Lokakuun Onnenmurut 2012 **Syyskuussa**

IMN
Onnea jälleen pienokaisen syliin saaneille! :flower:

Killi Voimia läheisen sairauden kanssa! Itsekin sain vähän aikaa sitten kuulla keuhkoahtaumaa sairastavalta tädiltäni löytyneen keuhko-, rinta-, munuais-, pallea- sekä selkänikama(?)syöpä. Ja tuon keuhkoahtauman takia ei enää aleta leikkaamaankaan, varsinkaan selkää kun mahaltaan ei voi leikata, eikä muitakaan hoitoja enää aloiteta. Ei oo tosiaan kivaa kuulla tällaisia uutisia kun pitäisi yrittää pitää mieli korkealla ja tämä loppuaika nauttia raskaudesta :/

Enpä tainnut synnyttääkään tänään, kiire meinaa tulla :D Seuraava etappi tiistai, esikoisen syntymäviikot 38+3! Hyvä näin, pitikin lähteä huomenna katsomaan asuntoa :)
 
Onnea synnyttäneille!

Täällä ois huomenna sitten laskettu aika. Napakoita ja vähän kipeitäkin supistuksia tulee, iltaa kohden aina enemmän, just nytkin supistaa, mutta ei ne tosta oikein mihinkään tunnu kehittyvän. Toiveissa ois, että ens viikolla alkais tapahtumaan, tai miksei vaikka ens yönä/huomenna, niin syntyis laskettuna aikana, mutta en kyllä jaksa uskoa. Siskoltakin kuulin, että hänen kolmas lapsensa syntyi jotain 10 päivää lasketun ajan jälkeen, vaikka sitäkin supisti jo ennen laskettua aikaa ja se oli ihan varma, että vauva syntyy silloin parin päivän sisään. Noh, mikäs tässä odotellessa, kun kuitenkin ihan kohtuu hyvin voin ja jaksan ja saan nukuttua.

No ei muuta kuin odottamaan edelleen. Laittelen pannaria iltapalaks kohta, nam.

Bamboo 39+6
 
Piti vielä jotain kuitenkin kommentoida.

Ruskea valkovuoto Mulla on mun mielestä nyt pari kertaa tullut semmosta vähän ruskeaa valkovuotoa, oon aatellut sen olevan normaalia, jos paikat tuolla kypsyy jne. Ei oo myöskään mitään sisätutkimusta nyt tehty tai seksiä harrastettu.

Vauvan liikkeistä Onhan noi liikkumiset nyt vähän muuttuneet ja myös vähentyneet, oon aatellut sen just johtuvan siitä tilan vähyydestä jo. Ja muistakaa, että jos se vauvan liikkuminen huolestuttaa, niin soittakaa neuvolaan tai menkää äitipolille/päivystykseen, niin pääsette käyrille ja tsekataan, että vauvalla kaikki ok. Mä jouduin olee silloin alkupahoinvoinnin aikaan kättärillä päivystyksessä ja siellä oli jatkuvasti näitä jo isomahaisia, jotka pohti vauvan liikkumista ja ainakin kättärillä mun mielestä henkilökunta oli heitä kohtaan tosi mukavia ja saivat aina varmistuksen, että kaikki oli ok.
 
Taas kerran valtavat onnittelut vauvautuneille! :)

Vauvan liikkeistä muistelisin et esikosta muuttuivat kyllä loppuun päin semmosseeks myöryymiseks mut eipä hän siitä vielä päivien sisällä syntynyt. Nyt liikkeet on vielä välillä melko villejä enkä muutenkaan usko et tää vauveli viel syntyy.

Pidemmälle matkustamista suosittelisin harkitsemaan muutamaan otteeseen. Käytiin tänään miehen kanssa 150km:n päässä Ikeassa ja Myllyssä ja vaikka ei nyt kauheen kauaa shoppailtu (Ikeaa ei ees kierretty kokonaan) niin kipuja oli yllättävän paljon. Istuskelin vähän väliä millon missäkin kun en vaan jaksanut kävellä. Ohikulkijoita varmaan huvitti kun irvistelin itekseni. :D Ja siis mullahan ei kotioloissa oo ollut melkeen mitään kipuja ja olo on ollut hyvä. No hengissä kuitenkin selvittiin, esikoiselle löyty vaikka mitä ja mullekkin jotain pientä. Vauvalle en tällä kertaa ostanut mitään.

