~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

Huoh meillä tapahtuu. Boileri pamahti muutama yö sitten ja nyt meillä on edessä kahden huoneen remppa.. Ja ollaan varmaan joku kuukausi ilman lämmintä vettä! |O Kohta ens viikon alusta aletaan vissiin purkaa noita rakenteita ja sit kuivurit laitetaan hurisemaan joksikin aikaa.. Huoh.. Siinä stressiä..

Ja tänään kun pyysin työpaikalta et ne maksais mulle tunnit joita on sisällä niin vastasivat et on kuulemma sovittu et maksetaan vasta kesällä. Mähän ootan tällä hetkellä erityisäitiysrahahakemuksen päätöstä ja oon kotona ilman tuloja joten ne rahat tulee tarpeeseen. Ja ei tasan tarkkaan olla sovittu et kesällä maksettas niitä vaan snaoin joskus ettei ole kiire mut nyt haluan ne. Oon tehnyt ilmasta laskutustyötä kun olin lomautettuna ja tänään viimeksi kolme tuntia ILMASEKS ja ilmotin sitten et tehkää homma ite tästä eteen päin niin siitäkös sit riemu synty. Nyt mä oon sit työn anatajan mukaan lomautettuna ja kaikkee. Tosin eipä tajua sitä että erityisäitiysraha on sama kun äitiysloma joten mua ei voi lomauttaa. Oon niin vihanen! Tässä kiitos sit kaikesta ilmasesta työstä. Noh menee siellä toimitusjohtajalla sormi suuhun kun alkaa ite laskuttaa, koska mä en ilmaseks ala opettaan sitä hommaa ja ei varmaan edes älyä kuinka työlästä se homma on, etenkin aluksi. Vituttaa ettei mun työllä ole ollut mitään arvoo. Olin vielä vapaaehtosesti lomautettuna kun mulla oli paras rahatilanne ja silläkään ei näemmä ollut merkitystä et "uhrauduin". Noh pidin työstä sit vissiin liikaa mut nyt tuli kuppi täyteen. Pärjäkköön omillaan siellä! :headwall:

Huh tällasta..

Eka neuvolakin takana ja oli ihan erilainen kun aeimmin. Niskapoimu-ultra 19.4. :)
Champion ja Tirpunen 9+2

Sofiia, ne vasta-aine jutut ovat melkoisen monimutkaisia. Vain anti-D-vasta-ainetta vastaan on olemassa rokote. Itse olen anti-C-vasta-aineen omaava, joten minulla ne seurannat ovat todennäköisesti melko tarkkoja raskauden aikana. Toki riippuu siitä, onko mieheni ko. tekijän omaava, mitä todennäköisesti on, koska olen saanut vasta-aineet raskauden myötä.

Noh, sitten on vielä ihmiset luokitellaan homo- ja heterotsygootteihin, joka taas tuo omat monimutkaisuudet mukaan.

Hirmuisen vähän neuvolassa asioista tietävät. Ajattelinkin itse soitella veripalveluun, kunhan saamme miehenikin tekijät tietoon.

Joka tapauksessa, jos vasta-aineita löytyy ja todetaan, että vauva on ns. eri veriryhmätekijää, kuin äiti, niin silloinhan on vaara, että äidin vasta-aineet aiheuttavat sikiön punasolujen hajoamisen. Onneksi näin käy äärimmäisen harvoin.

Tähän asti olen itse päässyt tiedon keräämisessä ja ehkä ammattinkin vähän auttaa taustalla ymmärtämään asiaa.

Hei!

Voi Lilein Shenda81 ja Scala... suuri osanotto ja jaksamista teille!!!!! Ja paljon halauksia :hug: Olen tosi pahoillani... Niin ikävä lukea surullisia uutisia.... Uskon kuitenkin että teillekkin vielä se iloinen päivä koittaa!!!!

Aina se vain pysäyttää kun näitä uutisia lukee... miksi niin pitää käydä...voi että, sellaista se elämä on...

Itselläni oli tänään se ultra mut kun lukee näitä surullisia uutisia ei tee mieli hehkuttaa omaa iloa...
Kuitenkin meillä kaikki hyvin... vauveli liikku tosi paljon ja kätilön oli vaikee saada otettua mittoja.. pää-perä 58mm... seulatkin oli normaaleja... Oli kyllä ihana nähdä että siellä kaikki hyvin ja sydän sykki :heart: Ainoo oli se että mulla istukka tossa heti vatsanpeitteiden alla ja kuulema voi vaikuttaa siihen että ekat liikkeet tuntee vähän myöhemmin ku se voi jotenkin vaimentaa... no näkee sit! Niin ja mulla piti olla 11+6 mut olikin jo 12+2 mutta sitä ei muuteta koska vain muutamasta päivästä kyse, joten mäkin lasken edellen tosta 11+ 6... Olen kyllä tosi onnellinen =) mut surullinen tietenkin niiden puolesta jotka surua kokeneet...

