeinta tässä raskaudessa? Ulkonäköön liittyvät paineet? Hermoilu vauvan voinnista? Oma huonovointisuus??
Mikä sitten taas on ihaninta tässä raskaudessa? Mulla se on kyllä tuo kun esikoinen on niin innoissaan tulevasta vauvasta. Tytön reaktiot on niin ihania, ja kun tyttö painaa kätensä massulle ja odottaa vauvan potkuja... :heart:

Mulle ehkä käsitys siitä että entinen elämä jää entiseksi.
Ja se että miltä näytän ja mitä minusta ajatellaan kun kuljeksin maha pystössä, olen huomannut monien tuijottavan ihan oikeasti jotku "kyttäävät" sillä silmällä että "ei herrajumala"
:kieh: .. Hermoilen myös että mitä jos se kuolee tai jotn.
Ihaninta taas on se että minusta tulee mamma :heart: jotenki jännältä tuntuu ajatella että tuolla sitä kärrätään kohta vauvaa maita ja mantuja pitkin ja leikitään kotia.
Ja se miten mies on vouhottanut kun kuuli että se on poika.
"sitten minä ja poika tehdään niitä miesten juttuja" jne.. :whistle:

Heipähei :wave:

Meinas eilen lähtö tulla tälle mammalle :/ Supistuksia tuli tosi kipeesti koko illan,ensin 20min välein,lopuksi 5-10min välein :/ Soitin synnärille ja käskivät ottaa Panadolia ja mennä nukkumaan ja tulemaan heti näytille jos kivut kovenee.No kovenihan ne mutta sinnittelin aamuun kun mulla oli 11.00 ultra.Aamuun mennessä supparit olivat jo vähän heltyneet mutta kyllä koko päivän on taas enemmän ja vähemmän juilinut :/ Kohdunkaula on lyhentynyt mutta suu kiinni onneksi.Käskivät ottaa rauhallisesti.Mulla on lapsivettä aivan julmetusti joten ennenaikanen vedenmeno on taas hyvin todennäkösesti edessä.Ja lapsi on aivan sikaiso niinkuin olin kuvitellutkin :/ Tasan samoilla käyrillä menee kuin esikoinen näillä viikoilla.PAinoarvio siis tänään 1600g :whistle: Jos tätä rataa jatkuu niin käynnistetään viim.viikolla 37.Laskettuun aikaan en ehdottomasti pääse,näin sanoi lääkäri.Uusi ultra taas kahden viikon päähän.Suunnitelmissa on lapsivesipunktio joskus viikolla 34.Kyllä tää taas harmittaa :/

Ihan pikaseen nyt kävin :wave:

-Laura ja JättiMatkustaja 28+0-

Naurukohtaus, onneks nyt vielä pysynyt sentäs sisällä. Tsemppiä sinne!

Olin kaverin ja sen pikkusen kanssa kävelemässä kaupungilla. Poika rupes jammaileen ku kuulu musiikkia ku tosiaan täällä nyt noi festit. Ei kyllä enää jaksa kävellä pitkiä matkoja, pientä supistelua oli mutta sen kans nyt onneks tuli toimeen. Kauheen kuumakin tuolla ulkona.

Kaikista vaikeinta tässä raskaudessa on ollut nää mun jatkuvat vaivat. Ja se tietämättömyys, kun ei tiedä vaikuttaako ne vauvaan jotenkin. Nyt alkaa tosin helpottamaan sen suhteen kun vauva on ultrattu niin monesti ja aina siellä on kaikki hyvin ollut.

Ihaninta on sitten ollut kokonaisuudessaan tämä raskaus. Ihana huomata kuinka vatsa kasvaa, masussa liikutaan ja se tieto siitä että siellä kaikki on hyvin ja että kohta mä saan pitää sitä nyyttiä sylissä ja kasvattaa siitä "kunnon kansalaisen:D". Musta on niin ihana sanoa itseäni äidiksi <3

26+4

Ikävintä: pissahätä ja se ettei saa nukuttua öitä rauhassa. Inhottavat masukivut aika ajoin, en tiiä mistä lie johtunee. Ja se ettei jaksa tehä juuri mitään.
Ja pelkotilat vaavin voinnista masussa ja tulevaisuudessa synnytyksestä, miten mikäkin vaikuttaa vauvaan ja mitä jos jokin meneekin pieleen?