Miehen alkoholinkäyttö ei oo meillä ollut ikinä mikään ongelma kun hän juo aina kohtuudella. Eilenkin joi saunassa yhden mut se olikin taas ensimmäinen moneen viikkoon. Yhden saa puolestani ottaa mut enempää ei tarttis kun laskettu alkaa lähenemään. Kuulostaa ikävältä ajatukselta et joittenkin miehet ei osaa laittaa asioita tärkeysjärjestykseen..

Lueskelin eilen äitini vanhoja äitiyskortteja ja alko oikeen jännittämään tuleva synnytys. On tuntunu niin etäseltä ajatukselta, mut nyt tajuan et tosi lähellähän se on. Sit viel se pelottaa et miten osaan kaikki järjestellä jos synnytys käynnistyy itekseen. Täytyy kuitenkin esikoinen viedä johonkin tai joku saada tänne yms. Ei siinä tilanteessa kuitenkaan ihan täysillä osaa ajatella. :D

Jipsu & Pömppis 36+5
 
Onnea Janzkulle, Lumelle ja Murmellille! Ja kiitos Murmeli synnytyskertomuksesta. Mulle jotenkin tekee henkisesti hyvää lukea monenlaisia synnytyskertomuksia. Auttaa valmistautumaan.

Kiitos Jipsu tuosta Ikea-kokemuksesta. Täytyy ehkä itsekin harkita vielä tarkkaan, lähdenkö.

Ei ole siis miehen alkoholinkäyttö koskaan sinänsä ollut ongelma. Ei ole ikinä eläessään ollut edes humalassa, juo kerrallaan vain muutaman oluen tai 1-2 viskipaukkua. Ja nyt viime viikkoina on ottanut vain sen yhden, jos on ottanut. Mutta mä vain en halua, että on sitten pisaraakaan alkoholia veressä, kun ollaan synnärillä.

Nyt on ikkunoita lukuunottamatta kaikki siivottu! Äiti oli tänään apuna. Oonkin sitten nyt ihan poikki, mutta niiiiin tyytyväinen. :)

Ja Killille voimia läheisen sairauden kanssa!
 
Heips! Ja paljon paljon onnea kaikille vauvan saaneille!! :heart:

Täällä POKSutaan, tasan viikko laskettuun aikaan eli 39+0! Supisteluja on tullut silloin tällöin, siis sellaisia kivuliaita. Mutta mitään merkkejä synnytyksestä ei valitettavasti ole :(

Joku sanoi että tuntuu, että itse vaan odottaa ja kaikki muut jo saa vauvoja. Mulla on ihan samanlaiset fiilikset kun käy täällä lukemassa! Voi kun saisin jo omani syliini...

Liikkeiden vähenemisestä: Kyllä meidän vauva on tuntunut vähentävän liikehdintäänsä aika paljonkin. Välillä meinaa tulla paniikki kun ei tuu mitään heilahduksia vaikka kuinka heiluttelisi, joisi mehua, kävelisi, hyppisi jne. Mutta kyllä niitä sitten aina on se vähintään 10 tuntiin tullut. Ja sitten kun vauva kunnolla herää, niin kyllä se sitten siellä liikkuukin ihan kunnolla. Tosin tottahan se on että hänellä on hyvin ahdasta, ja varmaan sen takia niitä liikkeitä vähentää.

Miehen alkon käytöstä: Nyt on semmonen diili ettei juo yhtä tai kahta enempää ennen ku vauva syntyy. Meillä ei ole autoa, joten ei ole ajokunnostakaan kyse, mutta eihän ne varmaan sinne synnärille ota edes hiprakassa olevaa miestä.

Sairaalakassin sain pakattua pari päivää sitten, wuhuu! :D

Nyt eikun oottelemmaan. Jos vaikka ensi yönä....??

- Öhkis 39+0.
 