Joku kyseli niistä seuloista...mä nyt otin ne siksi koska haluan tietää... vaikka tiedänkin että ne ei ole mitään täysin luotettavia mut haluaisin raskauden aikana valmistautua henkisesti esim. siihen että sieltä voisi tulla Down, jos näin olisi...

Niin ja ikääkin kyseltiin...mä olen 25vee, eli en varmaan ihan nuorimmasta päästä
:LOL:

Kurja toi norovirus... mullakin 50% asiakkaista just siinä taudissa... pikaisia paranemisia noroviruksessa olijoille, muistakaa juoda runsaasti nesteitä, se on tosi tärkeetä, erityisesti raskaana ollessa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Niin ja Heikku, toivottavasti lapsesi pian paranee, lisäisin vielä että se pissan seuraaminen on kans aika tärkeetä, et jos pissaa huonosti tulee niin sit nopee päivystykseen. Nestelistan pitäminen voi myös vähän auttaa, jos miettii paljonko menee nesteitä (vaikka ulos tulisikin)... Paranemisia!!!!!!

Mukavaa loppuviikkoa!!!!!

T: Kultasiipi + Pikkuruinen 11+6 :heart:

Scala :hug: , otan osaa!!!

Champion, sun työtilanne kuulostaa kyllä tosi ärsyttävältä. Ei kamalasti ymmärrystä tai arvostusta tunnu siellä työnantajalla olevan. :kieh:

Seulonnoista oli puhetta ja me käytiin siinä veriseulassa nt-ultran yhteydessä. Ajateltiin, et voi sit valmistautua henkisesti paremmin, jos jotain onkin. En tiedä/usko, et oltais teetetty aborttia kuitenkaan. (?) Niskaturvotus oli kuitenkin alle millin ja riski
1:100 000.

Mäkin muuten lueskelin tuossa joku aika sitten meidän ikiä ja aikasempien lasten lukumääriä ja tajusin olevani 27-vuotiaana aika vanha ensisynnyttäjä tässä joukossa. :| En kyllä tunne oloani kovin vanhaksi. :)

Tatara, rv 12+5

Tatara, olin 30-vuotias, kun sain esikoiseni. En ajatellut olevani vanha, keski-iältäänhän ensisynnyttäjät taitavat olla 29-vuotiaita.

Toivottavasti BJ on saanut ultrassa hyviä uutisia! Itselläni ei ole pitkään aikaan aika mennyt niin hitaasti kuin nyt ekaa ultraa odotellessa. Esikoisesta olin yli viikkoa myöhemmin np-ultrassa (13+4), mutta silloin en osannut olla huolissani mistään.

Cleopatra 11+2

champion, kuulutko alasi liittoon tms. johon vois ottaa yhteyttä? kuulostaa tosi inhottavalle toi työtilanne!

mulla ikää on jo 30v (tämän syntyessä 31), esikoisen saadessani olin 29, eli tässä joukossa varmaan vanhimpiin kuulun mutta lohduttaudun sillä tiedolla että Suomessa keski-ikä ensisynnyttäjillä tais olla just tuo 29 tai 30 ;)

noonie 12+5

Voi itku, loppuisivatkohan nuo suru uutiset kohta! Tosi iso :hug: kaikille menetyksen kokeneille.

Menhit Eipä kai akvaariossa listeriaa ole :eek: mutta kaikki kalojen taudit voivat kyllä tarttua ihmisiinkin jos käsissä on haavoja yms, samoin altaassa käytettävät kemikaalit saattavat imeytyä ihosta ihmiseen. Joten itse ehkä suosittelisin käyttämään hanskoja jos koti allasta siivoaa.

Itse olen eläinkaupassa töissä ja ajatellut kyllä käydä hankkimassa kumihanskoja itselleni, meillä noita siivottavia altaita on kuitenkin noin 40 eli riski saada pöpöjä on aika korkea, eteenkin kun olen taitava saamaan itselleni haavoja.

Champion tosi inhottava tuo sinun työtilanne! toivottavasti selviää jotenkin.

Omaa napaa sen verran että olen tämän viikon ollut talvilomalla ja koko viikon flunssassa, olen nukkunut koko viikon tämä pieni räkätauti tässä tilassa näköjään vie energiat aika hyvin :( Lisäksi pahoinvointi on muutamina päivinä ollut tosi rankkaa.

Hauskaa loppu viikkoa kaikille!
R ja öttiäinen 9+2

Moikka!

Suuri :hug: kaikille huonoja uutisia saaneille.