Parasta: Masun kasvamisen seuraaminen ja liikkeet (ei aina, mut yleensä), ajatus pikku nyytistä sylissä ja ylipäätään tuleminen äidiksi =)
Elämälle on tarkoitus, vihdoinkin.

Moi

naurukohtaus :hug: jaksamisia sinne ja toivottavasti suppailut hellittäisi, tiedän ettei tuo oo kivaa vielä näillä viikoilla

Ikävintä nuo supistelut ja kiinnikekivut

Parasta tää ihana odotus kaikkine hankintoineen ja sit tästä tosiaan nauttii ja ottaa kaiken irti ,huom. kauhea ostovimma, kun tietää et tää on mun viimeinen raskaus :'( :heart:

pw 27+6

:wave: kerkesin nyt tässä välissä.. :)

laitan masukuvatusta, tänä päivänä otettu. :)

pinkwawe kiitos kantoliina suosittelusta!

kauheen tarkasti nyt en jaksanu lukea mitä on kirjoteltu, joten vastaan sitten sen mukaisesti.. :ashamed: ihania masukuvia ja 4d kuva :heart:

Satunen89 tervetuloa mukaan! hyvä la todellakin ;) vaavilla sama..

noista makean syönnistä vaikea sanoa että onko aktiivisenpi silloin kun muutenkin rytmi jolloin hereillä on ruoka aikoina. :D lukuun ottamatta yöllä 1 ja 4 aikaan kun potkustelee..

Katiapatian kyselyyn: kaikista vaikeinta tässä raskaudessa? Ulkonäköön liittyvät paineet? Hermoilu vauvan voinnista? Oma huonovointisuus?? Mikä sitten taas on ihaninta tässä raskaudessa?

kaikista vaikeinta on ollut jatkuva varpaillaan olo. lapsiveden meno, hematooma ja km epäilyt jne. omaan ulkonäköön ei muuta painetta ole ollut kuin "uusiutuva murrosikä" :laugh: eli iho kukkii tosi pahasti niskasta ja olkapäistä/naamasta. sellasta inhottavaa pientä finniä ja kutisee, hakenu apteekista Sebamedia ja saannut sen vihdoin kuriin.. :) niin ja tietenkin kun hikoilee niin paitaa vaihtoon ja muutenkin tarkempi hygieniasta. huonosti en oikeastaan ole voinnut ja vauvasta huoli nyt on aina, varmasti jokaisella äidillä jollakin tapaa.. :) parhainta varmaan raskaudessa on ollut että se on lähentänyt perhettä monella tapaa ja näyttänyt läheisten merkityksen niin myötä kuin vastoin.

Naurukohtaus kyllä on sullakin ollut kyytiä! toivottavasti kaikki etenee hyvin.. :hug:

tuntuu että todella monella on ollut supistuksia tai kohdunkaulassa yms. jtn. :/ toivottavasti kuitenkin ei enteile mitään.. itellä ensviikolla kontrolli mut hyvillä mielin sinne siinä mielessä että pahin on jo takana tai uskon niin. :) huomen aamulla puol 6 ylös ja taas pojan kans pitää lähteä silmälääkäriin. :| ei vieläkään saatu tippoja ja hoitoa kohdalleen.. nyt sen takia että edellisellä käynnillä lääkäri määräsi lääkkeitä joita suomesta ei edes saa! apteekista passitti kotiin ja 2 viikkoa taas odotettu. maksettu jo 4 käyntiä lääkärillä 22e/kert
ja ei hoitoa saatu, on kummaa touhua. :kieh:

triple ja tossutin 26+4

piti nyt hehkuttaa että nuo huusin itselleni 160 eurolla. :) uudenveroiset, latviasta muistaakseni. odotetaan postista saapuvaksi. :) onhan ne tyttömäiset mut meiltä kun molemmat löytyy ei se niin vaarallista.. :)

itse en ole saannut vielä äitiyspaukkausta. :/ minkä verran ootte pyytänyt äippäpakkauksen kestiksistä? itse olisin myymässä pois, jos kiinnostaa.. ;) en jaksa innostua asiasta.. eli vois varata multa etukäteen jos haluaa, pitäis tulla kyllä pian sen pakkauksen. ennen jussia kuiteski laitoin.. :o

nyt nukkumaan..