Yleensä nukun joka toinen yö hyvin ja joka toinen yö huonosti... nyt tuli toinen huono yö perään ja nyt kyllä väsyttää, mutta jätin miehen nukkumaan vuorostaan kun ei ole sekään kunnolla nukkunut. Tytölle tuli yöllä flunssa ja oli tosi itkuinen ja kärttyinen, heräsi varmaan 10 kertaa yöllä. Onneksi ei vaikuta kuumeiselta, mutta nenä ihan tukossa. Tää nyt tästä vielä puuttui että ei saada lasta hoitoon kun tulee synnytyksen aika :headwall: ja joudun menemään yksin synnyttämään :( Kunhan nyt pysyisi tuossa kunnossa, niin ei haittaa hoitoon viemistä...

Just kun eilen oli liikkeistä puhe niin illalla vauva oli tosi tosi tosi hiljainen, muutama muksahdus tuli takaisin kun tökkäsin vatsaa ja muutama liike iteksee... ei auttanut juotavat ja herkut ( yleensä iltaisin on pari tuntia todella aktiivista liikkumista ) . No, vähän ennenkuin ajattelin lähteä nukkumaan alkoi sitten kunnon show mahassa ja en saanut ees heti nukuttua kun mahassa oli niin kova meno... huh helpotusta.

Joo, jospa sitä ryhtyis puuron ja kahvin keittoon... menkkasärkyjä tulee taas pikkuhiljaa, tuntuu reisissäkin. Toivottavasti nää nyt sit pehmentäis niitä paikkoja, ens viikolla olen valmis lähtemään vauvanhakureissulle :D
Uusia vauvauutisia odotellessa :)

Killi ja Pellervo 38+5
 
Huhhuh, nyt tuntuu tämä odottavan aika todella pitkältä. Mutta huomenna vaihtuu jo lokakuu ja toivottavasti lokakuun aikana saan vauvan syliin :heart:

Rentouttavaa sunnuntaita kaikille odottajille ja jo vauvansa saaneille. Tää likka lähtee aamulenkille :wave:

Lena & Onni 36+3
 
  • Tykkää
Reactions: tiituli81
Heippa lokakuiset! Teidän kuu huomenna =)
Mä oon tuolta syyskuisten puolelta, siellä on nykyään tosi hiljasta. Aattelin harpata tänne teidän luo, kun kaikki syyskuiset kai saaneet jo vauvansa. :confused: Paitsi minä : /

Mulla meni la 2 päivää sitten. Eli 28.9. Olis pitäny varmaan alunperinkin alkaa kirjotella teidän pinossa. Vaivoja ilmaantuu joka päivä lisää, enteilee kai että synnytän kohta... siis 2 viikon sisällä :whistle:

Teitä en tunnekaan, mutta mielenkiinnolla alan seuraamaan teidän juttujanne. Monet alkaa saada jo vauvaja, varsinkin ne joilla on tässä alkukuusta la. Mä oon tällä palstalla sen 1-12 päivää jakamassa ajatuksia, vaivoja ja pohdontoja. Kun päähän tässä hajois jos miehelle pitäs näitä kertoilla... Siis hajois molemmilla ;) Ja kavereille ei uskalla soittaa, kun sieltä tulee heti "joko joko" :rolleyes:

Mut siis tietoja minusta: 3 lapsen äiti olen, 6, 5 ja 2½ vuotiaiden. La 28.9, ikä 29, synnytyspaikka Koks. Olispa kiva jos joku toinenkin kymenlaaksolainen olis täällä vetämässä viimesiä ;)

T Sumppa83 rv 40+2
 
Tervetuloa Sumppa83!

Täällä ois tänään laskettu aika, mutta eipä synny tänään eli lokakuun puolelle menee, kuten aattelinkin. Tänään on ollut jotenkin tukala olo, vauva tuntuu olevan tosi alhaalla ja välillä supistaa.

Miehen alkoholin käytöstä sen verran, että ei oo meillä ongelma, kun mies ei oo yli vuoteen juonut ollenkaan. Muuten olisin varmaan sitä mieltä, että yks korkeintaan kaks kaljaa vois esim. saunan yhteydessä ottaa, mutta ei kyllä enempää ja jos autolla pitäis sairaalaan mennä, niin sit ei kyllä mielellään ollenkaan. Muutenkin mulla on mies kyllä koko ajan tavoitettavissa eikä oo missään omissa menoissaan, vaan kiltisti kotona.

