~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

Pikaiset kuulumiset np-ultrasta. Elikkä ultrattiin vatsan päältä sekä sisäisesti. Kaverilla oli perä-pää mitta pikkusen reilu 6cm ja vastasi viikkoja 12+2. La ei kuitenkaan muutu koska vain 3 päivää sikiö oli isompi kuin aijemmin määritelty. Puolisen tuntia kesti ja oli IHANAA nähdä toisen siellä pyörivän ja hyörivän. Turvotusta oli 1,1mm, mikä on ihan normaali ja verikoeseulan tulokset tulee sitten postissa parin viikon sisällä.

Ilolintu ja toukka 12+2
 
Pikaisesti tulen ennen reissuun lähtöä kertomaan kuulumisia. Olen vähän vähemmän kirjoitellut, koska olin koko viime viikon ihan varma, että tämä raskaus tulee menemään kesken. Ensimmäinen yritys päättyi nimittäin juuri näille viikoille ja pelko oli kova, että niin kävisi nytkin.
Paniikkimieliala siis ja myllyyn vettä lisäsi vielä se, että ostin alkuviikosta kotidopplerin eikä me saatu sillä sydänääniä kuuluviin ollenkaan. Siinä vaiheessa tosissaankin ajattelin että tämä oli nyt tässä, koska edellisellä viikolla neuvolassa kuuntelu onnistui todella helposti. Onneksi meillä oli ihana neuvolan täti, joka antoi mulle heti seuraavalle päivälle ajan. Mutta sielläkään ei onnistuttu sykettä löytämään. Kahden tätin voimalla yrittivät, mutta ei. Antoi sitten mulle lähetteen gynelle ultraan ja pääsin onneksi sisälle heti. Lääkäri oli vanhempi mies, mutta osasi kyllä ottaa tälläisen hermoheikon naisen ihailtavan rauhallisesti :LOL: ja mun täydelliseksi ihmetyksekseni masussa oli kaikki hyvin :heart: Pikkuisen sydän löi ahkeraan ja asentoakin vaihtoi. Valtava huojennus, mutta samalla alkoi naurattamaan, että miten sitä itsensä saakin tuollaiseen tilaan. Täysin itseaiheutettua paniikkia :ashamed: Heti kun pääsin kotiin, niin doppler lensi kaapin perälle ja siellä se saa pysyä pitkän aikaa.

Kesälomista oli puhetta. Mulla on kesäloma näillä näkymin kesäkuussa. Olisin mieluummin halunnut sen loppukesälle, mutta kun miehen lomat kiertää ja sille osui tälle vuodelle näin. Onneksi kesä on tällä alalla yleensä rauhallista aikaa niin ei haittaa hirveästi vaikka onkin töissä :)

Niin ja vielä siitä, että mä haluaisin myös että tämä olisi sellainen paikka jossa kaikki voisivat kirjoittaa kaikista tapahtuneista ja mieltään askarruttavista asioista. Itse otan ensikertalaisena mielellään vastaan kaikenlaisia kokemuksia, sillä sitä kun ei koskaan tiedä mitä itselle vastaan tulee.

Mutta nyt tää suuntaa auton nokan kohti appilaa ja toivottaa teille kaikille oikein rentouttavaa pääsiäistä!

Sähikäinen :heart: 10+2 :heart:


Niin ja Ouskalle ja hömpiäiselle tervetuloa joukkoon :wave:
 
Tervetuloa uusille!


Voi peppioliina :'( :hug: Sanattomaksi vetää tämä kesken menneiden määrä.

Tänään itse kävin siel äippäpolilla. Pelästyin kovasti kun sanoivat että katsotaan ultralla nyt viel viikot. Jotenkin kun ei osannut varautua näkemään pientä. pelotti jos sydän ei lyö tai jotain. Mutta kaikki oli hyvin! sydän jyskytti. tais nukkua kun oli niin rauhallinen. Mutta tämän kätilön mukaan viikot ovat jo 14+4 eikö tasa 14?!?!? tiedä nyt ketä siinä enää uskoa. toki viimeksikin jo oli jotain häikkää niissä päivissä. Nooh ne päätti siellä aloittaa veritulpan estolääkityksen ja nyt pitää tarkkailla ettei tule vuotoja. Yök joutuu pistämään mahaan kerran päivässä piikin. Sanoi toki ettei pysty sikiöö sillä millään lailla satutamaa.
Sinne asti piikitellään kunnes alkaa supistella kunnolla ja synnärille lähtö lähestyä. pitää pitää sitten taukoa että voi laittaa puudutuksia ym.

mut onko normaalia tässä vaiheessa raskautta että istukka on edessä? mitä se tarkoittaa?

Kesälomaa täällä ei tunneta ellei palkatonta ota. Toki pidän muutaman päivän heinäkuun alussa omaa lomaa, mut muuten en pidä lomaa sitten.

täällä maha on kasvanut kivaksi palloksi jo, ei enää salata ellei ole takki päällä.

nyt siivoomaa grilliä tänää avataan grillikausi.

Mukavaa pitkää viikonloppua kaikille!

auroora 14+0 (14+4)

 
Onko kellään muulla tätä ongelmaa. Seksi ei kiinnosta? Ei sit yhtää.. Vaik kuin tos yks päivä yritin päästä tunnelmaan ni ei.. Ja tuntuu et kaikki tunto aistit tuolt on kadonnu... Huoh ku pitäis pystyy puhuu täst miehelle...
 
Iloisia ultrauutisia täältäkin :)

Turvotusta 0,73 mm ja kaikki rakenteellisesti kunnossa. Kätilö ei osannut sanoa juuta eikä jaata siihen koska pääsen nauttimaan tästä raskaudesta. Eli ens viikon Taysin reissua odotellessa, josko siellä olisi sitten vatsasta jo veri vähenemään päin. Toivossa on hyvä elää...