triple ja tossutin 26+4

[/b]Katiapatian kyselyyn: kaikista vaikeinta tässä raskaudessa? Ulkonäköön liittyvät paineet? Hermoilu vauvan voinnista? Oma huonovointisuus?? Mikä sitten taas on ihaninta tässä raskaudessa?[/b]

Mulla on vaikeinta jatkuva huoli vauvasta, muuten ei haittaa vaikka iho vähän kukkii tai joutuu vessassa juoksemaan... Kun vaan näkisi lokakuulle ja tietäisi että kaikki menee hyvin ja terve vauva tulee syntymään niin sitten osaisin nauttia täysin siemauksin...

Ihaninta on kaikkien vauvajuttujen hipelöinti, tulevaisuuden suunnittelu ja se tosiaan että voi kutsua itseään äidiksi. Musta on ihana seurata mahan kasvua ja tunnustella potkuja. Ja tulevaisuudessa sitten seurata miten pikkumies tulee varttumaan :)

Ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

Turnip 27+0 (taas uusi viikkoa, kiva kiva!)

Kiitoksia kaikille tuesta :flower: Tässä päivä kerrallaan mennään ja onneksi nyt on edes tuo 28 viikkoa täynnä mikä on se eka rajaportti.Eilen ottivat näytteen kohdunsuulta että onko vettä tihkunut mutta onneksi ei ollut.

Pahinta raskaudessa on ollut supparit ja kaikki muutkin vaivat.En ole voinut ollenkaan hyvin tämän raskauden aikana :/ Ja alkuraskauden lapsivesipunktio oli kyllä kamala ja varsinkin se tulosten odottelu :/ Ulkonäköpaineita ei liiemmi ole ollut vaikka muutama ´romahdus´onkin tullut kun kattonu itteään peilistä.Persuksenkin tunnistaa vaan siitä että se on keskeltä halki :kieh: Ja pahimman henkisen kamppailun olen käynyt itseni kanssa koska aloin kesken kaiken taas polttaa tupakkaa,silloin kun isäni kuoli :'( Olen nyt vähentänyt huomattavasti mutta en ole vielä päässyt kokonaan irti ja se tuntuu todella kamalalta :/ Neuvolasta sanoivat etten saa ottaa mitään stressiä asiasta kun muutenkin on mieli sekasin vielä isän takia,että mielummin tupakka kuin masennuslääkkeet mutta ei se silti mieltäni paranna.Paha mikä paha.No siinäkin vaan päivä kerrallaan :/

[/b]Parhainta raskaudessa on tieto siitä että kohta saa hetken aikaa taas sylitellä ja nuuskutella pienen pientä ihmisenalkua.Ja ajatus onnistuneesta imetyksestä on aivan ihana :heart: Saa ny nähä miten käy,mutta toiveet on korkealla.
Ja ihanaa on kun saa synnyttää ihanalle miehelle lapsen :heart: Voin ylpeänä sanoa että lapsi on minun ja hänen :heart:

Me saatiin mun parhaalta ystävältä Brio Combin vaunut vm.2007 lainaksi siksi aikaa että voidaan ostaa vauvalle uudet rattaat.Vaunut on ihan upouudet ja tosi hienot ja olen superkiitollinen ystävälle kun antoi tosta vaan käyttöön.Säästyy nyt sitten nekin rahat.Esikoiselle pitää ostaa vaan se seisomalauta.Vähän jänskättää miten sujuu laudan kanssa,tuo esikko kun on niin villi :whistle:

Mutta nyt hampaidenpesuun ja siivoilemaan :wave:

-Laura ja Jättis 28+1-

Galluppiin:
Huonointa on epätietoisuus, kun ei tiedä että onko vauvalla kaikki hyvin mahassa ja miten loppuraskaus sujuu. Kaikkee ihan pientäkin stressaa ihan kauheasti. Ja sit se odottaminen, kun on näin kärsimätön ihminen kun minä, niin tää odotus tuntuu ikuisuudelta |O ei millään malttais odottaa lokakuuhun! :)