Nyt on taas kohtuu napakka supistus menossa, tuntuu että joka ilta tulee välillä tunnin tai pari silleen 10-15 minsan välein, mutta aina ne hyytyy kun menee nukkumaan viimeistään. Huomenna taas neuvolaan, oisko se nyt sit vika kerta toivon mukaan siellä ennen synnytystä sit.

Bamboo 40+0
 
Tervetuloa vain Sumppa83 joukkoomme! Päivitin sut tuohon listaan kun teen lokakuulle uuden pinon, niin olet sitten "virallisesti" mukana :)

Appiukko soitti ja kyseli kuulumisia. Tai tärkein kysymys tais olla, että vieläkö olen "yhdessä kasassa". Siis se ei ikinä soita mulle. Toivottavasti ei nyt aloita päivittäin soittelemaan. Vaikka sinänsä ihan kiva, kun soitti, mutta mulla on jotenkin sellainen fiilis, ettei tämä ole vielä aikoihin tulossa, kun oma olo on niin hyvä ja jaksan touhuilla, eikä ole mitään suurempia särkyjä tai kipeitä supistuksia. Niin en nyt kovin montaa viikkoa jaksais päivittäisiä soittoja.

Toissa yönä en saanut unta ja latasin puhelimeeni whatsappin. Ajattelin, että sillähän on sitten kätevä monelle kaverille ilmoittaa, kun vauva syntyy. Me kun ei kumpikaan olla FBssä, niin muuten menee perinteisesti puhelimella. Että siitä sais ilmaiseksi vaikka kuvankin laitettua. Siinä sitten yön pimeinä tunteina kahden aikaan sitä räpelsin ja huomasin, että siinä voi tehdä sellaisia ryhmiä. Ajattelin, että teenpä valmiiksi sellaisen "vauva" ryhmän, että siinä on ne, joille haluan ilmoittaa. Sitten tajusin, että voi itku, se näkyy niille muille, että teen sellaisen ryhmän ja äkkiä poistin sen. Mutta näkyikin se niille silti. Ja nyt on parina päivänä tulli sitten kyselyjä, että tarkoittiko se ryhmä-juttu, että vauva on jo synytynyt. :D Hyvä minä.
 
IMN
Tervetuloa Sumppa83! :)

Ihastuin tänään ikihyviksi erääseen asuntoon :heart: 99-neliöinen, kaksiasuntoisen rivitalon puolikas (pihassa siis 2- ja useampiasuntoisia taloja, joten en tiedä voiko paritaloksi lukea :D) kolmella makuuhuoneella, takka- ja kodinhoitohuoneella, sekä isolla pihalla. Olisi kyllä iso muutos tähän 63neliöiseen vuokrakolmioomme. Raha-asiat vaan stressaa, kun pitäisi saada uusia huonekaluja ja muuta, ja muutto olisi mitä ilmeisimmin joulukuussa kun on ristiäisetkin pidettävänä. Pitää nyt katsoa lykätäänkö muuttoa ja toivotaan että tuo asunto pysyisi markkinoilla siihen asti kun ollaan varmoja.

Nyt on supistellut ihan kivasti. Mahasta kuuluu myös ihme poksumista, kalvot varmaan poksuu. Tuota poksumista on kuulunut kyllä ennenkin, mutta nyt jotenkin kovemmin. Saapa nähdä, oon kyllä taas sillä tuulella että vauva voisi vielä muutaman päivän edes odotella :D On vaan jotenkin kumma olo, ihan kuin eläisi ihan eri maailmassa. Vaikea selittää, mutta jotenkin sellainen olo että jotakin olisi tapahtumassa :D Hah, sainpa taas itseni kuulostamaan ihan ihme hörhöltä :LOL:

Mullakin on puhelimessa tuo whatsapp :) On kyllä pienentänyt puhelinlaskua kummasti ja irtisanoin liittymäsopimuksesta tekstaripaketinkin. Ja mikä parasta, tuosta näkee onko viesti jo nähty, joten mies ei voi ikinä väittää etteikö olisi nähnyt "Ala jo tulla kotiin"-tyyppisiä viestejäni :D

Kylläpä tekisi mieli iltakävelylle (en ikinä yleensä käy kävelyllä), mutta en taida yksin uskaltaa :/ Näen kauhukuvia siitä kuinka vedet menee parin kilometrin päässä kotoa ja puhelimesta loppuu akku :D

IMN & Tuutikki 38+1
 
Mullakin muuten vatsa "naksuu" välillä, mitähän ihmettä se on? Pari kuukautta tota on joskus kuulunut, pitää olla aika hiljasta että sen kuulee...