Nyt kuitenkin pienellä kaikki hyvin ja koko vastasi 11+5 kun menkoista olis 11+2 ja aikasemman ultran mukaan 11+1 eli taitaa kaveri koittaa pistää paremmaks kun tuleva isoveikka joka oli yli 4500g syntyessään =) Mutta kaippa ne päivät tässä alussa heittääkin helposti kun mittaus on milleistä kiinni.

Auroora, oliko kyse siis etisestä istukasta?

Kaikille mukavaa pääsiäisen aikaa!!

hömpiäinen 11+2 (11+5)
 
Eliiz, mulla on sama ongelma. :( Oon kyllä jutellut asiasta jo miehellekin. Tiedän, että sen tekis mieli, mut on ollu silti tosi kärsivällinen. Tän kolmen kuukauden aikana ollaan oltu ehkä kolme kertaa + kerran muuten vaan hyvittelyllä. Tiedän, ettei seksi vahingoita lasta, mut silti se arveluttaa. Eikä mun olokaan kovin seksikäs oo... Rinnatkaan ei enää tykkää hyvittelystä niin kun ennen, kun ne on nyt liian herkät ja arat... Kyllä munkin ajatuksen tasolla tekis miel, mut fyysisesti taas ei ollenkaan. :/ Mä kyl voisin olla miehen kaa, vaikka ei niin kamalasti haluttaiskaan, kunhan tulis vaan ruettua...
 
hips..ulkona on NIIN mahtava keli et oli pakko mennä ratsastamaan =) anoppi tosin asiaa kauhisteli niimpä lupasin tossa kentällä vaan nätisti mennä, eikä siitä kauemmaks sitä paitsi lähetäkkään kun neitit 4,5 ja 6v leikki samalla pihassa =) noh, saipahan neititkin ratsastaa kun talutin melkoset lenkit jokaista ja sitten olinkin itse ihan hiestä märkä :D tuskin vaarallista vaan kunto on huonontunut selvästi...Piha on vesivellillä ja lapsilla on kivaa, sankot ja lapiot sai kaivaa esiin ja eikun lällyhommiin :D kamalan nälän sieltä sai ja nyt vielä mureketta ootellaan ja potutkin on tulossa..meni hieman myöhäks mutta noh, huomenna kaikilla vapaata joten B) oireet s-lomalla helpottaneet...liekkö nukkumisesta ja siitä et voi syödä koska haluaa jne, toisaalla kummittelee et onkohan kaikki enää hyvin kun piiiiiiiiiitkästä aikaa jaksaa jo jotain tehdäkkin :eek: Massua ei vielä näy eikä tunnu...josko se sitten sieltä aikanaan....

nyt ruuan laittoon. Neila ja salaisuus rv 11+3
 
Eliiz Täällä ihan sama juttu, ei ole seksi kiinnostanu plussan jälkeen sitten yhtään. Myö ollaan kyllä miehen kanssa juteltu ja hän kuulemma jaksaa odottaa vaikka 9kk menis ilman..
Juttelin asiasta myös ystäväni kanssa jolla on pieni vauva hän sanoi että tuon alun jälkeen heillä ainakin alkoi tuo seksi elämä taas palautumaan..
Joten tässä odotellaan että aika kuluu josko halutkin palautuisivat.. :D
 
Hei!

Voi Peppioliina[/b]...olen tosi pahoillani :hug: Jaksamista ja paljon halauksia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eliiz... Mulla oli tosi oudisti,eli oli seksihaluja just silloin ihan alussa kun oli pahoivointiakin (ei toki just samaan aikaan mut aina välillä) mut nyt kaikki halut kadonneet... !! Ja limakalvot kuivat... että semmoista...

Hyvää pääsiäistä!! Tervetuloa uusille ja onnittelut ultrakuulumisista teille jotka viime päivinä käyneet :flower:

-Kultasiipi + Pikkuruinen 12+6
 
Peppiolinaa :'( :hug:

elliz: todellakaan ei juuri seksi kiinnosta. näin on käynyt joka raskaudessa, nyt on siis kolmas meneillään. mies onneksi tiesi sen jo ko tähän lapsetekopuuhaan ryhty. eihän se kiva oo miehen kannalta mut jos ei huvita niin ei huvita.

jollaki oltiin todettu raskausajan diabetes. mulla oli tokasta se rd. en oo ihan varma mut mun mielestä se mun neukkatäti meinas et mulla ois se viikolla 28 vasta! ite kyl haluaisin mennä sinne sokerirasitukseen saman tien vaikka, niin sais selvyyden. tulee meinaan syötyä herkkujakin. paino ei oo kuiten noussu vielä ku puol kiloo. tuntuu et on koko ajan nälkä ja ei oikein kunnolla uskaltas ahtaa....

kyllä munki mielestä täällä saa kirjotella ihan mitä mieleen juolahtaa. toki voi laittaa alkuun et ei heikkohermosille tai jotain muuta vastaavaa jos arvelee et on semmosta tekstiä tulossa.

joko kaikki muut on kertonu ilouutiset? me ollaan kerrottu vaan miehen parhaalle kaverille ku ensin ite kertoivat ilouutisensa. siskolle jäin kiinni täällä palstaillessa, mut muut ei tiedä. tosin maha näyttää aika lailla jo nyt vauvamasulta vaikka viikot vasta 11+3. siinäpä sit kyselevät ku kehtaavat =)

pääsiäisiä kaikille!

justiina ja salamatkustaja 11+3
 

Yhteistyössä