Tänään oli ultra. Siellä meidän pikkunen köllötteli :heart: Vastasi viikkoja 11+1, joten la siirtyi ja on 13.10. Multa hävis kaikki raskausoireet, niin pelkäsin jo pahinta...
Saatiin samantien aika rakenneultraa varten, joka on 28.5.

Iästä on ollut puhetta. Mä olin tytön syntyessä 27 ( 10 päivää myöhemmin täytin 28 ). Kakkosen syntyessä oon 31.

Pirkkis ja Urho-Kyllikki 11+1

Täällä vaan ilmotellaan että hengissä ollaan.... Muutto on sunnuntaina ni ei täs kerkee muuta ku pakata ja pakata ja pakata.. töitten lisäks...

HEIKU.. Missä asut, ku käyt kuitenkin hyvinkäällä? Ridasjärvellä? Ite siis hyvinkääläinen...

Eliiz 11+2

Helou helou ja ilouutisia ultrasta! :D Pikkuinen piiperöinenhän siellä heitteli kuperkeikkaa... :heart: Ihanasti näkyi sormet ja kaikki! Ei se vaan koskaan lakkaa olemasta maagista tuo ensimmäinen ultra, vaikka mullakin kyse jo kolmannesta. Ja ihme ja kumma myös mies pääsi mukaan ja oli tilaisuudessa tippa linssissä! :heart: Niskaturvotus oli 0,9mm ja pikkuisen pää-perämitta oli 53,8cmm. Laskettu aika aikaistui päivällä, eli tänään onkin sitten 12viikkoa täynnä! :D

mama-L: Uusi laskettu on siis 7.10.

Ihania kuvia sain ja olisi kiva jakaa niitä kanssanne! Kunhan vaan saisin nuo jotenkin koneelle kun meillä ei ole skanneria... Pitänee tehdä visiitti anoppilaan... ;)

Ikäkeskusteluun sen verran, että itse olin juuri täyttänyt 23v. kun sain esikoiseni. Nyt ehdinkin täyttää "jo" 26v. ennen kuin tämä kolmonen tupsahtaa maailmaan.

Piti kommentoida vielä muutakin, mutta taidankin nyt käpertyä sohvan nurkkaan katselemaan ultrakuvia........... Huomenna soitto lekuriin ja uusia tutkimuksia edessä noista mun jaloista.... :kieh: Sais jo selvitä kipujen syy!!! |O

Illan jatkoja!!! :wave:

BJ, muksut ja Ötti 12+0 POKS! :D

Eliiz Mä asun Läyliäisissä,Lopen kunnassa siis tämä tuppukylien tuppukylä.Ja kuuluu siis Kanta-Hämeen sairaanhoitopiiriin.Mutta sain ittelleni kakkosultrasta lähtien mun kaikki tutkimukset ja sekä tietysti synnytyksen tonne Naistenklinikalle.Muuten olisin jo käynyt ekan ultrankin naikkarilla mutta siihen meni aikaa että sain sen maksusitoomuksen.

Pikku prinssi no onneks en oo sitten ainoa :LOL:

Lara Kävin kommentoimassa tohon sun linkkiin :)

Ihania ultrakuulumisia taas,mahtavaa että kaikki on ollut hyvin pienoisilla :flower:

Ja kiitokset vielä noista mahatauti-vinkeistä ym.

Heidi ja Muxu-kax 13+2.

Huomenta mammat! =)

Esikoinen täyttää tänään vuoden. Huomenna pidetään juhlat. Ihanaa kun ultra on ohi ja uskaltaa jo kertoa vieraille uudesta tulokkaasta. Anoppi rupes itkemään ilosta kun mies kertoi uutiset sille puhelimessa. Jotenkin ihanaa kun joku tulee noin onnelliseksi tästä vauvasta. :)

Sikiöseulonnoista oli puhetta. Mä haluan tietää vaan ihan sen vuoksi, että osaan varautua... Jos sitten tulisikin vammainen lapsi. Abortin saattaisin tehdä jos lääkäri sanoisi ettei lapsella ole mitään mahdollisuuksia säilyä hengissä. Mielummin abortti aikaisemmin kuin kohtukuolema tai kuolema syntymän jälkeen. :( Huh, kuulostaa rankalta.

Iästä, mä olin 26 kun sain esikoisen eli en mikään ihan nuori enää. Aikaisemmin en olisi ollut kyllä henkisesti valmiskaan. Tuli vietettyä melkoista raikulielämää raskauteen asti. :saint:

Ja nyt mua alko vaivaan noi peräpukamatkin :kieh:

Mulla on ollu kans ummetusta ja tässähän se tulos sit on: pukamat vuotaa niin hemmetisti. Muutenkin on HB matala ja tuota verta tulee joka kakkakerralla ihan kiitettävästi :x
Voi miten mukavaa ja mieltä ylentävää. Ja kakka-jutut on niin kivoja B)

:wave:

Lähden just INSSIIN... apua.