Äh, niin tylsä päivä. Ei oikeen huvita tehä mitään, mut sit kun vaan kattoo koko päivän telkkaria niin sekin on tylsää. Ja mies möllöttää tietokoneella. Plaah.
 
Joo sumpalle tervetuloa!

Huhhuijakkaa, saapi nähdä kuinka pitkään tässä vielä menee. Joka päivä on supistellut ja varmaan ihan oikeitakin ollut. Niitä ei vaan ole kuin ihan satunnaisesti ollut. Supistuksen jälkeen vauva usein liikkuu paljon ja pyörittelee päätään, tuntuu kova paine alhaalla. Siitä tulee tunne, että jotain tapahtuu.

Kovat turvotukset on tulleet jo melkein aamupäivästä alkaen kasvoissa, sormissa ja varpaissa.
Maha on painava ja kiristää, melkein pitää olla tyyny mahan alla kun kyljellään makaa.

Nyt en muista mistä kaikesta muusta on puhuttu. Viestejä on tullut tosi paljon tässä kuussa, melkein 500! Ja huomenna tosiaan alkaa meidän kuu - ihmeellistä! :wave:

En oo vielä huomannut että maha naksuisi, mutta lonkat paukkuu, ilkeen tuntusta.

hortensia 37+6
 
Viimeksi muokattu:
Onnea taas kaikille vauvansa jo saaneille! :heart:

Niin ja tervetuloa Sumppa vaan mukaan! Ja tsempit ylimeneville päiville...

Mun mieskään ei paljo alkoa ota, muutaman lonkeron sillon tällön taikka viiniä ruualla, varsinkaan nyt tuon 6vkoa sitten tehdyn leikkuun jälkeen. Joten ei tartte pelätä ettei ois ajokuntonen..

IMN: voihan niitä huonekaluja sitte pikkuhiljaa hommata ku on vähän aikaa uudessa asunnossa asunut, sitte tietää mitä kaikkea tarttee ja mihinkin..ja onhan se mukavempaaki ku saa aina laittaa sitte uutta sillon tällön eikä yhellä kerralla kaikkea...Mutta siis jos sellanen asunto löytyy mihin ihastuu niin aika helposti kannattaa napata kiinni jos vaan mahiksia muuten siihen on!

Vitsit oon vanha! Mikä ihmeen whatsapp? :ashamed:

Mää oon mittaillu noita sokruarvoja ja vaikka vedän ne määrätyt kaks iltapalaa niin arvot ei oo yhtä lukuunottamatta pysyneet sallituissa rajoissa. :( Keskiviikkona pitää siis soittaa diabeteshoitajalla ja näin se näyttää siltä että viimesille päiville / viikoille pitää opetella insuliinia pistämään...tosi kurjaa...Aattelin itekseni että teen kaikkeni ettei tohon tartte ruveta mutta niin tää kroppa vaan on toista mieltä, ei maha mitään...

Nyt on parin päivän sisään alkanu tulemaan kunnon suppareita, mitä tän kans on vähiten ollu. Tänään tuntu jo siltä että joku tulee tuolta haaruksista ihan justiinsa ku kävi niiiiiiin kipeää..oksu meinas lentää ja samaan aikaa toisesta päästä..
Rannetuet ovat vieneet pahimman kivun tähän mennessä mutta viime yö oli jo sellanen ku ennen tukia, en ymmärrä miks nääkään ei nyt meinaa auttaa, melko raihananen olo alkaa olemaan, kroppa sanoo tieten sopparin irti...

Pitänee mennä laittamaan tuo neitokainen nukkumaan...Huomenna tosiaan alkaa the kuukausi!

Crocus ja pienisuuri mies 36+6 huomenna poksuen
 

Yhteistyössä