Nurmo: sen verran pakko heti kommentoida, että ymmärrän täysin. En ole koskaan osannut kuvitella olevani muuta kuin tytön äiti. Olen aina ollu tosi tyttömäinen ja meitä oli aina vain me tytöt. Häpeäkseni täytyy myöntää, että yksi syy, miksi lasten hankintaa on lykätty, on, että olen pelännyt, miten reagoin, jos tuleekin poika. Tässä pari päivää sitten mietittiin nimiä ja melkein kuin yhdestä suusta keksittiin nimi pojalle. Mulla pääsi oikein itku ja tuli jotenkin tosi lämmin olo. Sen jälkeen olen huomannut katselevani kaupassa poikien vaatteita. En osaa sanoa, onko tässä mikään poikaolo, mutta jotenkin nyt on ainakin sellainen rauha poikalasten kanssa
Vauvavakuutuksesta: Me ollaan harkittu kyllä, että otettais sellainen ennen syntymää. Kalliitahan nuo on, mutta jotenkin helpottais se ajatus, että se korvaa, jos on jotain synnynnäistä. Mutta vielä vähän harkitaan.
Liikkeistä: Kateellisena luen teidän juttuja, jotka olette tunteneet liikkeitä. Ensikertalaisena mulla varmaan menee vielä useampi viikko. Toivottavasti jo pian tuntisin!
Äitiyshousut ostin minäkin tänään. Mahaa ei kyllä juuri nimeksikään vielä ole, mutta tavalliset farkut puristaa kyllä tosi ikävästi ja varsinkin iltapäivästä, kun alkaa turvottaa. Voi että nämä on mukavat!
Mieliteoista: Mullakin tekee kaikenlaista kirpeää mieli. Lasken jo päiviä vappuun, kun saa torilta metrilakuja. Meinaan ostaa sieltä ison pussillisen sellaisia kirpeitä. Ei siis mitään oikeita lakuja, vaan sellaisia kirpeitä hedelmäjuttuja.
Rintaliiveistä: Omat rinnat ei ole vielä (harmikseni) kasvaneet. Mulla on normaalisti D-kuppi, mutta kun ympärys on vain 65, se vastaa 75B:tä, eli ei niin isot kuin miltä kuulostaa
Yhden työni kautta olen oppinut siitä, miten meidän rinnat venyy jopa 3mm vuodessa (tukematta), joten käytän aina tosi tukevia liivejä. Kauhulla katson, millaisia rimpuloita imetysliivit on, että eihän niistä ole mitään tukea. Tosin, jos tuo ympärys ei tuosta kasva, niin liivit on kuitenkin ostettava oikeasta liiviliikkeestä, mistään H&M:ltä ei 65 löydy. En halua saarnata, mutta suosittelen kyllä tukemaan kasvavat rinnat hyvin, ettei tarvitse löytää niitä joskus navasta
Olosta: Pahoinvointi on helpottanut, mutta tilalle on tullut sellainen kiva pieni jatkuva närästys, joka ärsyyntyy ihan kaikesta, mitä syön ja menee niin pahaksi, että pitää sitten sen takia oksentaa. Kauhulla odotan, mitä tämä on sitten myöhemmässä vaiheessa.
Sunnuntaina oli tämän närästyksen ja pahenevan aknen kanssa jo ihan epätoivoinen ja tosi alla päin. Mua piristi kovasti meidän seurakunnassa 94-vuotias ihana herramies, joka tietää, että olen raskaana ja sanoi minulle, että "sinä se vain kaunistut päivä päivältä". Ehkä mussa on sitten sellaista raskauden hehkua ainakin noin melkein 100-vuotiaan silmissä
sabrinafair + pikkuinen 14+5 (Neuvolan mukaan se on tuo, vaikka menkoista laskettuna olis 14+4 ja laskettu aika vasta 20.10. Eivät kai osaa ottaa karkauspäivää huomioon. Mutta en ala taisteleen tuon kanssa, saanpahan aina poksua jo perjantaina ja pääsee äitiyslomalle päivää aikaisemmin
)