Parasta on seurata miten maha kasvaa ja tuntea pikkuisen liikkeitä. Ihana kun voi ajatella että kohta saa olla ensimmäistä kertaa elämässään äiti ja hoivailla pientä nyyttiä. :heart:

Mulla on ollut viime aikoina öisin ihmeellistä kipua jalassa. Välillä koskee ihan kauheasti toiseen jalkaan, mut se helpottaa sitten kun laittaa jalan sängyn laidan yli "roikkumaan" Olipas "hienosti" selitetty :ashamed: :D Onko jollain muulla samantapaista? en tiedä onko se sit jotain suonenvetoa vai jotain kramppeja?!

Tänään eka työpäivä loman jälkeen, PLAAH!

memmy ja vaavi 24+1

Heippa kaikille!

Galluppiin: Inhottavinta odotuksessa on uudet tuntemukset, joiden normaaliudesta ei voi olla varma ja sitten huolettaa. Ja sitten se, että lokakuuhun on vielä niin pitkä aika.

Ihaninta puolestaan mahan kasvun seuraaminen ja liikkeiden tunteminen, myöskin se että alun jälkeen pahoinvointia ei ole enää ollut. :) Miehen kanssa asian jakaminen on myös ehdoton plussapuoli, ja se että mies jaksaa olla innolla mukana odotuksessa.

memmy: Minulla on myös ollut öisin outoja kipuja jalassa, ensituntemukset oli jotain samanlaista kuin teini-iässä kasvukivut, olin ihan ihmeissäni niiden kanssa. Sitten eilen nukuin päikkäreitä ja heräsin siihen kun oikea jalka kramppasi polvesta alaspäin niin kovasti että nilkkakin ojentui suoraksi, enkä meinannut saada sitä loppumaan ollenkaan... ilmeisesti se oli sitten suonenvetoa. Nappasin heti kyllä magnesiumia että jospa se helpottaisi ja jatkossa aion myös sitä syödä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Taralee ja Pätkä 25+0

monella onkin huolena juri huoli vauvan voinnista, sama täällä, varsinkin alussa oli vuotoja..
lisäksi inhottavaa on kun iskias kipu iltasin vaivaa eniten.
Haluaisinkin vielä ultrassa käymään että onko kaikki ok, rakenneultra kun meni pipariksi kun tehtiin tyksissä ja kuva oli surkea ja lääkäri ei mukavin mahdollinen. :/
et jos varais tänne kaarinaan itse ajan, täällä on todella hyvä lääkäri. :)

ihaninta on kun vauva liikkuu, tosin tämä on aika rauhallinen kaveri että kauheita spurtteja ei ole, ainakaan vielä.
koko arvioin haluaisin myös, että minkä kokoinen mahtaa olla.
no pitää jutella lisää neuvolassa.

26+0

Moi!
Vastaanpa minäkin tähän: "Tulipa mieleen kysyä tämmöistä teiltä muilta että mikä teille on kaikista vaikeinta tässä raskaudessa? Ulkonäköön liittyvät paineet? Hermoilu vauvan voinnista? Oma huonovointisuus?? Mikä sitten taas on ihaninta tässä raskaudessa?"

Kaikista vaikeinta on ollut luottaa siihen, että kaikki menee hyvin ja että tämä päättyy siihen, että saan todella pitkän yritysajan jälkeen oman nyytin syliini. Ulkonäöstä en ole ottanut mitään paineita, sillä toisaalta se isontuva vatsa kertoo siitä, että vauva senkun kasvaa.

Ihaninta on tuntea vauva päivittäin. Se kun se potkii ja muistuttaa itsestään. Ja tietysti se on ollut ihanaa, että on vihdoin saanut oikeasti ostaa niitä vauvan vaatteita tms. eikä vaan hiplailla, että sitten joskus...

Nämä minun vastaukseni. Ja muuten olisin teiltä kysynyt, missä kohtaa teillä tuntuu eniten iskut? Mulla tuntuu eniten niitä navan oikealla puolella.

