Heipähei piiitkästä aikaa! Otte taas ehtineet monta sivua turista sillä välin kun olin reissussa!
Nyt on listakin ajantasalla taas!
Reissusta siis palattiin eilen neidin kanssa, ihana olla kotona, mutta ihana oli olla myös reissussa!
Painosta Viime neuvolassa oli lähtöpainoon tullut lisää 400g, joka on todella hyvin tällä BMI:llä! Painoa ei saisi tulla yhtään koko raskauden aikana. Viimeksi paino nousi parissa viikossa 10kg sopimattoman lääkityksen takia. Onneksi sitten pysähtyi kun saatiin lääkitys kohdalleen!
Joku puhui
synnytyksen jälkeisestä masennuksesta. Itselläni ei juuri siitä ole kokemusta, sillä masennus oli jo ennen ensimmäistä raskautta. Neuvolassa seurattiin mun vointia silloin tarkkaan ja tehtiin paljon suunnitelmia sen varalle jos tilanne pahenee synnytyksen jälkeen. Ennen raskautta pääsin myös terapiaan, joka jatkui läpi raskauden ja sen jälkeen, hoitosuhde on siis edelleen voimassa. Alkuun se oli suunniteltu lopetettavaksi tänä kesänä, mutta tämän uuden raskauden myötä sitä päätettiin jatkaa vielä synnytyksen yli jonkin aikaa. Olen siis onnellisessa tilanteessa, että neuvolassa otetaan asia tosissaan, sekä on se hoitosuhde psykiatrian keskukselle. Voisin tästä aiheesta jaaritella vielä pitkään, mutta taidan jättää tällä kertaa tähän!
Kerron lisää, jos jotain kiinnostaa.
Varmaan jotain raskauskuulumisiakin pitäis kertoa, kun sen takiahan täällä ollaan
Vaan eipä tässä tilassa ole paljon kommentoitavaa.. Liikkeet tuntuu selvänä. Nopeasti jos nousee ylös saattaa repäistä kipeästi kohdusta. Supistuksia ei ole enää tullut, ainakaan kipeitä. Jes!
Ihana kun on ollut jo pari viikkoa lämpimät säät, jaksaa lähteä tuon esikoisenkin kanssa pihalle ja mielikin on hyvä!
-Minki ja pikkusisko 21+1-