Tulin vaan kertoo et päivitän listan sit heti tänään joskus 13-> kun neiti on päiväunilla, nyt en kerkee...

Lara- voi vitsi, sua parkaa! Mä oikeesti vaan oon niin sun puolella koska ite TODELLA lahopäinen ollu tän raskauden aikana, siis en meinaa muistaa MITÄÄN... :LOL: Inhottavia noi tyypit ko kehtaa tuolla ruveta haukkumaan... mur.

Nyt nokka kiinni autokoulun teoriakirjaan viel hetkeks. Tasa-arvoiset risteykset... mmmm...

mama-L :heart: Salme 12+4

mama-L. En mä tiedä mikä se on :D No täytyy tehdä niin että kyselen sitten tarkemmin kun näistä verkikokeista on tullut tulokset. Yritin eilen käydä niitä ottamassa mutta kuulemma vasta pääisäisen jälkeen voi tulla! Miten voi olla? arrgh!

Nietos kiitos selvityksestä. Toi taitaa pitää paikkansa että aika vähän on neuvoloissa tietoa asiasta.

Tuntuu että tota noroa on nyt tosi paljon liikkeellä. Kaikki tuntuu tipahtelevan ympärillä.

Champion noonie jo kyselikin kuulutko sä mihinkään liittoon, mistä kannattas kysellä neuvoa. Onhan toi aika laittoman kuulosta touhua.. Pysy tiukkana! :kieh:

mama-L onnea matkaan!

Onnea Leli82 esikoisellesi :flower: :flower:

Tajusin tänään että mä olin viime raskaudesta 10+4 np ultrassa ja lääkärissä samana päivänä.. Ja sydän äänet on sillon heti kuullu. Mut en kotona saa kyllä niitä kuulumaan :| En kyllä asiasta ole mitenkään huolestunut mutta ehkä ennemminkin pettynyt koko doppleriin :(

Meillä lähti esikoiselta tuttipullo pois eilen. Pojasta tuli ISO POIKA :heart: Tutinkin kun saisi mahdollisimman nopeasti pois :) Hän ei kyllä sitä päivisen edes syö kun meillä on melkeinpä tutit kaikki sängyssä mutta itse on väsy kun saa öisin tuttia ravata suuhun pistää :ashamed: Ja muutenkin nyt 3 päivää ja iltaa on ollu huutoa kun on päiväunille mennyt. Ennen mennyt ihan kiltisti sänkyyn ja ruvennut saman tien nukkumaan nyt kun näkee että minä tai mies huoneesta pois lähdetään rupee hän huutaa :'(

Ihanaa kun on viikonloppu! Mies lähtee jonnekkin turnaukseen huomenna niin ollaan esikoisen kanssa ihan kahdestaan kotona :)

pikku prinssi 10+6

Menin sitten lukemaan viimevuotisia kirjotuksiani ihan raskauden loppumetreiltä ja vitsit että tuli todella vahvoja tunteita pintaan.Siellä oli mummoassa tällainen kirjoitus:

[iEi täälläkään olla mihkään menosssa..lääkäriin lähen kohta kun toi flunssa on niin paha että ottaa jo kylkiluihin hengittäminen ja ei pysty yskii.Kaks yötä oon valvonu jo eikä panadolit ja kuumat juomat kyllä tosiaan auta.Ajatella jos tästä joutus viel synnyttämään lähtee ni ei tulis mitää.. [/i]

:LOL: Kuinkas sitten kävikään...

Muoks* Niin ja mulla tuo kuumeen nousu tarkoitti siis sitä että synnytys oli alkamaisillaan,samoin kun nyt tästä raskaudesta mulle pamahti kuume kun olin plussannut...

Pikku prinssi minkä ikäinen teijän poika on? Ajattelin tai siis olen ajatellut tässä että missäköhän vaiheessa sitä itte rupeis tota tuttipulloa lopettelemaan.Millä lailla vierotit vai lähtikö niinkun kerrasta?

:wave:

heikku: Meillä on jo aikaa tuttipullosta vieroittamisesta, mutta yritän autella minäkin :)
Meillä oli poika pitkään tuttipullolla ja tutilla, melkein 2veeksi oli silloin tällöin tutti. Pullo lähti suhteellisen "helposti", kun tuli nokkamukit yms mukaan kuvioihin ja yösyötöt olivat historiaa.
Tutti olikin pitkään käytössä päiväunille, kunnes vain "kerta laakista" jätimme sen pois. Itkua ja päiväunettomia päiviähän se tiesi, mutta ei se loppujen lopuksi kauan kestänyt.

bubbeli 10+1

Yhteistyössä