Mullakin 26 raskausviikko sitten on alkanut :) Enää kolme viikkoa, kun eka etappi 28 vkoa tulisi täyteen...kunpa aika menisi nopsaan.

Triple: ihanat vaunut!! Olet tehnyt löydön!

Galluppiin. Ikävintä raskaudessa. No jostain se aina tulee mieleen huoli vauvan terveydestä ja itselläkin kun oli nyt tuota kummastelua tuon sf-mitan kanssa ym... niin mietityttää että mistä se johtuu ja jos lapsi vettä on kerta runsaasti niin mistä se johtuu jne...
Voinnissa minulla ei ole ollut mitään valittamista joten muut murheet ovatkin niin mallisia kuin mistä löytyy tarpeeksi hyvännäköistä päälle pantavaa jne.. :laugh:
Inaninta on taas se ajatus siitä ihanasta pikku tuhisijasta. Saa hipelöidä ja ostella kaikkea ihanaa vauvalle ja sitten kun saadaan vielä ostettua pari uutta komeroa voi alkaa pestä pikkupyykkiä valmiiksi ja ripustella kaappiin.

Tuosta pyykin pesemisestä tuli muuten mieleen. Että meillä levis tänään pesukone :kieh: Vuotaa jostain ihmeestä vettä lattialle kun sillä pesee joten eihän tuota uskalla käyttää. ENsin kuvittelin että tuo vesi on jostain muualta peräisin mutta ei valuu koneen alta. Ei sikäli että kone on yhtä vanha kuin esikoinen eli 12v. ja uusi kone ja kuivausrumpu oli jokatapauksessa tarkoitus ostaa viimeistään syksyllä. Mutta kun tässä talossa ei selvittäis päivääkään ilman konetta. vali vali....

Naurukohtaukselle tsemppiä ja toivotaan että vauva pysyy vielä hyvän aikaa matkassa. Ei nuo ennenaikaiset supistelut ja lepäily ole mitään kivaa. Ja varsin mahdoton yhtälö vielä kun on ennestään lapsi. Omakohtaista kokemusta tuosta on edellisen raskauden osalta ja muistan kuinka olin helpottunut jokaisesta uudesta viikosta joka tuli täyteen.

Pumppernikkeli ja niilo 28+2

:wave:

nyt ne vaunut saapu postissa vaikka toissapäivänä lähtivät tulemaan :) aivan ihanat! yks neppari rikki eikä mistään tärkeästä kohtaa, laitan siihen tänään uuden ja näyttää melk täydellisiltä vauvalle :heart: kauhee hypertely, mut kiva ostaa jotain vauvalle kun tuntuu olevan jo ikuisuus.. =)
Pojalle ei nyt sitten tippahoitoa aloteta kun ei ole vastaavaa tippaa edelliselle. :/ joudutaan teettämään optikolla erikoislasit, onneksi sairaala teki sentään maksusitoomuksen. mietin vaan että mitähän muut lapset ajattelevat tarhassa kun poika näyttää kilpauimarilta tai turtlesilta toinen silmä teipattuna lappuun, ettei kiusatuksi tulisi :'( tiedän kuitenkin kokemuksesta että lapset voivat olla ilkeitä toisillensa. sinänsä poika kohta vasta 1,5v ettei asiaa ymmärrä mut entäs myöhenmin.. :/
kestovaippoja ei ole vielä varattu minulta eli jos joku haluaa voin myydä.

Elämänperhosen kysymykseen missä tunnen eniten vauvan potkut yms. niin varmasti tällä hetkellä pallean alla ja ylhäällä kylkiluissa. käsien lyönnit ja jos vauvalla hikka tuntuu hyvin alavatsassa, rakko on yöllä kovilla ja saakin nousta 2 kertaa keskimäärin vessaan..

pumppernikkeli teilläpäs nyt kävi se mitä odotan joka päivä, että kone pian tekee tenät. ei taloyhtiössä pyykkitupaa? meinaan että sinne sais vietyä pahemman vuoren. :/ ite soitan anopille jos pyykkitupa täynnä että hae pyykkiä kun sillä nyt ei niin paljon itellä oo ja tykkää pestä. :D

triple ja tossutin 26+5

Joku kyseli missä vauvan potkut tuntuu tai liikkeet. No täällä ne tuntuu oikeastaan vaan alavatsalla. Joskus vauva työntää ilmeisesti jalkaansa tohon oik. puoleisen tissin alle kylkikaareen, se ei tunnu kovinkaan mukavalta.

Mulla olis yks kysymys..Kun mä tein positiivisen raskaustestin 27.1 niin onko mun laskettu aika millään tavalla oikein kun kaikkien laskureiden mukaan oisin hedelmöittynyt vasta 20.1..Mun mielestä mä tunsin just noilla main jo pahoinvointia. Oon miettinyt et onkohan tuo mitenkään mahdollista..mutta jos joku tietää niin ois kiva :)

sweettis ja papu 26+5

Minulla oli laskettu siis 8.10. ja kaksosia odotellaan :heart: En ole käynyt moneen kuukauteen palstalla täydellisen nettikatkon vuoksi :kieh: Mutta että edelleen kasassa, ja valtavan vatsan kasvattaneena B)

Anni-äiti+ Hulda ja Hilda 27+2

Mulle tuli äippä pakkaus jo kaksi yli kaksi viikkoa sitten, eli saapui noin parin viikon päästä hakemuksesta. sitä ennen tulikin kelasta kirje, että meille on myönnetty äitiyspakkaus ja toimitus tapahtuu 2vk sisällä...
Hienoa on tällainen etuus kuin äippäpakkaus :) Pikkasen toivoin, että siellä olisi ollu pienempääkin vaatetta mutta hyvä näinkin. Kuositkin ihan jees, vaikken ole kyllä mikään beigen ystävä enkä tajua tätä retro -vimmaa..siis näitä oranssi, rukea, keltainen 70-luku trendejä. Ehkä siksi, kun itse olen ko. vuosikymmenen lapsi? Tai siis vauva, kun -77 synnyin mutta valokuvista kyllä näkee että silloin toppapussi oli rukea-oranssi jne.. Kaikki vaateet tulee varmaan omaan käyttöön, ellei sitten meitin pimpulalta jää toppapuku koon takia käyttämättä..

Nf -mitasta lääkäri totesi keskiviikkona, että se ei varsinaisesti suoraan kerro lapsen koosta, mutta että meilläkin mennään käyrän alapuolella joten saattaisi viitata siihen ettei mikään hurjan suuri kaveri ole tulossa. Hyvä niin, koska itsekin olen alle 160cm ja ollaan ns. sopusuhtainen pari joten mieskään ei ole mikään koripalloilija mitoiltaan.

vinkki nyt on H&M:ssä ja KappAlissa aika kivat alet vauvojen/pikkulasten releistä! Henkassa&Maukassa oli paljon puoleen hintaan, joten ostin sitten 62cm farkut ja ensi kevääksi/kesäksi lappuhaalarishortsit ja paidan (koot taisi olla 74cm,80cm). KappAlissa taas alerekissa oli myös näitä tamineita, ja päällä vielä lappu että jos ostaa kolme tuotetta niistä niin halvimman saa kokonaan ilmatteeksi :) Kantsii siis käydä katsastamassa, eipä tuonkokoiset kesäpäidat/pökät kaapissa paljon tilaa vie...

sweetpearl meidän masu-asukilla on samat kujeet, eli kun istun niin välistä oikean tissin alle tosiaan tulee kova möntti kun kaveri sinne jotakin puskee--lääkäri sanoi keskiviikkona, että voi olla sitä että jos kaveri siellä "tökkii" ylöspäin silloin työntää maksaa ylös ja se sitten tuntuu siltä kun vauva olisi päässyt noin ylösasti raajojaan punkemaan. Hedelmöittymisestä sen verran, että raskaustestin tekopäivää oleellisempaa on katsoa edellisiä kuukautisia ja laskea niistä, ett millepäivälle seuraava ovulaation on sattunut. Laskutteua aikaahan tarkentavat sitten noiden ultrien mukaan, jos tarvis on.

nyt pakattava kimpsut, huomenna tradiotionaalinen tyttöjen hotlaviikonloppu Tallinnassa - ihanaa!

..viikkoa 29 mennään (viikko 28+2 taitaapi olla)

Yhteistyössä